abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87303944
Braddie, waarom ga je niet gewoon zo'n beginners course op internet doorwerken? Met alleen maar losse solo's leren, die ver boven je niveau zijn, lijkt het alsof je heel wat kan, maar ik denk dat je er uiteindelijk niets van leert. Je moet toch eerst de basis onder de knie hebben. Ik gok zo dat je heel wat dingen fout aanleert zo. Je moet het zelf weten hoor, maar veel mensen geven je dit advies.
pi_87304771
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:00 schreef Schuifpui het volgende:
Braddie, waarom ga je niet gewoon zo'n beginners course op internet doorwerken? Met alleen maar losse solo's leren, die ver boven je niveau zijn, lijkt het alsof je heel wat kan, maar ik denk dat je er uiteindelijk niets van leert. Je moet toch eerst de basis onder de knie hebben. Ik gok zo dat je heel wat dingen fout aanleert zo. Je moet het zelf weten hoor, maar veel mensen geven je dit advies.
Ik heb de hele serie van Learn & Master Guitar maar ik ben eigenlijk nog te lui om te kijken.
Ik leer niet alleen losse solo`s, ook akkoorden, en ik leer steeds beter hoe ik moet benden, hoe ik de plectrum moet gebruiken(Met dank aan leden van dit subforum) en ik leer improviseren op m`n werk als er weer eens een professionele gitarist binnenkomt die mij wat tips geeft.
pi_87305184
Maar je gaat wel een beetje in de verkeerde volgorde. Je plectrum goed vasthouden is wel handig om mee te beginnen, dan wat simpele akkoorden, uiteindelijk pas moeilijke solo's, improvisatie e.d.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 22:26:20 #54
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_87305300
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:23 schreef Schuifpui het volgende:
Maar je gaat wel een beetje in de verkeerde volgorde. Je plectrum goed vasthouden is wel handig om mee te beginnen, dan wat simpele akkoorden, uiteindelijk pas moeilijke solo's, improvisatie e.d.
Bespaar je de moeite :+
pi_87305552
Wat raden jullie trouwens qua online cursus aan?

Ben wel wat met justin guitar begonnen (een held is het, wat die gast allemaal online zet en op zo;n relaxede maneir) en geloof dat ik lid ben geworden van jamplay.com (was ik bijna vergeten... toch maar weer eens mee verder gaan) maar vindt de opbouw en het tempo vaak lastig.

Daarnaast wat dvds gedownload... Damn, toch maar serieus overwegen les te nemen anders. Stom gebrek aan tijd :/
  donderdag 7 oktober 2010 @ 22:31:03 #56
125915 Dribbel_
pi_87305583
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:30 schreef m0ridin het volgende:
Wat raden jullie trouwens qua online cursus aan?

Ben wel wat met justin guitar begonnen (een held is het, wat die gast allemaal online zet en op zo;n relaxede maneir) en geloof dat ik lid ben geworden van jamplay.com (was ik bijna vergeten... toch maar weer eens mee verder gaan) maar vindt de opbouw en het tempo vaak lastig.

Daarnaast wat dvds gedownload... Damn, toch maar serieus overwegen les te nemen anders. Stom gebrek aan tijd :/
Als je de mogelijkheid hebt liever niet online en gewoon les nemen :+
pi_87305718
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:47 schreef Braddie het volgende:

, nu speel ik hem perfect(op 2 a 3 bends na, en op het probleem met de Pick)
Lees je wel eens terug wat je tikt? Je krijgt het voor elkaar om in 1 zin een stelling neer te zetten en hem gelijk maar dan ook echt gelijk weer onderuit te trappen. :{
pi_87305812
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:31 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Als je de mogelijkheid hebt liever niet online en gewoon les nemen :+
Lessen zijn duur. :(

Ik heb pas ook even gekeken, maar dat kost een hoop geld zeg. Eigenlijk zou ik ook wel af en toe wat les willen, voornamelijk om foutjes die ik maak te corrigeren, voordat ik het verkeerd aanleer. Vertellen hoe het moet kan zo'n online les wel, maar vertellen wat ik fout doe, doet ie dan weer niet.

Ik heb die beginners cursus van justin guitar gedaan btw. Na aan een paar andere begonnen te zijn, vond ie die het meest relaxed.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 22:37:12 #59
125915 Dribbel_
pi_87305951
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:34 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Lessen zijn duur. :(

Ik heb pas ook even gekeken, maar dat kost een hoop geld zeg. Eigenlijk zou ik ook wel af en toe wat les willen, voornamelijk om foutjes die ik maak te corrigeren, voordat ik het verkeerd aanleer. Vertellen hoe het moet kan zo'n online les wel, maar vertellen wat ik fout doe, doet ie dan weer niet.

Ik heb die beginners cursus van justin guitar gedaan btw. Na aan een paar andere begonnen te zijn, vond ie die het meest relaxed.
Je zegt precies wat ik dacht :+
Iemand hebben die je corrigeert als het fout gaat is veel belangrijker dan veel oefenen en dan idd dingen fout aanleren.
Justin guitar heeft leuke duidelijke lessen ja :)
pi_87306481
Ja, lessen moet kunnen... meer dat het WEER een avondje bezet is (en daar zijn er al genoeg van eik :P)

Hoewel t wel verstandiger is inderdaad, en houvast. Maar misschien toch weer die justinguitar maar weer ff aanslingeren.

Probleem is (zoals nu) vaak ook dat ik dan weer muziek aan het luisteren ben en dat net zo lief luister ipv zelf te gaan jengelen :P
  donderdag 7 oktober 2010 @ 22:50:16 #61
125915 Dribbel_
pi_87306571
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:48 schreef m0ridin het volgende:
Ja, lessen moet kunnen... meer dat het WEER een avondje bezet is (en daar zijn er al genoeg van eik :P)

Hoewel t wel verstandiger is inderdaad, en houvast. Maar misschien toch weer die justinguitar maar weer ff aanslingeren.

Probleem is (zoals nu) vaak ook dat ik dan weer muziek aan het luisteren ben en dat net zo lief luister ipv zelf te gaan jengelen :P
Ik heb ook maar een paar maanden les gehad (1 keer per week dan een half uurtje) Maar als je dat in het begin doet dan is je basis goed. Dan kan je zelf vooruit gaan werken met online lessen.

Maar het gaat echt om dat begin idd :) het is in ieder geval een aanrader
  donderdag 7 oktober 2010 @ 22:54:54 #62
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_87306770
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:48 schreef m0ridin het volgende:

Het grappige is dat ik dat dus compleet andersom heb. Als ik wat leuks hoor op mijn mp3 wil ik het zelf kunnen.
Vervolgens zit het ver boven mijn huidige niveau en dan /rage :')

Ik ga denk ik ook maar les nemen ofzo. Maar ik moet mijn rijbewijs ook nog. Lastige keus. Ofja keus ? :')
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_87307383
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:50 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ik heb ook maar een paar maanden les gehad (1 keer per week dan een half uurtje) Maar als je dat in het begin doet dan is je basis goed. Dan kan je zelf vooruit gaan werken met online lessen.

Maar het gaat echt om dat begin idd :) het is in ieder geval een aanrader
Ja, je hebt (volgens mij) helemaal gelijk :)

Idee wat ik zelf had was om iig wat akkoorden te kunnen spelen, wat soepeler te worden in mijn vingers en dat soort dingen voor ik les ga nemen. Gewoon vingervlugheid enzo en de kennis uberhaupt.

Maar het zal er uiteindelijk toch wel van komen gok ik, dan nog een relaxede in de buurt vinden maar dat moet volgens mij geen probleem zijn.

quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:54 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Het grappige is dat ik dat dus compleet andersom heb. Als ik wat leuks hoor op mijn mp3 wil ik het zelf kunnen.
Vervolgens zit het ver boven mijn huidige niveau en dan /rage :')

Ik ga denk ik ook maar les nemen ofzo. Maar ik moet mijn rijbewijs ook nog. Lastige keus. Ofja keus ? :')
Haha, ja... zou het heel graag leren allemaal (en wil ik zeker in de toekomst) maar ben bang dat dat pas met een jaar ofzo enigzins realistisch gaat worden :P
pi_87307468
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:33 schreef Godtje het volgende:

[..]

Lees je wel eens terug wat je tikt? Je krijgt het voor elkaar om in 1 zin een stelling neer te zetten en hem gelijk maar dan ook echt gelijk weer onderuit te trappen. :{
Ja, ik bedoelde, ik kan 2 bends niet bij het georkestreerde gedeelte(die zijn moeilijk) en ik weet nooit wanneer ik onder/boven moet picken dus het is altijd Onder, en heèèèèl soms boven.
pi_87307537
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 23:11 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ja, ik bedoelde, ik kan 2 bends niet bij het georkestreerde gedeelte(die zijn moeilijk) en ik weet nooit wanneer ik onder/boven moet picken dus het is altijd Onder, en heèèèèl soms boven.
En dat soort dingen leer je nou juist bij lessen. :{
  donderdag 7 oktober 2010 @ 23:14:14 #66
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_87307611
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:33 schreef Godtje het volgende:

[..]

Wat is er mis mee? Ik speel ook perfect gitaar, als m'n nagels geknipt waren, en ik dat ene akkoord kon zetten en als ik niet steeds die verkeerde snaar aansloeg, als ik een gitaar had.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_87307654
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:23 schreef Schuifpui het volgende:
Ik begon wel gewoon met het proberen goed vast te houden van de plectrum, daarna wat simpele akkoordjes... maar ik wil het allemaal snel leren... mijn timing is opzich wel goed, en ik ben lekker bezig met improviseren om zo de toonladders te leren, en meteen wat meer muzikale kennis op te doen.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:48:58 #68
125915 Dribbel_
pi_87310643
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 23:11 schreef Braddie het volgende:

[..]

En daarom ga je dus op dit niveau blijven hangen en ga je weinig vooruitgang boeken omdat je te koppig bent om met de basis te beginnen
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:51:49 #69
125915 Dribbel_
pi_87310701
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 23:08 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Ja, je hebt (volgens mij) helemaal gelijk :)

Idee wat ik zelf had was om iig wat akkoorden te kunnen spelen, wat soepeler te worden in mijn vingers en dat soort dingen voor ik les ga nemen. Gewoon vingervlugheid enzo en de kennis uberhaupt.

Maar het zal er uiteindelijk toch wel van komen gok ik, dan nog een relaxede in de buurt vinden maar dat moet volgens mij geen probleem zijn.
[..]

Haha, ja... zou het heel graag leren allemaal (en wil ik zeker in de toekomst) maar ben bang dat dat pas met een jaar ofzo enigzins realistisch gaat worden :P
Je woont vast niet in delft =D

Maar het is vooral in het begin je slaghand waar je techniek in zit dus niet teveel focussen op vingervlugheid en trucjes als vibratos en bendds gewoon lekker basic blijven.
pi_87310904
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:48 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

En daarom ga je dus op dit niveau blijven hangen en ga je weinig vooruitgang boeken omdat je te koppig bent om met de basis te beginnen
Klopt...
Heb je helemaal correct!
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 01:04:48 #71
286730 Ace-of-Spades
Money for nothing
pi_87310942
Ik speel me helemaal suf met de pentatonic toonladders en wil hierna de major aanpakken. Dat werkt echt super goed, want mijn vingers worden sterker, nauwkeuriger en het voelt steeds natuurlijker om je vingers individueel te bewegen. Daarnaast krijgt je rechterhand ook meteen een beetje meer gevoel waar de snaren precies zitten. Verder speel ik veel akkoorden (geleerd via justinguitar). Oefenen met een metronoom om er ritme in te krijgen en om een bepaalde tijdsdruk achter de akkoorden de hebben. En natuurlijk wat eenvoudige liedjes om het plezier erin te houden. Vooruitgang is een goede motivator ;)
Ben wel aan het kijken voor les, maar ik heb ook een paar maten die goed gitaar spelen.

Ik was een maandje terug wel een complete noob (nog steeds eigenlijk), met alleen ervaring met klokkenspel les (nee niet dat klokkenspel) toen ik nog een klein Aceje was.
Chicks for free.
''Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. Explore. Dream. Discover.'' Mark Twain
pi_87333387
Iemand een leuk idee welk nummer ik moet gaan oefenen? Ik ben beginner, iets minder dan een half jaar bezig, bands die ik leuk vind: Muse, Hoobastank, RHCP beetje die richting. Ben de laatste tijd bezig geweest met Hysteria van Muse, gaat wel aardig, behalve het eerste deel van de solo. Verder plug in baby, maar dat krijg ik totaal niet soepel. :{
pi_87333478
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 19:49 schreef Schuifpui het volgende:
Iemand een leuk idee welk nummer ik moet gaan oefenen? Ik ben beginner, iets minder dan een half jaar bezig, bands die ik leuk vind: Muse, Hoobastank, RHCP beetje die richting. Ben de laatste tijd bezig geweest met Hysteria van Muse, gaat wel aardig, behalve het eerste deel van de solo. Verder plug in baby, maar dat krijg ik totaal niet soepel. :{
Supermassive Black Hole is niet zo moeilijk :) En anders Stadium Arcadium van RHCP. (Het nummer dan hè :) )
pi_87334910
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 19:52 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Supermassive Black Hole is niet zo moeilijk :) En anders Stadium Arcadium van RHCP. (Het nummer dan hè :) )
Thanks. :)

Heel even snel gekeken, niveau is wel ok denk ik. Ik ga kijken of een van deze of beide lukken.
pi_87335871
Moet deze niet naar dat nieuwe forum trouwens? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')