Nee, zodat de links die er in staan makkelijk aangepast kunnen wordenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:12 schreef Jordy-B het volgende:
Vanwege de grote hoeveelheid plaatjes in de OP die bij een quote vernaggeld zouden worden?
Staat ie hier bij?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ben er ook weer
Heeft iemand een plaatje van G#m7 en Ab7 barré?
Je weet toch wel dat G#7 hetzelfde is als Ab7, hè... En dat je deze grepen gewoon krijgt door bijvoorbeeld de A7-barré op de 4e fret in plaats van de 5e fret te spelen?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ben er ook weer
Heeft iemand een plaatje van G#m7 en Ab7 barré?
Als er aan de achterkant een opening is gok ik er op dat je de snaren daar doorheen moet trekken (nadat je ze los gemaakt hebt van de hals). En via de achterkant steek je de nieuwe snaren er ook weer in.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:18 schreef qu63 het volgende:
Kan iemand mij misschien uit leggen hoe ik de snaren van mij gitaar zou moeten vervangen?
Het gaat dus om deze gitaar:
[ afbeelding ]
Die ook?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:56 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je weet toch wel dat G#7 hetzelfde is als Ab7, hè... En dat je deze grepen gewoon krijgt door bijvoorbeeld de A7-barré op de 4e fret in plaats van de 5e fret te spelen?
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als er aan de achterkant een opening is gok ik er op dat je de snaren daar doorheen moet trekken (nadat je ze los gemaakt hebt van de hals). En via de achterkant steek je de nieuwe snaren er ook weer in.
2 plaatjeslinkjes ter verduidelijkingquote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:56 schreef Jordy-B het volgende:
heb je geen imbusboutje aan de achterkant van de tremolo, waarmee je de snaren kan loshalen?
Eventueel zou het zo kunnen zijn dat je de snaren via het plastic kapje aan de onderkant van de gitaar moet bereiken.
Maar je kan natuurlijk ook gewoon even naar de winkel gaan en vragen of ze je even willen laten zien hoe je de snaren vervangt (dan laat je er maar even een setje ernie balls van zeven euro opzetten)
Als je de oude snaren aan de hals los haalt en ze "door de gitaar heen" drukt komen ze uit dat blok aan de achterkant (waar de veren aan zitten) tevoorschijn. Nieuwe snaren steek je door de gaten in dat grijze blok van de achterkant naar boven, dan komen ze aan de voorkant weer tevoorschijn. De snaren blijven dan hangen in dat grijze blok door de verdikkingen aan het einde van de snaar.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 16:11 schreef qu63 het volgende:
[..]
[..]
2 plaatjes ter verduidelijking
Voor:
[ afbeelding ]
Achter:
[ afbeelding ]
Ah, dan gaan we maar eens nieuwe snaren bestellenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je de oude snaren aan de hals los haalt en ze "door de gitaar heen" drukt komen ze uit dat blok aan de achterkant (waar de veren aan zitten) tevoorschijn. Nieuwe snaren steek je door de gaten in dat grijze blok van de achterkant naar boven, dan komen ze aan de voorkant weer tevoorschijn. De snaren blijven dan hangen in dat grijze blok door de verdikkingen aan het einde van de snaar.
1. Geen gereedschap.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:12 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ah, dan gaan we maar eens nieuwe snaren bestellen
Iemand een makkelijke 'how-to' voor me?
En welk gereedschap is nodig/noodzakelijk
Wat kost ie en wat heb je? Misschien kan je met een goedkopere gitaar beginnen, tegen de tijd dat je een beetje kan spelen is die versleten en word het tijd voor een "echte" gitaar.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:33 schreef Zotheid het volgende:
Vandaag even naar de Rock Palace geweest en ik weet het zeker, ik wil de epiphone les paul.![]()
Tot ik het geld heb maar beginnen met oefenen op de akoestische gitaar van m'n moeder.
Zie vorig topic. Gitaar is zo'n 500 euro. Tegen de tijd dat ik genoeg geld heb (waarom moet ik dan ook nog zo nodig op vakantiequote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat kost ie en wat heb je? Misschien kan je met een goedkopere gitaar beginnen, tegen de tijd dat je een beetje kan spelen is die versleten en word het tijd voor een "echte" gitaar.
Tweedehands gitaren zijn vaak een prima keus en er zijn meer budgetmerken die degelijke Les Pauls maken...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:44 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Zie vorig topic. Gitaar is zo'n 500 euro. Tegen de tijd dat ik genoeg geld heb (waarom moet ik dan ook nog zo nodig op vakantie) is het ook half augustus ofzo. En ik ben zo iemand die het dan gelijk goed op het "echte" wil spelen. Hoewel een Ggibson er voorlopig nog niet in zal zitten.
Die zitten dan toch aan de binnenkant van mijn gitaar?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:44 schreef Jordy-B het volgende:
Je kan de ringetjes (de eindpunten) van de snaren gewoon zien zitten... (zijn die rode, paarse, etc ringetjes).
Dat tangetje snap ik, maar is die stringwinder nodig?quote:Je hebt sowieso een tangetje nodig om de snaren op lengte te knippen. Als je snaren gaat bestellen, zou ik gelijk een "string winder" meebestellen (kost een paar euro). Dat is een hendeltje die je op de stemknop kan zetten, zodat je snel de snaar kan spannen.
Geen idee wat er nu op zit, maar ik ga dan dus voor die Optima stringsquote:Als de nieuwe snaren veel verschillen van de huidige snaren, kan het nodig zijn om even de spanning van de veren aan te passen (om de brug recht te krijgen). Hiervoor heb je meestal alleen een schroevendraaier nodig.
En waarom dan?quote:Bij een floating tremolo (zo'n ding wat jij hebt) is het vaak verstandig om de snaren snaar voor snaar te verwisselen, ipv alle snaren te verwijderen en tegelijkertijd opnieuw te plaatsen.
jep... je steekt ze door de gitaar heenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:49 schreef qu63 het volgende:
[..]
Die zitten dan toch aan de binnenkant van mijn gitaar?
nee, maar het gaat veel sneller als je zo'n ding gebruikt.quote:Dat tangetje snap ik, maar is die stringwinder nodig?
Als je alle snaren weghaalt, komt alle druk van de tremolo. Bij een floating tremolo (zoals jij hebt) beïnvloeden de snaren elkaars stemming (omdat de balans tussen de snaren en de veren in de tremolo verstoord wordt). Als je alle snaren tegelijk vervangt, ben je lang bezig om alles weer goed te stemmen. Als je het snaar voor snaar doet (en dan met name als je vergelijkbare setjes snaren gebruikt), kan je de snaar gelijk stemmen en ben je veel minder lang bezig.quote:En waarom dan?
Je hebt zeker gelijk, hoewel ik niet erg snel iets tweedehands zal kopen. De komende anderhalf a twee maanden speel ik sowieso nog akoestisch maar als ik in september muziekles krijg heb ik wel een elektrische gitaar nodig.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:47 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Tweedehands gitaren zijn vaak een prima keus en er zijn meer budgetmerken die degelijke Les Pauls maken...
tweedehands muziekinstrumenten zijn vaak erg goed, hoor... (al zou ik niet zo snel een tweedehands blokfluit of mondharmonica gebruiken...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 18:00 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Je hebt zeker gelijk, hoewel ik niet erg snel iets tweedehands zal kopen. De komende anderhalf a twee maanden speel ik sowieso nog akoestisch maar als ik in september muziekles krijg heb ik wel een elektrische gitaar nodig.
(lekker interessant allemaal voor jullie.)
Ik heb ook een Samick Les Paul en ben er nog steeds erg blij mee. Hij kan met gemak op tegen de Les Paul modellen van Epiphone die toen ik hem kocht gemiddeld zo'n 500 gulden duurder waren.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 18:03 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
tweedehands muziekinstrumenten zijn vaak erg goed, hoor... (al zou ik niet zo snel een tweedehands blokfluit of mondharmonica gebruiken...)
Mijn eerste elektrische gitaar was een Samick Les Paul, al wist ik niet eens dat het een Samick was toen ik hem kocht... Samick maakt(e) trouwens de betere les pauls voor epiphone.
Tweedehands gitaar, maar hij speelt geweldig en hij was stukken goedkoper dan een vergelijkbare nieuwe gitaar. Doordat ik hem bij een goede gitaarwinkel heb gekocht, had de gitaar een goede onderhoudsbeurt ontvangen en was zo goed als nieuw (op de krassen na, maar ik vind het wel prettig dat de eerste krassen al aanwezig zijn)
Dat zou ik ook niet doen... Wel bij marktplaats (dus dat je de mogelijkheid hebt om de gitaar te proberen en eventueel van de koop af kan zien).quote:Op dinsdag 17 juni 2008 19:49 schreef Zotheid het volgende:
Bij de RP hebben ze in elk geval geen 2e hands gitaren. Misschien bij de Max Guitar maar daar ben ik nog niet geweest. Op ebay oid kopen doe ik sowieso niet,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:59 schreef GoodGawd het volgende:
Ik wil de Epiphone Les Paul Custom![]()
[ afbeelding ]
Die dus.Ik zou deze ook nog wel willen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naast de laatste Brian May Guitars Red Special Super![]()
![]()
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
[ afbeelding ]
Die dus.Je zou bijna je beeldscherm gaan likken als je dat ziet...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[ afbeelding ]
Die dus.hij is te koopSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It's Time To Shine
quote:Op woensdag 18 juni 2008 00:17 schreef Moozze het volgende:
Die post ik omdat die zoooo mooi is en ik hem krijg!!!:D:D
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
Krijgen?quote:Op woensdag 18 juni 2008 00:17 schreef Moozze het volgende:
Die post ik omdat die zoooo mooi is en ik hem krijg!!!:D:D
quote:Op woensdag 18 juni 2008 00:20 schreef GoodGawd het volgende:
[..]Krijg?
Dat is toch Steve Vai's ontwerp?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]It's Time To Shine
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |