abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84510520
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Run to the water van Life. Ook de solo is niet te moeilijk.
Deze bedoel je?

Klinkt wel tof ja, zal het proberen :)
  maandag 26 juli 2010 @ 17:13:37 #153
151400 EvilMarc
, gekkie!
pi_84511201
Heeft iemand hier toevallig de tab van Justin (justinguitar.com) van Yesterday (beatles) opgeslagen?

Hij is van de site af en ik vond het zo'n fijne tab :)
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
  maandag 26 juli 2010 @ 17:34:44 #154
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_84512044
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:58 schreef Fsmxi het volgende:

[..]

Deze bedoel je?

Klinkt wel tof ja, zal het proberen :)
Oh ja, Live, ik was even in de war met die andere wereldband 8)7
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_84517084
EvilMarc, je hebt post.
pi_84599092
Hoe leren jullie gitaar spelen? Ik ben nog een echte beginner, niet zoals sommige beginner hier die al een paar jaar spelen. Ik kan redelijk open chords, barre akkoorden kan wel pakken, maar niet goed genoeg om het vloeiend in een nummer te spelen. Losse noten ben ik niet echt aan toegekomen nog.

Ik was zo'n online les aan het volgen, maar ik merk dat ik nu heel veel dingen heb, die ik maar half kan. Wat van die toonladders e.d. kan ik wel van een tab spelen, maar niet vloeiend. Die dingen die ik maar half kan stapelen nu erg op, waardoor ik niet verder kom. :P

Verder vind ik die toonladders best saai en losse akkoorden oefenen ook. Nu speel ik meestal de paar nummers of riffs die ken, maar uiteindelijk kom ik daar niet heel veel verder mee.
  woensdag 28 juli 2010 @ 19:32:56 #157
pi_84599447
Leer een nummer spelen dat je mooi vind. En bedenk vast een moeilijk nummer voor in de toekomst, heb je iets om naar toe te werken.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:36:55 #158
306668 Bekaaier
will not amuse you
pi_84766362
Iemand tips en tools over het WAH stukje in Dani California..???
En dan doel ik specifiek op de rechterhand techniek, ik MOET het kunnen :P
waarschijnlijk moet ik toch eens gaan leren om met een plectrum te spelen vrees ik..
pi_84767004
Welk stukje doel je specifiek op? De solo of de 'tussenstukjes'
  maandag 2 augustus 2010 @ 12:09:32 #160
306668 Bekaaier
will not amuse you
pi_84767466
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:56 schreef acidd91 het volgende:
Welk stukje doel je specifiek op? De solo of de 'tussenstukjes'
de tussenstukjes dus, volgens mij gebruikt hij namelijk n strumtechniek na eerst 2x de bassnoot aan te slaan???
  maandag 2 augustus 2010 @ 15:51:15 #161
306668 Bekaaier
will not amuse you
pi_84775478
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:09 schreef Bekaaier het volgende:

[..]

de tussenstukjes dus, volgens mij gebruikt hij namelijk n strumtechniek na eerst 2x de bassnoot aan te slaan???
Oeps, ik heb net eens goed zitten bestuderen op youtube naar de techniek die andere spelers gebruiken om dit riffje te spelen..
Dat wordt oefenen!!!
Mijn observatie was namelijk dat ze de akkoorden Hendrix style vasthouden..
Het ritme bestaat eerst uit Am, G, C, G waarin voor de Am en G de lage E de bass is de 2x aangeslagen wordt.. en voor de C de A-snaar...
Vervolgens moet je dus de Am echt in hendrix style beetpakken omdat je dan de vingers (ring en pink) die op de A- D- snaar hebt down-up aanslaat om vervolgens snel een soort hammer-on te maken met de ring en pink op D+G en dan weer A+D n keer aanslaat :P
Volkomen logisch :@

Anyhow.. ik beheers de normale barré-akkoorden ondertussen dus is het nu logisch voor mij om de Hendrix-style akkoorden te leren of hebben jullie zoiets van..
Nee er zijn belangrijkere stappen die nu logischerwijs gevolgd moeten worden O-)
  maandag 2 augustus 2010 @ 20:03:36 #162
pi_84785018
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 15:51 schreef Bekaaier het volgende:

Anyhow.. ik beheers de normale barré-akkoorden ondertussen dus is het nu logisch voor mij om de Hendrix-style akkoorden te leren of hebben jullie zoiets van..
Nee er zijn belangrijkere stappen die nu logischerwijs gevolgd moeten worden O-)
Tussen het Hendrikxen door kan je je bezig houden met leuke nummers met standaard akkoorden met simpele variaties en leuke riffs. En zoek een zangeres om te begeleiden.
pi_84785307
Wat is Last Horizon van Brian May toch bagger om te leren.
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:05:00 #164
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_84787582
Lol ik zat weer heerlijk in een dipje met spelen enzo. Geweldig is dat altijd.
Ik volg nu dus die lessen van Justinguitar.com maar die weet gewoon in elke fase iets leuks nieuws te doen.
Het enige nadeel is dat je van een heleboel een klein beetje weet en kunt das wel jammer.

Nu dus die suspended chords een stukje van gehad en daar kun je toch wel hele leuke dingen mee doen. O+
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:25:06 #165
306668 Bekaaier
will not amuse you
pi_84788685
ik zat justin dus net ook te checken, die kerel kan echt goed duidelijk zijn zonder al teveel te ouwehoeren en hij heeft ook altijd iets wat eigenlijk zo tof klinkt dat je automatisch door blijft oefenen tot je t echt kan benaderen..
geniaal
  maandag 2 augustus 2010 @ 22:22:48 #166
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_84791722
Ja inderdaad.
En hij laat ook voldoende hints vallen om je aan te moedigen om meer theorie te leren wat hij dan weer beloont in latere lessen door er ff een verwijzing naar te maken.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:03:30 #167
306668 Bekaaier
will not amuse you
pi_84802743
er zijn wel manieren om die suspended A, D en E chords iets praktischer (naar mijn mening, verschilt ook per liedje) te spelen, net zoals dat je soms de G met wijs- middel- en ringvinger speelt, en soms met middel- ring- pink. (een échte gitaarleraar zou je hier ws. keihard op aftikken :P)
als ik de A als voorbeeld neem, druk ik de drie snaren voor een normale A met alleen mn ringvinger in, zodat ik als ik een Asus2 wil maken keuze heb tussen 3 andere vingers (echter meestal ring of pink) maar ik hou dus andere vingers over om evt snel naar een ander akkoord te gaan :P
en als ik een Asus4 wil maken dan rol ik gewoon mn wijsvinger iets omhoog zodat ik maar 2 snaren fret...

Mijn neef, een zeer goed gitarist, heeft mij dat truukje anderhalf jaar geleden geleerd, zodat als ik eenmaal met barré zou gaan werken (wat gewoon KUT is op t begin) ik al wat meer kracht in mn wijsvinger zou hebben..
Heeft wel geholpen want barré was voor mij een dag oefenen, een avond slecht slapen door kramp in mn hand, en de volgende dag kon ik het ineens :o
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:23:04 #168
306668 Bekaaier
will not amuse you
pi_84803066
Trouwens, nog beginnende gitaristen in de buurt van Gouda?
Zou 't leuk vinden om in 't weekend (alleen dan ben ik thuis) zo nu en dan eens samen met iemand anders te oefenen, kun je ook nog iets van elkaar opsteken etc. vast goed voor het leerproces
pi_84968226
Ik ben nu bezig met Time is running out van Muse. Ik krijg alleen een heeel klein stukje niet onder de knie.
Ik zou niet weten hoe ik het stukje bij 1.44 moet spelen. Ik bedoel het stukje dat hij met zijn rechterhand iets bij de headstock iets doet.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 10:41:38 #170
20720 brother52
Dus..........
pi_84968483
Tom Morello doet hier precies hetzelfde :)
Is het zo wat duidelijker?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 11:00:01 #171
306668 Bekaaier
will not amuse you
pi_84968835
Guitar Techniques:
Headstock Chimes

Difficulty Rating: 0

How to do it:

Pick the strings behind the nut to get a chime like sound.

Graag gedaan :P
En zo te horen doet ie dat dus bij één slag op alle 3 de hoge snaren of op alleen de G en B
pi_84969460
Thanks ^O^
pi_84977815
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:23 schreef Bekaaier het volgende:
Zou 't leuk vinden om in 't weekend (alleen dan ben ik thuis) zo nu en dan eens samen met iemand anders te oefenen, kun je ook nog iets van elkaar opsteken etc. vast goed voor het leerproces
Ik woon in Gouda, alleen ben ik geen beginnende gitarist ;)
I feel kinda Locrian today
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 16:51:44 #174
306668 Bekaaier
will not amuse you
pi_84978214
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 16:39 schreef starla het volgende:

[..]

Ik woon in Gouda, alleen ben ik geen beginnende gitarist ;)
Advanced dus? :P
pi_85204824
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:23 schreef Bekaaier het volgende:
Helaas geen Gouda. Ik zou het ook wel leuk vinden om met iemand te oefenen, ik woon in Delft. Als er iemand interesse heeft laat maar weten. Speel nu een maandje of 3, open chords kan ik redelijk, ben nu wat nummers aan het oefenen. Momenteel volg ik de beginnerslessen van justinguitar.com, ben bij stage 5. Even om m'n niveau aan te geven. :P

Vandaag begonnen met Wish you were here van Pinkfloyd. In die beginners lessen stond dat je de intro nog even over moet slaan, maar die pak ik toch ook maar mee, dat is nog wel te doen denk ik.
pi_85421024
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-CSAPCTIR4VSJ.mp3
Even een nummertje geprobeerd.
Ik speel door het helenummer heen zelf de Bas(speel pas 2 weekjes bas).
En de drums/piano/gitaartje in het intro zijn uit de PSR S-900.
Op het einde Zo rond 0:47 zit een fout en daarna komt een stuk met gelayerde gitaren.

Ik speel net 4 maandjes gitaar en heb geen les, dus weet A.U.B lief.
pi_85426136
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 01:03 schreef Braddie het volgende:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-CSAPCTIR4VSJ.mp3
Even een nummertje geprobeerd.
Ik speel door het helenummer heen zelf de Bas(speel pas 2 weekjes bas).
En de drums/piano/gitaartje in het intro zijn uit de PSR S-900.
Op het einde Zo rond 0:47 zit een fout en daarna komt een stuk met gelayerde gitaren.

Ik speel net 4 maandjes gitaar en heb geen les, dus weet A.U.B lief.
Aww, hebben ze je weggejaagd uit het andere topic. :P

Dit topic moet eens goed gaan lopen. Na m'n vorige post heeft niemand meer iets gezegd, beetje irritant. :P
  woensdag 18 augustus 2010 @ 14:38:03 #178
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_85436222
Hallo, ik zit er ook aan te denken om te beginnen met gitaar spelen. Heb nog geen kennis in huis maar ik kwam onderstaand pakket tegen op internet. voor 200 euro. Nu weet ik dat de meeste mensen geen fan zijn van starters pakketten maar de gitaar zelf kreeg HIER! goede reviews. Wat is de mening van jullie als doorgewinterde gitaristen :P

quote:
- Pakket bestaande uit: 1x L320 gitaar (Body in massief els, 628mm hals in esdoorn, 22 frets,2x Humbucker-elementen, 3-weg elementschakelaar, 2 x Volume en 2 x Tone, vaste Tune-O-Matic-stijl brug, "Kluson-stijl" mechanieken) - 1x gitaarband (BJA009), 1x gitaarkabel, 1x digitale stemapparaat, 1x gitaarhoes, 1x extra snarenset, 1x e-Media(tm) cd-rom (met 20 gitaarlessen, animatie van gitaarhals, 1 qutomatische gitaarstemapparaat, 1 digitale metronoom, 1 digitale opnamemogelijkheid & 1 akkoordenlijst)
Red Burst
pi_85447695
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 14:38 schreef bioloogje het volgende:
Hallo, ik zit er ook aan te denken om te beginnen met gitaar spelen. Heb nog geen kennis in huis maar ik kwam onderstaand pakket tegen op internet. voor 200 euro. Nu weet ik dat de meeste mensen geen fan zijn van starters pakketten maar de gitaar zelf kreeg HIER! goede reviews. Wat is de mening van jullie als doorgewinterde gitaristen :P
[..]

Het is altijd maar afwachten wat de kwaliteit is. Vooral bij beginnerspakketten kan dat nogal verschillen. Stagg heeft trouwens een behoorlijke negatieve reputatie, dus ga niet op dit pakket blind staren. Je hebt tegenwoordig ook prima pakketten van Ibanez en Squier :)
pi_85447810
Squier is zeker een goed merk!
pi_85447864
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:51 schreef Braddie het volgende:
Helemaal mee eens. Mijn eerste gitaar en gebruik hem nog steeds O+
  woensdag 18 augustus 2010 @ 19:54:34 #182
20720 brother52
Dus..........
pi_85447893
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 14:38 schreef bioloogje het volgende:
[..]

Die pakketten zijn het meestal net niet. De gitaren zijn soms nog wel redelijk maar daar moet je ontzettend geluk mee hebben. De versterkers kun je vaak rechtstreeks de kliko in donderen.
pi_85448149
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:54 schreef brother52 het volgende:

[..]

Die pakketten zijn het meestal net niet. De gitaren zijn soms nog wel redelijk maar daar moet je ontzettend geluk mee hebben. De versterkers kun je vaak rechtstreeks de kliko in donderen.
Inderdaad.
Het versterkertje wat bij de Crafter zat is gewoon pure kanker voor m`n oren.
Distortion klinkt als een scheet van een man van 200+ kilo en het cleane geluid klinkt gewoon echt kut, je kan nog beter via computer boxen spelen.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 20:05:16 #184
163216 bioloogje
pi_85448317
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:53 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Mijn eerste gitaar en gebruik hem nog steeds O+
Welk model heb jij dan precies als eerste gitaar... Want je begrijpt dat ik er niet meteen teveel geld aan uit wil geven voor het geval dat het toch niet zo bevalt en dat ding hier gaan staan wegrotten...

quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:54 schreef brother52 het volgende:

[..]

Wat zijn dan wel leuke goedkope versterkers?

Edit: oja omdat ik hier op een studentenkamertje zit, zal ik waarschijnlijk wel veel via koptelefoon gaan spelen...
  woensdag 18 augustus 2010 @ 20:11:35 #185
20720 brother52
Dus..........
pi_85448586
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 20:05 schreef bioloogje het volgende:
Een Roland cube of een Line6 spider IV
  woensdag 18 augustus 2010 @ 20:13:33 #186
pi_85448676
quote:

[..]

Welk model heb jij dan precies als eerste gitaar... Want je begrijpt dat ik er niet meteen teveel geld aan uit wil geven voor het geval dat het toch niet zo bevalt en dat ding hier gaan staan wegrotten...
[..]

Ik kreeg een 3e hands 100-euro gitaar te leen van een collega van me. Dus 1na 3 maanden kon ik met kennis van zaken een mooie Ibanez uitzoeken van 280 euro. 1,5 jaar geleden kwam nr 2, een Squier. Ze staan in mijn fobo.
pi_85448754
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 20:11 schreef brother52 het volgende:

[..]

Een Roland cube of een Line6 spider IV
Hier ben ik het mee eens.
Roland Cube is heel erg goed.
de MICROcube is zo`n beetje de meest populaire versterker van Roland, en sowieso in z`n prijsklasse.
Ik heb hier een Line-6 Spider IV-15 naast me staan en, hoewel ik hem best goed vindt, vind ik qua effecten en sound(zodra je hem doorkoppelt aan de pc voor opnames) de MicroCube wel beter!
pi_85448908
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:51 schreef Braddie het volgende:
Vermeld dan in ieder geval wel dat de Squier Affinity serie huilen met de pet op is, en alleen de duurdere Squiers nog redelijk klinken.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_85449112
De Squire`s van boven de 250 euro zijn wel goed, daar onder is het vaak om te janken.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 20:39:38 #190
163216 bioloogje
pi_85449780
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 20:23 schreef Braddie het volgende:
De Squire`s van boven de 250 euro zijn wel goed, daar onder is het vaak om te janken.
Dan ben ik dus meer dan 350 euro kwijt als ik ook een versterker neem van 100 euro... hmm das toch best veel geld. Zijn er ook acceptabele gitaren te koop voor minder of is 250 wel het absolute minimum om langer dan een weekje mee vooruit te kunnen?
pi_85449852
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 20:39 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Dan ben ik dus meer dan 350 euro kwijt als ik ook een versterker neem van 100 euro... hmm das toch best veel geld. Zijn er ook acceptabele gitaren te koop voor minder of is 250 wel het absolute minimum om langer dan een weekje mee vooruit te kunnen?
Je hebt wel redelijk fijne gitaartjes voor weinig.
Mijn Crafter Cruiser ST-200 heb ik 100 voor betaald(2ehands weliswaar). en doet het nu al zeker(reken ik het gebruik van die gast mee) 3 jaar.

Maarja, 100euro voor een versterker sowieso, en heb je inderdaad zeker 175-200 nodig voor een leuke gitaar.
Ik weet dat Squier leuke dingetjes maakt, maar naja, het moet dan wel allemaal afgesteld worden, en dat kost ook geld.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2010 20:43:19 ]
pi_85449998
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 20:39 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Ik heb zelf een tweedehands gekocht van iemand die ook zo'n beginnerssetje had. Op zich is het wel ok, ik kan er in ieder geval op oefenen en daar gaat het me nu om. Ik heb nog geen ervaring op andere gitaren, maar ik denk wel dat als ik serieus doorga, dat ik binnen een jaar een andere koop. Als ik binnenkort wat nummers kan spelen, ga ik een keer gitaren proberen in een winkel om het verschil te voelen.

Het geluid van die van mij vind ik niet slecht, ik heb weleens gehoord dat de betere gitaren makkelijker te bespelen zijn, geen idee of dat ook echt zo is.

[edit]Ik heb hem nu 3 maanden, de gitaar zelf is zo'n 5 jaar oud denk ik.
pi_85450118
quote:

[..]

[..]

Edit: oja omdat ik hier op een studentenkamertje zit, zal ik waarschijnlijk wel veel via koptelefoon gaan spelen...
Ik heb een squier van ¤200 :) Speelt als een tierelier.

Als je veel via een koptelefoon speelt, moet je eens richting een PocketPod van Line 6 kijken. Ideaal als je via een koptelefoon wilt spelen en je kan hem ook nog op je eigen speakers aansluiten. :)
pi_85450180
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 20:45 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Ik heb zelf een tweedehands gekocht van iemand die ook zo'n beginnerssetje had. Op zich is het wel ok, ik kan er in ieder geval op oefenen en daar gaat het me nu om. Ik heb nog geen ervaring op andere gitaren, maar ik denk wel dat als ik serieus doorga, dat ik binnen een jaar een andere koop. Als ik binnenkort wat nummers kan spelen, ga ik een keer gitaren proberen in een winkel om het verschil te voelen.

Het geluid van die van mij vind ik niet slecht, ik heb weleens gehoord dat de betere gitaren makkelijker te bespelen zijn, geen idee of dat ook echt zo is.

[edit]Ik heb hem nu 3 maanden, de gitaar zelf is zo'n 5 jaar oud denk ik.
Betere gitaren makkelijker te bespelen?
Dat is onzin.
Ligt aan jezelf.
Ik vind mijn Crafter beter spelen dan een Fender Strat van 1000 euro.
Maar dat vind persoon B bijvoorbeeld weer niet.

Ligt aan de snaren(speel zelf .09) en aan de afstelling.
pi_85450225
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 20:48 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Ik heb een squier van ¤200 :) Speelt als een tierelier.

Als je veel via een koptelefoon speelt, moet je eens richting een PocketPod van Line 6 kijken. Ideaal als je via een koptelefoon wilt spelen en je kan hem ook nog op je eigen speakers aansluiten. :)
De goedkopere gitaartjes lijken misschien kut, want goedkoop.
Maar het zijn prima gitaartjes hoor. Niks mis mee.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 20:53:10 #196
163216 bioloogje
pi_85450341
http://www.rockpalace.com/product/Ibanez-GRG170DX-Black-Night

Dit is dan een Ibanez van 200, is dat iets of zien jullie al meteen dat dat niet geweldig is.

Zullen ze me trouwens heel vreemd aankijken als ik morgen een winkel binnenstap en kom vertellen dat ik een gitaar zoek maar er 0 verstand van heb... :@
pi_85450389
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 20:49 schreef Braddie het volgende:

[..]

Betere gitaren makkelijker te bespelen?
Dat is onzin.
Ligt aan jezelf.
Ik vind mijn Crafter beter spelen dan een Fender Strat van 1000 euro.
Maar dat vind persoon B bijvoorbeeld weer niet.

Ligt aan de snaren(speel zelf .09) en aan de afstelling.
Zou goed kunnen, ik heb het ook alleen maar van horen zeggen, dus dat hoeft zeker niet waar te zijn. Afstelling is ook wel belangrijk. Zo'n goedkope zal wat sneller hebben dat de snaren gaan buzzen e.d, gewoon omdat de afstelling niet goed is. Ik heb verder zelf niet op andere elektrische gitaren gespeeld, dus ik kan er niet zo veel over zeggen. Daarom ga ik eerst maar wat nummers oefenen om het daarna dan eens zelf te ervaren.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:05:20 #198
20720 brother52
Dus..........
pi_85450892
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 20:53 schreef bioloogje het volgende:
http://www.rockpalace.com/product/Ibanez-GRG170DX-Black-Night

Dit is dan een Ibanez van 200, is dat iets of zien jullie al meteen dat dat niet geweldig is.

Zullen ze me trouwens heel vreemd aankijken als ik morgen een winkel binnenstap en kom vertellen dat ik een gitaar zoek maar er 0 verstand van heb... :@
Die is redelijk, goed genoeg om mee te beginnen maar het hangt er ook van af wat voor soort muziek je wilt gaan spelen. Voor rock en metal is die Ibanez prima om mee te beginnen.
Je zou ook naar gitaren van Vintage (het merk) of London City kunnen kijken. Die zijn een paar tientjes duurder maar belachelijk goed voor dat geld.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:07:52 #199
20720 brother52
Dus..........
pi_85450998
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 20:54 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Zou goed kunnen, ik heb het ook alleen maar van horen zeggen, dus dat hoeft zeker niet waar te zijn. Afstelling is ook wel belangrijk. Zo'n goedkope zal wat sneller hebben dat de snaren gaan buzzen e.d, gewoon omdat de afstelling niet goed is. Ik heb verder zelf niet op andere elektrische gitaren gespeeld, dus ik kan er niet zo veel over zeggen. Daarom ga ik eerst maar wat nummers oefenen om het daarna dan eens zelf te ervaren.
Afstelling is zowat het belangrijkste wat er is. Een Gibson van 5000 euro die beroerd is afgesteld speelt ook beroerd. Terwijl een Vintage van 250 euro super kan spelen omdat die erg goed is afgesteld.
Maar gitaren in winkels zijn vaak beroerd afgesteld. Ze worden uit de doos gehaald en in het rek gehangen.
pi_85451067
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:07 schreef brother52 het volgende:

[..]

Afstelling is zowat het belangrijkste wat er is. Een Gibson van 5000 euro die beroerd is afgesteld speelt ook beroerd. Terwijl een Vintage van 250 euro super kan spelen omdat die erg goed is afgesteld.
Maar gitaren in winkels zijn vaak beroerd afgesteld. Ze worden uit de doos gehaald en in het rek gehangen.
Meestal wel.
Tenzij het echt goed verkopende modellen zijn, dan hebben wij in de winkel showmodellen staan die afgestelt zijn(een beetje dan)
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:13:58 #201
pi_85451236
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 20:45 schreef Schuifpui het volgende:

Mijn Ibanez is helemaal niet slecht, maar de andere gitarist van een "bandje" waar ik mee oefende kocht een Amerikaanse Fender van 1900 euro en hij zegt: "Hou ff vast."
Dingen die ik niet kon spelen kon ik met dat ding wel, moeilijke dingen waren makkelijker.
pi_85451289
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Mijn Ibanez is helemaal niet slecht, maar de andere gitarist van een "bandje" waar ik mee oefende kocht een Amerikaanse Fender van 1900 euro en hij zegt: "Hou ff vast."
Dingen die ik niet kon spelen kon ik met dat ding wel, moeilijke dingen waren makkelijker.
Dat had ik met de Gibson Les Paul.
Speelde daar dingen op die ik op de Crafter niet kon(Na even 1 uurtje oefenen op de Crafter kan ik ze daar ook op)
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:16:47 #203
20720 brother52
Dus..........
pi_85451340
quote:

[..]

Dat is puur psychisch.
Of je moet je Ibanez wat beter afstellen. :P
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:22:47 #204
pi_85451585
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:16 schreef brother52 het volgende:

[..]

Dat is puur psychisch.
Nope. ik ben nooit onder de indruk van "namen" of reputaties.
quote:
Of je moet je Ibanez wat beter afstellen. :P
Ik heb vrij vlot daarna de Squier gekocht. :P
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:26:55 #205
163216 bioloogje
pi_85451765
Oke, stel ik koop een gitaar van 200 en een een versterker van 100. Wat heb ik dan nog meer nodig om aan de slag te kunnen en te blijven?
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:28:59 #206
pi_85451860
Een akkoordenboekje, kabeltjes en plectri.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:31:44 #207
20720 brother52
Dus..........
pi_85451960
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:26 schreef bioloogje het volgende:
Oke, stel ik koop een gitaar van 200 en een een versterker van 100. Wat heb ik dan nog meer nodig om aan de slag te kunnen en te blijven?
Een kabel, plectrum en een stemapparaatje. Kost in totaal zo'n 4 tientjes, hoewel er in die Roland cube en Line6 spider volgens mij een stemapparaatje ingebakken zit.
Het is ook wel handig om meteen 1 of 2 setjes reservesnaren te kopen.
En natuurlijk een flinke dosis motivatie.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:32:30 #208
163216 bioloogje
pi_85451985
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Een akkoordenboekje, kabeltjes en plectri.
that's all? oke Geen rare stem apparaten dus en weet ik veel wat nog meer wat er allemaal bij het eerste pakket zat wat ik poste...

edit: wel stem apparaatje dus...
pi_85452016
En gedult.
Tenzij je Autodidact bent.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:36:24 #210
pi_85452100
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:33 schreef Braddie het volgende:
En gedult.
Tenzij je Autodidact bent.
Autodidacten hebben van nature geduld. O-)
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:38:13 #211
163216 bioloogje
pi_85452149
Ik zal morgen Arnhem eens ingaan op zoek naar een goede winkel om me te laten adviseren. Dank iig tot nu toe.
pi_85452245
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Autodidacten hebben van nature geduld. O-)
Dat zeker.
pi_85452253
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:38 schreef bioloogje het volgende:
Ik zal morgen Arnhem eens ingaan op zoek naar een goede winkel om me te laten adviseren. Dank iig tot nu toe.
Eiland muziek!.
Daar heb ik de RS in bestelling staan!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2010 21:41:46 ]
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:42:48 #214
pi_85452298
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:41 schreef Braddie het volgende:

[..]

Eiland muziek!.
Werk jij bij Eiland?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_85452361
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Werk jij bij Eiland?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik werk bij Kick Music.
pi_85452386
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:44 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik werk bij Kick Music. Kick Music is trouwens nog zo`n beetje de enige zaak waar een kort verkopers praatje kan uitlopen in een lekkere jamsessie!
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:47:14 #217
pi_85452458
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:44 schreef Braddie het volgende:

[..]
Ik werk bij Kick Music. Kick Music is trouwens nog zo`n beetje de enige zaak waar een kort verkopers praatje kan uitlopen in een lekkere jamsessie!
Dan koop ik mijn volgende gitaar bij Kick :P
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:48:12 #218
163216 bioloogje
pi_85452492
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:41 schreef Braddie het volgende:

[..]

Eiland muziek!.
RS?
Die zaak bij het businesspark?

en wat een website zeg... Die kleuren :'(
pi_85452548
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan koop ik mijn volgende gitaar bij Kick :P
Zou ik doen!.
Zaak bestaat al bijna 30 jaar, er is altijd wel jammen.
Vanmiddag ook, kwam een man kijken voor een bas gitaar.
nog geen 5 minuten later zit die gast op een gitaar te spelen, m`n baas op een bas, m`n collega op een gitaar, en ik achter de toetsen.
pi_85452577
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:48 schreef bioloogje het volgende:

[..]

RS?
Die zaak bij het businesspark?

en wat een website zeg... Die kleuren :'(
RS is Red Special!
pi_85458962
Ik heb het C-Lebrity intro gespeeld, hier zitten GEEN fouten in!
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-JPP3IL7QXJXN.mp3
pi_85470956
Braddie, aangezien je vaak kleine riffs speelt, zou jij misschien eens kunnen kijken of je het bas riffje van Hysteria van Muse kunt? Ik speel nu ongeveer even lang als jij en ben daarmee bezig, maar ik krijg de snelheid er niet in. Het nummer is 93 bmp en je hebt alternate picking nodig op de 16e beats, best snel dus. Ben benieuwd of jij het kan, misschien is het nog wel veel te hoog gegrepen voor ons, maar als anderen het spelen ziet het er helemaal niet belachelijk snel uit. :P

Edit: Hmm 93bmp, dan de 16e beats, is 372 noten per minuut, 6.2 per seconde, misschien is het toch wel te moeilijk voor iemand die 3 maanden gitaar speelt. :D :')

[ Bericht 23% gewijzigd door Schuifpui op 19-08-2010 13:41:58 ]
  donderdag 19 augustus 2010 @ 14:25:23 #223
163216 bioloogje
pi_85473013
Wat is eigenlijk het verschil tussen verschillende plectrums? Je hebt soft, medium en weet ik veel allemaal wat. Maar wat is nu het meest geschikt voor de beginnende gitaar speler?
pi_85473352
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:25 schreef bioloogje het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen verschillende plectrums? Je hebt soft, medium en weet ik veel allemaal wat. Maar wat is nu het meest geschikt voor de beginnende gitaar speler?
Verschil in materiaal en dikte vooral. Welke het meest geschikt voor iemand is, is heel erg persoonlijk.
Ik zou gewoon een paar van verschillende dikte nemen en kijken welke je het meest prettig vindt spelen.
Heb je er eentje gevonden, koop er dan meteen een aantal bij. Je raakt ze namelijk altijd kwijt.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 14:35:10 #225
163216 bioloogje
pi_85473415
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:33 schreef brother52 het volgende:

[..]

Verschil in materiaal en dikte vooral. Welke het meest geschikt voor iemand is, is heel erg persoonlijk.
Ik zou gewoon een paar van verschillende dikte nemen en kijken welke je het meest prettig vindt spelen.
Heb je er eentje gevonden, koop er dan meteen een aantal bij. Je raakt ze namelijk altijd kwijt.
Bedankt, weer wat geleerd :P
pi_85473712
Dunne zijn makkelijker als je akkoorden gaat strummen, voor losse noten heb je weer iets dikkere nodig.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 14:42:47 #227
314951 johnybh
& de corsetboys
pi_85473778
lol jesj. heb 2 jaar geleden 100 plectrums gekocht, zijn nu allemaal weg. op 3 na. waren gelukkig goedkoop :)
Tokai Love Rock LS-90q :)
pi_85474147
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:41 schreef Schuifpui het volgende:
Dunne zijn makkelijker als je akkoorden gaat strummen, voor losse noten heb je weer iets dikkere nodig.
Met een dik plectrum kun je ook prima strummen. Je moet hem dan alleen wat schuiner houden.
Met een dun plectrum vind ik het al snel te mager klinken.
pi_85474305
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:50 schreef brother52 het volgende:

[..]

Met een dik plectrum kun je ook prima strummen. Je moet hem dan alleen wat schuiner houden.
Met een dun plectrum vind ik het al snel te mager klinken.
In die lessen die ik volg, raden ze dunne aan voor beginners met strummen. Ik heb zelf mediums, werkt ook prima.
pi_85474697
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:33 schreef brother52 het volgende:

[..]

Herkenbaar. Ik vind ze steeds na maanden weer eens in mijn bank :'). Ben nu het intro & verse 1 van "Under the Bridge" aan het leren. Pijnlijke vingers van de barre's ;(. Maarja, ik wil ze eindelijk eens leren.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 15:49:41 #231
pi_85476733
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:29 schreef Schuifpui het volgende:
Braddie, aangezien je vaak kleine riffs speelt, zou jij misschien eens kunnen kijken of je het bas riffje van Hysteria van Muse kunt? Ik speel nu ongeveer even lang als jij en ben daarmee bezig, maar ik krijg de snelheid er niet in. Het nummer is 93 bmp en je hebt alternate picking nodig op de 16e beats, best snel dus. Ben benieuwd of jij het kan, misschien is het nog wel veel te hoog gegrepen voor ons, maar als anderen het spelen ziet het er helemaal niet belachelijk snel uit. :P

Edit: Hmm 93bmp, dan de 16e beats, is 372 noten per minuut, 6.2 per seconde, misschien is het toch wel te moeilijk voor iemand die 3 maanden gitaar speelt. :D :')
Je moet gewoon beginnen, maak er een project van. Eerst langzaam, alle toontjes precies in de vingers krijgen. Als je ze allemaal hebt tempo opvoeren.
pi_85480053
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je moet gewoon beginnen, maak er een project van. Eerst langzaam, alle toontjes precies in de vingers krijgen. Als je ze allemaal hebt tempo opvoeren.
Ik ben er een paar dagen geleden mee begonnen, ik kan heb goed op 70% van het echte tempo, op 80% kan ik enigszins mee komen, maar wel veel fouten. Alleen zit ik al dagen op deze snelheid en het wil nu echt niet sneller. Ik ga het zeker nog wel proberen, een groot deel van het nummer gaat al aardig, dus ik wil hem uiteindelijk helemaal kunnen. :)
  donderdag 19 augustus 2010 @ 17:25:34 #233
pi_85481058
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:00 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ga het zeker nog wel proberen,
Dit past niet in gitaar spelen. Je moet elke dag even oefenen, er zijn een stuk of 8 dingen die ik elke dag speel. Het is niet zo dat je een stuk na 2 of 3 x proberen wel of niet kan spelen. Als je denkt dat je het kan, speel je het voor iemand anders en ga je op je bek. 6 maanden later kan je het wel, speel je het met een bandje, ga je weer op je bek. 3 maanden later hebben jullie echt goed geoefend in de oefenruimte, speel je voor het eerst voor publiek en ga je weer op je bek.
pi_85481117
iemand een linkje voor me naar uitleg hoe akkoorden zijn opgebouwd en waarom (note circles, keys etc)
<hr>
pi_85481136
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dit past niet in gitaar spelen. Je moet elke dag even oefenen, er zijn een stuk of 8 dingen die ik elke dag speel. Het is niet zo dat je een stuk na 2 of 3 x proberen wel of niet kan spelen. Als je denkt dat je het kan, speel je het voor iemand anders en ga je op je bek. 6 maanden later kan je het wel, speel je het met een bandje, ga je weer op je bek. 3 maanden later hebben jullie echt goed geoefend in de oefenruimte, speel je voor het eerst voor publiek en ga je weer op je bek.
:D Zo bedoel ik het niet. Ben de laatste 4 dagen een paar uur met dat stuk bezig geweest. :P
  donderdag 19 augustus 2010 @ 18:03:11 #236
pi_85482248
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:27 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

:D Zo bedoel ik het niet.
Wist ik wel :P
quote:
Ben de laatste 4 dagen een paar uur met dat stuk bezig geweest. :P
Goed zo.Over 10 jaar kan je het :P
pi_85482796
Wat is het nut om hele solo's te oefenen als je eigenlijk geen idee hebt wat je dan aan het spelen bent?

Kan je beter beginnen met blues oefenen als je zulke dingen wilt doen lijkt me.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 18:23:57 #239
pi_85482897
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 18:20 schreef Zodie het volgende:
Wat is het nut om hele solo's te oefenen als je eigenlijk geen idee hebt wat je dan aan het spelen bent?
Je bent muziek aan het spelen. De namen van akkoorden of technieken zijn alleen hulpmiddelen.
quote:
Kan je beter beginnen met blues oefenen als je zulke dingen wilt doen lijkt me.
Of psychedelische rock :?
pi_85483401
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 18:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je bent muziek aan het spelen. De namen van akkoorden of technieken zijn alleen hulpmiddelen.
[..]

Of psychedelische rock :?
Gaat niet om de namen, maar om toonladders ed, is nogal belangrijk enzo.

En want in psychedelische rock leer je soleren? of snapte je me niet.
pi_85483493
quote:

[..]

dat had ik ook, een aantal jaar geleden, had ik nog nooit een gitaar aangeraakt en toen hield ik een gitaar van 5000 euro vast en speelde zo cliffs of dover foutloos uit.
<hr>
  donderdag 19 augustus 2010 @ 18:49:15 #242
pi_85483630
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 18:41 schreef Zodie het volgende:

[..]

Gaat niet om de namen, maar om toonladders ed, is nogal belangrijk enzo.
Het zijn alleen maar gereedschappen. Het doel is muziek maken. Als jij een fantastische solo bedenkt en kan spelen bij een nummer interesseert het niemand wat of je toonladders kan spelen.
quote:
En want in psychedelische rock leer je soleren? of snapte je me niet.
Alsof je alleen in blues kan soleren of improviseren? Nee, we begrijpen elkaar totaal niet.
pi_85484624
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 18:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het zijn alleen maar gereedschappen. Het doel is muziek maken. Als jij een fantastische solo bedenkt en kan spelen bij een nummer interesseert het niemand wat of je toonladders kan spelen.
[..]

Alsof je alleen in blues kan soleren of improviseren? Nee, we begrijpen elkaar totaal niet.
Het zijn maar gereedschappen, dus volgens jouw is muziektheorie niet belangrijk?

Ik zeg niet dat het alleen in blues kan, ik zeg dat je het in blues leert. Waar blues om soleren gaat, heb je bij rock een stuk minder ruimte om te soleren, en je moet wel leren om in de goede key te spelen. Plus blues is gewoon je basis.

Ik snap wel dat mensen een solo willen leren, maar als je niet weet wat je doet leer je er heel weinig van. Solo's zijn vaak geimproviseerd, als je dan een solo letterlijk leert, dan schiet je het doel voorbij, omdat het waarschijnlijk elke keer een beetje anders is en dan kan je eigenlijk dus nog steeds niks.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 19:28:00 #244
pi_85485114
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 19:14 schreef Zodie het volgende:

[..]

Het zijn maar gereedschappen, dus volgens jouw is muziektheorie niet belangrijk?
Het is niet de essentie van muziek maken, nee. Muziek maken is emotioneel, de mooiste muziek is vaak heel simpel. Ik snap best dat muziektheorie je kan helpen om zelf makkelijker muziek te maken, maar het blijft een hulpmiddel. Als jij de solo van Teenspirit wilt spelen moet je dat doen, en liefst zo dat er mensen in katzwijm vallen. Of je dat nou doet met theoretische achtergrond of niet is helemaal niet belangrijk voor het in katzwijm vallen.
quote:
Ik zeg niet dat het alleen in blues kan, ik zeg dat je het in blues leert. Waar blues om soleren gaat, heb je bij rock een stuk minder ruimte om te soleren, en je moet wel leren om in de goede key te spelen. Plus blues is gewoon je basis.
Ik draai in een week een leuke gitaarpartij met solo in elkaar, beetje proberen, beetje spelen. Maar toen kwam ik een nummer van Anouk tegen en kreeg ik een moment van inspiratie. Het eerste deel kostte me een kwartier en na 1,5 dag had ik het ding afgerond. Dat was niet vanwege de theorie of omdat het een bepaalde muzieksoort was.
quote:
Ik snap wel dat mensen een solo willen leren, maar als je niet weet wat je doet leer je er heel weinig van.
Maar dan heb je het over iets heel anders: gitaar leren spelen. Maar gitaar leren spelen is slechts een stuk gereedschap naar het echte doel: muziek maken.
quote:
Solo's zijn vaak geimproviseerd,
Er zijn maar heel weinig solo's die op het podium geimproviseerd worden.
quote:
als je dan een solo letterlijk leert, dan schiet je het doel voorbij, omdat het waarschijnlijk elke keer een beetje anders is en dan kan je eigenlijk dus nog steeds niks.
Je leert een solo omdat je hem mooi vind en hem wilt spelen.

Jij verwart muziek maken met gitaar leren spelen.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 19:37:53 #245
pi_85485455
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 18:44 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

dat had ik ook, een aantal jaar geleden, had ik nog nooit een gitaar aangeraakt en toen hield ik een gitaar van 5000 euro vast en speelde zo cliffs of dover foutloos uit.
5000 euro is een heel bedrag voor een air-guitar! :o
  donderdag 19 augustus 2010 @ 19:40:39 #246
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_85485560
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 19:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

5000 euro is een heel bedrag voor een air-guitar! :o
Ingebouwde mp3-speler.
pi_85485594
quote:

Heb het geprobeert op bas.
16e noten lukte me opzich wel, maar niet strak.
pi_85486220
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 19:41 schreef Braddie het volgende:

[..]

Heb het geprobeert op bas.
16e noten lukte me opzich wel, maar niet strak.
Wel op tempo? :o
pi_85486273
Nja, klein beetje soms redelijk offbeat.
pi_85486620
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 19:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is niet de essentie van muziek maken, nee. Muziek maken is emotioneel, de mooiste muziek is vaak heel simpel. Ik snap best dat muziektheorie je kan helpen om zelf makkelijker muziek te maken, maar het blijft een hulpmiddel. Als jij de solo van Teenspirit wilt spelen moet je dat doen, en liefst zo dat er mensen in katzwijm vallen. Of je dat nou doet met theoretische achtergrond of niet is helemaal niet belangrijk voor het in katzwijm vallen.
[..]

Ik draai in een week een leuke gitaarpartij met solo in elkaar, beetje proberen, beetje spelen. Maar toen kwam ik een nummer van Anouk tegen en kreeg ik een moment van inspiratie. Het eerste deel kostte me een kwartier en na 1,5 dag had ik het ding afgerond. Dat was niet vanwege de theorie of omdat het een bepaalde muzieksoort was.
[..]

Maar dan heb je het over iets heel anders: gitaar leren spelen. Maar gitaar leren spelen is slechts een stuk gereedschap naar het echte doel: muziek maken.
[..]

Er zijn maar heel weinig solo's die op het podium geimproviseerd worden.
[..]

Je leert een solo omdat je hem mooi vind en hem wilt spelen.

Jij verwart muziek maken met gitaar leren spelen.
Ja ik heb het ook over gitaar leren spelen, daar gaat deze hele topicreeks over.
pi_85486643
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 20:00 schreef Braddie het volgende:
Nja, klein beetje soms redelijk offbeat.
Nou ben ik toch benieuwd, kan je het uploaden? :P
speel je het met plectrum trouwens of zonder?
pi_85486730
Geprobeert met plectrum, denk dat het met vingers beter gaat.
Uploaden zal niet gaan.
De bas die ik heb geleend mist nu een snaar.
En de bas waar ik het op speelde was op m`n werk, en als ik daar wat op internet zet wordt ik ontslagen.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 20:21:51 #253
pi_85487001
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 20:10 schreef Zodie het volgende:

[..]

Ja ik heb het ook over gitaar leren spelen, daar gaat deze hele topicreeks over.
Ok, maar je vraag was:
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 18:20 schreef Zodie het volgende:

en daar heb ik antwoord op gegeven.
pi_85488380
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 20:13 schreef Braddie het volgende:
Geprobeert met plectrum, denk dat het met vingers beter gaat.
Uploaden zal niet gaan.
De bas die ik heb geleend mist nu een snaar.
En de bas waar ik het op speelde was op m`n werk, en als ik daar wat op internet zet wordt ik ontslagen.
Ik kan niet zonder plectrum spelen. :( Hoe speel je het dan, met wijs- en middelvanger afwisselend?

Je kan hem trouwens ook op gewone gitaar spelen. Dat doe ik ook, omdat er tussen sommige chorus, verse en solo ook stukjes van de basriff zitten. Live wordt dat stukje vaak ook door gitaar gespeeld. :P

Ik kan het moeilijk geloven dat iemand die maar iets langer dan ik speelt, zoiets zo snel kan leren. Niet wantrouwig bedoelt overigens, maar ik ben er al flink wat uurtjes mee bezig en ik kom niet verder dan 70% van het tempo.
pi_85488993
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 20:58 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Ik kan niet zonder plectrum spelen. :( Hoe speel je het dan, met wijs- en middelvanger afwisselend?

Je kan hem trouwens ook op gewone gitaar spelen. Dat doe ik ook, omdat er tussen sommige chorus, verse en solo ook stukjes van de basriff zitten. Live wordt dat stukje vaak ook door gitaar gespeeld. :P

Ik kan het moeilijk geloven dat iemand die maar iets langer dan ik speelt, zoiets zo snel kan leren. Niet wantrouwig bedoelt overigens, maar ik ben er al flink wat uurtjes mee bezig en ik kom niet verder dan 70% van het tempo.
Ik speel het met Wijs en Middelvinger afwisselend als ik echt loopjes speel(i wish of Hard Days Night) dan speel ik ook met ringvinger en soms pink.

Ik kom ook niet veel verder dan 80% van het tempo, en het schommelt heel veel, want ik ben niet echt timingvast op bas.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:23:32 #256
163216 bioloogje
pi_85518806
Nou mensen, het is er toch van gekomen... Ik heb een gitaar gekocht.

Het gaat om de ibanez grg170

met de roland cube-20X deze heeft wel een stemmer in zich itt de 15x of de microcube.

Ik ben tot nu toe wat aan het uitproberen geweest en het gaat eigenlijk wel redelijk vind ik zelf... (alleen wanneer begint die eelt te groeien, want auw mijn vingers :') )
pi_85518831
mooi! mijn kennis gaat niet heel ver maar de cube is een top ding en die ibanez ziet er prachtig uit
<hr>
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:30:15 #258
163216 bioloogje
pi_85519010
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:24 schreef Dawnbreaker het volgende:
mooi! mijn kennis gaat niet heel ver maar de cube is een top ding en die ibanez ziet er prachtig uit
tot nu toe ben ik er ook wel tevreden mee... Nu nog ermee om leren gaan :P
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:44:39 #259
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_85519455
Cube is inderdaad prima. Ik zou alleen niet gelijk altijd op een van de distortion kanalen spelen, want dan hoor je minder snel of je een foutje maakt :P
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:46:03 #260
163216 bioloogje
pi_85519500
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:44 schreef BoerBert het volgende:
Cube is inderdaad prima. Ik zou alleen niet gelijk altijd op een van de distortion kanalen spelen, want dan hoor je minder snel of je een foutje maakt :P
Dat was ik ook niet van plan eerlijk gezegd... Maar aan de andere kant is het in het begin misschien wel prettig als ik een aantal van mijn fouten niet hoor :P
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:47:07 #261
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_85519523
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:46 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Dat was ik ook niet van plan eerlijk gezegd... Maar aan de andere kant is het in het begin misschien wel prettig als ik een aantal van mijn fouten niet hoor :P
Hehe, ja het is leuk als het op het begin al lekker klinkt, maar ik waarschuw je alleen maar even :+ Je Ibanez ziet er namelijk nogal uit als een flinke scheur/metalgitaar ;)
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:49:20 #262
163216 bioloogje
pi_85519582
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:47 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Hehe, ja het is leuk als het op het begin al lekker klinkt, maar ik waarschuw je alleen maar even :+ Je Ibanez ziet er namelijk nogal uit als een flinke scheur/metalgitaar ;)
http://www.youtube.com/v/nByCt9oLX28&hl=en&fs=1&rel=0&autoplay=1

Filmpje van iemand die er wat meer verstand van heeft en meer mee kan dan ik...
pi_85519677
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:49 schreef bioloogje het volgende:

[..]

http://www.youtube.com/v/nByCt9oLX28&hl=en&fs=1&rel=0&autoplay=1

Filmpje van iemand die er wat meer verstand van heeft en meer mee kan dan ik...
leuk dingetje :P
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:53:06 #264
163216 bioloogje
pi_85519694
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:52 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

leuk dingetje :P
In zijn handen wel ja :')
pi_85519755
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:46 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Je kan ze beter wel horen, anders leer je je zelf verkeerde dingen aan. ;)

Aan de andere kant speel in nu ook een nummer met wat distortion, maar sommige fouten worden juist versterkt. Ik krijg er de hele tijd pinch harmonics uit, terwijl dat niet moet en met die gain op de versterker wil dat wel. Het komt omdat ik de synchronisatie tussen beide handen op hoge snelheid nog niet echt goed krijg en daardoor een snaar aansla als ik hem met links nog net niet helemaal heb ingedrukt of juist weer aan het loslaten ben. :P
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:02:54 #266
163216 bioloogje
pi_85519952
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:54 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Je kan ze beter wel horen, anders leer je je zelf verkeerde dingen aan. ;)

Aan de andere kant speel in nu ook een nummer met wat distortion, maar sommige fouten worden juist versterkt. Ik krijg er de hele tijd pinch harmonics uit, terwijl dat niet moet en met die gain op de versterker wil dat wel. Het komt omdat ik de synchronisatie tussen beide handen op hoge snelheid nog niet echt goed krijg en daardoor een snaar aansla als ik hem met links nog net niet helemaal heb ingedrukt of juist weer aan het loslaten ben. :P
Ik heb nu toch nog niets aan de effecten, want het gaat toch zo houterig als de pest op het moment. Daarbij zit ik met wat grepen toch nog te kloten omdat ik niet goed met meerdere vingers in verschillende houdingen die snaren goed erop gedrukt krijg. Het overpakken tussen grepen is ook nog een hel. Maar ja, volgens mij niet heel vreemd met iets van 2 uur ervaring...
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:04:22 #267
pi_85519986
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:23 schreef bioloogje het volgende:

[ afbeelding ]

Bijna dezelfde als waar ik mee begonnen ben, succes. ^O^
quote:
Ik ben tot nu toe wat aan het uitproberen geweest en het gaat eigenlijk wel redelijk vind ik zelf... (alleen wanneer begint die eelt te groeien, want auw mijn vingers :') )
9 dagen 4 uur 23 minuten en 3 seconden.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:06:27 #268
163216 bioloogje
pi_85520036
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Bijna dezelfde als waar ik mee begonnen ben, succes. ^O^
[..]

9 dagen 4 uur 23 minuten en 3 seconden.
Tnx, dan ga ik de klok alvast zetten...
pi_85520329
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:02 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Ik heb nu toch nog niets aan de effecten, want het gaat toch zo houterig als de pest op het moment. Daarbij zit ik met wat grepen toch nog te kloten omdat ik niet goed met meerdere vingers in verschillende houdingen die snaren goed erop gedrukt krijg. Het overpakken tussen grepen is ook nog een hel. Maar ja, volgens mij niet heel vreemd met iets van 2 uur ervaring...
Wat ben je aan het oefenen? :P
pi_85521916
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:23 schreef bioloogje het volgende:

[ afbeelding ]

met de roland cube-20X deze heeft wel een stemmer in zich itt de 15x of de microcube.
[ afbeelding ]

En wat was je kwijt als ik mag vragen? EN ik neem an bij je lokale muziekboer?
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:46:51 #271
163216 bioloogje
pi_85529066
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:17 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Wat ben je aan het oefenen? :P
Ik heb eerst wat akkoorden zitten klooien, later maar begonnen aan de intro van nothing else matters... Dat gaat redelijk, tot het punt waar je moet gaan en het wat sneller gaat...

quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:24 schreef Godtje het volgende:

[..]

En wat was je kwijt als ik mag vragen? EN ik neem an bij je lokale muziekboer?
Gitaar was 200 de versterker 150...
Edit: ja bij de lokale muziekboer, maar de prijzen zijn redelijk gelijk aan internet.

[ Bericht 3% gewijzigd door bioloogje op 20-08-2010 23:00:46 ]
pi_85613687
quote:

Jeej op 90% van het tempo gaat het nu goed. Met het originele tempo kan ik nog net niet helemaal lekker mee komen, maar ik denk dat dat uiteindelijk ook wel gaat lukken. *O*
  donderdag 26 augustus 2010 @ 16:18:01 #273
163216 bioloogje
pi_85734844
Nou mensen de laatste dagen een beetje geoefend met nothing else matters adhv een video les van die kerel die ibanez16 ook al had gepost... Dat gaat nu redelijk goed, ik ken nu de acties uit mijn hoofd en kan deze nu verder gaan oefenen zonder filmpje erbij om de timing en de grepen onder de knie te krijgen...

Ben nu dus ook even aan het kijken naar tabs van andere nummers want om nu de hele tijd alleen dat ene nummer te spelen is ook niet geweldig natuurlijk :P

Maar daar zit nu mijn probleem... Hoe moet ik bij onderstaand stukje die haakjes lezen. De rest begrijp ik wel maar wat doen die ( en ) daartussen?

---------------------------(------------------------------------------------|
-------------3---5----------5p3-----3---------)---3--5------)---------------|
---2 / 4-------4------------------4---2------4-------------4---2------------|
----------------------------------------------------------------------------|
pi_85736551
Weet iemand een goede website waar veel theorie simpel beschreven wordt?
  donderdag 26 augustus 2010 @ 18:12:34 #275
pi_85738744
quote:
Dat zijn een soort van ghost notes. Die worden net iets zachter aangeslagen dan de noten zonder haakjes.
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=129446
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:09:17 #276
163216 bioloogje
pi_85743157
quote:
Aha, dank je wel.

Dan vraag nummer 2...
In de tab staan ook bijvoorbeeld 2 / 4 die snap ik wel je slide van de 2e fret naar de 4e. Maar nu staat er een met alleen / 2 Hoe lees en speel je dat?
pi_85743250
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:09 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Aha, dank je wel.

Dan vraag nummer 2...
In de tab staan ook bijvoorbeeld 2 / 4 die snap ik wel je slide van de 2e fret naar de 4e. Maar nu staat er een met alleen / 2 Hoe lees en speel je dat?
Dat is een slide "uit het niets". Heeft geen begin-noot :)
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:22:19 #278
pi_85743699
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:11 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Dat is een slide "uit het niets". Heeft geen begin-noot :)
Beginnen met een open snaar :Y
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:34:01 #279
163216 bioloogje
pi_85744172
Dan had ik toch goed gegokt (dat klonk wel goed namelijk) maar waarom staat er dan niet gewoon 0 / 2 ?
pi_85759897
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:34 schreef bioloogje het volgende:
Dan had ik toch goed gegokt (dat klonk wel goed namelijk) maar waarom staat er dan niet gewoon 0 / 2 ?
Omdat het ook niet hetzelfde is als beginnen met een open snaar. Bij 0/2 moet je een 0 horen en een 2. Bij /2 hoor je alleen de slide naar de 2.
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:17:08 #281
163216 bioloogje
pi_85762881
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 07:23 schreef starla het volgende:

[..]

Omdat het ook niet hetzelfde is als beginnen met een open snaar. Bij 0/2 moet je een 0 horen en een 2. Bij /2 hoor je alleen de slide naar de 2.
Aha, das best logisch eigenlijk :P
pi_85795321
Helaas ging de versterker op het laatst wat feedbacken, waardoor ik in de war raakte.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2010 01:17:39 ]
pi_85795521
ik heb meer moeite met het horen/herkennen van de noten/akkoorden.
alhoewel, zodra ik het eenmaal weet, dus welke noten/akkoorden men speelt, dan hoor/herken ik het weer wel :{
vaagheid.
pi_85808399
Een tijdje terug hadden we hier een discussie of een betere gitaar gitaar makkelijk speelt. Vandaag ben ik naar een grote muziekzaak geweest en wat dingen uitgeprobeerd en ik moet zeggen, alle nummers die ik ken gingen zo veel beter. Het ging veel vloeiender en barre akkoorden waren veel makkelijk te spelen. Ik hoefde lang niet zo hard te drukken als op mijn eigen, goedkope beginnersgitaar. Heb o.a. een Les Paul van ¤360 geprobeerd, speelde best lekker, alleen weet ik niet zeker of het geluid helemaal past bij de nummers die ik wil spelen. Ook een ¤1100 stratocaster geprobeerd, speelde ook erg goed.

Voorlopig nog geen concrete plannen om wat te kopen, maar ik vond er wel een enorm verschil in speelbaarheid tussen fatsoenlijke gitaren en die dingen in beginnerssetjes. Ik zou willen dat ik meer geld had, dan had ik direct een nieuwe gekocht. :P
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:23:31 #285
pi_85810011
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 16:09 schreef Schuifpui het volgende:
Ik zou willen dat ik meer geld had, dan had ik direct een nieuwe gekocht. :P
Zoek het niet te duur. Voor minder dan 400 euro heb je uitstekende gitaren, gewoon veel gitaren uitproberen. Uiteindelijk moet je een paar jaar later weer een beter gitaar kunnen vinden. :P
pi_85810303
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 17:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zoek het niet te duur. Voor minder dan 400 euro heb je uitstekende gitaren, gewoon veel gitaren uitproberen. Uiteindelijk moet je een paar jaar later weer een beter gitaar kunnen vinden. :P
Yup, die van ¤360 was echt een fijne gitaar, maar da's nog steeds vrij veel geld voor een student, zonder stufi. :P
pi_85948709
Vanmiddag eerste les ooit :D :o :o Ik heb zelfs nog nooit een elektrische gitaar vast gehad dus alle sterkte heb ik wel nodig. :') Kijken of het iets is voor mij. Uiteindelijk via een doodnormale manier een leraar gevonden met een leengitaar. Die kan me dus mooi helpen met het uitzoeken voor een thuis gitaar aangezien ik ook nog moet oefenen. Ik geloof zelfs dat ze lease constructies hebben met gitaren.

Voor de rest verkoopt mijn lokale muziekboer bijna geen Epiphone en helemaal geen echte beginners. hij verkoopt wel Vintage gitaren en een snel rondje op internet doet me leren dat Vintage en Epiphone ongeveer gelijk zouden moeten zijn in kwaliteit. Zijn jullie het daar mee eens?
pi_85948902
Tof, succes en veel plezier :)

Ben zelf ook aan het overwegen lessen te nemen, maar dat betekent WEER een avond kwijt dus ben er nog niet helemaal overuit. Ben benieuwd hoe het je bevalt!
pi_85949044
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:17 schreef Godtje het volgende:
Vanmiddag eerste les ooit :D :o :o Ik heb zelfs nog nooit een elektrische gitaar vast gehad dus alle sterkte heb ik wel nodig. :') Kijken of het iets is voor mij. Uiteindelijk via een doodnormale manier een leraar gevonden met een leengitaar. Die kan me dus mooi helpen met het uitzoeken voor een thuis gitaar aangezien ik ook nog moet oefenen. Ik geloof zelfs dat ze lease constructies hebben met gitaren.

Voor de rest verkoopt mijn lokale muziekboer bijna geen Epiphone en helemaal geen echte beginners. hij verkoopt wel Vintage gitaren en een snel rondje op internet doet me leren dat Vintage en Epiphone ongeveer gelijk zouden moeten zijn in kwaliteit. Zijn jullie het daar mee eens?
Je kan ook gewoon zo'n heel goedkoop gitaartje kopen voor de eerste paar maanden, nieuw voor ¤80, tweedehands al helemaal goedkoop. Dan kan je daar een paar maanden op spelen en zodra je een paar nummers kan, ga je een fatsoenlijke uitzoeken. Dan is mijn plan ook een beetje. Als je iets kan spelen, dan voel je al verschil tussen gitaren.
  woensdag 1 september 2010 @ 14:29:31 #290
20720 brother52
Dus..........
pi_85949121
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:17 schreef Godtje het volgende:
Tof, succes ^O^
quote:
Ik ben het er niet helemaal mee eens. ;)
Ik zie de laatste tijd steeds meer muziekwinkels het lagere segment van Epiphone de deur uit doen en dat vervangen voor Vintage omdat die kwalitatief zelfs iets beter zijn dan de standaard Epiphones.
Een tijdje geleden heb ik op een vintage strat gespeeld en hem bijna mee genomen. Het enige wat me tegen hield was dat ik nog niet op zoek ben naar een strat. Dat ding speelde echt geweldig.
  woensdag 1 september 2010 @ 14:34:56 #291
pi_85949313
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 17:35 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Yup, die van ¤360 was echt een fijne gitaar, maar da's nog steeds vrij veel geld voor een student, zonder stufi. :P
De strat in mijn FoBo was 370 euro. Hij klinkt nog steeds mooier dan ie er uit ziet, maar hij ligt nu bij de gitarendokter. :{

Gelukkig heb ik geen stufi meer :9
pi_85949782
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:22 schreef m0ridin het volgende:
Tof, succes en veel plezier :)

Ben zelf ook aan het overwegen lessen te nemen, maar dat betekent WEER een avond kwijt dus ben er nog niet helemaal overuit. Ben benieuwd hoe het je bevalt!
Ik begin toevallig vroeg op mijn werk en heb dus al les om 16.00 dus geen avond kwijt. Les is ook maar iets van 20/30 minuten. De plek waar het zit is ook onderweg van werk naar huis dus voor mij is dat vrij ideaal.
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:26 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon zo'n heel goedkoop gitaartje kopen voor de eerste paar maanden, nieuw voor ¤80, tweedehands al helemaal goedkoop. Dan kan je daar een paar maanden op spelen en zodra je een paar nummers kan, ga je een fatsoenlijke uitzoeken. Dan is mijn plan ook een beetje. Als je iets kan spelen, dan voel je al verschil tussen gitaren.
Dat kan inderdaad maar dan koop ik denk ik toch nog iets liever eentje van rond de 300 waar je even mee kan doen. Maar goed ik zal ook even overleggen met de leraar. Misschien heeft die inderdaad ook nog wat staan. Het risico dat ik na x lessen er mee stop en dat het niks is voor me is er ook.

quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:29 schreef brother52 het volgende:

[..]

Tof, succes ^O^
[..]

Ik ben het er niet helemaal mee eens. ;)
Ik zie de laatste tijd steeds meer muziekwinkels het lagere segment van Epiphone de deur uit doen en dat vervangen voor Vintage omdat die kwalitatief zelfs iets beter zijn dan de standaard Epiphones.
Een tijdje geleden heb ik op een vintage strat gespeeld en hem bijna mee genomen. Het enige wat me tegen hield was dat ik nog niet op zoek ben naar een strat. Dat ding speelde echt geweldig.
Je bent het er dus ten goede mee eens. *O* Aangezien ik geen ervaring heb is een lokale muziekhandel wel makkelijk denk ik. En de vintage stellen ze gratis voor je af als je die koopt.
pi_85954526
Terug! *O*
Gitaar en versterker mee gekregen om thuis te oefenen. *O*
Ik hoef helemaal niks te kopen voor de komende periode. :o

Helemaal leuk voor nu :)
  woensdag 1 september 2010 @ 17:08:01 #294
163216 bioloogje
pi_85954642
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:04 schreef Godtje het volgende:
Terug! *O*
Gitaar en versterker mee gekregen om thuis te oefenen. *O*
Ik hoef helemaal niks te kopen voor de komende periode. :o

Helemaal leuk voor nu :)
Tof. ^O^ Kun je al wat spelen :P
pi_85954706
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:08 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Tof. ^O^ Kun je al wat spelen :P
Ja *O*
Een E Mineur en een E Majeur :')
  woensdag 1 september 2010 @ 17:13:28 #296
pi_85954824
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:10 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ja *O*
Nog een A en een D en dan speel je de blues :P
pi_85954954
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nog een A en een D en dan speel je de blues :P
Tof! Dus nog twee lessen :7
Uiteraard wist de leraar te vertellen dat ik ritme gevoel heb. Waarschijnlijk loopt de hele stad rond met talent volgens hem. ;) Maar het is wel vriendelijk :D *O*
pi_85955068
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:10 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ja *O*
Je kan ook een Em11 :Y
pi_85962529
Net even snel Wonderful Tonight opgenomen met de Fender Stratocaster als lead, de Crafter Cruiser ST-200 als Rythm en een Hartke Bas als.... Bas.

Heb het nummer even 10 minuten ingestudeert. En dit is het resultaat:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-E3YA46CB7MQ4.mp3
pi_85966260
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:47 schreef Braddie het volgende:
Net even snel Wonderful Tonight opgenomen met de Fender Stratocaster als lead, de Crafter Cruiser ST-200 als Rythm en een Hartke Bas als.... Bas.

Heb het nummer even 10 minuten ingestudeert. En dit is het resultaat:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-E3YA46CB7MQ4.mp3
Klinkt niet slecht, klinkt ook niet heel moeilijk, die ga ik misschien ook wel proberen. Heb alleen helaas niet zo'n goede gitaar en amp. Werk je trouwens ook weleens aan techniek of ben je echt alleen korte solo's aan het instuderen?

Ik volg nu van die online lessen en dan wordt er toch wel vooral op akkoorden en techniek gefocust niet echt op zulke dingen. Ik denk dat je wel moet uitkijken dat je niet verkeerde dingen aanleert, zodat je later meer moeite hebt met ingewikkelde nummers.
pi_85966319
quote:
Op woensdag 1 september 2010 22:09 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Klinkt niet slecht, klinkt ook niet heel moeilijk, die ga ik misschien ook wel proberen. Heb alleen helaas niet zo'n goede gitaar en amp. Werk je trouwens ook weleens aan techniek of ben je echt alleen korte solo's aan het instuderen?

Ik volg nu van die online lessen en dan wordt er toch wel vooral op akkoorden en techniek gefocust niet echt op zulke dingen. Ik denk dat je wel moet uitkijken dat je niet verkeerde dingen aanleert, zodat je later meer moeite hebt met ingewikkelde nummers.
Ik werk ook weleens aan techniek, maar solotjes leren vind ik wel het leukste natuurlijk, en akkoorden offcourse!
Laatste akkoorden schema was dat van baby van Justin B**ber
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')