abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85473712
Dunne zijn makkelijker als je akkoorden gaat strummen, voor losse noten heb je weer iets dikkere nodig.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 14:42:47 #227
314951 johnybh
& de corsetboys
pi_85473778
lol jesj. heb 2 jaar geleden 100 plectrums gekocht, zijn nu allemaal weg. op 3 na. waren gelukkig goedkoop :)
Tokai Love Rock LS-90q :)
pi_85474147
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:41 schreef Schuifpui het volgende:
Dunne zijn makkelijker als je akkoorden gaat strummen, voor losse noten heb je weer iets dikkere nodig.
Met een dik plectrum kun je ook prima strummen. Je moet hem dan alleen wat schuiner houden.
Met een dun plectrum vind ik het al snel te mager klinken.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_85474305
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:50 schreef brother52 het volgende:

[..]

Met een dik plectrum kun je ook prima strummen. Je moet hem dan alleen wat schuiner houden.
Met een dun plectrum vind ik het al snel te mager klinken.
In die lessen die ik volg, raden ze dunne aan voor beginners met strummen. Ik heb zelf mediums, werkt ook prima.
pi_85474697
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:33 schreef brother52 het volgende:

[..]

Verschil in materiaal en dikte vooral. Welke het meest geschikt voor iemand is, is heel erg persoonlijk.
Ik zou gewoon een paar van verschillende dikte nemen en kijken welke je het meest prettig vindt spelen.
Heb je er eentje gevonden, koop er dan meteen een aantal bij. Je raakt ze namelijk altijd kwijt.
Herkenbaar. Ik vind ze steeds na maanden weer eens in mijn bank :'). Ben nu het intro & verse 1 van "Under the Bridge" aan het leren. Pijnlijke vingers van de barre's ;(. Maarja, ik wil ze eindelijk eens leren.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 15:49:41 #231
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_85476733
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:29 schreef Schuifpui het volgende:
Braddie, aangezien je vaak kleine riffs speelt, zou jij misschien eens kunnen kijken of je het bas riffje van Hysteria van Muse kunt? Ik speel nu ongeveer even lang als jij en ben daarmee bezig, maar ik krijg de snelheid er niet in. Het nummer is 93 bmp en je hebt alternate picking nodig op de 16e beats, best snel dus. Ben benieuwd of jij het kan, misschien is het nog wel veel te hoog gegrepen voor ons, maar als anderen het spelen ziet het er helemaal niet belachelijk snel uit. :P

Edit: Hmm 93bmp, dan de 16e beats, is 372 noten per minuut, 6.2 per seconde, misschien is het toch wel te moeilijk voor iemand die 3 maanden gitaar speelt. :D :')
Je moet gewoon beginnen, maak er een project van. Eerst langzaam, alle toontjes precies in de vingers krijgen. Als je ze allemaal hebt tempo opvoeren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_85480053
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je moet gewoon beginnen, maak er een project van. Eerst langzaam, alle toontjes precies in de vingers krijgen. Als je ze allemaal hebt tempo opvoeren.
Ik ben er een paar dagen geleden mee begonnen, ik kan heb goed op 70% van het echte tempo, op 80% kan ik enigszins mee komen, maar wel veel fouten. Alleen zit ik al dagen op deze snelheid en het wil nu echt niet sneller. Ik ga het zeker nog wel proberen, een groot deel van het nummer gaat al aardig, dus ik wil hem uiteindelijk helemaal kunnen. :)
  donderdag 19 augustus 2010 @ 17:25:34 #233
pi_85481058
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:00 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ga het zeker nog wel proberen,
Dit past niet in gitaar spelen. Je moet elke dag even oefenen, er zijn een stuk of 8 dingen die ik elke dag speel. Het is niet zo dat je een stuk na 2 of 3 x proberen wel of niet kan spelen. Als je denkt dat je het kan, speel je het voor iemand anders en ga je op je bek. 6 maanden later kan je het wel, speel je het met een bandje, ga je weer op je bek. 3 maanden later hebben jullie echt goed geoefend in de oefenruimte, speel je voor het eerst voor publiek en ga je weer op je bek.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_85481117
iemand een linkje voor me naar uitleg hoe akkoorden zijn opgebouwd en waarom (note circles, keys etc)
<hr>
pi_85481136
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dit past niet in gitaar spelen. Je moet elke dag even oefenen, er zijn een stuk of 8 dingen die ik elke dag speel. Het is niet zo dat je een stuk na 2 of 3 x proberen wel of niet kan spelen. Als je denkt dat je het kan, speel je het voor iemand anders en ga je op je bek. 6 maanden later kan je het wel, speel je het met een bandje, ga je weer op je bek. 3 maanden later hebben jullie echt goed geoefend in de oefenruimte, speel je voor het eerst voor publiek en ga je weer op je bek.
:D Zo bedoel ik het niet. Ben de laatste 4 dagen een paar uur met dat stuk bezig geweest. :P
  donderdag 19 augustus 2010 @ 18:03:11 #236
pi_85482248
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:27 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

:D Zo bedoel ik het niet.
Wist ik wel :P
quote:
Ben de laatste 4 dagen een paar uur met dat stuk bezig geweest. :P
Goed zo.Over 10 jaar kan je het :P
pi_85482796
Wat is het nut om hele solo's te oefenen als je eigenlijk geen idee hebt wat je dan aan het spelen bent?

Kan je beter beginnen met blues oefenen als je zulke dingen wilt doen lijkt me.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 18:23:57 #239
pi_85482897
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 18:20 schreef Zodie het volgende:
Wat is het nut om hele solo's te oefenen als je eigenlijk geen idee hebt wat je dan aan het spelen bent?
Je bent muziek aan het spelen. De namen van akkoorden of technieken zijn alleen hulpmiddelen.
quote:
Kan je beter beginnen met blues oefenen als je zulke dingen wilt doen lijkt me.
Of psychedelische rock :?
pi_85483401
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 18:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je bent muziek aan het spelen. De namen van akkoorden of technieken zijn alleen hulpmiddelen.
[..]

Of psychedelische rock :?
Gaat niet om de namen, maar om toonladders ed, is nogal belangrijk enzo.

En want in psychedelische rock leer je soleren? of snapte je me niet.
pi_85483493
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Mijn Ibanez is helemaal niet slecht, maar de andere gitarist van een "bandje" waar ik mee oefende kocht een Amerikaanse Fender van 1900 euro en hij zegt: "Hou ff vast."
Dingen die ik niet kon spelen kon ik met dat ding wel, moeilijke dingen waren makkelijker.
dat had ik ook, een aantal jaar geleden, had ik nog nooit een gitaar aangeraakt en toen hield ik een gitaar van 5000 euro vast en speelde zo cliffs of dover foutloos uit.
<hr>
  donderdag 19 augustus 2010 @ 18:49:15 #242
pi_85483630
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 18:41 schreef Zodie het volgende:

[..]

Gaat niet om de namen, maar om toonladders ed, is nogal belangrijk enzo.
Het zijn alleen maar gereedschappen. Het doel is muziek maken. Als jij een fantastische solo bedenkt en kan spelen bij een nummer interesseert het niemand wat of je toonladders kan spelen.
quote:
En want in psychedelische rock leer je soleren? of snapte je me niet.
Alsof je alleen in blues kan soleren of improviseren? Nee, we begrijpen elkaar totaal niet.
pi_85484624
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 18:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het zijn alleen maar gereedschappen. Het doel is muziek maken. Als jij een fantastische solo bedenkt en kan spelen bij een nummer interesseert het niemand wat of je toonladders kan spelen.
[..]

Alsof je alleen in blues kan soleren of improviseren? Nee, we begrijpen elkaar totaal niet.
Het zijn maar gereedschappen, dus volgens jouw is muziektheorie niet belangrijk?

Ik zeg niet dat het alleen in blues kan, ik zeg dat je het in blues leert. Waar blues om soleren gaat, heb je bij rock een stuk minder ruimte om te soleren, en je moet wel leren om in de goede key te spelen. Plus blues is gewoon je basis.

Ik snap wel dat mensen een solo willen leren, maar als je niet weet wat je doet leer je er heel weinig van. Solo's zijn vaak geimproviseerd, als je dan een solo letterlijk leert, dan schiet je het doel voorbij, omdat het waarschijnlijk elke keer een beetje anders is en dan kan je eigenlijk dus nog steeds niks.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 19:28:00 #244
pi_85485114
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 19:14 schreef Zodie het volgende:

[..]

Het zijn maar gereedschappen, dus volgens jouw is muziektheorie niet belangrijk?
Het is niet de essentie van muziek maken, nee. Muziek maken is emotioneel, de mooiste muziek is vaak heel simpel. Ik snap best dat muziektheorie je kan helpen om zelf makkelijker muziek te maken, maar het blijft een hulpmiddel. Als jij de solo van Teenspirit wilt spelen moet je dat doen, en liefst zo dat er mensen in katzwijm vallen. Of je dat nou doet met theoretische achtergrond of niet is helemaal niet belangrijk voor het in katzwijm vallen.
quote:
Ik zeg niet dat het alleen in blues kan, ik zeg dat je het in blues leert. Waar blues om soleren gaat, heb je bij rock een stuk minder ruimte om te soleren, en je moet wel leren om in de goede key te spelen. Plus blues is gewoon je basis.
Ik draai in een week een leuke gitaarpartij met solo in elkaar, beetje proberen, beetje spelen. Maar toen kwam ik een nummer van Anouk tegen en kreeg ik een moment van inspiratie. Het eerste deel kostte me een kwartier en na 1,5 dag had ik het ding afgerond. Dat was niet vanwege de theorie of omdat het een bepaalde muzieksoort was.
quote:
Ik snap wel dat mensen een solo willen leren, maar als je niet weet wat je doet leer je er heel weinig van.
Maar dan heb je het over iets heel anders: gitaar leren spelen. Maar gitaar leren spelen is slechts een stuk gereedschap naar het echte doel: muziek maken.
quote:
Solo's zijn vaak geimproviseerd,
Er zijn maar heel weinig solo's die op het podium geimproviseerd worden.
quote:
als je dan een solo letterlijk leert, dan schiet je het doel voorbij, omdat het waarschijnlijk elke keer een beetje anders is en dan kan je eigenlijk dus nog steeds niks.
Je leert een solo omdat je hem mooi vind en hem wilt spelen.

Jij verwart muziek maken met gitaar leren spelen.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 19:37:53 #245
pi_85485455
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 18:44 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

dat had ik ook, een aantal jaar geleden, had ik nog nooit een gitaar aangeraakt en toen hield ik een gitaar van 5000 euro vast en speelde zo cliffs of dover foutloos uit.
5000 euro is een heel bedrag voor een air-guitar! :o
  donderdag 19 augustus 2010 @ 19:40:39 #246
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_85485560
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 19:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

5000 euro is een heel bedrag voor een air-guitar! :o
Ingebouwde mp3-speler.
pi_85485594
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:29 schreef Schuifpui het volgende:
Braddie, aangezien je vaak kleine riffs speelt, zou jij misschien eens kunnen kijken of je het bas riffje van Hysteria van Muse kunt? Ik speel nu ongeveer even lang als jij en ben daarmee bezig, maar ik krijg de snelheid er niet in. Het nummer is 93 bmp en je hebt alternate picking nodig op de 16e beats, best snel dus. Ben benieuwd of jij het kan, misschien is het nog wel veel te hoog gegrepen voor ons, maar als anderen het spelen ziet het er helemaal niet belachelijk snel uit. :P

Edit: Hmm 93bmp, dan de 16e beats, is 372 noten per minuut, 6.2 per seconde, misschien is het toch wel te moeilijk voor iemand die 3 maanden gitaar speelt. :D :')
Heb het geprobeert op bas.
16e noten lukte me opzich wel, maar niet strak.
pi_85486220
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 19:41 schreef Braddie het volgende:

[..]

Heb het geprobeert op bas.
16e noten lukte me opzich wel, maar niet strak.
Wel op tempo? :o
pi_85486273
Nja, klein beetje soms redelijk offbeat.
pi_85486620
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 19:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is niet de essentie van muziek maken, nee. Muziek maken is emotioneel, de mooiste muziek is vaak heel simpel. Ik snap best dat muziektheorie je kan helpen om zelf makkelijker muziek te maken, maar het blijft een hulpmiddel. Als jij de solo van Teenspirit wilt spelen moet je dat doen, en liefst zo dat er mensen in katzwijm vallen. Of je dat nou doet met theoretische achtergrond of niet is helemaal niet belangrijk voor het in katzwijm vallen.
[..]

Ik draai in een week een leuke gitaarpartij met solo in elkaar, beetje proberen, beetje spelen. Maar toen kwam ik een nummer van Anouk tegen en kreeg ik een moment van inspiratie. Het eerste deel kostte me een kwartier en na 1,5 dag had ik het ding afgerond. Dat was niet vanwege de theorie of omdat het een bepaalde muzieksoort was.
[..]

Maar dan heb je het over iets heel anders: gitaar leren spelen. Maar gitaar leren spelen is slechts een stuk gereedschap naar het echte doel: muziek maken.
[..]

Er zijn maar heel weinig solo's die op het podium geimproviseerd worden.
[..]

Je leert een solo omdat je hem mooi vind en hem wilt spelen.

Jij verwart muziek maken met gitaar leren spelen.
Ja ik heb het ook over gitaar leren spelen, daar gaat deze hele topicreeks over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')