abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:09:17 #276
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_85743157
quote:
Aha, dank je wel.

Dan vraag nummer 2...
In de tab staan ook bijvoorbeeld 2 / 4 die snap ik wel je slide van de 2e fret naar de 4e. Maar nu staat er een met alleen / 2 Hoe lees en speel je dat?
pi_85743250
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:09 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Aha, dank je wel.

Dan vraag nummer 2...
In de tab staan ook bijvoorbeeld 2 / 4 die snap ik wel je slide van de 2e fret naar de 4e. Maar nu staat er een met alleen / 2 Hoe lees en speel je dat?
Dat is een slide "uit het niets". Heeft geen begin-noot :)
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:22:19 #278
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_85743699
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:11 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Dat is een slide "uit het niets". Heeft geen begin-noot :)
Beginnen met een open snaar :Y
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:34:01 #279
163216 bioloogje
pi_85744172
Dan had ik toch goed gegokt (dat klonk wel goed namelijk) maar waarom staat er dan niet gewoon 0 / 2 ?
pi_85759897
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:34 schreef bioloogje het volgende:
Dan had ik toch goed gegokt (dat klonk wel goed namelijk) maar waarom staat er dan niet gewoon 0 / 2 ?
Omdat het ook niet hetzelfde is als beginnen met een open snaar. Bij 0/2 moet je een 0 horen en een 2. Bij /2 hoor je alleen de slide naar de 2.
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:17:08 #281
163216 bioloogje
pi_85762881
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 07:23 schreef starla het volgende:

[..]

Omdat het ook niet hetzelfde is als beginnen met een open snaar. Bij 0/2 moet je een 0 horen en een 2. Bij /2 hoor je alleen de slide naar de 2.
Aha, das best logisch eigenlijk :P
pi_85795321
Helaas ging de versterker op het laatst wat feedbacken, waardoor ik in de war raakte.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2010 01:17:39 ]
pi_85795521
ik heb meer moeite met het horen/herkennen van de noten/akkoorden.
alhoewel, zodra ik het eenmaal weet, dus welke noten/akkoorden men speelt, dan hoor/herken ik het weer wel :{
vaagheid.
pi_85808399
Een tijdje terug hadden we hier een discussie of een betere gitaar gitaar makkelijk speelt. Vandaag ben ik naar een grote muziekzaak geweest en wat dingen uitgeprobeerd en ik moet zeggen, alle nummers die ik ken gingen zo veel beter. Het ging veel vloeiender en barre akkoorden waren veel makkelijk te spelen. Ik hoefde lang niet zo hard te drukken als op mijn eigen, goedkope beginnersgitaar. Heb o.a. een Les Paul van ¤360 geprobeerd, speelde best lekker, alleen weet ik niet zeker of het geluid helemaal past bij de nummers die ik wil spelen. Ook een ¤1100 stratocaster geprobeerd, speelde ook erg goed.

Voorlopig nog geen concrete plannen om wat te kopen, maar ik vond er wel een enorm verschil in speelbaarheid tussen fatsoenlijke gitaren en die dingen in beginnerssetjes. Ik zou willen dat ik meer geld had, dan had ik direct een nieuwe gekocht. :P
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:23:31 #285
pi_85810011
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 16:09 schreef Schuifpui het volgende:
Ik zou willen dat ik meer geld had, dan had ik direct een nieuwe gekocht. :P
Zoek het niet te duur. Voor minder dan 400 euro heb je uitstekende gitaren, gewoon veel gitaren uitproberen. Uiteindelijk moet je een paar jaar later weer een beter gitaar kunnen vinden. :P
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_85810303
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 17:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zoek het niet te duur. Voor minder dan 400 euro heb je uitstekende gitaren, gewoon veel gitaren uitproberen. Uiteindelijk moet je een paar jaar later weer een beter gitaar kunnen vinden. :P
Yup, die van ¤360 was echt een fijne gitaar, maar da's nog steeds vrij veel geld voor een student, zonder stufi. :P
pi_85948709
Vanmiddag eerste les ooit :D :o :o Ik heb zelfs nog nooit een elektrische gitaar vast gehad dus alle sterkte heb ik wel nodig. :') Kijken of het iets is voor mij. Uiteindelijk via een doodnormale manier een leraar gevonden met een leengitaar. Die kan me dus mooi helpen met het uitzoeken voor een thuis gitaar aangezien ik ook nog moet oefenen. Ik geloof zelfs dat ze lease constructies hebben met gitaren.

Voor de rest verkoopt mijn lokale muziekboer bijna geen Epiphone en helemaal geen echte beginners. hij verkoopt wel Vintage gitaren en een snel rondje op internet doet me leren dat Vintage en Epiphone ongeveer gelijk zouden moeten zijn in kwaliteit. Zijn jullie het daar mee eens?
pi_85948902
Tof, succes en veel plezier :)

Ben zelf ook aan het overwegen lessen te nemen, maar dat betekent WEER een avond kwijt dus ben er nog niet helemaal overuit. Ben benieuwd hoe het je bevalt!
pi_85949044
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:17 schreef Godtje het volgende:
Vanmiddag eerste les ooit :D :o :o Ik heb zelfs nog nooit een elektrische gitaar vast gehad dus alle sterkte heb ik wel nodig. :') Kijken of het iets is voor mij. Uiteindelijk via een doodnormale manier een leraar gevonden met een leengitaar. Die kan me dus mooi helpen met het uitzoeken voor een thuis gitaar aangezien ik ook nog moet oefenen. Ik geloof zelfs dat ze lease constructies hebben met gitaren.

Voor de rest verkoopt mijn lokale muziekboer bijna geen Epiphone en helemaal geen echte beginners. hij verkoopt wel Vintage gitaren en een snel rondje op internet doet me leren dat Vintage en Epiphone ongeveer gelijk zouden moeten zijn in kwaliteit. Zijn jullie het daar mee eens?
Je kan ook gewoon zo'n heel goedkoop gitaartje kopen voor de eerste paar maanden, nieuw voor ¤80, tweedehands al helemaal goedkoop. Dan kan je daar een paar maanden op spelen en zodra je een paar nummers kan, ga je een fatsoenlijke uitzoeken. Dan is mijn plan ook een beetje. Als je iets kan spelen, dan voel je al verschil tussen gitaren.
  woensdag 1 september 2010 @ 14:29:31 #290
20720 brother52
Dus..........
pi_85949121
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:17 schreef Godtje het volgende:
Tof, succes ^O^
quote:
Ik ben het er niet helemaal mee eens. ;)
Ik zie de laatste tijd steeds meer muziekwinkels het lagere segment van Epiphone de deur uit doen en dat vervangen voor Vintage omdat die kwalitatief zelfs iets beter zijn dan de standaard Epiphones.
Een tijdje geleden heb ik op een vintage strat gespeeld en hem bijna mee genomen. Het enige wat me tegen hield was dat ik nog niet op zoek ben naar een strat. Dat ding speelde echt geweldig.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  woensdag 1 september 2010 @ 14:34:56 #291
pi_85949313
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 17:35 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Yup, die van ¤360 was echt een fijne gitaar, maar da's nog steeds vrij veel geld voor een student, zonder stufi. :P
De strat in mijn FoBo was 370 euro. Hij klinkt nog steeds mooier dan ie er uit ziet, maar hij ligt nu bij de gitarendokter. :{

Gelukkig heb ik geen stufi meer :9
pi_85949782
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:22 schreef m0ridin het volgende:
Tof, succes en veel plezier :)

Ben zelf ook aan het overwegen lessen te nemen, maar dat betekent WEER een avond kwijt dus ben er nog niet helemaal overuit. Ben benieuwd hoe het je bevalt!
Ik begin toevallig vroeg op mijn werk en heb dus al les om 16.00 dus geen avond kwijt. Les is ook maar iets van 20/30 minuten. De plek waar het zit is ook onderweg van werk naar huis dus voor mij is dat vrij ideaal.
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:26 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon zo'n heel goedkoop gitaartje kopen voor de eerste paar maanden, nieuw voor ¤80, tweedehands al helemaal goedkoop. Dan kan je daar een paar maanden op spelen en zodra je een paar nummers kan, ga je een fatsoenlijke uitzoeken. Dan is mijn plan ook een beetje. Als je iets kan spelen, dan voel je al verschil tussen gitaren.
Dat kan inderdaad maar dan koop ik denk ik toch nog iets liever eentje van rond de 300 waar je even mee kan doen. Maar goed ik zal ook even overleggen met de leraar. Misschien heeft die inderdaad ook nog wat staan. Het risico dat ik na x lessen er mee stop en dat het niks is voor me is er ook.

quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:29 schreef brother52 het volgende:

[..]

Tof, succes ^O^
[..]

Ik ben het er niet helemaal mee eens. ;)
Ik zie de laatste tijd steeds meer muziekwinkels het lagere segment van Epiphone de deur uit doen en dat vervangen voor Vintage omdat die kwalitatief zelfs iets beter zijn dan de standaard Epiphones.
Een tijdje geleden heb ik op een vintage strat gespeeld en hem bijna mee genomen. Het enige wat me tegen hield was dat ik nog niet op zoek ben naar een strat. Dat ding speelde echt geweldig.
Je bent het er dus ten goede mee eens. *O* Aangezien ik geen ervaring heb is een lokale muziekhandel wel makkelijk denk ik. En de vintage stellen ze gratis voor je af als je die koopt.
pi_85954526
Terug! *O*
Gitaar en versterker mee gekregen om thuis te oefenen. *O*
Ik hoef helemaal niks te kopen voor de komende periode. :o

Helemaal leuk voor nu :)
  woensdag 1 september 2010 @ 17:08:01 #294
163216 bioloogje
pi_85954642
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:04 schreef Godtje het volgende:
Terug! *O*
Gitaar en versterker mee gekregen om thuis te oefenen. *O*
Ik hoef helemaal niks te kopen voor de komende periode. :o

Helemaal leuk voor nu :)
Tof. ^O^ Kun je al wat spelen :P
pi_85954706
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:08 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Tof. ^O^ Kun je al wat spelen :P
Ja *O*
Een E Mineur en een E Majeur :')
  woensdag 1 september 2010 @ 17:13:28 #296
pi_85954824
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:10 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ja *O*
Nog een A en een D en dan speel je de blues :P
pi_85954954
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nog een A en een D en dan speel je de blues :P
Tof! Dus nog twee lessen :7
Uiteraard wist de leraar te vertellen dat ik ritme gevoel heb. Waarschijnlijk loopt de hele stad rond met talent volgens hem. ;) Maar het is wel vriendelijk :D *O*
pi_85955068
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:10 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ja *O*
Je kan ook een Em11 :Y
pi_85962529
Net even snel Wonderful Tonight opgenomen met de Fender Stratocaster als lead, de Crafter Cruiser ST-200 als Rythm en een Hartke Bas als.... Bas.

Heb het nummer even 10 minuten ingestudeert. En dit is het resultaat:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-E3YA46CB7MQ4.mp3
pi_85966260
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:47 schreef Braddie het volgende:
Net even snel Wonderful Tonight opgenomen met de Fender Stratocaster als lead, de Crafter Cruiser ST-200 als Rythm en een Hartke Bas als.... Bas.

Heb het nummer even 10 minuten ingestudeert. En dit is het resultaat:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-E3YA46CB7MQ4.mp3
Klinkt niet slecht, klinkt ook niet heel moeilijk, die ga ik misschien ook wel proberen. Heb alleen helaas niet zo'n goede gitaar en amp. Werk je trouwens ook weleens aan techniek of ben je echt alleen korte solo's aan het instuderen?

Ik volg nu van die online lessen en dan wordt er toch wel vooral op akkoorden en techniek gefocust niet echt op zulke dingen. Ik denk dat je wel moet uitkijken dat je niet verkeerde dingen aanleert, zodat je later meer moeite hebt met ingewikkelde nummers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')