Run to the water van Life. Ook de solo is niet te moeilijk.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:33 schreef Fsmxi het volgende:
Pffft, weet iemand nog een tof nummer om te leren dat niet te moeilijk is? Genre maakt me opzicht niet heel veel uit. Ik ben zelf niet bijzonder goed in nummers voor mezelf uitzoeken
Deze bedoel je?quote:Op maandag 26 juli 2010 09:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Run to the water van Life. Ook de solo is niet te moeilijk.
Oh ja, Live, ik was even in de war met die andere wereldbandquote:Op maandag 26 juli 2010 16:58 schreef Fsmxi het volgende:
[..]
Deze bedoel je?
Klinkt wel tof ja, zal het proberen
de tussenstukjes dus, volgens mij gebruikt hij namelijk n strumtechniek na eerst 2x de bassnoot aan te slaan???quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:56 schreef acidd91 het volgende:
Welk stukje doel je specifiek op? De solo of de 'tussenstukjes'
Oeps, ik heb net eens goed zitten bestuderen op youtube naar de techniek die andere spelers gebruiken om dit riffje te spelen..quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:09 schreef Bekaaier het volgende:
[..]
de tussenstukjes dus, volgens mij gebruikt hij namelijk n strumtechniek na eerst 2x de bassnoot aan te slaan???
Tussen het Hendrikxen door kan je je bezig houden met leuke nummers met standaard akkoorden met simpele variaties en leuke riffs. En zoek een zangeres om te begeleiden.quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:51 schreef Bekaaier het volgende:
Anyhow.. ik beheers de normale barré-akkoorden ondertussen dus is het nu logisch voor mij om de Hendrix-style akkoorden te leren of hebben jullie zoiets van..
Nee er zijn belangrijkere stappen die nu logischerwijs gevolgd moeten worden
Ik woon in Gouda, alleen ben ik geen beginnende gitaristquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:23 schreef Bekaaier het volgende:
Trouwens, nog beginnende gitaristen in de buurt van Gouda?
Zou 't leuk vinden om in 't weekend (alleen dan ben ik thuis) zo nu en dan eens samen met iemand anders te oefenen, kun je ook nog iets van elkaar opsteken etc. vast goed voor het leerproces
Advanced dus?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:39 schreef starla het volgende:
[..]
Ik woon in Gouda, alleen ben ik geen beginnende gitarist
Helaas geen Gouda. Ik zou het ook wel leuk vinden om met iemand te oefenen, ik woon in Delft. Als er iemand interesse heeft laat maar weten. Speel nu een maandje of 3, open chords kan ik redelijk, ben nu wat nummers aan het oefenen. Momenteel volg ik de beginnerslessen van justinguitar.com, ben bij stage 5. Even om m'n niveau aan te geven.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:23 schreef Bekaaier het volgende:
Trouwens, nog beginnende gitaristen in de buurt van Gouda?
Zou 't leuk vinden om in 't weekend (alleen dan ben ik thuis) zo nu en dan eens samen met iemand anders te oefenen, kun je ook nog iets van elkaar opsteken etc. vast goed voor het leerproces
Aww, hebben ze je weggejaagd uit het andere topic.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 01:03 schreef Braddie het volgende:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-CSAPCTIR4VSJ.mp3
Even een nummertje geprobeerd.
Ik speel door het helenummer heen zelf de Bas(speel pas 2 weekjes bas).
En de drums/piano/gitaartje in het intro zijn uit de PSR S-900.
Op het einde Zo rond 0:47 zit een fout en daarna komt een stuk met gelayerde gitaren.
Ik speel net 4 maandjes gitaar en heb geen les, dus weet A.U.B lief.
quote:- Pakket bestaande uit: 1x L320 gitaar (Body in massief els, 628mm hals in esdoorn, 22 frets,2x Humbucker-elementen, 3-weg elementschakelaar, 2 x Volume en 2 x Tone, vaste Tune-O-Matic-stijl brug, "Kluson-stijl" mechanieken) - 1x gitaarband (BJA009), 1x gitaarkabel, 1x digitale stemapparaat, 1x gitaarhoes, 1x extra snarenset, 1x e-Media(tm) cd-rom (met 20 gitaarlessen, animatie van gitaarhals, 1 qutomatische gitaarstemapparaat, 1 digitale metronoom, 1 digitale opnamemogelijkheid & 1 akkoordenlijst)
Red Burst
Het is altijd maar afwachten wat de kwaliteit is. Vooral bij beginnerspakketten kan dat nogal verschillen. Stagg heeft trouwens een behoorlijke negatieve reputatie, dus ga niet op dit pakket blind staren. Je hebt tegenwoordig ook prima pakketten van Ibanez en Squierquote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:38 schreef bioloogje het volgende:
Hallo, ik zit er ook aan te denken om te beginnen met gitaar spelen. Heb nog geen kennis in huis maar ik kwam onderstaand pakket tegen op internet. voor 200 euro. Nu weet ik dat de meeste mensen geen fan zijn van starters pakketten maar de gitaar zelf kreeg HIER! goede reviews. Wat is de mening van jullie als doorgewinterde gitaristen
[..]
Die pakketten zijn het meestal net niet. De gitaren zijn soms nog wel redelijk maar daar moet je ontzettend geluk mee hebben. De versterkers kun je vaak rechtstreeks de kliko in donderen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:38 schreef bioloogje het volgende:
Hallo, ik zit er ook aan te denken om te beginnen met gitaar spelen. Heb nog geen kennis in huis maar ik kwam onderstaand pakket tegen op internet. voor 200 euro. Nu weet ik dat de meeste mensen geen fan zijn van starters pakketten maar de gitaar zelf kreeg HIER! goede reviews. Wat is de mening van jullie als doorgewinterde gitaristen
[..]
Inderdaad.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
Die pakketten zijn het meestal net niet. De gitaren zijn soms nog wel redelijk maar daar moet je ontzettend geluk mee hebben. De versterkers kun je vaak rechtstreeks de kliko in donderen.
Welk model heb jij dan precies als eerste gitaar... Want je begrijpt dat ik er niet meteen teveel geld aan uit wil geven voor het geval dat het toch niet zo bevalt en dat ding hier gaan staan wegrotten...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:53 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Mijn eerste gitaar en gebruik hem nog steeds
Wat zijn dan wel leuke goedkope versterkers?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
Die pakketten zijn het meestal net niet. De gitaren zijn soms nog wel redelijk maar daar moet je ontzettend geluk mee hebben. De versterkers kun je vaak rechtstreeks de kliko in donderen.
Een Roland cube of een Line6 spider IVquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:05 schreef bioloogje het volgende:
Wat zijn dan wel leuke goedkope versterkers?
Ik kreeg een 3e hands 100-euro gitaar te leen van een collega van me. Dus 1na 3 maanden kon ik met kennis van zaken een mooie Ibanez uitzoeken van 280 euro. 1,5 jaar geleden kwam nr 2, een Squier. Ze staan in mijn fobo.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:05 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Welk model heb jij dan precies als eerste gitaar... Want je begrijpt dat ik er niet meteen teveel geld aan uit wil geven voor het geval dat het toch niet zo bevalt en dat ding hier gaan staan wegrotten...
[..]
Hier ben ik het mee eens.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:11 schreef brother52 het volgende:
[..]
Een Roland cube of een Line6 spider IV
Vermeld dan in ieder geval wel dat de Squier Affinity serie huilen met de pet op is, en alleen de duurdere Squiers nog redelijk klinken.quote:
Dan ben ik dus meer dan 350 euro kwijt als ik ook een versterker neem van 100 euro... hmm das toch best veel geld. Zijn er ook acceptabele gitaren te koop voor minder of is 250 wel het absolute minimum om langer dan een weekje mee vooruit te kunnen?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:23 schreef Braddie het volgende:
De Squire`s van boven de 250 euro zijn wel goed, daar onder is het vaak om te janken.
Je hebt wel redelijk fijne gitaartjes voor weinig.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:39 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Dan ben ik dus meer dan 350 euro kwijt als ik ook een versterker neem van 100 euro... hmm das toch best veel geld. Zijn er ook acceptabele gitaren te koop voor minder of is 250 wel het absolute minimum om langer dan een weekje mee vooruit te kunnen?
Ik heb zelf een tweedehands gekocht van iemand die ook zo'n beginnerssetje had. Op zich is het wel ok, ik kan er in ieder geval op oefenen en daar gaat het me nu om. Ik heb nog geen ervaring op andere gitaren, maar ik denk wel dat als ik serieus doorga, dat ik binnen een jaar een andere koop. Als ik binnenkort wat nummers kan spelen, ga ik een keer gitaren proberen in een winkel om het verschil te voelen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:39 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Dan ben ik dus meer dan 350 euro kwijt als ik ook een versterker neem van 100 euro... hmm das toch best veel geld. Zijn er ook acceptabele gitaren te koop voor minder of is 250 wel het absolute minimum om langer dan een weekje mee vooruit te kunnen?
Ik heb een squier van ¤200quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:05 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Welk model heb jij dan precies als eerste gitaar... Want je begrijpt dat ik er niet meteen teveel geld aan uit wil geven voor het geval dat het toch niet zo bevalt en dat ding hier gaan staan wegrotten...
[..]
Wat zijn dan wel leuke goedkope versterkers?
Edit: oja omdat ik hier op een studentenkamertje zit, zal ik waarschijnlijk wel veel via koptelefoon gaan spelen...
Betere gitaren makkelijker te bespelen?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:45 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik heb zelf een tweedehands gekocht van iemand die ook zo'n beginnerssetje had. Op zich is het wel ok, ik kan er in ieder geval op oefenen en daar gaat het me nu om. Ik heb nog geen ervaring op andere gitaren, maar ik denk wel dat als ik serieus doorga, dat ik binnen een jaar een andere koop. Als ik binnenkort wat nummers kan spelen, ga ik een keer gitaren proberen in een winkel om het verschil te voelen.
Het geluid van die van mij vind ik niet slecht, ik heb weleens gehoord dat de betere gitaren makkelijker te bespelen zijn, geen idee of dat ook echt zo is.
[edit]Ik heb hem nu 3 maanden, de gitaar zelf is zo'n 5 jaar oud denk ik.
De goedkopere gitaartjes lijken misschien kut, want goedkoop.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:48 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Ik heb een squier van ¤200Speelt als een tierelier.
Als je veel via een koptelefoon speelt, moet je eens richting een PocketPod van Line 6 kijken. Ideaal als je via een koptelefoon wilt spelen en je kan hem ook nog op je eigen speakers aansluiten.
Zou goed kunnen, ik heb het ook alleen maar van horen zeggen, dus dat hoeft zeker niet waar te zijn. Afstelling is ook wel belangrijk. Zo'n goedkope zal wat sneller hebben dat de snaren gaan buzzen e.d, gewoon omdat de afstelling niet goed is. Ik heb verder zelf niet op andere elektrische gitaren gespeeld, dus ik kan er niet zo veel over zeggen. Daarom ga ik eerst maar wat nummers oefenen om het daarna dan eens zelf te ervaren.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:49 schreef Braddie het volgende:
[..]
Betere gitaren makkelijker te bespelen?
Dat is onzin.
Ligt aan jezelf.
Ik vind mijn Crafter beter spelen dan een Fender Strat van 1000 euro.
Maar dat vind persoon B bijvoorbeeld weer niet.
Ligt aan de snaren(speel zelf .09) en aan de afstelling.
Die is redelijk, goed genoeg om mee te beginnen maar het hangt er ook van af wat voor soort muziek je wilt gaan spelen. Voor rock en metal is die Ibanez prima om mee te beginnen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:53 schreef bioloogje het volgende:
http://www.rockpalace.com/product/Ibanez-GRG170DX-Black-Night
Dit is dan een Ibanez van 200, is dat iets of zien jullie al meteen dat dat niet geweldig is.
Zullen ze me trouwens heel vreemd aankijken als ik morgen een winkel binnenstap en kom vertellen dat ik een gitaar zoek maar er 0 verstand van heb...![]()
Afstelling is zowat het belangrijkste wat er is. Een Gibson van 5000 euro die beroerd is afgesteld speelt ook beroerd. Terwijl een Vintage van 250 euro super kan spelen omdat die erg goed is afgesteld.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:54 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Zou goed kunnen, ik heb het ook alleen maar van horen zeggen, dus dat hoeft zeker niet waar te zijn. Afstelling is ook wel belangrijk. Zo'n goedkope zal wat sneller hebben dat de snaren gaan buzzen e.d, gewoon omdat de afstelling niet goed is. Ik heb verder zelf niet op andere elektrische gitaren gespeeld, dus ik kan er niet zo veel over zeggen. Daarom ga ik eerst maar wat nummers oefenen om het daarna dan eens zelf te ervaren.
Meestal wel.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:07 schreef brother52 het volgende:
[..]
Afstelling is zowat het belangrijkste wat er is. Een Gibson van 5000 euro die beroerd is afgesteld speelt ook beroerd. Terwijl een Vintage van 250 euro super kan spelen omdat die erg goed is afgesteld.
Maar gitaren in winkels zijn vaak beroerd afgesteld. Ze worden uit de doos gehaald en in het rek gehangen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |