Eergisteren terug gekomen uit Bormio. Een week lang lekker weer gehad en dus ook veel kunnen klimmen

.
Bij aankomst over de Stelvio heen gereden om alvast een indruk te krijgen. Het was schemirig donker en op de top lag een papperig laagje sneeuw. Dit wordt erg zwaar dus. De eerste dag was het nog steeds erg koud maar wel droog. We zijn rustig begonnen met Bormio2000. Geen lastig klim maar toch even flink diep gegaan omdat ik dat hem wel te kunnen op de 39.
De dag erna richting Foscango gegaan lange drukke weg naar boven maar nooit echt steil. Wel een soort Andy Schleck gehad omdat mijn ketting buiten mijn kleinste blad viel.
Op de derde dag zijn we naar de andere kant van de Stelvio gereden met de auto om de klim vanuit Prato te doen. Even een stukje warm gereden en daarna begon de 25 kilometer klimmen. Na een kliometer klimmen kom ik tot de conclusie dat mijn zadel zakt en dus parkeer ik mijn fiets in de berm en zet mijn zadel weer goed. Daarna kom ik lekker in mijn ritme. De 48 haarspeldbochten volgen elkaar in snel tempo op en het uitzicht is prachtig. Op ongeveer 5 km van de top schakel ik weer mis. Waar ik gisteren op de Foscango nog kon uit klikken lukte me dat nu niet dus lag ik op het asfalt. Snel weer op mijn fiets gestapt omdat het goed ging. Uiteindelijk in zo'n 2:30 boven gekomen

In de afdeling heb ik een snelheid van 64,2 bereikt dit is ook een record voor mij

Op dag vier gaan we richting de Mortirolo. Het monster met kilometerslange stukken van boven de 10%. 's Morgens voel ik me niet goed en stap op mijn fiets in de hoop dat het beter wordt. Na een paar kilometer warm rijden volgt een klimmetje. Ik moet terug naar mijn kleinste verzet (30*25) en weet dat het niks gaat worden die dag dus ik keer om naar de camping. Mijn fietsmaat is uiteindelijk wel doorgereden en heeft het gehaald.
Op de laatste dag nog de Gavia vanuit Bormio. Eerste stuk een brede weg richting een dorp daarna wordt de weg smal, slingerend en slecht. In het bochtige middenstuk kom ik goed in mijn ritme. Ik rij erg makkelijk en ook mijn fietsmaat die ik in het begin van de klim had laten gaan komt weer in beeld. Helaas niet de macht om bij hem in de buurt te komen omdat hij meer snelheid kan maken op het laatste vlakkere stuk. Wel een prachtige klim

Uiteindelijk tijd rond de 2 uur.
Al met al een erg geslaagde week, ik heb veel progressie geboekt in een jaar tijd

. Foto's volgen nog.