quote:Op woensdag 1 september 2010 22:10 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik werk ook weleens aan techniek, maar solotjes leren vind ik wel het leukste natuurlijk, en akkoorden offcourse!
Laatste akkoorden schema was dat van baby van Justin B**ber
Vergetenquote:Op woensdag 1 september 2010 22:20 schreef BoerBert het volgende:
Braddie, waarom opende je nou geen nieuw topic
Welke online lessen gebruik je?quote:Op woensdag 1 september 2010 22:09 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Klinkt niet slecht, klinkt ook niet heel moeilijk, die ga ik misschien ook wel proberen. Heb alleen helaas niet zo'n goede gitaar en amp. Werk je trouwens ook weleens aan techniek of ben je echt alleen korte solo's aan het instuderen?
Ik volg nu van die online lessen en dan wordt er toch wel vooral op akkoorden en techniek gefocust niet echt op zulke dingen. Ik denk dat je wel moet uitkijken dat je niet verkeerde dingen aanleert, zodat je later meer moeite hebt met ingewikkelde nummers.
Ah! Vers studiemateriaalquote:
Justin Guitar, was er eerst niet zo weg van, maar uiteindelijk vind ik het toch wel goede lessen. Het enige jammere vind ik de nummers bij de verschillende 'stages'. Ik ken er weinig van, tot nu toe maar een paar van gedaan.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:42 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Welke online lessen gebruik je?
Ik heb er net even naar gekeken, en ziet er eigenlijk best aardig uit... Ook even naar de liedjes gekeken maar ik ken de meeste wel. Zitten wel goede nummers tussen.quote:Op donderdag 2 september 2010 03:47 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Justin Guitar, was er eerst niet zo weg van, maar uiteindelijk vind ik het toch wel goede lessen. Het enige jammere vind ik de nummers bij de verschillende 'stages'. Ik ken er weinig van, tot nu toe maar een paar van gedaan.
Het is echt een goede site. Ik heb daarvoor een stukje van een andere online cursus geprobeerd, maar die was toch minder. In het begin ging ik vrij vlot door die lessen heen, ben nu bij stage 7/8, maar ik merk dat het nu wat langzamer gaat. Erg veel om te onthouden en te oefenen.quote:Op donderdag 2 september 2010 09:18 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Ik heb er net even naar gekeken, en ziet er eigenlijk best aardig uit... Ook even naar de liedjes gekeken maar ik ken de meeste wel. Zitten wel goede nummers tussen.
Als ik weer terug ben van de studie zal ik er eens mee beginnen.
quote:Op donderdag 2 september 2010 03:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ah! Vers studiemateriaal
Ook even mee aan de slag!quote:Op donderdag 2 september 2010 03:47 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Justin Guitar, was er eerst niet zo weg van, maar uiteindelijk vind ik het toch wel goede lessen. Het enige jammere vind ik de nummers bij de verschillende 'stages'. Ik ken er weinig van, tot nu toe maar een paar van gedaan.
Succesquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:28 schreef m0ridin het volgende:
[ afbeelding ]
Yamaha Pacifica 412v
+
[ afbeelding ]
Roland Cube 30x
=
Tijd om te gaan beginnen
Je bedoeld de subtiele nuances van Mötörhead?quote:Op woensdag 8 september 2010 01:13 schreef Ace-of-Spades het volgende:
Ik zit me alleen teveel op te geilen aan die schitterende acoustische deuntjes van mn favo artiesten.
Ik ben het rifje van Sweet chld o' mine aan het oefenen. Als ik hem soepel kan komt de rest van het nummer.quote:Op donderdag 16 september 2010 23:46 schreef Schuifpui het volgende:
Ben nothing else matters aan het oefenen, gaat al best aardig na twee dagen oefenen, nog lang niet op goede tempo, maar het komt.![]()
Hoe staat de rest er voor?
Die heb ik ook gedaan, maar een greep lukt me maar niet...quote:Op donderdag 16 september 2010 23:46 schreef Schuifpui het volgende:
Ben nothing else matters aan het oefenen, gaat al best aardig na twee dagen oefenen, nog lang niet op goede tempo, maar het komt.![]()
Laatst vader Jacob gespeeld, bijna onder controle maar nog iets meer oefenenquote:Op donderdag 16 september 2010 23:46 schreef Schuifpui het volgende:
Barre chord stukje zeker?quote:Op vrijdag 17 september 2010 09:47 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Die heb ik ook gedaan, maar een greep lukt me maar niet...
Daarbij heb ik ook veel moeite om bij simpele solo-tjes alles vloeiend in elkaar over te laten lopen... (als iemand nog tips heeft?)
Die solo valt opzich ook wel mee.quote:Op vrijdag 17 september 2010 08:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben het rifje van Sweet chld o' mine aan het oefenen. Als ik hem soepel kan komt de rest van het nummer.
Een hele late reactie, maar heb je hier misschien een tab van?quote:Op donderdag 24 december 2009 11:31 schreef maniack28 het volgende:
Triggerfinger ft Selah Sue - Mercy
Je moet de houding zoeken die het meeste controle oplevert. En verder: oefenen, oefenen, oefenen. Controle over welke snaren je aan tikt komt dan vanzelf.quote:Op zondag 26 september 2010 03:13 schreef Braddie het volgende:
Ik speel nu al een tijdje gitaar, maar ik weet nou nog steeds niet wat een goede plectrum houding is.
Moet je je plectrum wat scheef houden of moet hij letterlijk recht tussen de snaren steken?
Misschien dat het dan verholpen is dat ik steeds wat extra snaren aansla.....
Oefenen, oefenen, oefenen.quote:
Recht op de snaren aanslaan levert meestal de zuiverste toon op. Als je alleen met de rand van je plectrum de snaar raakt, krijg je vaak of een heel dun geluid, of (ongewenste) harmonics.quote:Op zondag 26 september 2010 03:13 schreef Braddie het volgende:
Ik speel nu al een tijdje gitaar, maar ik weet nou nog steeds niet wat een goede plectrum houding is.
Moet je je plectrum wat scheef houden of moet hij letterlijk recht tussen de snaren steken?
Misschien dat het dan verholpen is dat ik steeds wat extra snaren aansla.....
Na een paar maanden kan je kampvuurliedjes spelen, na 5 jaar kan je echt muziek maken, na 10 jaar ben je gitarist, na nog meer jaar ben je dood en ben je klaar.quote:Op maandag 27 september 2010 16:17 schreef NoNickOne het volgende:
Binnen wat voor een tijd kun je gitaar leren spelen? En wat zijn de beste opties om te beginnen?
Als je toch les neemt dan zo snel mogelijk anders ga je jezelf foute technieken aanleren. En iets fouts afleren kost meer tijd dan iets goeds aanlerenquote:Op maandag 27 september 2010 16:36 schreef m0ridin het volgende:
Zit zelf een beetje te dubben...
Mezelf iig wat akkoorden en soepelheid aanleren en dan les nemen, of juist meteen beginnen met les en misschien de eerste lessen een beetje 'verpesten' aan soepelworden en akkoorden leren
Speelt ook mee dat ik eigenlijk al genoeg avonden bezig en bezet ben dus het niet erg vind om nog even geen lessen te nemen.
quote:Op woensdag 29 september 2010 09:16 schreef The_Dean het volgende:
James Hetfield in de OP
Goed topic.
Gastquote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:27 schreef Braddie het volgende:
Zo.
Waag me sinds vandaag eens aan de solo van November Rain, die wil ik gewoon ècht leren, gewoon puur omdat Guns N Roses baas is, Slash een baas is, en ik vind het gewoon fijn om eens iets ècht moeilijks te proberen! Kijken waar m`n grens qua kunnen ligt.
Hopen dat ik hem met 1 maandje lekker vloeiend kan!![]()
Wat?quote:
Je krijgt honderd keer te horen dat SCOM nog te moeilijk en te snel is, en dan ga je November Rain proberen. Bouw het toch eens rustig op.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:42 schreef Braddie het volgende:
[..]
Wat?
November Rain is een hartstikke lastige solo..
En ik wil gewoon graag wat nieuwe dingen leren, eventueel wat nieuwe trucjes opsteken.
Ja, nouja goed.. Laat mij maar lekker m`n gang gaan.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:43 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Je krijgt honderd keer te horen dat SCOM nog te moeilijk en te snel is, en dan ga je November Rain proberen. Bouw het toch eens rustig op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |