abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82462444
Terwijl het VN-klimaatpanel IPCC de ene na de andere blunder maakt en het maar niet wil vlotten met de opwarming van de aarde, laten alle partijen, behalve de PVV, de belastingbetaler bont en blauw betalen aan een door de overheid gecreëerd doembeeld van metershoge zeespiegelstijgingen en verzengende hittegolven.

Het broeikasgas CO2 zou een opwarmend effect op de aarde hebben, maar de temperatuur op aarde koelt al sinds 1998 af.
Toch gaat politiek Den Haag, onder aanvoering van de Groene Kmer, schaamteloos verder met het bang maken van de mensheid voor een op handen zijnde ramp, veroorzaakt door menselijke CO2-uitstoot.
Om die ramp te keren moet de bang gemaakte burger flink in de buidel tasten.

Subsidies voor windmolens, voor ondergrondse CO2-opslag en voor zonnepanelen. Tal van belastingen en verboden, zoals een kilometerheffing, een kolenbelasting waardoor de energieprijzen weer zullen stijgen en een verbod op de gloeilamp”.
Alleen bij voldoende belastingafdracht zal Vader Staat het klimaat met een tweegradendoelstelling even een lesje leren!

In geen enkele tijdschaal uit het verleden is er een verband te vinden tussen CO2 en temperatuur. Er zijn in de geschiedenis perioden geweest met veel CO2 in de atmosfeer en lagere temperaturen en vice versa.
Bovendien, al zou CO2 dat opwarmende effect hebben, hoe is het dan te verklaren dat de concentratie CO2 in de atmosfeer sinds 1998 alleen maar is toegenomen, maar dat de gemiddelde temperatuur op aarde sinds dat jaar met een halve graad is gedaald?

Ik vroeg laatst tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer aan het KNMI hoe zij dit gevalletje van ‘Missing Heat’ wilde verklaren.
Het bleef angstvallig stil!

Ondanks het feit dat er zonnefysici zijn die een Kleine IJstijd voorspellen struikelen op het Hoofdkwartier van GroenLinks geitenbeien sokken types over elkaar heen om de hardwerkende Nederlandse burger meer belastingcenten uit de zakken te kloppen. ‘Zin in de Toekomst’, zo noemen ze dat bij GroenLinks.

Hun nieuwste vondst; een Kolenbelasting. Doel: Het reduceren van onze plantenvoedselvriend in weer en wind, CO2.
Hiermee schijnt de partij van de zogeheten ‘Green Deal’ niets te hebben geleerd van de mislukte en gelukkig ongedaan gemaakte vliegtax, waardoor Schiphol & Co miljoenen zijn misgelopen en nog steeds last hebben van reizigers die blijvend uitgeweken zijn naar luchthavens in België en Duitsland.

Sterker: De vliegtax staat gewoon weer in het GroenLinks verkiezingsprogram.

Wederom zou Nederland als enige land in Europa met een klimaatbelastingmaatregel komen die kant noch wal raakt. Hier gaan we onze vriend CO2 te zwaard en te vuur bestrijden, terwijl elders in Europa CO2 de lucht ingeblazen wordt alsof het een lieve lust is.
Door onze industrie onevenredig te benadelen moeten we niet gek staan te kijken dat de industrie en de daarbij behorende werkgelegenheid Nederland verlaten. Een extra belasting op kolen zal leiden tot een prijsstijging van de energiekosten.
Bovendien wordt ons land in haar energievoorziening afhankelijk van andere landen.

De Partij voor de Vrijheid pleit voor een onderscheid tussen de begrippen klimaat en milieu en de begrippen klimaat en energie.
Het wil een tastbaar milieubeleid, waar mensen die de leefomgeving aantasten keihard worden aangepakt, het wil een energiebeleid zonder subsidies, waar de wet van vraag en aanbod geldt en waar ruimte is voor kernenergie.

De mensheid is slechts verantwoordelijk voor 3 a 4% van de totale CO2-uitstoot, de rest wordt veroorzaakt door natuurlijke bronnen, zoals vulkanen, oceanen en moerassen. Willen we die ook een blauwe belastingenvelop sturen?
Richard de Mos is namens de PVV lid van de Tweede Kamer

Bendk: Ik onderstreep twee dingen, de eerste is dat politici elkaar maar napraten zonder enige bewijs te geven en het is niet meer dan een aangename truc geworden om nog meer belasting te kunnen heffen.
That's all.

De VVD heeft toegezegd om een onderzoek in te stellen naar de rapporten van het IPCC, we horen niets meer !

bron: http://forum.fok.nl/rde/post_topic/56
nothing will change without a rebel
pi_82462512
Nu wachten op de linkse stemmer
AJAX AMSTERDAM!
  maandag 7 juni 2010 @ 20:23:52 #3
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_82462598
Ontkennen van het probleem helpt niet!!!
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  maandag 7 juni 2010 @ 20:27:49 #4
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_82462861
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:23 schreef TomLievense het volgende:
Ontkennen van het probleem helpt niet!!!
Instemmen met een probleem dat er niet is zet wel zoden aan de dijk...
  maandag 7 juni 2010 @ 20:28:22 #5
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_82462884
Oh, de Aarde is afgekoeld zeg je?

Wat een leuke BRON heb je daarvoor.
  maandag 7 juni 2010 @ 20:33:10 #6
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_82463174
Inderdaad! Ik heb vandaag met een co2 poederblusser mogen oefenen en wat blijkt? Dat spul is hartstikke koud! Wel -80 graden celcius! Ergo - meer co2 = afkoeling van de aarde!!!

Siamo Tutti Antifascisti!
pi_82463208
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:21 schreef bendk het volgende:
Het broeikasgas CO2 zou een opwarmend effect op de aarde hebben, maar de temperatuur op aarde koelt al sinds 1998 af.
Sigaretten zouden zogenaamd ook dodelijk zijn, toch is de wereldbevolking gegroeid sinds er sigaretten zijn. Kamervragen!

Niet dat het zin heeft om op Richard de Mos te reageren, maar hier is dan die opwarming:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/8400905.stm

Thank you very much, geen probleem.
pi_82463216
Daarom PVV
  maandag 7 juni 2010 @ 20:34:00 #9
295457 TomLievense
pi_82463237
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:27 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Instemmen met een probleem dat er niet is zet wel zoden aan de dijk...
Nog zo iemand. Het probleem is er wel.
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_82463364
Ik vind richard de mos en de PVV een verachtelijke partij, maar dit is een goed geschreven stuk.
  maandag 7 juni 2010 @ 20:38:08 #11
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_82463496
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:34 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Nog zo iemand. Het probleem is er wel.
Als jij nou eens voor maatregelen gaat betalen aangezien jij gelooft dat er problemen zijn.
Ik behoud me dan het recht voor er niet voor te gaan betalen aangezien ik dat niet geloof.
  maandag 7 juni 2010 @ 20:41:53 #12
295457 TomLievense
pi_82463723
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:38 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Als jij nou eens voor maatregelen gaat betalen aangezien jij gelooft dat er problemen zijn.
Ik behoud me dan het recht voor er niet voor te gaan betalen aangezien ik dat niet geloof.
Ontkenners zullen ook last krijgen van de problemen.
pi_82464326
Merkwaardig dat men politici wel gelooft als zij beloften (voorspellingen doen die betrekking hebben op het jaar 2037 .. eh tikfoutje .. 2337 terwijl iedereen uit ervaring wet dat politici alleen op success op korte termijn uit zijn, met name op herverkiezing. Daarvoor wordt geen middel geschuwd, bangmakerij is een geliefd middel:
- als wij tegen Europa zouden stemmen dan zou de holocaust weer terugkomen, ging het licht uit etc.
- als wij moslims toelaten dan komt het einde van Nederland dichterbij
- als wij geen CO2 heffingen doen, dan verdwijnt Nederland onder water,
- etc, etc

Onder het mom van het milieu zijn wij als burger gigantisch uitgemolken, al het geld is naar falend overheidsbeleid en linkse hobbies gegaan.

Het verschil tussen Wilders en Halsema is dat Wilders beweert dat we iets gaan verdienen als we het moslim probleem oplossen. Halsema wil het milieu probleem ten koste van heel veel geld (heffingen) oplossen.
Beiden geloof ik niet, maar de ideeen van de PVV kosten iig geen geld.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  maandag 7 juni 2010 @ 21:21:25 #14
295457 TomLievense
pi_82466299
quote:
Onder het mom van het milieu zijn wij als burger gigantisch uitgemolken, al het geld is naar falend overheidsbeleid en linkse hobbies gegaan.
Gelul
  maandag 7 juni 2010 @ 22:02:19 #15
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_82468765
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:41 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Ontkenners zullen ook last krijgen van de problemen.
Tsja, dat geloof jij, en geloof is een heikele zaak, ook in dezen.
pi_82470532
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:38 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Iemand met de gebruikersnaam DrDarwin zou het verschil tussen geloof en wetenschap moeten kunnen zien, zou je denken...

En het bewijs dat de aarde aan het opwarmen is blijkt wel overweldigend aanwezig.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_82472393
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:21 schreef bendk het volgende:

Hier ga je al de fout in. Dit is namelijk klinkklare nonsens. Er is al jaren een stijgende trend waarneembaar in de wereldtemperatuur.

Succes met je topic.
  maandag 7 juni 2010 @ 23:07:42 #18
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_82472970
Opwarming van de aarde lijkt me een redelijk vaststaand iets, naar mijn mening is de rol van de mens hierin wel redelijk twijfelachtig.

Verder ben ik helemaal voor zuinig omgaan met fosiele brandstoffen, hoe zuiniger we ermee omgaan, hoe langer we ervan kunnen genieten.
Kom daarom maar op met de windmolens, zonnepanelen, zuinige auto's en kerncentrales.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_82473035
quote:
Op maandag 7 juni 2010 23:07 schreef DroogDok het volgende:
Opwarming van de aarde lijkt me een redelijk vaststaand iets, naar mijn mening is de rol van de mens hierin wel redelijk twijfelachtig.
Zelfs daarover is er bij de deskundigen maar verdomd weinig twijfel.
  maandag 7 juni 2010 @ 23:12:28 #20
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_82473271
quote:
Op maandag 7 juni 2010 @ 23:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Inderdaad, dat beetje invloed valt al nier meer terug te draaien.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 7 juni 2010 @ 23:13:11 #21
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_82473309
quote:
Op maandag 7 juni 2010 22:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Iemand met de gebruikersnaam DrDarwin zou het verschil tussen geloof en wetenschap moeten kunnen zien, zou je denken...

En het bewijs dat de aarde aan het opwarmen is blijkt wel overweldigend aanwezig.
Dat bewijs is nogal arbitrair en er is teveel geld mee gemoeid.
  maandag 7 juni 2010 @ 23:14:53 #22
295457 TomLievense
pi_82473409
quote:
Op maandag 7 juni 2010 22:02 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Tsja, dat geloof jij, en geloof is een heikele zaak, ook in dezen.
Je noemt je DrDarwin, wat ik een leuke naam vind als student Aquatische Ecologie. Als Darwinist zou jezelf de volgende dingen moeten beseffen.
  • Wat de gevolgen zijn van de teruglopende biodiversiteit
  • Dat zeer geleidelijke ontwikkelingen voor de aarde zeer belangrijke zijn (Darwin durfde die mening niet een te ventileren uit angst voor de kerk)

Maar waarschijnlijk bedoel jij met Darwin 'survival of the fittest', wat slecht vertaald 'recht van de sterksten betekent', maar eigenlijk 'het recht van de best aangepasten betekent'.
  • Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
      maandag 7 juni 2010 @ 23:15:41 #23
    199535 DroogDok
    Sandcastle
    pi_82473456
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 23:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach dat zou kunnen, bij deskundigen is er ook weinig twijfel over het bestaan van god.

Laten we gewoon zuinig aan doen met wat we hebben en zien waar het schip strand.
    "We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
      maandag 7 juni 2010 @ 23:16:05 #24
    277031 Zhe-AnGeL
    Ikke ist lievt
    pi_82473479
    Ze hebben toch chemtrails enzo?
    Snollebolt
      maandag 7 juni 2010 @ 23:16:09 #25
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_82473485
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 @ 23:14 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Je noemt je DrDarwin, wat ik een leuke naam vind als student Aquatische Ecologie. Als Darwinist zou jezelf de volgende dingen moeten beseffen.
  • Dat zeer geleidelijke ontwikkelingen voor de aarde zeer belangrijke zijn (Darwin durfde die mening niet een te ventileren uit angst voor de kerk)

Maar waarschijnlijk bedoel jij met Darwin 'survival of the fittest', wat slecht vertaald 'recht van de sterksten betekent', maar eigenlijk 'het recht van de best aangepasten betekent'.
  • Wat een fraai stukje pseudo-sociaal-Darwinisme.
      maandag 7 juni 2010 @ 23:17:17 #26
    295457 TomLievense
    pi_82473547
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 23:13 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Dat bewijs is helemaal niet arbitrair, de echte Darwin zou dit beseft hebben. En leg eens uit waarom er te veel geld mee gemoeid is.
    pi_82473839
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 23:13 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Bij de lobby 'tegen' de theorie van de menselijke invloed op het klimaat is nog veel meer geld gemoeid .
      maandag 7 juni 2010 @ 23:45:06 #28
    94405 Tarak
    Follow the white rabbit...
    pi_82475190
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 22:57 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Hier ga je al de fout in. Dit is namelijk klinkklare nonsens. Er is al jaren een stijgende trend waarneembaar in de wereldtemperatuur.

Succes met je topic.
    Wat een onzin, hoe kom je daar nu bij?

1. De temperatuur stijgt al 12 jaar niet meer.
    2. Er is niets bijzonders aan de stijging in de temperatuur zoals die in de jaren tachtig / negentig plaatsvond, dat soort stijgingen en dalingen van temperatuur zijn er al tienduizenden zo niet honderdduizenden keren geweest in de geschiedenis van de aardde.
    3. Er is geen wetenschappelijk aangetoond verband tussen temperatuursstijging en CO2.
    4. CO2 maakt 0,03% / 0,04% uit van de atmosfeer,
    5. Er is geen wetenschappelijk bewijs dat CO2 een broeikasgas is aangezien CO2 nauwelijks warmte kan vasthouden. Een nogal veel voorkomend gas in de atmosfeer als H2O kan bijvoorbeeld veel meer warmte vasthouden......en H2O komt 10x zoveel voor in de atmosfeer

Zie dit prachtige filmpje van een lezing van Bob Carter, zeer bekijkenswaardig:

If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
      maandag 7 juni 2010 @ 23:50:08 #29
    94405 Tarak
    pi_82475453
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 23:14 schreef TomLievense het volgende:

[..]

• Juist na grote uitstervingen zoals er diverse keren in de geschiedenis van de aarde geweest zijn vonden enorme explosies van nieuwe soorten plaats.
    Ik weet niet waar je vandaan haalt dat geleidelijke ontwikkelingen voor de aarde belangrijk zijn, maar het lijkt me niet gesteund door de wetenschap.

En nogmaals, er is niets bijzonders aan de temperatuurstijging die tussen 1930 (of zoiets) en 1998, dat soort periodes heeft de aarde voortdurend gekend, de meeste soorten kunnen daar echt wel tegen. Er is geen enkele sprake van het verdwijnen van biodiversiteit door die ontwikkeling. Meest waarschijnlijke oorzaak lijkt mij de activiteit van die hetelucht oven op 8 lichtminuten afstand, misschien dat iets met de temperatuur op aarde te maken heeft, of denk je dat er geen verband is?
    If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
      maandag 7 juni 2010 @ 23:55:36 #30
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_82475739
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 @ 23:45 schreef Tarak het volgende:

4. CO2 maakt 0,03% / 0,04% uit van de atmosfeer,
    5. Er is geen wetenschappelijk bewijs dat CO2 een broeikasgas is aangezien CO2 nauwelijks warmte kan vasthouden. Een nogal veel voorkomend gas in de atmosfeer als H2O kan bijvoorbeeld veel meer warmte vasthouden......en H2O komt 10x zoveel voor in de atmosfeer
    Dit is allemaal nogal kort door de bocht en doet helaas geen goeds voor je geloofwaardigheid.
    pi_82475823
    Ik kwam onlangs deze publicatie nog weer tegen. Blijft een scherpe analyse.
    quote:
    Denialism: what is it and how should scientists respond?
    Black is white and white is black

HIV does not cause AIDS. The world was created in 4004 BCE. Smoking does not cause cancer. And if climate change is happening, it is nothing to do with man-made CO2 emissions. Few, if any, of the readers of this journal will believe any of these statements. Yet each can be found easily in the mass media. The consequences of policies based on views such as these can be fatal. Thabo Mbeki’s denial that that HIV caused AIDS prevented thousands of HIV positive mothers in South Africa receiving anti-retrovirals so that they, unnecessarily, transmitted the disease to their children.1 His health minister, Manto Tshabalala-Msimang, famously rejected evidence of the efficacy of these drugs, instead advocating treatment with garlic, beetroot and African potato. It was ironic that their departure from office coincided with the award of the Nobel Prize to Luc Montagnier and Franc¸oise Barre´-Sinoussi for their discovery that HIV is indeed the case of AIDS. The rejection of scientific evidence is also apparent in the popularity of creationism, with an estimated 45% of Americans in 2004 believing that God created man in his present form within the past 10 000 years.2 While successive judgements of the US Supreme Court have rejected the teaching of creationism as science, many American schools are cautious about discussing evolution. In the United Kingdom, some faithbased schools teach evolution and creationism as equally valid ‘faith positions’. It remains unclear how they explain the emergence of antibiotic resistance. Elsewhere, the hand of powerful corporate interests can be seen. It took many decades for the conclusions of authoritative reports by the US Surgeon General3 and the British Royal College of Physicians4 on the harmful effects of smoking to be accepted, while even now, despite clear evidence of rapid reductions in myocardial infarctions where bans have been implemented, there are some who deny that second-hand smoke is dangerous. In large part this was due to the efforts of the tobacco industry to deflect attention to other putative causes of smoking-related diseases, from stress to keeping pet birds. The reports of the Intergovernmental Panel on Climate Change have suffered similar attacks from commentators with links to major oil companies. All of these examples have one feature in common. There is an overwhelming consensus on the evidence among scientists yet there are also vocal commentators who reject this consensus, convincing many of the public, and often the media too, that the consensus is not based on ‘sound science’ or denying that there is a consensus by exhibiting individual dissenting voices as the ultimate authorities on the topic in question. Their goal is to convince that there are sufficient grounds to reject the case for taking action to tackle threats to health. This phenomenon has led some to draw a historical parallel with the holocaust, another area where the evidence is overwhelming but where a few commentators have continued to sow doubt. All are seen as part of a larger phenomenon of denialism.
    Volledige artikel
    Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
      maandag 7 juni 2010 @ 23:59:27 #32
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_82475912
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 @ 23:57 schreef Monolith het volgende:
    Ik kwam onlangs deze publicatie nog weer tegen. Blijft een scherpe analyse.
    [..]

Volledige artikel
    Dat vind ik ook een slechte vergelijking, de aanvallen op het IPCC zijn wel degelijk wetenschappelijk onderbouwd in tegenstelling tot de andere voorbeelden.
      dinsdag 8 juni 2010 @ 00:07:04 #33
    94405 Tarak
    pi_82476281
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 23:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit is allemaal nogal kort door de bocht en doet helaas geen goeds voor je geloofwaardigheid.

Maar je gaat er vervolgens niet inhoudelijk op in?
    pi_82476333
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 23:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat vind ik ook een slechte vergelijking, de aanvallen op het IPCC zijn wel degelijk wetenschappelijk onderbouwd in tegenstelling tot de andere voorbeelden.
    Ik denk dat je de strekking van het stuk niet helemaal begrijpt. Er is wel degelijk 'wetenschappelijke kritiek' op IPCC rapporten, maar dat geldt net zo goed voor de meeste van de andere voorbeelden, zeker waar het roken betreft. Het gaat dan echter vaak om bijvoorbeeld kritiek op specifieke publicaties, die dan wordt gebruikt om een algehele hypothese in twijfel te trekken. Men vergeet echter dat je onderzoeken en kritieken in een veel bredere context dient te zien. Net als het recentelijke triomfantelijke geneuzel over een vermeende verklaring voor de effectiviteit van acupunctuur waarbij even wordt voorbij gegaan aan het feit dat acupunctuur in fatsoenlijke reviews geen enkel effect t.o.v. een placebo lijkt te hebben.

Het geneuzel van de Mos is natuurlijk gewoon van het niveau YEC, maar goed..de Mos.
      dinsdag 8 juni 2010 @ 00:09:55 #35
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_82476405
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 @ 00:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik denk dat je de strekking van het stuk niet helemaal begrijpt. Er is wel degelijk 'wetenschappelijke kritiek' op IPCC rapporten, maar dat geldt net zo goed voor de meeste van de andere voorbeelden, zeker waar het roken betreft. Het gaat dan echter vaak om bijvoorbeeld kritiek op specifieke publicaties, die dan wordt gebruikt om een algehele hypothese in twijfel te trekken. Men vergeet echter dat je onderzoeken en kritieken in een veel bredere context dient te zien. Net als het recentelijke triomfantelijke geneuzel over een vermeende verklaring voor de effectiviteit van acupunctuur waarbij even wordt voorbij gegaan aan het feit dat acupunctuur in fatsoenlijke reviews geen enkel effect t.o.v. een placebo lijkt te hebben.
    Dat snap ik, maar die onderzoeken waar kritiek op was werden wel door het IPCC gebruikt om belangrijke conclusies te trekken waar heel veel beleid op gebaseerd is. Andersom werkt het dus ook.
      dinsdag 8 juni 2010 @ 00:11:07 #36
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_82476462
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 @ 00:07 schreef Tarak het volgende:

[..]

Maar je gaat er vervolgens niet inhoudelijk op in?
    Ik vind mezelf niet kundig genoeg op dit gebied om er wetenschappelijk op in te gaan, maar ik kan je wel vertellen dat als jij dat wel wilt doen je toch echt met concreet bewijs moet komen.
    pi_82476611
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 00:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar die onderzoeken waar kritiek op was werden wel door het IPCC gebruikt om belangrijke conclusies te trekken waar heel veel beleid op gebaseerd is. Andersom werkt het dus ook.
    Ik heb nog geen echt serieuze kritieken gezien die de fundamenten van de IPCC rapporten echt serieus in twijfel trekken en daarbij is het natuurlijk ook weer zo dat die rapporten niet steunen op een enkel publicatietje. Het hele M&M verhaal is ook wat overtrokken en gehypt.
    pi_82477178
    Alsjeblieft zeg. Wat een walgelijke vertoning is dit toch. Jan Lul is de expert op het gebied van alles hoor.

Toch is 'global warming' of CO2-uitstoot niet een nijpend probleem in mijn ogen.
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
    pi_82480873
    De aarde warmt al bijna tien jaar lang niet meer op - ondanks een forse toename van de hoeveelheid CO2 [Koolzuurgas, hetzelfde als wat in frisdrank zit.

Mensen ademen het uit. Komt vrij bij verbranding.] in de atmosfeer. Tal van wetenschappers hebben hier op reeds op gewezen, maar men lijkt zich liever te baseren op theoretische modellen, waarin staat wat er zou moeten gebeuren, dan op wat er werkelijk gebeurt.

De meetgegevens laten zien dat de temperatuursstijging tot stilstand is gekomen. Van een rol van de mens in dit geheel blijkt niets.

bron en meer: http://www.klimatosoof.nl/node/463

pi_82481172
    1998 als eikpunt nemen
    pi_82481313
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 08:21 schreef kipknots het volgende:
    1998 als eikpunt nemen
    zoals je wilt... middeleeuwen waren warmer: http://www.klimatosoof.nl/node/454

pi_82481445
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 08:31 schreef bendk het volgende:

[..]

zoals je wilt... middeleeuwen waren warmer: http://www.klimatosoof.nl/node/454

[ afbeelding ]
    Dan is deze van je eigen link sterker

Waarbij je modelletjes 'toevallig' beiden al 20 jaar geleden stoppen...
    pi_82481536
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 08:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan is deze van je eigen link sterker

[ afbeelding ]

Waarbij je modelletjes 'toevallig' beiden al 20 jaar geleden stoppen...
    service van mij: de bijbehorende tekst die je vergat...

Klimaatactivisten en -onderzoekers (vaak is het onderscheid vaag) waren dolblij met de grafiek die volgens hen eindelijk bewees dat het in de afgelopen 1000 jaar nog nooit zo warm geweest was, en door wie kon dat anders komen dan door de perfide mens met zijn verslaving aan fossiele brandstoffen?
    Geen klimaatpublikatie of je kwam de grafiek er wel in tegen.

Maar inmiddels is de hockeystick ‘minder belangrijk’ geworden, beter gezegd: compleet in diskrediet geraakt.
    Dat kwam vooral door het speurwerk van twee Canadezen, Steve McIntyre en RossMcKitrick, dat later grotendeels bevestigd werd door twee Commissies van de Amerikaanse Akademie van Wetenschappen.
      dinsdag 8 juni 2010 @ 08:47:38 #44
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_82481557
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
    pi_82518392
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 08:46 schreef bendk het volgende:

[..]

service van mij: de bijbehorende tekst die je vergat...

Klimaatactivisten en -onderzoekers (vaak is het onderscheid vaag) waren dolblij met de grafiek die volgens hen eindelijk bewees dat het in de afgelopen 1000 jaar nog nooit zo warm geweest was, en door wie kon dat anders komen dan door de perfide mens met zijn verslaving aan fossiele brandstoffen?
    Geen klimaatpublikatie of je kwam de grafiek er wel in tegen.

Maar inmiddels is de hockeystick ‘minder belangrijk’ geworden, beter gezegd: compleet in diskrediet geraakt.
    Dat kwam vooral door het speurwerk van twee Canadezen, Steve McIntyre en RossMcKitrick, dat later grotendeels bevestigd werd door twee Commissies van de Amerikaanse Akademie van Wetenschappen.
    Uh, nee. Als in: Fout. Ongelijk. Verkeerd. Onjuist.
      dinsdag 8 juni 2010 @ 21:33:42 #46
    94405 Tarak
    pi_82519500
    Een beetje offtopic, geen wetenschappelijk filmpje maar wel leuk om te zien.

Bill Maher snijdt "Global Warming" aan in zijn show, presentatrice Amy Holmes blijkt een klimaatrealist te zijn en gaat er vol op in. Bill Maher probeert haar te ondermijnen met humor, het is wel duidelijk dat mevrouw Holmes net een tikkie intelligenter is, het lukt niet in ieder geval. Erg leuk om te zien want de klimaatrealisten komen nauwelijks aan het woord op prime time televisie:

dinsdag 8 juni 2010 @ 21:52:05 #47
    256363 ZoKanIkHetOok
    Also twitterte Zarathustra.
    pi_82520962
    De titel van dit topic alleen al.

Van die pseudo wetenschappers die wel even denken te weten dat de aarde niet opwarmt omdat het in Nederland eindelijk weer eens een beetje koud was van de winter.
      dinsdag 8 juni 2010 @ 21:54:10 #48
    256363 ZoKanIkHetOok
    Also twitterte Zarathustra.
    pi_82521126
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 07:56 schreef bendk het volgende:
    De aarde warmt al bijna tien jaar lang niet meer op
    Acherhaald. 1998 en 2005 waren de warmst gemeten jaren en 2009 staat op een gedeelde tweede plaats.

2010 is inmiddels ook weer hard op weg.
      dinsdag 8 juni 2010 @ 22:03:37 #49
    65394 Montov
    Dogmaticus Irritantus
    pi_82521922
    quote:
    Opwarming al zes decennia ongebroken

Uitgegeven: 8 juni 2010 18:58
    Laatst gewijzigd: 8 juni 2010 18:58

UTRECHT - Het huidige decennium is het warmste ooit en dit jaar komt in de top-5 van warmste jaren, volgens nieuwe meetgegevens die de Wereld Meteorologische Organisatie (WMO) in Kopenhagen heeft gepresenteerd.

Volgens de WMO staan de jaren 2001 tot en met 2009 allemaal in de lijst van 10 warmste jaren uit meetreeksen die teruggaan tot tenminste 1850.
    Alleen het jaar 2000 staat nog onder 1998, toen een krachtige El Niño zorgde voor een piek op de trendlijn.

Volgens het Met Office, het Britse equivalent van de KNMI, volgen de laatste 6 decennia elkaar nu op met steeds een hogere gemiddelde temperatuur.

Bevestiging
    “De cijfers bevestigen een voortzettende temperatuurstijging die grotendeels valt toe te schrijven aan de stijgende concentratie broeikasgassen in onze atmosfeer.
    Het laat duidelijk zien dat de opmerking dat klimaatverandering is gestopt onwaar is”, aldus Vicky Pope, hoofd klimaatadvies van het Met Office.
    Klimaatverdrag
    Op de eerste dag van de klimaattop in Kopenhagen beweerde Saoedi-Arabië dat er geen wetenschappelijke basis zou bestaan voor het klimaatverdrag. Rajendra Pachauri, hoofd van het IPCC, wees er vervolgens op dat de volledige klimaatwetenschappelijke gemeenschap het tegendeel beweert.

http://www.nu.nl/wetensch(...)nnia-ongebroken.html
    Ceci n'est pas beloofde opwarming.
    Géén kloon van tvlxd!
      dinsdag 8 juni 2010 @ 22:05:21 #50
    94405 Tarak
    pi_82522079
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 21:52 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
    De titel van dit topic alleen al.

Van die pseudo wetenschappers die wel even denken te weten dat de aarde niet opwarmt omdat het in Nederland eindelijk weer eens een beetje koud was van de winter.
    Zo flauw...er zijn genoeg wetenschappers die niet meegaan in de global warming hype.

Bob Carter (zie filmpje) is toch echt een wetenschapper. Ik las ooit ergens dat het gros van de milieuwetenschapper helemaal geloven in global warming, maar dat de natuurkundigen, geologen, biologen en chemici er veel sceptischer in staan. Dat zou dan ook te maken hebben met "waarom gaat iemand een studie doen?", milieuwetenschappers kiezen daar uit een soort groene bevlogenheid voor, terwijl een geoloog of een natuurkundige een ander type mens is.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')