Aha, dank je wel.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=129446
Dat is een slide "uit het niets". Heeft geen begin-nootquote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:09 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Aha, dank je wel.
Dan vraag nummer 2...
In de tab staan ook bijvoorbeeld 2 / 4 die snap ik wel je slide van de 2e fret naar de 4e. Maar nu staat er een met alleen / 2 Hoe lees en speel je dat?
Beginnen met een open snaarquote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:11 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Dat is een slide "uit het niets". Heeft geen begin-noot
Omdat het ook niet hetzelfde is als beginnen met een open snaar. Bij 0/2 moet je een 0 horen en een 2. Bij /2 hoor je alleen de slide naar de 2.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:34 schreef bioloogje het volgende:
Dan had ik toch goed gegokt (dat klonk wel goed namelijk) maar waarom staat er dan niet gewoon 0 / 2 ?
Aha, das best logisch eigenlijkquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 07:23 schreef starla het volgende:
[..]
Omdat het ook niet hetzelfde is als beginnen met een open snaar. Bij 0/2 moet je een 0 horen en een 2. Bij /2 hoor je alleen de slide naar de 2.
Zoek het niet te duur. Voor minder dan 400 euro heb je uitstekende gitaren, gewoon veel gitaren uitproberen. Uiteindelijk moet je een paar jaar later weer een beter gitaar kunnen vinden.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 16:09 schreef Schuifpui het volgende:
Ik zou willen dat ik meer geld had, dan had ik direct een nieuwe gekocht.
Yup, die van ¤360 was echt een fijne gitaar, maar da's nog steeds vrij veel geld voor een student, zonder stufi.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 17:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zoek het niet te duur. Voor minder dan 400 euro heb je uitstekende gitaren, gewoon veel gitaren uitproberen. Uiteindelijk moet je een paar jaar later weer een beter gitaar kunnen vinden.
Je kan ook gewoon zo'n heel goedkoop gitaartje kopen voor de eerste paar maanden, nieuw voor ¤80, tweedehands al helemaal goedkoop. Dan kan je daar een paar maanden op spelen en zodra je een paar nummers kan, ga je een fatsoenlijke uitzoeken. Dan is mijn plan ook een beetje. Als je iets kan spelen, dan voel je al verschil tussen gitaren.quote:Op woensdag 1 september 2010 14:17 schreef Godtje het volgende:
Vanmiddag eerste les ooit![]()
![]()
Ik heb zelfs nog nooit een elektrische gitaar vast gehad dus alle sterkte heb ik wel nodig.
Kijken of het iets is voor mij. Uiteindelijk via een doodnormale manier een leraar gevonden met een leengitaar. Die kan me dus mooi helpen met het uitzoeken voor een thuis gitaar aangezien ik ook nog moet oefenen. Ik geloof zelfs dat ze lease constructies hebben met gitaren.
Voor de rest verkoopt mijn lokale muziekboer bijna geen Epiphone en helemaal geen echte beginners. hij verkoopt wel Vintage gitaren en een snel rondje op internet doet me leren dat Vintage en Epiphone ongeveer gelijk zouden moeten zijn in kwaliteit. Zijn jullie het daar mee eens?
Tof, succesquote:Op woensdag 1 september 2010 14:17 schreef Godtje het volgende:
Vanmiddag eerste les ooit![]()
![]()
Ik heb zelfs nog nooit een elektrische gitaar vast gehad dus alle sterkte heb ik wel nodig.
Kijken of het iets is voor mij. Uiteindelijk via een doodnormale manier een leraar gevonden met een leengitaar. Die kan me dus mooi helpen met het uitzoeken voor een thuis gitaar aangezien ik ook nog moet oefenen. Ik geloof zelfs dat ze lease constructies hebben met gitaren.
Ik ben het er niet helemaal mee eens.quote:Voor de rest verkoopt mijn lokale muziekboer bijna geen Epiphone en helemaal geen echte beginners. hij verkoopt wel Vintage gitaren en een snel rondje op internet doet me leren dat Vintage en Epiphone ongeveer gelijk zouden moeten zijn in kwaliteit. Zijn jullie het daar mee eens?
De strat in mijn FoBo was 370 euro. Hij klinkt nog steeds mooier dan ie er uit ziet, maar hij ligt nu bij de gitarendokter.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 17:35 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Yup, die van ¤360 was echt een fijne gitaar, maar da's nog steeds vrij veel geld voor een student, zonder stufi.
Ik begin toevallig vroeg op mijn werk en heb dus al les om 16.00 dus geen avond kwijt. Les is ook maar iets van 20/30 minuten. De plek waar het zit is ook onderweg van werk naar huis dus voor mij is dat vrij ideaal.quote:Op woensdag 1 september 2010 14:22 schreef m0ridin het volgende:
Tof, succes en veel plezier
Ben zelf ook aan het overwegen lessen te nemen, maar dat betekent WEER een avond kwijt dus ben er nog niet helemaal overuit. Ben benieuwd hoe het je bevalt!
Dat kan inderdaad maar dan koop ik denk ik toch nog iets liever eentje van rond de 300 waar je even mee kan doen. Maar goed ik zal ook even overleggen met de leraar. Misschien heeft die inderdaad ook nog wat staan. Het risico dat ik na x lessen er mee stop en dat het niks is voor me is er ook.quote:Op woensdag 1 september 2010 14:26 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon zo'n heel goedkoop gitaartje kopen voor de eerste paar maanden, nieuw voor ¤80, tweedehands al helemaal goedkoop. Dan kan je daar een paar maanden op spelen en zodra je een paar nummers kan, ga je een fatsoenlijke uitzoeken. Dan is mijn plan ook een beetje. Als je iets kan spelen, dan voel je al verschil tussen gitaren.
Je bent het er dus ten goede mee eens.quote:Op woensdag 1 september 2010 14:29 schreef brother52 het volgende:
[..]
Tof, succes![]()
[..]
Ik ben het er niet helemaal mee eens.![]()
Ik zie de laatste tijd steeds meer muziekwinkels het lagere segment van Epiphone de deur uit doen en dat vervangen voor Vintage omdat die kwalitatief zelfs iets beter zijn dan de standaard Epiphones.
Een tijdje geleden heb ik op een vintage strat gespeeld en hem bijna mee genomen. Het enige wat me tegen hield was dat ik nog niet op zoek ben naar een strat. Dat ding speelde echt geweldig.
Tof.quote:Op woensdag 1 september 2010 17:04 schreef Godtje het volgende:
Terug!![]()
Gitaar en versterker mee gekregen om thuis te oefenen.![]()
Ik hoef helemaal niks te kopen voor de komende periode.![]()
Helemaal leuk voor nu
Nog een A en een D en dan speel je de bluesquote:
Tof! Dus nog twee lessenquote:Op woensdag 1 september 2010 17:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nog een A en een D en dan speel je de blues
Klinkt niet slecht, klinkt ook niet heel moeilijk, die ga ik misschien ook wel proberen. Heb alleen helaas niet zo'n goede gitaar en amp. Werk je trouwens ook weleens aan techniek of ben je echt alleen korte solo's aan het instuderen?quote:Op woensdag 1 september 2010 20:47 schreef Braddie het volgende:
Net even snel Wonderful Tonight opgenomen met de Fender Stratocaster als lead, de Crafter Cruiser ST-200 als Rythm en een Hartke Bas als.... Bas.
Heb het nummer even 10 minuten ingestudeert. En dit is het resultaat:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-E3YA46CB7MQ4.mp3
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |