Dacht dat facebook daar voor was?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:29 schreef marcodej het volgende:
Ben aan de twitter gegaan, maar heb eigenlijk geen idee wat ik ermee moet. Dan maar gebruiken als trainingslog en mensen vermoeien met wielerpraat.
Als hij maar niet bigguyonabike.blogspot.com gebruikt, want dat leek mij wel een toepasselijk adres voor een episch verslag van mijn battle tegen de kilo's, de heuvels, een fiets opknappen voor een wilde vakantie volgende zomer...heb het alleen nog niet geclaimed lolquote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:35 schreef Yankee het volgende:
Nu nog even een blogje opstarten.............
De term big guy is niet echt op mij van toepassing, dus maak je geen zorgen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Als hij maar niet bigguyonabike.blogspot.com gebruikt, want dat leek mij wel een toepasselijk adres voor een episch verslag van mijn battle tegen de kilo's, de heuvels, een fiets opknappen voor een wilde vakantie volgende zomer...heb het alleen nog niet geclaimed lol
Doen we het samen. Bigguysonbikesquote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Als hij maar niet bigguyonabike.blogspot.com gebruikt, want dat leek mij wel een toepasselijk adres voor een episch verslag van mijn battle tegen de kilo's, de heuvels, een fiets opknappen voor een wilde vakantie volgende zomer...heb het alleen nog niet geclaimed lol
Maar wel bijzonder transparantquote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:48 schreef Marurk het volgende:
Mijn witte pakje zal al snel niet meer wit zijn.
Wat een held. Gewoon je tent meenemen om op de Stelvio te kamperen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 07:53 schreef hetsjhokleek het volgende:
[..]
Het is mijn fietstasje. Hij lijkt inderdaad erg groot zeker omdat ik maar een kleine fiets heb. Wel handig want kan er veel reperatie materiaal + portemonnee + telefoon + sleutels in kwijt.
Jij hebt er gewoon een minitasje aan hangen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 07:53 schreef hetsjhokleek het volgende:
[..]
Het is mijn fietstasje. Hij lijkt inderdaad erg groot zeker omdat ik maar een kleine fiets heb. Wel handig want kan er veel reperatie materiaal + portemonnee + telefoon + sleutels in kwijt.
Zelfs een weekendtas is voor jou nog een medium tas toch?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:47 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Jij hebt er gewoon een minitasje aan hangen.
Dit mijn standaard belading (op vakantie):quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:52 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Zelfs een weekendtas is voor jou nog een medium tas toch?
Dude...why!?!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:05 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dit mijn standaard belading (op vakantie):
[ afbeelding ]
Zie ik daar de magnum bidon?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:05 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat is redelijk veel, voor hoeveel weken is zo'n belading? En hoeveel kilo weegt dat?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:05 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nou, je wilde ook een puntje Zweden doen toch?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb een oude Giant thuis staan, als dat een expedition blijkt te zijn ga ik die van de winter opknappen. Anders wordt het zoeken op marktplaats naar een geschikt vehikel. In elk geval zal het iets moeten zijn met 32 mm bandjes of zoiets, die 23 mm die onder je racefiets zitten gaan de bagage niet volhouden denk ik...
maken we komende zomer een blog twofatguysonabikeinDanmark.com
Die passen toch wel gewoon in je rugzakje? minitasje met een reserveband, wat bandenlichters en 4 euro moet voldoende zijn toch.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:50 schreef JohnDDD het volgende:
Als je dat doet dan hoef je dus helemaal geen bagage meer mee te nemen. 1 bidonhouder voor de reservespullen, eentje met een onderbroek, t-shirt, korte broek, tandenborstel. Klaar.
dat ook...of je verzint iets om de camelbag aan het stuur te doen, icm een stuurtas ofzo...alhoewel je dan net zo goed die onderbroek in je stuurtas kan doen en de bidon in de houderquote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:11 schreef Freddeh het volgende:
Bidons kun je overal wel kwijt zo ongeveer ook.
Goed idee. Hoewel je daarmee de bultjes zelf niet oplost. Bultjes blijven wel komen, voel je alleen minder/niet.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:18 schreef CyclingGirl het volgende:
Als je pijn hebt, ik blijf het zeggen: xylocaine.
Valt die fiets nog te besturen?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:05 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat was 3 weken Balkan. Daar hoorde ook een week fotograferen bij op een esperantobijeenkomst. Alleen m'n fotouitrusting weegt al dik 7 kilo. En als groepsleider neem je ook een hoop groepszooi mee. Dat kan overigens nog meer uitlopen als er mensen problemen gaan hebben. Om de tere zieltjes hier te besparen zal ik die foto niet posten.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:09 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Dat is redelijk veel, voor hoeveel weken is zo'n belading? En hoeveel kilo weegt dat?
Natuurlijk is dat compatible. Een Campa voorderailleur is gewoon frictie. Die past overal op. 9-speed voorderailleur past gewoon op een 10 speed ketting, andersom zou evt. problemen kunnen opleveren.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:35 schreef No-P het volgende:
ultra-ivo: weet jij of Campagnolo triple voorderailleur compatibel is met een Shimano triple achterderailleur of waar ik dat zou kunnen vinden? En anders, is een 9 speed voorderailleur compatibel met een 10 speed achterderailleur (incl. shifters etc.)
Denk dat een Terrago prima om te bouwen is tot vakantiefiets. Misschien moet je wat creatief zijn met het monteren van de bagagedrager, maar met wat P-clamps is dat wel te regelenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Of zoiets, valt dat makkelijk om te bouwen tot vakantiefiets? Bagagedrager monteren, stuurtas, Brooks zadeltje erop...weekje er op uit!
Tof! Binnenkort kom ik een keer meerijden in Geleen, kijken hoe het rijden op wedstrijdniveau bevalt. Want zit er ook aan te denken om wedstrijden te gaan rijden volgend seizoen. Moet alleen nog even voor mezelf bepalen of ik echt veel wedstrijden ga rijden (dus met licentie) of dat ik af en toe een wedstrijd ga doen met een daglicentie.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:47 schreef 045represent het volgende:
Ik heb de knoop doorgehakt! Vanaf volgend jaar ga ik wedstrijden rijdenIk heb dan zelfs de mogelijkheid om bij Ad Wijnands te trainen! Nu nog aanmelden bij de club en KNWU....
Heel heel erg tegen... wilde net weer 50-60km gaan fietsen maar met die regen heb ik er op het moment geen zin inquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:41 schreef Yankee het volgende:
Dacht dat het vandaag beter weer zou zijn.......valt een beetje tegen
Spuitpleisterquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Spuit pleister...of spuitpleister. Ben er taalkundig niet zeker van. Maar dan heb je er een laagje op.
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:40 schreef Marurk het volgende:
Dit vreselijke weer blijft tot dinsdag ongeveer aanhouden.Wellicht dat je tussen buien door kan fietsen, maar echt vrolijk word je er niet van.
Hou nou effe je klep man, zometeen haakt iedereen af en kan ik morgen in mn eentje de fietsmeet rijdenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:40 schreef Marurk het volgende:
Dit vreselijke weer blijft tot dinsdag ongeveer aanhouden.Wellicht dat je tussen buien door kan fietsen, maar echt vrolijk word je er niet van.
sorryquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hou nou effe je klep man, zometeen haakt iedereen af en kan ik morgen in mn eentje de fietsmeet rijden
..dit kan nog weleens vies gaan tegenvallen denk ikquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Die kustroute van Denemarken roept een beeld op van fietsen langs de zee, 's middags een pizza scoren, en 's avonds een camping aan het strand, even in de golven dippen, cup a soupje en brood voor de tent...hoop dat het geen hopeloos fout en verdraaid beeld blijkt te zijn
Heb al een paar keer op Flickr afbeeldingen van afgesloten hangmatten voorbij zien komen. Gewoon tussen 2 bomen spannen en erin gaan liggen pitten. Prachtig lijkt me dat aan het eind van een lange fietsdag.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:ik heb me nog niet bewezen op langere afstanden, alleen nog maar in theorie. ivo is nog onbedreigd de kilometervreter van dit forum
![]()
Maar grappig dat ik dus niet de enige ben die best wel eens een paar dagen met minimaal spul op een fiets wil rondzwerven. Kunnen we in elk geval ervaringen uitwisselen!
Die kustroute van Denemarken roept een beeld op van fietsen langs de zee, 's middags een pizza scoren, en 's avonds een camping aan het strand, even in de golven dippen, cup a soupje en brood voor de tent...hoop dat het geen hopeloos fout en verdraaid beeld blijkt te zijn
kans is groot...als je echt lekker in de stilte een tentje wil opzetten moet je echt in Noord zweden gaan wildkamperen ofzo...maar daar zitten weinig pizeria's!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:53 schreef Yankee het volgende:
[..]
..dit kan nog weleens vies gaan tegenvallen denk ik
Sorry, misschien staat het er een beetje lullig. Ik bedoel dat je het niet te veel moet gaan romantiseren.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
kans is groot...als je echt lekker in de stilte een tentje wil opzetten moet je echt in Noord zweden gaan wildkamperen ofzo...maar daar zitten weinig pizeria's!
Als je weinig wil meeslepen qua bagage kun je nooit al te ver van de bewoonde wereld gaan...
Ik doe hetzelfde vanaf Engeland. Er is een boot van Harwich naar Esjberg, duurt 18-19 uur trouwens. 's Morgens fiets ik naar Harwich, om 18 uur vertrekt de ferry and om 13 uur de volgende dag ben je dan in Esjberg. Dan fiets ik door naar Kolding.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb een nichtje in N. Duitsland, daar naar toe fietsen en terug is wel een mooie 'vuurdoop'. Het voordeel van een nachttrein naar Denemarken is...dat je dan gelik verder weg bent en ik dus een groter avontuur gevoel krijg. Slaat nergens op, maar treinreizen hebben iets voor mij. Ik bedoel, vrijdagavond in Utrecht in de trein, 's nachts slapen en de volgende dag ben je er. Spreekt me toch wel aan.
Lekker! Misschien dat ik straks nog ga fietsen alhoewel ik op dit moment absoluut geen zin heb.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:39 schreef nodisch18 het volgende:
Eerste keer meer dan 100 km in me eentje trouwens!
Het weer is er ook niet beter op geworden moet ik toegevenquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:10 schreef Yankee het volgende:
[..]
Lekker! Misschien dat ik straks nog ga fietsen alhoewel ik op dit moment absoluut geen zin heb.
Gefeliciteerd met het begin van een verslaving...Brooksquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 16:35 schreef Freddeh het volgende:
Brooks B17 N en een setje SKS Raceblades zijn besteld. Laat die regen en lange afstanden maar komen
Maar die is alleen doorlopend? Want ik zie dit in 't aanvraagvenster:quote:Op zondag 29 augustus 2010 11:59 schreef Yankee het volgende:
http://ntfu.nl/Producten/(...)bid/385/Default.aspx
Hmmm heb weleens zo'n verzekering gezien geloof ik, kom er alleen even niet op waar.....quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:22 schreef Marurk het volgende:
[..]
Maar die is alleen doorlopend? Want ik zie dit in 't aanvraagvenster:
[ afbeelding ]
Omdat 'ie normaal niet onder je reisverzekering valt. En je in het buitenland misschien wat meer risico hebt dat er wat mee gebeurt.quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:28 schreef Yankee het volgende:
[..]
Hmmm heb weleens zo'n verzekering gezien geloof ik, kom er alleen even niet op waar.....
Waarom zou je trouwens je fiets extra gaan verzekeren?
Deze verzekering heb ik al, maar is het niet slim om een reisverzekering te nemen als je een weekje weggaat met de fiets? Als ik gewoon op reis ga, sluit ik ook altijd een reisverzekering af. Maar je wil je fiets dan ook goed verzekerd hebben...quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:28 schreef Yankee het volgende:
[..]
Hmmm heb weleens zo'n verzekering gezien geloof ik, kom er alleen even niet op waar.....
Waarom zou je trouwens je fiets extra gaan verzekeren?
Afhankelijk van de waarde van je fiets. Aangezien die van mij toen ik 'm kocht ¤4000 kostte, wilde ik 'm wel verzekerd hebben voor iig 't buitenlandquote:Op zondag 29 augustus 2010 13:34 schreef Marurk het volgende:
[..]
Als ik gewoon op reis ga, sluit ik ook altijd een reisverzekering af. Maar je wil je fiets dan ook goed verzekerd hebben...
Tja moet jij weten, ik zie niet in waarom je alles maar moet verzekeren. Bij een fiets van 4000 euro kan ik het me overigens wel voorstellen.quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:34 schreef Marurk het volgende:
[..]
Deze verzekering heb ik al, maar is het niet slim om een reisverzekering te nemen als je een weekje weggaat met de fiets? Als ik gewoon op reis ga, sluit ik ook altijd een reisverzekering af. Maar je wil je fiets dan ook goed verzekerd hebben...
Edit: Wat Wombcat zegt dus.
No shit.....waarom zou je in het buitenland direct meer risico lopen terwijl hij naar alle waarschijnlijkheid daar ook gewoon recreatief gaat fietsen?quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Omdat 'ie normaal niet onder je reisverzekering valt. En je in het buitenland misschien wat meer risico hebt dat er wat mee gebeurt.
IZA. Maar die ga ik eind dit jaar opzeggen, fiets wordt al oud, dus is 't niet meer waard en ik kan via de Rabo een goedkopere gewone (doorlopende) reisverzekering afsluiten (omdat ik al meer via Rabo heb lopen).quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:43 schreef Marurk het volgende:
Als ik voor 20 euro extra een reisverzekering kan afsluiten voor een weekendje in 't buitenland, dan ben ik best bereid dat te betalen. 't Zal niet de eerste keer zijn dat er een of andere idioot op je fietsenrek knalt van achteren of een ander geval zich voordoet waar je weinig of geen invloed op kan hebben. Je kunt nog alles zo goed geregeld hebben, er kan altijd wel wat mis gaan, simpelweg omdat je niet alles zelf in eigen hand kunt hebben.
@ Wombcat: Waar heb jij 'm verzekerd als ik vragen mag?
Is wat voor te zeggen. Als ik 't goed zie heb je voor 55,50 euro bij de NTFU al een doorlopende verzekering. Valt op zich nog mee dan denk ik als je een aantal keren per jaar een weekend of week weggaat? Zal wel eens de voorwaarden in z'n geheel doorlezen.quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
IZA. Maar die ga ik eind dit jaar opzeggen, fiets wordt al oud, dus is 't niet meer waard en ik kan via de Rabo een goedkopere gewone (doorlopende) reisverzekering afsluiten (omdat ik al meer via Rabo heb lopen).
Er zijn trouwens niet veel maatschappijen die de fiets verzekeren.
En ik heb een doorlopende reisverzekering omdat ik best vaak op vakantie ga. Dan is dat goedkoper dan per reis afzonderlijk eentje afsluiten. Dat is het overigens al snel, als je 2x per jaar een week op vakantie gaat en paar keer een weekendje, dan is het al goedkoper.
Spatbordjes op een racefiets? Hoort toch eigenlijk niet?quote:Op zondag 29 augustus 2010 15:05 schreef Freddeh het volgende:
Cool, ik zie net dat ik deze maand een nieuw record heb. Totaal 753km
Gezien komende maand m'n spatbordjes komen denk ik dat ik nog wel eens boven die 753 zou kunnen gaan komen. Scheelt nogal natte voeten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |