Een klassieke (spaanse) gitaar is een gitaar met een brede nek en nylon snaren (dwz: de hoge snaren zijn nylon en de bassnaren zijn nylon met een metalen winding.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:53 schreef Molluck het volgende:
Ok, wat is dan het verschil tussen een klassieke (is dat een Spanish?) gitaar en een Western gitaar?
Als ik diezelfde site bekijk zie ik hier nog wel een aanbieding: http://www.mainmusic.nl/n(...)essoires_pakket.html
Maar wellicht is het een beter idee om ff in een echte winkel rond te kijken en daar iets goedkoops te bekijken...
Voor 100e kan je wel een leuk dingetje kopen, niet heel veel bijzonders maarja, okeequote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:18 schreef Maseo het volgende:
Overigens is het aan te raden om gewoon langs de winkel te gaan en een aantal gitaren uit te proberen.
Kijk welke je het lekkerste vindt spelen en klinken. En stem dat af op je budget.
Maar voor onder de ¤100 moet je geen wonderen verwachten. Dat zeg ik je wel eerlijk.
Muwoa dat soort gitaren beoordelen is een beetje onbegonnen werk, aangezien ze toch 9 van de 10x niet afgesteld staanquote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:20 schreef Jordy-B het volgende:
Inderdaad. Ga ook de winkels langs die tweedehands gitaren verkopen. En neem als-het-even-kan iemand mee die al gitaar kan spelen, om de gitaar voor je te beoordelen.
dan stel je hem zelf toch even ? Of dan vraag je even of hij iemand m daar wilt stemmen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Muwoa dat soort gitaren beoordelen is een beetje onbegonnen werk, aangezien ze toch 9 van de 10x niet afgesteld staan
Ehhquote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:37 schreef Maseo het volgende:
[..]
dan stel je hem zelf toch even ? Of dan vraag je even of hij iemand m daar wilt stemmen.
Beter dan niets in iedergeval.
Muse heeft toffe riffs jaquote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:40 schreef emokid het volgende:
Hysteria van Muse is een prachtnummer om te leren. Ben niet zo gek van de band zelf maar om het te spelen is zoveel leuker.![]()
True, maar dat is meestal wel dan met de subklasse gitaren.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:40 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
EhhAfstellen en stemmen is wel een heeeeel verschil
![]()
Vooral bij die budgetmodellen vissen ze er meestal 1tje uit de doos, en die worden uit de fabriek sowieso niet netjes afgesteld afgeleverd
Dat zal je heel vies tegenvallen hoor hoe "goed" die geleverd werden, aangezien die afstelling nogal persoonlijk is kunnen ze dat natuurlijk dat niet al afstellen voor jequote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:45 schreef Maseo het volgende:
[..]
True, maar dat is meestal wel dan met de subklasse gitaren.
Een goede gibson, ibanez, crafter, wordt meestal al degelijk geleverd.
Granted, er zitten schijt gitaren tussen die soms uit de doos komen. Kromme half, slappe kast etc..
Dat is ook zo, ieder zn gitaar is anders. Wat de een een fijne afstelling vindt, vind de ander een ruk afstelling..quote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:51 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat zal je heel vies tegenvallen hoor hoe "goed" die geleverd werden, aangezien die afstelling nogal persoonlijk is kunnen ze dat natuurlijk dat niet al afstellen voor je![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
Maarja ik vind het nog steeds een slechte zaak dat practisch geeneen gitaarzaak gewoon echt beetje fatsoenlijk afgestelde gitaren in de winkel heeft staan, kost misschien wel een stuk meer tijd, maar qua klanten overtuigen van je troep zou het wel een stuk beter werkenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:56 schreef Maseo het volgende:
[..]
Dat is ook zo, ieder zn gitaar is anders. Wat de een een fijne afstelling vindt, vind de ander een ruk afstelling..
Btw ff snel naar wat vids van je gekeken @ jouwbuis, leuke sustain heb je op je 6 snarige doos.
Het is nog altijd meer dan wat ik heb met mn stratjequote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:04 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Maarja ik vind het nog steeds een slechte zaak dat practisch geeneen gitaarzaak gewoon echt beetje fatsoenlijk afgestelde gitaren in de winkel heeft staan, kost misschien wel een stuk meer tijd, maar qua klanten overtuigen van je troep zou het wel een stuk beter werken
Zoveel sustain komt er niet in voor eigenlijk toch![]()
Link?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:06 schreef Maseo het volgende:
[..]
Het is nog altijd meer dan wat ik heb met mn stratje![]()
Heb jij toevallig die track van mij gechecked ?
Dit trackje dus "t is mijn "zomer" liedje, en ik speel de acoustische gitaar erop.quote:
Nicequote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:12 schreef Maseo het volgende:
[..]
Dit trackje dus "t is mijn "zomer" liedje, en ik speel de acoustische gitaar erop.
Kerel die de solo's speelt heeft er over heen gespeelt, wat het echt een heerlijke sound geeft in zn geheel.
Iedereen begint anders. Sommige kloten eerst maanden aan voor echt iets te leren, anderen willen meteen akkoorden leren. Het is dus voornamelijk wat je ermee wilt bereiken en wat je op korte termijn wilt. Wil je over een paar weken chica's imponeren met een cool liedje, leer dan akkoorden. Heb je al altijd die fantastische solo willen spelen, ga dan die solo leren -mits binnen niveau natuurlijk-.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:10 schreef Seam het volgende:
Ik wil eigenlijk ook beginnen met gitaar leren maar ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen.
Moet ik eerst beginnen met akkoorden leren of gewoon bladmuziek van een band downloaden en uitproberen ?
Is het beter om eerst een 'instap' model te kopen of meteen maar wat echte kwaliteit ?
Bedankt voor de tipsquote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:36 schreef starla het volgende:
[..]
Iedereen begint anders. Sommige kloten eerst maanden aan voor echt iets te leren, anderen willen meteen akkoorden leren. Het is dus voornamelijk wat je ermee wilt bereiken en wat je op korte termijn wilt. Wil je over een paar weken chica's imponeren met een cool liedje, leer dan akkoorden. Heb je al altijd die fantastische solo willen spelen, ga dan die solo leren -mits binnen niveau natuurlijk-.
Ik zou zeggen, begin simpel met paar losse rifjes zoals come as you are, seven nation army etc. Dan uitbreiden naar akkoordjes zoals de open akkoorden, C D, Dm, E, Em, G, A en Am. Dan barré akkoorden en steeds complexere riffjes. Dan solo's leren en theorie (toonladders) omdat deze echt hand in hand gaan.
Dan complete nummers en nog meer theorie. Naarmate je complexere dingen wilt spelen merk je dat je meer techniek nodig hebt, dus een gitaarleraar kan op den duur ook geen kwaad.
Oh ja, begin met instap, want wie weet vind je het geen fuk aan en stop je met spelen over 2 weken en dan zit je met je pepedure gitaar onder het bed. Ten tweede kun je als beginner zo weinig op de gitaar dat je er geen voordeel van ondervindt om op een dure gitaar te spelen en ten derde...in het begin merk je geen verschil tussen kwaliteit.
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:35 schreef starla het volgende:
Ook op UG:
http://www.ultimate-guita(...)e_to_the_guitar.html
de keuze is aan jou.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:10 schreef Seam het volgende:
Ik wil eigenlijk ook beginnen met gitaar leren maar ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen.
Moet ik eerst beginnen met akkoorden leren of gewoon bladmuziek van een band downloaden en uitproberen ?
Is het beter om eerst een 'instap' model te kopen of meteen maar wat echte kwaliteit ?
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:49 schreef Maseo het volgende:
[..]
de keuze is aan jou.
Iedereen heeft zijn eigen manier van beginnen met spelen.
Je kan er voor kiezen om zelf aan de slag te gaan, en dat kan zijn door inderdaad bijvoorbeeld met akkoorden te beginnen, en dan daar uit verder werken.
Je kan het ook andersom doen (zo heb ik het ook geleerd), begin met wat tabs van liedjes die (relatief) simpel zijn. Speel die een tig duizend keer, en dan andere liedjes. Ondertussen moet je de akkoorden die je speelt gaan onthouden, zodat je weet wanneer je 3-2-0-0-3-3 in een tab ziet staan, dat je weet dat dat een G akkoord is, etc.
En een instap model of echte kwaliteit, het kan er ook tussen.
Als je zeker weet dat je lang en veel gaat spelen, steek er iets meer in (75-125). Als je echt puur wilt in spelen ga dan rond de 50-75¤ kijken, maar verwacht er geen wonderen van.
Moet toch eens opletten of er een nieuwe pagina is voor ik begin te blaten![]()
Dat is mooi, als je al een beetje verstand hebt van muziek zal het je in ieder geval wel vergemakkelijken.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:58 schreef Seam het volgende:
[..]
![]()
Toch nog bedankt voor de tip, ik verwacht wel dat ik die akkoorden redelijk snel onder de knie krijg, ik speel al een jaar of tien piano dus zal het wel vergemakkelijken. Ik had niet gedacht dat het zo goedkoop was zegIk weet zeker dat ik veel ga spelen, omdat ik veel te veel vrije tijd heb bij mijn studie. Dus dan zal ik komende week maar eens een muziekwinkel binnenstappen.
Electrisch of akoestisch ?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:15 schreef Ruzbeh het volgende:
Zojuist m'n snaren verwisseld (en gitaar opgepoetst)... ik word er altijd een beetje nerveus van. Dat ik dan iets verkeerd doe ofzo.
Zijn er nog andere dingen die handig zijn om erbij te hebben in het begin?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:02 schreef Maseo het volgende:
[..]
Dat is mooi, als je al een beetje verstand hebt van muziek zal het je in ieder geval wel vergemakkelijken.
Echter is het niet zo simpel als het lijkt, je zal toch heerlijk eelt gaan kweken op je vingertoppen.
Ook willen je vingers nog niet altijd doen wat jij wilt in je begin periode dat je speelt.
Als ik je een gitaar mag aanraden (als je akoestisch wilt gaan spelen) kijk een naar een Ibanez (model dat ik bekeek was ¤159, semi akoestisch) of Crafter.
Toevallig mijn Crafter HTC-24-EQ maandag gehaald, 179¤. Geweldig geluid, en kwaliteit voor een redelijk prijsje.
Dan kan je later nog altijd een versterker aanschaffen om meer volume er uit te trekken ;-)
Een of twee plectrums (vind ik wel fijn), een gitaar standaard of evt. een gitaarhoes (als je wel eens ergens anders wilt gaan spelen en er even mee onderweg moet.) Een simpele gitaar strap, als je staand gaat oefenen.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:25 schreef Seam het volgende:
[..]
Zijn er nog andere dingen die handig zijn om erbij te hebben in het begin?
Akoestisch.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:19 schreef Maseo het volgende:
[..]
Electrisch of akoestisch ?
Electrisch kan je weinig verneuken, ik haat altijd mn akoestische te vervangen.. met die pennetjes en bende..
en altijd genoeg windingen maken natuurlijk..
Is het niet. Mijn gitaar kost 400 euro en werd mij aanbevolen als beginner's gitaar.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:58 schreef Seam het volgende:
Ik had niet gedacht dat het zo goedkoop was zeg
Door de verkoper zekerquote:Op zaterdag 28 februari 2009 19:08 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Is het niet. Mijn gitaar kost 400 euro en werd mij aanbevolen als beginner's gitaar.
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 21:15 schreef Hork het volgende:
(maar vooral oefenen, oefenen, oefenen....)
Alsof alle tweedehands gitaren per definitie kut zijnquote:Op zaterdag 28 februari 2009 21:15 schreef Hork het volgende:
tvp
Wil beginnen met gitaar spelen. Er staan iig veel tips in dit topic![]()
Tip die ik van een gitaarspelende vriend kreeg was om vooral geen 2e hands exemplaar
te kopen. ( en eventueel les te nemen ... maar vooral oefenen, oefenen, oefenen....)
en dat is toch echt zware onzin imo.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 19:08 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Is het niet. Mijn gitaar kost 400 euro en werd mij aanbevolen als beginner's gitaar.
Idd, die van mij is ook 2e handsquote:Op zaterdag 28 februari 2009 22:15 schreef Daantke het volgende:
Alsof alle tweedehands gitaren per definitie kut zijn
Dat is 't 'm nou juist. Eerst koop je een 100-200 euro gitaar, en daarna koop je een betere van 300-400 euro of meer. Je kan beter gewoon gelijk een duurdere gitaar kopen. Als je puur wilt leren kan dat ja, op zo'n goedkope. Maar het is zo waarschijnlijk dat je toch een andere, betere gitaar later gaat kopen... dat je veel beter gelijk een goede koopt.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:40 schreef Maseo het volgende:
[..]
en dat is toch echt zware onzin imo.
Je kan net zo goed op een 200¤ gitaar leren spelen als op een 400¤ gitaar. Alleen de afwerking en het materiaal zal van een andere kwaliteit zijn t.o.v een 100-200¤ klasse gitaar.
Want dan had jou net zo goed een handmade gibson aangeraden kunnen worden á 1300¤, omdat dat dé beste gitaar is qua kwaliteit en dat is wat je wilt hebben.
Je kan beter persoonlijk beter beginnen op een sub-par klasse gitaar die goed is qua geluid afwerking en prijs, dan ¤400 en wellicht nooit verder komen dan puur alleen een paar basis akkoorden.
Je kan later altijd nog een A+ klasse gitaar kopen.
Brianmay guitar ?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:44 schreef qu63 het volgende:
[..]
Idd, die van mij is ook 2e hands
[ afbeelding ]
alleen kan ik nog steeds niet fatsoenlijk spelen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |