Doe het gewoon zelf, iedere idioot kan datquote:Op zondag 16 januari 2011 00:28 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Heb nieuwe snaren nodig,zetten die gitaarwinkels hem er gratis in? Zijn er aanraders in Amsterdam?
Mij werden Martin snaren aangeraden. Geld waard?
Het speelt wel iets zwaarder, voor solo's enzo, maar voor gedropte tunings en lagere tunings is het erg fijn omdat je dan voldoende spanning houd. En je hebt inderdaad een zwaarder geluid, wat veel metalbands ook wel fijn vinden.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heeft er iemand ervaring met zulke dikke snaren?
Ik speel standaard op .11 ik ben nu niet anders gewend, met solo's is het in het begin wel wennen omdat het benden wat meer kracht kost. Die gitaar staat gewoon in E.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heeft er iemand ervaring met zulke dikke snaren?
Whehehe, ik krijg de .010 een halve fret gebend. op .009 lukken 2 frets. Ik ga echt niet dikker dan .010quote:Op zondag 16 januari 2011 01:18 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik speel standaard op .11 ik ben nu niet anders gewend, met solo's is het in het begin wel wennen omdat het benden wat meer kracht kost. Die gitaar staat gewoon in E.
Op een andere heb ik .13 zitten maar dat zijn echt staalkabels, die staat dan ook in C, maar daar ga ik denk ik nog een stapje mee terug, het is wel net iets té eigenlijk omdat ik ze gewoon niet een toon omhoog gebend krijg
Dat went wel denk ik hoor... Ik begon ook met .009. Daarna eens .010 erop, en dacht dit nooit meer! Maar viel mee, en als ik nu terugstap naar .009 voelt dat heel iel en dun. Volgende keer probeer ik toch echt eens .011, vooral omdat die gitaar in C staat.quote:Op zondag 16 januari 2011 01:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Whehehe, ik krijg de .010 een halve fret gebend. op .009 lukken 2 frets. Ik ga echt niet dikker dan .010
Ja dat is een kwestie van wennen, ligt er ook aan hoe je je bends doet he. Hoeveel vingers gebruik je daarvoor ?quote:Op zondag 16 januari 2011 01:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Whehehe, ik krijg de .010 een halve fret gebend. op .009 lukken 2 frets. Ik ga echt niet dikker dan .010
Meestal 1 soms 2.quote:Op zondag 16 januari 2011 01:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja dat is een kwestie van wennen, ligt er ook aan hoe je je bends doet he. Hoeveel vingers gebruik je daarvoor ?
Ik ben met .010 begonnen. In het begin .009 geprobeert maar die braken veel te snel. Eigenlijk sinds vorig jaar speel ik echt standaard met .009 op mn strat omdat ik ze eindelijk heel kan houden.quote:Op zondag 16 januari 2011 01:22 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat went wel denk ik hoor... Ik begon ook met .009. Daarna eens .010 erop, en dacht dit nooit meer! Maar viel mee, en als ik nu terugstap naar .009 voelt dat heel iel en dun. Volgende keer probeer ik toch echt eens .011, vooral omdat die gitaar in C staat.
Ik ga sowieso nooit meer dunner dan .010
En daar ga je de fout inquote:
Ik zal er eens wat aandacht aan besteden. Ik speel meestal subtiele friemeltjes of juist super strakke akkoorden. Maar misschien is dat gewoon bend-ontwijk gedrag.quote:Op zondag 16 januari 2011 01:39 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En daar ga je de fout ineigenlijk altijd met 3 vingers benden, je ringvinger staat in het vakje welke je gaat benden en je middel en wijsvinger staan daarachter op de snaar ook, kan je veel meer kracht zetten en veel gecontroleerder benden.
Ik heb m'n eerste 2 jaar ook alleen besteed aan powerchordsquote:Op zondag 16 januari 2011 01:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zal er eens wat aandacht aan besteden. Ik speel meestal subtiele friemeltjes of juist super strakke akkoorden. Maar misschien is dat gewoon bend-ontwijk gedrag.
Ha! Dat hoor ik vakerquote:Op zondag 16 januari 2011 01:44 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb m'n eerste 2 jaar ook alleen besteed aan powerchords
Dat is toch juist slecht?quote:Op zondag 16 januari 2011 01:44 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb m'n eerste 2 jaar ook alleen besteed aan powerchords
Truquote:Op zondag 16 januari 2011 01:47 schreef The_Dean het volgende:
Powerchords is het enige en alles wat je nodig hebt.
Waarom zou het slecht zijn ?quote:Op zondag 16 januari 2011 01:47 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is toch juist slecht?
Ik bedoel, nja.. Ik speel nu 8 maanden en ik leer nu al de scales van de gitaar kennen en ik kan barrè akkoorden, power chords, bends, vibrato, multitracking dusnja..
Het is ook maar wat je wilt he?
En dat uiteraardquote:Op zondag 16 januari 2011 01:47 schreef The_Dean het volgende:
Powerchords is het enige en alles wat je nodig hebt.
Het eerste akkoord wat ik kon was een Aquote:Op zondag 16 januari 2011 01:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ha! Dat hoor ik vaker![]()
Ik was dan ook meteen begonnen met open akkoorden, en daar heb ik nog geen spijt van gehad.
Sinds wanneer is multitracking een gitaarskill?quote:Op zondag 16 januari 2011 01:47 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is toch juist slecht?
Ik bedoel, nja.. Ik speel nu 8 maanden en ik leer nu al de scales van de gitaar kennen en ik kan barrè akkoorden, power chords, bends, vibrato, multitracking dusnja..
Het is ook maar wat je wilt he?
Multitracking is volgens mij wel een skill, niet zozeer voor alleen het gitaar spelen, maar voor vanalles, luister maar eens naar Brian May.quote:Op zondag 16 januari 2011 01:50 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Sinds wanneer is multitracking een gitaarskill?
En tussen leren en goed kunnen zit heel veel verschil.
Ik heb fantastische muziek gemaakt met 3 tonenquote:Op zondag 16 januari 2011 02:10 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja het gaat er gewoon om dat wat je speelt dat dat tof is. En is dat heel simpel is dat toch mooi meegenomen
Die gitaar harmonièn die Brian May in Queen platen heeft gestopt is waanzinnig.quote:Op zondag 16 januari 2011 02:02 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja ik snap het hele punt met "luister maar naar Brian May" niet, dan kan je net zo goed naar iedere band luisteren
Je hebt Multitracken als band zijnde natuurlijk.quote:Op zondag 16 januari 2011 01:58 schreef The_Dean het volgende:
Ja, ik denk dat hij er een heel ander beeld van heeft dan jij en ik.
omkeringen?quote:Op zondag 16 januari 2011 01:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het eerste akkoord wat ik kon was een A
Nu kan ik ook vrij veel open akkoorden, en ik kan wat omkeringen, en barrè akkoorden.EN powerchords.
Wisselingen denk ik.quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Omkering_%28muziek%29quote:
quote:Omkering is een muzikaal verschijnsel waarbij de toonafstand van een toon in plaats van vanaf de grondtoon tot aan het octaaf gemeten wordt.
[...]
Indien bij een akkoord een der tonen van octaaf verwisselt kunnen akkoordomkeringen ontstaan. Bij drieklanken kent men doorgaans drie liggingen:
quote:Op zondag 16 januari 2011 02:15 schreef Braddie het volgende:
[..]
Die gitaar harmonièn die Brian May in Queen platen heeft gestopt is waanzinnig.
Ja, in de studio kun je multitracken tot je een ons weegt, maar nu weet ik nogsteeds niet hoe multitracken een gitaarskill is.quote:Op zondag 16 januari 2011 02:16 schreef Braddie het volgende:
[..]
Je hebt Multitracken als band zijnde natuurlijk.
maar ook gewoon als Muzikant, kijk naar Queen, wat Brian May heeft gedaan met zijn gitaar(Procession, good company etc) heb je echt wel skills voor nodig, en zo niet dan ook de nodige lessen.
Ik vind dat altijd maar kut, bands die in hun opnames allemaal leuke dingen proppen omdat het in de studio toch kan, maar live het onmogelijk na kunnen spelen. En dat maar compenseren met extra muzikanten achter de schermenquote:Op zondag 16 januari 2011 02:15 schreef Braddie het volgende:
[..]
Die gitaar harmonièn die Brian May in Queen platen heeft gestopt is waanzinnig.
Het schrijven van meerstemmige partijen is een skillquote:Op zondag 16 januari 2011 02:28 schreef The_Dean het volgende:
[..]
[..]
Ja, in de studio kun je multitracken tot je een ons weegt, maar nu weet ik nogsteeds niet hoe multitracken een gitaarskill is.
het multitracken is toch ook een skill?quote:Op zondag 16 januari 2011 02:31 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Het schrijven van meerstemmige partijen is een skill
Multitracken is het puur inspelen.
En dat tot een track verwerken komt bij het masteren en mixen uit wat ook weer een skill is.
Skills en multitracken hebben dus niks met elkaar ge maken
Dat is het hele schrijf proces, dat heeft niks met het multitracken te maken. Ik snap wat je bedoelt maar je gebruikt de verkeerde termenquote:Op zondag 16 januari 2011 02:35 schreef Braddie het volgende:
[..]
het multitracken is toch ook een skill?
Je moet maar net weten wat waar zit, elke noot je moet gebruiken etc...
Of zit ik fout?![]()
Of elektronica. Op een gegeven moment zong iedereen toch via de auto-tuner? Een hyp-je veroorzaakt door Cher?quote:Op zondag 16 januari 2011 02:29 schreef Dribbel_ het volgende:
En dat maar compenseren met extra muzikanten achter de schermen
Mja je kan alles wat je wil real life recht trekken. Het is maar net in hoeverre je het wil en wat je ermee wil doen.quote:Op zondag 16 januari 2011 02:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Of elektronica. Op een gegeven moment zong iedereen toch via de auto-tuner? Een hyp-je veroorzaakt door Cher?
Ik vind een echte band die gewoon live muziek maakt wel iets extra's hebben. Sommige ensambles produceren studio-geluid, dan sta je toch je tijd te verdoen.quote:Op zondag 16 januari 2011 02:40 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja je kan alles wat je wil real life recht trekken. Het is maar net in hoeverre je het wil en wat je ermee wil doen.
Sommige band gebruiken de backingvocals in samples. Dan heb je alleen een drummer nodig die goed met een metronoom mee kan spelen en dan kan je het prima erin samplen. Het klinkt goed maarja in hoeverre zet je iets als band neer.
Pearl Jam is vet jaquote:Op zondag 16 januari 2011 02:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik vind een echte band die gewoon live muziek maakt wel iets extra's hebben. Sommige ensambles produceren studio-geluid, dan sta je toch je tijd te verdoen.
Ik vind Pearl Jam nog steeds leuk.![]()
Het is toen inderdaad veroorzaakt door Cher, en toen zakte het EINDELIJK weg, kwam die vervloekte T-Pain er mee... Je hebt nu alleen iets handigers, Is zo`n programmatje genaamt Melodyne geloof ik.quote:Op zondag 16 januari 2011 02:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Of elektronica. Op een gegeven moment zong iedereen toch via de auto-tuner? Een hyp-je veroorzaakt door Cher?
Dan denk je dat ze klaar zijn na 2 flessen wijn en 5 toegiften en dan....quote:
Als je goed en goedkoop wilt beginnen sowieso OF Ashton OF Motion.quote:Op zondag 16 januari 2011 16:35 schreef NoNickOne het volgende:
Wat is een goede akoestische gitaar om mee te beginnen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |