Instemmen met een probleem dat er niet is zet wel zoden aan de dijk...quote:Op maandag 7 juni 2010 20:23 schreef TomLievense het volgende:
Ontkennen van het probleem helpt niet!!!
Sigaretten zouden zogenaamd ook dodelijk zijn, toch is de wereldbevolking gegroeid sinds er sigaretten zijn. Kamervragen!quote:Op maandag 7 juni 2010 20:21 schreef bendk het volgende:
Het broeikasgas CO2 zou een opwarmend effect op de aarde hebben, maar de temperatuur op aarde koelt al sinds 1998 af.
Nog zo iemand. Het probleem is er wel.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:27 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Instemmen met een probleem dat er niet is zet wel zoden aan de dijk...
Als jij nou eens voor maatregelen gaat betalen aangezien jij gelooft dat er problemen zijn.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:34 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Nog zo iemand. Het probleem is er wel.
Ontkenners zullen ook last krijgen van de problemen.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:38 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Als jij nou eens voor maatregelen gaat betalen aangezien jij gelooft dat er problemen zijn.
Ik behoud me dan het recht voor er niet voor te gaan betalen aangezien ik dat niet geloof.
Gelulquote:Onder het mom van het milieu zijn wij als burger gigantisch uitgemolken, al het geld is naar falend overheidsbeleid en linkse hobbies gegaan.
Tsja, dat geloof jij, en geloof is een heikele zaak, ook in dezen.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:41 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Ontkenners zullen ook last krijgen van de problemen.
Iemand met de gebruikersnaam DrDarwin zou het verschil tussen geloof en wetenschap moeten kunnen zien, zou je denken...quote:Op maandag 7 juni 2010 20:38 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Als jij nou eens voor maatregelen gaat betalen aangezien jij gelooft dat er problemen zijn.
Ik behoud me dan het recht voor er niet voor te gaan betalen aangezien ik dat niet geloof.
Hier ga je al de fout in. Dit is namelijk klinkklare nonsens. Er is al jaren een stijgende trend waarneembaar in de wereldtemperatuur.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:21 schreef bendk het volgende:
Het broeikasgas CO2 zou een opwarmend effect op de aarde hebben, maar de temperatuur op aarde koelt al sinds 1998 af.
Zelfs daarover is er bij de deskundigen maar verdomd weinig twijfel.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:07 schreef DroogDok het volgende:
Opwarming van de aarde lijkt me een redelijk vaststaand iets, naar mijn mening is de rol van de mens hierin wel redelijk twijfelachtig.
Inderdaad, dat beetje invloed valt al nier meer terug te draaien.quote:Op maandag 7 juni 2010 @ 23:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zelfs daarover is er bij de deskundigen maar verdomd weinig twijfel.
Dat bewijs is nogal arbitrair en er is teveel geld mee gemoeid.quote:Op maandag 7 juni 2010 22:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Iemand met de gebruikersnaam DrDarwin zou het verschil tussen geloof en wetenschap moeten kunnen zien, zou je denken...
En het bewijs dat de aarde aan het opwarmen is blijkt wel overweldigend aanwezig.
Je noemt je DrDarwin, wat ik een leuke naam vind als student Aquatische Ecologie. Als Darwinist zou jezelf de volgende dingen moeten beseffen.quote:Op maandag 7 juni 2010 22:02 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Tsja, dat geloof jij, en geloof is een heikele zaak, ook in dezen.
Ach dat zou kunnen, bij deskundigen is er ook weinig twijfel over het bestaan van god.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zelfs daarover is er bij de deskundigen maar verdomd weinig twijfel.
Wat een fraai stukje pseudo-sociaal-Darwinisme.quote:Op maandag 7 juni 2010 @ 23:14 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Je noemt je DrDarwin, wat ik een leuke naam vind als student Aquatische Ecologie. Als Darwinist zou jezelf de volgende dingen moeten beseffen.Wat de gevolgen zijn van de teruglopende biodiversiteit Dat zeer geleidelijke ontwikkelingen voor de aarde zeer belangrijke zijn (Darwin durfde die mening niet een te ventileren uit angst voor de kerk)
Maar waarschijnlijk bedoel jij met Darwin 'survival of the fittest', wat slecht vertaald 'recht van de sterksten betekent', maar eigenlijk 'het recht van de best aangepasten betekent'.
Dat bewijs is helemaal niet arbitrair, de echte Darwin zou dit beseft hebben. En leg eens uit waarom er te veel geld mee gemoeid is.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:13 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Dat bewijs is nogal arbitrair en er is teveel geld mee gemoeid.
Bij de lobby 'tegen' de theorie van de menselijke invloed op het klimaat is nog veel meer geld gemoeidquote:Op maandag 7 juni 2010 23:13 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Dat bewijs is nogal arbitrair en er is teveel geld mee gemoeid.
Wat een onzin, hoe kom je daar nu bij?quote:Op maandag 7 juni 2010 22:57 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Hier ga je al de fout in. Dit is namelijk klinkklare nonsens. Er is al jaren een stijgende trend waarneembaar in de wereldtemperatuur.
Succes met je topic.
Juist na grote uitstervingen zoals er diverse keren in de geschiedenis van de aarde geweest zijn vonden enorme explosies van nieuwe soorten plaats.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:14 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Je noemt je DrDarwin, wat ik een leuke naam vind als student Aquatische Ecologie. Als Darwinist zou jezelf de volgende dingen moeten beseffen.Wat de gevolgen zijn van de teruglopende biodiversiteit Dat zeer geleidelijke ontwikkelingen voor de aarde zeer belangrijke zijn (Darwin durfde die mening niet een te ventileren uit angst voor de kerk)
Maar waarschijnlijk bedoel jij met Darwin 'survival of the fittest', wat slecht vertaald 'recht van de sterksten betekent', maar eigenlijk 'het recht van de best aangepasten betekent'.
Dit is allemaal nogal kort door de bocht en doet helaas geen goeds voor je geloofwaardigheid.quote:Op maandag 7 juni 2010 @ 23:45 schreef Tarak het volgende:
4. CO2 maakt 0,03% / 0,04% uit van de atmosfeer,
5. Er is geen wetenschappelijk bewijs dat CO2 een broeikasgas is aangezien CO2 nauwelijks warmte kan vasthouden. Een nogal veel voorkomend gas in de atmosfeer als H2O kan bijvoorbeeld veel meer warmte vasthouden......en H2O komt 10x zoveel voor in de atmosfeer
Volledige artikelquote:Denialism: what is it and how should scientists respond?
Black is white and white is black
HIV does not cause AIDS. The world was created in 4004 BCE. Smoking does not cause cancer. And if climate change is happening, it is nothing to do with man-made CO2 emissions. Few, if any, of the readers of this journal will believe any of these statements. Yet each can be found easily in the mass media. The consequences of policies based on views such as these can be fatal. Thabo Mbeki’s denial that that HIV caused AIDS prevented thousands of HIV positive mothers in South Africa receiving anti-retrovirals so that they, unnecessarily, transmitted the disease to their children.1 His health minister, Manto Tshabalala-Msimang, famously rejected evidence of the efficacy of these drugs, instead advocating treatment with garlic, beetroot and African potato. It was ironic that their departure from office coincided with the award of the Nobel Prize to Luc Montagnier and Franc¸oise Barre´-Sinoussi for their discovery that HIV is indeed the case of AIDS. The rejection of scientific evidence is also apparent in the popularity of creationism, with an estimated 45% of Americans in 2004 believing that God created man in his present form within the past 10 000 years.2 While successive judgements of the US Supreme Court have rejected the teaching of creationism as science, many American schools are cautious about discussing evolution. In the United Kingdom, some faithbased schools teach evolution and creationism as equally valid ‘faith positions’. It remains unclear how they explain the emergence of antibiotic resistance. Elsewhere, the hand of powerful corporate interests can be seen. It took many decades for the conclusions of authoritative reports by the US Surgeon General3 and the British Royal College of Physicians4 on the harmful effects of smoking to be accepted, while even now, despite clear evidence of rapid reductions in myocardial infarctions where bans have been implemented, there are some who deny that second-hand smoke is dangerous. In large part this was due to the efforts of the tobacco industry to deflect attention to other putative causes of smoking-related diseases, from stress to keeping pet birds. The reports of the Intergovernmental Panel on Climate Change have suffered similar attacks from commentators with links to major oil companies. All of these examples have one feature in common. There is an overwhelming consensus on the evidence among scientists yet there are also vocal commentators who reject this consensus, convincing many of the public, and often the media too, that the consensus is not based on ‘sound science’ or denying that there is a consensus by exhibiting individual dissenting voices as the ultimate authorities on the topic in question. Their goal is to convince that there are sufficient grounds to reject the case for taking action to tackle threats to health. This phenomenon has led some to draw a historical parallel with the holocaust, another area where the evidence is overwhelming but where a few commentators have continued to sow doubt. All are seen as part of a larger phenomenon of denialism.
Dat vind ik ook een slechte vergelijking, de aanvallen op het IPCC zijn wel degelijk wetenschappelijk onderbouwd in tegenstelling tot de andere voorbeelden.quote:Op maandag 7 juni 2010 @ 23:57 schreef Monolith het volgende:
Ik kwam onlangs deze publicatie nog weer tegen. Blijft een scherpe analyse.
[..]
Volledige artikel
quote:Op maandag 7 juni 2010 23:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit is allemaal nogal kort door de bocht en doet helaas geen goeds voor je geloofwaardigheid.
Ik denk dat je de strekking van het stuk niet helemaal begrijpt. Er is wel degelijk 'wetenschappelijke kritiek' op IPCC rapporten, maar dat geldt net zo goed voor de meeste van de andere voorbeelden, zeker waar het roken betreft. Het gaat dan echter vaak om bijvoorbeeld kritiek op specifieke publicaties, die dan wordt gebruikt om een algehele hypothese in twijfel te trekken. Men vergeet echter dat je onderzoeken en kritieken in een veel bredere context dient te zien. Net als het recentelijke triomfantelijke geneuzel over een vermeende verklaring voor de effectiviteit van acupunctuur waarbij even wordt voorbij gegaan aan het feit dat acupunctuur in fatsoenlijke reviews geen enkel effect t.o.v. een placebo lijkt te hebben.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat vind ik ook een slechte vergelijking, de aanvallen op het IPCC zijn wel degelijk wetenschappelijk onderbouwd in tegenstelling tot de andere voorbeelden.
Dat snap ik, maar die onderzoeken waar kritiek op was werden wel door het IPCC gebruikt om belangrijke conclusies te trekken waar heel veel beleid op gebaseerd is. Andersom werkt het dus ook.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 @ 00:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat je de strekking van het stuk niet helemaal begrijpt. Er is wel degelijk 'wetenschappelijke kritiek' op IPCC rapporten, maar dat geldt net zo goed voor de meeste van de andere voorbeelden, zeker waar het roken betreft. Het gaat dan echter vaak om bijvoorbeeld kritiek op specifieke publicaties, die dan wordt gebruikt om een algehele hypothese in twijfel te trekken. Men vergeet echter dat je onderzoeken en kritieken in een veel bredere context dient te zien. Net als het recentelijke triomfantelijke geneuzel over een vermeende verklaring voor de effectiviteit van acupunctuur waarbij even wordt voorbij gegaan aan het feit dat acupunctuur in fatsoenlijke reviews geen enkel effect t.o.v. een placebo lijkt te hebben.
Ik vind mezelf niet kundig genoeg op dit gebied om er wetenschappelijk op in te gaan, maar ik kan je wel vertellen dat als jij dat wel wilt doen je toch echt met concreet bewijs moet komen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 @ 00:07 schreef Tarak het volgende:
[..]
Maar je gaat er vervolgens niet inhoudelijk op in?
Ik heb nog geen echt serieuze kritieken gezien die de fundamenten van de IPCC rapporten echt serieus in twijfel trekken en daarbij is het natuurlijk ook weer zo dat die rapporten niet steunen op een enkel publicatietje. Het hele M&M verhaal is ook wat overtrokken en gehypt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 00:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar die onderzoeken waar kritiek op was werden wel door het IPCC gebruikt om belangrijke conclusies te trekken waar heel veel beleid op gebaseerd is. Andersom werkt het dus ook.
Dan is deze van je eigen link sterkerquote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:31 schreef bendk het volgende:
[..]
zoals je wilt... middeleeuwen waren warmer: http://www.klimatosoof.nl/node/454
[ afbeelding ]
service van mij: de bijbehorende tekst die je vergat...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan is deze van je eigen link sterker
[ afbeelding ]
Waarbij je modelletjes 'toevallig' beiden al 20 jaar geleden stoppen...
Uh, nee. Als in: Fout. Ongelijk. Verkeerd. Onjuist.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:46 schreef bendk het volgende:
[..]
service van mij: de bijbehorende tekst die je vergat...
Klimaatactivisten en -onderzoekers (vaak is het onderscheid vaag) waren dolblij met de grafiek die volgens hen eindelijk bewees dat het in de afgelopen 1000 jaar nog nooit zo warm geweest was, en door wie kon dat anders komen dan door de perfide mens met zijn verslaving aan fossiele brandstoffen?
Geen klimaatpublikatie of je kwam de grafiek er wel in tegen.
Maar inmiddels is de hockeystick ‘minder belangrijk’ geworden, beter gezegd: compleet in diskrediet geraakt.
Dat kwam vooral door het speurwerk van twee Canadezen, Steve McIntyre en RossMcKitrick, dat later grotendeels bevestigd werd door twee Commissies van de Amerikaanse Akademie van Wetenschappen.
Acherhaald. 1998 en 2005 waren de warmst gemeten jaren en 2009 staat op een gedeelde tweede plaats.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 07:56 schreef bendk het volgende:
De aarde warmt al bijna tien jaar lang niet meer op
Ceci n'est pas beloofde opwarming.quote:Opwarming al zes decennia ongebroken
Uitgegeven: 8 juni 2010 18:58
Laatst gewijzigd: 8 juni 2010 18:58
UTRECHT - Het huidige decennium is het warmste ooit en dit jaar komt in de top-5 van warmste jaren, volgens nieuwe meetgegevens die de Wereld Meteorologische Organisatie (WMO) in Kopenhagen heeft gepresenteerd.
Volgens de WMO staan de jaren 2001 tot en met 2009 allemaal in de lijst van 10 warmste jaren uit meetreeksen die teruggaan tot tenminste 1850.
Alleen het jaar 2000 staat nog onder 1998, toen een krachtige El Niño zorgde voor een piek op de trendlijn.
Volgens het Met Office, het Britse equivalent van de KNMI, volgen de laatste 6 decennia elkaar nu op met steeds een hogere gemiddelde temperatuur.
Bevestiging
“De cijfers bevestigen een voortzettende temperatuurstijging die grotendeels valt toe te schrijven aan de stijgende concentratie broeikasgassen in onze atmosfeer.
Het laat duidelijk zien dat de opmerking dat klimaatverandering is gestopt onwaar is”, aldus Vicky Pope, hoofd klimaatadvies van het Met Office.
Klimaatverdrag
Op de eerste dag van de klimaattop in Kopenhagen beweerde Saoedi-Arabië dat er geen wetenschappelijke basis zou bestaan voor het klimaatverdrag. Rajendra Pachauri, hoofd van het IPCC, wees er vervolgens op dat de volledige klimaatwetenschappelijke gemeenschap het tegendeel beweert.
http://www.nu.nl/wetensch(...)nnia-ongebroken.html
Zo flauw...er zijn genoeg wetenschappers die niet meegaan in de global warming hype.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:52 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
De titel van dit topic alleen al.![]()
Van die pseudo wetenschappers die wel even denken te weten dat de aarde niet opwarmt omdat het in Nederland eindelijk weer eens een beetje koud was van de winter.
Mwah, het maakt me niet eens uit wat je 'gelooft' of 'wil geloven'.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:05 schreef Tarak het volgende:
[..]
Zo flauw...er zijn genoeg wetenschappers die niet meegaan in de global warming hype.
Bob Carter (zie filmpje) is toch echt een wetenschapper. Ik las ooit ergens dat het gros van de milieuwetenschapper helemaal geloven in global warming, maar dat de natuurkundigen, geologen, biologen en chemici er veel sceptischer in staan. Dat zou dan ook te maken hebben met "waarom gaat iemand een studie doen?", milieuwetenschappers kiezen daar uit een soort groene bevlogenheid voor, terwijl een geoloog of een natuurkundige een ander type mens is.
Helaas alleen geen wetenschappers die middels serieuze publicaties in wetenschappelijke bladen de globalwarminghype ontkrachten, en daar gaat het toch een beetje om.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:05 schreef Tarak het volgende:
[..]
Zo flauw...er zijn genoeg wetenschappers die niet meegaan in de global warming hype.
Ze ontkrachten ook niks. Ze nuanceren de beeldvorming.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Helaas alleen geen wetenschappers die middels serieuze publicaties in wetenschappelijke bladen de globalwarminghype ontkrachten, en daar gaat het toch een beetje om.
Ontkrachten is nogal een groot woord.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 @ 22:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Helaas alleen geen wetenschappers die middels serieuze publicaties in wetenschappelijke bladen de globalwarminghype ontkrachten, en daar gaat het toch een beetje om.
Als je zegt dat er geen opwarming is sinds 1998 en dat het allemaal de zon is en dat weet ik veel wat, dan nuanceer je niets, dan fantaseer je.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:13 schreef waht het volgende:
[..]
Ze ontkrachten ook niks. Ze nuanceren de beeldvorming.
Nou niet echt, ik zou verwachten dat je dat soort dingen juist met nuance moet aanpakken, anders kom je ook nergens.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 @ 22:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
Globalwarminghype ook, dus ja, grote woorden vragen om grote woorden.
Die meneer komt niet op mij over als een wetenschapper.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als je zegt dat er geen opwarming is sinds 1998 en dat het allemaal de zon is en dat weet ik veel wat, dan nuanceer je niets, dan fantaseer je.
Waar moeten we 'komen'? Je nuanceert 'evolutie is een leugen' niet, je verwerpt het, en je wijst erop dat het niet ontkracht is. Maar ja, met 'global warming hype' kan je overal naartoe. Het is nogal hol, inhoudsloos, dus het verwijt dat ontkrachten een groot woord is, deert mij in ieder geval niet, en ik vind het ook geen verkeerd woord als we het hebben over een hol, vaag begrip als 'globalwarminghype'.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou niet echt, ik zou verwachten dat je dat soort dingen juist met nuance moet aanpakken, anders kom je ook nergens.
Welke hypothese. Want ik begrijp nu dat 'globalwarminghype' ook op vanalles kan slaan, waar slaat 'deze hypothese' op? En wat is het verschil?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:22 schreef Fir3fly het volgende:
Er is wel een groot verschil tussen de evolutietheorie en deze hypothese.
Waar blijft dan het wetenschappelijke bewijs dat CO2 de oorzaak is?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als je zegt dat er geen opwarming is sinds 1998 en dat het allemaal de zon is en dat weet ik veel wat, dan nuanceer je niets, dan fantaseer je.
Aan de hypothese dat de aarde de afgelopen decennia aan het opwarmen is wordt ongeveer evenveel getwijfeld hoorquote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:22 schreef Fir3fly het volgende:
Er is wel een groot verschil tussen de evolutietheorie en deze hypothese.
Als ik goed heb opgelet pleit jij voor de hypothese dat de mens verantwoordelijk is voor de veranderingen in het klimaat. Deze hypothese bedoel ik dus.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 @ 22:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Welke hypothese. Want ik begrijp nu dat 'globalwarminghype' ook op vanalles kan slaan, waar slaat 'deze hypothese' op? En wat is het verschil?
Precies. Aan beiden kanten wordt er gekrijsd. Het is echt niet alleen maar een klimaathype.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
Globalwarminghype ook, dus ja, grote woorden vragen om grote woorden.
Niet voor de PVV.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:24 schreef Tarak het volgende:
[..]
Waar blijft dan het wetenschappelijke bewijs dat CO2 de oorzaak is?
Want daar gaat het om.
Klopt. Het is een broeikasgas. Dat is het hele idee. (Overigens kan het wel tot verzuring van de zeeën leiden, wat soortement schadelijk en in feite dodelijk is voor het huidige ecosysteem, maar goed, daar gaat het over het algemeen niet over.)quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:24 schreef Tarak het volgende:
En voor de duidelijkheid: CO2 is GEEN vervuiling! Het is geen fijnstof of kwikdamp.
Ja. Die "hypothese" staat als een huis, mocht je het nieuws van de afgelopen twintig jaar niet hebben gevolgd. De vraag is in hoeverre er een verschil is tussen de klimaatveranderingstheorie en de evolutiehypothese? Wat mij betreft bar weinig. Sterker nog, gezien de argumenten tegen de theorie en de hypothese vaak op elkaar lijken, kunnen we ons voorstellen dat de argumenten vóór misschien ook op elkaar lijken. (Nee, dat zou ik logisch gezien niet zeggen, maar goed, maar toch, en dus, en zo.)quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als ik goed heb opgelet pleit jij voor de hypothese dat de mens verantwoordelijk is voor de veranderingen in het klimaat.
Nou, nee hoor.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:24 schreef Tarak het volgende:
[..]
Waar blijft dan het wetenschappelijke bewijs dat CO2 de oorzaak is?
Want daar gaat het om.
Het publiek debat wellicht, het YouTube-filmpjesdebat misschien, maar het wetenschappelijk debat is die fase al een decennia of wat voorbij.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:24 schreef Tarak het volgende:
Nogmaals, het debat gaat niet over temperatuurstijging, het debat gaat over is er een causaal verband tussen een toename van CO2 in de atmosfeer en global warming.
Heheh, true.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het publiek debat wellicht, het YouTube-filmpjesdebat misschien, maar het wetenschappelijk debat is die fase al een decennia of wat voorbij.
Het is mijn vermoeden dat meestal de waarheid niet in het midden ligt, maar meestal aan het uiteinde. Ik bedoel, stel je voor, twee mensen doen een uitspraak en de waarheid ligt meestal in het midden? Onwaarschijnlijk! In dit geval, jouw voorbeeld, wordt er dan ook nog eens gebruik gemaakt van een soortement vals dilemma, want het gaat helemaal niet tussen 'er is geen probleem' en 'het is het einde van de wereld'. Het mediadebat gaat tussen "sceptici" die zeggen dat er 'lalala niets aan de hand is' of dat het de zon is of juist niet of het wordt niet warmer of het was warmer, of whatever, enerzijds en de wetenschap die zegt dat een verhoging van broeikasgasconcentratie in de atmosfeer zus en zo ten gevolge heeft anderzijds. De waarheid ligt hier duidelijk niet in het midden.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:31 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
De waarheid ligt zoals gebruikelijk weer eens in het midden. De aarde warmt op, maar het is niet het einde van de wereld.
Maar als het niet door mensen komt, waarom moet je dan miljarden in investeren?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:35 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Nou, nee hoor.
Of het door CO2 komt of door een 'natuurlijk proces', mij maakt het geen flikker uit.
Dat het gebeurt, dat telt.
Hierin zijn 'mensen die de klimaatwarming ontkennen' geen helden, maar dwazen.
Ja, naar zure regen ging destijds ook heel veel geld en dat bleek ook niet te bestaan. Dus dat er veel bedrijven idioot gedrag vertonen, verbaast me niet. Bovendien willen ze allemaal goed overkomen in de media...dus ja dan krijg je dat. Jammer hoor, dat geld hadden ze beter in hun bedrijf kunnen investeren in plaats van in de lucht gooien zoals ze nu doen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:42 schreef Zith het volgende:
Burgers die dit niet geloven en zichzelf rechts noemen![]()
De klimaatsverandering is al lang geïntegreerd in het grote bedrijfsleven, en dat is niet alleen PR. First-movers zullen overwinnen dus zijn ze er allemaal op aan het innoveren.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het publiek debat wellicht, het YouTube-filmpjesdebat misschien, maar het wetenschappelijk debat is die fase al een decennia of wat voorbij.
Climate gate fanboi.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:52 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ja, dat soort dingen zeg ik ook weleens als ik iemand wil overtuigen, maar bij mij werkt het echt niet. Het debat is niet voorbij, en het bleek ook duidelijk uit climate gate dat de global warming hoaxers de hele zaak bij elkaar gelogen hadden.
"Hide the decline".
Onzin. Het heeft bestaan en er is goed tegen opgetreden (in Europa en Noord Amerika), in china begint het sinds kort.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:51 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ja, naar zure regen ging destijds ook heel veel geld en dat bleek ook niet te bestaan.
Ik heb het hier over MNCs als Akzo nobel, DSM, vanuit gesprekken met enkele mensen met bestuursfuncties.quote:Dus dat er veel bedrijven idioot gedrag vertonen, verbaast me niet.
Ze doen het niet alleen voor PR, zie bijv. DuPont en de Ozone layer depletionquote:Bovendien willen ze allemaal goed overkomen in de media...dus ja dan krijg je dat.
Ze investeren het juist in het bedrijf.quote:Jammer hoor, dat geld hadden ze beter in hun bedrijf kunnen investeren in plaats van in de lucht gooien zoals ze nu doen.
Juist daarom.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:54 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Climate gate fanboi.
Kijk naar de feiten, m'n jong.
Dus jij weet net als wij wat de globale temperatuur was van 2009? en 2008? En alle jaren daarvoor?quote:
Nou doe dat dan eens. Lees je eens in in de serieuze materie rond dit onderwerp en kom dan nog eens terugquote:
En dan zijn de losse jaren niet zo boeiend omdat die makkelijk uitschieters kunnen hebben. Ik zou eerder naar de gemiddelde temperatuur per periode van 5 of 10 jaar kijken. Maakt voor de uitslag niet uit overigens, behalve als je enkel 1998 als ijkjaar neemt natuurlijkquote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:06 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Dus jij weet net als wij wat de globale temperatuur was van 2009? en 2008? En alle jaren daarvoor?
Nee, zure regen bleek niet te bestaan. Was al een tijdje bekend, stond laatst zelfs in de Volkskrant. Was gewoon een hype.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:55 schreef Zith het volgende:
Hoi, ik ga even door je post heen.
[..]
Onzin. Het heeft bestaan en er is goed tegen opgetreden (in Europa en Noord Amerika), in china begint het sinds kort.
De Ozonlaag is natuurlijk wat anders dan CO2, je moet niet alle milieuproblemen op één hoop gooien. Als je het hebt over fijnstof of kwik of chloor, natuurlijk ben ik daar tegen. Dit topic gaat echter over global warming.quote:Ik heb het hier over MNCs als Akzo nobel, DSM, vanuit gesprekken met enkele mensen met bestuursfuncties.
Ze doen het niet alleen voor PR, zie bijv. DuPont en de Ozone layer depletion
In PR opzicht zeker.quote:Ze investeren het juist in het bedrijf.
quote:De multinationals betwijfelen niet meer of de wetenschap juist is of niet, maar vragen zich af; wat nu? First-movers overwinnen.
CFK is niet vergelijkbaar met CO2.quote:Zie DuPont en het gat in de ozonlaag, gelijk na de eerste publicaties dat CFKs de ozon afbraken begonnen ze met het innoveren om een vervanger te vinden, dit zorgde er uiteindelijk voor dat de politici de CFK productie in zijn geheel kon verbieden.
......zucht......quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:06 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Dus jij weet net als wij wat de globale temperatuur was van 2009? en 2008? En alle jaren daarvoor?
Dat bedoel ik met feiten. I don't care about the rest.
De aarde warmt op.
Kijk nog eens goed naar je link. Het is een opiniestuk van de filosoof Jaffe Vink oprichter van Opinio, betrokken bij de Burkestichting en nog zo wat van die foute neo-conservatieve christelijke clubjes. Inderdaad iemand uit de kringen die ook de evolutietheorie in twijfel trekken.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:14 schreef Tarak het volgende:
[..]
Nee, zure regen bleek niet te bestaan. Was al een tijdje bekend, stond laatst zelfs in de Volkskrant. Was gewoon een hype.
http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/5885
[..]
quote:Waarom zijn de bossen niet dood?
Antwoord
De grootschalige aantasting van bossen werd in de jaren tachtig van de vorige eeuw aanvankelijk als een van de grootste gevaren van de verzuring (‘zure regen’) gezien. De berichten over stervende bossen in Duitsland (‘Waldsterben’) hebben de (Nederlandse) overheid gestimuleerd tot het nemen van maatregelen om de emissies van verzurende stoffen terug te dringen. De vitaliteit van het Nederlandse bos lijkt hierdoor enigszins verbeterd.
In dizelfde perioden werden nog vele honderden hectaren grove den en Corsicaanse den gekapt vanwege schimmelziekten. Deze ziekten, die veroorzaakt werden door te hoge stikstofbelasting, zijn sinds 2000 sterk in intensiteit en frequentie afgenomen. Ook de gele verkleuring in de winter van dennennaalden, een indicator voor een slechte vitaliteit, komt momenteel in veel mindere mate voor dan in de jaren tachtig.
Overigens kan op de lange termijn – in de orde van 200 jaar - bij de huidige emissieniveaus het bos alsnog te gronde gaan aan vergiftiging door aluminium. Dit aluminium komt in sterk verzuurde bodems in hoge concentraties vrij als het zogenoemde zuurneutraliserend vermogen van de bodem opgebruikt is. Overigens is later gebleken dat bomen niet de meest gevoelige soorten voor de effecten van verzuring en vermesting waren. Bovendien bleken de kritische depositieniveaus voor bomen hoger te liggen dan eerst gedacht.
Heb je ook gelezen aan wie hij refereert? Natuurlijk weet ik wie Jaffe Vink is, ik had een abonnement op Opinio.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kijk nog eens goed naar je link. Het is een opiniestuk van de filosoof Jaffe Vink oprichter van Opinio, betrokken bij de Burkestichting en nog zo wat van die foute neo-conservatieve christelijke clubjes. Inderdaad iemand uit de kringen die ook de evolutietheorie in twijfel trekken.
Is dat iemand van wie je een goed onderbouwd stuk over dit onderwerp verwacht? Nou ik niet en het bleek inderdaad geen sterk stuk te zijn.
Van http://www.pbl.nl/nl/dossiers/Grootschalige_luchtverontreiniging/veelgestelde_vragen/index.html?vraag=10&title=Waarom%20zijn%20de%20bossen%20niet%20dood%3F#10 een wat beter onderbouwd stukje over dit onderwerp.
[..]
Jaquote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:29 schreef Tarak het volgende:
[..]
Heb je ook gelezen aan wie hij refereert?
Waarom refereer er je dan naar als: " stond laatst zelfs in de Volkskrant." terwijl het overduidelijk een zeer gekleurd en matig onderbouwd stuk is?quote:Natuurlijk weet ik wie Jaffe Vink is, ik had een abonnement op Opinio.
Tja als dit je type woordgebruik is dan laat dat inderdaad zien dat je niet openstaat voor de wetenschap rondom dit onderwerp en je liever overgeeft aan opiniemakersquote:Ja, het planburea voor de leefomgeving (het woord planbureau duidt er al een beetje op, communistische term alarm) is een linkse club van milieuhysterici, daar kun je geen objectief nieuws van verwachten. Dat zit vol global warming gelovigen.
Tuurlijkquote:Een flink aantal van die milieudeskundologen lacht hard Christenen omdat ze religieus zijn en zelf bedenken ze het ene na het andere apocalyptische scenario.
Waar staat precies dat zure regen niet bestond? Buijsman stelt alleen dat (in een niet wetenschappelijk, maar opinie artikel) dat de duitse oerbossen niet in zo'n gevaar waren. Zure regen was perfect meetbaar, en de oorzaken van de zure regen ook. Dat zure regen een slechte invloed had op het ecosysteem was ook makkelijk te meten. Blijkbaar is er volgens Buijsman overdreven (al vind ik de conclusie 'nu is er nog bos, dus het was sowieso niet gevaarlijk' niet een correcte, er is ondertussen ook opgetreden tegen zure regen en deze is dan ook meetbaar afgenomen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:14 schreef Tarak het volgende:
[..]
Nee, zure regen bleek niet te bestaan. Was al een tijdje bekend, stond laatst zelfs in de Volkskrant. Was gewoon een hype.
http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/5885
quote:[..]
De Ozonlaag is natuurlijk wat anders dan CO2, je moet niet alle milieuproblemen op één hoop gooien. Als je het hebt over fijnstof of kwik of chloor, natuurlijk ben ik daar tegen. Dit topic gaat echter over global warming.
En ja, ook in de top van het bedrijfsleven heb je goedgelovigen, dat geloof ik best.
Het gros zal wel wat cynischer zijn en vooral kijken naar wat "het publiek" gelooft en hoe ze dat in hun voordeel kunnen laten werken.
Nee-hee. Ze investeren in innovaties, zodat ze voor kunnen lopen op hun concurrenten.quote:[..]
In PR opzicht zeker.
Met wie heb jij gesproken dat jij het beter denkt te weten?quote:[..]
![]()
Niet als het hier over gaat denk ik.
Begrijpend lezen?quote:[..]
CFK is niet vergelijkbaar met CO2.
Je kunt niet alle milieuproblemen op één hoop gooien. Dat slaat nergens op. CFK's is een hele andere discussies, daar gaat dit topic niet over. Kun je ook van alles over zeggen, maar je punt is dat "er vervuilende stoffen zijn", dat ontkent niemand. Komt verder bij dat CO2 nadrukkelijk geen vervuiling is. Zelfs als je hartstikke gelooft in global warming dan nog: CO2 discussie is geen discussie over vervuiling.
quote:Er kwam vanaf het midden van de jaren tachtig een Europabreed proces van forse emissiereductie van zwaveldioxide op gang. Dit heeft geleid tot een navenante afname van de verzurende depositie. Later volgden, zij het minder spectaculair, emissiereducties van stikstofoxiden en ammoniak. Reducties die overigens nog steeds doorgaan. We kunnen dan ook concluderen dat zure regen zeker geen hype was.
En zoals ik al 3490 keer heb gezegd, het maakt me niet uit WAAROM het gebeurt (daarover mogen jullie lekker discussieren), het gaat me erom DAT het gebeurt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:20 schreef Tarak het volgende:
[..]
......zucht......
1. Is er een correlatie tussen CO2 en opwarming van de aarde?
Sterker nog, er zijn in de wereldgeschiedenis nog veel warmere periodes geweest.quote:Op woensdag 9 juni 2010 05:23 schreef bendk het volgende:
Nog maar een keer, de middeleeuwen waren warmer, daar wordt op dit topic keurig om heen gegroenfietst:
http://www.klimatosoof.nl/node/454
inkl grafieken...
quote:Op woensdag 9 juni 2010 05:23 schreef bendk het volgende:
Nog maar een keer, de middeleeuwen waren warmer, daar wordt op dit topic keurig om heen gegroenfietst:
http://www.klimatosoof.nl/node/454
inkl grafieken...
quote:Mythe: in de Middeleeuwen was het warmer dan nu; er stonden wijngaarden in Engeland
Er liggen opnieuw bloeiende wijngaarden in Engeland, waarschijnlijk meer dan tijdens het zogeheten Middeleeuws optimum. Als dat een accurate indicatie van de temperatuur is, zou het nu dus nog warmer moeten zijn dan toen.
Met historische anekdotes omtrent het klimaat moet je voorzichtig zijn. De vorstfestijnen die in Londen gehouden werden toen de Thames dichtvroor, worden soms aangehaald als bewijs van hoe koud het was ten tijde van de Kleine IJstijd, die duurde van 1500 tot 1850. Maar dat de Thames dichtvroor was in niet onbelangrijke mate te danken aan het feit dat de rivier langzamer was gaan stromen door de instorting van de oude London Bridge in 1831. Daarom vroor de rivier ook niet opnieuw dicht in 1963, de op twee na koudste winter sinds 1659.
Om na te gaan hoe de gemiddelde temperatuur op aarde door de eeuwen heen veranderd is, hebben klimatologen langetermijngegevens nodig van zoveel mogelijk delen van de wereld. Daarom zijn ze ook gebruik gaan maken van indicatoren als de jaarringen in bomen. Er zijn inmiddels een stuk of tien temperatuurreconstructies opgesteld voor het Noordelijk halfrond die teruggaan tot v--r 1600. Daaruit blijkt dat er ongewoon warme periodes zijn geweest van ongeveer 900 tot 1300, maar de details variëren.
Er zijn aanwijzingen dat er zich op het Zuidelijk halfrond gedurende ongeveer dezelfde periode zowel warme als koude periodes hebben voorgedaan. Daaruit zou je kunnen opmaken dat het Middeleeuws optimum deels een regionaal verschijnsel was, veroorzaakt door de herverdeling van de warmte over de wereldbol en een kleine stijging van de gemiddelde temperatuur op aarde.
Uit de reconstructies en andere aanwijzingen blijkt dat de planeet nu warmer is dan hij tijdens de Middeleeuwse periode ooit geweest is. Waar het echt om gaat, is evenwel niet hoe warm het nu is, maar hoe warm het in de toekomst gaat worden. Zelfs de reconstructies die de meeste variaties vertonen, doen vermoeden dat de gemiddelde temperatuur tot aan de jaren tachtig van de vorige eeuw binnen een nauwe bandbreedte is gebleven. Die band hebben we nu verlaten en we klimmen snel.
Vertaald uit New Scientist
Door welk mechanisme zou dat dan moeten gaan? Zonder de normale hoeveelheid CO2 zou de aarde een stuk kouder zijn, dus het broeikaseffect op zich is nuttig.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:27 schreef mlg het volgende:
Er zal vast wel een opwarming van de aarde zijn, maar ik vraag me af of dat ook niet gebeurde zonder C02 en methaan gassen.
Wat er opgesloten zit in de aarde kan ook geen bijdrage leveren aan het broeikaseffect. Het gaat er dus niet om hoeveel koolstof er is, maar hoeveel ervan in de atmosfeer zit. Nu verbranden we met zijn alleen ongelooflijke hoeveelheden fossiele plantenresten (die al zo'n 500 miljoen jaar in de grond was opgesloten, uit het bereik van de atmosfeer) waardoor al deze koolstof in het tijdsbestek van zo'n 200 jaar als CO2 in de atmosfeer gepompt wordt. Deze extra koolstof blijft nog zo'n (gemiddeld) 500-1000 jaar aanwezig in de korte koolstof cyclus en blijft bijdragen aan de opwarming.quote:Natuurlijk stoten die auto's gezamelijk behoorlijk wat Co2 uit, maar dat is natuurlijk een grap vergeleken wat er in de aarde zelf aan Co2 zit.
Sommige eilanden kunnen misschien 'mee groeien', andere niet. Sommige kusten zijn er minder vatbaar voor dan andere, maar zeespiegelstijging is lang niet het enige probleem van de opwarming.quote:En dan rest nog de vraag of de opwarming van de aarde nou eigenlijk een probleem is. Er zijn alweer onderzoeken geweest waaruit blijkt dat eilanden met de stijging van de zeespiegel meegaan door de stroming van het water. En zo nog tal van onderzoekjes.
Daarover is al aardig wat onderzoek gedaan en de broeikasgassen lijken toch echt dat effect te hebben wat er al decennia lang van verwacht werd.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:27 schreef mlg het volgende:
Er zal vast wel een opwarming van de aarde zijn, maar ik vraag me af of dat ook niet gebeurde zonder C02 en methaan gassen.
Het gaat om de stijging van het percentage CO2 en overige broeikasgassen in de lucht.quote:Natuurlijk stoten die auto's gezamelijk behoorlijk wat Co2 uit, maar dat is natuurlijk een grap vergeleken wat er in de aarde zelf aan Co2 zit.
Door menselijk handelen is de concentratie dus weldegelijk significant gestegen.quote:In de loop van de twintigste eeuw zijn er verscheidene modellen ontworpen die een systematische stijging van de hoeveelheid broeikasgassen in de atmosfeer beschrijven. Dit wordt het versterkt broeikaseffect genoemd. Eind jaren vijftig begon men systematisch de koolstofdioxideconcentratie in de atmosfeer te meten. Pionier op dit gebied was Charles David Keeling (1928-2005), die als eerste de concentraties met grote nauwkeurigheid en langdurig registreerde. Dit deed hij zowel op de Mauna Loa-vulkaan op Hawaï, als op het Amerikaanse militaire Zuidpool-station. Na twee jaar meten meldde hij dat de kooldioxideconcentratie in de atmosfeer wereldwijd aan het stijgen was. Metingen uit 2005 laten een gemiddelde concentratie van circa 372 ppm (parts per million) CO2 zien. Toen Keeling begon te meten was dit 315 ppm en uit luchtbelletjes opgesloten in de ijskap van Antarctica wordt geconcludeerd dat deze concentratie voor aanvang van de Industriële revolutie ongeveer 280 ppm was. Het is zeer waarschijnlijk dat deze stijging is te wijten aan menselijke activiteiten; ruwweg 75% door verbranding van fossiele brandstoffen en 25% door massale ontbossing en daaraan verwante erosie.[4]
Toename CO2 in de aardatmosfeer
De gemeten hoeveelheid CO2 in de atmosfeer is sinds de Industriële revolutie gestegen van ca. 270 naar ca. 370 ppm. Uit ijsboringen is bekend dat de concentratie CO2 in de afgelopen 400.000 jaar niet eerder zo hoog is geweest als nu.
Tja dat is inderdaad een goede vraag. Het is erg afhankelijk van je geografische positie wat het effect is. Al met al lijkt een voor de aarde plotselinge stijging van de gemiddelde temperatuur niet erg gunstig. Dit gaat mogelijk te snel voor de natuur om zich aan te passen (voedingscyclus e.d.)quote:En dan rest nog de vraag of de opwarming van de aarde nou eigenlijk een probleem is. Er zijn alweer onderzoeken geweest waaruit blijkt dat eilanden met de stijging van de zeespiegel meegaan door de stroming van het water. En zo nog tal van onderzoekjes.
Hm, de natuur heeft duidelijk nog niet de Climategate-mailtjes -weet je nog? Good times, good times...- gelezen waarin duidelijk werd gemaakt dat klimaatverandering een grote mondiale samenzwering van wetenschappers, bureaucraten, socialisten en andere linkse politici is, om zo de Hardwerkende Burger uit te kunnen knijpen. En iets met de Verenigde Naties. Zwarte helikopters misschien. Nee, de natuur is wel weer erg rebels bezig.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:08 schreef cynicus het volgende:
Waar blijft die beloofde opwarming toch?
Is:
"de laatste 12 maanden zijn wereldwijd de hoogst gemeten ooit" en
"het laaste decade was wereldwijd de warmste gemeten decade ooit" en
"9 van 10 warmste jaren vonden plaats na 2000" en
"2010 is tot zover het warmste jaar ooit in de records" en
"de staat van het Arctische zeeijs in de laatste jaren is het slechtste ooit" en
"de warmte inhoud in de wereldzeen de laatste jaren is de hoogste ooit" en
"de zeespiegeltrend is nog steeds aan het stijgen" en
"meer en meer natuurverschijnselen vertonen vaker extreme uitschieters" en
"het voorjaar / zomer begint steeds eerder" en
"flora en fauna (klimaatzones) verplaatsen zich meer en meer naar de polen"
genoeg?
Pas zodra er bewijs komt dat:quote:Op zaterdag 10 juli 2010 16:16 schreef Monidique het volgende:
O ja, over climategate? Na vijf, vijf, 5!, onderzoeken blijkt nog steeds dat, ja, er geen samenzwering was, dat, ja, er niet gesjoemeld is met de data, dat, ja, uit de e-mails niet is gebleken dat klimaatwetenschappers een leugen hebben verteld.
Dus, wanneer zullen de Telegraaf en de Elsevier en de vele "sceptische" Fok!kertjes en al die anderen die stellig zeiden dat er een groot mondiaal complot is en dat Phil Jones en al die andere wetetenschappers de boel aan het voorliegen waren, hun ongelijk erkennen en, in het geval van de media, hun excuses aanbieden aan de wetenschap en aan de betreffende wetenschappers, en duidelijk maken dat, ja, er klimaatverandering is die door de mens wordt veroorzaakt?
Dat zal toch wel snel gebeuren, toch?
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:54 schreef Big-Ern het volgende:
overbevolking, vervuiling en overbewerking van de grond en grondstoffen kunnen nooit goed zijn. Daar hoef je geen raketgeeleerde voor te zijn, lijkt me.
Hahaha, jij bent echt schattig zoals je denkt mee te kunnen praten. Maar echt knullie, het is nu wel leuk geweest met je domme opmerkingen. Ga maar even buiten spelen, of in ONZ posten. Hier zit je toch echt een beetje boven je niveau.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 16:49 schreef Tarak het volgende:
[..]
Zucht........ja dat trucje zie je heel vaak dat allerlei problemen die op zich wel misschien een probleem zijn, maar NIETS met die hele "human caused global warming" theorie op één hoop gegooid worden als argument voor human caused global warming.
Overbevolking, vervuiling, uitputting van de grond en schaars worden van grondstoffen zijn allemaal problemen die misschien wel enigszins met elkaar te maken hebben, maar ze hebben niets, niets, maar dan ook helemaal NIETS met de hele CO2 theorie over de opwarming van de aarde te maken. Ze zijn geen enkel bewijs daarvoor. En om te voorkomen dat je ermee komt: CO2 is geen vervuiling.
Inhoud svp, inhoud!quote:Op zaterdag 10 juli 2010 17:18 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Hahaha, jij bent echt schattig zoals je denkt mee te kunnen praten. Maar echt knullie, het is nu wel leuk geweest met je domme opmerkingen. Ga maar even buiten spelen, of in ONZ posten. Hier zit je toch echt een beetje boven je niveau.
Tja op het moment dat jij zaken gaat roepen waarvan iedereen weet dat ze het beste in ONZ passen dan is een sneer in jouw richting niet zo raar natuurlijkquote:
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 16:49 schreef Tarak het volgende:
[..]
Zucht........ja dat trucje zie je heel vaak dat allerlei problemen die op zich wel misschien een probleem zijn, maar NIETS met die hele "human caused global warming" theorie op één hoop gegooid worden als argument voor human caused global warming.
Overbevolking, vervuiling, uitputting van de grond en schaars worden van grondstoffen zijn allemaal problemen die misschien wel enigszins met elkaar te maken hebben, maar ze hebben niets, niets, maar dan ook helemaal NIETS met de hele CO2 theorie over de opwarming van de aarde te maken. Ze zijn geen enkel bewijs daarvoor. En om te voorkomen dat je ermee komt: CO2 is geen vervuiling.
Beweer jij nu dat er een verband is tussen de opwarming van de aarde en de kwantummechanica?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 17:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja op het moment dat jij zaken gaat roepen waarvan iedereen weet dat ze het beste in ONZ passen dan is een sneer in jouw richting niet zo raar natuurlijk. Of wou je daadwerkelijk beweren dat jij een theorie aan kan leveren die de kwantummechanica buitenspel zet?
Je bedoelt een soort Gaja-hypothese?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:02 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Ik ben geen geleerde of expert in deze zaken, maar ik denk wel dat onze mooie Aarde staat en valt bij een hele delicate balans in alle facetten die wel en nog niet genoemd zijn. Alles is op 1 of andere manier wel op een bepaalde manier met elkaar verbonden. Zie het als een soort symbiose, waarbij het een niet of veel slechter functioneert zonder het andere. Deze symbiose is denk ik behoorlijk kwetsbaar en vroeg of laat krijgen we de rekening een keer gepresenteerd. Het is geen onderbouwd verhaal, maar toch denk ik dat ik er niet heel ver vanaf zit.
Kortom, een Mondiale Samenzwering van duizenden wetenschappers, politici en bureaucraten die via de Verenigde Naties middels leugens en bedrog een vals wetenschappelijk dogma de Hardwerkende Belastingbetaler willen opleggen, om zodoende immense hoeveelheden belastingcenten te kunnen innen en de wereldenergie te kunnen controleren.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:23 schreef Tarak het volgende:
Kortom je hebt te maken met een politiek spelletje waarin CO2 als dreigmiddel (angst blijft een politiek middel) wordt gebruikt om lastenverhogingen door te voeren, om politiek correct milieubeleid op te leggen en in feite gaat het om een soort wereldwijd controlesysteem op energieverbruik wat wordt opgetuigd onder het excuus van CO2 dat de aarde opwarmt. En kritische vragen stellen leidt tot een carrièredood. Al met al een zeer verontrustende ontwikkeling.
Dat is te makkelijk. Als het daadwerkelijk zo ontzettend helder is moet het ook niet moeilijk zijn sceptici te weerleggen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Kortom, een Mondiale Samenzwering van duizenden wetenschappers, politici en bureaucraten die via de Verenigde Naties middels leugens en bedrog een vals wetenschappelijk dogma de Hardwerkende Belastingbetaler willen opleggen, om zodoende immense hoeveelheden belastingcenten te kunnen innen en de wereldenergie te kunnen controleren.
Ik vind dat nogal heftig. Het neigt een beetje naar paranoia.
Ik denk niet zozeer een samenzwering, maar ik denk eerder aan grote belangen, politieke idealen en heel veel domme mensen. Vergeet niet dat milieu nu vooral ook een politieke ideologie is geworden waarin mensen hun "milieu" ideaal gebruiken om zichzelf als "zuiverder" mens te profileren. Dat is een vrije dominante ideologie op dit moment. Een ideologie die elke discussie over alles wat ook maar zijdelings met het milieu te maken heeft zeer bemoeilijkt.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Kortom, een Mondiale Samenzwering van duizenden wetenschappers, politici en bureaucraten die via de Verenigde Naties middels leugens en bedrog een vals wetenschappelijk dogma de Hardwerkende Belastingbetaler willen opleggen, om zodoende immense hoeveelheden belastingcenten te kunnen innen en de wereldenergie te kunnen controleren.
Ik vind dat nogal heftig. Het neigt een beetje naar paranoia.
Dus eerst meningen neerzetten zonder enig bewijs ervoor en daarna om inhoud vragen?quote:
Kijk, dat je nauwelijks iets van het onderwerp af weet is niet erg. Wat wel erg is, is dat je zonder kennis doet alsof hele generaties en duizenden wetenschappers die hun hele werkende leven onderzoek naar het klimaat gedaan hebben ongelijk hebben. Jij bent een klassiek geval van Dunning Kruger effect in het beste geval of een troll in het ergste geval.quote:
video dat aantoond dat CO2 warmte absorbeert.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 16:42 schreef Tarak het volgende:
Pas zodra er bewijs komt dat:
1. CO2 een broeikasgas is.
Gemeten bewijs van het CO2 broeikaseffect en CO2 toename corelleerd met hogere temepraturenquote:2. een toename van CO2 tot opwarming van de aarde leidt.
Gemeten bewijs dat de mens opwarming veroorzaaktquote:3. Dat de opwarming van de aarde door de mens zou komen.
Lees nogmaals mijn eerdere post dat de laatste 10 jaar de warmste 10 jaren ooit gemeten waren. En geef eens een model waar de afgelopen 10 jaren buiten de foutmarge zijn gevallen? Om nog maar eens aan te gevenwat voor onzin je uitkraamt, een grafiekje van de laatste 10 jaar.quote:(overigens nu al 10 jaar geen wereldwijde opwarming van de aarde in tegenspraak met alles wat de computermodellen beweren)
Ja quantum en wave mechanica beschrijft hoe een CO2 molecuul de infrarode photonen (warmte) opvangt, vasthoudt en opnieuw in een andere richting en een andere golflengte uitstraalt. Complexe materie waar jij niet in thuis bent maar wel een mening over hebt? Klinkt weer als een gevalletje D-K.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:12 schreef Tarak het volgende:
Beweer jij nu dat er een verband is tussen de opwarming van de aarde en de kwantummechanica?
Oh, het standaard "CO2 heeft maar zo'n klein aandeel in de atmosfeer, dat kan nooit effect hebben" argument. Van arsenicum of polonium of het gif van een black mamba, box-kwal of bepaalde gifkikkers heb je nog een veel kleiner percentage van het lichaamsgewicht nodig om er aan te overlijden. CO2 bevindt zich in de hele atmosfeer van de grond totaan de top en heeft daardoor, ook met een klein molecuul aandeel een groot effect.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:23 schreef Tarak het volgende:
Ik denk dat er wel bepaalde balansfactoren bestaan, maar als je focust op toename CO2 in de atmosfeer (0,039% van de atmosfeer) dan gaat het niet op
Oh ja, nou en? Waren er toen ook mensen die miljarden tonnen CO2 in de lucht jaagden? En hoe zat het met de diersoorten die er nu rondlopen, waren die er toen ook al? Wat deden de andere factoren die invloed hebben op het klimaat (bijv. veranderingen in de zonkracht) in die periode?quote:Er zijn periodes geweest waarin de hoeveelheid CO2 veel hoger in de atmosfeer was
Recentelijk nam CO2 toe gelijkertijd met de temperatuurquote:uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat een toename van CO2 in de atmosfeer volgde op temperatuurstijgingen en niet andersom
CO2 is het belangrijkste broeikasgas. Het is inderdaad niet het sterkste broeikasgas, Methaan en CFC's zijn veel sterker maar daarvan zit er ook heel veel minder in de atmosfeer. Verhouding en kracht bij elkaar opgeteld is CO2 daarom de belangrijkste en degene die het meest is toegenomen.quote:en CO2 kan zeer weinig warmte vasthouden en is dus een nogal rare kandidaat voor een broeikasgas.
Waterdamp is een feedback en niet een forcing. Waterdamp is een veel zwakker broeikasgas dan CO2 maar er zit heel veel meer van in de atmosfeer. Het grootste deel van de opwarming komt dan ook door toename van waterdamp in de atmosfeer. Maar... de hoeveelheid waterdamp is gebonden aan temperatuur van de lucht waardoor het niet van zichzelf een forcing is maar een feedback op de toename van andere broeikasgassen.quote:H2O is bijvoorbeeld een veel duidelijker broeikasgas en komt ook veel meer voor dan de atmosfeer.
Globaal gezien is het nu warmer dan in de Middeleeuwen. Wetenschappers zijn er grotendeels over eens dat de MWP voornamelijk een aangelegenheid was van het Noordelijk Halfrond en dan voornamelijk Europa. De rest van de wereld was destijds niet warmer.quote:Gedurende de late Middeleeuwen en in de Germaanse tijd was het ook veel warmer dan nu.
Blijkens jouw enorme lijst aan skeptische onzin dat geen enkel wetenschappelijk fundament heeft kan ik maar 1 conclusie trekken: jij bent degene die een politiek spelletje aan het spelen is.quote:Kortom je hebt te maken met een politiek spelletje waarin CO2 als dreigmiddel (angst blijft een politiek middel) wordt gebruikt om lastenverhogingen door te voeren, om politiek correct milieubeleid op te leggen en in feite gaat het om een soort wereldwijd controlesysteem op energieverbruik wat wordt opgetuigd onder het excuus van CO2 dat de aarde opwarmt.
"Sceptici" zijn nogal van het verleggen van de doelpalen, selectief citeren, dingen die niet in hun straatje vallen afdoen als onzin en geloven in, inderdaad, mondiale samenzweringen van de VN of het IPCC.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is te makkelijk. Als het daadwerkelijk zo ontzettend helder is moet het ook niet moeilijk zijn sceptici te weerleggen.
Wilde het net zeggen ja. Het is hier verdomme nog 28 graden in mijn slaapkamer.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:19 schreef kingjotte het volgende:
Hoezo, waar blijft de opwarming, ben je de afgelopen week je huis niet uitgeweest? Of het nog niet heet genoeg is zeg. Mafjoekel!
Dat zegt natuurlijk net zo weinig als en koude winterquote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:19 schreef kingjotte het volgende:
Hoezo, waar blijft de opwarming, ben je de afgelopen week je huis niet uitgeweest? Of het nog niet heet genoeg is zeg. Mafjoekel!
Je maakt 2 klassieke denkfouten. In het kort:quote:Op zondag 11 juli 2010 06:35 schreef Dhalsim het volgende:
Het trieste aan de zogenaamde "man made global warming" hoax is dat het niet eens geloofwaardig is. 1. CO2 maakt een bijna verwaarloosbaar gedeelte van de atmosfeer uit, 2. waarvan dan ook nog maar een miniscuul gedeelte door de mens wordt veroorzaakt. Het idee dat dat ook maar enige significante invloed op het klimaat zou kunnen hebben is volstrekt asurd.
Gelukkig komt Fokuser Dhalsim wel even alle duizenden wetenschappers van honderden gerespecteerde instituten vertellen dat ze het allemaal verkeerd hebben en moeten stoppen met meedoen aan die hoax.quote:Op zondag 11 juli 2010 06:35 schreef Dhalsim het volgende:
Het trieste aan de zogenaamde "man made global warming" hoax is dat het niet eens geloofwaardig is. CO2 maakt een bijna verwaarloosbaar gedeelte van de atmosfeer uit, waarvan dan ook nog maar een miniscuul gedeelte door de mens wordt veroorzaakt. Het idee dat dat ook maar enige significante invloed op het klimaat zou kunnen hebben is volstrekt asurd.
Het is dan ook een zelfstandige denker natuurlijk, hé.quote:Op zondag 11 juli 2010 10:36 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Gelukkig komt Fokuser Dhalsim wel even alle duizenden wetenschappers van honderden gerespecteerde instituten vertellen dat ze het allemaal verkeerd hebben en moeten stoppen met meedoen aan die hoax.
Uhm...quote:Op zondag 11 juli 2010 10:42 schreef ouderejongere het volgende:
We hebben in het verleden vaker warme zomers gehad. De beleving van de mens is verandert, waardoor er algemeen wordt aangenomen dat de aarde echt opwarmt.
Ik neem aan dat de meeste mensen nu buiten zitten. Het is nu 25 graden, maar het voelt niet warm aan (in de schaduw), zolang je niet op een thermometer kijkt, of niemand aan jou vraagt "heb jij het ook zo warm?" voel je de warmte niet erg.
We zijn met z'n allen ook erg verwend geraakt, bijna iedereen werkt in een geaircode omgeving. Als je dan naar buiten gaat loop je de hitte in ipv de koelte. Ook wordt het elke keer erin gewreven dat het steeds warmer wordt.
Dus als we subjectief het niet warm vinden voelen vanwege gewenning aan warmte dan hebben de objectieve metingen die opwarming aantonen gewoon geen wetenschappelijk waarde.quote:Op zondag 11 juli 2010 10:42 schreef ouderejongere het volgende:
We hebben in het verleden vaker warme zomers gehad. De beleving van de mens is verandert, waardoor er algemeen wordt aangenomen dat de aarde echt opwarmt.
Ik neem aan dat de meeste mensen nu buiten zitten. Het is nu 25 graden, maar het voelt niet warm aan (in de schaduw), zolang je niet op een thermometer kijkt, of niemand aan jou vraagt "heb jij het ook zo warm?" voel je de warmte niet erg.
We zijn met z'n allen ook erg verwend geraakt, bijna iedereen werkt in een geaircode omgeving. Als je dan naar buiten gaat loop je de hitte in ipv de koelte. Ook wordt het elke keer erin gewreven dat het steeds warmer wordt.
De groep wetenschappers die de theorie van "made made global warming" ondersteunen is inmiddels al een stuk kleiner dan de groep wetenschappers die dat niet doen. Het feit dat de aanhangers van de theorie gebruik hebben gemaakt van structurele manipulatie van gegevens, de claim dat er door maar liefst 2500 vooraanstaande wetenschappers een consensus is bereikt terwijl het blijkt dat dit bij lange na niet het geval is (het aantal is veel kleiner en een groot gedeelte van deze groep zijn niet eens wetenschappers, laat staan wetenschappers die zich bezighouden met een relevant vakgebied), het bewijs dat er sprake is van grootschalige belangenverstrengeling en het gegeven dat er vrijwel alleen subsidiegeld vloeit naar onderzoeken die deze theorie ondersteunen geven stof tot nadenken...quote:Op zondag 11 juli 2010 10:36 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Gelukkig komt Fokuser Dhalsim wel even alle duizenden wetenschappers van honderden gerespecteerde instituten vertellen dat ze het allemaal verkeerd hebben en moeten stoppen met meedoen aan die hoax.
Het trieste aan mensen als jij is dat het stuitende gebrek aan kennis helemaal aan jezelf voorbij lijkt te gaan, om vervolgens te doen alsof je het beter weet dan anderen. Eén kenmerk van dergelijke mensen is het blind blijven herhalen van allang achterhaalde argumenten en pertinente onwaarheden. Leren is blijkbaar nogal lastig voor sommigen.quote:Op zondag 11 juli 2010 06:35 schreef Dhalsim het volgende:
Het trieste aan de zogenaamde "man made global warming" hoax is dat het niet eens geloofwaardig is.
Waarom herhaal je nu blindelings een argument dat eerder in de discussie al ontkracht is? Heb je misschien moeite met begrijpend lezen?quote:CO2 maakt een bijna verwaarloosbaar gedeelte van de atmosfeer uit
Het is niet de mensquote:, waarvan dan ook nog maar een miniscuul gedeelte door de mens wordt veroorzaakt. Het idee dat dat ook maar enige significante invloed op het klimaat zou kunnen hebben is volstrekt asurd.
"Feit" is een woord dat Dhalsim niet lijkt te kennen. Nee, hij dreund ongehinderd door enige kennis of enige drang naar de waarheid de standaard denial verhaaltjes op.quote:Op zondag 11 juli 2010 14:53 schreef Dhalsim het volgende:
De groep wetenschappers die de theorie van "made made global warming" ondersteunen is inmiddels al een stuk kleiner dan de groep wetenschappers die dat niet doen.
Bewijs, beste Dhalsim, bewijs. Jouw woord betekend niks.quote:Het feit dat de aanhangers van de theorie gebruik hebben gemaakt van structurele manipulatie van gegevens,
Bla bla blaquote:de claim dat er door maar liefst 2500 vooraanstaande wetenschappers een consensus is bereikt terwijl het blijkt dat dit bij lange na niet het geval is (het aantal is veel kleiner en een groot gedeelte van deze groep zijn niet eens wetenschappers, laat staan wetenschappers die zich bezighouden met een relevant vakgebied), het bewijs dat er sprake is van grootschalige belangenverstrengeling en het gegeven dat er vrijwel alleen subsidiegeld vloeit naar onderzoeken die deze theorie ondersteunen geven stof tot nadenken...
Och, jij weet wat "echte wetenschap" is? Wetenschap is geen democratie, geen forum waar elk argument even zwaar weegt. Tegengeluiden die niet onderbouwd zijn worden weggehoond. Voor global warming is zooveel bewijs dat een tegengeluid helemaal niks betekend zolang het niet alleen het broeikaseffect bewezen en controleerbaar ontrkacht én een verklaring geeft voor de recente opwarming én een verklaring voor het klimaatgedrag in de historie van de aarde. Het broeikaseffect verklaart de recente én historische klimaatveranderingen.quote:Echte wetenschap maakt gebruik van theorien, waarbij er alle ruimte bestaat voor tegengeluiden die de theorie vaak ontkrachten.
Natuurlijk. De fossiele industrie heeft een veel groter belang bij het in stand houden van BAU. Alleen al aan olie wordt per jaar 2000 miljard Dollar omzet gedraaid. Van misleiding door de klimaat wetenschap bestaat geen bewijs, sterker nog: er zijn het afgelopen jaar een hele reeks onderzoeken hiernaar geweest. Resultaat: zip, zilch, nada, noppes, geen fraude in de klimaatwetenschap. En de industrie? Weet iemand nog hoe de tabaks fabrikanten handelden? De CFC industrie? De lood additieven voor benzines? Asbest? Zie Professor Oreskes' videos: The American Denial of Global Warming:quote:en het geval van "klimaatwetenschap" heeft de oorspronkelijke theorie geleidt tot een miljardenindustrie waarin zoveel geld omgaat (denk alleen al aan de 5 miljard die door de maffia weggesluisd is via de CO2-emissie markt), politieke besluitvorming met een enorme impact enz. Zoals altijd het geval is, leidt geld tot corruptie.
Wees a.u.b. voorzichtig met dit soort uitspraken. Een enkel weerfenomeen (één uitzonderlijk warme zomer, één koude winter, één zware regenbui zegt niks over global warming. Een trend in warmere zomers, vaker hittegolven, meer neerslag en -in Europa- koudere winters zijn wél een teken van global warming.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 22:19 schreef kingjotte het volgende:
Op zaken als "beleving" en "aannames" en "voelt" en "verwend" werken alleen leken. Op nauwgezette instrumentele waarnemingen, kennis van natuurkunde/scheikunde/biologie en toetsing van bewijzen (reproduceerbaarheid) werkt de wetenschap. Dat zijn heel verschillende dingen.quote:Op zondag 11 juli 2010 10:42 schreef ouderejongere het volgende:
Ik heb na de diefstal van de e-mails dan ook gezegd dat het op de een of andere manier best positief is; al die "sceptische", "kritische" lui die het beste voor hebben met objectieve feiten en wetenschap bleken nu -voor het grote publiek, want voor mij en veel anderen was het al lang duidelijk wat voor weerzinwekkend tuig die "sceptici" zijn- valse, bloeddorstige karaktermoordenaars te zijn zonder enige wetenschappelijk onderbouwde argumenten. Vroeger werden ze helaas nog wel eens serieus genomen; dit gaat veranderen.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:04 schreef cynicus het volgende:
Na het door deniers uit den treure uitgemolken climategate debâcle, waarbij geen enkel instrument geschuwd werd om de klimaatwetenschap(pers) in discrediet te brengen (incl. ontelbare doodsverwensingen), en dat een storm in een glas water bleek te zijn is het mij duidelijk geworden dat de softe aanpak van deniers zijn tijd gehad heeft. Het is tijd om het beest bij de naam te noemen en de bewust liegende en bedriegende mensen ook als zodanig aan te spreken.
Dit dus:quote:Op maandag 12 juli 2010 11:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik heb na de diefstal van de e-mails dan ook gezegd dat het op de een of andere manier best positief is; al die "sceptische", "kritische" lui die het beste voor hebben met objectieve feiten en wetenschap bleken nu -voor het grote publiek, want voor mij en veel anderen was het al lang duidelijk wat voor weerzinwekkend tuig die "sceptici" zijn- valse, bloeddorstige karaktermoordenaars te zijn zonder enige wetenschappelijk onderbouwde argumenten. Vroeger werden ze helaas nog wel eens serieus genomen; dit gaat veranderen.
quote:Op zondag 22 november 2009 21:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik niet. Klimaatveranderingontkenners maken gebruik van gestolen persoonlijke correspondentie om het karakter van wetenschappers aan te vallen? Shock, total shock.
Ik denk dat het een aantal consequenties heeft, dat wel. Sommige goed, sommige slecht. Slecht: Wetenschappers zien dat ze worden aangevallen door paranoïde leken en dat deze samenzweringstheoretici zelfs overgaan tot het gebruiken (opdracht geven tot?) van gestolen e-mails. De bereidheid van wetenschappers om achteloos om te gaan met mogelijk of waarschijnlijk vijandige geïnteresseerden zal afnemen. Dat is slecht voor de wetenschap, maar wetenschap is iets waar deze "sceptici" weinig mee op hebben. Goed: de klimaatveranderingontkenningsweblogs hebben hun ware aard getoond. No fucking way dat ze nog normaal behandeld zullen worden. Was het eerst hoogstens agressief stalken, het is nu diefstal en karaktermoord geworden. Deze "sceptici" kunnen vanaf nu in de hoek gaan huilen over hoe ze genegeerd worden door de elitaire socialistische Al Gore-wetenschap. En dat is een goed ding.
Inderdaad, dat dus. Maar het liefst wel op basis van argumenten en betrouwbare bronnen, want een leek die dit topic leest ziet anders alleen maar mening vs mening.quote:
Goed onderbouwd man.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:34 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Nog zo iemand. Het probleem is er wel.
En hier weer iemand die nog steeds het verschil tussen weer en klimaat niet door heeft (of door wilt hebben) . Sommige mensen hier boven hebben het al zo uitgebreid beschreven is het nu zo moeilijk om dat eerst eens door te lezen.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:35 schreef tsjas het volgende:
Vaak genoeg meegemaakt dat het KNMI aangeeft dat het bijvoorbeeld morgen 30 graden wordt en dat het dan 20 blijkt te zijn en toch in het nieuws de dag erop volhouden dat het zo ongelooflijk warm is geweest. Het lijkt er sterk op dat ze hun eigen voorspellingen in de boeken als gemeten temperaturen schrijven...
Ik had het over opwarmingquote:Op maandag 12 juli 2010 13:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En hier weer iemand die nog steeds het verschil tussen weer en klimaat niet door heeft (of door wilt hebben) . Sommige mensen hier boven hebben het al zo uitgebreid beschreven is het nu zo moeilijk om dat eerst eens door te lezen.
Eh nee, je had het over het KNMI dat soms de temperatuur niet goed voorspelt.quote:
Dan lees ik het toch verkeerd, je hebt het echt over eenKNMI weersvoorspelling van 30 graden dat het de dag erna maar 20 was. Dat is weersvoorspellingquote:
Ja, want een weersvoorspelling over een paar dagen is gelijk aan een klimaatverandering die over 30 jaar plaats vind? Elke avond wordt het donker dus de zon bestaat niet? In het najaar wordt het gemiddeld kouder dan in de zomer dus global warming bestaat ook niet? Jeez!quote:
Woon je in De Bilt?quote:Op maandag 12 juli 2010 13:35 schreef tsjas het volgende:
Vaak genoeg meegemaakt dat het KNMI aangeeft dat het bijvoorbeeld morgen 30 graden wordt en dat het dan 20 blijkt te zijn en toch in het nieuws de dag erop volhouden dat het zo ongelooflijk warm is geweest. Het lijkt er sterk op dat ze hun eigen voorspellingen in de boeken als gemeten temperaturen schrijven...
quote:Op maandag 12 juli 2010 13:35 schreef tsjas het volgende:
Eh, en wat wil je hiermee zeggen? Dit bewijst hooguit dat er *shocking* fouten worden gemaakt door mensen. Het bewijst echter totaal niet dat er géén global warming/climate change is.quote:Op maandag 12 juli 2010 15:21 schreef Dhalsim het volgende:
Cynicus,
http://www.treygarrison.c(...)hoax-by-the-numbers/
I rest my case...
Als iemand beweert dat er géén klimaatprobleem is moet ik daar dan serieus over in discussie gaan? Je vergeet even dat diegene waarop ik reageerde ook geen argumenten gaf. Als iemand argumentloos iets (mijns inziens) wetenschappelijke studies (die hij nooit gelezen heeft) als onzin verklaart moet ik daar dan mee in discussie gaan. Zou diegene door mij overtuigd worden? Ik denk het niet.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:36 schreef tsjas het volgende:
[..]
Goed onderbouwd man.
Jij bent zeker zo eentje die verkondigd dat god bestaat. En maar vol blijven houden dat de aarde plat is...
quote:Op maandag 12 juli 2010 13:35 schreef tsjas het volgende:
Natuurlijk is er geen bewijs dat er geen global warming/climate change is. Er is ook geen bewijs dat god niet bestaat.quote:Op maandag 12 juli 2010 15:26 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Eh, en wat wil je hiermee zeggen? Dit bewijst hooguit dat er *shocking* fouten worden gemaakt door mensen. Het bewijst echter totaal niet dat er géén global warming/climate change is.
En dan? Weer kolencentrales bouwen en SUV's kopen?quote:Op maandag 12 juli 2010 15:41 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat er geen enkel bewijs is voor een "man made global warmi6ng". Punt.
Godver zeg.quote:Op maandag 12 juli 2010 15:41 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Natuurlijk is er geen bewijs dat er geen global warming/climate change is. Er is ook geen bewijs dat god niet bestaat.
Waar het om gaat is dat er geen enkel bewijs is voor een "man made global warmi6ng". Punt.
Iedereen kan honderden dingen verzinnen waarvan niet te bewijzen valt dat ze niet bestaan.
Wat versta jij onder een "klimaatprobleem"?quote:Op maandag 12 juli 2010 15:30 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Als iemand beweert dat er géén klimaatprobleem is moet ik daar dan serieus over in discussie gaan? Je vergeet even dat diegene waarop ik reageerde ook geen argumenten gaf. Als iemand argumentloos iets (mijns inziens) wetenschappelijke studies (die hij nooit gelezen heeft) als onzin verklaart moet ik daar dan mee in discussie gaan. Zou diegene door mij overtuigd worden? Ik denk het niet.
Het klimaat beheersen hoezo zou dat niet binnen de mogelijkheden van ons menselijk kunnen liggen.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:00 schreef Dhalsim het volgende:
Laten we met beide benen op de grond blijven staan en actie ondernemen tegen milieuvervuiling, het kappen van de oerwouden en het gebruik van fossiele brandstoffen als primaire energiebron. Dat zijn namelijk zaken die binnen de mogelijkheden liggen van ons menselijk kunnen. Het klimaat beheersen is dat niet.
Nou, ik denk niet dat veel lieden hier die het klimaatprobleem alleen maar als een overheidscomplot zien om geld uit hun portemonne te halen zich wel drukl maken om de problemen die jij noemt (ik voeg er zelf de biodiversiteitscrisis nog even aantoe). Als ze al erkennen dat die problemen bestaan (ik denk even aan de pogingen om zure regen te bagatelliseren).quote:Op maandag 12 juli 2010 16:00 schreef Dhalsim het volgende:
Laten we met beide benen op de grond blijven staan en actie ondernemen tegen milieuvervuiling, het kappen van de oerwouden en het gebruik van fossiele brandstoffen als primaire energiebron. Dat zijn namelijk zaken die binnen de mogelijkheden liggen van ons menselijk kunnen.
Het gaat daarbij om de som van alle problemen veroorzaakt door de klimaat opwarming, maar ook zure regen en dergelijke. Een heel breed bergrip dus.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:00 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Wat versta jij onder een "klimaatprobleem"?
Over welke belangen heb je het dan?quote:Dat is wat anders dan te claimen dat wij bij machte zijn om het klimaat te "beheersen" om vervolgens een handel in CO2-emissies op te zetten waar miljarden in omgaat. Je hoeft niet zo heel slim te zijn om in te zien dat er heel andere belangen ten grondslag liggen aan dit slecht opgezette toneelstuk dan het klimaat.
En daar helpt een CO2 heffing niet bij?quote:Laten we met beide benen op de grond blijven staan en actie ondernemen tegen milieuvervuiling, het kappen van de oerwouden en het gebruik van fossiele brandstoffen als primaire energiebron. Dat zijn namelijk zaken die binnen de mogelijkheden liggen van ons menselijk kunnen. Het klimaat beheersen is dat niet.
Het Muir Russell onderzoek heeft naar deze claims gekeken en geconstateerd:quote:Op zondag 11 juli 2010 06:35 schreef Dhalsim het volgende:
Het feit dat de aanhangers van de theorie gebruik hebben gemaakt van structurele manipulatie van gegevens,
Wat betreft het beschikbaar zijn van de data en de manipulatie ervan:quote:"We find that CRU was not in a position to withhold access to such data or tamper with it," it says.
En was dit nou erg lastig? Nee:quote:"We demonstrated that any independent researcher can download station data directly from primary sources and undertake their own temperature trend analysis".
Dus de conclusie was heel simpel:quote:Writing computer code to process the data "took less than two days and produced results similar to other independent analyses. No information from CRU was needed to do this".
Sterker nog:quote:Sir Muir commented: "So we conclude that the argument that CRU has something to hide does not stand up".
Yep zo simpel is dat, maar niet verrassend, want al die analyses zijn wel door de echte skeptici (namelijk: wetenschappers) gedaan en de uitkomst laat zich raden.quote:It's very clear that anyone who'd be competent enough to analyse the data would know where to find it.
"It's also clear that anyone competent could perform their own analysis without let or hindrance."
Oh jee, nog meer denial shit:quote:Op maandag 12 juli 2010 15:21 schreef Dhalsim het volgende:
Cynicus,
http://www.treygarrison.c(...)hoax-by-the-numbers/~
Ehh, lees het stuk hierboven nog eens. 3 onderzoeken, 3 vrijspraken. Klimaatwetenschap: 3, Conspiracy theory: 0. Daagquote:* University of East Anglia e-mails that exposed data destruction, attempts to hide contradictory data, and conspiracies to sabotage the work of skeptical scientists
5% van de data is op te vragen bij de metereologische diensten die eigenaar zijn van die data en de rest (95%) kun je downloaden bij GHCN. Zie ook het stuk hierboven over competenties enzoquote:The East Anglia CRU threw out their raw data, undermining any effort to check their work
GHCN is een verzamel database waar de nationale metereologische instituten een kopie van hun data naar toe sturen. Bovendien hebben ze bij GHCN ook de ruwe data (niet gehomogeniseerde data) beschikbaar. Doe eens een analyse om te kijken of er mee geknoeid is. Oh dat heb je niet gedaan? Vast iets met competenties enzoquote:* NOAA/GHCN “homogenization” falsified climate declines into increases
Zie hierboven, onafhankelijke review van de data geeft hetzelfde resultaat. Wie was er ook al weer incompetent?quote:* East Anglia CRU’s below-standard computer modeling
Ik ben bang dat jij en die gast van Hot-air niet competent genoeg zijn om te begrijpen wat een 'fractie' is... Het artikel in Science Daily schrijft dat het deel van de menselijke uitstoot dat opgenomen wordt door de natuur vrijwel gelijk gebleven is (ca 55%). 45% van de uitstoot blijft dus elk jaar achter in de atmosfeer en CO2 aandeel neemt als gevolg daarvan toe.quote:* No rise in atmospheric carbon fraction over the last 150 years: University of Bristol
Yup, één van de twee fouten in het rapport dat uit ruim 3000 paginas bestaat. De fout is overigens door een wetenschapper ontdekt en niet door al die incompetente skeptici die al sinds 2007 fouten proberen te vinden in het rapport. Het IPCC blijkt dus bijna oneindig competenter dan jouw brabbeltjes die van A tot Z verzinsels zijn.quote:* IPCC withdraws claim that AGW will wipe out Himalayan glaciers by 2035
Oh jee, de procedures voor het corrigeren van fouten liepen wat traag en nu is het hele bewijs van AGW van de baanquote:* IPCC chief Rajendra Pachauri knew Himalayan claim was bogus for months before exposure
Nee, het was wel degelijk gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. God, hoe incompetent kun je zijn als je niet eens dit soort feiten correct kunt weergeven.quote:* Amazonian rainforest conclusions not based on scientific research but on advocacy group claims
Die kende ik nog niet, maar het IPCC rapport gebruikt ongeveer 9000 referenties waarvan meer dan 95% peer-reviewed is dus één discutabele doet er niet toe. Als het al waar is, wat ik ernstig betwijfel. Het IPCC is overigens niet gebonden om alleen peer-reviewed artikelen te gebruiken. In sommige onderzoeksgebieden zijn die namelijk gewoon niet voor handen. Een afstudeer scriptie is dan beter dan niets. Er zullen in iedergeval geen grote claims gedaan zijn op basis van één referentie. Bovendien, de bron is de Telegraph a.k.a. Jonathan Leake.quote:* Mountain glacier claims based on unsubstantiated student theses and anecdotes from climber magazine
Alweer de Telegraph als bron. Is het wel waar?quote:* Search of IPCC report footnotes exposes ten more student dissertations presented as peer-reviewed research
Die hebben we al eerder voorbij zien komen: MWP was alleen het noordelijk halfrond en wellicht alleen Europa en Noord Amerika. Globaal was er geen opwarming. En om nu te claimen dat Phil Jones toegegeven heeft dat de MWP een globaal fenomeen was, dat is wel weer een mooi voorbeeld van het verdraaien van de waarheid. Echt zo'n kwaliteit die de denialisten massaal schijnen te bezitten.quote:* Medieval Warming Period temperatures may have been global, undermining entire AGW case
De invloed van UHI op de land temperaturen is allang en breed uitgezocht en wordt gecompenseerd. UHI vind je niet in de oceanen en niet in de satelliet records en toch geven ze alle drie dezelfde opwarming aan. Nou ja zeg!quote:* Measurements used for AGW case were influenced by urbanization, poor location, bad data sets
Oh jee, alweer een Jonathan Leake verzinsel.quote:* African-crop claims exposed as false
Lees het origenele onderzoek eerst eens. In de Atlantische oceaan is de orkaan aktiviteit statistisch significant toegenomen en in de Pacific niet. Echt weer de denial machine die een paar woorden verdraait om er propaganda van te kunnen maken.quote:* IPCC researchers excluded Southern Hemisphere data to exaggerate effects of warming on hurricanes
Weer een Jonathan Leake sensatie artikel. In feite komt het Landsea onderzoek vrijwel overeen met de IPCC AR4 rapportage, maar de verwoording is anders en dat kunne deniers altijd heel goed gebruiken om er een schandaal van te maken.quote:* Hurricane claims further exposed as false by actual peer-reviewed research — including by some AGW researchers
Error 404, not foundquote:* Major scientific group concludes IPCC-linked researchers “complicit in the alleged scientific malpractices
Heel fijn!quote:I rest my case...
quote:Op maandag 12 juli 2010 16:53 schreef cynicus het volgende:
Ik kom even op het volgende terug:
Heel fijn!
Nee, daar ben ik mij zeer zeker van bewust. De meeste mensen nemen dan ook niet de moeite om zich eens uitgebreid in te lezen in bepaalde onderwerpen om er vervolgens zelf een mening over te vormen. Het is gemakkelijker om met een groep mee te lopen.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:33 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Nou, ik denk niet dat veel lieden hier die het klimaatprobleem alleen maar als een overheidscomplot zien om geld uit hun portemonne te halen zich wel drukl maken om de problemen die jij noemt (ik voeg er zelf de biodiversiteitscrisis nog even aantoe). Als ze al erkennen dat die problemen bestaan (ik denk even aan de pogingen om zure regen te bagatelliseren).
Toch grappig dat je een groep notoire leugenaars, karaktermoordenaars en incompetente dwazen steunt.quote:Op maandag 12 juli 2010 19:29 schreef Dhalsim het volgende:
Cynicus, zoals ik al zei...we praten over een paar jaar wel verder. Mocht het blijken dat de mens inderdaad verantwoordelijk is voor het opwarmen van de aarde dan ben ik de eerste die zal erkennen dat ik ongelijk heb gehad. Dat zal me dan ook geen moment dwars zitten, aangezien het mij niet interesseert of ik gelijk of ongelijk heb. Het gaat mij enkel om de waarheid.
De tijd zal het leren...
De temperatuur neemt af of de aarde koelt af. De temperatuur kan niet afkoelen.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:21 schreef bendk het volgende:
De conclusie dat de mens zijn bedrage heeft kan al getrokken worden uit gegevens van nu, dus waarom zouden we daar een paar jaar mee wachten? Het interesseert mij ook niet of ik gelijk heb of niet. Ik hoop zelf dat ik geen gelijk heb, maar het heeft er toch alle schijn van dat er sprake is van klimaat opwarming door menselijk handelen.quote:Op maandag 12 juli 2010 19:29 schreef Dhalsim het volgende:
Cynicus, zoals ik al zei...we praten over een paar jaar wel verder. Mocht het blijken dat de mens inderdaad verantwoordelijk is voor het opwarmen van de aarde dan ben ik de eerste die zal erkennen dat ik ongelijk heb gehad. Dat zal me dan ook geen moment dwars zitten, aangezien het mij niet interesseert of ik gelijk of ongelijk heb. Het gaat mij enkel om de waarheid.
De tijd zal het leren...
Denialists wachten al sinds de jaren 60.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:08 schreef TomLievense het volgende:
[..]
De conclusie dat de mens zijn bedrage heeft kan al getrokken worden uit gegevens van nu, dus waarom zouden we daar een paar jaar mee wachten?
Ik wou het net zeggenquote:Op maandag 12 juli 2010 20:33 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Denialists wachten al sinds de jaren 60.
Ondertussen is de aarde gewoon steady verder opgewarmd.
Wat voor extra bewijs zou er de komende jaren dan moeten komen? Want zoveel losse eindjes zitten er al niet meer aan de theorie hoorquote:Op maandag 12 juli 2010 19:29 schreef Dhalsim het volgende:
De tijd zal het leren...
Daar ben ik ook benieuwd naar, als het warmer wordt de komende decennia, is dat dan 'het bewijs'? Lijkt me onzin, de broeikastheorie en het aandeel van de mens in de hoeveelheid broeikasgassen blijft zelfs overeind als de aarde af zou koelen door verminderde zonneactiviteit of toegenomen stofdeeltjes in de atmosfeer.quote:Op maandag 12 juli 2010 21:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat voor extra bewijs zou er de komende jaren dan moeten komen? Want zoveel losse eindjes zitten er al niet meer aan de theorie hoor.
Erg simplistischquote:Op maandag 12 juli 2010 22:30 schreef Dhalsim het volgende:
http://www.middlebury.net/op-ed/global-warming-01.html
Lees het artikel eens helemaal door.quote:
Ja die vind je dan ook niet op de discutabele websites waar jij naar verwijst.quote:
Gelukkig maar, al heb je in dit geval meer aan zelfmedelijdenquote:Op maandag 12 juli 2010 23:41 schreef Dhalsim het volgende:
Ik heb het met je te doen. Eerlijk waar.
quote:Op maandag 12 juli 2010 19:29 schreef Dhalsim het volgende:
De tijd zal het leren...
Hahaahahahahahaha. Godver zeg.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:55 schreef tsjas het volgende:
Opwarming van de aarde is gewoon een geloof.
Ik zou graag zien dat iemand een wetenschappelijk onderzoek linkt waaruit blijkt dat de aarde daadwerkelijk opwarmt. En dan heb ik het niet over een rapportje van een "onafhankelijk" door bepaalde partijen gesponsorde marketingbureau of nieuwsartikeltje. Of een filmpje van Meneer Gore, maar een echt onderzoek door echte wetenschappers. Die heb ik namelijk nog niet kunnen vinden.
Met zo'n linkje moet de hele discussie van dit topic overbodig zijn.
Kijk naar een van de vele links die Cynicus of Iblis hebben geplaatst. Die brengen je wel waar je moet zijn. Verder zou je eens in tijdschriften als Nature of Science moeten kijken. Genoeg leesvoer voor je om de vakantieperiode nuttig te vullen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:55 schreef tsjas het volgende:
Ik zou graag zien dat iemand een wetenschappelijk onderzoek linkt waaruit blijkt dat de aarde daadwerkelijk opwarmt. En dan heb ik het niet over een rapportje van een "onafhankelijk" door bepaalde partijen gesponsorde marketingbureau of nieuwsartikeltje. Of een filmpje van Meneer Gore, maar een echt onderzoek door echte wetenschappers. Die heb ik namelijk nog niet kunnen vinden.
Nee, ik heb het niet over commerciele blaadjes, ik heb het over wetenschappelijke onderzoeken van wetenschappers. Daar zit namelijk nogal een verschil in. Dat wat jij op tv ziet en in blaadjes leest is niet de werkelijkheid.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:05 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Kijk naar een van de vele links die Cynicus of Iblis hebben geplaatst. Die brengen je wel waar je moet zijn. Verder zou je eens in tijdschriften als Nature of Science moeten kijken. Genoeg leesvoer voor je om de vakantieperiode nuttig te vullen.
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Science en Nature zijn zeer gerespecteerde peer-reviewed journals waar serieuze wetenschappers een moord voor doen om in te kunnen staan. Verder kan je gewoon het IPCC rapport pakken en alle onderzoeken uit de voetnoten bekijken. Maar dat doe je vast ook niet want als het in het IPCC rapport staat is het vast een leugen hè.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:30 schreef tsjas het volgende:
[..]
Nee, ik heb het niet over commerciele blaadjes, ik heb het over wetenschappelijke onderzoeken van wetenschappers. Daar zit namelijk nogal een verschil in. Dat wat jij op tv ziet en in blaadjes leest is niet de werkelijkheid.
Waarom wel het nieuws van de multinationals en de commercie aannemen voor waarheid die iedereen keer op keer bedonderen, maar niet van websites zoals www.wacholland.org of www.therealnews.com.
Ik zou daar even rondneuzen om een ander beeld van de wereld te krijgen. Propaganda en censuur wordt namelijk niet alleen in China gevoerd.
Ik ben in ieder geval nog nooit een organisatie tegengekomen die een boodschap naar buiten zal dragen welke zichzelf overbodig maakt. Verwacht dus van het IPCC zeker niet anders.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:31 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Science en Nature zijn zeer gerespecteerde peer-reviewed journals waar serieuze wetenschappers een moord voor doen om in te kunnen staan. Verder kan je gewoon het IPCC rapport pakken en alle onderzoeken uit de voetnoten bekijken. Maar dat doe je vast ook niet want als het in het IPCC rapport staat is het vast een leugen hè.![]()
Ik denk dat je maar lekker hier weg moet blijven, jezelf moet blijven voorhouden dat alles een complot is en lekker denialist-blogs blijft lezen om je "gelijk" bevestigd te zien worden. Je bent volledig overtuigd van je eigen gelijk, gesteund door je onwetendheid, en gaat zelfs zover om tijdschriften als Science en Nature af te doen als commerciële prut met een agenda om dat gelijk maar te proberen aan te tonen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:40 schreef tsjas het volgende:
[..]
Ik ben in ieder geval nog nooit een organisatie tegengekomen die een boodschap naar buiten zal dragen welke zichzelf overbodig maakt. Verwacht dus van het IPCC zeker niet anders.
Een goed voorbeeld is greenpeace. Deze zal altijd zeggen dat kerncentrales levensgevaarlijk zijn terwijl daar tegenover de kernindustrie exact het tegenovergestelde zal beweren. Beiden zullen ondanks de ontwikkelingen in de toekomst nooit hun beeld aanpassen omdat ze daarmee hun eigen bestaansrecht vernietigen.
Wel een mogelijkheid in de loop der tijd voor greenpeace is diversificatie om het bestaansrecht te behouden
Nature en Science staan bomvol met resultaten van wetenschappelijk onderzoeken door wetenschappers. Dat zijn geen commerciële bladen. Elsevier (een "bron" voor vele hier) wel.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:30 schreef tsjas het volgende:
[..]
Nee, ik heb het niet over commerciele blaadjes, ik heb het over wetenschappelijke onderzoeken van wetenschappers. Daar zit namelijk nogal een verschil in. Dat wat jij op tv ziet en in blaadjes leest is niet de werkelijkheid.
Waarom wel het nieuws van de multinationals en de commercie aannemen voor waarheid die iedereen keer op keer bedonderen, maar niet van websites zoals www.wacholland.org of www.therealnews.com.
Ik zou daar even rondneuzen om een ander beeld van de wereld te krijgen. Propaganda en censuur wordt namelijk niet alleen in China gevoerd.
Goh, een non-wetenschapper die met een paar meningen (geen feiten!) meent bewezen te hebben dat AGW niet bestaat en als het al wel bestaat, dan is het niet erg. Waar zit de samenhang in die redenering?quote:
Mogen we hieruit constateren dat betrouwbaarheid ook al mist in je karakter...?quote:
Jezus, nog zo'n een. Kerel, wat mankeert jouw? Kun je niet even naar de bibliotheek lopen om wat uitgaven van Science, Nature, PNAS, etc te lezen? Of, nog makkelijker, open een nieuw tabblad in je browser en type in de adres balk: http://scholar.google.com en zoek dan op "global warming". Maar eerlijk gezegd heb ik niet de indruk dat je al die literatuur zult snappen, alleen al omdat je niet begrijpt wat Science of Nature is en welke functie die journaals hebben.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:55 schreef tsjas het volgende:
Je zou ook met inhoudelijke argumenten kunnen komen in plaats van op de man spelen. Altijd een beetje flauw als mensen zo beginnen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:43 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik denk dat je maar lekker hier weg moet blijven, jezelf moet blijven voorhouden dat alles een complot is en lekker denialist-blogs blijft lezen om je "gelijk" bevestigd te zien worden. Je bent volledig overtuigd van je eigen gelijk, gesteund door je onwetendheid, en gaat zelfs zover om tijdschriften als Science en Nature af te doen als commerciële prut met een agenda om dat gelijk maar te proberen aan te tonen.![]()
Wil niet vervelend doen, maar waarom ga je niet in op de meer uitgebreider post die jouw kakafonie compleet onderuit haalt? In plaats daarvan kies jij ervoor om drogreden na drogreden af te vuren. Je draagt oogkleppen en bent overtuigd van je eigen gelijk. Tot het maniakale aan toe. Intussen haal je dubieuze websites aan als bron en weigert om wetenschappelijk bewijs te leveren voor jouw stelling.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:16 schreef tsjas het volgende:
[..]
Je zou ook met inhoudelijke argumenten kunnen komen in plaats van op de man spelen. Altijd een beetje flauw als mensen zo beginnen.
Link bijvoorbeeld een stukje waar jou gelijk uit blijkt in plaats van mijn stukjes af te zeiken?
Je lijkt op een gelovige die een ander wil overtuigen dat god bestaat maar daar eigenlijk ook geen bewijs voor heeft.
Straks kom je nog met dat weet je gewoon of dat voel je...
wacholland is een kneuzenclubje van dommige complotdenkers en sites die zichzelf afficheren als het echte nieuws dien je bij voorbaat te wantrouwen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:30 schreef tsjas het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat ik de bladen alleen van naam ken. Ik zou willen weten, wie zijn de eigenaren van de bladen en wat zijn hun belangen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:48 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Nature en Science staan bomvol met resultaten van wetenschappelijk onderzoeken door wetenschappers. Dat zijn geen commerciële bladen. Elsevier (een "bron" voor vele hier) wel.
Ik begon met een opmerking en vervolgens werd er op mij gereageerd daar reageer ik op terug.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wil niet vervelend doen, maar waarom ga je niet in op de meer uitgebreider post die jouw kakafonie compleet onderuit haalt? In plaats daarvan kies jij ervoor om drogreden na drogreden af te vuren. Je draagt oogkleppen en bent overtuigd van je eigen gelijk. Tot het maniakale aan toe. Intussen haal je dubieuze websites aan als bron en weigert om wetenschappelijk bewijs te leveren voor jouw stelling.
Ik zou zeggen, BNW is een paar deurtjes verderop.
Er is al voldoende inhoudelijk op je gereageerd, en hey verrassing, dat negeer je telkens of je komt met nog meer nonsens aan. Je WILT niet aannemen dat je ongelijk hebt, hoeveel bewijs je ook gepresenteerd krijgt. Je bent een klassiek gevalletje van het Dunning–Kruger effect.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:16 schreef tsjas het volgende:
[..]
Je zou ook met inhoudelijke argumenten kunnen komen in plaats van op de man spelen. Altijd een beetje flauw als mensen zo beginnen.
Link bijvoorbeeld een stukje waar jou gelijk uit blijkt in plaats van mijn stukjes af te zeiken?
Je lijkt op een gelovige die een ander wil overtuigen dat god bestaat maar daar eigenlijk ook geen bewijs voor heeft.
En daar ga je al de fout in. JIJ voert de discussie op basis van geloof, tezamen met je mede ontkenners.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:31 schreef tsjas het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat ik de bladen alleen van naam ken. Ik zou willen weten, wie zijn de eigenaren van de bladen en wat zijn hun belangen.
De discussie die hier gevoerd wordt is gebaseerd op geloof.
Zoals je hierboven kan lezen geef ik duidelijk aan dat ik niet 100% kan aangeven wat wel en niet waar is, in tegenstelling tot jou. Je lijkt wel een radicale moslim die alle ongelovigen het veld uit wil ruimenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:40 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Er is al voldoende inhoudelijk op je gereageerd, en hey verrassing, dat negeer je telkens of je komt met nog meer nonsens aan. Je WILT niet aannemen dat je ongelijk hebt, hoeveel bewijs je ook gepresenteerd krijgt. Je bent een klassiek gevalletje van het Dunning–Kruger effect.
Jij hebt jou bijbel in ieder geval gevonden, dat is duidelijkquote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:40 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Er is al voldoende inhoudelijk op je gereageerd, en hey verrassing, dat negeer je telkens of je komt met nog meer nonsens aan. Je WILT niet aannemen dat je ongelijk hebt, hoeveel bewijs je ook gepresenteerd krijgt. Je bent een klassiek gevalletje van het Dunning–Kruger effect.
[..]
En daar ga je al de fout in. JIJ voert de discussie op basis van geloof, tezamen met je mede ontkenners.
Eh nee, je ontkent dat er iets aan de hand is, en je verwerpt al het bewijs omdat het niet in je straatje past. En vervolgens probeer je over te komen als een redelijke twijfelaar. Je bent een simpele ontkenner die geen flauw idee heeft waar hij het over heeft, maar wel denkt het werk van duizenden wetenschappers te kunnen ontkrachten met wat links naar sites.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:42 schreef tsjas het volgende:
[..]
Zoals je hierboven kan lezen geef ik duidelijk aan dat ik niet 100% kan aangeven wat wel en niet waar is, in tegenstelling tot jou. Je lijkt wel een radicale moslim die alle ongelovigen het veld uit wil ruimen
"Mamma help! Ze doen gemene ad-hominem tegen mij!"quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:16 schreef tsjas het volgende:
Waarom zou iemand de moeite moeten doen om links te verzamelen om jouw verzonnen onzin te ontkrachten? Je doet het immers zelf ook niet.quote:Link bijvoorbeeld een stukje waar jou gelijk uit blijkt in plaats van mijn stukjes af te zeiken?
Mag ik vragen waarom jij zoveel moeite hebt met het herkennen van waarheden en feiten?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:42 schreef tsjas het volgende:
[..]
Zoals je hierboven kan lezen geef ik duidelijk aan dat ik niet 100% kan aangeven wat wel en niet waar is, in tegenstelling tot jou. Je lijkt wel een radicale moslim die alle ongelovigen het veld uit wil ruimen
Maar dat geldt evengoed voor de "skeptici"?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:02 schreef tsjas het volgende:
Jullie zijn geen haar beter als radicale moslims met bomgordels.
Iedereen die anders denkt moet zijn muil houden.
De skeptici kunnen op geen enkel moment enig wetenschappelijk bewijs overleggen voor hun gedachtengangen maar helaas is het tegenwoordig zo dat niet onderbouwde meningen net zo veel gewicht in de schaal lijken te leggen als wetenschappelijke studies.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:06 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar dat geldt evengoed voor de "skeptici"?
Eerder de angst en dan vooral angst voor de portemonnee. Maar dat dit zo sterk kon leiden tot het negeren van feiten omdat ze je slecht uitkomen is mij een verrassing.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De skeptici kunnen op geen enkel moment enig wetenschappelijk bewijs overleggen voor hun gedachtengangen maar helaas is het tegenwoordig zo dat niet onderbouwde meningen net zo veel gewicht in de schaal lijken te leggen als wetenschappelijke studies.
De domheid regeert.
Och ja, een van de 'zegeningen' van het Internet is dat iedere dwaas nu een podium heeft om zijn onzin te verkondigen, voor het Internet moesten ze zich behelpen met ingezonden brieven die de meeste kranten meteen in het grijze archief gooiden.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:17 schreef attila_de_hun het volgende:
Eerder de angst en dan vooral angst voor de portemonnee. Maar dat dit zo sterk kon leiden tot het negeren van feiten omdat ze je slecht uitkomen is mij een verrassing.![]()
Feiten:quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom jij zoveel moeite hebt met het herkennen van waarheden en feiten?
Jullie (als ik jou bij de zgn. klimaat critici mag rekenen) hebben gevraagd om onderzoeken door diverse overheden, deze zijn gedaan en zijn allemaal unaniem in hun conclusie dat de wetenschappers correct zijn geweest in hun methodes en conclusies maar dat er kleine fouten zijn gemaakt en er slecht gecommuniceerd is.
Dus aan jou dan de vraag wat jij dan nog meer wilt horen voordat jij in staat bent om te accepteren wat de wetenschap (geen geloof btw) zegt.
De vraag is alleen waarom moet het altijd via de portemonnee van de burger gespeeld worden? Niet de burger zorgt voor zoveel uitstoot maar de productiebedrijven.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:17 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Eerder de angst en dan vooral angst voor de portemonnee. Maar dat dit zo sterk kon leiden tot het negeren van feiten omdat ze je slecht uitkomen is mij een verrassing.![]()
Alsof bedrijven geen milieuheffingen enzo hoeven te betalen?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:29 schreef tsjas het volgende:
[..]
De vraag is alleen waarom moet het altijd via de portemonnee van de burger gespeeld worden? Niet de burger zorgt voor zoveel uitstoot maar de productiebedrijven.
Dat weten die bedrijven dondersgoed. Vandaar dat deze ook de drijvende kracht zijn achter de skeptici. Naar mijn mening zijn zulke bedrijven dan ook de ware klimaatzwendelaars.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:29 schreef tsjas het volgende:
[..]
De vraag is alleen waarom moet het altijd via de portemonnee van de burger gespeeld worden? Niet de burger zorgt voor zoveel uitstoot maar de productiebedrijven.
Dat gaat nu beginnen hoor, ik weet niet of je de politiek hebt gevolgd maar Femke en Pechtold willen volle bak over groen gaan harken. Om te beginnen meteen met een milieuheffing.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alsof bedrijven geen milieuheffingen enzo hoeven te betalen?
Trouwens, hoe betaal je als burger dan? De meeste milieumaatregelen bestaan juist uit kortingen op groenere zaken, niet uit heffingen op dingen die het milieu meer dan nodig belasten.
En omdat er politieke partijen zijn die met economische prikkels de burger tot milieuvriendelijker gedrag willen verleiden, is global warming niet waar?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:37 schreef tsjas het volgende:
[..]
Dat gaat nu beginnen hoor, ik weet niet of je de politiek hebt gevolgd maar Femke en Pechtold willen volle bak over groen gaan harken. Om te beginnen meteen met een milieuheffing.
Kijk verder eens waar de supermarktprijzen, energieprijs en waterprijs uit opgebouwd is. En wat d8 je van de benzine? Of rij een grote stad in duitsland in met de auto heb je alvast een voorproefje
Iets wat er niet is is niet te bewijzen. Bewijs jij dat god niet bestaat?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De skeptici kunnen op geen enkel moment enig wetenschappelijk bewijs overleggen voor hun gedachtengangen maar helaas is het tegenwoordig zo dat niet onderbouwde meningen net zo veel gewicht in de schaal lijken te leggen als wetenschappelijke studies.
De domheid regeert.
Is een milieusticker van 10 euro een serieuze economische prikkel?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
En omdat er politieke partijen zijn die met economische prikkels de burger tot milieuvriendelijker gedrag willen verleiden, is global warming niet waar?
Nee, je hoort een kant en die accepteer je omdat het in je straatje past, en de andere kant doe je af als geloof in god.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:42 schreef tsjas het volgende:
[..]
Iets wat er niet is is niet te bewijzen. Bewijs jij dat god niet bestaat?
Ondanks dat zijn er verschillende verklaringen voor de opwarming van de aarde in de afgelopen 100 jaar.
Temperatuur is nou eenmaal niet iets dat statisch is. Zo hebben we ook ijstijden gehad en zullen we die ook nog krijgen. Het slingert nou eenmaal met name onder invloed van de zon en stromingen in de lucht.
Toch sta ik wel open voor de argumenten van anderen, maar serieuze argumenten krijg ik niet aangeleverd.
Ik zal ze wel kritisch bekijken, maar dat doe ik ook met de anti klimaatlobby om het zo maar even te noemen.
Ik vind het toch opmerkelijk dat ik hier als vijand gezien wordt, omdat ik graag alle kanten van het verhaal hoor.
En dan zie je dus dat het langjarig gemiddelde omlaag is gegaan de afgelopen jaren ipv omhoog....quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:57 schreef tsjas het volgende:
Dit speelt een rol waarom de temperatuur een aantal jaren koelt en dan weer omhoog gaat
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zonnecyclus
Het hangt er ook een beetje vanaf van welk punt je meet, maar zeker over de laatste periode lijkt dat inderdaad zo te zijn.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En dan zie je dus dat het langjarig gemiddelde omlaag is gegaan de afgelopen jaren ipv omhoog....
je argumentatie is te lachwekkend voor woorden.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:18 schreef tsjas het volgende:
[..]
Het hangt er ook een beetje vanaf van welk punt je meet, maar zeker over de laatste periode lijkt dat inderdaad zo te zijn.
Toch ben ik van mening dat je dit soort zaken over periodes van minimaal 10000 tot 100000 zou moeten kunnen terugrekenen voordat je hier nutige uitspraken over kunt doen.
Er staan 24 pieken op het plaatje en wil je echt een afwijking vinden dan zou je er eerder 240 ofzo moeten hebben minimaal. Daarom denk ik ook dat het klimaatprobleem gebaseerd is op gebakken lucht
Je kan nuttig uitspreken dat de zon al decennia lang vrijwel dezelfde activiteit vertoont en dat de opwarming gewoon doorgaat.... Waar jij vandaan haalt dat de zon opwarmt is mij ook een raadsel dan.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:18 schreef tsjas het volgende:
[..]
Het hangt er ook een beetje vanaf van welk punt je meet, maar zeker over de laatste periode lijkt dat inderdaad zo te zijn.
Toch ben ik van mening dat je dit soort zaken over periodes van minimaal 10000 tot 100000 zou moeten kunnen terugrekenen voordat je hier nutige uitspraken over kunt doen.
Tsja... Waar is de jouwe?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:23 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
je argumentatie is te lachwekkend voor woorden.
Fok was even heel irritant :pquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je kan nuttig uitspreken dat de zon al decennia lang vrijwel dezelfde activiteit vertoont en dat de opwarming gewoon doorgaat.... Waar jij vandaan haalt dat de zon opwarmt is mij ook een raadsel dan.
Overigens zijn het vaak klimaatontkenners die roepen dat we aan de vooravond staan van een nieuwe kleine ijstijd en dat de zon enorm gaat afkoelen binnenkort.
Nu we het toch hebben over geloof:quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:02 schreef tsjas het volgende:
Jullie zijn geen haar beter als radicale moslims met bomgordels.
Iedereen die anders denkt moet zijn muil houden.
Zeker het marskarretje dat de opwarming op mars veroorzaakt.
http://www.automatisering(...)nieuwe-software.aspx
http://www.nwt-online.nl/(...)ardse_opwarming.html
Oh, it's the sun, die hadden we al eerder voorbij zien komen. Heb je soms moeite met leren en onthouden? Of gewoon een blinde vlek voor bewijs dat niet in jouw straatje past?quote:
Zoals we hierboven al gezien hebben, dat bewijst niks.quote:- ijskappen op mars smelten
Waar blijft de bron? Zoals we hierboven al hebben gezien is de keuze van Jupiter cherry picking. Waarom kies je niet Uranus als voorbeeld? Oh nee, want die koelt af!quote:- gemiddelde temperatuur jupiter 10 graden gestegen.
Lekker vage opmerking weer. Natuurlijk speelt de zon "een rol", duh! De (gemiddeld) 11-jarige zonnecyclus verklaart echter totaal niet de opwarming sinds 1850, alleen een deel van de kortdurende variaties. Dit soort uitingen van onkunde zorgen ervoor dat je totaal niet serieus genomen wordt. Als je eigenlijk niks van het onderwerp af weet moet je niet onzin presenteren als "feit". Dergelijk gedrag is de perfecte bevestiging van het Dunning-Kruger effect. Klinkt wellicht hard, maar dat is de werkelijkeheid die Dunning en Kruger al aangetoond hebben.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:57 schreef tsjas het volgende:
Dit speelt een rol waarom de temperatuur een aantal jaren koelt en dan weer omhoog gaat
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zonnecyclus
Ehh, betaal jij rechtstreeks CO2 rechten? Nee, alleen de industrie doet dat en krijgt het voor een groot deel kado. Maar uiteindelijk betaald de consument ervoor want de industrie produceerd voor.... de consument. Een red-herring argument dus.quote:- klimaatproblemen schijnen alleen door burgers betaald te moeten worden en leveren industrie extreem veel op.
Zo he, je hebt veel broodjes aap in de aanbieding. Fijn voor je, maar waar is de gedegen analyse dat dit aantoond? En waarom verschuif je het onderwerp van klimaatverandering ineens naar duurzaam vervoer of duurzame energie opwekking?quote:Ook interessant is dat veel groene oplossingen helemaal niet zo groen zijn. Neem bijvoorbeeld de trein. Waar dacht je dat die stroom vandaan kwam. De uitlaatgassen staan gewoon ergers anders. Kan je beter een paar autos hebben, stuk beter voor het milieu.
Bla bla bla. Nee hoor, ik geef écht wel om het milieu!quote:Als je je dan ook nog bedenkt dat mensen reageren alsof je aan hun geloof komt zoals je hierboven kunt lezen dan moet ik toch tot de conclusie komen dat ze geïndoctrineerd zijn met staatspropaganda. Het zijn juist de klimaatgelovigen die niet open lijken te staan voor de mening van anderen.
Juist ik ben wel gevoelig voor natuur en milieu, maar niet op de manier hoe het nu gaat.
Ah, het aapje komt uit de mouw. Milieu is belangrijk maar persoonlijke rijkdom is belangrijker. Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten maar wel klagen als een ander (BP) dat ook doet. Je snapt dat dit nogal hypocriet over komt?quote:Ik ben zeker voor een vorm van milieubescherming, maar dat doen we niet door de burger te korten op zijn loon met milieuheffingen, maar door industrie aan te pakken zoals BP die risico volle boringen verricht. Dat is waar deze planeet kapot aan gaat. Omdat alles om de poen draait. Ook is het de industrie die een groene wereld op moet zetten, de consument is immers alleen afnemer en kan alleen afnemen wat aangeboden wordt.
Dit moet geen keus meer zijn.
Leuk dat je de tijd neemt om al mijn zaken onder de loep te nemen, jammer van de toon erachter.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:54 schreef cynicus het volgende:
[..]
Nu we het toch hebben over geloof:
Marcel Croc, libertarier, journalist en oprichter van climategate.nl zegt dat Mars ook opwarmtMisschien, als we even kijken naar wat echte wetenschappers er over zeggen? Hmm, er is geen bewijs voor die bewering, ook als je naar de andere planeten kijkt. Goh, hoe verrassend, alweer een global warming hoax sprookje.
[..]
Oh, it's the sun, die hadden we al eerder voorbij zien komen. Heb je soms moeite met leren en onthouden? Of gewoon een blinde vlek voor bewijs dat niet in jouw straatje past?
[..]
Zoals we hierboven al gezien hebben, dat bewijst niks.
[..]
Waar blijft de bron? Zoals we hierboven al hebben gezien is de keuze van Jupiter cherry picking, waarom kies je niet Uranus als voorbeeld? Oh nee, want die koelt af!
Zie je? Elke keer als jij met veel bombarie "feiten" komt posten en ik grijpt terug naar de wetenschappelijke basis dan blijkt het onzin te zijn. Zelf kritisch denken is er kennelijk niet bij. En dan beschuldig je anderen van radicale geloofs uitingen? Hypocriet lijkt me het woord dat daar uitstekend bij past.
[..]
Lekker vage opmerking weer. Natuurlijk speelt de zon "een rol", duh! De (gemiddeld) 11-jarige zonnecyclus verklaart echter totaal niet de opwarming sinds 1850, alleen een deel van de kortdurende variaties. Dit soort uitingen van onkunde zorgen ervoor dat je totaal niet serieus genomen wordt. Als je eigenlijk niks van het onderwerp af weet moet je niet onzin presenteren als "feit". Dergelijk gedrag is de perfecte bevestiging van het Dunning-Kruger effect.
[..]
Ehh, betaal jij rechtstreeks CO2 rechten? Nee, alleen de industrie doet dat en krijgt het voor een groot deel kado. Maar uiteindelijk betaald de consument ervoor want de industrie produceerd voor.... de consument. Een red-herring argument dus. Het uitstellen van klimaatwetgeving levert de industrie juist enorm veel op (alleen de olie industrie draait al per jaar 2000 miljard omzet). Je ziet dus ook veel industriele funding (zoek maar op Exxon of Koch) van klimaat denial denktanks. Dat geld heeft er voor gezorgd dat er een complete industrie is ontstaan dat niks anders doet dan climate denial verkondigen. Een paar voorbeeldjes:
http://desmogblog.com/koc(...)al-industry-unmasked
http://desmogblog.com/gre(...)mate-denial-industry
http://desmogblog.com/can(...)-clean-energy-policy
http://desmogblog.com/den(...)ate-change-heartland
http://desmogblog.com/fraser-institute-oil-industry
http://www.newscientist.com/special/living-in-denial
[..]
Zo he, je hebt veel broodjes aap in de aanbieding. Fijn voor je, maar waar is de gedegen analyse dat dit aantoond? En waarom verschuif je het onderwerp van klimaatverandering ineens naar duurzaam vervoer of duurzame energie opwekking?
[..]
Bla bla bla. Nee hoor, ik geef écht wel om het milieu!![]()
[..]
Ah, het aapje komt uit de mouw. Milieu is belangrijk maar persoonlijke rijkdom is belangrijker. Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten maar wel klagen als een ander (BP) dat ook doet. Je snapt dat dit nogal hypocriet over komt?
Oh, nu is het mijn toonzetting die belangrijk is?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:02 schreef tsjas het volgende:
Leuk dat je de tijd neemt om al mijn zaken onder de loep te nemen, jammer van de toon erachter.
Je zou nog wat kunnen leren van grrrrrrr
quote:Op maandag 12 juli 2010 13:36 schreef tsjas het volgende:
Goed onderbouwd man.
Jij bent zeker zo eentje die verkondigd dat god bestaat. En maar vol blijven houden dat de aarde plat is...
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:55 schreef tsjas het volgende:
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:16 schreef tsjas het volgende:
Het boeit me eigenlijk niet dat ik hard over kom. Het lijkt me namelijk ook niet meer dan fatsoenlijk als je van te voren eerst uitzoekt of er enige kern van waarheid in je "feiten" zit voor ze te posten...quote:Als je de mensen wilt overtuigen dan moet je toch een andere houding aannemen, maar toch bedankt voor het leesvoer. ik moet nu ff aan de slag. Kom er in de loop van de middag op terug als ik het allemaal gelezen heb.
Ik maak het prima hoor, maar bedankt voor je belangstellingquote:Niet teveel mopperen op elkaar das niet goed voor je gesteldheid
Ik heb eerder aangegeven dat ik bronnen niet zomaar voor waar aanneem, jou bronnen lijken toch o.a. weer uit de hoek van greenpeace te komen. Een organisatie met veel verborgen belangen die o.a. onterecht afraadt om in de buurt van een kerncentrale te wonen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:27 schreef cynicus het volgende:
[..]
Oh, nu is het mijn toonzetting die belangrijk is?
Wel eens in de spiegel gekeken?
[..]
[..]
[..]
[..]
Het boeit me eigenlijk niet dat ik hard over kom. Het lijkt me namelijk ook niet meer dan fatsoenlijk als je van te voren eerst uitzoekt of er enige kern van waarheid in je "feiten" zit voor ze te posten...
[..]
Ik maak het prima hoor, maar bedankt voor je belangstelling
En nu een inhoudelijke reactie graag.
Toon dit eens aan.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:58 schreef tsjas het volgende:
[..]
Ik heb eerder aangegeven dat ik bronnen niet zomaar voor waar aanneem, jou bronnen lijken toch o.a. weer uit de hoek van greenpeace te komen.
Ongegeneerde zelfbevlekking.quote:Een organisatie met veel verborgen belangen die o.a. onterecht afraadt om in de buurt van een kerncentrale te wonen.
Zoals hierboven ook blijkt wordt men geacht een bepaalde keuze te maken je bent voor of tegen, zwart of wit. Niets anders. Ik ga daaraan voorbij. Ik heb destijds zelf metingen en onderzoek verricht en gekeken hoe een kerncentrale werkt. Hieruit heb ik de conclusie getrokken dat er geen gezondheidsrisicos zijn aan het wonen naast een kerncentrale. De achtergrond straling in de randstad ligt gemiddeld hoger dan de straling rond de reactor van Kernkraftwerk in Lingen. Mits er geen lek ontstaat. van dat laatste ga ik in de moderne kerncentrales niet uit van dit type. Greenpeace lijkt dus voor zijn eigen bestaansrecht van een mug een olifant te maken, wat ook logisch is.
Het zijn allemaal aannames.
En ja, ook ik doe veel aannames, maar ik probeer mijn conclusies onafhankelijk te trekken. Waarom geloof jij bijvoorbeeld jou bronnen? Waarom onderzoek je niet zelf?
Zo heb ik ook onderzoek gedaan naar het bestaan van chemtrails. Dit blijkt dus een hoax inderdaad.
Meten = weten
Wij van W.C. eend...quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:01 schreef ethiraseth het volgende:
Het blijft hilarisch hoe je je voor blijft doen als zogenaamd onafhankelijk denker, maar ondertussen doe je al het bewijs wat je niet aanstaat af als complotten of uitkomsten van commerciele belangen. je hebt niks aan metingen zelf verricht, je weet niet eens wat Nature of Science voor tijdschriften zijn, maar je doet wel álles wat in bijvoorbeed het IPCC rapport staat af als nonsens.![]()
Het staat notabene in de titelquote:
Da's één bron. cynicus heeft er wel meer dan dat gegeven, hoor. Maar zou je niet eens op de inhoud kunnen ingaan ipv de bron bij voorbaat af te serveren?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:05 schreef tsjas het volgende:
[..]
Het staat notabene in de titel
http://desmogblog.com/gre(...)mate-denial-industry
wordt wel erg lastig communiceren op die manier
De meeste komen echt van die website af. Het punt is dat voor mij greenpeace een onbetrouwbare organisatie is, doordat ik aantoonbaar onzin van hun heb mogen vernemen. Maar geef maar aan wat je precies wilt bespreken. Ik begrijp dat je behoefte hebt om bepaalde stukken te bespreken die hij opgegeven heeft?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:08 schreef Terecht het volgende:
[..]
Da's één bron. cynicus heeft er wel meer dan dat gegeven, hoor. Maar zou je niet eens op de inhoud kunnen ingaan ipv de bron bij voorbaat af te serveren?
Kijk, als je de NASA, het IPCC en vele meteorologische instituten en universiteiten gaat zien als onderdeel van Greenpeace vraag ik me af wat je dan wél als onafhankelijke instanties accepteert.quote:
Nogmaals, toon dit eens aan dan.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:12 schreef tsjas het volgende:
[..]
De meeste komen echt van die website af.
Reageer maar eens inhoudelijk op cynicus' post van 13:54, je hebt tot nu toe niet veel meer gedaan dan het naast je neer leggen omdat één bronnetje je niet aanstaat. Dat lijkt me een weinig kritische houding.quote:Het punt is dat voor mij greenpeace een onbetrouwbare organisatie is, doordat ik aantoonbaar onzin van hun heb mogen vernemen. Maar geef maar aan wat je precies wilt bespreken. Ik begrijp dat je behoefte hebt om bepaalde stukken te bespreken die hij opgegeven heeft?
Wat nou wij van W.C. eend? Beweer je nou dat een Nature in het Linksche Klimaat Complot zit?quote:
IPCCquote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:20 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Wat nou wij van W.C. eend? Beweer je nou dat een Nature in het Linksche Klimaat Complot zit?
Nooit om gevraagd hoorquote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:18 schreef Basp1 het volgende:
tsjas: Spiegeltje spiegeltje aan de wand, wie is nu de leugenaar in dit land. Waarom zouden wij jou wel nog moeten vertrouwen want jij hebt hier ook al bewezen onzin neergezet waarvan je greenpeace ook beschuldigd.
Geef maar aan wat je precies wilt bespreken. Ik heb het gelezen en hoewel ik eerst dacht dat het goede stukjes waren kwam ik tijdens het lezen toch tot de conclusie dat het sterk gekleurde stukjes waren.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:16 schreef Terecht het volgende:
[..]
Reageer maar eens inhoudelijk op cynicus' post van 13:54, je hebt tot nu toe niet veel meer gedaan dan het naast je neer leggen omdat één bronnetje je niet aanstaat. Dat lijkt me een weinig kritische houding.
Wat? Dus nu is desmogblog by proxy onbetrouwbaar geworden omdat het één bron heeft aangehaald die je niet aanstaat? Je ideeen inflateren rapper dan de Zimbabwaanse dollar.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:20 schreef tsjas het volgende:
[..]
Niet nogmaals, je quote nu een heel ander stukje en dat heeft ook betrekking op iets anders.
Doe dan eens uit de doeken waarom jij van mening bent dat het sterk gekleurde stukjes zijn.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:23 schreef tsjas het volgende:
[..]
Geef maar aan wat je precies wilt bespreken. Ik heb het gelezen en hoewel ik eerst dacht dat het goede stukjes waren kwam ik tijdens het lezen toch tot de conclusie dat het sterk gekleurde stukjes waren.
Maar als je wetenschappelijk bronnen niet kent of wilt kennen of meteen afserveerd houdt het een beetje op lijkt me dan.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:22 schreef tsjas het volgende:
Sterker nog ik heb juist gevraagd om mij te overtuigen als je goed terugleest
Dat is altijd moeilijk, dat is wat ik zelf ook aangaf eerder, want wat is waarheid. Zo worden er soms weersvoorspellingen gedaan en als het dan niet klopt gaan de voorspellingen de boeken in in plaats van de werkelijke waarden. Als je die waarden in onderzoeken betrekt baseer je je onderzoek op verkeerde aannames. Daarom probeer ik het zoveel mogelijk zelf te doen. Maar dat is in deze kwestie heel lastig.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kijk, als je de NASA, het IPCC en vele meteorologische instituten en universiteiten gaat zien als onderdeel van Greenpeace vraag ik me af wat je dan wél als onafhankelijke instanties accepteert.
Overigens zal alle onderzoek érgens van betaald moeten worden dus kan je altijd wel roepen dat het in het grote linkse complot past om de belastingen te kunnen verhogen oid.
Ik sla deze organisaties echter hoger aan qua onafhankelijkheid dan geroyeerde wetenschappers, wetenschappers die lullen over zaken die niet binnen hun vakgebied vallen, columnisten voor uiterst rechtse blaadjes en denktanks die direct of indirect betaald worden door de grote oliemaatschappijen
Het IPCC doet niet eens zo bar veel onderzoek zelf volgens mij.quote:
Da's zo'n beetje de standaard modus operandi van complotdenkers: alles wat je niet aanstaat laat je onderdeel zijn van het Grote Boze Complot. Zo hoef je nergens inhoudelijk op in te gaan, het is immers bij voorbaat al onbetrouwbaar.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kijk, als je de NASA, het IPCC en vele meteorologische instituten en universiteiten gaat zien als onderdeel van Greenpeace vraag ik me af wat je dan wél als onafhankelijke instanties accepteert.
Overigens zal alle onderzoek érgens van betaald moeten worden dus kan je altijd wel roepen dat het in het grote linkse complot past om de belastingen te kunnen verhogen oid.
Ik sla deze organisaties echter hoger aan qua onafhankelijkheid dan geroyeerde wetenschappers, wetenschappers die lullen over zaken die niet binnen hun vakgebied vallen, columnisten voor uiterst rechtse blaadjes en denktanks die direct of indirect betaald worden door de grote oliemaatschappijen
Tja, ik zie geen 2 gerenomeerde instituten het tegenovergestelde beweren in deze. Natuurlijk zijn er kleine verschillen van mening maar dat gaat om details, de consensus dat de mens een grote invloed heeft op de huidige opwarming staat gewoon als een huis in de wetenschappelijke wereld.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:27 schreef tsjas het volgende:
[..]
Dat is altijd moeilijk, dat is wat ik zelf ook aangaf eerder, want wat is waarheid. Zo worden er soms weersvoorspellingen gedaan en als het dan niet klopt gaan de voorspellingen de boeken in in plaats van de werkelijke waarden. Als je die waarden in onderzoeken betrekt baseer je je onderzoek op verkeerde aannames. Daarom probeer ik het zoveel mogelijk zelf te doen. Maar dat is in deze kwestie heel lastig.
Wie moet je immers vertrouwen als 2 gerenomeerde instituten het tegenovergestelde beweren. Want jullie kiezen toch ook heel specifiek welke instanties jullie je info vandaan halen.
Maar het gaat erom dat het IPCC belang heeft. Je ondermijnt toch niet je eigen bestaansrecht?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het IPCC doet niet eens zo bar veel onderzoek zelf volgens mij.
Zo beredeneerd heeft iedereen wel een of meerdere belangen te verdedigen en kun je alles afserveren wat je niet aanstaat, want: belangen! Zo'n beetje als jij nu de discussie aan het voeren bent dus.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:31 schreef tsjas het volgende:
[..]
Maar het gaat erom dat het IPCC belang heeft. Je ondermijnt toch niet je eigen bestaansrecht?
Stel dat het IPCC zou vaststellen dat de mens er niks mee te maken zou hebben zou het ongewtijfeld gewoon blijven bestaan om uit te zoeken waar het dan wél aan zou liggen en hoe de ontwikkelingen in de toekomst er uit zouden zien. Dat is gewoon belangrijk omdat er op geanticipeerd moet worden.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:31 schreef tsjas het volgende:
[..]
Maar het gaat erom dat het IPCC belang heeft. Je ondermijnt toch niet je eigen bestaansrecht?
Driewerf mee eens.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Waar haal jij vandaan dat IPCC belang heeft bij een specifieke conclusie? De aarde warmt op en het klimaat veranderd, ik hoop tenminste dat je dat niet ontkent, en het IPCC houdt zich bezig met klimaatverandering.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:31 schreef tsjas het volgende:
Het doet er ook totaal niet toe wat ik vind dus wat dat betreft maakt het ook niet uit.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:33 schreef Terecht het volgende:
[..]
Zo beredeneerd heeft iedereen wel een of meerdere belangen te verdedigen en kun je alles afserveren wat je niet aanstaat, want: belangen! Zo'n beetje als jij nu de discussie aan het voeren bent dus.
Ja hoor, BP heeft een vergunning gekregen om de olieramp te veroorzaken en die 20 miljard die ze moeten betalen is toch maar peanuts...quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:47 schreef tsjas het volgende:
Zolang BP dit soort dingen mag doen
www.eqgen.nl
vormen bovenstaande punten die ik uitvoer echt geen probleem.
O ja, ik laat ook de kraan aanstaan tijdens het tandenpoetsen, gaan we nu dood?
Omdat dat is wat het IPCC doet, hoe meer verandering hoe meer werk. Organisaties hebben werk nodig. Zo simpel is het. Met name Greenpeace blijft een goed voorbeeld die onwaarheden zit te verkopen voor het eigen bestaansrecht.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar haal jij vandaan dat IPCC belang heeft bij een specifieke conclusie? De aarde warmt op en het klimaat veranderd, ik hoop tenminste dat je dat niet ontkent, en het IPCC houdt zich bezig met klimaatverandering.
Kortom, voor de IPCC veranderd de oorzaak niets aan hun bestaansrecht.
Nog meer losse flodders?
Ze hebben wel een vergunning gekregen om in uiterst riskante omstandigheden te boren waarvan de risico's bekent waren. Toch is de gok genomen. Vanaf dat moment is er ook geen vergunning meer verlengt voor diepzeeboren.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja hoor, BP heeft een vergunning gekregen om de olieramp te veroorzaken en die 20 miljard die ze moeten betalen is toch maar peanuts...
En als de industrie aangepakt wordt is het ook niet goed want daar betalen wij ook de rekening voor hoorquote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:47 schreef tsjas het volgende:
[..]
Het doet er ook totaal niet toe wat ik vind dus wat dat betreft maakt het ook niet uit.
Als de industrie aangepakt wordt neem ik het pas serieus, tot die tijd gooi ik gewoon de batterijen en de aardappel schillen samen in het restafval, rijd ik in zijn 4 door de 80 km trajectcontroles en laat ik mijn zwembad
Volgens mij vind je je eigen persoontje maar wat interessant gezien deze zoveelste baatzuchtige, en volledig irrelevante post.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:47 schreef tsjas het volgende:
[..]
Het doet er ook totaal niet toe wat ik vind dus wat dat betreft maakt het ook niet uit.
Als de industrie aangepakt wordt neem ik het pas serieus, tot die tijd gooi ik gewoon de batterijen en de aardappel schillen samen in het restafval, rijd ik in zijn 4 door de 80 km trajectcontroles en laat ik mijn zwembad 2x vollopen omdat het de eerste keer mis ging.
Zolang BP dit soort dingen mag doen
www.eqgen.nl
vormen bovenstaande punten die ik uitvoer echt geen probleem.
O ja, ik laat ook de kraan aanstaan tijdens het tandenpoetsen, gaan we nu dood?
Oh ok, ja, sorry, het was allemaal zo simpel, dat ik dat nou niet meteen zie...nu begrijp ik het helemaal. De IPCC bestudeert klimaatsverandering en stimuleert dus daarmee dat het sneller veranderd zodat ze meer werk hebben! Tja, dat ik dat niet meteen doorhad, hoe stom kan een mens zijn!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:52 schreef tsjas het volgende:
Omdat dat is wat het IPCC doet, hoe meer verandering hoe meer werk. Organisaties hebben werk nodig. Zo simpel is het. Met name Greenpeace blijft een goed voorbeeld die onwaarheden zit te verkopen voor het eigen bestaansrecht.
Maar dan zijn we wel op een serieuze manier bezig. en zijn we niet aan het burgertje uitkleden en wat symptoombestrijding aan het doen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En als de industrie aangepakt wordt is het ook niet goed want daar betalen wij ook de rekening voor hoor
Zijn er gelijksoortige instanties op andere gebieden die zeggen dat er nooit wat is?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh ok, ja, sorry, het was allemaal zo simpel, dat ik dat nou niet meteen zie...nu begrijp ik het helemaal. De IPCC bestudeert klimaatsverandering en stimuleert dus daarmee dat het sneller veranderd zodat ze meer werk hebben! Tja, dat ik dat niet meteen doorhad, hoe stom kan een mens zijn!
Oh, ik ben ook voor een veel hardere aanpak hoor maar daar helpt een "ik heb er zelf schijt aan en neem het niet serieus"-houding niet echt aan mee.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:58 schreef tsjas het volgende:
[..]
Maar dan zijn we wel op een serieuze manier bezig. en zijn we niet aan het burgertje uitkleden en wat symptoombestrijding aan het doen.
Kijk als er echt een levensgevaarlijk probleem was dan paste de industrie zich ook aan. Iedereen heeft er belang bij in zo'n situatie dat het goed komt.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Oh, ik ben ook voor een veel hardere aanpak hoor maar daar helpt een "ik heb er zelf schijt aan en neem het niet serieus"-houding niet echt aan mee.
IkbeneenhardwerkendeburgerenwordtuitgekleeddoordeHogeHerenpost.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:58 schreef tsjas het volgende:
[..]
Maar dan zijn we wel op een serieuze manier bezig. en zijn we niet aan het burgertje uitkleden en wat symptoombestrijding aan het doen.
Niet lang meer hoor, ben binnenkort weg uit dit op zijn zachts gezegd aparte land.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:02 schreef Terecht het volgende:
[..]
IkbeneenhardwerkendeburgerenwordtuitgekleeddoordeHogeHerenpost.
Doe dat, wees vooral ook consequent en vertrek tevens van Nederlandse fora als FOK!. Waarvoor dank.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:03 schreef tsjas het volgende:
[..]
Niet lang meer hoor, ben binnenkort weg uit dit op zijn zachts gezegd aparte land.
Het land waar de armen de rijken zijn en de rijken niets zelf mogen houden
Gooi ik ergens anders het vuilnis op 1 hoop, zijn we allemaal blij toch?
Ik hou nog wel inkomen uit NL btw, kan ik over jou rug van de hypotheekrente aftrek gebruik maken. Voelt wel lekker. Rolt het geld een keer de andere kant op. Jammer dat ik dan weer aan die zorgpremie vastzit die 4x over de kop is gegaan maar die haal ik er makkelijk uit.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:06 schreef Terecht het volgende:
[..]
Doe dat, wees vooral ook consequent en vertrek tevens van Nederlandse fora als FOK!. Waarvoor dank.
Ben bang dat dat teveel gevraagd is.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:08 schreef Terecht het volgende:
[..]
Da's één bron. cynicus heeft er wel meer dan dat gegeven, hoor. Maar zou je niet eens op de inhoud kunnen ingaan ipv de bron bij voorbaat af te serveren?
Sterker nog het IPCC doet helemaal geen onderzoek. Het IPCC publiceert een compilatie rapport dat gebaseerd is op vrijwel alle beschikbare reeds gepubliceerde wetenschappelijke literatuur op klimaatgebied. Het wordt geleid door de beste wetenschappers op elk deelgebied en bestaat uit bijdragen van een groot deel van de aktief publicerende onderzoekers (rechtstreeks maar ook via referenties). Het wordt ondermeer gecontroleerd door onafhankelijke experts (vakgenoten en ook 'skeptici') voor publicatie. Maar tsjas heeft er gewoon geen flauw benul van en inhoudelijk reageren zit er bij hem dan ook niet in.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het IPCC doet niet eens zo bar veel onderzoek zelf volgens mij.
Ah boeh boeh boeh. Die arme rijken toch in Nederland.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:03 schreef tsjas het volgende:
[..]
Niet lang meer hoor, ben binnenkort weg uit dit op zijn zachts gezegd aparte land.
Het land waar de armen de rijken zijn en de rijken niets zelf mogen houden
Gooi ik ergens anders het vuilnis op 1 hoop, zijn we allemaal blij toch?
haha, nou ik werk wel redelijk zelfstandig hoorquote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:12 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ah boeh boeh boeh. Die arme rijken toch in Nederland.
Kan me trouwens niet voorstellen dat ook maar iemand op zo'n eigenwijze idioot als jij zit te wachten. Zie je al bij je baas komen die zegt dat je wat moet doen, en dat jij hem niet gelooft dat het echt moet gebeuren.![]()
Ik vind mensen die laag betaald krijgen trouwens juist zielig, ze krijgen namelijk helemaal niets. Terwijl zo'n uitkeringstrekker de hele dag in zijn nest ligt te meuren en naast zijn uitkering nog allerlei toeslagen krijgt ook waardoor het verschil misschien 200 euro is.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:12 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Kan me trouwens niet voorstellen dat ook maar iemand op zo'n eigenwijze idioot als jij zit te wachten. Zie je al bij je baas komen die zegt dat je wat moet doen, en dat jij hem niet gelooft dat het echt moet gebeuren.![]()
Ik denk dat hij in het echt zichzelf wel iets redelijker voordoet, anders pleeg je echt zo'n beetje sociale zelfmoordquote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:12 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Tempting....aargh.... tempting....resist the force!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:19 schreef tsjas het volgende:
Ik vind mensen die laag betaald krijgen trouwens juist zielig, ze krijgen namelijk helemaal niets. Terwijl zo'n uitkeringstrekker de hele dag in zijn nest ligt te meuren en naast zijn uitkering nog allerlei toeslagen krijgt ook waardoor het verschil misschien 200 euro is.
Young skywalker don't follow the dark sidequote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:28 schreef cynicus het volgende:
[..]
Tempting....aargh.... tempting....resist the force!
Dus...jij vindt jezelf best wel zielig, begrijp ik?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:19 schreef tsjas het volgende:
Ik vind mensen die laag betaald krijgen trouwens juist zielig, ze krijgen namelijk helemaal niets. Terwijl zo'n uitkeringstrekker de hele dag in zijn nest ligt te meuren en naast zijn uitkering nog allerlei toeslagen krijgt ook waardoor het verschil misschien 200 euro is.
Dat is nou eenmaal een vrij effectieve strategie. De tabaksindustrie heeft hetzelfde gedaan met betrekking tot de schadelijke effecten van roken en doet nog steeds hetzelfde met het schadelijke effect van meeroken. Op de een of andere surrealistische wijze denkt men daar dan ook nog te moeten stellen dat de medische wetenschap er (financieel) belang zou hebben bij het vaststellen van de schadelijkheid van meeroken. PNAS had onlangs nog wel weer een aardige publicatie over de discrepantie tussen wetenschappers met relevante expertise en de algehele bevolking:quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:10 schreef bigshadow het volgende:
Respect voor de uitvoerige weerlegging van alle denial crap. Het is eeuwig zonde dat het publiek niet inziet welk enorm probleem ons te wachten staat. Het kan alleen maar beter worden, al blijft het moeilijk je te verdedigen tegen iemand die alle wetenschappers/instituten etc als onbetrouwbaar neerzet (omdat hij het belang niet kent). Ik vind het oprecht treurig om te zien dat het gevestigde belang (mn. fossiele industrie) het publieke debat zo kan ontregelen terwijl wetenschappelijk de concensus al lang bestaat over klimaatverandering.
PNASquote:Expert credibility in climate change
Although preliminary estimates from published literature and expert surveys suggest striking agreement among climate scientists on the tenets of anthropogenic climate change (ACC), the American public expresses substantial doubt about both the anthropogenic cause and the level of scientific agreement underpinning ACC. A broad analysis of the climate scientist community itself, the distribution of credibility of dissenting researchers relative to agreeing researchers, and the level of agreementamong top climate experts has not been conducted and would inform future ACC discussions. Here, we use an extensive dataset of 1,372 climate researchers and their publication and citation data to show that i) 97–98% of the climate researchers most actively publishing in the field support the tenets of ACC outlined by the Intergovernmental Panel on Climate Change, and (ii) the relative climate expertise and scientific prominence of the researchers unconvinced of ACC are substantially below that of the convinced researchers.
Net als de evolutietheorie en het idee dat je kanker kan krijgen van asbest of roken?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:55 schreef tsjas het volgende:
quote:Op maandag 12 juli 2010 20:33 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Denialists wachten al sinds de jaren 60 op HET bewijs dat de aarde opwarmt.
Ondertussen is de aarde gewoon steady verder opgewarmd, geheel volgens de verwachtingen.
Het is zelfs een feit én een theorie, afhankelijk van hoe je het woord gebruikt.quote:
...en het dus nutteloos en tijdverspilling is op hen te reageren.quote:Op maandag 12 juli 2010 15:41 schreef Monidique het volgende:
Gezien de belachelijke "argumenten" ga ik er maar vanuit dat Dhalsim en tsjas niet serieus te nemen trollklonen zijn.
Zo zou ik de klimaatontkenners idd kunnen omschrijven. Een kleine groep mensen die meetbare waarheden verwerpt voor een paranoïde wereldbeeld waarin alleen zij de waarheid kennen en hun 'verlossers' volgen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:32 schreef tsjas het volgende:
Het lijkt wel een secte hier
Ja joh, dat is het, wij zijn de 'secte' en jij bent degene die de echte waarheid ziet. Alleen zo vervelend dat wetenschap en feiten aan onze kant staan maar ja, wetenschappers, hah, jij hebt een opinie dus wat weten die sukkels nou, die hebben alleen maar 'belangen' toch?quote:
quote:
Goeie! :pquote:
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:11 schreef cynicus het volgende:
Of gaat tsjas nog reageren op de onjuist gebleken: 'Het is de zon' of: 'Andere planeten warmen ook op' argumenten?
vervang het woord klimaatontkenners eens voor de grap door ongelovigen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zo zou ik de klimaatontkenners idd kunnen omschrijven. Een kleine groep mensen die meetbare waarheden verwerpt voor een paranoïde wereldbeeld waarin alleen zij de waarheid kennen en hun 'verlossers' volgen.
Als ik jou was sloot ik me aan bij de Kerk van Klimaatontkenners. Je kan een slogan gebruiken als "Denying science facts since the 1960's!".quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:59 schreef tsjas het volgende:
[..]
vervang het woord klimaatontkenners eens voor de grap door ongelovigen.
Ik zou zeggen, er is voor jou een gouden toekomst bij de kerk weggelegd!
Grijpen die kans
Hey tsjas.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:59 schreef tsjas het volgende:
[..]
vervang het woord klimaatontkenners eens voor de grap door ongelovigen.
Ik zou zeggen, er is voor jou een gouden toekomst bij de kerk weggelegd!
Grijpen die kans
Ja maar dat zijn gewone natuurlijke fluctuaties die komen door de zon die warmer wordt al lijkt het of hij licht is afgekoeld en bovendien bestaan die fluctuaties helemaal niet omdat de ijskap op Antarctica groeit, duh!!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:27 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Hey tsjas.
Zou ik jou mogen droppen op een stukje Noordpool waar 50 jaar geleden nog ijs lag en nu volgens jouw wereldbeeld nog steeds?
Ik hoor het wel.
He toch, dat is niet aardig. Nu ontneem je hem de kans om zijn standaard riedeltje af te spelen. En hij heeft al zo weinig.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja maar dat zijn gewone natuurlijke fluctuaties die komen door de zon die warmer wordt al lijkt het of hij licht is afgekoeld en bovendien bestaan die fluctuaties helemaal niet omdat de ijskap op Antarctica groeit, duh!!
Lees eens het verdriet van kopenhagen van willem vermeend die schetst een in mijn optiek realistisch scenario voor een transtitie naar een duurzame energie voorziening.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:22 schreef cynicus het volgende:
Maar nu? Dit is tenslotte het Politiek forum, wat moeten we eraan doen en vooral: hoe?
Dat zou moeten lopen via de politiek maar we weten nu dat dat er nu niet van zal komen. Wereldwijd lukt het niet maar ook niet in Nederland zelf . Denk nu aan de laatste verkiezingen, hoevaak is het over milieu(en natuurbescherming) gegaan? Alleen maar over economie (en buitenlanders). Dat het ook niet leeft onder de mensen blijkt wel uit de verkiezinguitslagen. De winst was het grootst voor de VVD en PVV, twee partijen die milieu/natuur ondergeschikt vinden aan de economie (even als het CDA trouwens maar de boeren zijn deze partij even beu lijkt het).quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:22 schreef cynicus het volgende:
Goed, het bestaan van global warming is wel helder. Dat de mens er de oorzaak van is door massale verbranding van fossiele brandstoffen, ontbossing en gigantische uitbreiding van de veestapel moge ook duidelijk zijn.
Maar nu? Dit is tenslotte het Politiek forum, wat moeten we eraan doen en vooral: hoe?
Wat is denk ik ook wel duidelijk: fossiele brandstoffen moeten in de ban, maar hoe realiseer je dat het beste zonder van de halve mensen figuren als tsjas te maken?
Er is wel wat ondernomen door de politiek, klik op de onderstaande postlink.quote:Op woensdag 14 juli 2010 08:41 schreef attila_de_hun het volgende:
Dat zou moeten lopen via de politiek maar we weten nu dat dat er nu niet van zal komen.
Bedoel je die link waarop burgers een handtekening moeten zetten? Dat is super maar het is allemaal zeer vrijblijvend heb ik het idee. (maar wellicht kijk ik niet goed).quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er is wel wat ondernomen door de politiek, klik op de onderstaande postlink.
Waar blijft die beloofde opwarming toch ?
Je moet ergens beginnen als ze 40.000 handtekening hebben , dan is er een zogenaamd burgerintitiatief en zien we wel weer waar het schip gaat stranden.quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:14 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Bedoel je die link waarop burgers een handtekening moeten zetten? Dat is super maar het is allemaal zeer vrijblijvend heb ik het idee. (maar wellicht kijk ik niet goed).
Echte fundamentele veranderingen komen niet denk ik voordat de olie "op" is.
Je hebt helemaal gelijk maar het is uiteindelijk politiek en daar gaat het niet over gelijk hebben maar wat goed scoort. Belangrijke maatregelen die bijdragen aan het terugdringen van het aantasten van het milieu/natuur zijn zeer impopulair. Zie mobiliteit bijv. Mensen maken zich niet druk over de aantasting van de natuur/milieu hierdoor maar over het feit dat ze in de file staan (en grapjassen gaan dan roepen dat meer asfalt goed voor het milieu isquote:Op woensdag 14 juli 2010 09:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je moet ergens beginnen als ze 40.000 handtekening hebben , dan is er een zogenaamd burgerintitiatief en zien we wel weer waar het schip gaat stranden.
Zolang er ook maar meer mensen bewust worden van de urgentie van deze zaken komt het vanzelf wel een keer goed. Wanneer ik hier in dit topic kijkt blijkt gewoon dat er al genoeg mensen zijn die goed onderbouwd weten waarom er iets mis aan het gaan is met ons klimaat/milieu. Sommige trollen houden we ook altijd maar die worden steeds meer en meer eruit geluld omdat ze gewoon geen valide argument blijken te hebben .
Ik denk dat het sneller zou kunnen gaan, maar ze zijn er in ieder geval mee bezig wat al een stap in de goede richting is.quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:35 schreef attila_de_hun het volgende:
Je hebt gelijk, men moet ergens beginnen, maar de weg zal nog heel lang zijn en ik vrees dat die weg echt serieus zal worden ingeslagen als het veel te laat zal zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |