James1988 | donderdag 16 september 2010 @ 22:19 |
Welkom in alweer deel 255 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. ====================================================================================== >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ====================================================================================== >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe. Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. >> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen. Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl. ====================================================================================== >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT ====================================================================================== Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
greavy | donderdag 16 september 2010 @ 22:19 |
Fipo ![]() Treindienst Geldermalsen - Zaltbommel is beperkt herstart sinds 22:00, met vertragingen van dien (personeel op verkeerde plek, materieel op verkeerde plek etc etc etc). Geldermalsen - Tiel blijft tot einde reizigersdienst verbust worden. | |
James1988 | donderdag 16 september 2010 @ 22:20 |
Lapo vorige topic:quote:Mee eens. Jammergenoeg wordt het slechts tot Houten viersporig. Een inhaalspoor tussen Geldermalsen en Houten zou zeer welkom zijn. | |
Peterselieman | donderdag 16 september 2010 @ 22:20 |
Schommelboten, voor al uw ongemakken | |
greavy | donderdag 16 september 2010 @ 22:20 |
Stoomtrein zorgt voor businzet donderdag 16 september 2010 In verband met het stoomweekend dat gehouden wordt op 18 en 19 september rijden er zaterdag en zondag tussen 09.00 en 18.00 uur geen treinen tussen Sneek en Stavoren en vice versa. Er worden bussen ingezet. Daarnaast is Arriva genoodzaakt om op zaterdag 18 september op het traject Leeuwarden – Sneek twee treinen uit de dienstregeling te halen om de stoomtrein ruimte op het spoor te geven om naar en van het beginstation van het stoomweekend te rijden. Het betreft de trein van 09.35 uur vertrek uit Leeuwarden en de trein van 18.01 uur vertrek uit Sneek. Ook hiervoor worden bussen ingezet. De bestaande aansluitingen kunnen niet worden gegarandeerd. | |
von_Preussen | donderdag 16 september 2010 @ 22:21 |
Ik zat vandaag nog te schommelen in een schommelboot (tussen Amersfoort en Rotterdam). Sorry, maar ik vind het kuttreinen. De Pimpel Deventer - Amersfoort is dan een stuk aangenamer (ook als de bistro deze keer gesloten bleef). ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 16 september 2010 @ 22:23 |
quote:Ja. Kun je gewoon vergeten, ligt te veel water tussen. | |
De_Hertog | donderdag 16 september 2010 @ 22:25 |
quote:'Geen treinen' is niet geheel correct als er wel een stoomtrein rijdt. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 16 september 2010 @ 22:26 |
quote:Om maar een heel traject 2 dagen lang eruit te gooien voor wat stoomritjes vind ik eerlijk gezegd ook wel wat over de lijn trouwens. | |
SpeedyRich | donderdag 16 september 2010 @ 22:26 |
quote:Kan dat zomaar OV ritten laten vervallen voor "plezier"ritten ? | |
De_Hertog | donderdag 16 september 2010 @ 22:34 |
quote:Inderdaad zeg, ik heb even gekeken en het zijn welgeteld drie ritten per richting per dag. Je zou zeggen dat dat met een beetje inpassen nog wel gelukt was.. | |
Dr_Flash | donderdag 16 september 2010 @ 22:35 |
quote:Lukte in mei 2009 ook prima namelijk ![]() | |
James1988 | donderdag 16 september 2010 @ 22:36 |
quote:Nouja, er zijn genoeg plekken waar het zo goed als leeg is. Bijvoorbeeld tussen Geldermalsen en Culemborg, en tussen Culemborg en Schalkwijk. Als je daar twee inhaalsporen legt kun je volgens mij al heel veel van de ellende (lees: IC's achter stoptreinen) wegwerken door een IC voorrang te geven. In een ideale situatie leg je het spoor zo aan dat het inhaalspoor van beide kanten bereden kan worden. Het kost relatief weinig (minder dan alles viersporig maken) en toch werkt het capaciteitsverhogend. ![]() | |
greavy | donderdag 16 september 2010 @ 22:39 |
quote:Het is niet zomaar gebeurd. de Friese Stoomtrein Maatschappij heeft hierover contact gehad met de VSM, of hun bereid waren ritten (betaald) te rijden. Dat kon. Vervolgens heeft de FstM contact opgenomen met Arriva, om mogelijkheden te bespreken voor de stoomtrein. Omdat Sneek - Stavoren enkelbaans is én er 'geen' passeerplekken zijn, is er in overleg besloten dat Arriva Treinvervangend Vervoer inzet. Of daar ook geld mee gemoeid is (zal vast wel..) laat ik achterwege. En vervolgens is er een DRGL aangevraagd zonder nog rekening te houden met Arriva treinen, want die komen daar niet. Qua sporen in Sneek moet weliswaar rekening gehouden worden, want het kan betekenen dat er reguliere treinen langer staan als normaal. | |
Dr_Flash | donderdag 16 september 2010 @ 22:39 |
quote:Ga ik wel in mee ja. als je bijvoorbeld kijkt naar Den Bosch - Nijmegen. ZO kwetsbaar wordt de drgl ook weer niet van een (daar nota bene ENKELsporige) smalle brug ![]() | |
James1988 | donderdag 16 september 2010 @ 22:41 |
In een optimale situatie gaat dat inhaalspoor toch vrijwel nooit gebruikt worden. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 16 september 2010 @ 22:42 |
quote:Nou dat is wel een erg makkelijk verhaal Durk. Volgens mij heeft de FStM pas onlangs toelating gekregen omdat er nog ATB ingebouwd moest worden en alles. Ik neem zomaar aan dat Arriva zich niet zomaar weg laat jagen, dus daar zal zeker wel wat geld tegenover gestaan hebben. Of de FStM nog ene cent te makken heeft na de ATB-inbouw? I doubt it. Bovendien kun je in Workum prima passeren. | |
Dr_Flash | donderdag 16 september 2010 @ 22:42 |
quote:In een optimale situatie kan het hele net wel als Enkelspoor uitgevoerd worden ![]() | |
greavy | donderdag 16 september 2010 @ 22:42 |
quote:Voor de punctialiteit is het negatief. Stoomtreinen rijden regelmatig iets vertraagd, wat dus Arriva ook vertraagd laat rijden. Dit is de beste oplossing. Qua reizigers aantallen hoeft de Arriva het niet te laten. Een bus is misschien nog goedkoper (Arriva Spurt gebruikt 1 liter diesel per 0,8 kilometer) | |
Dr_Flash | donderdag 16 september 2010 @ 22:44 |
quote:Als dit serieus "de beste oplossing" is, dan kunnen we de lijn Sneek - Stavoren beter gisteren dan vandaag opheffen en verstomen. Waarom doen we dat niet gewoon? ![]() | |
Crientj | donderdag 16 september 2010 @ 22:44 |
![]() | |
Crientj | donderdag 16 september 2010 @ 22:55 |
Boh. Stagebedrijf zoeken is nog lastig ook. ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 16 september 2010 @ 23:11 |
Conclusie van het stoomverhaal: It's all about the money, dum-dum-da-dum. | |
Dr_Flash | donderdag 16 september 2010 @ 23:31 |
Gauw nog ff een slagje Ut - K Hbf gescoord voor zondag. Fünfzig Eurie ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 16 september 2010 @ 23:45 |
quote:Die afkorting moet me nog wel lukken.. Utrecht Centraal - Koln HBF? | |
Dr_Flash | donderdag 16 september 2010 @ 23:47 |
quote:Dat is correct ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 17 september 2010 @ 01:09 |
quote:Ik dacht meer aan Wrong van Depeche Mode. | |
Ofyles2 | vrijdag 17 september 2010 @ 01:11 |
quote:We moeten hier UIC-afspraken voor maken. | |
dennistd | vrijdag 17 september 2010 @ 04:27 |
quote:Ik tel toch echt twee sporen in Workum hoor... | |
V2 | vrijdag 17 september 2010 @ 07:27 |
quote:Depeche Mode ![]() ![]() Maar, waar wordt er allemaal gestoomd dit weekend? Ik weet wel dat er zo rond 0800u een stoomtrein door Delft heen komt, die ga ik (mits goed weer en zin) nog wel even proberen te kieken. Denk dat ik ergens onder Delft ga staan, in de weilanden daar. | |
Duvel | vrijdag 17 september 2010 @ 08:40 |
quote:Wat voor stage zoek je? | |
Duvel | vrijdag 17 september 2010 @ 08:42 |
quote:Klopt. Inhaalsporen zijn bijna nooit nuttig, tenzij ze echt kilometers lang zijn. Bij een kort inhaalspoor moet een trein remmen om krom door een wissel te kunnen en vervolgens stoppen voor het volgende wissel. Dat vertraagt de achteropkomende treinen enorm. Een inhaalspoor is pas nuttig als je een trein die bijvoorbeeld 80 rijdt door een IC met 140 of 160 kunt laten inhalen. | |
Ascendancy | vrijdag 17 september 2010 @ 08:50 |
quote:En een inhaalspoor specifiek op Culemborg dan? Dat werkt bij Geldermalsen ook prima. | |
Duvel | vrijdag 17 september 2010 @ 08:57 |
quote:Dat zou eventueel kunnen werken. Het was oorspronkelijk volgens mij wel het plan te verdubbelen tot Geldermalsen...? | |
Crientj | vrijdag 17 september 2010 @ 08:57 |
quote:Nja, iig niets met treinen. ![]() Zoek een stage die zich richt op webdesign, mag met een beetje fotografie erbij. ;o | |
V2 | vrijdag 17 september 2010 @ 08:58 |
quote:P'cies, stoptreinen moeten toch stoppen bij een stoptreinstation, spoortje ernaast, en de IC kan erlangs. Moet de stoptrein misschien wel wat extra wachten, maar goed, so be it. | |
greavy | vrijdag 17 september 2010 @ 09:05 |
quote:Zaterdag) Stoomrit SSN: Rotterdam - Alkmaar - Heerhugowaard, vervolgens pendelritten, en weer terug naar Rotterdam. Zaterdag&Zondag) Stoomritten tussen Sneek en Stavoren (VSM i.o.v. FStM) | |
V2 | vrijdag 17 september 2010 @ 09:11 |
Okay ![]() ![]() | |
greavy | vrijdag 17 september 2010 @ 09:21 |
Als je die SSN rit kiekt, zie je mij misschien wel ![]() Ik zit in die trein ![]() Ik ben helemaal vergeten te melden dat zondag de SSN ook rijdt, namelijk naar Osnabrück. Rotterdam - Utrecht gaat met een 6400 E-loc, Utrecht - Bad Bentheim(vermoed ik) - Osnabrück gaat rechtstreeks met de 01 1075. De 01 1075 gaat als Losse Loc richting Utrecht, haalt water, en neemt de trein later over. In dit geval staat de loc al gereed te Ut, en de loc kan gelijk voorkoppelen. Er hoeft niet meer gerangeerd te worden te Utrecht. Vertrek Rotterdam: 7:40 Vertrek Utrecht: 9:32 Terugreis: Aankomst Utrecht: 21:25 Aankomst Rotterdam: 22:42 Nadere details qua rijtijden ontbreken op ieder spoor bij mij. Volgende week rijdt de SSN (25 sept.) naar Königswinter, waar ondergetekende ook in de trein zit ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 17-09-2010 09:27:47 ] | |
Guppy | vrijdag 17 september 2010 @ 09:57 |
quote:Tja, dat is lastig. Richt je je nu alleen op puur webdesign bureau's? Want anders zou je ook eens naar grafische bureau's kunnen kijken, die doen ook vaak veel met webdesign tegenwoordig. Mijn stagebureau deed dat in ieder geval wel toen. | |
Crientj | vrijdag 17 september 2010 @ 09:59 |
quote:Euh, ik zit te zoeken bij Goc. En daar kies ik wel Interactieve vormgeving ipv Grafische. Maar dat komt omdat ik de site's bij de grafische vormgeving niet aantrekkelijk genoeg vind. Ik kom er namelijk zat tegen, waarbij de site dusdanig hard faalt. [ Bericht 0% gewijzigd door Crientj op 17-09-2010 10:04:26 ] | |
Guppy | vrijdag 17 september 2010 @ 10:02 |
quote:Tja, daar kan ik het alleen maar mee eens zijn... Grafisch en web design is nog altijd een vak apart | |
Crientj | vrijdag 17 september 2010 @ 10:04 |
Oh noes. Mn subcode faalt heel hard. ![]() | |
Duvel | vrijdag 17 september 2010 @ 10:13 |
- edit - [ Bericht 81% gewijzigd door Duvel op 17-09-2010 10:15:10 (spuit 11) ] | |
Guppy | vrijdag 17 september 2010 @ 10:51 |
quote:Een beetje wel ja ![]() Wat is je zoekgebied? Alleen Utrecht, of ook daarbuiten? | |
Crientj | vrijdag 17 september 2010 @ 11:02 |
quote:Euh, het mag maximaal een uur reizen zijn. Dus het liefste wel iets in Utrecht ja, maar bijvoorbeeld Amersfoort kan opzich ook wel. | |
Dr_Flash | vrijdag 17 september 2010 @ 12:03 |
quote:Ik wil ook nog steeds graag weten wat een subcode is ![]() | |
Duvel | vrijdag 17 september 2010 @ 12:04 |
quote:[ sub ] [ /sub ] | |
Dr_Flash | vrijdag 17 september 2010 @ 12:06 |
quote:Mja, echt discussiewaardig dan ![]() ![]() | |
bork | vrijdag 17 september 2010 @ 12:43 |
quote:Keulen altijd leuk, niet vergeten Himmel und Äd weg te spoelen met ![]() Afgelopen dinsdag gedaan, 38,50 euro ![]() ![]() Niet zoveel treinenfoto's, deze is leuk voor mij vanwege de voor jullie onbekende context misschien minder maar misschien dat dit helpt: die mevrouw in de zwarte jas loopt heel erg boos weg vanwege haar net gemiste ICE naar Aachen/Luik/Brussel (4602), die naar Amsterdam vertrekt 3 minuten later. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 17 september 2010 @ 13:23 |
Leuk Bork ![]() ![]() ![]() | |
pgrferrari | vrijdag 17 september 2010 @ 13:36 |
Ik kwam hier een leuke prijsvraag tegen voor treinenliefhebbers ![]() http://www.10jaarice.nl/de-wedstrijd ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 17 september 2010 @ 13:41 |
Hee tof pgr ![]() ![]() | |
Duvel | vrijdag 17 september 2010 @ 13:48 |
quote:Ik heb nog een foto waar de ICE aangekondigd staat als TEE. ![]() | |
Ireyon | vrijdag 17 september 2010 @ 13:59 |
quote:Dat staat-ie toch standaard in Arnhem? TEE Trein met toeslag oid. | |
Duvel | vrijdag 17 september 2010 @ 14:10 |
quote:Inderdaad in Arnhem... ![]() | |
pgrferrari | vrijdag 17 september 2010 @ 14:15 |
quote:OVNL? ![]() | |
Duvel | vrijdag 17 september 2010 @ 14:15 |
quote:Forum Openbaar Vervoer in Nederland. ![]() | |
pgrferrari | vrijdag 17 september 2010 @ 14:18 |
quote:Is dat hier op Fok.nl? Link s.v.p ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 17 september 2010 @ 14:18 |
quote:teh Int0rwebz is groter dan Fok jeweetz. www.ovinnederland.nl | |
pgrferrari | vrijdag 17 september 2010 @ 14:19 |
quote:Waar heb je hem gepost? ![]() Ik zie het al: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=38&t=4864 | |
pgrferrari | vrijdag 17 september 2010 @ 14:22 |
quote:Bork kan al een foto insturen ![]() | |
pgrferrari | vrijdag 17 september 2010 @ 14:24 |
Ik ga morgen treinen naar Zaandam, een reis van 2 en half uur (enkeltje) ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 17 september 2010 @ 14:31 |
quote:Kijk maar uit dat je geen Beschaving tegenkomt onderweg ![]() | |
pgrferrari | vrijdag 17 september 2010 @ 14:37 |
quote:Beschaving? *Noob @ trainz ![]() | |
Duvel | vrijdag 17 september 2010 @ 14:38 |
quote:"peil van maatschappelijke, geestelijke en zedelijke ontwikkeling" Niet alles gaat over treinen hier. | |
pgrferrari | vrijdag 17 september 2010 @ 14:40 |
quote:Dan snap ik de totale zin niet ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 17 september 2010 @ 14:41 |
als jij 2 en een half uur moet reizen naar een mondain oord als Zaandam, dan woon je dus ergens in eoa fucking rimboe. Vandaar ![]() | |
pgrferrari | vrijdag 17 september 2010 @ 14:42 |
quote:Nee hoor ![]() Breda, Noord-Brabant ![]() Het is wel inclusief busvervoer. | |
Duvel | vrijdag 17 september 2010 @ 15:02 |
Fles, kop jij 'm ff in? | |
Dr_Flash | vrijdag 17 september 2010 @ 15:05 |
Daag, ik blijf niet aan de gang ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 17 september 2010 @ 15:37 |
![]() | |
Duvel | vrijdag 17 september 2010 @ 17:43 |
Kan iemand me vertellen welke logistieke problemen je wel niet moet hebben om de gehele dienst Zevenaar - Winterswijk eruit te knallen? | |
Duvel | vrijdag 17 september 2010 @ 17:44 |
quote:Vertel het eens? Ik ben trouwens nog steeds mild pissig op jouw collega in Utrecht die gisteren een dieselloc met twee ont-pantode VIRMs voor mijn IC mikte. Heel slim. | |
Dr_Flash | vrijdag 17 september 2010 @ 17:56 |
quote:Metaalmoeheid? | |
Zug-Chef | vrijdag 17 september 2010 @ 18:09 |
![]() In opdracht van de Friese Stoomtrein Maatschappij verzorgt de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij (VSM) komend weekend weer een aantal stoomritten tussen Sneek en Stavoren. Op vrijdagmiddag daarvoor komt traditiegetrouw de trein vanuit Beekbergen naar Leeuwarden, waarbij onderweg zelfs 3x kopgemaakt moet worden. Nadat de trein vervolgens in Meppel nog aan de kant moest voor NS Reizigers, passeerden de VSM 23 076 en 23 071 uiteindelijk rond half 5 de inmiddels van lichte herfstkleuren voorziene bomen in Steenwijk op weg naar de Friese hoofdstad. De twee loks zijn nodig om te kunnen pendelen tussen Sneek en Stavoren, omdat er geen ruimte en tijd is om de lok om te laten lopen in Stavoren. Achter beide 23'ers bevindt zich eerst het Mitropa restauratierijtuig, daarachter een Pullman Wagon Lits rijtuig. Steenwijk, 17-09-2010 | |
Dr_Flash | vrijdag 17 september 2010 @ 18:13 |
quote:Wait, whut? Een slaaprijtuig in een trein die pendelslagjes van 29 km maakt? WTF? ![]() | |
Duvel | vrijdag 17 september 2010 @ 18:17 |
quote:Voor mensen die het Friese landschap niet meer aankunnen. | |
Zug-Chef | vrijdag 17 september 2010 @ 18:18 |
Nee meestal is dat voor het personeel, maar na een zoektochtje op de site van de VSM blijkt dat het een ´gewoon´(luxe)rijtuig is. | |
Dr_Flash | vrijdag 17 september 2010 @ 18:20 |
Wauw zeg, kreeg vandaag de jaarkalender 2011 van de NVBS binnen. DAT is mooi geworden dan ![]() | |
dennistd | vrijdag 17 september 2010 @ 18:40 |
Kreeg hem gisteren al ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 17 september 2010 @ 18:46 |
Ik hoef je niet aan te raken hoor ![]() | |
Fixers | vrijdag 17 september 2010 @ 18:50 |
Spoorboekloos rijden is inderdaad heel spoorboekloos. Ze laten nu weer een IC vallen ivm "logistieke problemen". Ik voorspel zo dat de conclusie gaat zijn dat het niet haalbaar is om 6 IC's en 6 stoptreinen per uur te laten rijden in een normale spits. | |
dennistd | vrijdag 17 september 2010 @ 18:51 |
Zijn er hier trouwens nog mensen die zondag naar Osnabrück gaan? Is aardig wat te zien volgens http://www.deutschebahn.c(...)est__osnabrueck.html | |
Zug-Chef | vrijdag 17 september 2010 @ 19:02 |
*meldt | |
Peterselieman | vrijdag 17 september 2010 @ 19:14 |
quote:Mooi plaatje ![]() Het setje werd om 17:05 uur in een regenachtig Leeuwarden binnengenomen op spoor 56. Heb geen foto, omdat ik op het busstation stond. | |
Dr_Flash | vrijdag 17 september 2010 @ 19:24 |
quote:Nee, ik ga naar Keulen ![]() | |
greavy | vrijdag 17 september 2010 @ 20:07 |
Ik houd het voor zondag binnen Nederland. volgende week Zaterdag ga ik al met de SSN naar Königswinter, en morgen dan 'richting' de 'kop van Noord-Holland' | |
Dr_Flash | vrijdag 17 september 2010 @ 20:16 |
quote:Doe m'n oma de groeten ![]() Niet die die op sterven ligt, ik heb ze allebei nog ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | vrijdag 17 september 2010 @ 21:28 |
quote:Damn, dat ziet er op zich interessanter uit dan een verjaardagsfeestje. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 17 september 2010 @ 21:30 |
quote:DOE HET! DOE HET! "Schat, doe ze de groeten, ik moet naar wat oude locs op een draaischijf want dat is aanzienlijk toffer ![]() | |
Duvel | vrijdag 17 september 2010 @ 21:49 |
kan niet | |
Dr_Flash | vrijdag 17 september 2010 @ 21:49 |
![]() ![]() | |
Duvel | vrijdag 17 september 2010 @ 21:54 |
quote:14.gif | |
greavy | vrijdag 17 september 2010 @ 22:41 |
Weet iemand hoe die link was naar dat duitse treinforum? Heb hem zovaak voorbij zien komen, maar wanneer ik hem nodig heb, vergeet ik hem steeds. | |
Peterselieman | vrijdag 17 september 2010 @ 22:42 |
Drehscheibe? | |
Dr_Flash | vrijdag 17 september 2010 @ 22:42 |
http://www.drehscheibe-online.de/index.php | |
greavy | vrijdag 17 september 2010 @ 22:43 |
Dank! Drehscheibe bedoel ik inderdaad. | |
Dr_Flash | vrijdag 17 september 2010 @ 22:49 |
Plan zondag: Utrecht Centraal V 8:29 Köln Hbf 10:45 11:23 Au (Sieg) 12:16 12:20 Geilhausen 12:21 13:07 Au (Sieg) 13:09 13:20 Köln Hbf 14:29 14:46 Euskirchen 15:27 16:03 Zuckerfabrik 16:06 16:47 Bonn Hbf 17:39 17:53 Köln Hbf 18:22 18:41 Köln / Bonn Flughafen 18:55 19:34 Köln Hbf 19:49 20:46 Utrecht Centraal A 22:58 737 km. Bordjes-oogst zal vanzelf wel blijken. | |
Duvel | vrijdag 17 september 2010 @ 22:57 |
quote:Tof rondje! | |
Dr_Flash | vrijdag 17 september 2010 @ 23:10 |
Geilhausen schijnt een erg leuk dorpje te zijn voor een driekwartier lunchpauze ![]() ![]() | |
Duvel | vrijdag 17 september 2010 @ 23:11 |
quote:Leuk bordje voor aan je gevel straks! | |
Dr_Flash | vrijdag 17 september 2010 @ 23:15 |
quote:Vriend van me heeft een parenclub ![]() ![]() ![]() | |
V2 | zaterdag 18 september 2010 @ 07:16 |
Hm dat ziet er ook wel uit als een toplocatie voor een parenclub ![]() ![]() | |
Fixers | zaterdag 18 september 2010 @ 09:01 |
Dan heb je ook nog Geilenkirchen, geen idee of daar een station is. De info bij werkzaamheden is weer lekker duidelijk. Geen treinen maar bussen tussen Almere Centrum en Oostvaarders. Zeggen ze er niet bij dat ze de hele IC reeks tussen Utrecht en Almere hebben opgedoekt. Ik hoef maar tot Hilversum. | |
V2 | zaterdag 18 september 2010 @ 09:11 |
Nou, 't was niet veel soeps fotografisch gezien. Ik hoopte op mooie ochtendzon die de trein prachtig zou verlichten, maar die zat dus mooi achter de wolken. Gevolg was een hele lichte lucht, met een donkere voorgrond ![]() ![]() | |
Duvel | zaterdag 18 september 2010 @ 09:17 |
Mooie rookpluim! | |
De_Hertog | zaterdag 18 september 2010 @ 11:20 |
quote:Leuk rondje, have fun ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 18 september 2010 @ 11:31 |
quote:Ja vorige week maandag ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 18 september 2010 @ 11:33 |
quote:Oh ja natuurlijk, bijna vergeten ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 18 september 2010 @ 14:50 |
Om PSM voor te zijn: ik heb het niet gedaan. ![]() (versperring Roodeschool) | |
Ascendancy | zaterdag 18 september 2010 @ 15:01 |
quote:NS spreekt van een defect. Wat is er precies aan de hand? | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 18 september 2010 @ 15:03 |
quote:Spoorstaafbreuk, waarschijnlijk door metaalmoeheid. | |
Duvel | zaterdag 18 september 2010 @ 15:04 |
quote:OK, niet iets dat niet op korte termijn op te lossen is. ![]() | |
Ascendancy | zaterdag 18 september 2010 @ 15:06 |
Ik zou ook moe worden als spoorstaaf als de treinen die over mee heen reden gemiddeld 10 reizigers vervoerden ![]() | |
James1988 | zaterdag 18 september 2010 @ 15:12 |
Bij Delft was er gisteren toch ook zoiets? | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 18 september 2010 @ 15:36 |
quote:Die boemeltjes zitten anders regelmatig vol. ![]() Er is overigens een stuk van 30 cm van de kop van de spoorstaaf afgebroken. Er moet dus een nieuw stuk spoorstaaf tussen. | |
Dr_Flash | zaterdag 18 september 2010 @ 15:38 |
Hoe breekt zoiets af? ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 18 september 2010 @ 15:40 |
quote:Waarschijnlijk met een knappend geluid. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 18 september 2010 @ 15:49 |
Maar serieus: ik weet niet hoe het kan. Eventuele haarscheuren in de spoorstaaf die aan zo'n breuk vooraf kunnen gaan, zouden moeten worden opgemerkt door de ultrasoontreinen, die regelmatig het spoor inspecteren. Het lijkt iig geen sabotage te zijn, zoals eerder bij Lelystad. | |
Duvel | zaterdag 18 september 2010 @ 16:00 |
Spoorstaven scheuren weleens, inderdaad als gevolg van vermoeiing. Dan kan de spoorstaafkop afbreken, een heel vervelende fout. Dat wordt een passtuk zetten... | |
Dr_Flash | zaterdag 18 september 2010 @ 16:05 |
Maar als dat niet door een ultrasoontrein ontdekt wordt, dan blijkt het toch pas bij een vette ontsporing? Of was het vlakbij het station of wat? ![]() | |
Ascendancy | zaterdag 18 september 2010 @ 16:10 |
quote:Gaat de assenteller of iets dergelijks niet trippen bij een ontbrekend stuk kop? | |
Duvel | zaterdag 18 september 2010 @ 16:19 |
quote:Neen. Een assenteller telt assen. Alleen als de spoorstaaf breekt voor de neus van de assenteller, valt het op. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 18 september 2010 @ 16:28 |
quote:Een machinist voelde een klap toen hij er overheen reed. En bij assentellers wordt zoiets juist niet gesignaleerd, bij de ouderwetse spoorstroomloop wel. | |
Peterselieman | zaterdag 18 september 2010 @ 16:43 |
quote:Ik was niet in de buurt ![]() | |
Ascendancy | zaterdag 18 september 2010 @ 16:54 |
Het moet Greavy geweest zijn. Om de S&V's terug te pakken. | |
Duvel | zaterdag 18 september 2010 @ 16:55 |
quote:Als de voet van de spoorstaaf nog in tact is en alleen de kop er uit ligt, ziet een spoorstroomloop dat volgens mij ook niet, toch? | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 18 september 2010 @ 17:00 |
quote:Klopt. Als de staaf helemaal door is, zien we dat wel. | |
Duvel | zaterdag 18 september 2010 @ 17:03 |
quote:Krijg je een aparte melding als je een overwachte spoorbezetting hebt? | |
Dr_Flash | zaterdag 18 september 2010 @ 17:45 |
quote:Zo'n geval lijkt me niet te onderscheiden van iemand die een kortsluitlans in een spoor steekt zonder trein in de buurt. OKee op een enkelsporig baanvak stemt dat wel tot nadenken natuurlijk ![]() | |
Duvel | zaterdag 18 september 2010 @ 17:49 |
quote:Klopt, maar op het moment dat normaliter iemand een kortsluitlans in het spoor steekt, hangt ie bij de treindienstleider aan de telefoon om te controleren dat de sectie inderdaad als bezet gemeld wordt. | |
Peterselieman | zaterdag 18 september 2010 @ 17:50 |
quote:Dat mag je aannemen van wel. Anders kan er sprake zijn van vandalisme. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 18 september 2010 @ 18:19 |
Je krijgt idd geen aparte melding. Gewoon opeens een geel streepje. Bij sommige delen van de vrije baan zelfs dat niet eens, maar dan zie je een onverwachte rijrichtingsindicatie. | |
Dr_Flash | zaterdag 18 september 2010 @ 18:31 |
quote:Of van een spoorstaafbreuk ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 18 september 2010 @ 19:09 |
quote:Of ijzerslijpsel in een ES-las of een muntje of pekelwater of een zeecontainer. | |
Duvel | zaterdag 18 september 2010 @ 19:11 |
quote:Of een kabelbreuk of kabeldiefstal of een defect spoorrelais of nog 10.000 dingen. ![]() | |
James1988 | zaterdag 18 september 2010 @ 19:21 |
quote:Lijkt me dat ook daar wel een oplossing voor te bedenken is: een geïsoleerde verticaal zigzaggende draad in de spoorstaaf die als alarm dient. | |
von_Preussen | zaterdag 18 september 2010 @ 19:33 |
Eigenlijk heb ik niets bijzonders te melden, de uitrol van het internet in de Koplopers begint nu redelijke vormen aan te nemen (zit momenteel in treinstel 4068 bij Woerden). Ook rijdt alles op tijd, en zijn er geen andere bijzonderheden. Nouja, 1 ding kan ik nog wel vertellen, toen ik vanochtend wakker was hoorde ik de fluit van de Stoomtrein van de SSN die uit Rotterdam vertrok. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 18 september 2010 @ 20:07 |
quote:Wordt het productieproces daar dan niet een procent of 1000 duurder van denk je? ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 18 september 2010 @ 21:22 |
quote:En dan nog kan je lang niet alles afvangen dat gevaar op kan leveren. De kosten zullen daarnaast idd niet opwegen tegen de baten. | |
Ofyles2 | zondag 19 september 2010 @ 01:25 |
quote:'Spoorboekloos' bestaat niet: NS wil mensen doen geloven dat ze niet meer in het spoorboekje hoeven te kijken als ze een trein willen hebben. Ik zeg pas 'Spoorboekloos' als de frequentie hoger is dan 12x per uur. En dan moeten het treinen uit dezelfde serie zijn. | |
#ANONIEM | zondag 19 september 2010 @ 01:36 |
quote:Bij 10x per uur dezelfde treinserie kun je volgens mij ook al wel echt spoorboekjeloos rijden invoeren. Het enige praktijkvoorbeeld dat ik ken van een vervoersmiddel dat echt zonder dienstregeling rijdt, is de Schwebebahn in Wuppertal. Maar ook daar alleen als 'ie om de 6-7 minuten of vaker rijdt. | |
greavy | zondag 19 september 2010 @ 05:35 |
quote:Ik zat de hele dag óf in de stoomtrein óf in de buurt rond het spoor bij Alkmaar voor de stoomtrein ![]() En die kutjanussen van een kutfotografen die denken dat ze alles mogen & alles zijn hebben er wederom voor gezorgd dat er lastgevingen werden afgegeven, sowieso rondom Heerhugowaard en tussen Alkmaar en Alkmaar Noord. Rijden op Zicht iig, met beperktere snelheid. | |
Duvel | zondag 19 september 2010 @ 08:34 |
quote:Je zou ze eigenlijk gewoon moeten laten arresteren en even bij oom Agent laten logeren voor een nachtje. ![]() | |
Duvel | zondag 19 september 2010 @ 08:34 |
quote:Klopt. Bij de RET hebben ze dat ook een tijdje geprobeerd, maar het sloeg niet aan. Ze reden ook nog gewoon de laatste dienstregeling van voor de nieuwe schema's, alleen ze communiceerden het niet meer. | |
V2 | zondag 19 september 2010 @ 18:52 |
quote:Irritant is dat zeg. Nou ja, ik stond iig op respectabele afstand ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 19 september 2010 @ 19:00 |
quote:Precies en de gemaakte foto's wissen, zodat ze weten dat het niet loont. | |
Peter | zondag 19 september 2010 @ 19:35 |
quote:Wat voor juridische basis bestaat daarvoor? Dat men andermans eigendommen mag vernietigen? | |
#ANONIEM | zondag 19 september 2010 @ 19:39 |
quote:Namaakartikelen worden ook meteen aan de grens vernietigd als ze worden ontdekt, dus blijkbaar zijn er wel juridische mogelijkheden om andermans eigendommen te vernietigen. | |
Peter | zondag 19 september 2010 @ 19:42 |
quote:Dan schaad je met dat artikel de belangen van anderen. Dat doe je met een plaatje van een trein niet.. | |
Peterselieman | zondag 19 september 2010 @ 19:57 |
quote:Verkregen door illegale activiteiten. En daarnaast is het een signaal dat het niet loont om het te doen. | |
greavy | zondag 19 september 2010 @ 20:15 |
quote:Ik zag zoveel mensen langs de baan die ik niet ken. Zal jou vast wel gezien hebben. Heb het grootste stuk mijn kop (en camera) buiten boord gestoken. Ik zat op de heenweg pal achter de loc 01 1075, in rijrichting links, 2e raam. Zal zometeen foto's toevoegen ![]() | |
V2 | zondag 19 september 2010 @ 20:19 |
quote:Dan zat je aan de andere kant, ik stond in rijrichting rechts, ergens voor Delft in dat natuurgebied. | |
ErkendFokker | zondag 19 september 2010 @ 21:35 |
wtf er reed net een stoomtrein ofzo voorbij @ station meppel? | |
#ANONIEM | zondag 19 september 2010 @ 21:37 |
quote:Wat had je dan verwacht? Een elektrische trein die 140 kan rijden ofzo? Misschien over tig jaar. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2010 21:37:11 ] | |
ErkendFokker | zondag 19 september 2010 @ 21:38 |
quote:ik wist niet dat er hier überhaupt al treinen reden :p | |
Peterselieman | zondag 19 september 2010 @ 21:38 |
quote:Dat kan kloppen. Dat was de VSM die na het stoomtreinweekend in Fryslân weer op weg was naar Apeldoorn om daar de eigen lijn weer op te gaan. | |
Ireyon | zondag 19 september 2010 @ 21:41 |
quote: quote:Wtf?! ![]() | |
ErkendFokker | zondag 19 september 2010 @ 21:42 |
quote:ah ok, leuk gezicht wel zo'n oude trein. Die wagons ook nog met 3e klas enzo ![]() | |
#ANONIEM | zondag 19 september 2010 @ 21:42 |
quote:Sarcasme? | |
Ireyon | zondag 19 september 2010 @ 21:42 |
quote:Pff 'k ben niet nuchter genoeg omdat nu nog te herkennen ![]() | |
#ANONIEM | zondag 19 september 2010 @ 21:45 |
quote:Zoep dan niet zoveel ![]() | |
Ireyon | zondag 19 september 2010 @ 21:49 |
quote:Naja 'k heb nogal last van mm'n keel dus de Schrobbelèr gaat er prima in nu zo ![]() | |
greavy | zondag 19 september 2010 @ 21:51 |
Zaterdag 18 September 2010, een dag die voor mij in het teken stond als 'stoomdag'. Dit mede omdat ik uit Rotterdam naar Alkmaar en Heerhugowaard ging, vervolgens terug naar Alkmaar, met een OV-fiets legale plekken opzocht voor foto's, en vervolgens weer Alkmaar - Heerhugowaard - Alkmaar - Rotterdam met de stoomtrein. Een nadeel was - voor de SSN en de NS - dat er lastgevingen waren afgegeven voor Alkmaar-Alkmaar Noord en rondom Heerhugowaard. Spotters bevonden zich op de baan. Op zicht rijden met beperkte snelheid. ![]() De stoomtrein komt vol stomend binnenrollen op Rotterdam Centraal. Voorop nu de 65 018 en achterop de 01 1075. Omdat er hier kopgemaakt word, komt de 01 1075 voorop naar Alkmaar en Heerhugowaard. ![]() Stoomloc stoomt er lekker op los ![]() Aangekomen op Schiedam Centrum werd er even extra veel gestoomd. Het gaf een mooi effect daar onder de kap, maar ook veel verbaasde mensen. Die heb ik deze dag veel vaker voorbij zien komen... ![]() Het weer leek niet echt mee te zitten, bewolkt en een dreigende lucht. Gelukkig houdt dat de stoomtrein niet tegen! ![]() Een blik naar achteren geworpen ![]() En nog één ![]() Aangekomen te Alkmaar zou de stoomtrein ruim anderhalf uur pauze hebben. Mede om water te nemen, wat via brandslangen gaat. Hier de 01 1075. ![]() Achterop rijdt de 65 018 mee, die zo nu en dan duwkracht levert. De trein komt dan sneller op snelheid en dergelijke. Terug uit Heerhugowaard naar Alkmaar zit de 01 1075 achterop. ![]() Een VIRM en de 65 018 te Alkmaar naast elkaar Vervolgens was ik nog even naar Heerhugowaard op en neer gegaan met de trein, en terug op Alkmaar een OV-fiets gehaald, en een spotplek gezocht: ![]() Een VIRM opweg richting heerhugowaard ![]() En toen kwam de stoomtrein voorbij. Helaas regende het toen. ![]() ![]() SSN 65 018 + 4x K1A + Mitropa + Bagagewagen + SSN 01 1075 komen terug uit Heerhugowaard, en zijn nu op weg richting station Alkmaar, te Alkmaar. Na een kering van +/- 30 minuten ging het setje weer naar Heerhugowaard. ![]() ![]() ![]() Toen weer op de OV-fiets gestapt, en mij verplaatst. De trein kwam weer terug uit Heerhugowaard: ![]() ![]() ![]() Vervolgens met een lokale bewoner een eindje verderop gegaan. Een mooie locatie! ![]() Aleerst een VIRM opweg naar Heerhugowaard en verder ![]() En nog een DDAR die daar ook heen ging ![]() En daar kwam de stoomtrein weer! ![]() ![]() Deze lokale bewoner ging toen weer naar huis, maar heeft mij een tip gegeven. Het fietspad richting Sint Pancras, en dan daar bij de '2e' overweg: ![]() Een DDAR opweg naar Alkmaar ![]() En de stoomtrein opweg naar Alkmaar ![]() Vervolgens weer terug richting Alkmaar gefietst, om nog even op het station te kijken. alvorens ik richting het station ging, heb ik nog even bij de spoorbrug gestaan. ![]() Een DDAR opweg naar Heerhugowaard en verder ![]() Vlak daarna vertrok de stoomtrein al, hier vertrekt hij net uit het station. ![]() Net voor de overweg ![]() Op de brug ![]() En van achteren. Voor de terug komende trein ben ik daar blijven wachten. Achteraf had ik aan de andere kant van de spoorbrug willen staan, maar had een interessant gesprek, en er niet meer aan gedacht. ![]() De stoomtrein komt weer terug in Alkmaar ![]() Terug richting het station, om een foto te maken van de 01 1075 naast een VIRM: ![]() Weer de fiets op gestapt, en naar de overweg. Ditmaal bij de overweg aan de stationszijde, niet naar de andere kant van de brug. ![]() Een VIRM komt nog voorbij, opweg naar Heerhugowaard en verder. En toen vertrok de stoomtrein weer: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hierna mijn OV-fiets weer ingeleverd, en op het station gaan staan, uiteinde van het perron. Na een tien minuutjes kwam de trein weer terug: ![]() ![]() ![]() Vervolgens nog even Heerhugowaard op en neer. Na terugkomst op Alkmaar stond de trein ruim anderhalf uur stil, en om 19:00 vertrokken wij dan ook. ![]() ![]() ![]() Net na Den Haag HS werden we aan de kant gezet. Wij moesten wachten op de Benelux naar Brussel, IC naar Dordrecht/ en de stoptrein naar Dordrecht. Dat was dus balen. Hierdoor liepen wij ongeveer 15 minuten extra vertraging op, wij stonden al op +8. ![]() De 01 1075 te Rotterdam met het complete setje (4x K1A, Mitropa, Bm, pakwagen/personeelswagen Omdat ik het iets té gek vond om alle foto's online te zetten, zijn het er een 'select' aantal. De rest staan op mijn fotoalbum online: Klikje Op mijn fotoalbum staan 97 van de 398 foto's online. Heb dus flink huisgehouden in het totale aantal wat ik geupload heb. Op mijn Youtube kanaal komen mijn filmpjes online: Klikje (nog niet alles geupload) [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 19-09-2010 22:09:42 ] | |
greavy | zondag 19 september 2010 @ 21:52 |
quote:Zekers. Die met zetels en stoomloc zijn van de Stoomstichting Nederland. Die bezitten eerste klas K1A rijtuigen ![]() VSM beschikt alleen over 2e en 3e klas rijtuigen. | |
dennistd | zondag 19 september 2010 @ 22:18 |
Vandaag de SSN ook nog gezien in Osnabrück, wel slordig dat ze het bordje van de Huider-express niet van het Mitropa-rijtuig afgehaald hadden. Foto's komen morgen wel. | |
RubenK | zondag 19 september 2010 @ 22:38 |
Na bijna 2 uur heb ik geen kont meer over ![]() | |
bork | zondag 19 september 2010 @ 23:18 |
quote:Goed gedaan! Goed idee van de OV-fiets, zitten leuke plaatjes bij ![]() | |
KapiteinT | zondag 19 september 2010 @ 23:36 |
quote:Als je een foto maakt bij bijvoorbeeld de douane moet je deze ook meteen wissen. Er bestaat dus wel degelijk een wet die dit mogelijk maakt. | |
Peter | zondag 19 september 2010 @ 23:44 |
quote:Op grond waarvan? Ik weet dat men dat altijd graag zo brengt, maar ze hebben geen poot om op te staan, je mag fotograferen wat je wil, op militaire en veiligheidsinstallaties na. ( Ik heb al eens mot gehad op R'dam centraal met 2 agenten die de regels niet goed kenden..) | |
#ANONIEM | zondag 19 september 2010 @ 23:53 |
quote:Mogen NS of ProRail niet in het kader van de huisregels een fotografeerverbod opleggen? | |
Peter | zondag 19 september 2010 @ 23:57 |
quote:een openbaar stuk weg (stationsplein voor ingang) is privéterrein van NS? ![]() | |
Peterselieman | maandag 20 september 2010 @ 00:03 |
quote:Als de foto's op het terrein van ProRail, dus de sporen en spoorbermen zijn gemaakt, dan kun je daarvoor beboet worden, omdat je op privéterrein bent geweest en daarnaast heb je door je op of rond de sporen te bewegen de treindienst verstoord (als er gevaar is geweest en/of er een aanwijzing langzaam rijden is afgegeven) Uitzonderingen hierop zijn de stations natuurlijk | |
Peter | maandag 20 september 2010 @ 00:18 |
Tja, dan sta je dus op terrein wat afgesloten is en waar je moedwillig jezelf toegang toe verschaft. Dat is geen openbaar terrein. Maargoed, waar de grens ligt van wat mag en wat wenselijk is, is nog niet hetzelfde ![]() | |
Crientj | maandag 20 september 2010 @ 08:51 |
Jezus, Greavy. Dankje voor het laten crashen van mn telefoon. ![]() | |
Duvel | maandag 20 september 2010 @ 09:07 |
quote:En dat op die 51 fototjes! | |
Guppy | maandag 20 september 2010 @ 09:25 |
Die kerel rechts: ![]() staat ook niet helemaal op een plek waar dat nou de bedoeling is. Trouwens Greavy, die onscherpe en onderbelichte foto's zou ik gewoon niet plaatsen... | |
dennistd | maandag 20 september 2010 @ 09:27 |
Ook Duitsers kunnen er wat van hoor: gisteren in Osnabrück de nodige mensen in het spoor gezien, ook waar wel gewoon treinen reden... | |
Crientj | maandag 20 september 2010 @ 09:28 |
quote:Nja dus? Ik verwacht geen fucking 51 foto's, waardoor mn telefoon zegt; bekijk het maar. Ik ga niet meer doen. ;r En verder wat Gupps zegt. Same met de foto's die een 5 sec na elkaar genomen zijn. 'KIJK, toen was ie hier. FAPFAPFAP. EN NU IS IE 5 METER VERPLAATST. FAPFAPFAP.' SPOILER | |
greavy | maandag 20 september 2010 @ 09:38 |
Dagkaart Intertoys 16 september 2010 In samenwerking bieden de Nederlandse Spoorwegen en speelgoedketen Intertoys een Dagkaart aan. De Dagkaart geeft recht op een hele dag onbeperkt reizen met de treinen van de Nederlandse Spoorwegen in de tweede klas en daarbij 2 Railrunners voor de prijs van ¤17,50. Railrunners zijn er voor kinderen tussen de 4 en 11 jaar. Een leuke gelegenheid om er eens op uit te gaan met de kinderen! Voorwaarden Uitsluitend 1 dag geldig voor 1 persoon en 2 Railrunners in de 2e klas in de periode van 27 september tot en met 7 november 2010. Geldig van maandag tot en met vrijdag na 09.00 uur, in het weekend de gehele dag. Alléén geldig in treinen van NS. Niet geldig in de treinen van Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. Uitsluitend te koop bij Intertoys van 20 september 2010 tot en met 10 oktober 2010, niet bij NS. Alleen geldig met aangehechte strook waarop de voorwaarden staan. Vervoerbewijs dient vóór het instappen afgestempeld te worden. Overgang van 2e naar 1e klas is mogelijk. Geen restitutie mogelijk. Voor ICE en Fyra-treinen geldt een toeslag. Niet geldig in Thalys. Bron: OHIH | |
Duvel | maandag 20 september 2010 @ 09:52 |
quote:Viel niet op. Leer PI's lezen. Oh, mobiele lay-out! Bij deze post hoort een thumb-up PI. | |
Duvel | maandag 20 september 2010 @ 09:54 |
quote:Nee. Nee! Nee! NEE! Ik ben een beetje klaar met die kutdagkaartacties waardoor je in het weekend niet meer rustig in de trein door Nederland kunt reizen. ![]() Mobiele lay-out: bij deze post hoort een thumb-down PI. | |
Ascendancy | maandag 20 september 2010 @ 10:09 |
quote:Daar is de auto voor. | |
Zug-Chef | maandag 20 september 2010 @ 10:13 |
![]() Ter gelegenheid van het 175 jarige bestaan van de Deutsche Bahn, werd er op het Bahnwerk Osnabrück op zondag 19 september 2010 een Bahnhofsfest georganiseerd. Voordat het terrein open ging voor het grote publiek, werden fotografen in de gelegenheid gesteld foto's te maken van het nog relatief rustige terrein en dit alles zonder bordjes en lintjes. Rond de draaischijf stonden onder andere een vijftal reclameloks, een orientrode 151 en tweemaal een 103 opgesteld. Van links naar rechts: 120 159 "175 jaar DB", DB 185 142 "Edelweiss", DB 152 005 "Claas", DB 189 065 "Tulpen en molens", DB 152 134 "Albatros", DB 151 164, DB 103 222 en 103 113. Later meer. | |
Crientj | maandag 20 september 2010 @ 10:31 |
quote:Kijk, dat is een toffe foto. quote: ![]() | |
De_Hertog | maandag 20 september 2010 @ 10:32 |
quote:Erg goed geregeld. En briljante foto. | |
Duvel | maandag 20 september 2010 @ 10:33 |
quote:Dat is waar! quote:Zo, de brutaliteit! Wanneer moet je weer werken? Mobiele lay-out: bij deze post hoort een smiley-met-een-zonnebril PI. | |
Crientj | maandag 20 september 2010 @ 10:35 |
quote:Vanmiddag ;D ![]() Stop je nu met die mobiele layout subs? ![]() | |
dennistd | maandag 20 september 2010 @ 10:51 |
quote:En de andere kant: ![]() Bestaande uit de 233 525, V200 116, 218 387, 225 021, 217 014, 218 105, 217 001 en 212 093 | |
Duvel | maandag 20 september 2010 @ 10:54 |
quote:Die is mooier, ik ben niet zo'n fan Duitse e-locs... ![]() | |
Duvel | maandag 20 september 2010 @ 10:54 |
quote:Veel plezier! quote:Oh. | |
Crientj | maandag 20 september 2010 @ 11:01 |
quote:Ja dankje. | |
Duvel | maandag 20 september 2010 @ 11:20 |
quote:Graag gedaan. Staat de kiwi koud? ![]() | |
Crientj | maandag 20 september 2010 @ 11:20 |
quote:Euh, verpakte kiwi niet, die liggen in het schap voor in de winkel. Maar je sap wss wel. | |
ziggyziggyziggy | maandag 20 september 2010 @ 11:39 |
Ik zit wel in de mobiele layout, maar ik trek me sowieso niets aan van PI's. | |
De_Hertog | maandag 20 september 2010 @ 11:42 |
quote:Bij de diesels is de V160-serie zo oververtegenwoordigd ![]() | |
De_Hertog | maandag 20 september 2010 @ 11:47 |
Al is deze smalspoor-variant wel leuk:![]() D5 van de Brohltalbahn. | |
greavy | maandag 20 september 2010 @ 11:48 |
quote:De 01-1075 mis ik! De enigste (of was er nog één?) stoomloc in Osnabrück. | |
dennistd | maandag 20 september 2010 @ 11:50 |
De 41 360 was er ook | |
Duvel | maandag 20 september 2010 @ 11:52 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | maandag 20 september 2010 @ 11:54 |
quote:80% minder was ook royaal genoeg geweest op zich ![]() | |
Peterselieman | maandag 20 september 2010 @ 12:00 |
quote:Jup. Na 3 foto's heb je die brug in Alkmaar wel weer gezien. Gewoon proberen een max van 10 foto's aan te houden en alleen de echte hoogtepunten te posten. | |
Zug-Chef | maandag 20 september 2010 @ 12:40 |
Gisterenmiddag te Natrup-Hagen:![]() Onder helaas minder mooie lichtomstandigheden passeert onverwacht niet Lokomotion maar SBB Cargo 421 374 met 'zuiptrein' DPE 10088 vanuit Lauenbrück naar Köln Hauptbahnhof. De inzittenden van deze trein zijn een weekend uit hun dak gegaan op het Eurostrand te Fintel, een soort van vakantiecomplex cq uitgaanstoko. ![]() Op zondag rijdt er een extra Intercity tussen Hamburg en Köln om de grote stroom weekend-reizigers op te kunnen vangen. Deze trein bestaat meestal compleet uit oude TEE-rijtuigen in zowel de blauwe als de creme rode kleurstelling en wordt tevens standaard getrokken door een DB 103. Op zondag 19 september zaten er helaas enkele nieuwe DB Regio rijtuigen in de trein, maar het geheel maakte het wel extra bont. Als IC 1817 passeert de DB 103 184, die samen met nog 2 andere 103'ers, nog wekelijks diensten rijdt voor de DB, tussen Osnabrück en Münster met IC 1817 bij Natrup-Hagen. ![]() Het Zweedse Hectorrail rijdt met opvallende loks van de serie 185.2 in prachtige kleuren rond in Noord-Duitsland en verder naar Scandinavië. Op zondag 19 september is de 241 009 met de nagenoeg vol beladen DGS 45699 (in opdracht van TXL) vanuit het Zweedse Malmö onderweg naar Duisburg. De trein bestaat uit flink wat DHL wissellaadbakken en passeert hier het oude Bahngelände bij Natrup-Hagen. ![]() Terwijl twee andere spotters de stek beneden verkozen, maakte ik de beslissing de WLE zuiptrein van boven te fotograferen. De 189 801 is met een sleep Müller rijtuigen als DPE 91731 onderweg van Hamburg Berged naar Köln Hbf en passeert hier tussen Osnabrück en Münster(Westf) het station en oude Bahngelände van Natrup-Hagen. ![]() Het regionale treinverkeer tussen Münster(Westf) Hbf en Osnabrück Hbf is na een aanbesteding gegund aan de Westfalenbahn. Dit spoorwegbedrijf, opgericht in 2005, is onderdeel van Abellio Rail, dat op zijn beurt onderdeel is van NedRailways B.V, dochteronderneming van de Nederlandse Spoorwegen. De treindienst wordt uitgevoerd met vijfdelige treinstellen type Stadler Flirt. Stel ET 018 is zojuist vertrokken uit Natrup-Hagen als WFB39710 op weg naar Osnabrück Hbf. | |
Peterselieman | maandag 20 september 2010 @ 12:42 |
Mooie platen, Zug | |
Dr_Flash | maandag 20 september 2010 @ 12:47 |
quote:Ik denk niet dat het dezelfde trein is, maar ik zag een sleep van deze rijtuigen rond 20:30 door Köln Hbf komen met (dacht ik) een BR 111 er voor. Daar zaten wel 2 DB Club-rijtuigen tussen ook, die had ik nog nooit gezien. Kennelijk scheurden er minstens 2 zuiptreinen door NRW gisteren ![]() | |
Zug-Chef | maandag 20 september 2010 @ 12:51 |
Klopt er reden er nog wel meer, stuk of 5-6 elke vrijdag en zondag. | |
dennistd | maandag 20 september 2010 @ 13:23 |
quote:Deze zag ik gisteren iets na 15u door Osnabrück komen terwijl ik stond te wachten op een rondleiding door het stellwerk. | |
bork | maandag 20 september 2010 @ 13:46 |
quote:zeker ![]() | |
James1988 | maandag 20 september 2010 @ 13:49 |
Ik ga donderdag met de Pimpel naar Berlijn, zaterdag publieksdagen InnoTrans bezoeken. Jammergenoeg zondagochtend weer terug naar Nederland. Heb er zin an! | |
Dr_Flash | maandag 20 september 2010 @ 14:26 |
je icon wijzigen klik hier werkt niet meer James ![]() | |
dennistd | maandag 20 september 2010 @ 14:37 |
In Rotterdam staat nu een snoepautomaat met boeken erin: http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/21729 Toevallig van hetzelfde merk als de koffieautomaat die ik gisteren op Osnabrück Hbf zag? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 20 september 2010 @ 14:38 |
quote:Die in Rotterdam lijkt me duidelijk een Wurlitzer ![]() | |
dennistd | maandag 20 september 2010 @ 14:39 |
Lijkt mij ook, maar het was wel iets waarbij ik deze foto ontopic kwijt kon ![]() | |
Dr_Flash | maandag 20 september 2010 @ 14:47 |
quote:Je kon niet wachten op mijn foto van het bordje van Geilhausen? ![]() | |
V2 | maandag 20 september 2010 @ 14:50 |
Maakt die toko ook condoomautomaten? ![]() | |
James1988 | maandag 20 september 2010 @ 15:28 |
quote:Nee, klopt. Moet ik nog fixen maar te lui. Ik haal het linkje wel weg. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 20 september 2010 @ 17:39 |
Daar heb jij niks aan te fixen want fk heeft webicons uitgeschakeld ![]() | |
James1988 | maandag 20 september 2010 @ 17:46 |
Oplossing is om een script een webicon te laten uploaden. ![]() Daarnaast, mail van NS: quote:Best interessant eigenlijk... [ Bericht 2% gewijzigd door James1988 op 20-09-2010 18:27:21 ] | |
Dr_Flash | maandag 20 september 2010 @ 18:02 |
ZOu ik doen. Ik wil dat mailtje ook wel ![]() | |
Ireyon | maandag 20 september 2010 @ 18:07 |
Tijdens daluren.. wat heb je daar nou aan als normaal werkend mens? | |
RubenK | maandag 20 september 2010 @ 18:13 |
quote:Nou, ik dus wel ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 20 september 2010 @ 18:16 |
quote:Ik denk dat ik het krijg omdat ik al maanden vrijwel uitsluitend met de OV-chipkaart reis bij NS. quote:Voor mij zou het wel wat schelen (3 euro per maand ofzo ![]() Nu gaat dat toch allemaal als declaratie naar mijn werkgever, voor mij persoonlijk maakt het dus weinig uit. Maar tijdens weekends enzo zou het wel handig zijn... niet dat ik het ga gebruiken maar toch... ![]() Oh, dit linkje stond in de mail: https://onbeperktreizen.actiesite-2organize.com/ Edit 2: AHA! Er komt dan nog een tijd bij waarin je tegen volle mep reist: niet alleen voor 9.00 's ochtends maar ook tussen 16.00 en 18.30. Sneaky bastards. ![]() ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door James1988 op 20-09-2010 18:33:36 ] | |
greavy | maandag 20 september 2010 @ 18:39 |
Ik heb die mail ook gehad. Alleen als ik dat in vul: De geboortedatum dient een geldige datum in het verleden te bevatten. Voor het weekend was het wel erg relaxed geweest dan ![]() Ben gemiddeld al per maand aan weekend reizen iets van 80 euro kwijt, dusja ![]() | |
8D | maandag 20 september 2010 @ 18:41 |
Hm, zou best welkom zijn als aanvulling op mijn ov studentenkaart. Onbeperkt reizen in de week en in het weekend ![]() | |
James1988 | maandag 20 september 2010 @ 18:46 |
quote:Als ik mijn geboortedatum invul werkt het gewoon. Bij jou dus niet? | |
greavy | maandag 20 september 2010 @ 18:47 |
Nee. Bij mij niet. Vreemd gedoe bij de NS. Blijf continu die error krijgen (Firefox, Chrome en Internet Explorer) | |
Dr_Flash | maandag 20 september 2010 @ 18:48 |
quote:Dat lijkt me onzin. Ik heb vorige maand al eens een half uurtje een gesprek gehad over dit onderwerp in een hotel in Utrecht (¤ 30,= cash gevangen). En ik sta nou niet direct bekend als een fervent OV-chipkaartgebruiker ![]() | |
James1988 | maandag 20 september 2010 @ 18:51 |
Hmm, vaag. Je hebt wel een VDU denk ik... kom je wel op die site terecht verder?quote: | |
greavy | maandag 20 september 2010 @ 18:54 |
Nee, ik kom niet verder. Zal nog wel even een belletje wagen naar dat nummer. | |
dennistd | maandag 20 september 2010 @ 19:33 |
Wel interessant voor het weekend. En voor doordeweekse reisjes maakt het voor mij weinig uit, een reisdagje begint bij mij toch vaak met de stopper enschede-hengelo, en dan heb ik in hengelo genoeg tijd om nog even uit en in te checken voordat ik in de pimpel stap ![]() En voor de terugweg zit ik om 16.00u toch al lang weer in de trein. Geen probleem dus gezien het feit dat het instaptijdstip geldig is. | |
Ascendancy | maandag 20 september 2010 @ 19:35 |
Wat werkt dat ETMET toch heerlijk. De stoptrein Utrecht-geldermalsen had 2 minuten vertraging. Daardoor kon de IC dus blijkbaar al niet voluit rijden, waardoor deze iets vertraagd was. De TDL heeft toen schijnbaar besloten eerst de arriva trein Geldermalsen binnen te laten, waardoor de IC zeker 3 minuten voor een rood sein heeft gestaan ![]() Waarom de treindienstleider hier voor koos is mij een raadsel, want de overstap is op Geldermalsen met ETMET toch 8 minuten. Dat bleek ook wel, de stoptrein stond er namelijk nog gewoon, deze vertrok 2 minuten te laat, maar terwijl mensen naar de overkant van het perron renden vergrendelde de HC de deuren. Ik heb dan ook op het enqueteformulier van pro-rail ingevuld dat ze een dienstregeling moeten plannen die in de praktijd ook haalbaar is, ipv mensen vragen een trein te laten schieten als ze hem maar net kunnen halen. | |
Crientj | maandag 20 september 2010 @ 19:42 |
quote:Geen kiwisap gezien ![]() | |
Ofyles2 | maandag 20 september 2010 @ 19:43 |
quote:Iets zegt me dat de informatici en wiskundigen die ETMET hebben lopen slapen bij onder andere Grafentheorie. * Ofyles2 misschien van plan is een programmaatje te schrijven waarmee je optimale dienstregelingen kunt plannen... | |
Guppy | maandag 20 september 2010 @ 19:53 |
quote:Wel cookies? Ik zit nog op mn werk en zo ![]() | |
Ascendancy | maandag 20 september 2010 @ 19:56 |
quote:Theoretisch is de huidige dienstregeling ook prima. De praktijk daarentegen. Vooral bij Geldermalsen, omdat daar nog een trein over het spoor moet, die ook nog eens een tijdje de tegengestelde richting moet rijden als de IC's en Stoptreinen. Dus voor een volwaardig ETMET is een extra spoor essentieel. Helaas is het voor mijn richting niet echt klantvriendelijk. En Geldermalsen is al zo'n kutstation ![]() Prachtig gebouw, maar goede wachtruimte ho maar. Lang perron, maar de stoptrein naar Dordrecht moet nog steeds helemaal aan het eind staan. Kutend lopen als je aansluiting bijna wegrijdt ![]() | |
Crientj | maandag 20 september 2010 @ 19:57 |
quote:Die zijn er wel! Ik heb dr vanmiddag een gehad. xD Stomme dingen. | |
sander89 | maandag 20 september 2010 @ 19:59 |
Kijkt ook weer is een keer in trein topic. ![]() Trouwens mooi actie van 10 jaar ICE in NL, helaas zelf geen echt mooi foto en van internet plukken doe ik oko maar niet. ![]() ![]() Zug-Chef jij gaat wel winnen denk ik, met al die mooi platen van jou. Net 2 retourtjes Berlijn geboekt met de IC, natuurlijk bij DB want NS Hispeed vroeg voor precies het zelfde 80 euro meer. ![]() ![]() Geld hebben ze hard nodig denk ik om de Fyra rijdend te houden, oohja en die 10 gratis VIP ICE tickets. ![]() | |
RubenK | maandag 20 september 2010 @ 20:20 |
quote:Bij mij zegt 'ie dat mijn geboortedatum/kaart combinatie niet voorkomt ![]() | |
greavy | maandag 20 september 2010 @ 20:31 |
Dan heb je niet dezelfde geboortedatum ingevoerd die bij jou voordeelurenabbo staat geregistreerd. Kan je via Mijn NS ook zo nachecken. | |
neurd | maandag 20 september 2010 @ 20:32 |
quote:wat dacht je van Rijswijk? ![]() | |
RubenK | maandag 20 september 2010 @ 20:33 |
quote:Heb ik wel, en hij zegt het nog steeds ![]() | |
Ascendancy | maandag 20 september 2010 @ 20:36 |
quote:Ik ben benieuwd wat jij als aansluiting verstaat in Rijswijk. Want behalve 4 kutstoptreintjes met min of meer dezelfde richting en een rioollucht is er weinig te vinden op station Rijswijk. | |
Duvel | maandag 20 september 2010 @ 20:42 |
quote:Sorry, had ff anders te doen. ![]() | |
Guppy | maandag 20 september 2010 @ 23:06 |
Trein van Utrecht naar arnhem van 22:53 uur heeft al +17... en ik zit hier al vanaf 22:30 uur ![]() | |
James1988 | dinsdag 21 september 2010 @ 00:26 |
Dit is wel geinig: LiveTrein. | |
KapiteinT | dinsdag 21 september 2010 @ 00:44 |
quote:Gaaf! Waar haalt die site al die informatie vandaan? | |
James1988 | dinsdag 21 september 2010 @ 02:35 |
Mijn vermoeden is de dienstregeling en de actuele informatie die je o.a. via m.ns.nl kunt verkrijgen... | |
bork | dinsdag 21 september 2010 @ 06:50 |
quote:nice ![]() | |
Crientj | dinsdag 21 september 2010 @ 07:24 |
quote:No prob. ![]() Die livetrein is wel tof ;o Alleen wel traag om te gebruiken. Maar ja, vind je het gek met alle rijdende treinen + updates etc. | |
greavy | dinsdag 21 september 2010 @ 07:29 |
Livetrein werkt inderdaad erg tof. Leuke app om zo nu en dan eens te bekijken ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 21 september 2010 @ 08:29 |
Grappig, die LiveTrein. Vast niet echt live, maar gesimuleerd aan de hand van de reisinfo, maar toch. Ik zal binnenkort eens zien hoe hij zich gedraagt als ik een fictieve vertraging invoer, of dan de positie opeens verspringt. ![]() | |
Duvel | dinsdag 21 september 2010 @ 08:40 |
In LiveTrein is spoor 11 in Utrecht nog in gebruik. ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 21 september 2010 @ 08:51 |
LiveTrein gebruikt trouwens ook nog treinnummers van een vorige dienstregeling. Ik denk dat het gewoon een leuk projectje van een paar jaar geleden was en helemaal geen rekening houdt met de huidige omstandigheden. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 21 september 2010 @ 08:54 |
En op de Twitter van de maker:quote: ![]() | |
Duvel | dinsdag 21 september 2010 @ 09:09 |
quote:Oeps. ![]() | |
Yreal | dinsdag 21 september 2010 @ 10:18 |
Live train is wel supertol ![]() Valt me op dat er niet echt bijzonder veel vertraging was met als die mist vanochtend ![]() | |
Crientj | dinsdag 21 september 2010 @ 10:19 |
quote:Mist is tof ^^/ | |
Guppy | dinsdag 21 september 2010 @ 10:20 |
quote:Nee joh, ik was helemaal nat op de fiets, en het regende niet eens ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 21 september 2010 @ 10:20 |
Ik ken een plaats waar als de wind goed staat het bijna de hele dag mistig is op het spoor ![]() | |
Crientj | dinsdag 21 september 2010 @ 10:22 |
quote:Haha, ik ook heur ;D Maar daarom is mist wel tof. Was je cookie gister nog lekker? | |
Yreal | dinsdag 21 september 2010 @ 10:22 |
quote:Ik had mijn bril op, en op de brommer zag ik die onverlichte pleuris fietsers echt niet hoor ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 21 september 2010 @ 10:35 |
quote:Suikerunie? | |
Peterselieman | dinsdag 21 september 2010 @ 10:36 |
quote:Vierverlaten idd ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 21 september 2010 @ 11:06 |
quote:Mja, volgens mij zijn het vooral die vijvers naast het spoor. Die dampen flink als het wat kouder is. | |
Peterselieman | dinsdag 21 september 2010 @ 11:09 |
quote:Het is idd die waterzuiverngsinstallatie waar het vandaan komt. Die mist kan trouwens best gevaarlijk zijn, omdat als er wat op de overweg erachter gebeurt je dit niet ziet ... | |
Eix | dinsdag 21 september 2010 @ 11:23 |
quote:Ach, dit viel ook nog best mee. Ik heb ooit eens in de winter zo'n dikke mist rond middernacht meegemaakt dat je echt amper zicht had. Vanwege de lage temperatuur zette die mist zich ook vast aan de bovenleiding. Het Plan Vtje wat me vervolgens oppikte zag je wel al van (relatief) ver weg aankomen door een helder blauw licht bij de stroomafnemer. Dat waren niet een paar vonkjes meer maar één aanhoudende vonk. Vervolgens ook de hele rit geknetter en een blauw licht boven de trein gehad. Bij aankomst in Sittard nog even gekeken hoe de stoptrein naar Heerlen weer vertrok. Die trein keert in amper tien minuten te Sittard en in die tijd was de bovenleiding alweer bevroren. Machtig om zo'n treintje dan weg te zien rijden. ![]() Overigens die avond ook geen vertraging en verbazingwekkend genoeg geen kapotte panto of bovenleidingsbreuk. ![]() | |
Guppy | dinsdag 21 september 2010 @ 11:25 |
quote:Jaa ![]() | |
Duvel | dinsdag 21 september 2010 @ 12:29 |
quote:Elektrotechniek is zo gaaf. ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 21 september 2010 @ 12:30 |
quote:Vlambogen ftw. | |
Duvel | dinsdag 21 september 2010 @ 12:44 |
![]() Van www.energievoorziening.info. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 september 2010 @ 13:16 |
quote:Ja, waarom begin je daar niet over. Kut met bommen vanochtend. ![]() 8:27: Grote halaanwijzer geeft aan: Sprinter naar Veenendaal Centrum van 8:31 van spoor 12b 8:28: Ik sta op 12b, lekker ver vooraan want ik heb een 1e klas kaartje gekocht. Omroep: Sprinter naar Veenendaal Centrum van 8:31 gaat van 14b. Godver. Iedereen weer de hal in, gelukkig heeft eoa leeghoofd ook de roltrappen allebei de verkeerde kant op gezet, waarvoor duizendmaal dank en een nekschot. 8:29: De horde komt via de vaste trap aan op 14b, waar eigenlijk helemaal geen plaats is want de ICE naar Frankfurt komt net binnen dus 14b staat al vol met bejaarden en koffers. Weer een omroep: De Sprinter naar Veenendaal Centrum van 8:31 gaat van 15b. 8:30: De sprinter naar Veenendaal Centrum komt aanrijden, maar ach weet je? 15a is ook wel een mooi plekkie ![]() DIkke vette koeie-FAAL ![]() ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 21-09-2010 13:22:14 ] | |
Duvel | dinsdag 21 september 2010 @ 13:22 |
En dan mag je vervolgens 1e klas in een... SLT? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 september 2010 @ 13:31 |
quote:Ik wilde verzekerd zijn van een zitplaats. Ik ging voor een uitgebreide hak- en zaagbeurt bij de tandarts en om afscheid te nemen van mijn grootmoeder, en dat het een schoftige hoop geld kostte (want ook nog zonder korting) interesseerde, en interesseert, me even geen klap. | |
Duvel | dinsdag 21 september 2010 @ 13:32 |
OK, da's begrijpelijk. Sterkte, met beide. | |
James1988 | dinsdag 21 september 2010 @ 13:38 |
Kialna: "@AlexMedia Handgemaakte exelsheets met de DRGL. Daarom is het project opgeheven. Het was onmogelijk bij te houden." | |
Dr_Flash | dinsdag 21 september 2010 @ 13:39 |
Kialna? | |
Crientj | dinsdag 21 september 2010 @ 13:40 |
quote:Twitteraccountje? | |
Dr_Flash | dinsdag 21 september 2010 @ 13:41 |
quote:Thx ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 september 2010 @ 13:42 |
quote:Ohnoes ![]() ![]() | |
Crientj | dinsdag 21 september 2010 @ 13:44 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 21 september 2010 @ 13:46 |
quote:Ga weg en blijf weg ![]() | |
Crientj | dinsdag 21 september 2010 @ 13:50 |
quote: ![]() ![]() | |
Crientj | dinsdag 21 september 2010 @ 13:51 |
I've paid my price I'll cut you out just to hear you scream: "Get away from, get away from me". And I can feel my heart beat racing As I realize what I must do Get away from, get away from, get away from you. // Atreyu Ex's And Oh's | |
Dr_Flash | dinsdag 21 september 2010 @ 13:52 |
![]() Maar twitter sux as hell ![]() | |
Crientj | dinsdag 21 september 2010 @ 13:53 |
quote:En wat was de twitteraccount van jou ook alweer?:') | |
Crientj | dinsdag 21 september 2010 @ 13:53 |
Of heb je die inmiddels keihard de prullenbak in gesmeten ;o | |
James1988 | dinsdag 21 september 2010 @ 13:55 |
Kialna is een twitteraar ja, maar ook een fotografe gespecialiseerd in rail en infra. Zie haar portfolio op www.kialna.nl. | |
Duvel | dinsdag 21 september 2010 @ 13:56 |
Twitter zuigt. | |
Duvel | dinsdag 21 september 2010 @ 13:57 |
quote:De eerste foto op haar site is een foute soep. Jammer. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 september 2010 @ 13:59 |
quote: ![]() | |
Duvel | dinsdag 21 september 2010 @ 13:59 |
quote:Zonde. Ik vond de eerste drie berichten hilarisch. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 september 2010 @ 14:01 |
quote:Rest vind ik ook niet erg bijzonder eigenlijk. Niet dat mijn foto's nou zo geweldig zijn, maar ik vraag er dan ook geen geld voor. | |
Socios | dinsdag 21 september 2010 @ 14:02 |
Geslaagde treinreis gisteren van 993 kilometer. Prachtig om weer eens met ICM over de IJssellijn te reizen en net als in de jaren ´90 functioneel "Roosendaal" op de koersrol van de Koploper te zien staan. Tevens lekker weer eens ´ouderwets´ met ICRm naar Maastricht gegaan. | |
Crientj | dinsdag 21 september 2010 @ 14:03 |
Wauw. Ik vind er ook vrij weinig aan. Terwijl sommige dingetjes zo makkelijk te bewerken zijn door de foto even recht te zetten. Zonde.. ![]() | |
Crientj | dinsdag 21 september 2010 @ 14:03 |
quote:Tss. | |
Duvel | dinsdag 21 september 2010 @ 14:04 |
Ik vind er best mooie foto's bij zitten! | |
Crientj | dinsdag 21 september 2010 @ 14:05 |
Jaoke.![]() Die istof. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 september 2010 @ 14:10 |
Ik schroef wel even een verslagje van zondag in elkaar voor in het nieuwe topic ![]() | |
Crientj | dinsdag 21 september 2010 @ 14:11 |
Doe dat, dan ga ik richting de to go. Centjes, centjes, lekker centjes verdieneeeeeen. </SpongeBob // Mr. Krabs> | |
Crientj | dinsdag 21 september 2010 @ 14:11 |
BAM. |