Zie ook: http://guitarsecrets.com/arpeggio_exercise.htmquote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:45 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, de reden vervalt niet. Probeer het zelf nu eens op de 2 verschillende manieren:
Bij Am barré zonder die 8ste fret
1) je zet het akkoord meteen neer, speel een arpeggio zonder dat de snaren doorklinken. Hoe doe je dat? Palm mute?
2) zet vinger voor vinger neer en speel arpeggio zonder dat de snaren doorklinken. Het is nu veel makkelijker om je vingers op te tillen
quote:To play this smoothly, your fingers must roll slightly. This means that you don't just finger the chords as normal.
Misschien ben je nog niet zover met gitaarspelen dat je er voordeel van ondervindt? Dan moet je gewoon later dit nog eens proberen. Als je uiteindelijk snel en nauwkeurig wilt spelen is eerst een akkoord pakken om vervolgens een arpeggio te spelen not done.quote:In other words, don't bar that C chord when playing this exercise.
Misverstandje dusquote:Op vrijdag 30 januari 2009 18:03 schreef kingmob het volgende:
Ok, nu snap ik wat jullie bedoelen met doorklinken. ik dacht dat dat over de snaren ging die niet gespeeld werden, dacht al dat ik gek was
Ik gebruik ook zelden arpeggios, maar ze worden veel gespeeld in hele snelle metal nummers e.d.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 18:03 schreef kingmob het volgende:
Maargoed, ik heb die behoefte nog niet gehad tijdens het spelen van een liedje. Speel of ladders en dan doe ik het dus vinger voor vinger, of ik gebruik het om tijdens upswings wat hoge tonen er uit te pikken. Zal dus vast nog wel komen.
Mooi dingquote:Op vrijdag 30 januari 2009 18:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Heb ik hier mn nieuwe gitaar al gespammed?
[ afbeelding ]
mmmmmmmmmmmm ik denk er nog even over na, ok?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 19:07 schreef Jordy-B het volgende:
Koop toch zo'n mooi beugeltje om de gitaar aan de muur te hangen ipv zo'n sta-in-de-weg standaard.
okee, maar dan geen klaagbaaktopic openen om te klagen dat je per ongeluk je nieuwe gitaar uit de standaard geschopt hebt.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 19:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
mmmmmmmmmmmm ik denk er nog even over na, ok?
Maar straks komt tie een muurbeugel en valt zijn gitaar daaruit, zit je met hetzelfde probleemquote:Op vrijdag 30 januari 2009 19:30 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
okee, maar dan geen klaagbaaktopic openen om te klagen dat je per ongeluk je nieuwe gitaar uit de standaard geschopt hebt.
Ik heb al jaren twee gitaren aan de muur hangen. Muurbeugels werken echt perfect en hoe zwaarder de gitaar, hoe steviger hij hangt. Bij mijn standaard heb ik al meerdere malen gehad dat de gitaar eruit gleed, of dat de tremolo niet helemaal lekker zat, of dat ik er tegenaan stootte, etc.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 19:33 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
[..]
Maar straks komt tie een muurbeugel en valt zijn gitaar daaruit, zit je met hetzelfde probleem![]()
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 19:33 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
[..]
Maar straks komt tie een muurbeugel en valt zijn gitaar daaruit, zit je met hetzelfde probleem![]()
Alive and playing.quote:
Ik was na 8 jaar toe aan een nieuw speeltje en ik wist dat er gitaren bestonden met een hals waar ik makkelijker op kon spelen dan wat ik had.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 20:15 schreef starla het volgende:
Nice!
Squiers zijn supergoedkoop en spelen superrelaxed.
VET lekker 2 humbuckers erinquote:Op vrijdag 30 januari 2009 18:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Heb ik hier mn nieuwe gitaar al gespammed?
[ afbeelding ]
Over het algemeen is de nek van een elektrische gitaar wat smaller dan die van een akoestische, ja. Elektrisch speelt meestal ook lichter dan akoestisch, omdat de snaren dunner zijn.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 23:15 schreef tim2308 het volgende:
Ik zat even wat te pielen in de muziekwinkel en vroeg me af of de snaren van een electrische gitaar altijd dichter bij elkaar liggen dan bij een accoustische gitaar? Was trouwens wel veel makkelijker spelen, ik zou haast overstappen
Gelukkig maar, want het nummer is niet te pruimenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 23:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
OEEEEEHHHHH, ik heb hier zo'n vette solo bij bedacht!Hij kwam bijna vanzelf
Heb jij 'm dan verticaal hangen of meer diagonaal? Want diagonaal lijkt me toch wel wat mooier!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 19:36 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik heb al jaren twee gitaren aan de muur hangen. Muurbeugels werken echt perfect en hoe zwaarder de gitaar, hoe steviger hij hangt. Bij mijn standaard heb ik al meerdere malen gehad dat de gitaar eruit gleed, of dat de tremolo niet helemaal lekker zat, of dat ik er tegenaan stootte, etc.
Is dat deze?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 00:53 schreef robbolo het volgende:
Ben nu een tijdje aan t kloten met 'round midnight'. Maar bij deze tab klopt het einde voor geen meterIemand die het nummer kent, en het misschien wel af kan maken?
Dat is waar, maar had het geluk een simpele tab te vinden, alleen t einde is verrotquote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:51 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Is dat deze?
klinkt niet echt als een "leer hiermee gitaarspelen"-nummer, hè.
Er zijn naar schatting 67234 versies van Round Midnight. Ik speel een eigen interpretatie van die tabs op UG.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 00:53 schreef robbolo het volgende:
Ben nu een tijdje aan t kloten met 'round midnight'. Maar bij deze tab klopt het einde voor geen meterIemand die het nummer kent, en het misschien wel af kan maken?
Heb met me stomme kop de verkeerde tab gebruikt. Ik bedoelde deze. Het is een erg simpele tab, maar het einde klopt niet, en ik krijg t niet zelf voor elkaar om t netjes te laten klinken.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:43 schreef starla het volgende:
[..]
Er zijn naar schatting 67234 versies van Round Midnight. Ik speel een eigen interpretatie van die tabs op UG.
Waarom speel je niet degene die je eerst postte dan? Die klopt aardig met een aantal versies.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:46 schreef robbolo het volgende:
[..]
Heb met me stomme kop de verkeerde tab gebruikt. Ik bedoelde deze. Het is een erg simpele tab, maar het einde klopt niet, en ik krijg t niet zelf voor elkaar om t netjes te laten klinken.
Kan ik nog nietquote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:52 schreef starla het volgende:
[..]
Waarom speel je niet degene die je eerst postte dan? Die klopt aardig met een aantal versies.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:53 schreef robbolo het volgende:
[..]
Kan ik nog nietBen net pas begonnen met af en toe een liedje te leren spelen
Kloppend met welke versie van Round Midnight?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:36 schreef robbolo het volgende:
[..]
Maar kan jij m niet ff voor me kloppend maken dan? Ik kom er niet uit
Is natuurlijk slecht uit te leggen, maar bij het einde van deze tab klopt het niet. Volgens mij moet t einde van de maat naar beneden, en niet naar boven. Nou vroeg ik me dus af of iemand het einde af kan maken, in de trant van deze tab, zodat het klopt. Begrijp je wat ik bedoel?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:15 schreef starla het volgende:
[..]
Kloppend met welke versie van Round Midnight?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |