abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86322728
Zou het dan niet raar zijn als hij dan wel in het kabinet zou komen?

Dan heb je dus een veroordeelde haatzaaier die wel op een democratische manier in het kabinet komt.

1 van de 2 dingen klopt er dan niet denk ik zo.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_86322757
Het eerste dat er niet klopt is dat hij in het kabinet komt natuurlijk. Hij gaat slechts gedogen
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_86322789
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 20:41 schreef pullup het volgende:
Het eerste dat er niet klopt is dat hij in het kabinet komt natuurlijk. Hij gaat slechts gedogen
Oke 2de kamer dan.
pi_86322856
Waarom zou dat raar zijn ? Hij is gewoon democratisch gekozen .
pi_86322886
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 20:42 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Oke 2de kamer dan.
Als veroordeelde mag je best in de Tweede Kamer zitten, ik zie dan ook niet wat niet klopt. Als er genoeg mensen op hem stemmen, dan past dat toch prima binnen een democratie?
pi_86322905
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 20:42 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Oke 2de kamer dan.
Ik vraag mne inderdaad af of dat wel eens eerder is voorgekomen. :)
Mij lijkt het dan dat hij zijn tweede kamerpositie moet opgeven. Of hij daar daadwerkelijk toe verplicht kan worden is mij ook niet bekend.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_86323033
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 20:45 schreef pullup het volgende:

[..]

Mij lijkt het dan dat hij zijn tweede kamerpositie moet opgeven. Of hij daar daadwerkelijk toe verplicht kan worden is mij ook niet bekend.
Duyvendak was ook al eerder veroordeeld voor inbraak, maar als veroordeelde kreeg hij (of zijn partij) toch genoeg stemmen voor een zetel. Dat hij later is opgestapt dat is volledig aan hemzelf. Mij lijkt het sterk dat Wilders dat gaat doen en daar kan hij al helemaal niet toe verplicht worden (dat zou zowat het einde van de democratie betekenen).
pi_86323142
quote:

[..]

Wat betreft veroordelingen van Kamerleden: Edward Brongersma trad in 1950 af als Eerste Kamerlid toen hij werd gearresteerd, en later tot gevangenisstraf werd veroordeeld wegens (homo-)seksuele contacten met een minderjarige. Ruim tien jaar later keerde hij echter weer terug in de Eerste Kamer.

Geen Tweede Kamerlid, maar toch noemenswaardig in dit verband, leek me.
Wie dit leest is alfabeet.
  zaterdag 11 september 2010 @ 20:52:51 #9
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_86323183
Stel dat je word zonder T in je TT zou het dan niet raar zijn als je toch een topic op FOK! mag openen?
pi_86323323
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 20:52 schreef Daniel1976 het volgende:
Stel dat je word zonder T in je TT zou het dan niet raar zijn als je toch een topic op FOK! mag openen?
Ja stel dat je niet eens een kloppende zin kan typen, zou het dan niet raar zijn dat je dan wel over andere mensen mag zeiken?
pi_86323397
Ze geven hem hooguit een boete, welke hij uiteraard betaald met zijn salaris die wij, als belastingbetaler geven en men gaat weer over tot de orde van de dag. Die hele rechtzaak is voor Wilders alleen maar goede en gratis promotie voor z'n achterlijke ideeën.
pi_86323707
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 20:58 schreef Vhiper het volgende:
Ze geven hem hooguit een boete, welke hij uiteraard betaald met zijn salaris die wij, als belastingbetaler geven en men gaat weer over tot de orde van de dag. Die hele rechtzaak is voor Wilders alleen maar goede en gratis promotie voor z'n achterlijke ideeën.
+ sympathiestemmen op gaat leveren
+ zichzelf tot martelaar van het vrije woord maakt
+ een spervuur aan aanklachten gaat neerdalen op linkse politici vanwege futiliteiten (soort van wraak van rechts)

zoiets verwacht ik ervan... mocht hij worden veroordeeld
pi_86323776
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:08 schreef karton het volgende:

[..]

+ een spervuur aan aanklachten gaat neerdalen op linkse politici vanwege futiliteiten (soort van wraak van rechts)

Die verwachting heb ik inderdaad ook...
  zaterdag 11 september 2010 @ 21:10:18 #14
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_86323790
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 20:56 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ja stel dat je niet eens een kloppende zin kan typen, zou het dan niet raar zijn dat je dan wel over andere mensen mag zeiken?
Shit, moet ondertussen ook geen tv kijken dan vergeet ik weleens een woordje.

Wilders doet het goed op FOK! vandaag
pi_86323932
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:09 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Die verwachting heb ik inderdaad ook...
Bedenk me nu net dat die 3 punten ook op kunnen gaan als hij niet wordt veroordeeld.
pi_86324176
Wanneer gaat die zaak eigenlijk weer lopen?
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_86324746
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:20 schreef Mr_Memory het volgende:
Als de minister die daarover gaat weer eens onder het juk van Verhagen uit mag kijken.

Sorry deze reactie gaat nergens om maar moest het even kwijt. :+
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
pi_86335126
Niet geheel onbelangrijk: als hij wordt veroordeeld, waarvoor dan precies? Ik sta niet graag in de schoenen van die rechters want ze doen het altijd fout voor een bepaalde groep.

Denk dat Wilders er alleen maar garen bij spint. Hij maakt er een mediashow van en de Provinciale Staten verkiezingen komen er ook alweer aan!
pi_86339342
quote:

[..]

Uiteraard is dat eerder voorgekomen. Hans Janmaat van de Centrum Democraten werd in 1995 veroordeeld wegens haatzaaien, maar zat tot 1998 in de Tweede Kamer.
pi_86339391
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:33 schreef xandra47 het volgende:

[..]

Als de minister die daarover gaat weer eens onder het juk van Verhagen uit mag kijken.

Sorry deze reactie gaat nergens om maar moest het even kwijt. :+
Last van de onderbuik?
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_86341610
quote:
De gehele maand oktober zal Wilders er zoet mee zijn, beginnende op de derde, als ik het goed heb.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_86342805
Dat geeft hem alleen maar meer status onder het verbitterde plebs.

Een echte man van de straat. Inclusief strafblad.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:36:13 #23
104871 remlof
Europees federalist
pi_87074925
Ok, Wilders komt niet in het kabinet. Maar op 2 november is de uitspraak, stel dat hij veroordeeld wordt, kan hij dan nog kamerlid blijven? Dat lijkt mij sterk.

En wat als hij in hoger beroep gaat (wat ie zeker zal doen)? Mag hij dan parlementariër blijven tot de definitieve uitspraak van het hoogste gerechtshof?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:38:37 #24
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_87075025
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:08 schreef karton het volgende:

[..]

Kan zijn, en dat is dan een vervelend neveneffect (voor sommigen iig)... Maar gezien de zaak Daniel Feret e.d. is de rechtszaak op zichzelf niet zo vreemd..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:38:55 #25
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_87075038
quote:
4 okt (maandag)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')