Ja, mee eens. Het ging uiteindelijk tussen deze en de Ibanez GRG170dx. Uiteindelijk gaf de halsdikte de doorslag. Ik vind dat dikkere eigenlijk wel prettig namelijk in vergelijking met de dunnere Ibanez. Qua prijs maakte het ook niet zoveel uit.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 22:39 schreef dragems het volgende:
[..]
toch wel een van de mooiste type gitaren ooit
Voor kinderen, ik zit in t verkeerde topic, sorry... (bloost)quote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:01 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Moet je spelen voor kinderen, of is het om te leren spelen?
Ja maari k zoek net iets anders zeg maar.. Niet de bekende liedjes maar wel leuke.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:26 schreef starla het volgende:
[..]
Je kunt toch wel de kampvuurakkoordjes van kleuterliedjes uitzoeken op de gitaar?
nou sorry hoor ik vond ze best goed spelen hoorquote:Op zondag 8 februari 2009 02:50 schreef brother52 het volgende:
[..]
Pardon?
Als je in een winkel wordt aangeraden om een stagg te kopen is het beste wat je kunt doen gillend wegrennen.
Als je ze vergelijkt met een vintage of London City die maar net iets duurder zijn is het absolute bagger.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 18:58 schreef Ayca het volgende:
ik zoek wat makkelijke liedjes, alleen is dat vaak in tab en dat vind ik niet zo handig dus graag akkoorden![]()
alvast bedankt
Neenee, dat vond je nietquote:Op maandag 9 februari 2009 11:12 schreef dragems het volgende:
[..]
nou sorry hoor ik vond ze best goed spelen hoor
quote:Op maandag 9 februari 2009 14:26 schreef GoodGawd het volgende:
Get a life.Hell yeh!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Radiohead - My Iron Lungquote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:04 schreef -Beer- het volgende:
Ik heb net het intro van Nobody's Wife van Anouk geleerd, speelt erg lekker. Weet iemand nummers met soortgelijke riffs?
Dan zou ik toch nog maar eens goed naar dat nummer luisteren.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:58 schreef Jordy-B het volgende:
Misschien "Babe I'm Gonna Leave You" van Zeppelin (maar Jimmy Page speelt het volgens mij gewoon op z'n Les Paul)
http://www.justinguitar.com/en/ST-315-BabeImGonnaLeaveYou.php
Verschilt per versie eh. Als jij de gedownloade versie van Limewire hebt oid, dan is het waarschijnlijk akoustisch.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:40 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan zou ik toch nog maar eens goed naar dat nummer luisteren.
Page staat voor dat nummer echt niet met een akoestische gitaar op het podium, hoor.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:40 schreef brother52 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 11 februari 2009 00:27 schreef GoodGawd het volgende:
Verschilt per versie eh. Als jij de gedownloade versie van Limewire hebt oid, dan is het waarschijnlijk akoustisch.
quote:Op woensdag 11 februari 2009 00:37 schreef Jordy-B het volgende:
Page staat voor dat nummer echt niet met een akoestische gitaar op het podium, hoor.
quote:
Ja, laten we even een halve pagina gaan vullen met dit geneuzel.quote:
Je mag het mierenneuken noemen maar feit blijft dat het als een akoestisch nummer geschreven is.quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:42 schreef Jordy-B het volgende:
Ja, laten we even een halve pagina gaan vullen met dit geneuzel.
Page speelt het nummer live niet akoestisch. Ik luister bijna alleen maar live-optredens van Zeppelin. Sorrysorrysorry dat het allemaal zo verwarrend voor je was, maar hou even op te mierenneuken.
Het nummer kan perfect elektrisch gespeeld worden... Sterker nog, het kan zelfs beter elektrisch gespeeld worden dan akoestisch, ivm de akkoorden na ieder couplet.
heb ik gedaan en ik geef de voorkeur aan elektrisch.quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:28 schreef brother52 het volgende:
[..]
Je mag het mierenneuken noemen maar feit blijft dat het als een akoestisch nummer geschreven is.
Voor mij is het absoluut niet verwarrend hoor, ik weet ook wel dat Page live bijna nooit akoestisch speelt.
Maar met het laatste ben ik het absoluut niet met je eens. Akoestisch klinkt het zo verschrikkelijk veel beter.
Speel hem eerst maar eens elektrich en daarna akoestisch, dan merk je het verschil vanzelf.
Dit is en blijft gewoon een fail comment.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:40 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nee hoor, want wanneer je het over een bepaald nummer hebt, heb je het in eerste instantie altijd over het nummer zoals het opgenomen is, dat is dus de albumtrack. Daar komt nog bij dat Page in die tijd voornamelijk op een Telecaster speelde in plaats van een Les Paul.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:58 schreef GoodGawd het volgende:
Dit is en blijft gewoon een fail comment.
Dat ben ik dan weer volledig met je eens.quote:En wat iedereen mooier vindt moeten ze zelf weten.
Andere mensen dus blijkbaar niet hè sjaakie.quote:Op woensdag 11 februari 2009 17:22 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nee hoor, want wanneer je het over een bepaald nummer hebt, heb je het in eerste instantie altijd over het nummer zoals het opgenomen is, dat is dus de albumtrack. Daar komt nog bij dat Page in die tijd voornamelijk op een Telecaster speelde in plaats van een Les Paul.
[..]
Dat ben ik dan weer volledig met je eens.
Dus als jij het over een nummer hebt, dan heb je het altijd over een live uitvoering die ooit eens ergens opgenomen is in een klein zaaltje waar maar 50 man het bestaan van weten omdat ze er toevallig bij waren?quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:09 schreef GoodGawd het volgende:
Andere mensen dus blijkbaar niet hè sjaakie.
Dit was dus sarcastisch bedoeld, hè...quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:42 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, laten we even een halve pagina gaan vullen met dit geneuzel.
Nee natuurlijk niet. Als Jordy zegt dat Page dat nummer speelt met een LP, dan heeft hij dus waarschijnlijk een versie gehoord of gezien waarin hij met een LP speelt. En dan kom jij met zo'n stomme opmerking, luister eens goed. Een dove ezel kan nog wel het verschil horen tussen akoestisch en LP, het is dus nogal aannemelijk dat hij niet de originele plaat heeft gehoord aangezien Jordy geen dove ezel is.quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:56 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dus als jij het over een nummer hebt, dan heb je het altijd over een live uitvoering die ooit eens ergens opgenomen is in een klein zaaltje waar maar 50 man het bestaan van weten omdat ze er toevallig bij waren?
Vaag....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
Die nieuwkomers zullen wel denken, gezellige boelquote:Op woensdag 11 februari 2009 21:34 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dit was dus sarcastisch bedoeld, hè...
Ik ben er al lang klaar mee hoor maar iemand kan het niet laten om nog even na te trappen.quote:
Speel sinds mijn 10e gitaar mij nooit wat bijgebracht van dat hele systeem. Ik vind het zelf ook niet zo boeiend. Ga maar gewoon veel nummers uitvogelen dan kom je er vanzelf wel achter hoe een gitaar werktquote:Op donderdag 12 februari 2009 01:29 schreef tim2308 het volgende:
Gebruiken jullie het CAGED systeem veel? Heb verschillende pagina"s bekeken maar snap er niet veel van..
Hij is gekquote:
Het is volgens mij een truucje om de verschillende akkoord-vormen over de nek te leren.quote:Op donderdag 12 februari 2009 01:29 schreef tim2308 het volgende:
Gebruiken jullie het CAGED systeem veel? Heb verschillende pagina"s bekeken maar snap er niet veel van..
Dat was al lang bekend, maar dat heeft hier helemaal niets mee te maken.quote:
Nee, ik heb een akkoordenboekje.quote:Op donderdag 12 februari 2009 01:29 schreef tim2308 het volgende:
quote:Op donderdag 12 februari 2009 01:29 schreef tim2308 het volgende:
Gebruiken jullie het CAGED systeem veel?
Veel spelen, dan gaat het vanzelf. Je kan er een oefeningetje van maken, afwisselend dempen en goed mikken.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:45 schreef Thy... het volgende:
Hoe strummen jullie je D accoord? Door goed te mikken en maar 4 snaren te raken (en hierin veel te oefenen), of door 2 snaren te muten met je duim. Ik raak namelijk, voornamelijk bij de up-strokes, regelmatig teveel snaren.
Of je speelt gewoon D/A, en je dempt met je duim de E.quote:Op maandag 16 februari 2009 17:57 schreef Jordy-B het volgende:
Ik speel meestal D/F# (EADGBe: 200232). Met mijn duim fret ik dus de E-bassnaar op de 2e fret. Dit kan bijna altijd in plaats van een normale D gespeeld worden en je kunt geen verkeerde snaren aanslaan.
http://www.ultimate-guitar.com/tabs/o/oasis/songbird_ver2_crd.htmquote:Op maandag 16 februari 2009 19:11 schreef Leonos het volgende:
Kan iemand mij helpen? Ik heb alle lessons al gekeken maar ik kom er nog steeds niet uit waar de vingers nou gezet worden op de 3e akkoord
Zal mij weer enorm helpen
Net alsof je die F# echt moet spelen....quote:Op maandag 16 februari 2009 19:17 schreef starla het volgende:
[..]
http://www.ultimate-guitar.com/tabs/o/oasis/songbird_ver2_crd.htm
Kijk eens naar mij, dan...quote:Op maandag 16 februari 2009 19:46 schreef Leonos het volgende:
[..]
Net alsof je die F# echt moet spelen....
Dat heb ik nog niemand zien doen
Is dit serieus...?quote:Op maandag 16 februari 2009 19:46 schreef Leonos het volgende:
Net alsof je die F# echt moet spelen....
Dat heb ik nog niemand zien doen
Oh, want als je gewoon kijkt bij chords used in die tab zie je de akkoorden. Daar zit geen F# tussen, maar alleen een Dsus4/F#quote:
Ik snap hier echt geen fuck van, laat maar, leg maar niet uit.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:56 schreef Leonos het volgende:
Maar dan is het nog steeds raar. Want er staat dat je alle vingers moet gebruiken of zo'n barree (ofzo) akkoord moet leggen. Maar dat zag ik niemand doen.![]()
Goed zoquote:
In Londonquote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:04 schreef qu63 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Gave winkel lijkt me
hier dusquote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:08 schreef Goover het volgende:
[..]
In London
Ben ik geweest
Alleen niet binnen
quote:Ik zoek het akkoord: Gb/Db
Ik wist hem eerst maar ik ben hem vergeten, op die akkoord vind websites kan je zoiets niet zo gauw vinden.
Dus...
Pennyroyal Tea van Nirvana zul je bedoelen (1ste nummer dat ik kon spelen zon beetje)quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:43 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik word steeds beter met sommige akkoorden!!Am en G zijn m'n favoriet. Wat klinkt het mooi. Doet me denken aan Tangerine van Led Zeppelin, wat ik natuurlijk wil leren spelen.
Huw? Ok, dan ben ik in de war. Maar ik heb een gitaar winkel gezien in London met knoppen boven de deur...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:21 schreef qu63 het volgende:
[..]
hier dus
Niet helemaal in Londen denk ik
Ze zijn wel verhuisd volgens hun site, maar ik denk niet dat ze uit Londen weg zijn gegaan om dan daar te gaan zitten..quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:46 schreef Goover het volgende:
[..]
Huw? Ok, dan ben ik in de war. Maar ik heb een gitaar winkel gezien in London met knoppen boven de deur...
Snaren aanslaan vanuit je pols.quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:16 schreef stroke het volgende:
kan iemand me een goede how to geven?
Zo'n briefje hing vroeger bij feedback in Rotterdam, Verboden Extreme - More than words te spelen!quote:
Omdat je dat soort nummers als verkoper op een gegeven moment wel genoeg gehoord hebt.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:59 schreef GoodGawd het volgende:
Waarom dat dan? lol
Klant is koning, schijt aan de verkopers.quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:08 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Omdat je dat soort nummers als verkoper op een gegeven moment wel genoeg gehoord hebt.
Je doet niks fout gozer, dat heb ik ook. Gewoon lekker veel oefenen en je vindt vanzelf manieren om dat soort geluid te verminderen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:22 schreef Richie_Rich het volgende:
Absolute n00b vraag. Ik ben echt net begonnen en nu bezig met accoorden. Probleem is alleen dat als ik wissen van accoord, dat het zo debiel klinkt. De snaren trillen nog wat door nl en als ik dan m'n vingers eraf haal en op de andere snaren zet komt er een onsamenhangend geluid uit (gelukkig wel zachtjes omdat ik dan niet aansla natuurlijk).
Wat doe ik fout?
Vergeten,,,quote:
Vast wel. Is gewoon een pentatonische toonladder. Met de juiste akkoorden als achtergrond kan je daar gewoon mee soleren.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:13 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Vergeten,,,lol hoe kun je nu soleren in dat patroontje en word die ladder wel gebruikt in solo;s.
Vast wel, misschien met kleine aanpassingen afhankelijk waar op de hals je speelt.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:44 schreef Gitaarmat het volgende:
Dat zijn maar een paar noten, zo klein patroontje bij de pentatonische mineur en majeur heb ik 5 verschillende posities geleerd dat wel, zo over de hele hals.
Maar kan dat met de Ionische/Majeur ook?
Dat is de F ionische ja, maar ook de A frygische, c mixolydische etc.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:17 schreef Gitaarmat het volgende:
(waar ik dus een poosje geleden achter ben gekomen dat hij ook wel de Ionische heet)
vanaf fret 5:
5-6---8
5-6---8
5--7
5---7-8
5---7-8
5-6---8
En als iemand je nu vraagt een stukje te soleren? Ga je dan eerst kijken wel noten allemaal goed klinken, lol?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vast wel, misschien met kleine aanpassingen afhankelijk waar op de hals je speelt.
Eerlijk gezegd ben ik nooit bezig met toonladders als ik een solo verzin. Ik probeer gewoon wat noten uit en als ik een basismelodie heb dat spannend klinkt, komt de rest vanzelf.
Ja, ik schud niet spontaan een solo uit mn mouw als ik voor de eerste keer een nummer speel.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 22:28 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
En als iemand je nu vraagt een stukje te soleren? Ga je dan eerst kijken wel noten allemaal goed klinken, lol?
Even snel uitgelegd zo hoe het werkt.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:17 schreef Gitaarmat het volgende:
Halloheb een vraagje, ik zal me eerst even voorstellen.
Ik ben Gitaarmat 15 jaar oud heb vanaf mijn 10e les, van mijn 10e tot 14e beetje gebrekkig les gehad qua theorie, (dus met theorie weet ik nog bijna niks)maar het spelen zit er wel in. Nu les van Erwin Java (Cuby) dus qua theorie wat beter les.
Maar mijn vorige leraar liet mij een keer de majeur ladder zien, de 'standaard' ladder zei hij.
Maar ik kan hier niet in soleren. want je kunt niks opdrukken om op de volgende noot te komen ik heb het over dit patroontje:
(waar ik dus een poosje geleden achter ben gekomen dat hij ook wel de Ionische heet)
vanaf fret 5:
5-6---8
5-6---8
5--7
5---7-8
5---7-8
5-6---8
quote:Op zondag 22 februari 2009 00:49 schreef GoodGawd het volgende:
Als je weet waar de grondtoon zit. Kan je daar vervolgens 1 van de vijf patronen aan koppelen. Uiteindelijk als je die 5 posities weet te vinden, dan ga je ze vanzelf met elkaar verbinden, totdat je niet eens meer aan die figuren denkt maar dat het een soort automatisme word, en dan wordt het pas leuk
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |