Normala rij ik 30 voor. Op de vakantiefiets gooi ik er vaker een 26 voor op (40-50 kilo bagage remt een beetje bergop). En er zijn extreme ritten waar ik onbeladen ook graag een 26 heb. Van die Engelse ritten waar alles onder de 20% niet aangegeven staat.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:14 schreef Yankee het volgende:
[..]
Prima dat het misschien kan, maar waarom zou je überhaupt een blad kleiner dan een 30 op een racefiets zetten?
Met een dergelijke fiets inclusief bepakking kan ik het me wel voorstellen. Maar als het om een gewone racefiets gaat ben ik het wel met buzz1291 eens:quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:42 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Normala rij ik 30 voor. Op de vakantiefiets gooi ik er vaker een 26 voor op (40-50 kilo bagage remt een beetje bergop). En er zijn extreme ritten waar ik onbeladen ook graag een 26 heb. Van die Engelse ritten waar alles onder de 20% niet aangegeven staat.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:32 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Inderdaad! Wanneer je dat wilt of denkt nodig te hebben wordt het toch tijd om of de beklimmingen te vergeten, of om een beetje aan krachttraining te doen, of om een Spartamet te overwegen. Zo'n koffiemolen heeft niet echt meer iets met fietsen te maken.
Ben ik het ook wel mee eens, ondanks dat ik geen echte beklimmingen gedaan heb, reed ik laatst in Limburg met 42x23 de heuvel op. Ja het was pittig, maar met een 30x28 kom je zelfs ongetraind wel boven met een racefiets.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:48 schreef Yankee het volgende:
[..]
Met een dergelijke fiets inclusief bepakking kan ik het me wel voorstellen. Maar als het om een gewone racefiets gaat ben ik het wel met buzz1291 eens:
[..]
Heb je al op de kalender gekeken? Kun je meteen zien of er in je buurt wat leuks te doen is.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:51 schreef Blik het volgende:
Wat een hondenweer, ga het fietsen vanavond overslaan denk ik.
Hopelijk wordt het weer in september een beetje prima. Zijn er nog leuke toertochten in September in Nederland?
Sterkte!quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:17 schreef ursel het volgende:
[..]
Zit met een schouderblessure in de ziektewet zelfs
Sterkte!quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:17 schreef ursel het volgende:
[..]
Zit met een schouderblessure in de ziektewet zelfs
Idd, mietjes!quote:
Nou met oog op verkoudheid leek het mij ook niet verstandig om nu te gaan met die regen. Als je al een week slecht slaapt met als klap op de vuurpijl een nacht van 4 uur dan is het niet verstandig om in de regen te gaan fietsen.quote:
Ik heb wel gehoord van BH's die in kroegen hangen, op werkplekken is het nieuw voor mequote:Op maandag 23 augustus 2010 15:53 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou ik hang mijn bezwete sportbh gewoon in mijn kamer op kantoor hoor
Telefoongidskoerier?quote:
Fietsgids in Amsterdam. Omdat Amsterdam doodvermoeiend is om door te lopen is het makkelijker op fiets. Groepje toeristen mee en dan de stad door fietsen. Kleine tour is 10 km en Grote 17 kilometer. En dat twee keer per dag.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:01 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Telefoongidskoerier?![]()
Wel bijzonder. Als gids op de fiets? Wat gids jij dan? (Is dat wel een werkwoord?)
Dat moet je nu ook, maar doe je het nietquote:Op maandag 23 augustus 2010 16:37 schreef CyclingGirl het volgende:
Wel grappig hoor. Maar ja ook als het ongeloofelijk rotweer is moet je toch fietsen.
Negen van de tien keer komt er dan bijna niemand opdagen, op wat Nederlanders na. We hebben poncho's liggen die je over het stuur heen kan leggen. Blijf alles perfect droogquote:Op maandag 23 augustus 2010 16:37 schreef CyclingGirl het volgende:
Wel grappig hoor. Maar ja ook als het ongeloofelijk rotweer is moet je toch fietsen.
Eh ja eigenlijk wel en ik moet eigenlijk nog duurtraining doen omdat ik zaterdag een wedstrijd van 130km op het programma heb.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:42 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dat moet je nu ook, maar doe je het niet
Ik eet min 1.5 uur voor de training en voor de wedstrijd 2.5 uur. En dan 1 uur voor een reepje. Als ik te dicht op eet dan schiet mijn hartslag omhoog en ben ik niet vooruit te branden omdat ik een volle maag heb. Ik moet wel iets eten maar dat hoeft geen bord pasta te zijn. Krentenbollen, bolussen etc gaan er ook wel in.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:44 schreef JohnDDD het volgende:
Het is me nu nog steeds niet helemaal duidelijk hoe ik het best kan eten voor en na een inspanning. Mijn gemiddelde ritjes zijn 30-50km met redelijke snelheid: (27-33) gemiddeld ook afhankelijk van de windrichting.
Wat ik wel merk is dat het een significant verschil maakt of (een paar uur) ik voor het fietsen eerst een bord pasta eet of niet. Meestal als ik niet genoeg eet ben ik totaal niet vooruit te branden. Een vriendin van mij eet nooit iets voor het fietsen en drinkt ook nauwelijks, maar fietst mij er dan als ik een bord pasta en liters water op heb nog bijna uit.
Na het fietsen heb ik de laatste keer een bord pasta gegeten en een pakje hersteldrank gedronken met 25g proteïnen erin, ik moet zeggen dat ik me de volgende dag verrassend goed voelde. Is het normaal om zoiets te moeten doen na toch een relatief kleine inspanning van 40, 50km?
Wat/wanneer eten jullie?
Mooi hoor, ben benieuwd naar de foto's.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 08:07 schreef hetsjhokleek het volgende:
Eergisteren terug gekomen uit Bormio. Een week lang lekker weer gehad en dus ook veel kunnen klimmen.
Bij aankomst over de Stelvio heen gereden om alvast een indruk te krijgen. Het was schemirig donker en op de top lag een papperig laagje sneeuw. Dit wordt erg zwaar dus. De eerste dag was het nog steeds erg koud maar wel droog. We zijn rustig begonnen met Bormio2000. Geen lastig klim maar toch even flink diep gegaan omdat ik dat hem wel te kunnen op de 39.
De dag erna richting Foscango gegaan lange drukke weg naar boven maar nooit echt steil. Wel een soort Andy Schleck gehad omdat mijn ketting buiten mijn kleinste blad viel.
Op de derde dag zijn we naar de andere kant van de Stelvio gereden met de auto om de klim vanuit Prato te doen. Even een stukje warm gereden en daarna begon de 25 kilometer klimmen. Na een kliometer klimmen kom ik tot de conclusie dat mijn zadel zakt en dus parkeer ik mijn fiets in de berm en zet mijn zadel weer goed. Daarna kom ik lekker in mijn ritme. De 48 haarspeldbochten volgen elkaar in snel tempo op en het uitzicht is prachtig. Op ongeveer 5 km van de top schakel ik weer mis. Waar ik gisteren op de Foscango nog kon uit klikken lukte me dat nu niet dus lag ik op het asfalt. Snel weer op mijn fiets gestapt omdat het goed ging. Uiteindelijk in zo'n 2:30 boven gekomenIn de afdeling heb ik een snelheid van 64,2 bereikt dit is ook een record voor mij
Op dag vier gaan we richting de Mortirolo. Het monster met kilometerslange stukken van boven de 10%. 's Morgens voel ik me niet goed en stap op mijn fiets in de hoop dat het beter wordt. Na een paar kilometer warm rijden volgt een klimmetje. Ik moet terug naar mijn kleinste verzet (30*25) en weet dat het niks gaat worden die dag dus ik keer om naar de camping. Mijn fietsmaat is uiteindelijk wel doorgereden en heeft het gehaald.
Op de laatste dag nog de Gavia vanuit Bormio. Eerste stuk een brede weg richting een dorp daarna wordt de weg smal, slingerend en slecht. In het bochtige middenstuk kom ik goed in mijn ritme. Ik rij erg makkelijk en ook mijn fietsmaat die ik in het begin van de klim had laten gaan komt weer in beeld. Helaas niet de macht om bij hem in de buurt te komen omdat hij meer snelheid kan maken op het laatste vlakkere stuk. Wel een prachtige klimUiteindelijk tijd rond de 2 uur.
Al met al een erg geslaagde week, ik heb veel progressie geboekt in een jaar tijd. Foto's volgen nog.
Hoeveel tanden hebben elk van je voorbladen en tandkransjes? En welk verzet rijd je het meest?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:42 schreef Freddeh het volgende:
Zit trouwens te denken, wat wil ik voor m'n nieuwe fiets? Shimano? Campagnolo? SRAM?
Heb nu met Shimano Tiagra best vaak dat ik voor naar buitenblad ga, en dan achter 1tje groter, om op een lekker verzet te komen, of voor naar middenblad en achter 1tje kleiner. Voelt een beetje alsof ik de verkeerde kettingblad/cassette samenstelling heb. Zijn overigens standaard kettingbladen en standaard (11-25?) cassette van Tiagra.
Nou zat ik te denken dat Campagnolo inmiddels 11spd achter heeft. Is het in mijn geval niet logischer over te gaan op Campagnolo om zo niet meer zoveel te hoeven switchen tussen voorbladen?
Just a thought...
Ah, dat had ik vroeger ook altijd na LL, blijkbaar is dat een behoorlijke aanslag op je immuunsysteem...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 08:53 schreef Superher0 het volgende:
Zo weekend niet gefietst maar om nou te zeggen dat de beentjes veel rust hebben gekregen. Nee. Flink lopen dansen op Lowlands. het was leuk! Nu echter een verkoudheid en dat terwijl ik van plan was om vanavond weer op de club te gaan fietsen. Weet niet of dat een goed idee is. Eerst maar even kijken hoe ik de dag overleef.
Welke bladen heb je voor? Verder ligt dit lijkt me niet aan of het Tiagra is of wat dan ook maar aan degene die op die fiets zit. Lijkt me sterk dat overstappen naar campa omdat die een 11 speed cassette hebben dit 'probleem' oplost.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:42 schreef Freddeh het volgende:
Zit trouwens te denken, wat wil ik voor m'n nieuwe fiets? Shimano? Campagnolo? SRAM?
Heb nu met Shimano Tiagra best vaak dat ik voor naar buitenblad ga, en dan achter 1tje groter, om op een lekker verzet te komen, of voor naar middenblad en achter 1tje kleiner. Voelt een beetje alsof ik de verkeerde kettingblad/cassette samenstelling heb. Zijn overigens standaard kettingbladen en standaard (11-25?) cassette van Tiagra.
Nou zat ik te denken dat Campagnolo inmiddels 11spd achter heeft. Is het in mijn geval niet logischer over te gaan op Campagnolo om zo niet meer zoveel te hoeven switchen tussen voorbladen?
Just a thought...
Kun je ook aangeven met welke tanden je rijdt?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:42 schreef Freddeh het volgende:
Zit trouwens te denken, wat wil ik voor m'n nieuwe fiets? Shimano? Campagnolo? SRAM?
Heb nu met Shimano Tiagra best vaak dat ik voor naar buitenblad ga, en dan achter 1tje groter, om op een lekker verzet te komen, of voor naar middenblad en achter 1tje kleiner. Voelt een beetje alsof ik de verkeerde kettingblad/cassette samenstelling heb. Zijn overigens standaard kettingbladen en standaard (11-25?) cassette van Tiagra.
Nou zat ik te denken dat Campagnolo inmiddels 11spd achter heeft. Is het in mijn geval niet logischer over te gaan op Campagnolo om zo niet meer zoveel te hoeven switchen tussen voorbladen?
Just a thought...
Meeste rijd ik op 39/15.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:24 schreef Marurk het volgende:
[..]
Hoeveel tanden hebben elk van je voorbladen en tandkransjes? En welk verzet rijd je het meest?
Zie hierbovenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:43 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Kun je ook aangeven met welke tanden je rijdt?
En op welke snelheid schakel je naar het bovenblad?
Hoeveel omwentelingen draai je per minuut? (90-100 is ideaal geloof ik)
Vroeger "stoempte" (zoals mijn fietsmaatje het altijd noemt) ik nogal. Nadat ik wat langer fietste leerde ik langzaamaan om met een hogere trapfrequentie te fietsen, waardoor ik het allemaal makkelijker kan volhouden. Let wel: een te hoge trapfrequentie is ook niet goed...
Hmmmm... Ik rijd op het binnenblad met 42x13 als grootste verzet hiermee rijd ik snelheden tot bijna 40 km/h, daarboven ga ik pas naar het buitenblad.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:51 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Meeste rijd ik op 39/15.
Voor: 30-39-50
Achter: 11-12-13-15-17-19-21-23-25
Weet niet of mijn gevoel bij Campagnolo klopt, maar mijn gevoel is dus dat je een betere spreiding hebt doordat je achter 11spd hebt. Ben overigens 9spd Tiagra gewend.
[..]
Zie hierboven
Op welke snelheid ik doorschakel naar buiten weet ik niet precies, zal ik even op moeten letten denk ik. Zal zo rond de 32km/u zijn vermoed ik... Kom ik nog ff op terug.
Omwentelingen zit imho wel goed, zit zeker op 90.
Hoe doe je dat met ontbijt? Beetje simpel gesproken eet je dan natuurlijk ook vlak voor een training.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 08:30 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik eet min 1.5 uur voor de training en voor de wedstrijd 2.5 uur. En dan 1 uur voor een reepje. Als ik te dicht op eet dan schiet mijn hartslag omhoog en ben ik niet vooruit te branden omdat ik een volle maag heb. Ik moet wel iets eten maar dat hoeft geen bord pasta te zijn. Krentenbollen, bolussen etc gaan er ook wel in.
Ik rijd ook meestal op 39:15 (of 39:14), zodat ik een goede trapfrequentie heb. Eigenlijk gebruik ik het buitenblad (bij mij 52 tanden) alleen als ik "bergaf" ga (als de weg naar beneden loopt). Op het vlakke gebruik ik 'm nauwelijks, tenzij ik echt wind in de rug heb. Heb voor 52x39x30 tanden en achter 12-13-14-15-16-17-19-21-23-25 tanden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:51 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Meeste rijd ik op 39/15.
Voor: 30-39-50
Achter: 11-12-13-15-17-19-21-23-25
Weet niet of mijn gevoel bij Campagnolo klopt, maar mijn gevoel is dus dat je een betere spreiding hebt doordat je achter 11spd hebt. Ben overigens 9spd Tiagra gewend.
[..]
Oeh dat is balen! Wel een reisverzekering neem ik aan? Anyway, hopen dat die koffer boven water komt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:08 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou ik eet een banaan voor ik ga en dan de rest (cruesli met fruitmelk) op de zaak
Word net door mijn partner gebeld, zijn koffer verdwenen, alles zit erin, zijn pedalen, fietsschoenen... nu als hij dus thuis komt kan ie niet fietsen omdat hij geen schoenen en pedalen heeft. Wat een gedoe. En hij wilde nog rechtstreeks van Schiphol naar Montreal en terug maar nee, hij moest perse via Zurich en Madrid voor de groepskorting terwijl alles nog apart ging. Wat een gedoe zeg.
Nu moet ik ook nog eens in mijn eentje gaan duurtrainen.
magnetron? ik doe ook brinta maar koudquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:21 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
Ik eet ook een bak brinta (koud, tijd is kostbaar 's morgens vroeg en het warmt wel op onderweg). I
Ben de afgelopen week ook in die regio geweest en met de auto o.a. de Stelvio opgereden. Respect voor de mensen die dat fietsend doen! Ik zou het niet kunnen denk ik.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 08:07 schreef hetsjhokleek het volgende:
Krijg best zin in Brinta.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
magnetron? ik doe ook brinta maar koudmoet er niet aan denken!
Het huismerk van c1000 gaat net zo goed als de echte Brinta heb ik inmiddels ontdekt, en kost de helft. Alle beetjes helpen lolquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:26 schreef Marurk het volgende:
[..]
Krijg best zin in Brinta.At dat vroeger altijd. Toch maar weer eens een pak meenemen.
Euh.... Nog 9 pagina's wachtenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:43 schreef vault_tec het volgende:
ik moet een slot hebben, iemand tips?
Ik eet die van de aldiquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Het huismerk van c1000 gaat net zo goed als de echte Brinta heb ik inmiddels ontdekt, en kost de helft. Alle beetjes helpen lol
Als het maar volkoren isquote:
Auto-stereotypering?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:08 schreef CyclingGirl het volgende:ik eet altijd Brinta in de winter en ja met fruitmelk
Net chocolade op
iPhone zekerquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:14 schreef Marurk het volgende:
Lekker.Sluit ik m'n telefoon aan op m'n PC, zijn ineens al m'n berichten en instellingen verdwenen. Kan ik al mijn mailboxen en alles opnieuw gaan instellen.
Schijtzooi.
Ik heb inmiddels toestemmingquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:11 schreef Freddeh het volgende:
Chocolade? Ok... Ik zal geen vrouwengrapjes meer maken...![]()
Mijn deal is dat alles wat overblijft van de reiskostenvergoeding in het nieuwefietsenpotje gaat. Zodoende ga ik nog meer fietsen, en heb ik nog minder uitgaven aan het ov. Maar aan de andere kant is het nog de vraag of ik niet gewoon wat langer door wil rijden met m'n oude, om zo meer geld achter de hand te hebben voor de verbouwing
Toestemming, van wie?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:20 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels toestemmingom een nieuwe te kopen. Ik ben er nu alleen een sport van a/h maken om een fiets te vinden met zoveel mogelijk specs voor zo min mogelijk geld
Nokia N97... Had nog een backup van begin augustus, dus heb 't merendeel wel terug. Behalve de berichten van deze maand dus.quote:
Wat is je budget?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:20 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels toestemmingom een nieuwe te kopen. Ik ben er nu alleen een sport van a/h maken om een fiets te vinden met zoveel mogelijk specs voor zo min mogelijk geld
Je bedoelt of je die nieuwe brug tussen kopenhagen en malmo over kan? niet met de fiets, geen fietspaden over die brug jammer genoeg (had mij ook wel heel cool geleken om te doen), maar er rijden wel treinen waar je fiets mee kan, en er gaat 1 keer per dag nog een pontje...zal even kijken of ik het nog kan vinden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:43 schreef JohnDDD het volgende:
Het wordt me alleen niet helemaal duidelijk of ik ook de E20 kan nemen richting Kopenhagen en Malmö het water over of dat ik dan enorm moet omfietsen...
Fantastisch!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik wil volgende zomer een weekje met minimale bagage door Denemarken/Zweden trekken. nachttrein naar odense en dan langs de oostzee kust nar boven, en misschien een ferry naar Zweden nemen. Door de nachttrein kun je vrijdagavond instappen, en dan ben je zaterdagochtend in Odense of Kopenhagen. Heb je de hele eerste vakantiedag al om te fietsen!
Oh ik eet normaal niet zo vaak soja en/of gember, is een experiment. Ik weet er niets van wat er dan gebeurt maar we zullen wel zien zoquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:52 schreef CyclingGirl het volgende:
Gezond hoor al snap ik niet dat jij geen rare benen krijgt van sojasaus.
Als wij een wedstrijd hebben zijn die dingen uit de boze, soja, ve-tsin, gember en koriander.
Trein is ook niet erg, dan doe ik gewoon wat extra kilometers.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Je bedoelt of je die nieuwe brug tussen kopenhagen en malmo over kan? niet met de fiets, geen fietspaden over die brug jammer genoeg (had mij ook wel heel cool geleken om te doen), maar er rijden wel treinen waar je fiets mee kan, en er gaat 1 keer per dag nog een pontje...zal even kijken of ik het nog kan vinden.
er is in elk geval een boot van Helsingör naar Helsingborg maar dan moet je een stukje om. ik heb iets gezien over een boot tussen kopenhagen en malmo, maar het was moeilijk te vinden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:57 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Aangezien ik in Engeland woon is het mijn plan 's morgens naar Harwich te fietsen, dan de ferry te nemen naar Esjberg die daar 18 uur later aankomt. Dan bereik ik de volgende dag met gemak een vriendin van mij in Kolding. Vervolgens na een paar dagen door richting Kopenhagen/Malmö.
Die route is voor het grootste gedeelte over de auto(snel?)weg als ik het goed heb...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zit aan zo'n soort tochtje te denken, ik heb in m'n niuewe baan 13 atv dagen gekregen, dus ik kan best eens een weekje er op uit naast de familie vakanties.
Net als dat hij de Brienenoord niet herkent als fietspad, óf als voetpad...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:27 schreef JohnDDD het volgende:
@Captain_Fab als je een fietsroute wilt zoeken in Google kun je hem het beste op de wandelroute-modus zetten, dan weet je zeker dat je wegen hebt waar je ook wel kunt fietsen.
Heeft ie wel, maar dat is experimenteel en vooral NIET voor Nederland beschikbaar... In de VS zijn al wat dingetjes in kaart gebracht, maar Nederland kan nog wel ff duren.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:36 schreef 045represent het volgende:
Waarom heeft Google Maps geen fietsroute-modus![]()
Was van plan te gaan couchsurfen...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Qua weer kan dat inderdaad spannend worden...hoe goed is je tent?
Geweldige link zeg! Thanks!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
dan blijf je tenminste droog in je slaap![]()
Ik ben op het moment gefascineerd door deze gast. Door mijn gewicht heeft een fiets bij mij best wat te verduren, en ik ben volgende zomer nog niet graatje dun denk ik...dus als ik op fietsvakantie wil moet ik of een hele stevige fiets (anders wordt ik+ bepakking een interessant verhaal), of een normale fiets maar dan heel weinig bagage. En aangezien ik al een mooie vrouw thuis heb, hoef ik op fietsvakantie niet aantrekkelijk te zijn, dus kan ik met heel weinig reserve kleren toeZolang je dingen op tijd uitspoelt/handwast kun je in een week niet al te hard gaan ruiken hoop ik.
Het is wel een bijzonder type, hij zegt ergens dat hij soms panties draagt als isolatie, dwz hij knipt de voeten en bovenkant van damespanties zodat alleen het beengedeelte overblijft en gebruikt die als eerste laag onder een lange onderbroek/trekking broek. Ik denk dat ik dat maar niet ga overnemenquote:
Ik gebruik panties als stoffilters voor de fans in m'n pc... Vind hem nog helemaal niet zo raar, hij gebruikt ze exact waar ze voor gemaakt worden. Soort van...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Het is wel een bijzonder type, hij zegt ergens dat hij soms panties draagt als isolatie, dwz hij knipt de voeten en bovenkant van damespanties zodat alleen het beengedeelte overblijft en gebruikt die als eerste laag onder een lange onderbroek/trekking broek. Ik denk dat ik dat maar niet ga overnemenKniestukken OK, maar pantiebenen...
Buiten, zat aan 1 van kryptonite te denken (nieuw model)quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:56 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Euh.... Nog 9 pagina's wachten![]()
Heb zelf een redelijk goedkoop kettingslotje. Hoeft niet al te duur te zijn in mijn geval. Stal jij hem buiten op straat, of ergens in een fietsenhok?
Een 42 is handiger op het vlakke.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:42 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik rijd ook meestal op 39:15 (of 39:14), zodat ik een goede trapfrequentie heb. Eigenlijk gebruik ik het buitenblad (bij mij 52 tanden) alleen als ik "bergaf" ga (als de weg naar beneden loopt). Op het vlakke gebruik ik 'm nauwelijks, tenzij ik echt wind in de rug heb. Heb voor 52x39x30 tanden en achter 12-13-14-15-16-17-19-21-23-25 tanden.
Klopt. Maar ik vind het best lastig om hier in het verre zuiden een geheel vlakke route te vinden. Ik moet altijd wel een beklimming pakken, wil ik ergens kunnen komen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Een 42 is handiger op het vlakke.
Nee, zijn totaal geen verplichtingen voor. Ik heb het geluk dat de oorspronkelijke opzetter van het bedrijf waar ik werk ook wielrenner is, en een douche dus voor verplicht achtte voor mede-fietsers. Maar nee, zijn geen regelgevingen voor.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:40 schreef twisteddlogic het volgende:
Op mijn nieuwe werk hebben ze geen douche.
Hoe is hier precies de regelgeving in? Mij staat er iets van bij dat dit verplicht is bij meer dan 75 werknemers?
Weet iemand hier iets van?
Altijd balen dit. Gaat ook nog best wel wat tijd inzitten. Ik ben er niet in 20 min mee klaar in ieder geval.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:09 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Nu mag ik vandaag voor de tweede keer een fiets schoonmaken aangezien ik m'n crosser ook al helemaal opgepoetst heb na gister
Wel oppassen dan, in de regen rijden met dergelijke snelheden. Maar de bochtjes zullen jullie wel voorzichtig genomen hebben.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:26 schreef marcodej het volgende:
Een hoop (vlagerige) wind vanavond, de renners met hoge velgen hadden een probleem. Tegen de wind in rustig gereden en zoveel mogelijk binnendoor. Ook een klimmetje een paar keer gepakt, gemiddelde lag rond de 25. Terug door de duinen kwamen de eerste druppels en uiteindelijk werd het echt nat. Maar het ging alsnog erg hard omdat we voor de wind reden. Het was gelukkig erg rustig, dus we konden aardig doorstampen, uiteindelijk een maximumsnelheid van 58 per uur... Werd me toch iets te gortig en ben doorgereden met een snelheid van 'maar' ca. 45... Heerlijk die zingende bandjes bij die snelheden.
Het begon echt te hozen toen we net in het clubhuis waren.
Wilde je meteen op je nieuwe werk een douche gaan eisen dan, zou een mooie binnenkomer zijnquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:40 schreef twisteddlogic het volgende:
Op mijn nieuwe werk hebben ze geen douche.
Hoe is hier precies de regelgeving in? Mij staat er iets van bij dat dit verplicht is bij meer dan 75 werknemers?
Weet iemand hier iets van?
De wielmaat van je fietscomp groter instellenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:08 schreef Freddeh het volgende:
Zit nu op 4762km dit jaar. Mijn doel was 8000km. Je hoeft geen kernfysicus te zijn om te zien dat ik ietsjes achterlig op schema. Iemand tips om dat nog een beetje recht te trekken voor de laatste dag van week 52?
Wijsneusquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:14 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
De wielmaat van je fietscomp groter instellen
Ik weet dat je het eigenlijk moet meten door een volledige omtrek van je wiel op de grond op te meten, maar wat is eigenlijk de standaardmaat in mm?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:14 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
De wielmaat van je fietscomp groter instellen
Die van Fizik schijn je redelijk makkelijk met wasbenzine af te kunnen nemen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:43 schreef Yankee het volgende:
Zo, ik heb weer een wit stuurlintje.....de vorige was inmiddels meer grijs / zwart dan wit
Volgens mij is 2100 mm de standaardomtrek van een band, maar zoals we bij ons in de laboratoria altijd zeggen "meten is weten"quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik weet dat je het eigenlijk moet meten door een volledige omtrek van je wiel op de grond op te meten, maar wat is eigenlijk de standaardmaat in mm?
Klopt, alleen die had de FM even niet dus heb maar een ander merk gekozen; Lizardskins DSP.....volgens de fm ook goed schoon te houden. Voelt daarnaast erg lekker aan, stuk beter dan stuurlint van easton.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:55 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Die van Fizik schijn je redelijk makkelijk met wasbenzine af te kunnen nemen.
Viel mij overigens op dat de hoods van m'n remgrepen ook wat vieze vegen erop krijgen. Haal ik vanavond dus ook ff een doekje met wasbenzine overheen.
Laat me even weten hoe die bevallen. Ik heb nu een setje BBB carbonlook liggen wat ik er op ga doen voor de winter (en misschien langer). Maar ik houd wel van comfort, dus ben altijd benieuwd. Gezien het feit dat die Lizardskins DSP wat duurder zijn (rond de ¤25 dacht ik?) ga ik in dat geval wel uit van iets meer comfort.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:01 schreef Yankee het volgende:
[..]
Klopt, alleen die had de FM even niet dus heb maar een ander merk gekozen; Lizardskins DSP.....volgens de fm ook goed schoon te houden. Voelt daarnaast erg lekker aan, stuk beter dan stuurlint van easton.
Omdat het een zwart lintje is en je het dus niet kunt zien?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:42 schreef SuperWeber het volgende:
Ik heb nog gewoon zo'n stuurlint van synthetische kurk (past wel bij dat ouwe barrel) en eigenlijk bevalt dat spul mij wel. Het ziet er iig nooit smerig uit
Exactlyquote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:44 schreef Yankee het volgende:
[..]
Omdat het een zwart lintje is en je het dus niet kunt zien?
Niet helemaal waar... vroeg of laat gaat het slijten, en ga je wél vlekken zien. Heb het nu ook, komen wit/grijzige vegen op.quote:
Mja, ik verving hem ook wel af en toe, maar ik ben dit seizoen pas weer fanatiek begonnen met fietsen (ben een tijdje i/h buitenland geweest en druk met allerlei andere zaken), dus waarschijnlijk gaat dit lintje tegelijk met de rest van de fiets vervangen wordenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:04 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb op m'n racefiets ook 'n zwart kurklintje, omdat m'n zadel ook zwart is en omdat je troep niet ziet
Al vervang ik 'm wel een of twee keer per jaar.
Wat voor fiets rijd je, en welke kleurstelling?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:27 schreef JohnDDD het volgende:
ik heb een extreem vies wit stuurlint erop zitten, heb nog een reserve liggen: rood
Bianchi, grijs frame, met witte letters en zwarte wielen/zadelpen/handgrepen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:29 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Wat voor fiets rijd je, en welke kleurstelling?
Week vrijnemen, tassen aan de fiets hangen en ff een groot rondje gaan fietsen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:08 schreef Freddeh het volgende:
Zit nu op 4762km dit jaar. Mijn doel was 8000km. Je hoeft geen kernfysicus te zijn om te zien dat ik ietsjes achterlig op schema. Iemand tips om dat nog een beetje recht te trekken voor de laatste dag van week 52?
Die week heb ik misschien nog nodig voor de verbouwing/verhuizingquote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:28 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Week vrijnemen, tassen aan de fiets hangen en ff een groot rondje gaan fietsen.
Dan kom ik toch weer bij die aanpassing van die fietscomp uitquote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:32 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Die week heb ik misschien nog nodig voor de verbouwing/verhuizing
Ok, maar als ik nu een MTB derailleur monteer met cassette tot 30 of 32? Dat moet toch ook kunnen?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Met 39x27 kom je een eind op de kortere hellingen. Op de hele lange hellingen kan dit echter nog krap worden. Gezien je 45 als buitenblad zou ik dan gaan voor een compact of supercompact (30/45).
De vraag is natuurlijk wat goedkoper is. Dan is mijn eerste vraag welk type trapas je hebt, vierkant JIS of modern? Bij vierkant JIS zou ik gewoon een oude Stronglight LX 100 kopen (of lenen) en zo voor een prikkie ombouwen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:36 schreef horstjan het volgende:
[..]
Ok, maar als ik nu een MTB derailleur monteer met cassette tot 30 of 32? Dat moet toch ook kunnen?
Dat 45 blad kan natuurlijk ook weer 53 worden. Je begrijpt wel dat ik voor de goedkoopste oplossing kies.
Géén vierkant! Ik heb nog een Schram atb derailleur liggen met 9v cassette tot 30t. Dus dat ga ik eerst uitvogelen. Overigens bedankt voor de sugesties.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:24 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk wat goedkoper is. Dan is mijn eerste vraag welk type trapas je hebt, vierkant JIS of modern? Bij vierkant JIS zou ik gewoon een oude Stronglight LX 100 kopen (of lenen) en zo voor een prikkie ombouwen.
Materiaal uit de voorraadkast is natuurlijk altijd het goedkoopst. De LX100 heb ik hier in meervoud op voorraad liggen, vandaar mijn suggestie.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:37 schreef horstjan het volgende:
[..]
Géén vierkant! Ik heb nog een Schram atb derailleur liggen met 9v cassette tot 30t. Dus dat ga ik eerst uitvogelen. Overigens bedankt voor de sugesties.
Vet die bergen daar!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:07 schreef hetsjhokleek het volgende:
Zoals beloofd hier nog een aantal foto's van mijn fietsvakantie in Italie
[ afbeelding ]
Mijn aankomst op de Stelvio
[ afbeelding ]
Zicht van bovenop de Stelvio naar beneden met een aantal van de 48 haarspeldbochten
[ afbeelding ]
Sprintje op de Gavia
Wat is dat achter je zadel? Je weekendtas?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:07 schreef hetsjhokleek het volgende:
Zoals beloofd hier nog een aantal foto's van mijn fietsvakantie in Italie
[ afbeelding ]
Mijn aankomst op de Stelvio
[ afbeelding ]
Zicht van bovenop de Stelvio naar beneden met een aantal van de 48 haarspeldbochten
[ afbeelding ]
Sprintje op de Gavia
Het is mijn fietstasje. Hij lijkt inderdaad erg groot zeker omdat ik maar een kleine fiets heb. Wel handig want kan er veel reperatie materiaal + portemonnee + telefoon + sleutels in kwijt.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:44 schreef Yankee het volgende:
[..]
Wat is dat achter je zadel? Je weekendtas?
Youtube is een hele goeie tip.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 08:29 schreef snakeman123 het volgende:
Ik heb een vraagje over de ketting. Als ik het voorblad op de zwaarste versnelling zet en achter ook op het zwaarste verzet en eena zwaarste dan komt de ketting tegen de het metaal van het ding dat de ketting doet verspringen voor. Kan ik dat zelf stellen met die 2 schroefjes of moet ik dat laten doen. Heb over 200km een servicebeurt pas.
ga even naar www.buienradar.nl en dan helemaal naar onder scrollen, helemaal (links) onder op de site staat een tabelletje: betekenis kleuren in radarbeeldquote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:30 schreef Marurk het volgende:
Even een vraagje over de interpretatie van Buienradar.nl
Representeren alleen de donkere gebieden regen?
[ afbeelding ]
Dus in dit plaatje, klopt het dat alleen het gebied in het vierkant met regen te maken heeft? En de wolk in het rondje, is dat wel of geen regen?
Thanks!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:33 schreef 045represent het volgende:
[..]
ga even naar www.buienradar.nl en dan helemaal naar onder scrollen, helemaal (links) onder op de site staat een tabelletje: betekenis kleuren in radarbeeld
Nou, gezellig. Hij was net zo mooi gepoetst.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:42 schreef Freddeh het volgende:
Heb met zaterdagdiensten hier op kantoor ook wel met de fiets onder de douche gestaan. Wordt ie idd lekker schoon van
Dat is idd minder, als ik jou was zou ik er wel voor zorgen dat je het niet koud krijgt op de fiets. Ik het de afgelopen weken alleen maar met lange mouwen en beenstukken gefietst. Ik vind niks vervelender dan het koud hebben op de fiets...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:40 schreef Marurk het volgende:
Haha ok dan.
Heb helaas nog niets met lange mouwen, dus het zal wel wat fris worden. Zal een T-shirtje onder m'n pakje aan doen.
Hmmm jah, misschien toch maar een regenjasje meenemen. Tot nu toe heb ik het nooit echt koud gehad op de fiets, dat komt omdat ik altijd vrij goed doorfiets.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:46 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Dat is idd minder, als ik jou was zou ik er wel voor zorgen dat je het niet koud krijgt op de fiets. Ik het de afgelopen weken alleen maar met lange mouwen en beenstukken gefietst. Ik vind niks vervelender dan het koud hebben op de fiets...
Waar vind je dat?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:02 schreef Yankee het volgende:
Weercijfer vandaag: een 2. Morgen: een 8. Morgen dus maar even weer fietsen
"Het is vandaag half bewolkt en er valt lichte regen in Maastricht"quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:09 schreef Yankee het volgende:
[..]
op weeronline.nl:
http://www.weeronline.nl/(...)-Groningen/4056536/5
Dacht dat facebook daar voor was?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:29 schreef marcodej het volgende:
Ben aan de twitter gegaan, maar heb eigenlijk geen idee wat ik ermee moet. Dan maar gebruiken als trainingslog en mensen vermoeien met wielerpraat.
Als hij maar niet bigguyonabike.blogspot.com gebruikt, want dat leek mij wel een toepasselijk adres voor een episch verslag van mijn battle tegen de kilo's, de heuvels, een fiets opknappen voor een wilde vakantie volgende zomer...heb het alleen nog niet geclaimed lolquote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:35 schreef Yankee het volgende:
Nu nog even een blogje opstarten.............
De term big guy is niet echt op mij van toepassing, dus maak je geen zorgen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Als hij maar niet bigguyonabike.blogspot.com gebruikt, want dat leek mij wel een toepasselijk adres voor een episch verslag van mijn battle tegen de kilo's, de heuvels, een fiets opknappen voor een wilde vakantie volgende zomer...heb het alleen nog niet geclaimed lol
Doen we het samen. Bigguysonbikesquote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Als hij maar niet bigguyonabike.blogspot.com gebruikt, want dat leek mij wel een toepasselijk adres voor een episch verslag van mijn battle tegen de kilo's, de heuvels, een fiets opknappen voor een wilde vakantie volgende zomer...heb het alleen nog niet geclaimed lol
Maar wel bijzonder transparantquote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:48 schreef Marurk het volgende:
Mijn witte pakje zal al snel niet meer wit zijn.
Wat een held. Gewoon je tent meenemen om op de Stelvio te kamperen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 07:53 schreef hetsjhokleek het volgende:
[..]
Het is mijn fietstasje. Hij lijkt inderdaad erg groot zeker omdat ik maar een kleine fiets heb. Wel handig want kan er veel reperatie materiaal + portemonnee + telefoon + sleutels in kwijt.
Jij hebt er gewoon een minitasje aan hangen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 07:53 schreef hetsjhokleek het volgende:
[..]
Het is mijn fietstasje. Hij lijkt inderdaad erg groot zeker omdat ik maar een kleine fiets heb. Wel handig want kan er veel reperatie materiaal + portemonnee + telefoon + sleutels in kwijt.
Zelfs een weekendtas is voor jou nog een medium tas toch?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:47 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Jij hebt er gewoon een minitasje aan hangen.
Dit mijn standaard belading (op vakantie):quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:52 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Zelfs een weekendtas is voor jou nog een medium tas toch?
Dude...why!?!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:05 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dit mijn standaard belading (op vakantie):
[ afbeelding ]
Zie ik daar de magnum bidon?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:05 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dit mijn standaard belading (op vakantie):
[ afbeelding ]
Dat is redelijk veel, voor hoeveel weken is zo'n belading? En hoeveel kilo weegt dat?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:05 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dit mijn standaard belading (op vakantie):
[ afbeelding ]
Nou, je wilde ook een puntje Zweden doen toch?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb een oude Giant thuis staan, als dat een expedition blijkt te zijn ga ik die van de winter opknappen. Anders wordt het zoeken op marktplaats naar een geschikt vehikel. In elk geval zal het iets moeten zijn met 32 mm bandjes of zoiets, die 23 mm die onder je racefiets zitten gaan de bagage niet volhouden denk ik...
maken we komende zomer een blog twofatguysonabikeinDanmark.com
Die passen toch wel gewoon in je rugzakje? minitasje met een reserveband, wat bandenlichters en 4 euro moet voldoende zijn toch.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:50 schreef JohnDDD het volgende:
Als je dat doet dan hoef je dus helemaal geen bagage meer mee te nemen. 1 bidonhouder voor de reservespullen, eentje met een onderbroek, t-shirt, korte broek, tandenborstel. Klaar.
dat ook...of je verzint iets om de camelbag aan het stuur te doen, icm een stuurtas ofzo...alhoewel je dan net zo goed die onderbroek in je stuurtas kan doen en de bidon in de houderquote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:11 schreef Freddeh het volgende:
Bidons kun je overal wel kwijt zo ongeveer ook.
Goed idee. Hoewel je daarmee de bultjes zelf niet oplost. Bultjes blijven wel komen, voel je alleen minder/niet.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:18 schreef CyclingGirl het volgende:
Als je pijn hebt, ik blijf het zeggen: xylocaine.
Valt die fiets nog te besturen?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:05 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dit mijn standaard belading (op vakantie):
[ afbeelding ]
Dat was 3 weken Balkan. Daar hoorde ook een week fotograferen bij op een esperantobijeenkomst. Alleen m'n fotouitrusting weegt al dik 7 kilo. En als groepsleider neem je ook een hoop groepszooi mee. Dat kan overigens nog meer uitlopen als er mensen problemen gaan hebben. Om de tere zieltjes hier te besparen zal ik die foto niet posten.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:09 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Dat is redelijk veel, voor hoeveel weken is zo'n belading? En hoeveel kilo weegt dat?
Natuurlijk is dat compatible. Een Campa voorderailleur is gewoon frictie. Die past overal op. 9-speed voorderailleur past gewoon op een 10 speed ketting, andersom zou evt. problemen kunnen opleveren.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:35 schreef No-P het volgende:
ultra-ivo: weet jij of Campagnolo triple voorderailleur compatibel is met een Shimano triple achterderailleur of waar ik dat zou kunnen vinden? En anders, is een 9 speed voorderailleur compatibel met een 10 speed achterderailleur (incl. shifters etc.)
Denk dat een Terrago prima om te bouwen is tot vakantiefiets. Misschien moet je wat creatief zijn met het monteren van de bagagedrager, maar met wat P-clamps is dat wel te regelenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Of zoiets, valt dat makkelijk om te bouwen tot vakantiefiets? Bagagedrager monteren, stuurtas, Brooks zadeltje erop...weekje er op uit!
Tof! Binnenkort kom ik een keer meerijden in Geleen, kijken hoe het rijden op wedstrijdniveau bevalt. Want zit er ook aan te denken om wedstrijden te gaan rijden volgend seizoen. Moet alleen nog even voor mezelf bepalen of ik echt veel wedstrijden ga rijden (dus met licentie) of dat ik af en toe een wedstrijd ga doen met een daglicentie.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:47 schreef 045represent het volgende:
Ik heb de knoop doorgehakt! Vanaf volgend jaar ga ik wedstrijden rijdenIk heb dan zelfs de mogelijkheid om bij Ad Wijnands te trainen! Nu nog aanmelden bij de club en KNWU....
Heel heel erg tegen... wilde net weer 50-60km gaan fietsen maar met die regen heb ik er op het moment geen zin inquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:41 schreef Yankee het volgende:
Dacht dat het vandaag beter weer zou zijn.......valt een beetje tegen
Spuitpleisterquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Spuit pleister...of spuitpleister. Ben er taalkundig niet zeker van. Maar dan heb je er een laagje op.
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:40 schreef Marurk het volgende:
Dit vreselijke weer blijft tot dinsdag ongeveer aanhouden.Wellicht dat je tussen buien door kan fietsen, maar echt vrolijk word je er niet van.
Hou nou effe je klep man, zometeen haakt iedereen af en kan ik morgen in mn eentje de fietsmeet rijdenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:40 schreef Marurk het volgende:
Dit vreselijke weer blijft tot dinsdag ongeveer aanhouden.Wellicht dat je tussen buien door kan fietsen, maar echt vrolijk word je er niet van.
sorryquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hou nou effe je klep man, zometeen haakt iedereen af en kan ik morgen in mn eentje de fietsmeet rijden
..dit kan nog weleens vies gaan tegenvallen denk ikquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Die kustroute van Denemarken roept een beeld op van fietsen langs de zee, 's middags een pizza scoren, en 's avonds een camping aan het strand, even in de golven dippen, cup a soupje en brood voor de tent...hoop dat het geen hopeloos fout en verdraaid beeld blijkt te zijn
Heb al een paar keer op Flickr afbeeldingen van afgesloten hangmatten voorbij zien komen. Gewoon tussen 2 bomen spannen en erin gaan liggen pitten. Prachtig lijkt me dat aan het eind van een lange fietsdag.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:ik heb me nog niet bewezen op langere afstanden, alleen nog maar in theorie. ivo is nog onbedreigd de kilometervreter van dit forum
![]()
Maar grappig dat ik dus niet de enige ben die best wel eens een paar dagen met minimaal spul op een fiets wil rondzwerven. Kunnen we in elk geval ervaringen uitwisselen!
Die kustroute van Denemarken roept een beeld op van fietsen langs de zee, 's middags een pizza scoren, en 's avonds een camping aan het strand, even in de golven dippen, cup a soupje en brood voor de tent...hoop dat het geen hopeloos fout en verdraaid beeld blijkt te zijn
kans is groot...als je echt lekker in de stilte een tentje wil opzetten moet je echt in Noord zweden gaan wildkamperen ofzo...maar daar zitten weinig pizeria's!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:53 schreef Yankee het volgende:
[..]
..dit kan nog weleens vies gaan tegenvallen denk ik
Sorry, misschien staat het er een beetje lullig. Ik bedoel dat je het niet te veel moet gaan romantiseren.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
kans is groot...als je echt lekker in de stilte een tentje wil opzetten moet je echt in Noord zweden gaan wildkamperen ofzo...maar daar zitten weinig pizeria's!
Als je weinig wil meeslepen qua bagage kun je nooit al te ver van de bewoonde wereld gaan...
Ik doe hetzelfde vanaf Engeland. Er is een boot van Harwich naar Esjberg, duurt 18-19 uur trouwens. 's Morgens fiets ik naar Harwich, om 18 uur vertrekt de ferry and om 13 uur de volgende dag ben je dan in Esjberg. Dan fiets ik door naar Kolding.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb een nichtje in N. Duitsland, daar naar toe fietsen en terug is wel een mooie 'vuurdoop'. Het voordeel van een nachttrein naar Denemarken is...dat je dan gelik verder weg bent en ik dus een groter avontuur gevoel krijg. Slaat nergens op, maar treinreizen hebben iets voor mij. Ik bedoel, vrijdagavond in Utrecht in de trein, 's nachts slapen en de volgende dag ben je er. Spreekt me toch wel aan.
Lekker! Misschien dat ik straks nog ga fietsen alhoewel ik op dit moment absoluut geen zin heb.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:39 schreef nodisch18 het volgende:
Eerste keer meer dan 100 km in me eentje trouwens!
Het weer is er ook niet beter op geworden moet ik toegevenquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:10 schreef Yankee het volgende:
[..]
Lekker! Misschien dat ik straks nog ga fietsen alhoewel ik op dit moment absoluut geen zin heb.
Gefeliciteerd met het begin van een verslaving...Brooksquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 16:35 schreef Freddeh het volgende:
Brooks B17 N en een setje SKS Raceblades zijn besteld. Laat die regen en lange afstanden maar komen
Maar die is alleen doorlopend? Want ik zie dit in 't aanvraagvenster:quote:Op zondag 29 augustus 2010 11:59 schreef Yankee het volgende:
http://ntfu.nl/Producten/(...)bid/385/Default.aspx
Hmmm heb weleens zo'n verzekering gezien geloof ik, kom er alleen even niet op waar.....quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:22 schreef Marurk het volgende:
[..]
Maar die is alleen doorlopend? Want ik zie dit in 't aanvraagvenster:
[ afbeelding ]
Omdat 'ie normaal niet onder je reisverzekering valt. En je in het buitenland misschien wat meer risico hebt dat er wat mee gebeurt.quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:28 schreef Yankee het volgende:
[..]
Hmmm heb weleens zo'n verzekering gezien geloof ik, kom er alleen even niet op waar.....
Waarom zou je trouwens je fiets extra gaan verzekeren?
Deze verzekering heb ik al, maar is het niet slim om een reisverzekering te nemen als je een weekje weggaat met de fiets? Als ik gewoon op reis ga, sluit ik ook altijd een reisverzekering af. Maar je wil je fiets dan ook goed verzekerd hebben...quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:28 schreef Yankee het volgende:
[..]
Hmmm heb weleens zo'n verzekering gezien geloof ik, kom er alleen even niet op waar.....
Waarom zou je trouwens je fiets extra gaan verzekeren?
Afhankelijk van de waarde van je fiets. Aangezien die van mij toen ik 'm kocht ¤4000 kostte, wilde ik 'm wel verzekerd hebben voor iig 't buitenlandquote:Op zondag 29 augustus 2010 13:34 schreef Marurk het volgende:
[..]
Als ik gewoon op reis ga, sluit ik ook altijd een reisverzekering af. Maar je wil je fiets dan ook goed verzekerd hebben...
Tja moet jij weten, ik zie niet in waarom je alles maar moet verzekeren. Bij een fiets van 4000 euro kan ik het me overigens wel voorstellen.quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:34 schreef Marurk het volgende:
[..]
Deze verzekering heb ik al, maar is het niet slim om een reisverzekering te nemen als je een weekje weggaat met de fiets? Als ik gewoon op reis ga, sluit ik ook altijd een reisverzekering af. Maar je wil je fiets dan ook goed verzekerd hebben...
Edit: Wat Wombcat zegt dus.
No shit.....waarom zou je in het buitenland direct meer risico lopen terwijl hij naar alle waarschijnlijkheid daar ook gewoon recreatief gaat fietsen?quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Omdat 'ie normaal niet onder je reisverzekering valt. En je in het buitenland misschien wat meer risico hebt dat er wat mee gebeurt.
IZA. Maar die ga ik eind dit jaar opzeggen, fiets wordt al oud, dus is 't niet meer waard en ik kan via de Rabo een goedkopere gewone (doorlopende) reisverzekering afsluiten (omdat ik al meer via Rabo heb lopen).quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:43 schreef Marurk het volgende:
Als ik voor 20 euro extra een reisverzekering kan afsluiten voor een weekendje in 't buitenland, dan ben ik best bereid dat te betalen. 't Zal niet de eerste keer zijn dat er een of andere idioot op je fietsenrek knalt van achteren of een ander geval zich voordoet waar je weinig of geen invloed op kan hebben. Je kunt nog alles zo goed geregeld hebben, er kan altijd wel wat mis gaan, simpelweg omdat je niet alles zelf in eigen hand kunt hebben.
@ Wombcat: Waar heb jij 'm verzekerd als ik vragen mag?
Is wat voor te zeggen. Als ik 't goed zie heb je voor 55,50 euro bij de NTFU al een doorlopende verzekering. Valt op zich nog mee dan denk ik als je een aantal keren per jaar een weekend of week weggaat? Zal wel eens de voorwaarden in z'n geheel doorlezen.quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
IZA. Maar die ga ik eind dit jaar opzeggen, fiets wordt al oud, dus is 't niet meer waard en ik kan via de Rabo een goedkopere gewone (doorlopende) reisverzekering afsluiten (omdat ik al meer via Rabo heb lopen).
Er zijn trouwens niet veel maatschappijen die de fiets verzekeren.
En ik heb een doorlopende reisverzekering omdat ik best vaak op vakantie ga. Dan is dat goedkoper dan per reis afzonderlijk eentje afsluiten. Dat is het overigens al snel, als je 2x per jaar een week op vakantie gaat en paar keer een weekendje, dan is het al goedkoper.
Spatbordjes op een racefiets? Hoort toch eigenlijk niet?quote:Op zondag 29 augustus 2010 15:05 schreef Freddeh het volgende:
Cool, ik zie net dat ik deze maand een nieuw record heb. Totaal 753km
Gezien komende maand m'n spatbordjes komen denk ik dat ik nog wel eens boven die 753 zou kunnen gaan komen. Scheelt nogal natte voeten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |