Oke 2de kamer dan.quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:41 schreef pullup het volgende:
Het eerste dat er niet klopt is dat hij in het kabinet komt natuurlijk. Hij gaat slechts gedogen
Als veroordeelde mag je best in de Tweede Kamer zitten, ik zie dan ook niet wat niet klopt. Als er genoeg mensen op hem stemmen, dan past dat toch prima binnen een democratie?quote:
Ik vraag mne inderdaad af of dat wel eens eerder is voorgekomen.quote:
Duyvendak was ook al eerder veroordeeld voor inbraak, maar als veroordeelde kreeg hij (of zijn partij) toch genoeg stemmen voor een zetel. Dat hij later is opgestapt dat is volledig aan hemzelf. Mij lijkt het sterk dat Wilders dat gaat doen en daar kan hij al helemaal niet toe verplicht worden (dat zou zowat het einde van de democratie betekenen).quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:45 schreef pullup het volgende:
[..]
Ik vraag mne inderdaad af of dat wel eens eerder is voorgekomen.![]()
Mij lijkt het dan dat hij zijn tweede kamerpositie moet opgeven. Of hij daar daadwerkelijk toe verplicht kan worden is mij ook niet bekend.
Wat betreft veroordelingen van Kamerleden: Edward Brongersma trad in 1950 af als Eerste Kamerlid toen hij werd gearresteerd, en later tot gevangenisstraf werd veroordeeld wegens (homo-)seksuele contacten met een minderjarige. Ruim tien jaar later keerde hij echter weer terug in de Eerste Kamer.quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:45 schreef pullup het volgende:
[..]
Mij lijkt het dan dat hij zijn tweede kamerpositie moet opgeven. Of hij daar daadwerkelijk toe verplicht kan worden is mij ook niet bekend.
Ja stel dat je niet eens een kloppende zin kan typen, zou het dan niet raar zijn dat je dan wel over andere mensen mag zeiken?quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:52 schreef Daniel1976 het volgende:
Stel dat je word zonder T in je TT zou het dan niet raar zijn als je toch een topic op FOK! mag openen?
+ sympathiestemmen op gaat leverenquote:Op zaterdag 11 september 2010 20:58 schreef Vhiper het volgende:
Ze geven hem hooguit een boete, welke hij uiteraard betaald met zijn salaris die wij, als belastingbetaler geven en men gaat weer over tot de orde van de dag. Die hele rechtzaak is voor Wilders alleen maar goede en gratis promotie voor z'n achterlijke ideeën.
Die verwachting heb ik inderdaad ook...quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:08 schreef karton het volgende:
[..]
+ sympathiestemmen op gaat leveren
+ zichzelf tot martelaar van het vrije woord maakt
+ een spervuur aan aanklachten gaat neerdalen op linkse politici vanwege futiliteiten (soort van wraak van rechts)
zoiets verwacht ik ervan... mocht hij worden veroordeeld
Shit, moet ondertussen ook geen tv kijken dan vergeet ik weleens een woordje.quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:56 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ja stel dat je niet eens een kloppende zin kan typen, zou het dan niet raar zijn dat je dan wel over andere mensen mag zeiken?
Bedenk me nu net dat die 3 punten ook op kunnen gaan als hij niet wordt veroordeeld.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:09 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Die verwachting heb ik inderdaad ook...
Als de minister die daarover gaat weer eens onder het juk van Verhagen uit mag kijken.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:20 schreef Mr_Memory het volgende:
Wanneer gaat die zaak eigenlijk weer lopen?
Uiteraard is dat eerder voorgekomen. Hans Janmaat van de Centrum Democraten werd in 1995 veroordeeld wegens haatzaaien, maar zat tot 1998 in de Tweede Kamer.quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:45 schreef pullup het volgende:
[..]
Last van de onderbuik?quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:33 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Als de minister die daarover gaat weer eens onder het juk van Verhagen uit mag kijken.
Sorry deze reactie gaat nergens om maar moest het even kwijt.
De gehele maand oktober zal Wilders er zoet mee zijn, beginnende op de derde, als ik het goed heb.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:20 schreef Mr_Memory het volgende:
Kan zijn, en dat is dan een vervelend neveneffect (voor sommigen iig)... Maar gezien de zaak Daniel Feret e.d. is de rechtszaak op zichzelf niet zo vreemd..quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:08 schreef karton het volgende:
[..]
+ sympathiestemmen op gaat leveren
+ zichzelf tot martelaar van het vrije woord maakt
+ een spervuur aan aanklachten gaat neerdalen op linkse politici vanwege futiliteiten (soort van wraak van rechts)
zoiets verwacht ik ervan... mocht hij worden veroordeeld
4 okt (maandag)quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:20 schreef Mr_Memory het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |