Andere mensen dus blijkbaar niet hè sjaakie.quote:Op woensdag 11 februari 2009 17:22 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nee hoor, want wanneer je het over een bepaald nummer hebt, heb je het in eerste instantie altijd over het nummer zoals het opgenomen is, dat is dus de albumtrack. Daar komt nog bij dat Page in die tijd voornamelijk op een Telecaster speelde in plaats van een Les Paul.
[..]
Dat ben ik dan weer volledig met je eens.
Dus als jij het over een nummer hebt, dan heb je het altijd over een live uitvoering die ooit eens ergens opgenomen is in een klein zaaltje waar maar 50 man het bestaan van weten omdat ze er toevallig bij waren?quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:09 schreef GoodGawd het volgende:
Andere mensen dus blijkbaar niet hè sjaakie.
Dit was dus sarcastisch bedoeld, hè...quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:42 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, laten we even een halve pagina gaan vullen met dit geneuzel.
Nee natuurlijk niet. Als Jordy zegt dat Page dat nummer speelt met een LP, dan heeft hij dus waarschijnlijk een versie gehoord of gezien waarin hij met een LP speelt. En dan kom jij met zo'n stomme opmerking, luister eens goed. Een dove ezel kan nog wel het verschil horen tussen akoestisch en LP, het is dus nogal aannemelijk dat hij niet de originele plaat heeft gehoord aangezien Jordy geen dove ezel is.quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:56 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dus als jij het over een nummer hebt, dan heb je het altijd over een live uitvoering die ooit eens ergens opgenomen is in een klein zaaltje waar maar 50 man het bestaan van weten omdat ze er toevallig bij waren?
Vaag....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
Die nieuwkomers zullen wel denken, gezellige boelquote:Op woensdag 11 februari 2009 21:34 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dit was dus sarcastisch bedoeld, hè...
Ik ben er al lang klaar mee hoor maar iemand kan het niet laten om nog even na te trappen.quote:
Speel sinds mijn 10e gitaar mij nooit wat bijgebracht van dat hele systeem. Ik vind het zelf ook niet zo boeiend. Ga maar gewoon veel nummers uitvogelen dan kom je er vanzelf wel achter hoe een gitaar werktquote:Op donderdag 12 februari 2009 01:29 schreef tim2308 het volgende:
Gebruiken jullie het CAGED systeem veel? Heb verschillende pagina"s bekeken maar snap er niet veel van..
Hij is gekquote:
Het is volgens mij een truucje om de verschillende akkoord-vormen over de nek te leren.quote:Op donderdag 12 februari 2009 01:29 schreef tim2308 het volgende:
Gebruiken jullie het CAGED systeem veel? Heb verschillende pagina"s bekeken maar snap er niet veel van..
Dat was al lang bekend, maar dat heeft hier helemaal niets mee te maken.quote:
Nee, ik heb een akkoordenboekje.quote:Op donderdag 12 februari 2009 01:29 schreef tim2308 het volgende:
quote:Op donderdag 12 februari 2009 01:29 schreef tim2308 het volgende:
Gebruiken jullie het CAGED systeem veel?
Veel spelen, dan gaat het vanzelf. Je kan er een oefeningetje van maken, afwisselend dempen en goed mikken.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:45 schreef Thy... het volgende:
Hoe strummen jullie je D accoord? Door goed te mikken en maar 4 snaren te raken (en hierin veel te oefenen), of door 2 snaren te muten met je duim. Ik raak namelijk, voornamelijk bij de up-strokes, regelmatig teveel snaren.
Of je speelt gewoon D/A, en je dempt met je duim de E.quote:Op maandag 16 februari 2009 17:57 schreef Jordy-B het volgende:
Ik speel meestal D/F# (EADGBe: 200232). Met mijn duim fret ik dus de E-bassnaar op de 2e fret. Dit kan bijna altijd in plaats van een normale D gespeeld worden en je kunt geen verkeerde snaren aanslaan.
http://www.ultimate-guitar.com/tabs/o/oasis/songbird_ver2_crd.htmquote:Op maandag 16 februari 2009 19:11 schreef Leonos het volgende:
Kan iemand mij helpen? Ik heb alle lessons al gekeken maar ik kom er nog steeds niet uit waar de vingers nou gezet worden op de 3e akkoord
Zal mij weer enorm helpen
Net alsof je die F# echt moet spelen....quote:Op maandag 16 februari 2009 19:17 schreef starla het volgende:
[..]
http://www.ultimate-guitar.com/tabs/o/oasis/songbird_ver2_crd.htm
Kijk eens naar mij, dan...quote:Op maandag 16 februari 2009 19:46 schreef Leonos het volgende:
[..]
Net alsof je die F# echt moet spelen....
Dat heb ik nog niemand zien doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |