http://www.feedback.nl/akoestische-gitaren/tanglewood/tw-28-csgquote:Op zondag 16 januari 2011 18:28 schreef NoNickOne het volgende:
Mijn budget is tegen de 200 euro voor een mooie akoestische gitaar. Iemand tips toevallig?
die heb ik!quote:Op zondag 16 januari 2011 18:33 schreef NoNickOne het volgende:
http://www.rockpalace.com(...)tar-Pack-Black-Gloss
Is dit iets?
Ik heb hem ook maar besteld. Mooie prijs om mee te beginnen! Ik zal jullie dus vanaf nu ook vergezellen!quote:Op zondag 16 januari 2011 19:32 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
die heb ik!![]()
en of die goed is, zoveel ervaring heb ik niet, maar hoor van alle kanten dat t een prima beginnersgitaartje is
quote:Op zondag 16 januari 2011 20:34 schreef NoNickOne het volgende:
[..]
Ik heb hem ook maar besteld. Mooie prijs om mee te beginnen! Ik zal jullie dus vanaf nu ook vergezellen!
Tja, het hangt natuurlijk van de gitaar af, maar als ik naar mijn klassieke gitaar kijk, kun je die met een andere (of eventueel omgeraaide) topkam volgens mij zo omturnen tot een linkshandige.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:14 schreef Maleco het volgende:
Er is minder vraag naar dus voor dezelfde kwaliteit betaal je wel meer,
je zou rechtshandig kunnen proberen te spelen, weet niet hoe lang je al speelt?
Kijk maar naar je brug, die staat niet recht maar schuin, als je hem omdraait staat hij schuin de verkeerde kant opquote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:45 schreef cafca het volgende:
Hoezo is je intonatie verneukt als je hem omdraait?
En je kunt je topkam natuurlijk ook omdraaien....
Maar zijn linkshandige gitaren echt zoveel duurder dan rechtshandige?
Ja, inderdaad, dat zag ik ook. Nooit zo op gelet idd.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:01 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Kijk maar naar je brug, die staat niet recht maar schuin, als je hem omdraait staat hij schuin de verkeerde kant op
Ja. Maar vind ik niet fijn.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:44 schreef cafca het volgende:
Maar serieus: heb je wel eens geprobeerd rechtshandig te spelen?
Helaas. Wel ooit bijna één gekocht. Mooie gitarenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:59 schreef Gitaarmat het volgende:
Iemand hier met een Blueridge wester/semi-akoestische gitaar?
Nou ja begin, ik speel al 4 jaar bijna alleen maar die toonladder, wordt bijna overal (in alle stijlen) wel gebruikt. Oneindig veel mogelijkheden!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:41 schreef Georges het volgende:
Hallo.
Ik speel nu een tijdje gitaar, iets meer dan 2 jaar en ik zou me graag willen focussen op solo's, vooral metal/rock style.
Ik las ergens dat minor pentatonics een goed begin is. Iemand die hier wat meer over kan zeggen?
Is dat inderdaad een goed begin?
Wat een leraar me ooit vertelde blijkt aardig waar; elke melodie komt uit een toonladderquote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:41 schreef Georges het volgende:
Hallo.
Ik speel nu een tijdje gitaar, iets meer dan 2 jaar en ik zou me graag willen focussen op solo's, vooral metal/rock style.
Ik las ergens dat minor pentatonics een goed begin is. Iemand die hier wat meer over kan zeggen?
Zover was ik ook al wel, maar er zijn zoveel toonladders. Je moet ergens beginnen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:09 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Wat een leraar me ooit vertelde blijkt aardig waar; elke melodie komt uit een toonladder
In het begin is het àltijd moeilijk, ik kreeg in het begin het A akkoord niet eens normaal. En nu na 8 maanden kan ik al volle barrè akkoorden, powerchords en simpele solotjes(bohemian Rhapsody, Knocking On heavens Door)quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:30 schreef NoNickOne het volgende:
Net mn eerste lesje gehad.. valt dat even tegen!![]()
Ik heb de vinger coördinatie van een zwarte baby met het syndroom van down..
Na 8 maanden al powerchordsquote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:38 schreef Braddie het volgende:
[..]
In het begin is het àltijd moeilijk, ik kreeg in het begin het A akkoord niet eens normaal. En nu na 8 maanden kan ik al volle barrè akkoorden, powerchords en simpele solotjes(bohemian Rhapsody, Knocking On heavens Door)
Begin met de gewone major scale, pentatonic is puur dat je er uiteindelijk wat tonen uitlaat.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:41 schreef Georges het volgende:
Hallo.
Guild is ook OK, maar komt kwa prijs een heel eind richting Martin volgens mij.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:38 schreef Gitaarmat het volgende:
Heb nou twee erg goede elektrische gitaren en daar blijf ik vast wel tientallen jaren zoet mee, maar nog geen goede akoestische en als ik op m'n kamer zit pak ik toch vaak even de akoestische op maar een goede western lijkt me veel mooier dan dat goedkope spaanse gitaartje die ik nu heb.Blueridge blijft tot nu toe mn favoriet qua westerns voor zover ik die bespeeld heb, en Martins maar die zijn duur.
Ah dank u.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:18 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Begin met de gewone major scale, pentatonic is puur dat je er uiteindelijk wat tonen uitlaat.
Als je majar en minor kent, dan de noten eruit vissen dat je op pentatonisch uitkomt dan kom je al een heel eind
Toen ik 3 maandjes geleden begon snapte ik daar geen reet vanquote:Op woensdag 19 januari 2011 20:50 schreef Georges het volgende:
[..]
Ah dank u.
Is er een bepaalde volgorde qua belangrijkheid, of handig om bepaalde scales eerst te leren omdat ze veel gebruikt worden/makkelijker zijn? Nu naar toonladder van A of D of iets anders?
Ik oefen nu alleen de toonladder in G en dan in verschillende posities.
Heb dat van Justin Guitar website gehaald.
Opschepper.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:55 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik kon na 4 maanden al prima powerchords, maar voor het totaal plaatje!
Ik oefende in het begin elke dag wel 1 a 2 uur.quote:Op woensdag 19 januari 2011 22:15 schreef arucard het volgende:
Na 4 maanden al powerchords dat kan bijna niet of je moet echt elke dag aantal uur oefenen.
Mwah. Vind 'm niet leuk genoeg... Iemand anders suggesties? Ben op zoek naar een linkshandige western akoestische gitaar.. max budget 300 euroquote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:42 schreef cafca het volgende:
Is dit niks voor je:
http://link.marktplaats.nl/406683317
?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |