staan genoeg how tos op het internetquote:Op maandag 25 mei 2009 00:34 schreef DaMook het volgende:
Grr net bezig met oefenen knapt er een snaar en ik weet niet precies hoe ik die moet vervangen, mijn oom maar bellen deze week waar ik de gitaar van geleend heb.
1 2 3 4 5 6 7 | E-|---------0---------------0---------------0-----------------------| B-|-----------------3---------------1---------------0---------------| G-|-----2-------2-------2-------2-------2-------2-------2-------2---| D-|---------------------------------------------------------2-------| A-|-0---------------------------------------------------------------| E-|-----------------------------------------------------------------| |
Ik speel akoestisch.quote:
Ik speel een Burns/Brian May Red Special Replica, daar zijn al helemaal geen smileys van!quote:Op maandag 25 mei 2009 10:28 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Ik speel akoestisch.
Fingerstyle chords zijn trouwens erg leuk.
Ah oke. En als er geen akkoordnamen bovenstaanquote:Op maandag 25 mei 2009 10:21 schreef Maisnon het volgende:
ehm, ja als ik dat zo speel dan zet ik m'n hand gewoon zoals ik Am speel
En dan m'n pink gebruiken voor die 3
Dan zie je aan het patroon en de noten welk akkkoord het is. Je wilt atlijd een zo makkelijke mogelijke vingerzetting.quote:Op maandag 25 mei 2009 11:28 schreef boskameel het volgende:
[..]
Ah oke. En als er geen akkoordnamen bovenstaan?
Nouja, in principe zijn veel van dat soort melodiën gespeeld over akkoorden heen, zoals in dit gevalquote:Op maandag 25 mei 2009 11:28 schreef boskameel het volgende:
[..]
Ah oke. En als er geen akkoordnamen bovenstaan?
Waar het op neer komt is dat je de akkoorden pingelt met een steeds terugkerende variatie. Je begint met een Asus2 (vingers op D-snaar, 2e fret en G-snaar 2e fret)quote:Op maandag 25 mei 2009 09:45 schreef boskameel het volgende:
In het vorige topic stond "Street Spirit". Die ga ik vanavond eens oefenen als ik thuis ben. Maar een vraagje waar ik nu tegenaan loop: Hoe weet je welke vinger je op welke fret plaatst? Op video zie je meteen dat je middelvinger daar moet, je wijsvinger daar enz. Maar is er een vast patroon om je vingers neer te leggen?
Zoals bv bij deze:
[ code verwijderd ]
Eigenlijk begin je met een A5 omdat je geen 2, terts of 4 speelt, daarna Asus4, Am en Asus2. Het eerste akkoord in de pingel pak ik echter als een Am zoals hierboven staat vermeld in de tabs, maar je kan hem ook gewoon als Asus2 pakken waarin je niet de 2 aanslaat.quote:Op maandag 25 mei 2009 12:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je begint met een Asus2 (vingers op D-snaar, 2e fret en G-snaar 2e fret)
dan is het tochquote:Op maandag 25 mei 2009 13:05 schreef Maisnon het volgende:
0
0
4
6
5
0
Mooi akkoord
Vooral met capo op de 3e fret
ah!quote:Op maandag 25 mei 2009 13:24 schreef Maisnon het volgende:
nee, je moet alles meenemen zeg maar
Je kan het gewoon zo spelen, of met capo op de 3e fret...
Ja, dan speel je dus in principe
3
3
7
9
8
3Maar ik bedoel gewoon dat alleen dan opgeschoven
Ah, dit is al duidelijk. Vanavond maar kijken hoever ik komquote:Op maandag 25 mei 2009 12:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waar het op neer komt is dat je de akkoorden pingelt met een steeds terugkerende variatie. Je begint met een Asus2 (vingers op D-snaar, 2e fret en G-snaar 2e fret)
Dan speel je het tokkelschema met eerst je pink op de derde fret( B-snaar), dan laat je je pink gaan en staat je wijsvinger op de eerste fret en dan laat je die ook los.
Op precies dezelfde manier speel je het schema met Em en C akkoord. Je zet gewoon het akkoord (voor een echte beginner al moeilijk genoeg) , je tokkelt en je beweegt je pink en wijsvinger.
De meeste tokkeltjes zijn gebaseerd op akkoorden, als je die weet ziet het er allemaal een stuk makkelijker uit.
Eigenlijk zijn er 3 of 4 verschillende tokkelsschema's door het nummer heen, maar ik speel alleen die ene, die klink mooi genoeg en is herkenbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |