quote:Op woensdag 1 september 2010 22:10 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik werk ook weleens aan techniek, maar solotjes leren vind ik wel het leukste natuurlijk, en akkoorden offcourse!
Laatste akkoorden schema was dat van baby van Justin B**ber
Vergetenquote:Op woensdag 1 september 2010 22:20 schreef BoerBert het volgende:
Braddie, waarom opende je nou geen nieuw topic
Welke online lessen gebruik je?quote:Op woensdag 1 september 2010 22:09 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Klinkt niet slecht, klinkt ook niet heel moeilijk, die ga ik misschien ook wel proberen. Heb alleen helaas niet zo'n goede gitaar en amp. Werk je trouwens ook weleens aan techniek of ben je echt alleen korte solo's aan het instuderen?
Ik volg nu van die online lessen en dan wordt er toch wel vooral op akkoorden en techniek gefocust niet echt op zulke dingen. Ik denk dat je wel moet uitkijken dat je niet verkeerde dingen aanleert, zodat je later meer moeite hebt met ingewikkelde nummers.
Ah! Vers studiemateriaalquote:
Justin Guitar, was er eerst niet zo weg van, maar uiteindelijk vind ik het toch wel goede lessen. Het enige jammere vind ik de nummers bij de verschillende 'stages'. Ik ken er weinig van, tot nu toe maar een paar van gedaan.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:42 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Welke online lessen gebruik je?
Ik heb er net even naar gekeken, en ziet er eigenlijk best aardig uit... Ook even naar de liedjes gekeken maar ik ken de meeste wel. Zitten wel goede nummers tussen.quote:Op donderdag 2 september 2010 03:47 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Justin Guitar, was er eerst niet zo weg van, maar uiteindelijk vind ik het toch wel goede lessen. Het enige jammere vind ik de nummers bij de verschillende 'stages'. Ik ken er weinig van, tot nu toe maar een paar van gedaan.
Het is echt een goede site. Ik heb daarvoor een stukje van een andere online cursus geprobeerd, maar die was toch minder. In het begin ging ik vrij vlot door die lessen heen, ben nu bij stage 7/8, maar ik merk dat het nu wat langzamer gaat. Erg veel om te onthouden en te oefenen.quote:Op donderdag 2 september 2010 09:18 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Ik heb er net even naar gekeken, en ziet er eigenlijk best aardig uit... Ook even naar de liedjes gekeken maar ik ken de meeste wel. Zitten wel goede nummers tussen.
Als ik weer terug ben van de studie zal ik er eens mee beginnen.
quote:Op donderdag 2 september 2010 03:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ah! Vers studiemateriaal
Ook even mee aan de slag!quote:Op donderdag 2 september 2010 03:47 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Justin Guitar, was er eerst niet zo weg van, maar uiteindelijk vind ik het toch wel goede lessen. Het enige jammere vind ik de nummers bij de verschillende 'stages'. Ik ken er weinig van, tot nu toe maar een paar van gedaan.
Succesquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:28 schreef m0ridin het volgende:
[ afbeelding ]
Yamaha Pacifica 412v
+
[ afbeelding ]
Roland Cube 30x
=
Tijd om te gaan beginnen
Je bedoeld de subtiele nuances van Mötörhead?quote:Op woensdag 8 september 2010 01:13 schreef Ace-of-Spades het volgende:
Ik zit me alleen teveel op te geilen aan die schitterende acoustische deuntjes van mn favo artiesten.
Ik ben het rifje van Sweet chld o' mine aan het oefenen. Als ik hem soepel kan komt de rest van het nummer.quote:Op donderdag 16 september 2010 23:46 schreef Schuifpui het volgende:
Ben nothing else matters aan het oefenen, gaat al best aardig na twee dagen oefenen, nog lang niet op goede tempo, maar het komt.![]()
Hoe staat de rest er voor?
Die heb ik ook gedaan, maar een greep lukt me maar niet...quote:Op donderdag 16 september 2010 23:46 schreef Schuifpui het volgende:
Ben nothing else matters aan het oefenen, gaat al best aardig na twee dagen oefenen, nog lang niet op goede tempo, maar het komt.![]()
Laatst vader Jacob gespeeld, bijna onder controle maar nog iets meer oefenenquote:Op donderdag 16 september 2010 23:46 schreef Schuifpui het volgende:
Barre chord stukje zeker?quote:Op vrijdag 17 september 2010 09:47 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Die heb ik ook gedaan, maar een greep lukt me maar niet...
Daarbij heb ik ook veel moeite om bij simpele solo-tjes alles vloeiend in elkaar over te laten lopen... (als iemand nog tips heeft?)
Die solo valt opzich ook wel mee.quote:Op vrijdag 17 september 2010 08:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben het rifje van Sweet chld o' mine aan het oefenen. Als ik hem soepel kan komt de rest van het nummer.
Een hele late reactie, maar heb je hier misschien een tab van?quote:Op donderdag 24 december 2009 11:31 schreef maniack28 het volgende:
Triggerfinger ft Selah Sue - Mercy
Je moet de houding zoeken die het meeste controle oplevert. En verder: oefenen, oefenen, oefenen. Controle over welke snaren je aan tikt komt dan vanzelf.quote:Op zondag 26 september 2010 03:13 schreef Braddie het volgende:
Ik speel nu al een tijdje gitaar, maar ik weet nou nog steeds niet wat een goede plectrum houding is.
Moet je je plectrum wat scheef houden of moet hij letterlijk recht tussen de snaren steken?
Misschien dat het dan verholpen is dat ik steeds wat extra snaren aansla.....
Oefenen, oefenen, oefenen.quote:
Recht op de snaren aanslaan levert meestal de zuiverste toon op. Als je alleen met de rand van je plectrum de snaar raakt, krijg je vaak of een heel dun geluid, of (ongewenste) harmonics.quote:Op zondag 26 september 2010 03:13 schreef Braddie het volgende:
Ik speel nu al een tijdje gitaar, maar ik weet nou nog steeds niet wat een goede plectrum houding is.
Moet je je plectrum wat scheef houden of moet hij letterlijk recht tussen de snaren steken?
Misschien dat het dan verholpen is dat ik steeds wat extra snaren aansla.....
Na een paar maanden kan je kampvuurliedjes spelen, na 5 jaar kan je echt muziek maken, na 10 jaar ben je gitarist, na nog meer jaar ben je dood en ben je klaar.quote:Op maandag 27 september 2010 16:17 schreef NoNickOne het volgende:
Binnen wat voor een tijd kun je gitaar leren spelen? En wat zijn de beste opties om te beginnen?
Als je toch les neemt dan zo snel mogelijk anders ga je jezelf foute technieken aanleren. En iets fouts afleren kost meer tijd dan iets goeds aanlerenquote:Op maandag 27 september 2010 16:36 schreef m0ridin het volgende:
Zit zelf een beetje te dubben...
Mezelf iig wat akkoorden en soepelheid aanleren en dan les nemen, of juist meteen beginnen met les en misschien de eerste lessen een beetje 'verpesten' aan soepelworden en akkoorden leren
Speelt ook mee dat ik eigenlijk al genoeg avonden bezig en bezet ben dus het niet erg vind om nog even geen lessen te nemen.
quote:Op woensdag 29 september 2010 09:16 schreef The_Dean het volgende:
James Hetfield in de OP
Goed topic.
Gastquote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:27 schreef Braddie het volgende:
Zo.
Waag me sinds vandaag eens aan de solo van November Rain, die wil ik gewoon ècht leren, gewoon puur omdat Guns N Roses baas is, Slash een baas is, en ik vind het gewoon fijn om eens iets ècht moeilijks te proberen! Kijken waar m`n grens qua kunnen ligt.
Hopen dat ik hem met 1 maandje lekker vloeiend kan!![]()
Wat?quote:
Je krijgt honderd keer te horen dat SCOM nog te moeilijk en te snel is, en dan ga je November Rain proberen. Bouw het toch eens rustig op.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:42 schreef Braddie het volgende:
[..]
Wat?
November Rain is een hartstikke lastige solo..
En ik wil gewoon graag wat nieuwe dingen leren, eventueel wat nieuwe trucjes opsteken.
Ja, nouja goed.. Laat mij maar lekker m`n gang gaan.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:43 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Je krijgt honderd keer te horen dat SCOM nog te moeilijk en te snel is, en dan ga je November Rain proberen. Bouw het toch eens rustig op.
Ik heb de hele serie van Learn & Master Guitar maar ik ben eigenlijk nog te lui om te kijken.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:00 schreef Schuifpui het volgende:
Braddie, waarom ga je niet gewoon zo'n beginners course op internet doorwerken? Met alleen maar losse solo's leren, die ver boven je niveau zijn, lijkt het alsof je heel wat kan, maar ik denk dat je er uiteindelijk niets van leert. Je moet toch eerst de basis onder de knie hebben. Ik gok zo dat je heel wat dingen fout aanleert zo. Je moet het zelf weten hoor, maar veel mensen geven je dit advies.
Bespaar je de moeitequote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:23 schreef Schuifpui het volgende:
Maar je gaat wel een beetje in de verkeerde volgorde. Je plectrum goed vasthouden is wel handig om mee te beginnen, dan wat simpele akkoorden, uiteindelijk pas moeilijke solo's, improvisatie e.d.
Als je de mogelijkheid hebt liever niet online en gewoon les nemenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:30 schreef m0ridin het volgende:
Wat raden jullie trouwens qua online cursus aan?
Ben wel wat met justin guitar begonnen (een held is het, wat die gast allemaal online zet en op zo;n relaxede maneir) en geloof dat ik lid ben geworden van jamplay.com (was ik bijna vergeten... toch maar weer eens mee verder gaan) maar vindt de opbouw en het tempo vaak lastig.
Daarnaast wat dvds gedownload... Damn, toch maar serieus overwegen les te nemen anders. Stom gebrek aan tijd :/
Lees je wel eens terug wat je tikt? Je krijgt het voor elkaar om in 1 zin een stelling neer te zetten en hem gelijk maar dan ook echt gelijk weer onderuit te trappen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:47 schreef Braddie het volgende:
, nu speel ik hem perfect(op 2 a 3 bends na, en op het probleem met de Pick)
Lessen zijn duur.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:31 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Als je de mogelijkheid hebt liever niet online en gewoon les nemen
Je zegt precies wat ik dachtquote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:34 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Lessen zijn duur.![]()
Ik heb pas ook even gekeken, maar dat kost een hoop geld zeg. Eigenlijk zou ik ook wel af en toe wat les willen, voornamelijk om foutjes die ik maak te corrigeren, voordat ik het verkeerd aanleer. Vertellen hoe het moet kan zo'n online les wel, maar vertellen wat ik fout doe, doet ie dan weer niet.
Ik heb die beginners cursus van justin guitar gedaan btw. Na aan een paar andere begonnen te zijn, vond ie die het meest relaxed.
Ik heb ook maar een paar maanden les gehad (1 keer per week dan een half uurtje) Maar als je dat in het begin doet dan is je basis goed. Dan kan je zelf vooruit gaan werken met online lessen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:48 schreef m0ridin het volgende:
Ja, lessen moet kunnen... meer dat het WEER een avondje bezet is (en daar zijn er al genoeg van eik)
Hoewel t wel verstandiger is inderdaad, en houvast. Maar misschien toch weer die justinguitar maar weer ff aanslingeren.
Probleem is (zoals nu) vaak ook dat ik dan weer muziek aan het luisteren ben en dat net zo lief luister ipv zelf te gaan jengelen
Het grappige is dat ik dat dus compleet andersom heb. Als ik wat leuks hoor op mijn mp3 wil ik het zelf kunnen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:48 schreef m0ridin het volgende:
Ja, lessen moet kunnen... meer dat het WEER een avondje bezet is (en daar zijn er al genoeg van eik)
Hoewel t wel verstandiger is inderdaad, en houvast. Maar misschien toch weer die justinguitar maar weer ff aanslingeren.
Probleem is (zoals nu) vaak ook dat ik dan weer muziek aan het luisteren ben en dat net zo lief luister ipv zelf te gaan jengelen
Ja, je hebt (volgens mij) helemaal gelijkquote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:50 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb ook maar een paar maanden les gehad (1 keer per week dan een half uurtje) Maar als je dat in het begin doet dan is je basis goed. Dan kan je zelf vooruit gaan werken met online lessen.
Maar het gaat echt om dat begin iddhet is in ieder geval een aanrader
Haha, ja... zou het heel graag leren allemaal (en wil ik zeker in de toekomst) maar ben bang dat dat pas met een jaar ofzo enigzins realistisch gaat wordenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:54 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Het grappige is dat ik dat dus compleet andersom heb. Als ik wat leuks hoor op mijn mp3 wil ik het zelf kunnen.
Vervolgens zit het ver boven mijn huidige niveau en dan /rage![]()
Ik ga denk ik ook maar les nemen ofzo. Maar ik moet mijn rijbewijs ook nog. Lastige keus. Ofja keus ?
Ja, ik bedoelde, ik kan 2 bends niet bij het georkestreerde gedeelte(die zijn moeilijk) en ik weet nooit wanneer ik onder/boven moet picken dus het is altijd Onder, en heèèèèl soms boven.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:33 schreef Godtje het volgende:
[..]
Lees je wel eens terug wat je tikt? Je krijgt het voor elkaar om in 1 zin een stelling neer te zetten en hem gelijk maar dan ook echt gelijk weer onderuit te trappen.
En dat soort dingen leer je nou juist bij lessen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja, ik bedoelde, ik kan 2 bends niet bij het georkestreerde gedeelte(die zijn moeilijk) en ik weet nooit wanneer ik onder/boven moet picken dus het is altijd Onder, en heèèèèl soms boven.
Wat is er mis mee? Ik speel ook perfect gitaar, als m'n nagels geknipt waren, en ik dat ene akkoord kon zetten en als ik niet steeds die verkeerde snaar aansloeg, als ik een gitaar had.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:33 schreef Godtje het volgende:
[..]
Lees je wel eens terug wat je tikt? Je krijgt het voor elkaar om in 1 zin een stelling neer te zetten en hem gelijk maar dan ook echt gelijk weer onderuit te trappen.
Ik begon wel gewoon met het proberen goed vast te houden van de plectrum, daarna wat simpele akkoordjes... maar ik wil het allemaal snel leren... mijn timing is opzich wel goed, en ik ben lekker bezig met improviseren om zo de toonladders te leren, en meteen wat meer muzikale kennis op te doen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:23 schreef Schuifpui het volgende:
Maar je gaat wel een beetje in de verkeerde volgorde. Je plectrum goed vasthouden is wel handig om mee te beginnen, dan wat simpele akkoorden, uiteindelijk pas moeilijke solo's, improvisatie e.d.
En daarom ga je dus op dit niveau blijven hangen en ga je weinig vooruitgang boeken omdat je te koppig bent om met de basis te beginnenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja, ik bedoelde, ik kan 2 bends niet bij het georkestreerde gedeelte(die zijn moeilijk) en ik weet nooit wanneer ik onder/boven moet picken dus het is altijd Onder, en heèèèèl soms boven.
Je woont vast niet in delft =Dquote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:08 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Ja, je hebt (volgens mij) helemaal gelijk
Idee wat ik zelf had was om iig wat akkoorden te kunnen spelen, wat soepeler te worden in mijn vingers en dat soort dingen voor ik les ga nemen. Gewoon vingervlugheid enzo en de kennis uberhaupt.
Maar het zal er uiteindelijk toch wel van komen gok ik, dan nog een relaxede in de buurt vinden maar dat moet volgens mij geen probleem zijn.
[..]
Haha, ja... zou het heel graag leren allemaal (en wil ik zeker in de toekomst) maar ben bang dat dat pas met een jaar ofzo enigzins realistisch gaat worden
Klopt...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:48 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En daarom ga je dus op dit niveau blijven hangen en ga je weinig vooruitgang boeken omdat je te koppig bent om met de basis te beginnen
Supermassive Black Hole is niet zo moeilijkquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:49 schreef Schuifpui het volgende:
Iemand een leuk idee welk nummer ik moet gaan oefenen? Ik ben beginner, iets minder dan een half jaar bezig, bands die ik leuk vind: Muse, Hoobastank, RHCP beetje die richting. Ben de laatste tijd bezig geweest met Hysteria van Muse, gaat wel aardig, behalve het eerste deel van de solo. Verder plug in baby, maar dat krijg ik totaal niet soepel.
Thanks.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:52 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Supermassive Black Hole is niet zo moeilijkEn anders Stadium Arcadium van RHCP. (Het nummer dan hè
)
Nee, want wij maken nog geen muziekquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 20:45 schreef Schuifpui het volgende:
Moet deze niet naar dat nieuwe forum trouwens?
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 21:10 schreef Ace-of-Spades het volgende:
[..]
Nee, want wij maken nog geen muziek
Met barré akkoorden.quote:Op maandag 11 oktober 2010 01:07 schreef SuperFokker het volgende:
Hoe kan het het gemakkelijkste een D# A# en G# spelen ?
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 21:10 schreef Ace-of-Spades het volgende:
[..]
Nee, want wij maken nog geen muziek
quote:Op maandag 11 oktober 2010 03:03 schreef Nemephis het volgende:
Ik ben al drie keer begonnen met gitaar spelen en ben er al drie keer mee gestopt... zitten veel te veel snaren en fretten op zo'n kreng
Is wel lastiger mee te nemen op de fiets..quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:48 schreef Ace-of-Spades het volgende:
Jonguh, da's toch veel te klein. Dit is het mannenformaat. Groter, dus nog makkelijker![]()
[ afbeelding ]
Kan het niet met powerchords? of klinkt dat niet?quote:
Het verschil tussen de meeste power chords en barré akkoorden is het aantal snaren dat je gebruikt. Klink vast goed als je de distortion ver genoeg open draait.quote:Op maandag 11 oktober 2010 18:15 schreef SuperFokker het volgende:
[..]
Kan het niet met powerchords? of klinkt dat niet?
Ik wil in een nummer namelijk alle akkoorden met een halve toon verhogen
Snaren vervangen kost je 10 minuten. Dus gewoon zelf doen. Voor een pakje snaren betaal je zo'n 5-15e afhankelijk van wat voor kwaliteit je wil.quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:24 schreef Vanky het volgende:
Vraagje
Om alle 6 je snaren te vervangen (akoestische gitaar Fender) hoeveel zal me dat kosten?
Een kameraad doet het voor 15 euro!
Meh, een kameraad zou het gratis doen lijkt me...quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:24 schreef Vanky het volgende:
Vraagje
Om alle 6 je snaren te vervangen (akoestische gitaar Fender) hoeveel zal me dat kosten?
Een kameraad doet het voor 15 euro!
Ik zeg toch max 5 euroquote:Op maandag 11 oktober 2010 23:42 schreef Vanky het volgende:
Hoeveel kosten 6 snaren?
Probleem is dat ik 0,50 betaal voor 1 en die kerel vraagt mij 15.
De mijne zijn van D'addario.
Hij zegt, dat is normaal dat is de prijs van de E-snaar.
Het is gewoon een punt, dat ik wel naar de winkel ga en de garantie heb dat ze goed gelegd zijn. Dan dat mijn kameraad mij 15 euro aanrekent en met zijn schaar op mijn gitaar zit te klooien!
Hij heeft al een paar tapjes van zijn gitaar afgebroken!
Ik heb een keer m'n snaar een halve cm diep onder m'n nagel gekregenquote:Op maandag 11 oktober 2010 23:48 schreef m0ridin het volgende:
Nou ja, ik had wel mn vingers opengehaald... die snaaruiteindes kunnen nog best prikken
Ik heb eens een keer een stuk haar in mijn eten gehadquote:Op maandag 11 oktober 2010 23:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb eens een keer een stuk snaar in mijn eten gehad.
Het is natuurlijk het "Leer hier gitaar spelen" topic he.quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:20 schreef m0ridin het volgende:
Ff serieus, waarom oefen je niet tot je hem ECHT kan... Het begon nog best redelijk maar uiteindelijk teveel fouten, valse noten, totaal geen noten, etc.
Ik kan er geen drol van en je kan zeker beter gitaar spelen dan ik, maar je verpest het zo alleen maar voor jezelf? Als je alleen maar dingen post die net half lukken of driekwart of weet ik t wat post je uiteindelijk dus allene maar dingen die voor niemand plezierig zijn om te luisteren.
Maar ff serieus, wat wil je bereiken met het posten van deze dingen ? Ik snap het echt niet meerquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:03 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het is natuurlijk het "Leer hier gitaar spelen" topic he.
En ik ben bezig met Leren..
Dribbel, je kan 't ook laten rusten en er gewoon niet op reageren als het je ergert.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:04 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Maar ff serieus, wat wil je bereiken met het posten van deze dingen ? Ik snap het echt niet meer
Nee ik erger me er nu niet aan ik vraag het me echt gewoon af wat de intentie ervan is, ik ben best bereid te helpen. Maar dit schiet niet op als hij niet zegt wat hij ermee wilquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:27 schreef Ace-of-Spades het volgende:
[..]
Dribbel, je kan 't ook laten rusten en er gewoon niet op reageren als het je ergert.
Hij wil zijn skillz0rzz laten horenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nee ik erger me er nu niet aan ik vraag het me echt gewoon af wat de intentie ervan is, ik ben best bereid te helpen. Maar dit schiet niet op als hij niet zegt wat hij ermee wil
Ik wil zoveel mogelijk tips proberen binnen te halen, en met tips bedoel ik niet dingen zoals" hier heb je een tip : Stop met Muziek Maken/Stop met posten hier..."quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:04 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Maar ff serieus, wat wil je bereiken met het posten van deze dingen ? Ik snap het echt niet meer
Probleem is dat je de tips blijkbaar niet meeneemt. Je krijgt honderd keer te horen dat je iets makkelijkers moet proberen omdat dit nog te snel/moeilijk is, doe je hem gewoon nog een keerquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:37 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik wil zoveel mogelijk tips proberen binnen te halen, en met tips bedoel ik niet dingen zoals" hier heb je een tip : Stop met Muziek Maken/Stop met posten hier..."
Maar gewoon echt een serieuze tip.
Hoe ik die solo`s die ik nu speel gewoon snel beter kan spelen..
Ik improviseer nu ook ombepaalde scales op de gitaar te leren kennen.
Meer een kwestie van ontwikkeling denk ik. Als hij les had had hij 't in een keer goed gedaanquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:08 schreef Schuifpui het volgende:
Het wiel opnieuw uit proberen te vinden, goed bezig hoor.
Dat bedoel ik dus. Nu blijft ie proberen en hoopt ie uiteindelijk een goede techniek aan te leren, terwijl er al miljoenen voor hem zijn gegaan en die techniek gewoon via lessen aangeleerd hebben. Maar dat zijn natuurlijk niet de tips die hij wil horen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:09 schreef Ace-of-Spades het volgende:
[..]
Meer een kwestie van ontwikkeling denk ik. Als hij les had had hij 't in een keer goed gedaan
Oke daar kan ik je niet mee helpen aan n00b zijndequote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:18 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Nu blijft ie proberen en hoopt ie uiteindelijk een goede techniek aan te leren, terwijl er al miljoenen voor hem zijn gegaan en die techniek gewoon via lessen aangeleerd hebben. Maar dat zijn natuurlijk niet de tips die hij wil horen.
Ik heb zelf afgelopen week samen met iemand gespeeld die al wat langer speelt. Nog wat handige tips gehad, voornamelijk over de positie van m'n linkerhand bij sommige akkoorden. Misschien ga ik toch les nemen. Het is nu nog wel te corrigeren, maar ik wil niet al te veel verkeerde dingen aanleren. Zou een korte serie lessen genoeg zijn, zodat ik daarna weer zelf verder kan?
Hee, ik vind tips wel handig en ik luister ook nog.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:54 schreef Dribbel_ het volgende:
Okee dat was m'n laatste post in dit topic, naast Braddie nog iemand waar je moeite voor doet om ze te helpen en alsnog blijven ze veel te koppig
Djieezz
Pleeeeaaaazzz don't leave us.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:54 schreef Dribbel_ het volgende:
Okee dat was m'n laatste post in dit topic
Aanslaan en dempen met je pols/hand/deel/iets?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gewoon aanslaan en dempen? Ik weer niet hoe ik het doe., gaat vanzelf.
Ik geloof met mn linkerhand.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:51 schreef Goover het volgende:
[..]
Aanslaan en dempen met je pols/hand/deel/iets?
Vanavond maar eens verder oefenen dan... Als ik het goed hoorde dempt hij het Dis akkoord niet echt en de rest wel, zoiets:quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik geloof met mn linkerhand.
Combinatie van met links dempen en palm-mute. Maar het is ontstaan op jacht naar het juiste geluid, ik heb geen boekjes-methode voor je.
1 2 3 4 5 6 7 | b|--------------------------------------------| g|--8-8-8----8-8-x----6-6-x-------------------| d|--8-8-8----6-6-x----4-4-x----6-6-x----------| a|--6-6-6----8-8-x----6-6-x----6-6-x----------| e|-----------------------------4-4-x----------| ^ ^ \/ ^ ^ \/ ^ ^ \/ ^ ^ \/ |
Als ik naar het origineel luister slaat hij de 2e keer heel lichtjes aan om de toon te verlengen en wat variatie te brengen. En met de derde gedempte sluit hij het af. Je kan ook proberen of je hetzelfde effect bereikt door 1 x aan te slaan (zo dat ie mooi doorklinkt, electrich hebben we daar een compressor voorquote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:42 schreef Goover het volgende:
[..]
Vanavond maar eens verder oefenen dan... Als ik het goed hoorde dempt hij het Dis akkoord niet echt en de rest wel, zoiets:
[ code verwijderd ]
Dat is het antwoord waar mijn portemonnee op zat te wachtenquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De beginnende studentekamergitarist kan het beste de goedkoopste kabel kopen. Als je merkt dat ie erg makkelijk stoort, kan je kijken naar duurdere.
quote:http://chordlist.brian-amberg.de/en/guitar/standard/Gb7aug/Op vrijdag 22 oktober 2010 13:42 schreef Schuifpui het volgende:
Hoe kan ik het F#7aug akkoord het beste spelen?
Dit is het akkoord, maar ik vind het lastig om te pakken, hoe zouden jullie dat doen?
2 x 4 3 3 0
Hij komt tussen normale barre akkoorden door.
quote:Ik gebruik meestal de volgende greep:Op vrijdag 22 oktober 2010 13:42 schreef Schuifpui het volgende:
Dit is het akkoord, maar ik vind het lastig om te pakken, hoe zouden jullie dat doen?
2 x 4 3 3 0
quote:Pink op de 4e fret. Met wijsvinger en pink kan je de A-snaar dempen.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:42 schreef Schuifpui het volgende:
2 x 4 3 3 0
quote:Welke vingers gebruik je bij deze manier, ook je duim?Op vrijdag 22 oktober 2010 13:52 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Ik gebruik meestal de volgende greep:
2 x 2 2 3 x
Je kan ook zelf grepen bedenken. Je weet dat de volgende tonen in F#7aug zitten:
F# (1)
A# (g3)
C# (#5)
E (k7)
quote:Kun je toch gewoon als barré op de 2e fret spelen? Je moet alleen de A en de hoge E niet spelen....Op vrijdag 22 oktober 2010 14:16 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Welke vingers gebruik je bij deze manier, ook je duim?
quote:Voor beginners is het moeilijk om een akkoord aan te slaan en dan 1 snaar te missen, dus je moet er even bij vertellen hoe die die snaar moet dempen.Op vrijdag 22 oktober 2010 14:21 schreef cafca het volgende:
[..]
Kun je toch gewoon als barré op de 2e fret spelen? Je moet alleen de A en de hoge E niet spelen....
quote:2(duim) x 2(wijsvinger) 2(middelvinger) 3(ringvinger) xOp vrijdag 22 oktober 2010 14:16 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Welke vingers gebruik je bij deze manier, ook je duim?
quote:Bedankt, dit is denk ik een makkelijkere manier voor mij. Blijft een raar akkoord.Op vrijdag 22 oktober 2010 14:32 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
2(duim) x 2(wijsvinger) 2(middelvinger) 3(ringvinger) x
quote:Haha, je hebt wel meer van die rare akoordenOp vrijdag 22 oktober 2010 14:49 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Bedankt, dit is denk ik een makkelijkere manier voor mij. Blijft een raar akkoord.
quote:Is t nog wel leuk dan?Op vrijdag 22 oktober 2010 15:10 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Haha, je hebt wel meer van die rare akoordenIk ben nu met een stukje bezig waarbij ik ook wel eventjes bezig ben met het zoeken naar goede grepen. Akkoorden als Bb7#5#9 en Gmaj7b5/F# etc.
Lastig!
quote:Ik ben meer met de schalen bezig momenteel... toch best lastig, vooral om ze allemaal te onthouden... aeolisch en dorisch is nog niet zo moeilijk, maar alle variaties wordt toch ff blokken denk ik..Op zaterdag 23 oktober 2010 02:21 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Ja, nieuwe akkoorden ontdekken is best leuk. Zulke nummer zijn daarnaast best leerzaam
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 02:36 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik ga weer naar het gevorderden gitaristen topic, jullie praten over veel te moeilijke dingen
quote:Het is wel handig om al die kerktoonladders te leren (ionisch tot locrisch). Dan kun je overal op de hals een ladder spelen! Het kost wat moeite om ze te leren, maar het is wel handigOp zaterdag 23 oktober 2010 02:34 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Ik ben meer met de schalen bezig momenteel... toch best lastig, vooral om ze allemaal te onthouden... aeolisch en dorisch is nog niet zo moeilijk, maar alle variaties wordt toch ff blokken denk ik..
Mss wat tips voor wat betreft alternatieve schalen over bijv. blues muziek?
quote:Je kunt alleen niet echt van mixolydisch spreken omdat blues tonale muziek is en niet modaal.Op zaterdag 23 oktober 2010 11:54 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Het is wel handig om al die kerktoonladders te leren (ionisch tot locrisch). Dan kun je overal op de hals een ladder spelen! Het kost wat moeite om ze te leren, maar het is wel handig![]()
Blues? Als je een blues in A hebt, met als akkoorden bijv. A7, D7 en E7, dan kun je vaak de A-pentatonische ladder over het hele stuk spelen. Daarnaast kun je over die akkoorden ook weer ladders spelen. Bij een A7 akkoord hoort de mixolydische ladder. (want je hebt een 1, grote 3, 5 en een kleine 7). Als je die pentatonische ladder combineerd met de mixolydische ladder, kun je leuke stukjes verzinnen!
Die mixolydische ladder is ook weer een van de kerktoonladders. Dus ik raad je aan om ze wel te leren
quote:Ja, als je gewoon de mixolydische ladder van onder naar boven speelt klinkt dat wat raar. Maar je kan er wel tonen uit halen en deze combineren met de pentatonische ladder. Bijvoorbeeld een loopje met een kleine 3, maar ook een grote 3.Op zaterdag 23 oktober 2010 12:49 schreef starla het volgende:
[..]
Je kunt alleen niet echt van mixolydisch spreken omdat blues tonale muziek is en niet modaal.
Wat je mixolydisch noemt is eigenlijk niets anders dan het combineren van de pentatonisch majeur met de pentatonische blues of de neutrale ladder. Die laatste zou ik gebruiken over de D7 omdat je anders van tonaliteit moet wisselen (pentatonische majeur> pentatonische mineur)
quote:Bedankt voor de nuttige tips! Ga ze straks proberen en kom dan nog erop terug hoe het is bevallenOp zaterdag 23 oktober 2010 11:54 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Het is wel handig om al die kerktoonladders te leren (ionisch tot locrisch). Dan kun je overal op de hals een ladder spelen! Het kost wat moeite om ze te leren, maar het is wel handig![]()
Blues? Als je een blues in A hebt, met als akkoorden bijv. A7, D7 en E7, dan kun je vaak de A-pentatonische ladder over het hele stuk spelen. Daarnaast kun je over die akkoorden ook weer ladders spelen. Bij een A7 akkoord hoort de mixolydische ladder. (want je hebt een 1, grote 3, 5 en een kleine 7). Als je die pentatonische ladder combineerd met de mixolydische ladder, kun je leuke stukjes verzinnen!
Die mixolydische ladder is ook weer een van de kerktoonladders. Dus ik raad je aan om ze wel te leren
quote:http://www.all-guitar-chords.comOp zaterdag 23 oktober 2010 12:11 schreef Schuifpui het volgende:
Hoeveel van die toonladders zijn er wel niet?Ik ken alleen de minor pentatonic.
quote:Je kan je pink gebruiken om de snaren te dempen die je niet indrukt. De snaren die je wel indrukt liggen lager dan de andere snaren. Als je je pink lichtjes op de snaren legt demp je ze zonder de andere snaren te raken. Zo kan je alle snaren dempen terwijl je het akkoord kan blijven zetten.Op maandag 25 oktober 2010 21:55 schreef Breekfast het volgende:
Ik ben begonnen in een lesboek voor slaggitaar.
Ben nu bij het leren van het dempen van een akkoord en de deadnote.
De manier waarop je dat zou moeten doen is dus simpelweg je linkervingers iets optillen maar wel op de snaren laten rusten.
Bij barre akkoorden werkt dat, alleen hoe gaat dat met akkoorden waarbij je bijvoorbeeld maar twee/drie snaren in moet drukken, zoals A7, het E akkoord?
quote:Wat Papiervernsipperaar zegt is een goede tip, maar je kan ook de vingers die je gebruikt om de akkoorden in te drukken iets minder haaks op de hals zetten, zodat je andere snaren afdempt.Op maandag 25 oktober 2010 21:55 schreef Breekfast het volgende:
Ik ben begonnen in een lesboek voor slaggitaar.
Ben nu bij het leren van het dempen van een akkoord en de deadnote.
De manier waarop je dat zou moeten doen is dus simpelweg je linkervingers iets optillen maar wel op de snaren laten rusten.
Bij barre akkoorden werkt dat, alleen hoe gaat dat met akkoorden waarbij je bijvoorbeeld maar twee/drie snaren in moet drukken, zoals A7, het E akkoord?
quote:http://www.eltjohaselhoff.com/NL/Home.htmlOp dinsdag 26 oktober 2010 11:50 schreef Ace-of-Spades het volgende:
Oke, ik sta nu een beetje stil qua progressie. Ik ben driftig op zoek naar een leraar, maar weet iemand hier een goed lesboek om de komende weken door te komen?
Bijvoorkeur met theorie, techniek en liedjes.Thx
quote:http://www.huisvolmuziek.nl/Scripts/prodView.asp?idproduct=10573Op dinsdag 26 oktober 2010 11:50 schreef Ace-of-Spades het volgende:
Oke, ik sta nu een beetje stil qua progressie. Ik ben driftig op zoek naar een leraar, maar weet iemand hier een goed lesboek om de komende weken door te komen?
Bijvoorkeur met theorie, techniek en liedjes.Thx
quote:Wauw, supervet. Het intro heeft me overtuigd. Besteld isOp dinsdag 26 oktober 2010 12:25 schreef cafca het volgende:
[..]
http://www.eltjohaselhoff.com/NL/Home.html
quote:Nice. Besteld isOp dinsdag 26 oktober 2010 12:31 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
http://www.huisvolmuziek.nl/Scripts/prodView.asp?idproduct=10573
Boek met cd met backingtracks en theorie erbij uitgelegd, deel 1 begint helemaal bij de basis, en deel 2 gaat daarop door. Erg handig enduidelijk boek
Als je de Em op die manier "lui" zet, demp je de G snaar en krijg je een fantastisch power-chord.quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 10:38 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Wat Papiervernsipperaar zegt is een goede tip, maar je kan ook de vingers die je gebruikt om de akkoorden in te drukken iets minder haaks op de hals zetten, zodat je andere snaren afdempt.
Heb ik ookquote:Op dinsdag 26 oktober 2010 12:31 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
http://www.huisvolmuziek.nl/Scripts/prodView.asp?idproduct=10573
Boek met cd met backingtracks en theorie erbij uitgelegd, deel 1 begint helemaal bij de basis, en deel 2 gaat daarop door. Erg handig enduidelijk boek
Broer vanquote:Op dinsdag 26 oktober 2010 12:25 schreef cafca het volgende:
[..]
http://www.eltjohaselhoff.com/NL/Home.html
ik ben hier begonnen : http://www.learnandmaster.com/guitar/ is alleen gratis na kuikenquote:Op maandag 10 januari 2011 22:44 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Weet er iemand een goed boek waar ik gitaar mee kan leren spelen, incl.notenleer, akkoorden, handgrepen. Ik weet nog echt helemaal niets.
Marktplaats?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:03 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik ben ook opzoek naar een akoestiche western gitaar rond 150 euro, speel nu 6 maanden elektrisch maar wil graag een ak.gitaar erbij. mag ook goede 2e hands zijn
Is dit geen cursus voor elektrische gitaar?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:06 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ik ben hier begonnen : http://www.learnandmaster.com/guitar/ is alleen gratis na kuiken
Lijkt me niet, op de cover van het boek staan zowel een elektrische als een akoestische gitaar afgebeeld en onderaan staat een aanbieding waarbij je ook een akoestische gitaar kan kopen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:34 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Is dit geen cursus voor elektrische gitaar?
nope voor beide te gebruiken. begint echt met de allereerste basis, dus ook met info over wat een gitaar is, hoe onderdelen werken, hoe je moet een plectrum moet vasthouden, de ruimte tussen palm en gitaarnek ect.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:34 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Is dit geen cursus voor elektrische gitaar?
ok ben hem aan t kuiken. Hopelijk blijft aantal seeders hoog en krijg ik hem helemaal binnen. rond de 8gb is het.quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:30 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
nope voor beide te gebruiken. begint echt met de allereerste basis, dus ook met info over wat een gitaar is, hoe onderdelen werken, hoe je moet een plectrum moet vasthouden, de ruimte tussen palm en gitaarnek ect.
enige nadeel is dat er hoe verder je komt, minder tabs komen en meer bladmuziek, dat wordt je trouwens ook haarfijn uitgelegd, maar op i-net zijn bijna alle liedjes in tabs te vinden ipv bladmuziek.
Check... en maakt het merk nog iets uit? of zijn er snaren die je me kan aanraden?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik gebruik 0.010 voor raggen op de Les Paul en 0.009 op een Strat voor mooi geluid en soepel spelen.
Ik gebruik Fender of D'addario.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:08 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Check... en maakt het merk nog iets uit? of zijn er snaren die je me kan aanraden?
quote:"Een snaar klinkt het best als je hem niet aanslaat"
(Eltjo Haselhoff, 23 mei 2009)
Heeft er iemand ervaring met zulke dikke snaren?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:02 schreef BurnaBoy het volgende:
Zit er wel over te denken om 0.11 of 0.12 te kopen voor een wat zwaarder geluid
Doe het gewoon zelf, iedere idioot kan datquote:Op zondag 16 januari 2011 00:28 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Heb nieuwe snaren nodig,zetten die gitaarwinkels hem er gratis in? Zijn er aanraders in Amsterdam?
Mij werden Martin snaren aangeraden. Geld waard?
Het speelt wel iets zwaarder, voor solo's enzo, maar voor gedropte tunings en lagere tunings is het erg fijn omdat je dan voldoende spanning houd. En je hebt inderdaad een zwaarder geluid, wat veel metalbands ook wel fijn vinden.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heeft er iemand ervaring met zulke dikke snaren?
Ik speel standaard op .11 ik ben nu niet anders gewend, met solo's is het in het begin wel wennen omdat het benden wat meer kracht kost. Die gitaar staat gewoon in E.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heeft er iemand ervaring met zulke dikke snaren?
Whehehe, ik krijg de .010 een halve fret gebend. op .009 lukken 2 frets. Ik ga echt niet dikker dan .010quote:Op zondag 16 januari 2011 01:18 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik speel standaard op .11 ik ben nu niet anders gewend, met solo's is het in het begin wel wennen omdat het benden wat meer kracht kost. Die gitaar staat gewoon in E.
Op een andere heb ik .13 zitten maar dat zijn echt staalkabels, die staat dan ook in C, maar daar ga ik denk ik nog een stapje mee terug, het is wel net iets té eigenlijk omdat ik ze gewoon niet een toon omhoog gebend krijg
Dat went wel denk ik hoor... Ik begon ook met .009. Daarna eens .010 erop, en dacht dit nooit meer! Maar viel mee, en als ik nu terugstap naar .009 voelt dat heel iel en dun. Volgende keer probeer ik toch echt eens .011, vooral omdat die gitaar in C staat.quote:Op zondag 16 januari 2011 01:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Whehehe, ik krijg de .010 een halve fret gebend. op .009 lukken 2 frets. Ik ga echt niet dikker dan .010
Ja dat is een kwestie van wennen, ligt er ook aan hoe je je bends doet he. Hoeveel vingers gebruik je daarvoor ?quote:Op zondag 16 januari 2011 01:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Whehehe, ik krijg de .010 een halve fret gebend. op .009 lukken 2 frets. Ik ga echt niet dikker dan .010
Meestal 1 soms 2.quote:Op zondag 16 januari 2011 01:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja dat is een kwestie van wennen, ligt er ook aan hoe je je bends doet he. Hoeveel vingers gebruik je daarvoor ?
Ik ben met .010 begonnen. In het begin .009 geprobeert maar die braken veel te snel. Eigenlijk sinds vorig jaar speel ik echt standaard met .009 op mn strat omdat ik ze eindelijk heel kan houden.quote:Op zondag 16 januari 2011 01:22 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat went wel denk ik hoor... Ik begon ook met .009. Daarna eens .010 erop, en dacht dit nooit meer! Maar viel mee, en als ik nu terugstap naar .009 voelt dat heel iel en dun. Volgende keer probeer ik toch echt eens .011, vooral omdat die gitaar in C staat.
Ik ga sowieso nooit meer dunner dan .010
En daar ga je de fout inquote:
Ik zal er eens wat aandacht aan besteden. Ik speel meestal subtiele friemeltjes of juist super strakke akkoorden. Maar misschien is dat gewoon bend-ontwijk gedrag.quote:Op zondag 16 januari 2011 01:39 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En daar ga je de fout ineigenlijk altijd met 3 vingers benden, je ringvinger staat in het vakje welke je gaat benden en je middel en wijsvinger staan daarachter op de snaar ook, kan je veel meer kracht zetten en veel gecontroleerder benden.
Ik heb m'n eerste 2 jaar ook alleen besteed aan powerchordsquote:Op zondag 16 januari 2011 01:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zal er eens wat aandacht aan besteden. Ik speel meestal subtiele friemeltjes of juist super strakke akkoorden. Maar misschien is dat gewoon bend-ontwijk gedrag.
Ha! Dat hoor ik vakerquote:Op zondag 16 januari 2011 01:44 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb m'n eerste 2 jaar ook alleen besteed aan powerchords
Dat is toch juist slecht?quote:Op zondag 16 januari 2011 01:44 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb m'n eerste 2 jaar ook alleen besteed aan powerchords
Truquote:Op zondag 16 januari 2011 01:47 schreef The_Dean het volgende:
Powerchords is het enige en alles wat je nodig hebt.
Waarom zou het slecht zijn ?quote:Op zondag 16 januari 2011 01:47 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is toch juist slecht?
Ik bedoel, nja.. Ik speel nu 8 maanden en ik leer nu al de scales van de gitaar kennen en ik kan barrè akkoorden, power chords, bends, vibrato, multitracking dusnja..
Het is ook maar wat je wilt he?
En dat uiteraardquote:Op zondag 16 januari 2011 01:47 schreef The_Dean het volgende:
Powerchords is het enige en alles wat je nodig hebt.
Het eerste akkoord wat ik kon was een Aquote:Op zondag 16 januari 2011 01:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ha! Dat hoor ik vaker![]()
Ik was dan ook meteen begonnen met open akkoorden, en daar heb ik nog geen spijt van gehad.
Sinds wanneer is multitracking een gitaarskill?quote:Op zondag 16 januari 2011 01:47 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is toch juist slecht?
Ik bedoel, nja.. Ik speel nu 8 maanden en ik leer nu al de scales van de gitaar kennen en ik kan barrè akkoorden, power chords, bends, vibrato, multitracking dusnja..
Het is ook maar wat je wilt he?
Multitracking is volgens mij wel een skill, niet zozeer voor alleen het gitaar spelen, maar voor vanalles, luister maar eens naar Brian May.quote:Op zondag 16 januari 2011 01:50 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Sinds wanneer is multitracking een gitaarskill?
En tussen leren en goed kunnen zit heel veel verschil.
Ik heb fantastische muziek gemaakt met 3 tonenquote:Op zondag 16 januari 2011 02:10 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja het gaat er gewoon om dat wat je speelt dat dat tof is. En is dat heel simpel is dat toch mooi meegenomen
Die gitaar harmonièn die Brian May in Queen platen heeft gestopt is waanzinnig.quote:Op zondag 16 januari 2011 02:02 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja ik snap het hele punt met "luister maar naar Brian May" niet, dan kan je net zo goed naar iedere band luisteren
Je hebt Multitracken als band zijnde natuurlijk.quote:Op zondag 16 januari 2011 01:58 schreef The_Dean het volgende:
Ja, ik denk dat hij er een heel ander beeld van heeft dan jij en ik.
omkeringen?quote:Op zondag 16 januari 2011 01:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het eerste akkoord wat ik kon was een A
Nu kan ik ook vrij veel open akkoorden, en ik kan wat omkeringen, en barrè akkoorden.EN powerchords.
Wisselingen denk ik.quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Omkering_%28muziek%29quote:
quote:Omkering is een muzikaal verschijnsel waarbij de toonafstand van een toon in plaats van vanaf de grondtoon tot aan het octaaf gemeten wordt.
[...]
Indien bij een akkoord een der tonen van octaaf verwisselt kunnen akkoordomkeringen ontstaan. Bij drieklanken kent men doorgaans drie liggingen:
quote:Op zondag 16 januari 2011 02:15 schreef Braddie het volgende:
[..]
Die gitaar harmonièn die Brian May in Queen platen heeft gestopt is waanzinnig.
Ja, in de studio kun je multitracken tot je een ons weegt, maar nu weet ik nogsteeds niet hoe multitracken een gitaarskill is.quote:Op zondag 16 januari 2011 02:16 schreef Braddie het volgende:
[..]
Je hebt Multitracken als band zijnde natuurlijk.
maar ook gewoon als Muzikant, kijk naar Queen, wat Brian May heeft gedaan met zijn gitaar(Procession, good company etc) heb je echt wel skills voor nodig, en zo niet dan ook de nodige lessen.
Ik vind dat altijd maar kut, bands die in hun opnames allemaal leuke dingen proppen omdat het in de studio toch kan, maar live het onmogelijk na kunnen spelen. En dat maar compenseren met extra muzikanten achter de schermenquote:Op zondag 16 januari 2011 02:15 schreef Braddie het volgende:
[..]
Die gitaar harmonièn die Brian May in Queen platen heeft gestopt is waanzinnig.
Het schrijven van meerstemmige partijen is een skillquote:Op zondag 16 januari 2011 02:28 schreef The_Dean het volgende:
[..]
[..]
Ja, in de studio kun je multitracken tot je een ons weegt, maar nu weet ik nogsteeds niet hoe multitracken een gitaarskill is.
het multitracken is toch ook een skill?quote:Op zondag 16 januari 2011 02:31 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Het schrijven van meerstemmige partijen is een skill
Multitracken is het puur inspelen.
En dat tot een track verwerken komt bij het masteren en mixen uit wat ook weer een skill is.
Skills en multitracken hebben dus niks met elkaar ge maken
Dat is het hele schrijf proces, dat heeft niks met het multitracken te maken. Ik snap wat je bedoelt maar je gebruikt de verkeerde termenquote:Op zondag 16 januari 2011 02:35 schreef Braddie het volgende:
[..]
het multitracken is toch ook een skill?
Je moet maar net weten wat waar zit, elke noot je moet gebruiken etc...
Of zit ik fout?![]()
Of elektronica. Op een gegeven moment zong iedereen toch via de auto-tuner? Een hyp-je veroorzaakt door Cher?quote:Op zondag 16 januari 2011 02:29 schreef Dribbel_ het volgende:
En dat maar compenseren met extra muzikanten achter de schermen
Mja je kan alles wat je wil real life recht trekken. Het is maar net in hoeverre je het wil en wat je ermee wil doen.quote:Op zondag 16 januari 2011 02:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Of elektronica. Op een gegeven moment zong iedereen toch via de auto-tuner? Een hyp-je veroorzaakt door Cher?
Ik vind een echte band die gewoon live muziek maakt wel iets extra's hebben. Sommige ensambles produceren studio-geluid, dan sta je toch je tijd te verdoen.quote:Op zondag 16 januari 2011 02:40 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja je kan alles wat je wil real life recht trekken. Het is maar net in hoeverre je het wil en wat je ermee wil doen.
Sommige band gebruiken de backingvocals in samples. Dan heb je alleen een drummer nodig die goed met een metronoom mee kan spelen en dan kan je het prima erin samplen. Het klinkt goed maarja in hoeverre zet je iets als band neer.
Pearl Jam is vet jaquote:Op zondag 16 januari 2011 02:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik vind een echte band die gewoon live muziek maakt wel iets extra's hebben. Sommige ensambles produceren studio-geluid, dan sta je toch je tijd te verdoen.
Ik vind Pearl Jam nog steeds leuk.![]()
Het is toen inderdaad veroorzaakt door Cher, en toen zakte het EINDELIJK weg, kwam die vervloekte T-Pain er mee... Je hebt nu alleen iets handigers, Is zo`n programmatje genaamt Melodyne geloof ik.quote:Op zondag 16 januari 2011 02:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Of elektronica. Op een gegeven moment zong iedereen toch via de auto-tuner? Een hyp-je veroorzaakt door Cher?
Dan denk je dat ze klaar zijn na 2 flessen wijn en 5 toegiften en dan....quote:
Als je goed en goedkoop wilt beginnen sowieso OF Ashton OF Motion.quote:Op zondag 16 januari 2011 16:35 schreef NoNickOne het volgende:
Wat is een goede akoestische gitaar om mee te beginnen?
http://www.feedback.nl/akoestische-gitaren/tanglewood/tw-28-csgquote:Op zondag 16 januari 2011 18:28 schreef NoNickOne het volgende:
Mijn budget is tegen de 200 euro voor een mooie akoestische gitaar. Iemand tips toevallig?
die heb ik!quote:Op zondag 16 januari 2011 18:33 schreef NoNickOne het volgende:
http://www.rockpalace.com(...)tar-Pack-Black-Gloss
Is dit iets?
Ik heb hem ook maar besteld. Mooie prijs om mee te beginnen! Ik zal jullie dus vanaf nu ook vergezellen!quote:Op zondag 16 januari 2011 19:32 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
die heb ik!![]()
en of die goed is, zoveel ervaring heb ik niet, maar hoor van alle kanten dat t een prima beginnersgitaartje is
quote:Op zondag 16 januari 2011 20:34 schreef NoNickOne het volgende:
[..]
Ik heb hem ook maar besteld. Mooie prijs om mee te beginnen! Ik zal jullie dus vanaf nu ook vergezellen!
Tja, het hangt natuurlijk van de gitaar af, maar als ik naar mijn klassieke gitaar kijk, kun je die met een andere (of eventueel omgeraaide) topkam volgens mij zo omturnen tot een linkshandige.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:14 schreef Maleco het volgende:
Er is minder vraag naar dus voor dezelfde kwaliteit betaal je wel meer,
je zou rechtshandig kunnen proberen te spelen, weet niet hoe lang je al speelt?
Kijk maar naar je brug, die staat niet recht maar schuin, als je hem omdraait staat hij schuin de verkeerde kant opquote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:45 schreef cafca het volgende:
Hoezo is je intonatie verneukt als je hem omdraait?
En je kunt je topkam natuurlijk ook omdraaien....
Maar zijn linkshandige gitaren echt zoveel duurder dan rechtshandige?
Ja, inderdaad, dat zag ik ook. Nooit zo op gelet idd.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:01 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Kijk maar naar je brug, die staat niet recht maar schuin, als je hem omdraait staat hij schuin de verkeerde kant op
Ja. Maar vind ik niet fijn.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:44 schreef cafca het volgende:
Maar serieus: heb je wel eens geprobeerd rechtshandig te spelen?
Helaas. Wel ooit bijna één gekocht. Mooie gitarenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:59 schreef Gitaarmat het volgende:
Iemand hier met een Blueridge wester/semi-akoestische gitaar?
Nou ja begin, ik speel al 4 jaar bijna alleen maar die toonladder, wordt bijna overal (in alle stijlen) wel gebruikt. Oneindig veel mogelijkheden!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:41 schreef Georges het volgende:
Hallo.
Ik speel nu een tijdje gitaar, iets meer dan 2 jaar en ik zou me graag willen focussen op solo's, vooral metal/rock style.
Ik las ergens dat minor pentatonics een goed begin is. Iemand die hier wat meer over kan zeggen?
Is dat inderdaad een goed begin?
Wat een leraar me ooit vertelde blijkt aardig waar; elke melodie komt uit een toonladderquote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:41 schreef Georges het volgende:
Hallo.
Ik speel nu een tijdje gitaar, iets meer dan 2 jaar en ik zou me graag willen focussen op solo's, vooral metal/rock style.
Ik las ergens dat minor pentatonics een goed begin is. Iemand die hier wat meer over kan zeggen?
Zover was ik ook al wel, maar er zijn zoveel toonladders. Je moet ergens beginnen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:09 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Wat een leraar me ooit vertelde blijkt aardig waar; elke melodie komt uit een toonladder
In het begin is het àltijd moeilijk, ik kreeg in het begin het A akkoord niet eens normaal. En nu na 8 maanden kan ik al volle barrè akkoorden, powerchords en simpele solotjes(bohemian Rhapsody, Knocking On heavens Door)quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:30 schreef NoNickOne het volgende:
Net mn eerste lesje gehad.. valt dat even tegen!![]()
Ik heb de vinger coördinatie van een zwarte baby met het syndroom van down..
Na 8 maanden al powerchordsquote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:38 schreef Braddie het volgende:
[..]
In het begin is het àltijd moeilijk, ik kreeg in het begin het A akkoord niet eens normaal. En nu na 8 maanden kan ik al volle barrè akkoorden, powerchords en simpele solotjes(bohemian Rhapsody, Knocking On heavens Door)
Begin met de gewone major scale, pentatonic is puur dat je er uiteindelijk wat tonen uitlaat.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:41 schreef Georges het volgende:
Hallo.
Guild is ook OK, maar komt kwa prijs een heel eind richting Martin volgens mij.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:38 schreef Gitaarmat het volgende:
Heb nou twee erg goede elektrische gitaren en daar blijf ik vast wel tientallen jaren zoet mee, maar nog geen goede akoestische en als ik op m'n kamer zit pak ik toch vaak even de akoestische op maar een goede western lijkt me veel mooier dan dat goedkope spaanse gitaartje die ik nu heb.Blueridge blijft tot nu toe mn favoriet qua westerns voor zover ik die bespeeld heb, en Martins maar die zijn duur.
Ah dank u.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:18 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Begin met de gewone major scale, pentatonic is puur dat je er uiteindelijk wat tonen uitlaat.
Als je majar en minor kent, dan de noten eruit vissen dat je op pentatonisch uitkomt dan kom je al een heel eind
Toen ik 3 maandjes geleden begon snapte ik daar geen reet vanquote:Op woensdag 19 januari 2011 20:50 schreef Georges het volgende:
[..]
Ah dank u.
Is er een bepaalde volgorde qua belangrijkheid, of handig om bepaalde scales eerst te leren omdat ze veel gebruikt worden/makkelijker zijn? Nu naar toonladder van A of D of iets anders?
Ik oefen nu alleen de toonladder in G en dan in verschillende posities.
Heb dat van Justin Guitar website gehaald.
Opschepper.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:55 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik kon na 4 maanden al prima powerchords, maar voor het totaal plaatje!
Ik oefende in het begin elke dag wel 1 a 2 uur.quote:Op woensdag 19 januari 2011 22:15 schreef arucard het volgende:
Na 4 maanden al powerchords dat kan bijna niet of je moet echt elke dag aantal uur oefenen.
Mwah. Vind 'm niet leuk genoeg... Iemand anders suggesties? Ben op zoek naar een linkshandige western akoestische gitaar.. max budget 300 euroquote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:42 schreef cafca het volgende:
Is dit niks voor je:
http://link.marktplaats.nl/406683317
?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |