Eh ja eigenlijk wel en ik moet eigenlijk nog duurtraining doen omdat ik zaterdag een wedstrijd van 130km op het programma heb.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:42 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dat moet je nu ook, maar doe je het niet
Ik eet min 1.5 uur voor de training en voor de wedstrijd 2.5 uur. En dan 1 uur voor een reepje. Als ik te dicht op eet dan schiet mijn hartslag omhoog en ben ik niet vooruit te branden omdat ik een volle maag heb. Ik moet wel iets eten maar dat hoeft geen bord pasta te zijn. Krentenbollen, bolussen etc gaan er ook wel in.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:44 schreef JohnDDD het volgende:
Het is me nu nog steeds niet helemaal duidelijk hoe ik het best kan eten voor en na een inspanning. Mijn gemiddelde ritjes zijn 30-50km met redelijke snelheid: (27-33) gemiddeld ook afhankelijk van de windrichting.
Wat ik wel merk is dat het een significant verschil maakt of (een paar uur) ik voor het fietsen eerst een bord pasta eet of niet. Meestal als ik niet genoeg eet ben ik totaal niet vooruit te branden. Een vriendin van mij eet nooit iets voor het fietsen en drinkt ook nauwelijks, maar fietst mij er dan als ik een bord pasta en liters water op heb nog bijna uit.
Na het fietsen heb ik de laatste keer een bord pasta gegeten en een pakje hersteldrank gedronken met 25g proteïnen erin, ik moet zeggen dat ik me de volgende dag verrassend goed voelde. Is het normaal om zoiets te moeten doen na toch een relatief kleine inspanning van 40, 50km?
Wat/wanneer eten jullie?
Mooi hoor, ben benieuwd naar de foto's.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 08:07 schreef hetsjhokleek het volgende:
Eergisteren terug gekomen uit Bormio. Een week lang lekker weer gehad en dus ook veel kunnen klimmen.
Bij aankomst over de Stelvio heen gereden om alvast een indruk te krijgen. Het was schemirig donker en op de top lag een papperig laagje sneeuw. Dit wordt erg zwaar dus. De eerste dag was het nog steeds erg koud maar wel droog. We zijn rustig begonnen met Bormio2000. Geen lastig klim maar toch even flink diep gegaan omdat ik dat hem wel te kunnen op de 39.
De dag erna richting Foscango gegaan lange drukke weg naar boven maar nooit echt steil. Wel een soort Andy Schleck gehad omdat mijn ketting buiten mijn kleinste blad viel.
Op de derde dag zijn we naar de andere kant van de Stelvio gereden met de auto om de klim vanuit Prato te doen. Even een stukje warm gereden en daarna begon de 25 kilometer klimmen. Na een kliometer klimmen kom ik tot de conclusie dat mijn zadel zakt en dus parkeer ik mijn fiets in de berm en zet mijn zadel weer goed. Daarna kom ik lekker in mijn ritme. De 48 haarspeldbochten volgen elkaar in snel tempo op en het uitzicht is prachtig. Op ongeveer 5 km van de top schakel ik weer mis. Waar ik gisteren op de Foscango nog kon uit klikken lukte me dat nu niet dus lag ik op het asfalt. Snel weer op mijn fiets gestapt omdat het goed ging. Uiteindelijk in zo'n 2:30 boven gekomenIn de afdeling heb ik een snelheid van 64,2 bereikt dit is ook een record voor mij
Op dag vier gaan we richting de Mortirolo. Het monster met kilometerslange stukken van boven de 10%. 's Morgens voel ik me niet goed en stap op mijn fiets in de hoop dat het beter wordt. Na een paar kilometer warm rijden volgt een klimmetje. Ik moet terug naar mijn kleinste verzet (30*25) en weet dat het niks gaat worden die dag dus ik keer om naar de camping. Mijn fietsmaat is uiteindelijk wel doorgereden en heeft het gehaald.
Op de laatste dag nog de Gavia vanuit Bormio. Eerste stuk een brede weg richting een dorp daarna wordt de weg smal, slingerend en slecht. In het bochtige middenstuk kom ik goed in mijn ritme. Ik rij erg makkelijk en ook mijn fietsmaat die ik in het begin van de klim had laten gaan komt weer in beeld. Helaas niet de macht om bij hem in de buurt te komen omdat hij meer snelheid kan maken op het laatste vlakkere stuk. Wel een prachtige klimUiteindelijk tijd rond de 2 uur.
Al met al een erg geslaagde week, ik heb veel progressie geboekt in een jaar tijd. Foto's volgen nog.
Hoeveel tanden hebben elk van je voorbladen en tandkransjes? En welk verzet rijd je het meest?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:42 schreef Freddeh het volgende:
Zit trouwens te denken, wat wil ik voor m'n nieuwe fiets? Shimano? Campagnolo? SRAM?
Heb nu met Shimano Tiagra best vaak dat ik voor naar buitenblad ga, en dan achter 1tje groter, om op een lekker verzet te komen, of voor naar middenblad en achter 1tje kleiner. Voelt een beetje alsof ik de verkeerde kettingblad/cassette samenstelling heb. Zijn overigens standaard kettingbladen en standaard (11-25?) cassette van Tiagra.
Nou zat ik te denken dat Campagnolo inmiddels 11spd achter heeft. Is het in mijn geval niet logischer over te gaan op Campagnolo om zo niet meer zoveel te hoeven switchen tussen voorbladen?
Just a thought...
Ah, dat had ik vroeger ook altijd na LL, blijkbaar is dat een behoorlijke aanslag op je immuunsysteem...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 08:53 schreef Superher0 het volgende:
Zo weekend niet gefietst maar om nou te zeggen dat de beentjes veel rust hebben gekregen. Nee. Flink lopen dansen op Lowlands. het was leuk! Nu echter een verkoudheid en dat terwijl ik van plan was om vanavond weer op de club te gaan fietsen. Weet niet of dat een goed idee is. Eerst maar even kijken hoe ik de dag overleef.
Welke bladen heb je voor? Verder ligt dit lijkt me niet aan of het Tiagra is of wat dan ook maar aan degene die op die fiets zit. Lijkt me sterk dat overstappen naar campa omdat die een 11 speed cassette hebben dit 'probleem' oplost.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:42 schreef Freddeh het volgende:
Zit trouwens te denken, wat wil ik voor m'n nieuwe fiets? Shimano? Campagnolo? SRAM?
Heb nu met Shimano Tiagra best vaak dat ik voor naar buitenblad ga, en dan achter 1tje groter, om op een lekker verzet te komen, of voor naar middenblad en achter 1tje kleiner. Voelt een beetje alsof ik de verkeerde kettingblad/cassette samenstelling heb. Zijn overigens standaard kettingbladen en standaard (11-25?) cassette van Tiagra.
Nou zat ik te denken dat Campagnolo inmiddels 11spd achter heeft. Is het in mijn geval niet logischer over te gaan op Campagnolo om zo niet meer zoveel te hoeven switchen tussen voorbladen?
Just a thought...
Kun je ook aangeven met welke tanden je rijdt?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:42 schreef Freddeh het volgende:
Just a thought...
Meeste rijd ik op 39/15.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:24 schreef Marurk het volgende:
[..]
Hoeveel tanden hebben elk van je voorbladen en tandkransjes? En welk verzet rijd je het meest?
Zie hierbovenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:43 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Kun je ook aangeven met welke tanden je rijdt?
En op welke snelheid schakel je naar het bovenblad?
Hoeveel omwentelingen draai je per minuut? (90-100 is ideaal geloof ik)
Vroeger "stoempte" (zoals mijn fietsmaatje het altijd noemt) ik nogal. Nadat ik wat langer fietste leerde ik langzaamaan om met een hogere trapfrequentie te fietsen, waardoor ik het allemaal makkelijker kan volhouden. Let wel: een te hoge trapfrequentie is ook niet goed...
Hmmmm... Ik rijd op het binnenblad met 42x13 als grootste verzet hiermee rijd ik snelheden tot bijna 40 km/h, daarboven ga ik pas naar het buitenblad.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:51 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Meeste rijd ik op 39/15.
Voor: 30-39-50
Achter: 11-12-13-15-17-19-21-23-25
Weet niet of mijn gevoel bij Campagnolo klopt, maar mijn gevoel is dus dat je een betere spreiding hebt doordat je achter 11spd hebt. Ben overigens 9spd Tiagra gewend.
[..]
Zie hierboven
Op welke snelheid ik doorschakel naar buiten weet ik niet precies, zal ik even op moeten letten denk ik. Zal zo rond de 32km/u zijn vermoed ik... Kom ik nog ff op terug.
Omwentelingen zit imho wel goed, zit zeker op 90.
Hoe doe je dat met ontbijt? Beetje simpel gesproken eet je dan natuurlijk ook vlak voor een training.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 08:30 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik eet min 1.5 uur voor de training en voor de wedstrijd 2.5 uur. En dan 1 uur voor een reepje. Als ik te dicht op eet dan schiet mijn hartslag omhoog en ben ik niet vooruit te branden omdat ik een volle maag heb. Ik moet wel iets eten maar dat hoeft geen bord pasta te zijn. Krentenbollen, bolussen etc gaan er ook wel in.
Ik rijd ook meestal op 39:15 (of 39:14), zodat ik een goede trapfrequentie heb. Eigenlijk gebruik ik het buitenblad (bij mij 52 tanden) alleen als ik "bergaf" ga (als de weg naar beneden loopt). Op het vlakke gebruik ik 'm nauwelijks, tenzij ik echt wind in de rug heb. Heb voor 52x39x30 tanden en achter 12-13-14-15-16-17-19-21-23-25 tanden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:51 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Meeste rijd ik op 39/15.
Voor: 30-39-50
Achter: 11-12-13-15-17-19-21-23-25
Weet niet of mijn gevoel bij Campagnolo klopt, maar mijn gevoel is dus dat je een betere spreiding hebt doordat je achter 11spd hebt. Ben overigens 9spd Tiagra gewend.
[..]
Oeh dat is balen! Wel een reisverzekering neem ik aan? Anyway, hopen dat die koffer boven water komt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:08 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou ik eet een banaan voor ik ga en dan de rest (cruesli met fruitmelk) op de zaak
Word net door mijn partner gebeld, zijn koffer verdwenen, alles zit erin, zijn pedalen, fietsschoenen... nu als hij dus thuis komt kan ie niet fietsen omdat hij geen schoenen en pedalen heeft. Wat een gedoe. En hij wilde nog rechtstreeks van Schiphol naar Montreal en terug maar nee, hij moest perse via Zurich en Madrid voor de groepskorting terwijl alles nog apart ging. Wat een gedoe zeg.
Nu moet ik ook nog eens in mijn eentje gaan duurtrainen.
magnetron? ik doe ook brinta maar koudquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:21 schreef actuele_vertrektijd het volgende:
Ik eet ook een bak brinta (koud, tijd is kostbaar 's morgens vroeg en het warmt wel op onderweg). I
Ben de afgelopen week ook in die regio geweest en met de auto o.a. de Stelvio opgereden. Respect voor de mensen die dat fietsend doen! Ik zou het niet kunnen denk ik.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 08:07 schreef hetsjhokleek het volgende:
Krijg best zin in Brinta.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
magnetron? ik doe ook brinta maar koudmoet er niet aan denken!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |