quote:Op woensdag 1 september 2010 22:10 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik werk ook weleens aan techniek, maar solotjes leren vind ik wel het leukste natuurlijk, en akkoorden offcourse!
Laatste akkoorden schema was dat van baby van Justin B**ber
Vergetenquote:Op woensdag 1 september 2010 22:20 schreef BoerBert het volgende:
Braddie, waarom opende je nou geen nieuw topic
Welke online lessen gebruik je?quote:Op woensdag 1 september 2010 22:09 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Klinkt niet slecht, klinkt ook niet heel moeilijk, die ga ik misschien ook wel proberen. Heb alleen helaas niet zo'n goede gitaar en amp. Werk je trouwens ook weleens aan techniek of ben je echt alleen korte solo's aan het instuderen?
Ik volg nu van die online lessen en dan wordt er toch wel vooral op akkoorden en techniek gefocust niet echt op zulke dingen. Ik denk dat je wel moet uitkijken dat je niet verkeerde dingen aanleert, zodat je later meer moeite hebt met ingewikkelde nummers.
Ah! Vers studiemateriaalquote:
Justin Guitar, was er eerst niet zo weg van, maar uiteindelijk vind ik het toch wel goede lessen. Het enige jammere vind ik de nummers bij de verschillende 'stages'. Ik ken er weinig van, tot nu toe maar een paar van gedaan.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:42 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Welke online lessen gebruik je?
Ik heb er net even naar gekeken, en ziet er eigenlijk best aardig uit... Ook even naar de liedjes gekeken maar ik ken de meeste wel. Zitten wel goede nummers tussen.quote:Op donderdag 2 september 2010 03:47 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Justin Guitar, was er eerst niet zo weg van, maar uiteindelijk vind ik het toch wel goede lessen. Het enige jammere vind ik de nummers bij de verschillende 'stages'. Ik ken er weinig van, tot nu toe maar een paar van gedaan.
Het is echt een goede site. Ik heb daarvoor een stukje van een andere online cursus geprobeerd, maar die was toch minder. In het begin ging ik vrij vlot door die lessen heen, ben nu bij stage 7/8, maar ik merk dat het nu wat langzamer gaat. Erg veel om te onthouden en te oefenen.quote:Op donderdag 2 september 2010 09:18 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Ik heb er net even naar gekeken, en ziet er eigenlijk best aardig uit... Ook even naar de liedjes gekeken maar ik ken de meeste wel. Zitten wel goede nummers tussen.
Als ik weer terug ben van de studie zal ik er eens mee beginnen.
quote:Op donderdag 2 september 2010 03:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ah! Vers studiemateriaal
Ook even mee aan de slag!quote:Op donderdag 2 september 2010 03:47 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Justin Guitar, was er eerst niet zo weg van, maar uiteindelijk vind ik het toch wel goede lessen. Het enige jammere vind ik de nummers bij de verschillende 'stages'. Ik ken er weinig van, tot nu toe maar een paar van gedaan.
Succesquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:28 schreef m0ridin het volgende:
[ afbeelding ]
Yamaha Pacifica 412v
+
[ afbeelding ]
Roland Cube 30x
=
Tijd om te gaan beginnen
Je bedoeld de subtiele nuances van Mötörhead?quote:Op woensdag 8 september 2010 01:13 schreef Ace-of-Spades het volgende:
Ik zit me alleen teveel op te geilen aan die schitterende acoustische deuntjes van mn favo artiesten.
Ik ben het rifje van Sweet chld o' mine aan het oefenen. Als ik hem soepel kan komt de rest van het nummer.quote:Op donderdag 16 september 2010 23:46 schreef Schuifpui het volgende:
Ben nothing else matters aan het oefenen, gaat al best aardig na twee dagen oefenen, nog lang niet op goede tempo, maar het komt.![]()
Hoe staat de rest er voor?
Die heb ik ook gedaan, maar een greep lukt me maar niet...quote:Op donderdag 16 september 2010 23:46 schreef Schuifpui het volgende:
Ben nothing else matters aan het oefenen, gaat al best aardig na twee dagen oefenen, nog lang niet op goede tempo, maar het komt.![]()
Laatst vader Jacob gespeeld, bijna onder controle maar nog iets meer oefenenquote:Op donderdag 16 september 2010 23:46 schreef Schuifpui het volgende:
Barre chord stukje zeker?quote:Op vrijdag 17 september 2010 09:47 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Die heb ik ook gedaan, maar een greep lukt me maar niet...
Daarbij heb ik ook veel moeite om bij simpele solo-tjes alles vloeiend in elkaar over te laten lopen... (als iemand nog tips heeft?)
Die solo valt opzich ook wel mee.quote:Op vrijdag 17 september 2010 08:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben het rifje van Sweet chld o' mine aan het oefenen. Als ik hem soepel kan komt de rest van het nummer.
Een hele late reactie, maar heb je hier misschien een tab van?quote:Op donderdag 24 december 2009 11:31 schreef maniack28 het volgende:
Triggerfinger ft Selah Sue - Mercy
Je moet de houding zoeken die het meeste controle oplevert. En verder: oefenen, oefenen, oefenen. Controle over welke snaren je aan tikt komt dan vanzelf.quote:Op zondag 26 september 2010 03:13 schreef Braddie het volgende:
Ik speel nu al een tijdje gitaar, maar ik weet nou nog steeds niet wat een goede plectrum houding is.
Moet je je plectrum wat scheef houden of moet hij letterlijk recht tussen de snaren steken?
Misschien dat het dan verholpen is dat ik steeds wat extra snaren aansla.....
Oefenen, oefenen, oefenen.quote:
Recht op de snaren aanslaan levert meestal de zuiverste toon op. Als je alleen met de rand van je plectrum de snaar raakt, krijg je vaak of een heel dun geluid, of (ongewenste) harmonics.quote:Op zondag 26 september 2010 03:13 schreef Braddie het volgende:
Ik speel nu al een tijdje gitaar, maar ik weet nou nog steeds niet wat een goede plectrum houding is.
Moet je je plectrum wat scheef houden of moet hij letterlijk recht tussen de snaren steken?
Misschien dat het dan verholpen is dat ik steeds wat extra snaren aansla.....
Na een paar maanden kan je kampvuurliedjes spelen, na 5 jaar kan je echt muziek maken, na 10 jaar ben je gitarist, na nog meer jaar ben je dood en ben je klaar.quote:Op maandag 27 september 2010 16:17 schreef NoNickOne het volgende:
Binnen wat voor een tijd kun je gitaar leren spelen? En wat zijn de beste opties om te beginnen?
Als je toch les neemt dan zo snel mogelijk anders ga je jezelf foute technieken aanleren. En iets fouts afleren kost meer tijd dan iets goeds aanlerenquote:Op maandag 27 september 2010 16:36 schreef m0ridin het volgende:
Zit zelf een beetje te dubben...
Mezelf iig wat akkoorden en soepelheid aanleren en dan les nemen, of juist meteen beginnen met les en misschien de eerste lessen een beetje 'verpesten' aan soepelworden en akkoorden leren
Speelt ook mee dat ik eigenlijk al genoeg avonden bezig en bezet ben dus het niet erg vind om nog even geen lessen te nemen.
quote:Op woensdag 29 september 2010 09:16 schreef The_Dean het volgende:
James Hetfield in de OP
Goed topic.
Gastquote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:27 schreef Braddie het volgende:
Zo.
Waag me sinds vandaag eens aan de solo van November Rain, die wil ik gewoon ècht leren, gewoon puur omdat Guns N Roses baas is, Slash een baas is, en ik vind het gewoon fijn om eens iets ècht moeilijks te proberen! Kijken waar m`n grens qua kunnen ligt.
Hopen dat ik hem met 1 maandje lekker vloeiend kan!![]()
Wat?quote:
Je krijgt honderd keer te horen dat SCOM nog te moeilijk en te snel is, en dan ga je November Rain proberen. Bouw het toch eens rustig op.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:42 schreef Braddie het volgende:
[..]
Wat?
November Rain is een hartstikke lastige solo..
En ik wil gewoon graag wat nieuwe dingen leren, eventueel wat nieuwe trucjes opsteken.
Ja, nouja goed.. Laat mij maar lekker m`n gang gaan.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:43 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Je krijgt honderd keer te horen dat SCOM nog te moeilijk en te snel is, en dan ga je November Rain proberen. Bouw het toch eens rustig op.
Ik heb de hele serie van Learn & Master Guitar maar ik ben eigenlijk nog te lui om te kijken.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:00 schreef Schuifpui het volgende:
Braddie, waarom ga je niet gewoon zo'n beginners course op internet doorwerken? Met alleen maar losse solo's leren, die ver boven je niveau zijn, lijkt het alsof je heel wat kan, maar ik denk dat je er uiteindelijk niets van leert. Je moet toch eerst de basis onder de knie hebben. Ik gok zo dat je heel wat dingen fout aanleert zo. Je moet het zelf weten hoor, maar veel mensen geven je dit advies.
Bespaar je de moeitequote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:23 schreef Schuifpui het volgende:
Maar je gaat wel een beetje in de verkeerde volgorde. Je plectrum goed vasthouden is wel handig om mee te beginnen, dan wat simpele akkoorden, uiteindelijk pas moeilijke solo's, improvisatie e.d.
Als je de mogelijkheid hebt liever niet online en gewoon les nemenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:30 schreef m0ridin het volgende:
Wat raden jullie trouwens qua online cursus aan?
Ben wel wat met justin guitar begonnen (een held is het, wat die gast allemaal online zet en op zo;n relaxede maneir) en geloof dat ik lid ben geworden van jamplay.com (was ik bijna vergeten... toch maar weer eens mee verder gaan) maar vindt de opbouw en het tempo vaak lastig.
Daarnaast wat dvds gedownload... Damn, toch maar serieus overwegen les te nemen anders. Stom gebrek aan tijd :/
Lees je wel eens terug wat je tikt? Je krijgt het voor elkaar om in 1 zin een stelling neer te zetten en hem gelijk maar dan ook echt gelijk weer onderuit te trappen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:47 schreef Braddie het volgende:
, nu speel ik hem perfect(op 2 a 3 bends na, en op het probleem met de Pick)
Lessen zijn duur.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:31 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Als je de mogelijkheid hebt liever niet online en gewoon les nemen
Je zegt precies wat ik dachtquote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:34 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Lessen zijn duur.![]()
Ik heb pas ook even gekeken, maar dat kost een hoop geld zeg. Eigenlijk zou ik ook wel af en toe wat les willen, voornamelijk om foutjes die ik maak te corrigeren, voordat ik het verkeerd aanleer. Vertellen hoe het moet kan zo'n online les wel, maar vertellen wat ik fout doe, doet ie dan weer niet.
Ik heb die beginners cursus van justin guitar gedaan btw. Na aan een paar andere begonnen te zijn, vond ie die het meest relaxed.
Ik heb ook maar een paar maanden les gehad (1 keer per week dan een half uurtje) Maar als je dat in het begin doet dan is je basis goed. Dan kan je zelf vooruit gaan werken met online lessen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:48 schreef m0ridin het volgende:
Ja, lessen moet kunnen... meer dat het WEER een avondje bezet is (en daar zijn er al genoeg van eik)
Hoewel t wel verstandiger is inderdaad, en houvast. Maar misschien toch weer die justinguitar maar weer ff aanslingeren.
Probleem is (zoals nu) vaak ook dat ik dan weer muziek aan het luisteren ben en dat net zo lief luister ipv zelf te gaan jengelen
Het grappige is dat ik dat dus compleet andersom heb. Als ik wat leuks hoor op mijn mp3 wil ik het zelf kunnen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:48 schreef m0ridin het volgende:
Ja, lessen moet kunnen... meer dat het WEER een avondje bezet is (en daar zijn er al genoeg van eik)
Hoewel t wel verstandiger is inderdaad, en houvast. Maar misschien toch weer die justinguitar maar weer ff aanslingeren.
Probleem is (zoals nu) vaak ook dat ik dan weer muziek aan het luisteren ben en dat net zo lief luister ipv zelf te gaan jengelen
Ja, je hebt (volgens mij) helemaal gelijkquote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:50 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb ook maar een paar maanden les gehad (1 keer per week dan een half uurtje) Maar als je dat in het begin doet dan is je basis goed. Dan kan je zelf vooruit gaan werken met online lessen.
Maar het gaat echt om dat begin iddhet is in ieder geval een aanrader
Haha, ja... zou het heel graag leren allemaal (en wil ik zeker in de toekomst) maar ben bang dat dat pas met een jaar ofzo enigzins realistisch gaat wordenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:54 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Het grappige is dat ik dat dus compleet andersom heb. Als ik wat leuks hoor op mijn mp3 wil ik het zelf kunnen.
Vervolgens zit het ver boven mijn huidige niveau en dan /rage![]()
Ik ga denk ik ook maar les nemen ofzo. Maar ik moet mijn rijbewijs ook nog. Lastige keus. Ofja keus ?
Ja, ik bedoelde, ik kan 2 bends niet bij het georkestreerde gedeelte(die zijn moeilijk) en ik weet nooit wanneer ik onder/boven moet picken dus het is altijd Onder, en heèèèèl soms boven.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:33 schreef Godtje het volgende:
[..]
Lees je wel eens terug wat je tikt? Je krijgt het voor elkaar om in 1 zin een stelling neer te zetten en hem gelijk maar dan ook echt gelijk weer onderuit te trappen.
En dat soort dingen leer je nou juist bij lessen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja, ik bedoelde, ik kan 2 bends niet bij het georkestreerde gedeelte(die zijn moeilijk) en ik weet nooit wanneer ik onder/boven moet picken dus het is altijd Onder, en heèèèèl soms boven.
Wat is er mis mee? Ik speel ook perfect gitaar, als m'n nagels geknipt waren, en ik dat ene akkoord kon zetten en als ik niet steeds die verkeerde snaar aansloeg, als ik een gitaar had.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:33 schreef Godtje het volgende:
[..]
Lees je wel eens terug wat je tikt? Je krijgt het voor elkaar om in 1 zin een stelling neer te zetten en hem gelijk maar dan ook echt gelijk weer onderuit te trappen.
Ik begon wel gewoon met het proberen goed vast te houden van de plectrum, daarna wat simpele akkoordjes... maar ik wil het allemaal snel leren... mijn timing is opzich wel goed, en ik ben lekker bezig met improviseren om zo de toonladders te leren, en meteen wat meer muzikale kennis op te doen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:23 schreef Schuifpui het volgende:
Maar je gaat wel een beetje in de verkeerde volgorde. Je plectrum goed vasthouden is wel handig om mee te beginnen, dan wat simpele akkoorden, uiteindelijk pas moeilijke solo's, improvisatie e.d.
En daarom ga je dus op dit niveau blijven hangen en ga je weinig vooruitgang boeken omdat je te koppig bent om met de basis te beginnenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja, ik bedoelde, ik kan 2 bends niet bij het georkestreerde gedeelte(die zijn moeilijk) en ik weet nooit wanneer ik onder/boven moet picken dus het is altijd Onder, en heèèèèl soms boven.
Je woont vast niet in delft =Dquote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:08 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Ja, je hebt (volgens mij) helemaal gelijk
Idee wat ik zelf had was om iig wat akkoorden te kunnen spelen, wat soepeler te worden in mijn vingers en dat soort dingen voor ik les ga nemen. Gewoon vingervlugheid enzo en de kennis uberhaupt.
Maar het zal er uiteindelijk toch wel van komen gok ik, dan nog een relaxede in de buurt vinden maar dat moet volgens mij geen probleem zijn.
[..]
Haha, ja... zou het heel graag leren allemaal (en wil ik zeker in de toekomst) maar ben bang dat dat pas met een jaar ofzo enigzins realistisch gaat worden
Klopt...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:48 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En daarom ga je dus op dit niveau blijven hangen en ga je weinig vooruitgang boeken omdat je te koppig bent om met de basis te beginnen
Supermassive Black Hole is niet zo moeilijkquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:49 schreef Schuifpui het volgende:
Iemand een leuk idee welk nummer ik moet gaan oefenen? Ik ben beginner, iets minder dan een half jaar bezig, bands die ik leuk vind: Muse, Hoobastank, RHCP beetje die richting. Ben de laatste tijd bezig geweest met Hysteria van Muse, gaat wel aardig, behalve het eerste deel van de solo. Verder plug in baby, maar dat krijg ik totaal niet soepel.
Thanks.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:52 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Supermassive Black Hole is niet zo moeilijkEn anders Stadium Arcadium van RHCP. (Het nummer dan hè
)
Nee, want wij maken nog geen muziekquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 20:45 schreef Schuifpui het volgende:
Moet deze niet naar dat nieuwe forum trouwens?
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 21:10 schreef Ace-of-Spades het volgende:
[..]
Nee, want wij maken nog geen muziek
Met barré akkoorden.quote:Op maandag 11 oktober 2010 01:07 schreef SuperFokker het volgende:
Hoe kan het het gemakkelijkste een D# A# en G# spelen ?
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 21:10 schreef Ace-of-Spades het volgende:
[..]
Nee, want wij maken nog geen muziek
quote:Op maandag 11 oktober 2010 03:03 schreef Nemephis het volgende:
Ik ben al drie keer begonnen met gitaar spelen en ben er al drie keer mee gestopt... zitten veel te veel snaren en fretten op zo'n kreng
Is wel lastiger mee te nemen op de fiets..quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:48 schreef Ace-of-Spades het volgende:
Jonguh, da's toch veel te klein. Dit is het mannenformaat. Groter, dus nog makkelijker![]()
[ afbeelding ]
Kan het niet met powerchords? of klinkt dat niet?quote:
Het verschil tussen de meeste power chords en barré akkoorden is het aantal snaren dat je gebruikt. Klink vast goed als je de distortion ver genoeg open draait.quote:Op maandag 11 oktober 2010 18:15 schreef SuperFokker het volgende:
[..]
Kan het niet met powerchords? of klinkt dat niet?
Ik wil in een nummer namelijk alle akkoorden met een halve toon verhogen
Snaren vervangen kost je 10 minuten. Dus gewoon zelf doen. Voor een pakje snaren betaal je zo'n 5-15e afhankelijk van wat voor kwaliteit je wil.quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:24 schreef Vanky het volgende:
Vraagje
Om alle 6 je snaren te vervangen (akoestische gitaar Fender) hoeveel zal me dat kosten?
Een kameraad doet het voor 15 euro!
Meh, een kameraad zou het gratis doen lijkt me...quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:24 schreef Vanky het volgende:
Vraagje
Om alle 6 je snaren te vervangen (akoestische gitaar Fender) hoeveel zal me dat kosten?
Een kameraad doet het voor 15 euro!
Ik zeg toch max 5 euroquote:Op maandag 11 oktober 2010 23:42 schreef Vanky het volgende:
Hoeveel kosten 6 snaren?
Probleem is dat ik 0,50 betaal voor 1 en die kerel vraagt mij 15.
De mijne zijn van D'addario.
Hij zegt, dat is normaal dat is de prijs van de E-snaar.
Het is gewoon een punt, dat ik wel naar de winkel ga en de garantie heb dat ze goed gelegd zijn. Dan dat mijn kameraad mij 15 euro aanrekent en met zijn schaar op mijn gitaar zit te klooien!
Hij heeft al een paar tapjes van zijn gitaar afgebroken!
Ik heb een keer m'n snaar een halve cm diep onder m'n nagel gekregenquote:Op maandag 11 oktober 2010 23:48 schreef m0ridin het volgende:
Nou ja, ik had wel mn vingers opengehaald... die snaaruiteindes kunnen nog best prikken
Ik heb eens een keer een stuk haar in mijn eten gehadquote:Op maandag 11 oktober 2010 23:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb eens een keer een stuk snaar in mijn eten gehad.
Het is natuurlijk het "Leer hier gitaar spelen" topic he.quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:20 schreef m0ridin het volgende:
Ff serieus, waarom oefen je niet tot je hem ECHT kan... Het begon nog best redelijk maar uiteindelijk teveel fouten, valse noten, totaal geen noten, etc.
Ik kan er geen drol van en je kan zeker beter gitaar spelen dan ik, maar je verpest het zo alleen maar voor jezelf? Als je alleen maar dingen post die net half lukken of driekwart of weet ik t wat post je uiteindelijk dus allene maar dingen die voor niemand plezierig zijn om te luisteren.
Maar ff serieus, wat wil je bereiken met het posten van deze dingen ? Ik snap het echt niet meerquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:03 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het is natuurlijk het "Leer hier gitaar spelen" topic he.
En ik ben bezig met Leren..
Dribbel, je kan 't ook laten rusten en er gewoon niet op reageren als het je ergert.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:04 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Maar ff serieus, wat wil je bereiken met het posten van deze dingen ? Ik snap het echt niet meer
Nee ik erger me er nu niet aan ik vraag het me echt gewoon af wat de intentie ervan is, ik ben best bereid te helpen. Maar dit schiet niet op als hij niet zegt wat hij ermee wilquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:27 schreef Ace-of-Spades het volgende:
[..]
Dribbel, je kan 't ook laten rusten en er gewoon niet op reageren als het je ergert.
Hij wil zijn skillz0rzz laten horenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nee ik erger me er nu niet aan ik vraag het me echt gewoon af wat de intentie ervan is, ik ben best bereid te helpen. Maar dit schiet niet op als hij niet zegt wat hij ermee wil
Ik wil zoveel mogelijk tips proberen binnen te halen, en met tips bedoel ik niet dingen zoals" hier heb je een tip : Stop met Muziek Maken/Stop met posten hier..."quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:04 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Maar ff serieus, wat wil je bereiken met het posten van deze dingen ? Ik snap het echt niet meer
Probleem is dat je de tips blijkbaar niet meeneemt. Je krijgt honderd keer te horen dat je iets makkelijkers moet proberen omdat dit nog te snel/moeilijk is, doe je hem gewoon nog een keerquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:37 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik wil zoveel mogelijk tips proberen binnen te halen, en met tips bedoel ik niet dingen zoals" hier heb je een tip : Stop met Muziek Maken/Stop met posten hier..."
Maar gewoon echt een serieuze tip.
Hoe ik die solo`s die ik nu speel gewoon snel beter kan spelen..
Ik improviseer nu ook ombepaalde scales op de gitaar te leren kennen.
Meer een kwestie van ontwikkeling denk ik. Als hij les had had hij 't in een keer goed gedaanquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:08 schreef Schuifpui het volgende:
Het wiel opnieuw uit proberen te vinden, goed bezig hoor.
Dat bedoel ik dus. Nu blijft ie proberen en hoopt ie uiteindelijk een goede techniek aan te leren, terwijl er al miljoenen voor hem zijn gegaan en die techniek gewoon via lessen aangeleerd hebben. Maar dat zijn natuurlijk niet de tips die hij wil horen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:09 schreef Ace-of-Spades het volgende:
[..]
Meer een kwestie van ontwikkeling denk ik. Als hij les had had hij 't in een keer goed gedaan
Oke daar kan ik je niet mee helpen aan n00b zijndequote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:18 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Nu blijft ie proberen en hoopt ie uiteindelijk een goede techniek aan te leren, terwijl er al miljoenen voor hem zijn gegaan en die techniek gewoon via lessen aangeleerd hebben. Maar dat zijn natuurlijk niet de tips die hij wil horen.
Ik heb zelf afgelopen week samen met iemand gespeeld die al wat langer speelt. Nog wat handige tips gehad, voornamelijk over de positie van m'n linkerhand bij sommige akkoorden. Misschien ga ik toch les nemen. Het is nu nog wel te corrigeren, maar ik wil niet al te veel verkeerde dingen aanleren. Zou een korte serie lessen genoeg zijn, zodat ik daarna weer zelf verder kan?
Hee, ik vind tips wel handig en ik luister ook nog.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:54 schreef Dribbel_ het volgende:
Okee dat was m'n laatste post in dit topic, naast Braddie nog iemand waar je moeite voor doet om ze te helpen en alsnog blijven ze veel te koppig
Djieezz
Pleeeeaaaazzz don't leave us.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:54 schreef Dribbel_ het volgende:
Okee dat was m'n laatste post in dit topic
Aanslaan en dempen met je pols/hand/deel/iets?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gewoon aanslaan en dempen? Ik weer niet hoe ik het doe., gaat vanzelf.
Ik geloof met mn linkerhand.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:51 schreef Goover het volgende:
[..]
Aanslaan en dempen met je pols/hand/deel/iets?
Vanavond maar eens verder oefenen dan... Als ik het goed hoorde dempt hij het Dis akkoord niet echt en de rest wel, zoiets:quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik geloof met mn linkerhand.
Combinatie van met links dempen en palm-mute. Maar het is ontstaan op jacht naar het juiste geluid, ik heb geen boekjes-methode voor je.
1 2 3 4 5 6 7 | b|--------------------------------------------| g|--8-8-8----8-8-x----6-6-x-------------------| d|--8-8-8----6-6-x----4-4-x----6-6-x----------| a|--6-6-6----8-8-x----6-6-x----6-6-x----------| e|-----------------------------4-4-x----------| ^ ^ \/ ^ ^ \/ ^ ^ \/ ^ ^ \/ |
Als ik naar het origineel luister slaat hij de 2e keer heel lichtjes aan om de toon te verlengen en wat variatie te brengen. En met de derde gedempte sluit hij het af. Je kan ook proberen of je hetzelfde effect bereikt door 1 x aan te slaan (zo dat ie mooi doorklinkt, electrich hebben we daar een compressor voorquote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:42 schreef Goover het volgende:
[..]
Vanavond maar eens verder oefenen dan... Als ik het goed hoorde dempt hij het Dis akkoord niet echt en de rest wel, zoiets:
[ code verwijderd ]
Dat is het antwoord waar mijn portemonnee op zat te wachtenquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De beginnende studentekamergitarist kan het beste de goedkoopste kabel kopen. Als je merkt dat ie erg makkelijk stoort, kan je kijken naar duurdere.
quote:http://chordlist.brian-amberg.de/en/guitar/standard/Gb7aug/Op vrijdag 22 oktober 2010 13:42 schreef Schuifpui het volgende:
Hoe kan ik het F#7aug akkoord het beste spelen?
Dit is het akkoord, maar ik vind het lastig om te pakken, hoe zouden jullie dat doen?
2 x 4 3 3 0
Hij komt tussen normale barre akkoorden door.
quote:Ik gebruik meestal de volgende greep:Op vrijdag 22 oktober 2010 13:42 schreef Schuifpui het volgende:
Dit is het akkoord, maar ik vind het lastig om te pakken, hoe zouden jullie dat doen?
2 x 4 3 3 0
quote:Pink op de 4e fret. Met wijsvinger en pink kan je de A-snaar dempen.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:42 schreef Schuifpui het volgende:
2 x 4 3 3 0
quote:Welke vingers gebruik je bij deze manier, ook je duim?Op vrijdag 22 oktober 2010 13:52 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Ik gebruik meestal de volgende greep:
2 x 2 2 3 x
Je kan ook zelf grepen bedenken. Je weet dat de volgende tonen in F#7aug zitten:
F# (1)
A# (g3)
C# (#5)
E (k7)
quote:Kun je toch gewoon als barré op de 2e fret spelen? Je moet alleen de A en de hoge E niet spelen....Op vrijdag 22 oktober 2010 14:16 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Welke vingers gebruik je bij deze manier, ook je duim?
quote:Voor beginners is het moeilijk om een akkoord aan te slaan en dan 1 snaar te missen, dus je moet er even bij vertellen hoe die die snaar moet dempen.Op vrijdag 22 oktober 2010 14:21 schreef cafca het volgende:
[..]
Kun je toch gewoon als barré op de 2e fret spelen? Je moet alleen de A en de hoge E niet spelen....
quote:2(duim) x 2(wijsvinger) 2(middelvinger) 3(ringvinger) xOp vrijdag 22 oktober 2010 14:16 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Welke vingers gebruik je bij deze manier, ook je duim?
quote:Bedankt, dit is denk ik een makkelijkere manier voor mij. Blijft een raar akkoord.Op vrijdag 22 oktober 2010 14:32 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
2(duim) x 2(wijsvinger) 2(middelvinger) 3(ringvinger) x
quote:Haha, je hebt wel meer van die rare akoordenOp vrijdag 22 oktober 2010 14:49 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Bedankt, dit is denk ik een makkelijkere manier voor mij. Blijft een raar akkoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |