abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65583927
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 23:15 schreef tim2308 het volgende:
Ik zat even wat te pielen in de muziekwinkel en vroeg me af of de snaren van een electrische gitaar altijd dichter bij elkaar liggen dan bij een accoustische gitaar? Was trouwens wel veel makkelijker spelen, ik zou haast overstappen
Over het algemeen is de nek van een elektrische gitaar wat smaller dan die van een akoestische, ja. Elektrisch speelt meestal ook lichter dan akoestisch, omdat de snaren dunner zijn.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_65584359
Ik ben twee weken geleden begonnen,
Oefen elke dag wel even.. blijft toch wel leuk!
Akoestisch trouwens.
The value of identity of course is that so often with it comes purpose.
pi_65586177
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 23:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

OEEEEEHHHHH, ik heb hier zo'n vette solo bij bedacht! Hij kwam bijna vanzelf
Gelukkig maar, want het nummer is niet te pruimen
I feel kinda Locrian today
  zaterdag 31 januari 2009 @ 01:04:37 #29
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_65586587
tvp
pi_65594582
tvp
pi_65596175
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 19:36 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik heb al jaren twee gitaren aan de muur hangen. Muurbeugels werken echt perfect en hoe zwaarder de gitaar, hoe steviger hij hangt. Bij mijn standaard heb ik al meerdere malen gehad dat de gitaar eruit gleed, of dat de tremolo niet helemaal lekker zat, of dat ik er tegenaan stootte, etc.
Heb jij 'm dan verticaal hangen of meer diagonaal? Want diagonaal lijkt me toch wel wat mooier!
pi_65596497
gewoon verticaal.

Ik heb wel diagonale muurbeugels gezien, maar die zijn niet erg praktisch in gebruik. Komt bij dat ik niet genoeg muur vrij heb om gitaren diagonaal op te hangen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_65596570
Hmm oke, ik begrijp idd wel dat het best onhandig kan zijn om zo'n ding er constant goed in te moeten leggen
  zaterdag 31 januari 2009 @ 16:07:54 #34
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_65597363
------------------
  maandag 2 februari 2009 @ 09:52:04 #35
140318 Thy...
Met puntjes
pi_65647385
Leer/speel nu zo'n 2 maanden op een akoestische gitaar maar zat gister even de powerchords les van Justin te bekijken. Damn wat klinkt dat vet (en makkelijk) Nu wil ik ook een elektrische gitaar
Ik heb mezelf maar beloofd dat ik eerst wat nummers akoestisch kan voordat ik nog meer geld uit ga geven
I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.
- Douglas Adams
pi_65649082
Ben nu een beetje door de muziektheorie aan het worstelen...
* witte_fantasie probeert intervallen te snappen, maar steps zijn zoveel makkelijker...
verkapte tvp
pi_65680393
Ben nu een tijdje aan t kloten met 'round midnight'. Maar bij deze tab klopt het einde voor geen meter Iemand die het nummer kent, en het misschien wel af kan maken?
pi_65697241
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 00:53 schreef robbolo het volgende:
Ben nu een tijdje aan t kloten met 'round midnight'. Maar bij deze tab klopt het einde voor geen meter Iemand die het nummer kent, en het misschien wel af kan maken?
Is dat deze?

klinkt niet echt als een "leer hiermee gitaarspelen"-nummer, hè.
pi_65698000
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 16:51 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Is dat deze?

klinkt niet echt als een "leer hiermee gitaarspelen"-nummer, hè.
Dat is waar, maar had het geluk een simpele tab te vinden, alleen t einde is verrot Probeer t maar te spelen, dan is t duidelijk waar de fout zit. Denk je trouwens dat jij er wel een redelijk einde aan kan breien?
  dinsdag 3 februari 2009 @ 17:28:55 #40
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_65698640
Leuk nummer
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_65699166
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 00:53 schreef robbolo het volgende:
Er zijn naar schatting 67234 versies van Round Midnight. Ik speel een eigen interpretatie van die tabs op UG.
pi_65699267
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:43 schreef starla het volgende:

[..]

Er zijn naar schatting 67234 versies van Round Midnight. Ik speel een eigen interpretatie van die tabs op UG.
Heb met me stomme kop de verkeerde tab gebruikt. Ik bedoelde deze. Het is een erg simpele tab, maar het einde klopt niet, en ik krijg t niet zelf voor elkaar om t netjes te laten klinken.
pi_65699475
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:46 schreef robbolo het volgende:

[..]

Heb met me stomme kop de verkeerde tab gebruikt. Ik bedoelde deze. Het is een erg simpele tab, maar het einde klopt niet, en ik krijg t niet zelf voor elkaar om t netjes te laten klinken.
Waarom speel je niet degene die je eerst postte dan? Die klopt aardig met een aantal versies.
pi_65699529
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:52 schreef starla het volgende:

[..]

Waarom speel je niet degene die je eerst postte dan? Die klopt aardig met een aantal versies.
Kan ik nog niet Ben net pas begonnen met af en toe een liedje te leren spelen
pi_65699730
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:53 schreef robbolo het volgende:

[..]

Kan ik nog niet Ben net pas begonnen met af en toe een liedje te leren spelen
pi_65706110
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:58 schreef starla het volgende:

[..]

Maar kan jij m niet ff voor me kloppend maken dan? Ik kom er niet uit
pi_65708274
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:36 schreef robbolo het volgende:

[..]

Maar kan jij m niet ff voor me kloppend maken dan? Ik kom er niet uit
Kloppend met welke versie van Round Midnight?
pi_65708797
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:15 schreef starla het volgende:

[..]

Kloppend met welke versie van Round Midnight?
Is natuurlijk slecht uit te leggen, maar bij het einde van deze tab klopt het niet. Volgens mij moet t einde van de maat naar beneden, en niet naar boven. Nou vroeg ik me dus af of iemand het einde af kan maken, in de trant van deze tab, zodat het klopt. Begrijp je wat ik bedoel?
pi_65709607
Ik ken die hele versie niet, klinkt me ook niet bekend in de oren omdat het van piano naar gitaar is omgezet. Ik speel de versie van Wes Montgomery en niet Thelonious Monk, dus ik kan je helaas niet helpen. Alleen als je me een link kunt geven naar de versie waarop die gast de tabs heeft gebaseerd.

Misschien kun je de uitvoering van Montgomery leren met behulp van guitarpro?

http://www.ultimate-guita(...)night_guitar_pro.htm
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:43:23 #50
52853 L.Mo
Hey! Viespeuk!
pi_65713591
Op youtube en de rest van internet is er genoeg te vinden over het stemmen van een gitaar, maar ik kom er echt niet uit.

Ik ben alle snaren van mn gitaar (Ibanez grg170dx) aan het vervangen, maar wanneer ik de hoge e heb gestemd, stem ik de b, dan moet de hoge e weer iets strakker, daarna ook weer de b. Dan staan ze allebei goed. Daarna stem ik de g, en vervolgens moeten de andere twee weer iets strakker..

Uiteindelijk blijf ik bezig met strakker draaien van snaren tot mn brug helemaal schuin staat; er klopt dus helemaal niks van.

Help?
Tot zover het nieuws
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')