Struikelen? Dat valt nog mee, ik val knetter hard en breek bijna mijn nek hieroverquote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:58 schreef emokid het volgende:
Ik zal vast niet de enige zijn die hier een beetje over struikelt? Ik mis duidelijk nog meer basistheorie om dit te vatten, dat zoek ik juist.![]()
Ratm klinkt nice manquote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:33 schreef Dribbel_ het volgende:
Pff die theorie boeit me ook voor geen fuck ik speel gewoon m'n liedjes, ken de basis en ik vind het wel primaLigt er maar net aan wat je ermee wil ik heb nou niet echt de intentie om goed te worden ofzo
gewoon beetje kloten beetje spelen en klaar
theoriequote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:40 schreef RoW_0 het volgende:
Ik vind het zeker wel leuk... maar wat is nu de volgende stap? akkoordjes leren? of solo's? of nog verder oefenen met rhythm guitar?
Thnx, een LTD H-500 relax dingquote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:40 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ratm klinkt nice man![]()
wat voor gitaar heb je
---
Btw... ik speel al een half jaar gitaar met tabs, ik speel al wel Seek and destroy, symphony of destruction, enter sandman, inis mona. en allemaal stukjes van andere liedjes.
Ik vind het zeker wel leuk... maar wat is nu de volgende stap? akkoordjes leren? of solo's? of nog verder oefenen met rhythm guitar?
Sinds ik .12 snaren hebpassen niet op de topkam dus het is heel moeilijk om de eerste tab in te drukken
.
gitaarnet.nl/forum is een apparte rubriek voor kan je het eens proberen met een advertentiequote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:24 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Hoe vind je een gitaarleraar (akoestisch) ?
Mja dan kom je weer vaak bij muziekscholen uit, en qua les vind ik dat soort instanties nou niet echt motiverend en kan je beter bij een los iemand die les geeft uitkomen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:02 schreef Ayca het volgende:
ik heb gewoon gekeken op google gitaarles (plaatsnaam)
Ik denk dat het juist wel goed is om in het begin een soort van vast lesprogramma te volgen, zodat je eerst echt goed de basis onder de knie krijgt. Als die namelijk niet goed zit, blijf je de hele tijd maar aansukkelen...quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:57 schreef Dribbel_ het volgende:
Okee dat is dan mooi![]()
Ik hoor juist veel dingen over vastgestelde lesprogramma's en weinig eigen inbreng wat natuurlijk weer een beetje jammer is, maar ja kan ze ook onmogelijk allemaal over één kam scheren
Die basis zit ook in heel veel verschillende nummers, als ik naar m'n oude leraar ging van, ik wil punk spelen en ik wil iets van Blink ofzo, gingen we dat gewoon doen, daar zitten óók bepaalde technieken in en basis dingen én er zit natuurlijk ook theorie achter, en zo is dat met ieder nummer. Zo blijft het leuk voor iederee en is het niet meer verplicht iets lerenquote:Op woensdag 25 februari 2009 22:13 schreef Pietjuh het volgende:
[..]
Ik denk dat het juist wel goed is om in het begin een soort van vast lesprogramma te volgen, zodat je eerst echt goed de basis onder de knie krijgt. Als die namelijk niet goed zit, blijf je de hele tijd maar aansukkelen...
Gegeven de composities waar hij naar toe ging tegen het eind van zijn leven zou ik zeggen van wel. Dat hij het grotendeels intuitief deed in plaats van het formeel te leren, tja, dat maakt mij geen Jimi. Onder anderequote:Op maandag 23 februari 2009 17:27 schreef GoodGawd het volgende:
Zou Jimi Hendrix deze shit geweten hebben?
Vast niet
niet... die demp je met de vinger waarmee je de E-bassnaar bespeelt.quote:Op donderdag 26 februari 2009 20:12 schreef boskameel het volgende:
Ik probeerde deze te leren:
Maar bij de omschrijving staan bij bv het G akkoord: 3X003X. Hoe sla je in godsnaam een snaar over bij de eerste "X"?
Die C-majeur is goed maar die D niet (als je iig majeur bedoelde), die C hoort daar niet.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:15 schreef Gitaarmat het volgende:
Hallo,
Gister even bezig geweest mijn basis theorie op te frissen maar klopt dit?
Toonladder van C: (de makkelijkste)
C-D-E-F-G-A-B-C
D-E-F#-G-A-B-C-C#
Dat je dus steeds het 2-2-1-2-2-2-1 schema aanhoudt?
Inderdaad, maar bovenstaande heeft ook geen 2de fret A-snaar, ofwel geen B en dus geen terts. Het is dus een open powerchord, beetje vreemd.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:17 schreef GoodGawd het volgende:
raar G akkoord, zou hem gewoon 320033 alhoewel, 32003X geeft wat meer de sfeer van het originele akkoord.
Ah, ik vroeg me al zovaak af hoe ze dat dan speeldenquote:Op donderdag 26 februari 2009 20:17 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
niet... die demp je met de vinger waarmee je de E-bassnaar bespeelt.
yupquote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:13 schreef Gitaarmat het volgende:
D-E-F#-G-A-B-C#-D
Zo?
En nu heb je als het ware de noten van de D Majeur toonladder?
alleen jammer dat de kwaliteit van de video's wat matig isquote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:59 schreef boskameel het volgende:
Ohja, misschien nog een leuke site voor in de OP. http://www.geergreetje-gitaarles.nl/lessen.htm Let niet op de naam. Maar wel erg leuk voor beginners, kan je meteen met akkoorden bekende nummers spelen
.
En de techniekquote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:19 schreef qu63 het volgende:
[..]
alleen jammer dat de kwaliteit van de video's wat matig is
En het accent
Okay, kan iemand daar nou eens een goede tutorial voor vinden. Mijn leraar krijgt het namelijk niet aan me uitgelegdquote:Op zondag 22 februari 2009 00:49 schreef GoodGawd het volgende:
Als je weet waar de grondtoon zit. Kan je daar vervolgens 1 van de vijf patronen aan koppelen. Uiteindelijk als je die 5 posities weet te vinden, dan ga je ze vanzelf met elkaar verbinden, totdat je niet eens meer aan die figuren denkt maar dat het een soort automatisme word, en dan wordt het pas leuk
Heeft ie geen sheets waar je het op kunt zien dan? Ik neem aan dat dit wordt bedoeld:quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:51 schreef wizl het volgende:
[..]
Okay, kan iemand daar nou eens een goede tutorial voor vinden. Mijn leraar krijgt het namelijk niet aan me uitgelegdKan ook aan mij liggen natuurlijk
1 2 3 4 5 6 | |---------------------------------------0--1--3--------------- |---------------------------------0--2------------------------ |------------------------0--2--3------------------------------ |---------------0--2--3--------------------------------------- |------0--1--3------------------------------------------------ |
1 2 3 4 5 6 | |---------------------------------------5--6--8--------------- |------------------------------4--5--7------------------------ |------------------------5--7--------------------------------- |---------------5--7--8--------------------------------------- |------5--7--8------------------------------------------------ |
1 2 3 4 5 6 | |-----------------------------------------------10-12-13------------------ |-------------------------------------9-10-12------------------------------ |--------------------------9-10-12----------------------------------------- |-----------------10-12---------------------------------------------------- |-----10-12-13------------------------------------------------------------ |
1 2 3 4 5 6 | |-------------------------------------------------15-17-18------------------ |-------------------------------------14-16-17------------------------------ |-------------------------14-15-17------------------------------------------ |-------------14-15-17------------------------------------------------------ |-----15-17------------------------------------------------------------------ |
1 2 3 4 5 6 | |-------------------------------------------------18-20-22------------------ |-----------------------------------------19-21------------------------------ |-----------------------------19-21-22-------------------------------------- |-----------------19-20-22-------------------------------------------------- |-----19-20-22-------------------------------------------------------------- |
Ja, het is immers de basistoonladder.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:50 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Worden deze toonladder vaak gebruikt?
Oh, het ging nog over de pentatonische laddertjes?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:48 schreef GoodGawd het volgende:
Pentatonische mineur ladder. R = Root note of grondtoon
En geldt die reeks noten per noot over de hele toonladder? Zodat je als het ware weer patroontjes krijgt?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:16 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, het is immers de basistoonladder.
Ja natuurlijk, de noten veranderen niet opeens van plaats.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 19:26 schreef Gitaarmat het volgende:
En geldt die reeks noten per noot over de hele toonladder? Zodat je als het ware weer patroontjes krijgt?
1 2 3 4 5 6 | |---------------------------------------2--3--5--------------- |---------------------------------2--4------------------------ |------------------------2--4--5------------------------------ |---------------2--4--5--------------------------------------- |------2--3--5------------------------------------------------ |
1 2 3 4 5 6 | |-----------------------------------------7--8-10---------------- |--------------------------------6--7--9-------------------------- |--------------------------7--9----------------------------------- |----------------7--9-10----------------------------------------- |------7--9-10--------------------------------------------------- |
Jawel, maar dat kost veel lessen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 19:40 schreef GoodGawd het volgende:
lol? Is er niet iemand die het je allebei kan leren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nee noten, toonladders enzo. ik doe iig akkoorden maar dat wist je al.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:12 schreef RoW_0 het volgende:
Wat verstaan jullie onder theorie dan? akkoordjes?;p
en nee man ik hou van mijn dikke snaren <3
Mja je zegt het eigenljk zelf al, net alsdat je ne nu een auto wil kopen voor 150e. Waarschijnlijk is het dikke rotzooi, en als iets démotiveerd tijdens het leren is het wel een kutgitaar die steeds ontstemt en vals is dus moeilijk en zwaar speelt, klinkt als een hoop strond. niet echt iets om lekker mee aan de slag te gaanquote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:34 schreef Molluck het volgende:
Ik vrees dat ik het na een maand weer opgeef, maar ik wil nu toch echt eens gaan proberen om ook te leren gitaarspelen...
Wat voor gitaar gebruiken jullie, via marktplaats zocht ik naar een tweedehandse, maar toen kwam ik een aanbieding van een webshop tegen. Iemand hiermee bekend?
http://www.mainmusic.nl/n(...)4_model_naturel.html
Voor 40E incl verzenden, klinkt wel ok, ik vraag me alleen af of het een beetje een goed ding is. Goed zal ie nooit zijn voor dat geld natuurlijk, maar kan iemand zeggen of dit een beetje iets is om het op te leren?
en wat jij bedoelt wizl is feitelijk het C-A-G-E-D systeem, moet je eens opzoekenquote:Okay, kan iemand daar nou eens een goede tutorial voor vinden. Mijn leraar krijgt het namelijk niet aan me uitgelegd Kan ook aan mij liggen natuurlijk
Wat voor muziek wil je spelen ?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:53 schreef Molluck het volgende:
Ok, wat is dan het verschil tussen een klassieke (is dat een Spanish?) gitaar en een Western gitaar?
Als ik diezelfde site bekijk zie ik hier nog wel een aanbieding: http://www.mainmusic.nl/n(...)essoires_pakket.html
Maar wellicht is het een beter idee om ff in een echte winkel rond te kijken en daar iets goedkoops te bekijken...
Goedkoop is leuk voor je portemonnee, maar verwacht er geen wonderen van.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:53 schreef Molluck het volgende:
Ok, wat is dan het verschil tussen een klassieke (is dat een Spanish?) gitaar en een Western gitaar?
Als ik diezelfde site bekijk zie ik hier nog wel een aanbieding: http://www.mainmusic.nl/n(...)essoires_pakket.html
Maar wellicht is het een beter idee om ff in een echte winkel rond te kijken en daar iets goedkoops te bekijken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |