Instemmen met een probleem dat er niet is zet wel zoden aan de dijk...quote:Op maandag 7 juni 2010 20:23 schreef TomLievense het volgende:
Ontkennen van het probleem helpt niet!!!
Sigaretten zouden zogenaamd ook dodelijk zijn, toch is de wereldbevolking gegroeid sinds er sigaretten zijn. Kamervragen!quote:Op maandag 7 juni 2010 20:21 schreef bendk het volgende:
Het broeikasgas CO2 zou een opwarmend effect op de aarde hebben, maar de temperatuur op aarde koelt al sinds 1998 af.
Nog zo iemand. Het probleem is er wel.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:27 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Instemmen met een probleem dat er niet is zet wel zoden aan de dijk...
Als jij nou eens voor maatregelen gaat betalen aangezien jij gelooft dat er problemen zijn.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:34 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Nog zo iemand. Het probleem is er wel.
Ontkenners zullen ook last krijgen van de problemen.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:38 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Als jij nou eens voor maatregelen gaat betalen aangezien jij gelooft dat er problemen zijn.
Ik behoud me dan het recht voor er niet voor te gaan betalen aangezien ik dat niet geloof.
Gelulquote:Onder het mom van het milieu zijn wij als burger gigantisch uitgemolken, al het geld is naar falend overheidsbeleid en linkse hobbies gegaan.
Tsja, dat geloof jij, en geloof is een heikele zaak, ook in dezen.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:41 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Ontkenners zullen ook last krijgen van de problemen.
Iemand met de gebruikersnaam DrDarwin zou het verschil tussen geloof en wetenschap moeten kunnen zien, zou je denken...quote:Op maandag 7 juni 2010 20:38 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Als jij nou eens voor maatregelen gaat betalen aangezien jij gelooft dat er problemen zijn.
Ik behoud me dan het recht voor er niet voor te gaan betalen aangezien ik dat niet geloof.
Hier ga je al de fout in. Dit is namelijk klinkklare nonsens. Er is al jaren een stijgende trend waarneembaar in de wereldtemperatuur.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:21 schreef bendk het volgende:
Het broeikasgas CO2 zou een opwarmend effect op de aarde hebben, maar de temperatuur op aarde koelt al sinds 1998 af.
Zelfs daarover is er bij de deskundigen maar verdomd weinig twijfel.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:07 schreef DroogDok het volgende:
Opwarming van de aarde lijkt me een redelijk vaststaand iets, naar mijn mening is de rol van de mens hierin wel redelijk twijfelachtig.
Inderdaad, dat beetje invloed valt al nier meer terug te draaien.quote:Op maandag 7 juni 2010 @ 23:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zelfs daarover is er bij de deskundigen maar verdomd weinig twijfel.
Dat bewijs is nogal arbitrair en er is teveel geld mee gemoeid.quote:Op maandag 7 juni 2010 22:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Iemand met de gebruikersnaam DrDarwin zou het verschil tussen geloof en wetenschap moeten kunnen zien, zou je denken...
En het bewijs dat de aarde aan het opwarmen is blijkt wel overweldigend aanwezig.
Je noemt je DrDarwin, wat ik een leuke naam vind als student Aquatische Ecologie. Als Darwinist zou jezelf de volgende dingen moeten beseffen.quote:Op maandag 7 juni 2010 22:02 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Tsja, dat geloof jij, en geloof is een heikele zaak, ook in dezen.
Ach dat zou kunnen, bij deskundigen is er ook weinig twijfel over het bestaan van god.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zelfs daarover is er bij de deskundigen maar verdomd weinig twijfel.
Wat een fraai stukje pseudo-sociaal-Darwinisme.quote:Op maandag 7 juni 2010 @ 23:14 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Je noemt je DrDarwin, wat ik een leuke naam vind als student Aquatische Ecologie. Als Darwinist zou jezelf de volgende dingen moeten beseffen.Wat de gevolgen zijn van de teruglopende biodiversiteit Dat zeer geleidelijke ontwikkelingen voor de aarde zeer belangrijke zijn (Darwin durfde die mening niet een te ventileren uit angst voor de kerk)
Maar waarschijnlijk bedoel jij met Darwin 'survival of the fittest', wat slecht vertaald 'recht van de sterksten betekent', maar eigenlijk 'het recht van de best aangepasten betekent'.
Dat bewijs is helemaal niet arbitrair, de echte Darwin zou dit beseft hebben. En leg eens uit waarom er te veel geld mee gemoeid is.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:13 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Dat bewijs is nogal arbitrair en er is teveel geld mee gemoeid.
Bij de lobby 'tegen' de theorie van de menselijke invloed op het klimaat is nog veel meer geld gemoeidquote:Op maandag 7 juni 2010 23:13 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Dat bewijs is nogal arbitrair en er is teveel geld mee gemoeid.
Wat een onzin, hoe kom je daar nu bij?quote:Op maandag 7 juni 2010 22:57 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Hier ga je al de fout in. Dit is namelijk klinkklare nonsens. Er is al jaren een stijgende trend waarneembaar in de wereldtemperatuur.
Succes met je topic.
Juist na grote uitstervingen zoals er diverse keren in de geschiedenis van de aarde geweest zijn vonden enorme explosies van nieuwe soorten plaats.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:14 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Je noemt je DrDarwin, wat ik een leuke naam vind als student Aquatische Ecologie. Als Darwinist zou jezelf de volgende dingen moeten beseffen.Wat de gevolgen zijn van de teruglopende biodiversiteit Dat zeer geleidelijke ontwikkelingen voor de aarde zeer belangrijke zijn (Darwin durfde die mening niet een te ventileren uit angst voor de kerk)
Maar waarschijnlijk bedoel jij met Darwin 'survival of the fittest', wat slecht vertaald 'recht van de sterksten betekent', maar eigenlijk 'het recht van de best aangepasten betekent'.
Dit is allemaal nogal kort door de bocht en doet helaas geen goeds voor je geloofwaardigheid.quote:Op maandag 7 juni 2010 @ 23:45 schreef Tarak het volgende:
4. CO2 maakt 0,03% / 0,04% uit van de atmosfeer,
5. Er is geen wetenschappelijk bewijs dat CO2 een broeikasgas is aangezien CO2 nauwelijks warmte kan vasthouden. Een nogal veel voorkomend gas in de atmosfeer als H2O kan bijvoorbeeld veel meer warmte vasthouden......en H2O komt 10x zoveel voor in de atmosfeer
Volledige artikelquote:Denialism: what is it and how should scientists respond?
Black is white and white is black
HIV does not cause AIDS. The world was created in 4004 BCE. Smoking does not cause cancer. And if climate change is happening, it is nothing to do with man-made CO2 emissions. Few, if any, of the readers of this journal will believe any of these statements. Yet each can be found easily in the mass media. The consequences of policies based on views such as these can be fatal. Thabo Mbeki’s denial that that HIV caused AIDS prevented thousands of HIV positive mothers in South Africa receiving anti-retrovirals so that they, unnecessarily, transmitted the disease to their children.1 His health minister, Manto Tshabalala-Msimang, famously rejected evidence of the efficacy of these drugs, instead advocating treatment with garlic, beetroot and African potato. It was ironic that their departure from office coincided with the award of the Nobel Prize to Luc Montagnier and Franc¸oise Barre´-Sinoussi for their discovery that HIV is indeed the case of AIDS. The rejection of scientific evidence is also apparent in the popularity of creationism, with an estimated 45% of Americans in 2004 believing that God created man in his present form within the past 10 000 years.2 While successive judgements of the US Supreme Court have rejected the teaching of creationism as science, many American schools are cautious about discussing evolution. In the United Kingdom, some faithbased schools teach evolution and creationism as equally valid ‘faith positions’. It remains unclear how they explain the emergence of antibiotic resistance. Elsewhere, the hand of powerful corporate interests can be seen. It took many decades for the conclusions of authoritative reports by the US Surgeon General3 and the British Royal College of Physicians4 on the harmful effects of smoking to be accepted, while even now, despite clear evidence of rapid reductions in myocardial infarctions where bans have been implemented, there are some who deny that second-hand smoke is dangerous. In large part this was due to the efforts of the tobacco industry to deflect attention to other putative causes of smoking-related diseases, from stress to keeping pet birds. The reports of the Intergovernmental Panel on Climate Change have suffered similar attacks from commentators with links to major oil companies. All of these examples have one feature in common. There is an overwhelming consensus on the evidence among scientists yet there are also vocal commentators who reject this consensus, convincing many of the public, and often the media too, that the consensus is not based on ‘sound science’ or denying that there is a consensus by exhibiting individual dissenting voices as the ultimate authorities on the topic in question. Their goal is to convince that there are sufficient grounds to reject the case for taking action to tackle threats to health. This phenomenon has led some to draw a historical parallel with the holocaust, another area where the evidence is overwhelming but where a few commentators have continued to sow doubt. All are seen as part of a larger phenomenon of denialism.
Dat vind ik ook een slechte vergelijking, de aanvallen op het IPCC zijn wel degelijk wetenschappelijk onderbouwd in tegenstelling tot de andere voorbeelden.quote:Op maandag 7 juni 2010 @ 23:57 schreef Monolith het volgende:
Ik kwam onlangs deze publicatie nog weer tegen. Blijft een scherpe analyse.
[..]
Volledige artikel
quote:Op maandag 7 juni 2010 23:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit is allemaal nogal kort door de bocht en doet helaas geen goeds voor je geloofwaardigheid.
Ik denk dat je de strekking van het stuk niet helemaal begrijpt. Er is wel degelijk 'wetenschappelijke kritiek' op IPCC rapporten, maar dat geldt net zo goed voor de meeste van de andere voorbeelden, zeker waar het roken betreft. Het gaat dan echter vaak om bijvoorbeeld kritiek op specifieke publicaties, die dan wordt gebruikt om een algehele hypothese in twijfel te trekken. Men vergeet echter dat je onderzoeken en kritieken in een veel bredere context dient te zien. Net als het recentelijke triomfantelijke geneuzel over een vermeende verklaring voor de effectiviteit van acupunctuur waarbij even wordt voorbij gegaan aan het feit dat acupunctuur in fatsoenlijke reviews geen enkel effect t.o.v. een placebo lijkt te hebben.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat vind ik ook een slechte vergelijking, de aanvallen op het IPCC zijn wel degelijk wetenschappelijk onderbouwd in tegenstelling tot de andere voorbeelden.
Dat snap ik, maar die onderzoeken waar kritiek op was werden wel door het IPCC gebruikt om belangrijke conclusies te trekken waar heel veel beleid op gebaseerd is. Andersom werkt het dus ook.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 @ 00:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat je de strekking van het stuk niet helemaal begrijpt. Er is wel degelijk 'wetenschappelijke kritiek' op IPCC rapporten, maar dat geldt net zo goed voor de meeste van de andere voorbeelden, zeker waar het roken betreft. Het gaat dan echter vaak om bijvoorbeeld kritiek op specifieke publicaties, die dan wordt gebruikt om een algehele hypothese in twijfel te trekken. Men vergeet echter dat je onderzoeken en kritieken in een veel bredere context dient te zien. Net als het recentelijke triomfantelijke geneuzel over een vermeende verklaring voor de effectiviteit van acupunctuur waarbij even wordt voorbij gegaan aan het feit dat acupunctuur in fatsoenlijke reviews geen enkel effect t.o.v. een placebo lijkt te hebben.
Ik vind mezelf niet kundig genoeg op dit gebied om er wetenschappelijk op in te gaan, maar ik kan je wel vertellen dat als jij dat wel wilt doen je toch echt met concreet bewijs moet komen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 @ 00:07 schreef Tarak het volgende:
[..]
Maar je gaat er vervolgens niet inhoudelijk op in?
Ik heb nog geen echt serieuze kritieken gezien die de fundamenten van de IPCC rapporten echt serieus in twijfel trekken en daarbij is het natuurlijk ook weer zo dat die rapporten niet steunen op een enkel publicatietje. Het hele M&M verhaal is ook wat overtrokken en gehypt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 00:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar die onderzoeken waar kritiek op was werden wel door het IPCC gebruikt om belangrijke conclusies te trekken waar heel veel beleid op gebaseerd is. Andersom werkt het dus ook.
Dan is deze van je eigen link sterkerquote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:31 schreef bendk het volgende:
[..]
zoals je wilt... middeleeuwen waren warmer: http://www.klimatosoof.nl/node/454
[ afbeelding ]
service van mij: de bijbehorende tekst die je vergat...quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan is deze van je eigen link sterker
[ afbeelding ]
Waarbij je modelletjes 'toevallig' beiden al 20 jaar geleden stoppen...
Uh, nee. Als in: Fout. Ongelijk. Verkeerd. Onjuist.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 08:46 schreef bendk het volgende:
[..]
service van mij: de bijbehorende tekst die je vergat...
Klimaatactivisten en -onderzoekers (vaak is het onderscheid vaag) waren dolblij met de grafiek die volgens hen eindelijk bewees dat het in de afgelopen 1000 jaar nog nooit zo warm geweest was, en door wie kon dat anders komen dan door de perfide mens met zijn verslaving aan fossiele brandstoffen?
Geen klimaatpublikatie of je kwam de grafiek er wel in tegen.
Maar inmiddels is de hockeystick ‘minder belangrijk’ geworden, beter gezegd: compleet in diskrediet geraakt.
Dat kwam vooral door het speurwerk van twee Canadezen, Steve McIntyre en RossMcKitrick, dat later grotendeels bevestigd werd door twee Commissies van de Amerikaanse Akademie van Wetenschappen.
Acherhaald. 1998 en 2005 waren de warmst gemeten jaren en 2009 staat op een gedeelde tweede plaats.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 07:56 schreef bendk het volgende:
De aarde warmt al bijna tien jaar lang niet meer op
Ceci n'est pas beloofde opwarming.quote:Opwarming al zes decennia ongebroken
Uitgegeven: 8 juni 2010 18:58
Laatst gewijzigd: 8 juni 2010 18:58
UTRECHT - Het huidige decennium is het warmste ooit en dit jaar komt in de top-5 van warmste jaren, volgens nieuwe meetgegevens die de Wereld Meteorologische Organisatie (WMO) in Kopenhagen heeft gepresenteerd.
Volgens de WMO staan de jaren 2001 tot en met 2009 allemaal in de lijst van 10 warmste jaren uit meetreeksen die teruggaan tot tenminste 1850.
Alleen het jaar 2000 staat nog onder 1998, toen een krachtige El Niño zorgde voor een piek op de trendlijn.
Volgens het Met Office, het Britse equivalent van de KNMI, volgen de laatste 6 decennia elkaar nu op met steeds een hogere gemiddelde temperatuur.
Bevestiging
“De cijfers bevestigen een voortzettende temperatuurstijging die grotendeels valt toe te schrijven aan de stijgende concentratie broeikasgassen in onze atmosfeer.
Het laat duidelijk zien dat de opmerking dat klimaatverandering is gestopt onwaar is”, aldus Vicky Pope, hoofd klimaatadvies van het Met Office.
Klimaatverdrag
Op de eerste dag van de klimaattop in Kopenhagen beweerde Saoedi-Arabië dat er geen wetenschappelijke basis zou bestaan voor het klimaatverdrag. Rajendra Pachauri, hoofd van het IPCC, wees er vervolgens op dat de volledige klimaatwetenschappelijke gemeenschap het tegendeel beweert.
http://www.nu.nl/wetensch(...)nnia-ongebroken.html
Zo flauw...er zijn genoeg wetenschappers die niet meegaan in de global warming hype.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:52 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
De titel van dit topic alleen al.![]()
Van die pseudo wetenschappers die wel even denken te weten dat de aarde niet opwarmt omdat het in Nederland eindelijk weer eens een beetje koud was van de winter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |