Geen aanpak HRA, verlaging minimumloon. Daar krijgen de VVD-werkgevers een harde plasser van hoor.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik dacht dat VVD'ers juist extremere hervormingen wouden zien in de sociale zekerheid? Er is alleen maar wat klein zoetigs uit dit akkoord gekomen voor de VVDer zoals de 130 km/h snelheid. Maar een echte liberale VVDer prikt daar toch door heen?
Liberale VVD'ers bestaan niet meer.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik dacht dat VVD'ers juist extremere hervormingen wouden zien in de sociale zekerheid? Er is alleen maar wat klein zoetigs uit dit akkoord gekomen voor de VVDer zoals de 130 km/h snelheid. Maar een echte liberale VVDer prikt daar toch door heen?
Mja. Maar die moeten toch ook inzien dat er meer had ingezeten wat betreft hervormingen? En omdat zij over het algemeen zo financieel gericht zijn moeten ze toch ook inzien dat er constructief weinig zal veranderen? De verlaging minimumloon en geen aanpak HRA vind ik niet echt 'grootste' hervormingen. Nu we de sociale zekerheid/zorg/huizenmarkt niet aanpakken zal Nederland nog steeds problemen krijgen wanneer er weer een financiele crisis om de hoek komt kijken.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Geen aanpak HRA, verlaging minimumloon. Daar krijgen de VVD-werkgevers een harde plasser van hoor.
Waarom zouden ze dat weg laten?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:51 schreef ethiraseth het volgende:
Het meest zorgwekkende vind ik nog de opmerking van die PVV'er die zei dat dit nog maar het begin is. Zou me niks verbazen als ze de ergste maatregelen niet in het akkoord hebben opgenomen.
Beetje vertrouwen kweken, dat het allemaal wel meevalt. Daarna wachten tot na de Eerste Kamer verkiezingen denk ik, en als ze daar een meerderheid hebben volledig los gaan.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat weg laten?
En toch is alles de schuld van links.quote:
..of gaan naar D66.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Totdat ze in de volwassen VVD terechtkomen. Dat zie ik om me heen al 20 jaar gebeuren: In de JOVD lekker rebels en dan zijn ze afgestudeerd, moeten een baan en passen zich gauw aan om in het old-boys-network terecht te kunnen komen.
blijkbaar kost het links weinig moeite om in korte tijd alles stuk te maken, dus daarna moet rechts alles weer langzaam en met moeite opbouwenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:59 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En toch is alles de schuld van links.
Net zoals het vorige kabinet dus.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:58 schreef Nielsch het volgende:
Dit akkoord is een slap kaasschaaf-akkoord. Een echte visie zit er niet echt achter. Vlees noch vis.
quote:************************************
Hirsch Ballin stemt tegen akkoord
` Minister Hirsch Ballin stemt morgen
op het CDA-congres tegen het akkoord
over samenwerking met de PVV.Hij zegt
dat zijn zorgen door het regeerakkoord
niet zijn weggenomen,maar juist zijn
versterkt en verdiept.Hij raadt zijn
partij aan er niet mee door te gaan.
Hirsch Ballin vindt dat er ook goede
afspraken zijn gemaakt,maar constateert
dat ook die door Wilders in zijn eigen
context worden geplaatst.Hij twijfelt
ook aan de uitvoerbaarheid en de zin
van veel van de maatregelen.
De minister van Justitie had al eerder
gezegd dat hij zorgen heeft en die op
het congres zal uitspreken.
daar werd helemaal niets gedaan.... het akkoord dat er nu ligt is een zeer kleine verbetering ten opzichte van het vorige akkoord...quote:
Hebben ze maar 1 minuut spreektijd? Dat valt me een beetje tegen, dat is niet veel tijd om mensen te overtuigen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:45 schreef remlof het volgende:
Vrij Nederland over het CDA-congres: Hoe moedig durven ze te zijn?
Nieuwe politiek he ? Voor een weloverwogen, goed beargumenteerde mening is geen plaats meer.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:49 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Hebben ze maar 1 minuut spreektijd? Dat valt me een beetje tegen, dat is niet veel tijd om mensen te overtuigen.
Alleen Ferrier en Koppejan krijgen meer geloof ik. En Verhagen natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:49 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Hebben ze maar 1 minuut spreektijd? Dat valt me een beetje tegen, dat is niet veel tijd om mensen te overtuigen.
Het CDA programma was verre van uitgesproken. Ik denk dat als je het akkoord naast het programma legt, dat je veel zaken zult herkennen. Naast dat er in het akkoord natuurlijk veel dingen staan die ongeveer 70-80% van Nederland ondersteunt (volgens de poll van De Hond). Dat samen maakt dat vooral de rechtse tak van het CDA, die op dit moment veruit het grootst is) best tevreden zal zijn.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:35 schreef Slayage het volgende:
waar zit die hoge CDA gehalte in de akkoorden eigenlijk, waar die CDAers zo "trots" op zijn? of heb ik iets gemist?
Het duurt veel langer om iets op te bouwen dan iets af te breken.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:59 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En toch is alles de schuld van links.
Zeker als je het opbouwen uitsteltquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:41 schreef waht het volgende:
[..]
Het duurt veel langer om iets op te bouwen dan iets af te breken.
quote:Van Agt is niet van plan zich als spreker aan te melden. ''Je krijgt maar één minuut, dat is alleen voldoende voor het slaken van kreten. En ik zou me in een lange rij achter een microfoon moeten opstellen zoals vroeger bij de distributiekantoren of bij de groenteboer. Dat verdom ik.’’
Ik hoop dat meer mensen er zo over denken, want ik moet er toch niet aan denken dat we morgen honderden mensen krijgen die het liefst allemaal tien minuten spreektijd krijgen. Dan zijn we over een week nog aan het luisteren naar argumenten die al tig keer genoemd zijn.quote:
Er is niemand van de coalitiepartijen die toelichting op het akkoord wil geven.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:55 schreef horned_reaper het volgende:
Ik vind het een beetje fout dat in bijna alle praatprogramma's alleen maar tegenstanders van het akkoord worden uitgenodigd......
Dit geeft een nogal eenzijdig beeld bij de kijker thuis over het akkoord
En de publieke omroepen zijn links!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:59 schreef Toad het volgende:
[..]
Er is niemand van de coalitiepartijen die toelichting op het akkoord wil geven.
Klopt.... maar er zijn al meerdere economen en oud politici geweest die wel een positief woord hadden over dit regeer akkoord..... en toch hoor ik deze enkel op een regionaal radiostation of ergens op een onbekende nieuwssite.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:59 schreef Toad het volgende:
[..]
Er is niemand van de coalitiepartijen die toelichting op het akkoord wil geven.
Op zich heb je daar wel gelijk in. Overigens had Nieuwsuur gisteravond wel Bleker en Wientjes. En P&W heeft vanavond ook weer Bleker. Dus het valt ook wel mee.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:03 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Klopt.... maar er zijn al meerdere economen en oud politici geweest die wel een positief woord hadden over dit regeer akkoord..... en toch hoor ik deze enkel op een regionaal radiostation of ergens op een onbekende nieuwssite.
Of je het er nu mee eens bent of niet, ik vind wel dat de media zo neutraal mogelijk moet blijven!
Brinkman kwam toenstraks als voorstander langs op het journaal, en kwam ook aan het woord. Daarna een citaat van Van Agt (tegen) en een interview met Verburg (voor).quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:03 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Klopt.... maar er zijn al meerdere economen en oud politici geweest die wel een positief woord hadden over dit regeer akkoord..... en toch hoor ik deze enkel op een regionaal radiostation of ergens op een onbekende nieuwssite.
Maar gisteren bijvoorbeeld bij Pauw & Witterman... daar kijkt half Nederland naar en wie zetten ze dan neer,quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Brinkman kwam toenstraks als voorstander langs op het journaal, en kwam ook aan het woord. Daarna een citaat van Van Agt (tegen) en een interview met Verburg (voor).
Valt dus wel mee allemaal
Zeiden ze niet aan het begin dat ze ook leden van het CDA, VVD en PVV hadden uitgenodigd - maar dat deze niet wilden komen?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:13 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Maar gisteren bijvoorbeeld bij Pauw & Witterman... daar kijkt half Nederland naar en wie zetten ze dan neer,
Pechtold, Cohen en Rouvoet ..... logisch dat het regeer akkoord dan met de grond gelijk zal worden gemaakt.
Ik heb het begin gemistquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:14 schreef Zith het volgende:
[..]
Zeiden ze niet aan het begin dat ze ook leden van het CDA, VVD en PVV hadden uitgenodigd - maar dat deze niet wilden komen?
Precies, zelfde gold bij DWDD, waar ze ook mensen van die partijen hadden uitgenodigd. Wel zat daar Jort Kelder als voorstander, maar bij P&W wilden ze waarschijnlijk alleen politici hebben. Als die dan niet willen komen, tsja..quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:14 schreef Zith het volgende:
[..]
Zeiden ze niet aan het begin dat ze ook leden van het CDA, VVD en PVV hadden uitgenodigd - maar dat deze niet wilden komen?
Ze zeiden het ook nog eens aan het einde.quote:
Ik denk niet dat Jort Kelder als prominent D66-er echt voor was, maar gewoon een tegengeluid wilde laten horen tegen Halsema.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:18 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Precies, zelfde gold bij DWDD, waar ze ook mensen van die partijen hadden uitgenodigd. Wel zat daar Jort Kelder als voorstander, maar bij P&W wilden ze waarschijnlijk alleen politici hebben. Als die dan niet willen komen, tsja..
En hij wilde ook friemelen aan haar. Tenminste, zo leek het wel.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:22 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Jort Kelder als prominent D66-er echt voor was, maar gewoon een tegengeluid wilde laten horen tegen Halsema.
Het punt blijft dat ze wel een tegengeluid willen laten horen, maar dan moeten die wel komenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:22 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Jort Kelder als prominent D66-er echt voor was, maar gewoon een tegengeluid wilde laten horen tegen Halsema.
Ik kan me goed voorstellen dat er niemand van de PVV, VVD en CDA wilde komen zolang dat congres nog niet achter de rug is. Zolang het CDA zich niet heeft uitgesproken, zijn het allemaal maar plannen en geen realiteit.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:29 schreef De_Hertog het volgende:
Het punt blijft dat ze wel een tegengeluid willen laten horen, maar dan moeten die wel komen
Facisten die de PVV Facistisch noemenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:07 schreef Jojoke het volgende:
,,Wij roepen u op te bewijzen dat fascisme en christen-democratie hand in hand kunnen gaan voor een beter vaderland.''
http://www.leeuwardercour(...)cisten-aan-CDA-leden
Ze zullen blij zijn met deze steunIk wist trouwens niet dat deze club bestond, uit hoeveel mensen zouden ze bestaan? 3?
Omgquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:07 schreef Jojoke het volgende:
,,Wij roepen u op te bewijzen dat fascisme en christen-democratie hand in hand kunnen gaan voor een beter vaderland.''
Ze zullen blij zijn met deze steunIk wist trouwens niet dat deze club bestond, uit hoeveel mensen zouden ze bestaan? 3?
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:07 schreef Jojoke het volgende:
En de PVV is "onthutst"quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ge-wel-dig. Hand in hand voor een beter vaderland
Ik hoop dat ik nog naar buiten durf bij een 'ja' van het congres.quote:
Eh, als ik me niet vergis stemde Jort op VVD. Vorige keer was dat Partij voor de dieren.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:22 schreef Mike het volgende:
[..]
Volgens mij weten ze ook niet wat het betekent, aangezien de PVV het recht niet heeft om in deze onthutst te zijnquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:18 schreef remlof het volgende:
[..]
En de PVV is "onthutst"
Ik wist niet eens dat dat woord voorkwam in hun vocabulaire
Gewoon zeggen dat je "nee" hebt gestemdquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:21 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik nog naar buiten durf bij een 'ja' van het congres.
Je vergist je.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:22 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
Eh, als ik me niet vergis stemde Jort op VVD. Vorige keer was dat Partij voor de dieren.
Analyse van The Economist. Het ontbreken van hervormingen op economisch gebied is inderdaad verbazingwekkend gezien de moeite die VVD en CDA hebben gedaan om deze coalitie met een omstreden partij voor elkaar te krijgen.quote:The driving force behind this unstable right-wing construction has from the start been Mark Rutte (pictured, middle), leader of the VVD and the probable next prime minister. Mr Rutte’s economic vision for the country includes austerity measures that would have made coming to any arrangement with left-leaning parties difficult. The CDA was the obvious coalition partner, and Mr Wilders appeared to be willing to jettison some of the populist economic ideas he had tried out during the election campaign for influence over the policy area that really matters to him: immigration.
That's why it seems strange that the new government’s economic plans, made public yesterday afternoon, are so unambitious. The stated aim of an ¤18 billion ($25 billion) cut to the budget will be achieved without a single structural reform. Some civil service positions will be axed, and cuts will be made to social-security and health. But the key structural issues, such as the congested housing market and rigid labour regulations, were nowhere to be seen.
Maar ik kan me herinneren dat hij in DWDD of P&W gezegd had dat hij VVD had gestemd.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:25 schreef Mike het volgende:
[..]
Je vergist je.
Zie ook dit (linksboven): http://www.ikkiesvoorverandering.nl/
Hij heeft zich nadrukkelijk geprofileerd als D66-er deze verkiezingen dus het lijkt me raar dat-ie dan vervolgens VVD zou stemmen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:28 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
Maar ik kan me herinneren dat hij in DWDD of P&W gezegd had dat hij VVD had gestemd.
Misschien is hij niet zo van 1 partij en heeft hij affiniteit met D66 en andere partijen.
quote:APechtold: Ook Jort Kelder kiest voor verandering! Wil je weten wie nog meer? Kijk op www.ikkiesvoorverandering.nl!
Dat is inderdaad erg krom. Waarom deze vage minderheidsconstructie en dan met zo'n slap akkoord komen?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:26 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Analyse van The Economist. Het ontbreken van hervormingen op economisch gebied is inderdaad verbazingwekkend gezien de moeite die VVD en CDA hebben gedaan om deze coalitie met een omstreden partij voor elkaar te krijgen.
http://www.economist.com/blogs/newsbook/2010/10/dutch_politics
En the Economist neem ik heel wat serieuzer dan al die andere 'wijze media' hier in Nederland. Goed stukje ook waar zij ook op hetzelfde punt terecht komen. Namelijk: "The stated aim of an ¤18 billion ($25 billion) cut to the budget will be achieved without a single structural reform"quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:26 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Analyse van The Economist. Het ontbreken van hervormingen op economisch gebied is inderdaad verbazingwekkend gezien de moeite die VVD en CDA hebben gedaan om deze coalitie met een omstreden partij voor elkaar te krijgen.
http://www.economist.com/blogs/newsbook/2010/10/dutch_politics
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |