abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87029234
Sweder van Wiinbergen noemt net het regeerakkoord op RTLZ zeer teleurstellend en geeft een 3 op de schaal tot 10

Zijn mening: dit kabinet doet niets anders dan weer op de winkel passen, maar nu met een schuin oog voor de rijken

Wat vind U er van:??
Slechts een paar populaire zaken zoals, 130 rijden en roken in het cafe,
maar verder wordt er niets aangepakt.

Het HRA effect voor woningen boven de 1.000.000 zal wel beter worden, en onder de 1.000.000 zal het bijpassen

De Zorgverzekeraars en de Woningcorporaties gaan er zeker fors op vooruit

[ Bericht 1% gewijzigd door Verburg_K op 30-09-2010 18:21:04 ]
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  donderdag 30 september 2010 @ 17:47:17 #2
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_87029284
Het is al precies waar ik voor vreesde: Wilders voert een soort SP-agenda uit met dit akkoord. Van hervormen is absoluut geen sprake: niet bij de WW, AOW, huizenmarkt, en het ontslagrecht. Gewoon weer 4 jaar (hopelijk minder) stagnatie. :r
pi_87029294
Zeg maar jij hoor.

En 4 jaar geen hervorming vind ik een puik idee, vraag me af wat je kan verwachten als d PVV daadwerkelijk enige invloed heeft.
pi_87029511
weer paars had er veel meer van gebakken
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_87029549
Waar kan ik alle punten in het kort vinden? Er staan her en der wat nieuwsberichtjes over verschillende maatregelen, maar één duidelijk artikel met alle wijzigingen heb ik nog niet kunnen vinden. :{ Iemand?
  donderdag 30 september 2010 @ 18:13:27 #6
213232 Dayshine
Cómo está hoy?
pi_87030244
http://nos.nl/artikel/188175-de-belangrijkste-plannen-op-een-rijtje.html

Daar kun je de belangrijkste punten doorlezen.

Ik heb zojuist het gehele plan en gedoogakkoord doorgelezen en moet zeggen dat het allemaal heel weinig voorstelt. De bezuinigingen op de overheid zijn vrij rigoreus maar daar houd het ook wel mee op. Geen AOW naar 67, geen aanpak HRA, geen verandering ontslagstelsel. Het wordt inderdaad weer 4 jaar stagnatatie...
Nothing succeeds like the appearance of success
pi_87030309
quote:
miljoenen bezuinigen op de Publieke Omroep
Daar gaat dus ook niet gebeuren , eerst had men het over 200 miljoen en nu kan het dus ook 4 miljoen worden ;)

quote:
tweede JSF-toestel wordt aangeschaft
600 miljoen bezuinigen op defensie en toch de JSF aanschaffen ??????????????????????
  donderdag 30 september 2010 @ 18:15:08 #8
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87030314
Het is een laf akkoord van 3 laffe partijen die elkaar uit angst voor links vasthouden en vooral hebben uitonderhandeld welke maatregelen er allemaal NIET doorgaan.
  donderdag 30 september 2010 @ 18:16:34 #9
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87030356
Helemaal met van Wijnbergen eens. Dit akkoord is echt een compleet lachertje. Dat rechts Nederland hier nu zo blij mee moet zijn kan ik echt niet bij. Het hangt aan elkaar van de niet-haalbare bezuinigingen, symboolpolitiek, allochtoontje pesten en wat geld naar de rijken stoppen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_87030508
Ben het er ook mee eens. Ik had veel meer hervormingen verwacht!
  donderdag 30 september 2010 @ 18:21:15 #11
213232 Dayshine
Cómo está hoy?
pi_87030561
Wel grappig om te zien dat zowel 'rechts' als 'links' het over dit akkoord eens is. Beiden zijn teleurgesteld en hadden er veel meer van verwacht.
pi_87030677
We moeten in dit land naar een twee partijen stelsel ipv twintig partijen
pi_87030723
quote:
AOW-leeftijd naar 66 jaar in 2020
_O- _O- _O-
pi_87031081
in 2020? :') Dan hebben we allang een ander kabinet wat iets anders doet.

In ieder geval vind ik die animal cops heel goed, maar dat is omdat ik zo'n groot hart voor dieren heb, verder vind ik het eigenlijk belachelijk.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  donderdag 30 september 2010 @ 18:34:54 #15
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87031116
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:25 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
Ja tuurlijk, de babyboomers moeten veilig zijn. :P
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 30 september 2010 @ 18:36:39 #16
213232 Dayshine
Cómo está hoy?
pi_87031181
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:34 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, de babyboomers moeten veilig zijn. :P
Daarom ook wel opvallend dat de PVV zeer populair was onder jongeren. We zullen nu alleen maar meer aan de AOW moeten betalen hoor.
  donderdag 30 september 2010 @ 18:39:11 #17
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_87031287
Zowel op het gebied van staatsinrichting, omvang overheid, decentralisatie en verstrekking van ondersteuning zal er veel veranderen. Behoorlijk pittig voor 1 kabinet.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_87031607
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:39 schreef Ryon het volgende:
Zowel op het gebied van staatsinrichting, omvang overheid, decentralisatie en verstrekking van ondersteuning zal er veel veranderen. Behoorlijk pittig voor 1 kabinet.
de vermindering van tweede kamer en eerste kamer gaat nooit gebeuren
allemaal plannen waar niets van terecht komt
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland

wie gaan erop vooruit???? De zorgverzekeraars, de woningbouw verenigingen en de rijken
pi_87031638
En wat te denken van de 2de kamer van 150 naar 100 zetels, ook al zoiets onhaalbaars.

Daar is ten eerste een grondwetswijziging voor nodig, die door 2 kabinetten goedgekeurd wordt met 75% van de stemmen.

Die drie denken letterlijk dat alle nederlanders gek zijn en dat niet doorhebben (ok, de wilders stemmers hebben het idd niet door met hun 2 hersencellen, anders hadden ze om te beginnen al niet op die gestoorde gek gestemt)
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_87031782
Het meest belachelijk is wel de dierenpolitie
pi_87031858
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:15 schreef Verburg_K het volgende:
600 miljoen bezuinigen op defensie en toch de JSF aanschaffen
Doorvliegen met de F-16 is duurder. Wat denk je zelf, een toestel in 1978. In die tijd reden er dit soort auto`s. Daar kan je toch geen serieuze prestaties van verwachten? Of vind je het geen probleem als er af en toe eentje uit de lucht valt en er soms wat burger worden geraakt?

You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_87031900
Rutte: "Als je een inbreker je huis uit slaat pakt de politie de inbreker op, niet de bewoner"

Wat een koning ^O^
pi_87031998
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:54 schreef Wijze_appel het volgende:
Rutte: "Als je een inbreker je huis uit slaat pakt de politie de inbreker op, niet de bewoner"

Wat een koning ^O^
Wat een minne, valse demagoog zul je bedoelen, immers, dat is nu ook al het geval. Je moet wel van een heel andere wereld komen om anders te denken.
pi_87032118
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:52 schreef Napalm het volgende:

[..]

Doorvliegen met de F-16 is duurder. Wat denk je zelf, een toestel in 1978. In die tijd reden er dit soort auto`s. Daar kan je toch geen serieuze prestaties van verwachten? Of vind je het geen probleem als er af en toe eentje uit de lucht valt en er soms wat burger worden geraakt?

[ afbeelding ]
Nederland heeft geen behoefte aan race vliegtuigen, dat is niet van deze tijd
pi_87032138
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:56 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat een minne, valse demagoog zul je bedoelen, immers, dat is nu ook al het geval. Je moet wel van een heel andere wereld komen om anders te denken.
Nope. We kennen de nieuwsberichten hoe slachtoffers worden behandeld. Niet doen alsof er niets aan de hand is.
pi_87032233
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:48 schreef Sakura het volgende:
En wat te denken van de 2de kamer van 150 naar 100 zetels, ook al zoiets onhaalbaars.

Daar is ten eerste een grondwetswijziging voor nodig, die door 2 kabinetten goedgekeurd wordt met 75% van de stemmen.

Die drie denken letterlijk dat alle nederlanders gek zijn en dat niet doorhebben (ok, de wilders stemmers hebben het idd niet door met hun 2 hersencellen, anders hadden ze om te beginnen al niet op die gestoorde gek gestemt)
2/3e, dus 66%. Groenlinks was volgens mij trouwens ook voor het verkleinen van de kamers.
pi_87032271
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:59 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Nederland heeft geen behoefte aan race vliegtuigen, dat is niet van deze tijd
AH, voorstander van de hele Luchtmacht af te schaffen. Prima maar geef dan niet af op de JSF maar af op de hele Luchtmacht. Dan weten we ten minste wat je wil.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_87032272
tja.. het is ook een wedstrijd mierenneuken geweest om iets rond te krijgen.. En ach, voor het eerst in lange tijd worden er gen 100en manuren gestopt in automobilisten treiteren, dat is al veel waard:) ik ben wel bang voor de vrijheden die we moeten inleveren, want dat lijkt na balkenende gwn door te gaan
  donderdag 30 september 2010 @ 19:04:00 #29
319591 drug_tito
Sterk in onafhankelijkheid
pi_87032277
Nu begrijp ik waarom ze het niet over paars+ eens konden worden. Groen Links, D66 en PvdA wilden namelijk wel echt hervormen.
Broertje dood aan schoothondjesgedrag
  † In Memoriam † donderdag 30 september 2010 @ 19:04:33 #30
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_87032304
- Wajong-regeling voor jong gehandicapten verdwijnt
- bezuinigingen op de kinderopvang en zorgtoeslag
- woonkosten uit de AWBZ
- beperken basis-zorgpakket

Wringen ze keihard de laatste euro's uit de allerzwakste groepen is het nog niet goed.
pi_87032411
eigenlijk zou juist nu wel de hra hervormd moeten worden, de vvd is de enige partij die dat met gezond verstand zou kunnen doen..
pi_87032460
Ik ben alleen ontevreden over het feit dat de HRA en het huursubsidie/scheefhuren niet aangepakt wordt.
pi_87032479
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:08 schreef Scorpie het volgende:
Ik ben alleen ontevreden over het feit dat de HRA en het huursubsidie/scheefhuren niet aangepakt wordt.
Scheefhuren wordt toch aangepakt met die 43k limiet?
pi_87032504
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:08 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Scheefhuren wordt toch aangepakt met die 43k limiet?
Heb ik dan overheen gelezen? Ik heb het nergens zien staan?
  donderdag 30 september 2010 @ 19:09:14 #35
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87032509
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:06 schreef LoggedIn het volgende:
eigenlijk zou juist nu wel de hra hervormd moeten worden, de vvd is de enige partij die dat met gezond verstand zou kunnen doen..
hahahahaaha. De VVD is juist de partij die het hardste tegen hervormingen is.
pi_87032557
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Heb ik dan overheen gelezen? Ik heb het nergens zien staan?
In het akkoord.
quote:
Voor huishoudens met een inkomen tot 43.000 euro stijgen de huren bij gereguleerde
woningen niet met meer dan de inflatie.
De doorstroming op de huurmarkt wordt bevorderd door voor huurders van een
gereguleerde woning met een huishoudinkomen van meer dan 43.000 euro een
maximale huurstijging van inflatie + 5% toe te staan.
pi_87032567
Dit zijn in ieder geval geen hardwerkende Nederlanders, wat hebben ze al die weken gedaan? Turkenmoppen getapt?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_87032619
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:10 schreef Wokkel het volgende:

[..]

In het akkoord.
[..]

Hmja, mwah, mwah, mwah. Beetje halve maatregel als je het mij vraagt.
pi_87032635
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:10 schreef Wokkel het volgende:

[..]

In het akkoord.
[..]

Ja dat wordt onmiddellijk stoppen met overwerken

kinderopvang ook weg, moeders moet per onmiddellijk in de WW zien te komen en dan thuisblijven
pi_87032666
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hmja, mwah, mwah, mwah. Beetje halve maatregel als je het mij vraagt.
Nouja, 4 jaar scheefwonen en je betaald 20% (eigenlijk 1,05 tot de 4e) meer op de huurprijs, en waarschijnlijk 250% meer dan je buurman die huurtoeslag ontvangt :)
  † In Memoriam † donderdag 30 september 2010 @ 19:15:16 #41
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_87032770
"We gaan bezuinigen"

• belastingverlaging voor het bedrijfsleven

:')

Bedrijven. Je weet wel, die non-entiteiten zonder loyaliteit anders dan naar hun aandeelhouders, waar ter wereld die ook wonen. Nee maar nou gaan ze zèker al die baantjes die eerst naar Oost Europa en daarna na China zijn verscheept weer terugbrengen.
pi_87032773
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:12 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Nouja, 4 jaar scheefwonen en je betaald 20% (eigenlijk 1,05 tot de 4e) meer op de huurprijs, en waarschijnlijk 250% meer dan je buurman die huurtoeslag ontvangt :)
De vraag is of je dan je een ingecalculeerde verhoging beter kan hebben dan een ander pand.
pi_87033042
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De vraag is of je dan je een ingecalculeerde verhoging beter kan hebben dan een ander pand.
Maar als je dan het jaar erop in de WW komt, dan betaal je weer minder huur .

gewoon huur naar inkomen, echt een linkse streek
pi_87033233
De progressieven wilde juist de meeste hervormingen. Verrassing: de meerderheid is niet progressief.
  donderdag 30 september 2010 @ 19:49:51 #45
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_87034089
En weer gezellig zeiken met z'n allen.

We hebben bijna allemaal een auto, een fiets, een tv, een laptop, een pc, gaan minimaal 2 keer per jaar op vakantie, een mp3 speler, enz...

Kom je bij de 'arme' gezinnen, hangt er bijna standaard een tv-scherm met een doorsnee van 100 cm en roken ze of hun leven er van afhangt.

We zijn gewoon gruwelijk verwend met zijn allen.

De basisgedachte van dit kabinet is goed zal ik maar zeggen. Als de schuld verder stijgt word hij op termijn onhoudbaar.

Bezuinigen op de overheid en de regeldruk. De ambtenaren die worden ontslagen opnemen in de productieve particuliere sector. Dat geeft groei op de lange termijn.

Hypotheekrenteaftrek voornemen is leuk, maar als straks de rente gaat stijgen wordt dat voor nieuwe hypotheken gewoon beperkt tot bv de eerste 6% afnemend met 0,1% per jaar of zo.

Ik denk overigens niet dat het ze gaat lukken, want het wordt wereldwijd crisis na crisis de komende 10 jaar.

We krijgen een obligatiecrisis
Er gaan landen defaulten of inflateren. Ierland, Griekenland en Japan staan al te trappelen.
Een valutacrisis, dollar en euro.
Een nieuwe bankencrisis, door afschrijvingen op obligaties.
Een pensioenncrisis door afschrijvingen op obligaties.
Een energiecrisis door stijgende olieprijzen door gebrek aan investeringen en verzwakken van de dollar.
Een voedselcrisis door stijgende olieprijzen.

[ Bericht 19% gewijzigd door iamcj op 30-09-2010 19:55:07 ]
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_87034192
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:49 schreef iamcj het volgende:

Hypotheekrenteaftrek voornemen is leuk, maar als straks de rente gaat stijgen wordt dat voor nieuwe hypotheken gewoon beperkt tot bv de eerste 6% afnemend met 0,1% per jaar of zo.
Het huurwaardeforfait gaat voor woningen boven de 1.000.000 WOZ van 2,35% naar 1,35% en anderen van 0,55% naar 1,35% van de WOZ waarde
  donderdag 30 september 2010 @ 19:58:16 #47
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_87034422
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:52 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Het huurwaardeforfait gaat voor woningen boven de 1.000.000 WOZ van 2,35% naar 1,35% en anderen van 0,55% naar 1,35% van de WOZ waarde
Meen je dat? Op RtlZ zeiden ze dat ze daar niets aan gingen doen, stelletje boeven.

Staat niet in het akkoord en die CPB berekeningen staan nog kleine foutjes in.

Bron?
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_87034862
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:58 schreef iamcj het volgende:

[..]

Meen je dat? Op RtlZ zeiden ze dat ze daar niets aan gingen doen, stelletje boeven.

Staat niet in het akkoord en die CPB berekeningen staan nog kleine foutjes in.

Bron?
nee ze gaan niets aan de HRA doen, die blijft overeind
pi_87035443
:@ eigenlijk vind ik het een heel goed akkoord. Als ze het boerkaverbod beperken tot risicogebieden kan ik me er prima in vinden.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_87035702
Roken in een kroeg is balen. Het is vies en ordinair. Verder vind ik het eigenlijk wel een redelijk goed akkoord. NL heeft midden rechts gestemd en gekregen.

Chapeaux voor hoe ze tijdens de formatie alles zo lang hebben weten stil te houden. Weinig gelekt en dat is de 1e keer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')