abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66539426
Hoi, schattige knuffelnewbie!

Welkom in het topic voor gitaarnewbies die wat hulp kunnen gebruiken. In dit topic kun je alles kwijt wat met het leren van gitaar spelen te maken heeft. Alles wat niet met leren te maken heeft, kan in het algemenere Gitaristentopic (zie de forumindex van Muziek)

• Tabs & Chords
    Gitaarliedjes 1 en 2.
    http://www.ultimate-guitar.com/
    http://www.mxtabs.net/
    http://www.chordie.com/
    http://www.911tabs.com
    http://www.guitaretab.com/
    http://www.guitartabs.cc/
    http://chordfind.com

De laatste heeft ook een reverse chordfind, voor als je in een tab een akkoord tegenkomt waarvan je graag wil weten wat voor akkoord het is.

http://www.justinguitar.com

• Gratis cursus akkoorden
    http://www.cursusnetwerk.nl/moodle/mod/resource/view.php?id=1033

• Vorige topics
    [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15]
    Vragen? Stel ze gerust.

Succes!

Rock on!
  • Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
    pi_66539449
    quote:
    Op vrijdag 27 februari 2009 22:53 schreef Molluck het volgende:
    Ok, wat is dan het verschil tussen een klassieke (is dat een Spanish?) gitaar en een Western gitaar?
    Als ik diezelfde site bekijk zie ik hier nog wel een aanbieding: http://www.mainmusic.nl/n(...)essoires_pakket.html

Maar wellicht is het een beter idee om ff in een echte winkel rond te kijken en daar iets goedkoops te bekijken...
    Een klassieke (spaanse) gitaar is een gitaar met een brede nek en nylon snaren (dwz: de hoge snaren zijn nylon en de bassnaren zijn nylon met een metalen winding.
    Een westerngitaar is een akoestische gitaar met een smalle(re) nek en stalen snaren (met eveneens metale windingen om de bassnaren).

Stalen snaren zijn dunner, de actie (afstand tussen de snaren en het fretbord) kan beter worden ingesteld, omdat een staalsnarige gitaar een halspen (truss-rod) heeft (waarmee de kromming van de nek kan worden ingesteld) en stalen snaren laten zich beter benden (omhoog drukken) dan nylon (nylon laat zich wel benden, maar het gaat je niet lukken om een snaar een volle toon omhoog te drukken).
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      vrijdag 27 februari 2009 @ 23:18:05 #4
    205599 Maseo
    6 snarige muziek-doos
    pi_66539689
    Overigens is het aan te raden om gewoon langs de winkel te gaan en een aantal gitaren uit te proberen.
    Kijk welke je het lekkerste vindt spelen en klinken. En stem dat af op je budget.
    Maar voor onder de ¤100 moet je geen wonderen verwachten. Dat zeg ik je wel eerlijk.
    vrijetijds gitarist met hart en ziel
    ====================================================================
    Squire Fender Stratocaster HSS - Crafter HTC-24-EQ TS - Line 6 Spider 30 & Pod XT
    Mijn gitaar zomer track! :D
      vrijdag 27 februari 2009 @ 23:19:27 #5
    125915 Dribbel_
    Who Needs Guitars Anyway?
    pi_66539735
    quote:
    Op vrijdag 27 februari 2009 23:18 schreef Maseo het volgende:
    Overigens is het aan te raden om gewoon langs de winkel te gaan en een aantal gitaren uit te proberen.
    Kijk welke je het lekkerste vindt spelen en klinken. En stem dat af op je budget.
    Maar voor onder de ¤100 moet je geen wonderen verwachten. Dat zeg ik je wel eerlijk.
    Voor 100e kan je wel een leuk dingetje kopen, niet heel veel bijzonders maarja, okee
    pi_66539778
    Inderdaad. Ga ook de winkels langs die tweedehands gitaren verkopen. En neem als-het-even-kan iemand mee die al gitaar kan spelen, om de gitaar voor je te beoordelen.
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
      vrijdag 27 februari 2009 @ 23:28:19 #7
    125915 Dribbel_
    pi_66540003
    quote:
    Op vrijdag 27 februari 2009 23:20 schreef Jordy-B het volgende:
    Inderdaad. Ga ook de winkels langs die tweedehands gitaren verkopen. En neem als-het-even-kan iemand mee die al gitaar kan spelen, om de gitaar voor je te beoordelen.
    Muwoa dat soort gitaren beoordelen is een beetje onbegonnen werk, aangezien ze toch 9 van de 10x niet afgesteld staan
      vrijdag 27 februari 2009 @ 23:32:19 #8
    53753 BereNDD
    drampo uit je raam
    pi_66540133
    tvp
    You're crazy in the coconut..
    That boy needs therapy..
    pi_66540142
    tu vu pu
    I feel kinda Locrian today
      vrijdag 27 februari 2009 @ 23:37:03 #10
    205599 Maseo
    6 snarige muziek-doos
    pi_66540286
    quote:
    Op vrijdag 27 februari 2009 23:28 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Muwoa dat soort gitaren beoordelen is een beetje onbegonnen werk, aangezien ze toch 9 van de 10x niet afgesteld staan
    dan stel je hem zelf toch even ? Of dan vraag je even of hij iemand m daar wilt stemmen.
    Beter dan niets in iedergeval.
    Squire Fender Stratocaster HSS - Crafter HTC-24-EQ TS - Line 6 Spider 30 & Pod XT
      vrijdag 27 februari 2009 @ 23:40:26 #11
    125915 Dribbel_
    pi_66540395
    quote:
    Op vrijdag 27 februari 2009 23:37 schreef Maseo het volgende:

[..]

dan stel je hem zelf toch even ? Of dan vraag je even of hij iemand m daar wilt stemmen.
    Beter dan niets in iedergeval.
    Ehh Afstellen en stemmen is wel een heeeeel verschil
    Vooral bij die budgetmodellen vissen ze er meestal 1tje uit de doos, en die worden uit de fabriek sowieso niet netjes afgesteld afgeleverd
    pi_66540402
    Hysteria van Muse is een prachtnummer om te leren. Ben niet zo gek van de band zelf maar om het te spelen is zoveel leuker.

vrijdag 27 februari 2009 @ 23:43:59 #13
    125915 Dribbel_
    pi_66540509
    quote:
    Op vrijdag 27 februari 2009 23:40 schreef emokid het volgende:
    Hysteria van Muse is een prachtnummer om te leren. Ben niet zo gek van de band zelf maar om het te spelen is zoveel leuker.

Muse heeft toffe riffs ja
    Maar hij is juist als basriff tof eigenlijk vind ik.

Hij speelt het trouwens wel heel brak
      vrijdag 27 februari 2009 @ 23:45:33 #14
    205599 Maseo
    6 snarige muziek-doos
    pi_66540557
    quote:
    Op vrijdag 27 februari 2009 23:40 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ehh Afstellen en stemmen is wel een heeeeel verschil
    Vooral bij die budgetmodellen vissen ze er meestal 1tje uit de doos, en die worden uit de fabriek sowieso niet netjes afgesteld afgeleverd
    True, maar dat is meestal wel dan met de subklasse gitaren.
    Een goede gibson, ibanez, crafter, wordt meestal al degelijk geleverd.
    Granted, er zitten schijt gitaren tussen die soms uit de doos komen. Kromme half, slappe kast etc..
      vrijdag 27 februari 2009 @ 23:51:46 #15
    125915 Dribbel_
    pi_66540776
    quote:
    Op vrijdag 27 februari 2009 23:45 schreef Maseo het volgende:

[..]

True, maar dat is meestal wel dan met de subklasse gitaren.
    Een goede gibson, ibanez, crafter, wordt meestal al degelijk geleverd.
    Granted, er zitten schijt gitaren tussen die soms uit de doos komen. Kromme half, slappe kast etc..
    Dat zal je heel vies tegenvallen hoor hoe "goed" die geleverd werden, aangezien die afstelling nogal persoonlijk is kunnen ze dat natuurlijk dat niet al afstellen voor je
      vrijdag 27 februari 2009 @ 23:56:00 #16
    205599 Maseo
    6 snarige muziek-doos
    pi_66540953
    quote:
    Op vrijdag 27 februari 2009 23:51 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Dat zal je heel vies tegenvallen hoor hoe "goed" die geleverd werden, aangezien die afstelling nogal persoonlijk is kunnen ze dat natuurlijk dat niet al afstellen voor je
    Dat is ook zo, ieder zn gitaar is anders. Wat de een een fijne afstelling vindt, vind de ander een ruk afstelling..
    Btw ff snel naar wat vids van je gekeken @ jouwbuis, leuke sustain heb je op je 6 snarige doos.
      vrijdag 27 februari 2009 @ 23:57:59 #17
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_66541020
    TVP

Het is dan wel een ukelele, maar toch
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    It's Time To Shine
    [i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
      zaterdag 28 februari 2009 @ 00:04:45 #18
    125915 Dribbel_
    pi_66541259
    quote:
    Op vrijdag 27 februari 2009 23:56 schreef Maseo het volgende:

[..]

Dat is ook zo, ieder zn gitaar is anders. Wat de een een fijne afstelling vindt, vind de ander een ruk afstelling..
    Btw ff snel naar wat vids van je gekeken @ jouwbuis, leuke sustain heb je op je 6 snarige doos.
    Maarja ik vind het nog steeds een slechte zaak dat practisch geeneen gitaarzaak gewoon echt beetje fatsoenlijk afgestelde gitaren in de winkel heeft staan, kost misschien wel een stuk meer tijd, maar qua klanten overtuigen van je troep zou het wel een stuk beter werken
    Zoveel sustain komt er niet in voor eigenlijk toch
      zaterdag 28 februari 2009 @ 00:06:50 #19
    205599 Maseo
    6 snarige muziek-doos
    pi_66541329
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 00:04 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Maarja ik vind het nog steeds een slechte zaak dat practisch geeneen gitaarzaak gewoon echt beetje fatsoenlijk afgestelde gitaren in de winkel heeft staan, kost misschien wel een stuk meer tijd, maar qua klanten overtuigen van je troep zou het wel een stuk beter werken
    Zoveel sustain komt er niet in voor eigenlijk toch
    Het is nog altijd meer dan wat ik heb met mn stratje
    Heb jij toevallig die track van mij gechecked ?
      zaterdag 28 februari 2009 @ 00:08:30 #20
    125915 Dribbel_
    pi_66541392
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 00:06 schreef Maseo het volgende:

[..]

Het is nog altijd meer dan wat ik heb met mn stratje
    Heb jij toevallig die track van mij gechecked ?
    Link?
      zaterdag 28 februari 2009 @ 00:12:59 #21
    205599 Maseo
    6 snarige muziek-doos
    pi_66541525
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 00:08 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Link?
    Dit trackje dus "t is mijn "zomer" liedje, en ik speel de acoustische gitaar erop.
    Kerel die de solo's speelt heeft er over heen gespeelt, wat het echt een heerlijke sound geeft in zn geheel.

[ Bericht 9% gewijzigd door Maseo op 28-02-2009 00:21:48 ]
      zaterdag 28 februari 2009 @ 00:24:27 #22
    125915 Dribbel_
    pi_66541868
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 00:12 schreef Maseo het volgende:

[..]

Dit trackje dus "t is mijn "zomer" liedje, en ik speel de acoustische gitaar erop.
    Kerel die de solo's speelt heeft er over heen gespeelt, wat het echt een heerlijke sound geeft in zn geheel.
    Nice luistert lekker weg
      zaterdag 28 februari 2009 @ 12:19:47 #23
    179735 UnderTheWingsOfLove
    Imperio. Crucio. Avada Kedavra
    pi_66548501
    tvp
    Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
    5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
    pi_66550970
    T# V# P#
    … pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
    pi_66554805
    Ik wil eigenlijk ook beginnen met gitaar leren maar ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen.
    Moet ik eerst beginnen met akkoorden leren of gewoon bladmuziek van een band downloaden en uitproberen ?
    Is het beter om eerst een 'instap' model te kopen of meteen maar wat echte kwaliteit ?
    I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
    pi_66555693
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 16:10 schreef Seam het volgende:
    Ik wil eigenlijk ook beginnen met gitaar leren maar ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen.
    Moet ik eerst beginnen met akkoorden leren of gewoon bladmuziek van een band downloaden en uitproberen ?
    Is het beter om eerst een 'instap' model te kopen of meteen maar wat echte kwaliteit ?
    Iedereen begint anders. Sommige kloten eerst maanden aan voor echt iets te leren, anderen willen meteen akkoorden leren. Het is dus voornamelijk wat je ermee wilt bereiken en wat je op korte termijn wilt. Wil je over een paar weken chica's imponeren met een cool liedje, leer dan akkoorden. Heb je al altijd die fantastische solo willen spelen, ga dan die solo leren -mits binnen niveau natuurlijk-.

Ik zou zeggen, begin simpel met paar losse rifjes zoals come as you are, seven nation army etc. Dan uitbreiden naar akkoordjes zoals de open akkoorden, C D, Dm, E, Em, G, A en Am. Dan barré akkoorden en steeds complexere riffjes. Dan solo's leren en theorie (toonladders) omdat deze echt hand in hand gaan.
    Dan complete nummers en nog meer theorie. Naarmate je complexere dingen wilt spelen merk je dat je meer techniek nodig hebt, dus een gitaarleraar kan op den duur ook geen kwaad.

Oh ja, begin met instap, want wie weet vind je het geen fuk aan en stop je met spelen over 2 weken en dan zit je met je pepedure gitaar onder het bed. Ten tweede kun je als beginner zo weinig op de gitaar dat je er geen voordeel van ondervindt om op een dure gitaar te spelen en ten derde...in het begin merk je geen verschil tussen kwaliteit.
    pi_66556269
    TVPlectrum
    pi_66556507
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 16:36 schreef starla het volgende:

[..]

Iedereen begint anders. Sommige kloten eerst maanden aan voor echt iets te leren, anderen willen meteen akkoorden leren. Het is dus voornamelijk wat je ermee wilt bereiken en wat je op korte termijn wilt. Wil je over een paar weken chica's imponeren met een cool liedje, leer dan akkoorden. Heb je al altijd die fantastische solo willen spelen, ga dan die solo leren -mits binnen niveau natuurlijk-.

Ik zou zeggen, begin simpel met paar losse rifjes zoals come as you are, seven nation army etc. Dan uitbreiden naar akkoordjes zoals de open akkoorden, C D, Dm, E, Em, G, A en Am. Dan barré akkoorden en steeds complexere riffjes. Dan solo's leren en theorie (toonladders) omdat deze echt hand in hand gaan.
    Dan complete nummers en nog meer theorie. Naarmate je complexere dingen wilt spelen merk je dat je meer techniek nodig hebt, dus een gitaarleraar kan op den duur ook geen kwaad.

Oh ja, begin met instap, want wie weet vind je het geen fuk aan en stop je met spelen over 2 weken en dan zit je met je pepedure gitaar onder het bed. Ten tweede kun je als beginner zo weinig op de gitaar dat je er geen voordeel van ondervindt om op een dure gitaar te spelen en ten derde...in het begin merk je geen verschil tussen kwaliteit.
    Bedankt voor de tips
    Ik zal je advies opvolgen, het gaat me toch vooral om liedjes te leren spelen. Gitaar leraar zie ik niet gebeuren, maar ik denk dat ik zonder ook wel ver kom. Hoe duur is een instapmodel ongeveer en waar moet ik dan op letten ? Zijn er toevallig ook handige sites waar ik redelijk onbekende tabs toch kan vinden ?
    pi_66556962
    Dit is een leuk stukje als je voor het eerst een gitaar koopt:
    http://guitar.about.com/o(...)/a/to_buy_guitar.htm

UG is de beste voor tabs: http://www.ultimate-guitar.com/

Heel af en toe heeft een andere verdwaalde site tabs die UG niet heeft, je kunt dan het beste dan op google zoeken, bijvoorbeeld:

blof ze is er niet tabs
    pi_66557347
    UG heeft inderdaad best veel (onbekende) artiesten, tegen de tijd dat daar mijn favorieten kan spelen ben ik al een flinke tijd verder denk ik
    Heb je toevallig nog een handig linkje over hoe ik de tabs precies moet lezen. Ben namelijk piano gewend
    pi_66557384
    pi_66557527
    quote:
    Bedankt ik kan dus wel ff vooruit met orienteren nu
      zaterdag 28 februari 2009 @ 17:49:57 #33
    205599 Maseo
    6 snarige muziek-doos
    pi_66557816
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 16:10 schreef Seam het volgende:
    de keuze is aan jou.

Iedereen heeft zijn eigen manier van beginnen met spelen.
    Je kan er voor kiezen om zelf aan de slag te gaan, en dat kan zijn door inderdaad bijvoorbeeld met akkoorden te beginnen, en dan daar uit verder werken.
    Je kan het ook andersom doen (zo heb ik het ook geleerd), begin met wat tabs van liedjes die (relatief) simpel zijn. Speel die een tig duizend keer, en dan andere liedjes. Ondertussen moet je de akkoorden die je speelt gaan onthouden, zodat je weet wanneer je 3-2-0-0-3-3 in een tab ziet staan, dat je weet dat dat een G akkoord is, etc.

En een instap model of echte kwaliteit, het kan er ook tussen.
    Als je zeker weet dat je lang en veel gaat spelen, steek er iets meer in (75-125). Als je echt puur wilt in spelen ga dan rond de 50-75¤ kijken, maar verwacht er geen wonderen van.

Moet toch eens opletten of er een nieuwe pagina is voor ik begin te blaten
    pi_66558080
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 17:49 schreef Maseo het volgende:

[..]

de keuze is aan jou.

Iedereen heeft zijn eigen manier van beginnen met spelen.
    Je kan er voor kiezen om zelf aan de slag te gaan, en dat kan zijn door inderdaad bijvoorbeeld met akkoorden te beginnen, en dan daar uit verder werken.
    Je kan het ook andersom doen (zo heb ik het ook geleerd), begin met wat tabs van liedjes die (relatief) simpel zijn. Speel die een tig duizend keer, en dan andere liedjes. Ondertussen moet je de akkoorden die je speelt gaan onthouden, zodat je weet wanneer je 3-2-0-0-3-3 in een tab ziet staan, dat je weet dat dat een G akkoord is, etc.

En een instap model of echte kwaliteit, het kan er ook tussen.
    Als je zeker weet dat je lang en veel gaat spelen, steek er iets meer in (75-125). Als je echt puur wilt in spelen ga dan rond de 50-75¤ kijken, maar verwacht er geen wonderen van.

Moet toch eens opletten of er een nieuwe pagina is voor ik begin te blaten

Toch nog bedankt voor de tip, ik verwacht wel dat ik die akkoorden redelijk snel onder de knie krijg, ik speel al een jaar of tien piano dus zal het wel vergemakkelijken. Ik had niet gedacht dat het zo goedkoop was zeg Ik weet zeker dat ik veel ga spelen, omdat ik veel te veel vrije tijd heb bij mijn studie. Dus dan zal ik komende week maar eens een muziekwinkel binnenstappen.
      zaterdag 28 februari 2009 @ 18:02:56 #35
    205599 Maseo
    6 snarige muziek-doos
    pi_66558202
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 17:58 schreef Seam het volgende:

[..]

Toch nog bedankt voor de tip, ik verwacht wel dat ik die akkoorden redelijk snel onder de knie krijg, ik speel al een jaar of tien piano dus zal het wel vergemakkelijken. Ik had niet gedacht dat het zo goedkoop was zeg Ik weet zeker dat ik veel ga spelen, omdat ik veel te veel vrije tijd heb bij mijn studie. Dus dan zal ik komende week maar eens een muziekwinkel binnenstappen.
    Dat is mooi, als je al een beetje verstand hebt van muziek zal het je in ieder geval wel vergemakkelijken.
    Echter is het niet zo simpel als het lijkt, je zal toch heerlijk eelt gaan kweken op je vingertoppen.
    Ook willen je vingers nog niet altijd doen wat jij wilt in je begin periode dat je speelt.

Als ik je een gitaar mag aanraden (als je akoestisch wilt gaan spelen) kijk een naar een Ibanez (model dat ik bekeek was ¤159, semi akoestisch) of Crafter.
    Toevallig mijn Crafter HTC-24-EQ maandag gehaald, 179¤. Geweldig geluid, en kwaliteit voor een redelijk prijsje.

Dan kan je later nog altijd een versterker aanschaffen om meer volume er uit te trekken ;-)
      zaterdag 28 februari 2009 @ 18:15:41 #36
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_66558498
    Zojuist m'n snaren verwisseld (en gitaar opgepoetst)... ik word er altijd een beetje nerveus van. Dat ik dan iets verkeerd doe ofzo.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
      zaterdag 28 februari 2009 @ 18:19:08 #37
    205599 Maseo
    6 snarige muziek-doos
    pi_66558586
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 18:15 schreef Ruzbeh het volgende:
    Zojuist m'n snaren verwisseld (en gitaar opgepoetst)... ik word er altijd een beetje nerveus van. Dat ik dan iets verkeerd doe ofzo.
    Electrisch of akoestisch ?
    Electrisch kan je weinig verneuken, ik haat altijd mn akoestische te vervangen.. met die pennetjes en bende..
    en altijd genoeg windingen maken natuurlijk..
    pi_66558744
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 18:02 schreef Maseo het volgende:

[..]

Dat is mooi, als je al een beetje verstand hebt van muziek zal het je in ieder geval wel vergemakkelijken.
    Echter is het niet zo simpel als het lijkt, je zal toch heerlijk eelt gaan kweken op je vingertoppen.
    Ook willen je vingers nog niet altijd doen wat jij wilt in je begin periode dat je speelt.

Als ik je een gitaar mag aanraden (als je akoestisch wilt gaan spelen) kijk een naar een Ibanez (model dat ik bekeek was ¤159, semi akoestisch) of Crafter.
    Toevallig mijn Crafter HTC-24-EQ maandag gehaald, 179¤. Geweldig geluid, en kwaliteit voor een redelijk prijsje.

Dan kan je later nog altijd een versterker aanschaffen om meer volume er uit te trekken ;-)
    Zijn er nog andere dingen die handig zijn om erbij te hebben in het begin?
      zaterdag 28 februari 2009 @ 18:40:57 #39
    205599 Maseo
    6 snarige muziek-doos
    pi_66559158
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 18:25 schreef Seam het volgende:

[..]

Zijn er nog andere dingen die handig zijn om erbij te hebben in het begin?
    Een of twee plectrums (vind ik wel fijn), een gitaar standaard of evt. een gitaarhoes (als je wel eens ergens anders wilt gaan spelen en er even mee onderweg moet.) Een simpele gitaar strap, als je staand gaat oefenen.
    Als je geen ingebouwde tuner hebt, evt. een tune apparaatje. Maar je kan ook een tune Mp3-tje maken en die op je telefoon / mp3 knallen. Dan zit je ook aardig in de buurt.

En als je gaat kijken, iemand die een beetje kan gitaar pingelen voor je om je ene indruk van de gitaar te geven.
      zaterdag 28 februari 2009 @ 19:07:25 #40
    65330 Ruzbeh
    pi_66559881
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 18:19 schreef Maseo het volgende:

[..]

Electrisch of akoestisch ?
    Electrisch kan je weinig verneuken, ik haat altijd mn akoestische te vervangen.. met die pennetjes en bende..
    en altijd genoeg windingen maken natuurlijk..
    Akoestisch.
      zaterdag 28 februari 2009 @ 19:08:52 #41
    65330 Ruzbeh
    pi_66559922
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 17:58 schreef Seam het volgende:
    Ik had niet gedacht dat het zo goedkoop was zeg
    Is het niet. Mijn gitaar kost 400 euro en werd mij aanbevolen als beginner's gitaar.
    pi_66561357
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 19:08 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Is het niet. Mijn gitaar kost 400 euro en werd mij aanbevolen als beginner's gitaar.
    Door de verkoper zeker
      zaterdag 28 februari 2009 @ 19:54:52 #43
    65330 Ruzbeh
    pi_66561449
    Nee, ergens gelezen op about.com geloof ik, een artikel over wat de beste beginner's gitaren zijn.
    pi_66564342
    tvp

Wil beginnen met gitaar spelen. Er staan iig veel tips in dit topic
    Tip die ik van een gitaarspelende vriend kreeg was om vooral geen 2e hands exemplaar
    te kopen. ( en eventueel les te nemen ... maar vooral oefenen, oefenen, oefenen....)
      zaterdag 28 februari 2009 @ 22:09:57 #45
    65330 Ruzbeh
    pi_66566158
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 21:15 schreef Hork het volgende:
    (maar vooral oefenen, oefenen, oefenen....)
    pi_66566357
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 21:15 schreef Hork het volgende:
    tvp

Wil beginnen met gitaar spelen. Er staan iig veel tips in dit topic
    Tip die ik van een gitaarspelende vriend kreeg was om vooral geen 2e hands exemplaar
    te kopen. ( en eventueel les te nemen ... maar vooral oefenen, oefenen, oefenen....)
    Alsof alle tweedehands gitaren per definitie kut zijn

Kwestie van even goed uitproberen en eventueel iemand met kennis van zaken meenemen.

Als de verkoper een gevorderde gitarist is, heb je een kans van 90% dat de gitaar beter afgesteld zal zijn dan in de gemiddelde winkel, waar ze zo uit de doos in het rek worden gehangen.
      zaterdag 28 februari 2009 @ 23:40:12 #47
    205599 Maseo
    6 snarige muziek-doos
    pi_66569100
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 19:08 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

en dat is toch echt zware onzin imo.
    Je kan net zo goed op een 200¤ gitaar leren spelen als op een 400¤ gitaar. Alleen de afwerking en het materiaal zal van een andere kwaliteit zijn t.o.v een 100-200¤ klasse gitaar.

Want dan had jou net zo goed een handmade gibson aangeraden kunnen worden á 1300¤, omdat dat dé beste gitaar is qua kwaliteit en dat is wat je wilt hebben.

Je kan beter persoonlijk beter beginnen op een sub-par klasse gitaar die goed is qua geluid afwerking en prijs, dan ¤400 en wellicht nooit verder komen dan puur alleen een paar basis akkoorden.
    Je kan later altijd nog een A+ klasse gitaar kopen.

[ Bericht 26% gewijzigd door Maseo op 28-02-2009 23:42:36 (q) ]
      zaterdag 28 februari 2009 @ 23:44:59 #48
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_66569238
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 22:15 schreef Daantke het volgende:
    Alsof alle tweedehands gitaren per definitie kut zijn
    Idd, die van mij is ook 2e hands

alleen kan ik nog steeds niet fatsoenlijk spelen
    It's Time To Shine
    [i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
      zaterdag 28 februari 2009 @ 23:48:24 #49
    65330 Ruzbeh
    pi_66569338
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 23:40 schreef Maseo het volgende:

[..]

en dat is toch echt zware onzin imo.
    Je kan net zo goed op een 200¤ gitaar leren spelen als op een 400¤ gitaar. Alleen de afwerking en het materiaal zal van een andere kwaliteit zijn t.o.v een 100-200¤ klasse gitaar.

Want dan had jou net zo goed een handmade gibson aangeraden kunnen worden á 1300¤, omdat dat dé beste gitaar is qua kwaliteit en dat is wat je wilt hebben.

Je kan beter persoonlijk beter beginnen op een sub-par klasse gitaar die goed is qua geluid afwerking en prijs, dan ¤400 en wellicht nooit verder komen dan puur alleen een paar basis akkoorden.
    Je kan later altijd nog een A+ klasse gitaar kopen.
    Dat is 't 'm nou juist. Eerst koop je een 100-200 euro gitaar, en daarna koop je een betere van 300-400 euro of meer. Je kan beter gewoon gelijk een duurdere gitaar kopen. Als je puur wilt leren kan dat ja, op zo'n goedkope. Maar het is zo waarschijnlijk dat je toch een andere, betere gitaar later gaat kopen... dat je veel beter gelijk een goede koopt.
      zaterdag 28 februari 2009 @ 23:48:39 #50
    205599 Maseo
    6 snarige muziek-doos
    pi_66569350
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 23:44 schreef qu63 het volgende:

[..]

Idd, die van mij is ook 2e hands

[ afbeelding ]

alleen kan ik nog steeds niet fatsoenlijk spelen
    Brianmay guitar ?
    Watsda voor een model ?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')