Hee, ik vind tips wel handig en ik luister ook nog.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:54 schreef Dribbel_ het volgende:
Okee dat was m'n laatste post in dit topic, naast Braddie nog iemand waar je moeite voor doet om ze te helpen en alsnog blijven ze veel te koppig
Djieezz
Pleeeeaaaazzz don't leave us.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:54 schreef Dribbel_ het volgende:
Okee dat was m'n laatste post in dit topic
Aanslaan en dempen met je pols/hand/deel/iets?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gewoon aanslaan en dempen? Ik weer niet hoe ik het doe., gaat vanzelf.
Ik geloof met mn linkerhand.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:51 schreef Goover het volgende:
[..]
Aanslaan en dempen met je pols/hand/deel/iets?
Vanavond maar eens verder oefenen dan... Als ik het goed hoorde dempt hij het Dis akkoord niet echt en de rest wel, zoiets:quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik geloof met mn linkerhand.
Combinatie van met links dempen en palm-mute. Maar het is ontstaan op jacht naar het juiste geluid, ik heb geen boekjes-methode voor je.
| 1 2 3 4 5 6 7 | b|--------------------------------------------| g|--8-8-8----8-8-x----6-6-x-------------------| d|--8-8-8----6-6-x----4-4-x----6-6-x----------| a|--6-6-6----8-8-x----6-6-x----6-6-x----------| e|-----------------------------4-4-x----------| ^ ^ \/ ^ ^ \/ ^ ^ \/ ^ ^ \/ |
Als ik naar het origineel luister slaat hij de 2e keer heel lichtjes aan om de toon te verlengen en wat variatie te brengen. En met de derde gedempte sluit hij het af. Je kan ook proberen of je hetzelfde effect bereikt door 1 x aan te slaan (zo dat ie mooi doorklinkt, electrich hebben we daar een compressor voorquote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:42 schreef Goover het volgende:
[..]
Vanavond maar eens verder oefenen dan... Als ik het goed hoorde dempt hij het Dis akkoord niet echt en de rest wel, zoiets:
[ code verwijderd ]
Dat is het antwoord waar mijn portemonnee op zat te wachtenquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De beginnende studentekamergitarist kan het beste de goedkoopste kabel kopen. Als je merkt dat ie erg makkelijk stoort, kan je kijken naar duurdere.
quote:http://chordlist.brian-amberg.de/en/guitar/standard/Gb7aug/Op vrijdag 22 oktober 2010 13:42 schreef Schuifpui het volgende:
Hoe kan ik het F#7aug akkoord het beste spelen?
Dit is het akkoord, maar ik vind het lastig om te pakken, hoe zouden jullie dat doen?
2 x 4 3 3 0
Hij komt tussen normale barre akkoorden door.
quote:Ik gebruik meestal de volgende greep:Op vrijdag 22 oktober 2010 13:42 schreef Schuifpui het volgende:
Dit is het akkoord, maar ik vind het lastig om te pakken, hoe zouden jullie dat doen?
2 x 4 3 3 0
quote:Pink op de 4e fret. Met wijsvinger en pink kan je de A-snaar dempen.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:42 schreef Schuifpui het volgende:
2 x 4 3 3 0
quote:Welke vingers gebruik je bij deze manier, ook je duim?Op vrijdag 22 oktober 2010 13:52 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Ik gebruik meestal de volgende greep:
2 x 2 2 3 x
Je kan ook zelf grepen bedenken. Je weet dat de volgende tonen in F#7aug zitten:
F# (1)
A# (g3)
C# (#5)
E (k7)
quote:Kun je toch gewoon als barré op de 2e fret spelen? Je moet alleen de A en de hoge E niet spelen....Op vrijdag 22 oktober 2010 14:16 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Welke vingers gebruik je bij deze manier, ook je duim?
quote:Voor beginners is het moeilijk om een akkoord aan te slaan en dan 1 snaar te missen, dus je moet er even bij vertellen hoe die die snaar moet dempen.Op vrijdag 22 oktober 2010 14:21 schreef cafca het volgende:
[..]
Kun je toch gewoon als barré op de 2e fret spelen? Je moet alleen de A en de hoge E niet spelen....
quote:2(duim) x 2(wijsvinger) 2(middelvinger) 3(ringvinger) xOp vrijdag 22 oktober 2010 14:16 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Welke vingers gebruik je bij deze manier, ook je duim?
quote:Bedankt, dit is denk ik een makkelijkere manier voor mij. Blijft een raar akkoord.Op vrijdag 22 oktober 2010 14:32 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
2(duim) x 2(wijsvinger) 2(middelvinger) 3(ringvinger) x
quote:Haha, je hebt wel meer van die rare akoordenOp vrijdag 22 oktober 2010 14:49 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Bedankt, dit is denk ik een makkelijkere manier voor mij. Blijft een raar akkoord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |