Nee, zodat de links die er in staan makkelijk aangepast kunnen wordenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:12 schreef Jordy-B het volgende:
Vanwege de grote hoeveelheid plaatjes in de OP die bij een quote vernaggeld zouden worden?
Staat ie hier bij?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ben er ook weer
Heeft iemand een plaatje van G#m7 en Ab7 barré?
Je weet toch wel dat G#7 hetzelfde is als Ab7, hè... En dat je deze grepen gewoon krijgt door bijvoorbeeld de A7-barré op de 4e fret in plaats van de 5e fret te spelen?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ben er ook weer
Heeft iemand een plaatje van G#m7 en Ab7 barré?
Als er aan de achterkant een opening is gok ik er op dat je de snaren daar doorheen moet trekken (nadat je ze los gemaakt hebt van de hals). En via de achterkant steek je de nieuwe snaren er ook weer in.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:18 schreef qu63 het volgende:
Kan iemand mij misschien uit leggen hoe ik de snaren van mij gitaar zou moeten vervangen?
Het gaat dus om deze gitaar:
[ afbeelding ]
Die ook?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:56 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je weet toch wel dat G#7 hetzelfde is als Ab7, hè... En dat je deze grepen gewoon krijgt door bijvoorbeeld de A7-barré op de 4e fret in plaats van de 5e fret te spelen?
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als er aan de achterkant een opening is gok ik er op dat je de snaren daar doorheen moet trekken (nadat je ze los gemaakt hebt van de hals). En via de achterkant steek je de nieuwe snaren er ook weer in.
2 plaatjeslinkjes ter verduidelijkingquote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:56 schreef Jordy-B het volgende:
heb je geen imbusboutje aan de achterkant van de tremolo, waarmee je de snaren kan loshalen?
Eventueel zou het zo kunnen zijn dat je de snaren via het plastic kapje aan de onderkant van de gitaar moet bereiken.
Maar je kan natuurlijk ook gewoon even naar de winkel gaan en vragen of ze je even willen laten zien hoe je de snaren vervangt (dan laat je er maar even een setje ernie balls van zeven euro opzetten)
Als je de oude snaren aan de hals los haalt en ze "door de gitaar heen" drukt komen ze uit dat blok aan de achterkant (waar de veren aan zitten) tevoorschijn. Nieuwe snaren steek je door de gaten in dat grijze blok van de achterkant naar boven, dan komen ze aan de voorkant weer tevoorschijn. De snaren blijven dan hangen in dat grijze blok door de verdikkingen aan het einde van de snaar.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 16:11 schreef qu63 het volgende:
[..]
[..]
2 plaatjes ter verduidelijking
Voor:
[ afbeelding ]
Achter:
[ afbeelding ]
Ah, dan gaan we maar eens nieuwe snaren bestellenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je de oude snaren aan de hals los haalt en ze "door de gitaar heen" drukt komen ze uit dat blok aan de achterkant (waar de veren aan zitten) tevoorschijn. Nieuwe snaren steek je door de gaten in dat grijze blok van de achterkant naar boven, dan komen ze aan de voorkant weer tevoorschijn. De snaren blijven dan hangen in dat grijze blok door de verdikkingen aan het einde van de snaar.
1. Geen gereedschap.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:12 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ah, dan gaan we maar eens nieuwe snaren bestellen
Iemand een makkelijke 'how-to' voor me?
En welk gereedschap is nodig/noodzakelijk
Wat kost ie en wat heb je? Misschien kan je met een goedkopere gitaar beginnen, tegen de tijd dat je een beetje kan spelen is die versleten en word het tijd voor een "echte" gitaar.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:33 schreef Zotheid het volgende:
Vandaag even naar de Rock Palace geweest en ik weet het zeker, ik wil de epiphone les paul.![]()
Tot ik het geld heb maar beginnen met oefenen op de akoestische gitaar van m'n moeder.
Zie vorig topic. Gitaar is zo'n 500 euro. Tegen de tijd dat ik genoeg geld heb (waarom moet ik dan ook nog zo nodig op vakantiequote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat kost ie en wat heb je? Misschien kan je met een goedkopere gitaar beginnen, tegen de tijd dat je een beetje kan spelen is die versleten en word het tijd voor een "echte" gitaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |