Is dit serieus...?quote:Op maandag 16 februari 2009 19:46 schreef Leonos het volgende:
Net alsof je die F# echt moet spelen....
Dat heb ik nog niemand zien doen
Oh, want als je gewoon kijkt bij chords used in die tab zie je de akkoorden. Daar zit geen F# tussen, maar alleen een Dsus4/F#quote:
Ik snap hier echt geen fuck van, laat maar, leg maar niet uit.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:56 schreef Leonos het volgende:
Maar dan is het nog steeds raar. Want er staat dat je alle vingers moet gebruiken of zo'n barree (ofzo) akkoord moet leggen. Maar dat zag ik niemand doen.![]()
Goed zoquote:
In Londonquote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:04 schreef qu63 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Gave winkel lijkt me
hier dusquote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:08 schreef Goover het volgende:
[..]
In London
Ben ik geweest
Alleen niet binnen
quote:Ik zoek het akkoord: Gb/Db
Ik wist hem eerst maar ik ben hem vergeten, op die akkoord vind websites kan je zoiets niet zo gauw vinden.
Dus...
Pennyroyal Tea van Nirvana zul je bedoelen (1ste nummer dat ik kon spelen zon beetje)quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:43 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik word steeds beter met sommige akkoorden!!Am en G zijn m'n favoriet. Wat klinkt het mooi. Doet me denken aan Tangerine van Led Zeppelin, wat ik natuurlijk wil leren spelen.
Huw? Ok, dan ben ik in de war. Maar ik heb een gitaar winkel gezien in London met knoppen boven de deur...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:21 schreef qu63 het volgende:
[..]
hier dus
Niet helemaal in Londen denk ik
Ze zijn wel verhuisd volgens hun site, maar ik denk niet dat ze uit Londen weg zijn gegaan om dan daar te gaan zitten..quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:46 schreef Goover het volgende:
[..]
Huw? Ok, dan ben ik in de war. Maar ik heb een gitaar winkel gezien in London met knoppen boven de deur...
Snaren aanslaan vanuit je pols.quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:16 schreef stroke het volgende:
kan iemand me een goede how to geven?
Zo'n briefje hing vroeger bij feedback in Rotterdam, Verboden Extreme - More than words te spelen!quote:
Omdat je dat soort nummers als verkoper op een gegeven moment wel genoeg gehoord hebt.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:59 schreef GoodGawd het volgende:
Waarom dat dan? lol
Klant is koning, schijt aan de verkopers.quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:08 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Omdat je dat soort nummers als verkoper op een gegeven moment wel genoeg gehoord hebt.
Je doet niks fout gozer, dat heb ik ook. Gewoon lekker veel oefenen en je vindt vanzelf manieren om dat soort geluid te verminderen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:22 schreef Richie_Rich het volgende:
Absolute n00b vraag. Ik ben echt net begonnen en nu bezig met accoorden. Probleem is alleen dat als ik wissen van accoord, dat het zo debiel klinkt. De snaren trillen nog wat door nl en als ik dan m'n vingers eraf haal en op de andere snaren zet komt er een onsamenhangend geluid uit (gelukkig wel zachtjes omdat ik dan niet aansla natuurlijk).
Wat doe ik fout?
Vergeten,,,quote:
Vast wel. Is gewoon een pentatonische toonladder. Met de juiste akkoorden als achtergrond kan je daar gewoon mee soleren.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:13 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Vergeten,,,lol hoe kun je nu soleren in dat patroontje en word die ladder wel gebruikt in solo;s.
Vast wel, misschien met kleine aanpassingen afhankelijk waar op de hals je speelt.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:44 schreef Gitaarmat het volgende:
Dat zijn maar een paar noten, zo klein patroontje bij de pentatonische mineur en majeur heb ik 5 verschillende posities geleerd dat wel, zo over de hele hals.
Maar kan dat met de Ionische/Majeur ook?
Dat is de F ionische ja, maar ook de A frygische, c mixolydische etc.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:17 schreef Gitaarmat het volgende:
(waar ik dus een poosje geleden achter ben gekomen dat hij ook wel de Ionische heet)
vanaf fret 5:
5-6---8
5-6---8
5--7
5---7-8
5---7-8
5-6---8
En als iemand je nu vraagt een stukje te soleren? Ga je dan eerst kijken wel noten allemaal goed klinken, lol?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vast wel, misschien met kleine aanpassingen afhankelijk waar op de hals je speelt.
Eerlijk gezegd ben ik nooit bezig met toonladders als ik een solo verzin. Ik probeer gewoon wat noten uit en als ik een basismelodie heb dat spannend klinkt, komt de rest vanzelf.
Ja, ik schud niet spontaan een solo uit mn mouw als ik voor de eerste keer een nummer speel.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 22:28 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
En als iemand je nu vraagt een stukje te soleren? Ga je dan eerst kijken wel noten allemaal goed klinken, lol?
Even snel uitgelegd zo hoe het werkt.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:17 schreef Gitaarmat het volgende:
Halloheb een vraagje, ik zal me eerst even voorstellen.
Ik ben Gitaarmat 15 jaar oud heb vanaf mijn 10e les, van mijn 10e tot 14e beetje gebrekkig les gehad qua theorie, (dus met theorie weet ik nog bijna niks)maar het spelen zit er wel in. Nu les van Erwin Java (Cuby) dus qua theorie wat beter les.
Maar mijn vorige leraar liet mij een keer de majeur ladder zien, de 'standaard' ladder zei hij.
Maar ik kan hier niet in soleren. want je kunt niks opdrukken om op de volgende noot te komen ik heb het over dit patroontje:
(waar ik dus een poosje geleden achter ben gekomen dat hij ook wel de Ionische heet)
vanaf fret 5:
5-6---8
5-6---8
5--7
5---7-8
5---7-8
5-6---8
quote:Op zondag 22 februari 2009 00:49 schreef GoodGawd het volgende:
Als je weet waar de grondtoon zit. Kan je daar vervolgens 1 van de vijf patronen aan koppelen. Uiteindelijk als je die 5 posities weet te vinden, dan ga je ze vanzelf met elkaar verbinden, totdat je niet eens meer aan die figuren denkt maar dat het een soort automatisme word, en dan wordt het pas leuk
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |