Een klassieke (spaanse) gitaar is een gitaar met een brede nek en nylon snaren (dwz: de hoge snaren zijn nylon en de bassnaren zijn nylon met een metalen winding.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:53 schreef Molluck het volgende:
Ok, wat is dan het verschil tussen een klassieke (is dat een Spanish?) gitaar en een Western gitaar?
Als ik diezelfde site bekijk zie ik hier nog wel een aanbieding: http://www.mainmusic.nl/n(...)essoires_pakket.html
Maar wellicht is het een beter idee om ff in een echte winkel rond te kijken en daar iets goedkoops te bekijken...
Voor 100e kan je wel een leuk dingetje kopen, niet heel veel bijzonders maarja, okeequote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:18 schreef Maseo het volgende:
Overigens is het aan te raden om gewoon langs de winkel te gaan en een aantal gitaren uit te proberen.
Kijk welke je het lekkerste vindt spelen en klinken. En stem dat af op je budget.
Maar voor onder de ¤100 moet je geen wonderen verwachten. Dat zeg ik je wel eerlijk.
Muwoa dat soort gitaren beoordelen is een beetje onbegonnen werk, aangezien ze toch 9 van de 10x niet afgesteld staanquote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:20 schreef Jordy-B het volgende:
Inderdaad. Ga ook de winkels langs die tweedehands gitaren verkopen. En neem als-het-even-kan iemand mee die al gitaar kan spelen, om de gitaar voor je te beoordelen.
dan stel je hem zelf toch even ? Of dan vraag je even of hij iemand m daar wilt stemmen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Muwoa dat soort gitaren beoordelen is een beetje onbegonnen werk, aangezien ze toch 9 van de 10x niet afgesteld staan
Ehhquote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:37 schreef Maseo het volgende:
[..]
dan stel je hem zelf toch even ? Of dan vraag je even of hij iemand m daar wilt stemmen.
Beter dan niets in iedergeval.
Muse heeft toffe riffs jaquote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:40 schreef emokid het volgende:
Hysteria van Muse is een prachtnummer om te leren. Ben niet zo gek van de band zelf maar om het te spelen is zoveel leuker.![]()
True, maar dat is meestal wel dan met de subklasse gitaren.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:40 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
EhhAfstellen en stemmen is wel een heeeeel verschil
![]()
Vooral bij die budgetmodellen vissen ze er meestal 1tje uit de doos, en die worden uit de fabriek sowieso niet netjes afgesteld afgeleverd
Dat zal je heel vies tegenvallen hoor hoe "goed" die geleverd werden, aangezien die afstelling nogal persoonlijk is kunnen ze dat natuurlijk dat niet al afstellen voor jequote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:45 schreef Maseo het volgende:
[..]
True, maar dat is meestal wel dan met de subklasse gitaren.
Een goede gibson, ibanez, crafter, wordt meestal al degelijk geleverd.
Granted, er zitten schijt gitaren tussen die soms uit de doos komen. Kromme half, slappe kast etc..
Dat is ook zo, ieder zn gitaar is anders. Wat de een een fijne afstelling vindt, vind de ander een ruk afstelling..quote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:51 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat zal je heel vies tegenvallen hoor hoe "goed" die geleverd werden, aangezien die afstelling nogal persoonlijk is kunnen ze dat natuurlijk dat niet al afstellen voor je![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
Maarja ik vind het nog steeds een slechte zaak dat practisch geeneen gitaarzaak gewoon echt beetje fatsoenlijk afgestelde gitaren in de winkel heeft staan, kost misschien wel een stuk meer tijd, maar qua klanten overtuigen van je troep zou het wel een stuk beter werkenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:56 schreef Maseo het volgende:
[..]
Dat is ook zo, ieder zn gitaar is anders. Wat de een een fijne afstelling vindt, vind de ander een ruk afstelling..
Btw ff snel naar wat vids van je gekeken @ jouwbuis, leuke sustain heb je op je 6 snarige doos.
Het is nog altijd meer dan wat ik heb met mn stratjequote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:04 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Maarja ik vind het nog steeds een slechte zaak dat practisch geeneen gitaarzaak gewoon echt beetje fatsoenlijk afgestelde gitaren in de winkel heeft staan, kost misschien wel een stuk meer tijd, maar qua klanten overtuigen van je troep zou het wel een stuk beter werken
Zoveel sustain komt er niet in voor eigenlijk toch![]()
Link?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:06 schreef Maseo het volgende:
[..]
Het is nog altijd meer dan wat ik heb met mn stratje![]()
Heb jij toevallig die track van mij gechecked ?
Dit trackje dus "t is mijn "zomer" liedje, en ik speel de acoustische gitaar erop.quote:
Nicequote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:12 schreef Maseo het volgende:
[..]
Dit trackje dus "t is mijn "zomer" liedje, en ik speel de acoustische gitaar erop.
Kerel die de solo's speelt heeft er over heen gespeelt, wat het echt een heerlijke sound geeft in zn geheel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |