abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66539426
Hoi, schattige knuffelnewbie!

Welkom in het topic voor gitaarnewbies die wat hulp kunnen gebruiken. In dit topic kun je alles kwijt wat met het leren van gitaar spelen te maken heeft. Alles wat niet met leren te maken heeft, kan in het algemenere Gitaristentopic (zie de forumindex van Muziek)

• Tabs & Chords
    Gitaarliedjes 1 en 2.
    http://www.ultimate-guitar.com/
    http://www.mxtabs.net/
    http://www.chordie.com/
    http://www.911tabs.com
    http://www.guitaretab.com/
    http://www.guitartabs.cc/
    http://chordfind.com

De laatste heeft ook een reverse chordfind, voor als je in een tab een akkoord tegenkomt waarvan je graag wil weten wat voor akkoord het is.

http://www.justinguitar.com

• Gratis cursus akkoorden
    http://www.cursusnetwerk.nl/moodle/mod/resource/view.php?id=1033

• Vorige topics
    [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15]
    Vragen? Stel ze gerust.

Succes!

Rock on!
  • Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
    pi_66539449
    quote:
    Op vrijdag 27 februari 2009 22:53 schreef Molluck het volgende:
    Ok, wat is dan het verschil tussen een klassieke (is dat een Spanish?) gitaar en een Western gitaar?
    Als ik diezelfde site bekijk zie ik hier nog wel een aanbieding: http://www.mainmusic.nl/n(...)essoires_pakket.html

Maar wellicht is het een beter idee om ff in een echte winkel rond te kijken en daar iets goedkoops te bekijken...
    Een klassieke (spaanse) gitaar is een gitaar met een brede nek en nylon snaren (dwz: de hoge snaren zijn nylon en de bassnaren zijn nylon met een metalen winding.
    Een westerngitaar is een akoestische gitaar met een smalle(re) nek en stalen snaren (met eveneens metale windingen om de bassnaren).

Stalen snaren zijn dunner, de actie (afstand tussen de snaren en het fretbord) kan beter worden ingesteld, omdat een staalsnarige gitaar een halspen (truss-rod) heeft (waarmee de kromming van de nek kan worden ingesteld) en stalen snaren laten zich beter benden (omhoog drukken) dan nylon (nylon laat zich wel benden, maar het gaat je niet lukken om een snaar een volle toon omhoog te drukken).
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      vrijdag 27 februari 2009 @ 23:18:05 #4
    205599 Maseo
    6 snarige muziek-doos
    pi_66539689
    Overigens is het aan te raden om gewoon langs de winkel te gaan en een aantal gitaren uit te proberen.
    Kijk welke je het lekkerste vindt spelen en klinken. En stem dat af op je budget.
    Maar voor onder de ¤100 moet je geen wonderen verwachten. Dat zeg ik je wel eerlijk.
    vrijetijds gitarist met hart en ziel
    ====================================================================
    Squire Fender Stratocaster HSS - Crafter HTC-24-EQ TS - Line 6 Spider 30 & Pod XT
    Mijn gitaar zomer track! :D
      vrijdag 27 februari 2009 @ 23:19:27 #5
    125915 Dribbel_
    Who Needs Guitars Anyway?
    pi_66539735
    quote:
    Op vrijdag 27 februari 2009 23:18 schreef Maseo het volgende:
    Overigens is het aan te raden om gewoon langs de winkel te gaan en een aantal gitaren uit te proberen.
    Kijk welke je het lekkerste vindt spelen en klinken. En stem dat af op je budget.
    Maar voor onder de ¤100 moet je geen wonderen verwachten. Dat zeg ik je wel eerlijk.
    Voor 100e kan je wel een leuk dingetje kopen, niet heel veel bijzonders maarja, okee
    pi_66539778
    Inderdaad. Ga ook de winkels langs die tweedehands gitaren verkopen. En neem als-het-even-kan iemand mee die al gitaar kan spelen, om de gitaar voor je te beoordelen.
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
      vrijdag 27 februari 2009 @ 23:28:19 #7
    125915 Dribbel_
    pi_66540003
    quote:
    Op vrijdag 27 februari 2009 23:20 schreef Jordy-B het volgende:
    Inderdaad. Ga ook de winkels langs die tweedehands gitaren verkopen. En neem als-het-even-kan iemand mee die al gitaar kan spelen, om de gitaar voor je te beoordelen.
    Muwoa dat soort gitaren beoordelen is een beetje onbegonnen werk, aangezien ze toch 9 van de 10x niet afgesteld staan
      vrijdag 27 februari 2009 @ 23:32:19 #8
    53753 BereNDD
    drampo uit je raam
    pi_66540133
    tvp
    You're crazy in the coconut..
    That boy needs therapy..
    pi_66540142
    tu vu pu
    I feel kinda Locrian today
      vrijdag 27 februari 2009 @ 23:37:03 #10
    205599 Maseo
    6 snarige muziek-doos
    pi_66540286
    quote:
    Op vrijdag 27 februari 2009 23:28 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Muwoa dat soort gitaren beoordelen is een beetje onbegonnen werk, aangezien ze toch 9 van de 10x niet afgesteld staan
    dan stel je hem zelf toch even ? Of dan vraag je even of hij iemand m daar wilt stemmen.
    Beter dan niets in iedergeval.
    Squire Fender Stratocaster HSS - Crafter HTC-24-EQ TS - Line 6 Spider 30 & Pod XT
      vrijdag 27 februari 2009 @ 23:40:26 #11
    125915 Dribbel_
    pi_66540395
    quote:
    Op vrijdag 27 februari 2009 23:37 schreef Maseo het volgende:

[..]

dan stel je hem zelf toch even ? Of dan vraag je even of hij iemand m daar wilt stemmen.
    Beter dan niets in iedergeval.
    Ehh Afstellen en stemmen is wel een heeeeel verschil
    Vooral bij die budgetmodellen vissen ze er meestal 1tje uit de doos, en die worden uit de fabriek sowieso niet netjes afgesteld afgeleverd
    pi_66540402
    Hysteria van Muse is een prachtnummer om te leren. Ben niet zo gek van de band zelf maar om het te spelen is zoveel leuker.

vrijdag 27 februari 2009 @ 23:43:59 #13
    125915 Dribbel_
    pi_66540509
    quote:
    Op vrijdag 27 februari 2009 23:40 schreef emokid het volgende:
    Hysteria van Muse is een prachtnummer om te leren. Ben niet zo gek van de band zelf maar om het te spelen is zoveel leuker.

Muse heeft toffe riffs ja
    Maar hij is juist als basriff tof eigenlijk vind ik.

Hij speelt het trouwens wel heel brak
      vrijdag 27 februari 2009 @ 23:45:33 #14
    205599 Maseo
    6 snarige muziek-doos
    pi_66540557
    quote:
    Op vrijdag 27 februari 2009 23:40 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ehh Afstellen en stemmen is wel een heeeeel verschil
    Vooral bij die budgetmodellen vissen ze er meestal 1tje uit de doos, en die worden uit de fabriek sowieso niet netjes afgesteld afgeleverd
    True, maar dat is meestal wel dan met de subklasse gitaren.
    Een goede gibson, ibanez, crafter, wordt meestal al degelijk geleverd.
    Granted, er zitten schijt gitaren tussen die soms uit de doos komen. Kromme half, slappe kast etc..
      vrijdag 27 februari 2009 @ 23:51:46 #15
    125915 Dribbel_
    pi_66540776
    quote:
    Op vrijdag 27 februari 2009 23:45 schreef Maseo het volgende:

[..]

True, maar dat is meestal wel dan met de subklasse gitaren.
    Een goede gibson, ibanez, crafter, wordt meestal al degelijk geleverd.
    Granted, er zitten schijt gitaren tussen die soms uit de doos komen. Kromme half, slappe kast etc..
    Dat zal je heel vies tegenvallen hoor hoe "goed" die geleverd werden, aangezien die afstelling nogal persoonlijk is kunnen ze dat natuurlijk dat niet al afstellen voor je
      vrijdag 27 februari 2009 @ 23:56:00 #16
    205599 Maseo
    6 snarige muziek-doos
    pi_66540953
    quote:
    Op vrijdag 27 februari 2009 23:51 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Dat zal je heel vies tegenvallen hoor hoe "goed" die geleverd werden, aangezien die afstelling nogal persoonlijk is kunnen ze dat natuurlijk dat niet al afstellen voor je
    Dat is ook zo, ieder zn gitaar is anders. Wat de een een fijne afstelling vindt, vind de ander een ruk afstelling..
    Btw ff snel naar wat vids van je gekeken @ jouwbuis, leuke sustain heb je op je 6 snarige doos.
      vrijdag 27 februari 2009 @ 23:57:59 #17
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_66541020
    TVP

Het is dan wel een ukelele, maar toch
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    It's Time To Shine
    [i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
      zaterdag 28 februari 2009 @ 00:04:45 #18
    125915 Dribbel_
    pi_66541259
    quote:
    Op vrijdag 27 februari 2009 23:56 schreef Maseo het volgende:

[..]

Dat is ook zo, ieder zn gitaar is anders. Wat de een een fijne afstelling vindt, vind de ander een ruk afstelling..
    Btw ff snel naar wat vids van je gekeken @ jouwbuis, leuke sustain heb je op je 6 snarige doos.
    Maarja ik vind het nog steeds een slechte zaak dat practisch geeneen gitaarzaak gewoon echt beetje fatsoenlijk afgestelde gitaren in de winkel heeft staan, kost misschien wel een stuk meer tijd, maar qua klanten overtuigen van je troep zou het wel een stuk beter werken
    Zoveel sustain komt er niet in voor eigenlijk toch
      zaterdag 28 februari 2009 @ 00:06:50 #19
    205599 Maseo
    6 snarige muziek-doos
    pi_66541329
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 00:04 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Maarja ik vind het nog steeds een slechte zaak dat practisch geeneen gitaarzaak gewoon echt beetje fatsoenlijk afgestelde gitaren in de winkel heeft staan, kost misschien wel een stuk meer tijd, maar qua klanten overtuigen van je troep zou het wel een stuk beter werken
    Zoveel sustain komt er niet in voor eigenlijk toch
    Het is nog altijd meer dan wat ik heb met mn stratje
    Heb jij toevallig die track van mij gechecked ?
      zaterdag 28 februari 2009 @ 00:08:30 #20
    125915 Dribbel_
    pi_66541392
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 00:06 schreef Maseo het volgende:

[..]

Het is nog altijd meer dan wat ik heb met mn stratje
    Heb jij toevallig die track van mij gechecked ?
    Link?
      zaterdag 28 februari 2009 @ 00:12:59 #21
    205599 Maseo
    6 snarige muziek-doos
    pi_66541525
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 00:08 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Link?
    Dit trackje dus "t is mijn "zomer" liedje, en ik speel de acoustische gitaar erop.
    Kerel die de solo's speelt heeft er over heen gespeelt, wat het echt een heerlijke sound geeft in zn geheel.

[ Bericht 9% gewijzigd door Maseo op 28-02-2009 00:21:48 ]
      zaterdag 28 februari 2009 @ 00:24:27 #22
    125915 Dribbel_
    pi_66541868
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 00:12 schreef Maseo het volgende:

[..]

Dit trackje dus "t is mijn "zomer" liedje, en ik speel de acoustische gitaar erop.
    Kerel die de solo's speelt heeft er over heen gespeelt, wat het echt een heerlijke sound geeft in zn geheel.
    Nice luistert lekker weg
      zaterdag 28 februari 2009 @ 12:19:47 #23
    179735 UnderTheWingsOfLove
    Imperio. Crucio. Avada Kedavra
    pi_66548501
    tvp
    Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
    5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
    pi_66550970
    T# V# P#
    … pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
    pi_66554805
    Ik wil eigenlijk ook beginnen met gitaar leren maar ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen.
    Moet ik eerst beginnen met akkoorden leren of gewoon bladmuziek van een band downloaden en uitproberen ?
    Is het beter om eerst een 'instap' model te kopen of meteen maar wat echte kwaliteit ?
    I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')