abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82462444
Terwijl het VN-klimaatpanel IPCC de ene na de andere blunder maakt en het maar niet wil vlotten met de opwarming van de aarde, laten alle partijen, behalve de PVV, de belastingbetaler bont en blauw betalen aan een door de overheid gecreëerd doembeeld van metershoge zeespiegelstijgingen en verzengende hittegolven.

Het broeikasgas CO2 zou een opwarmend effect op de aarde hebben, maar de temperatuur op aarde koelt al sinds 1998 af.
Toch gaat politiek Den Haag, onder aanvoering van de Groene Kmer, schaamteloos verder met het bang maken van de mensheid voor een op handen zijnde ramp, veroorzaakt door menselijke CO2-uitstoot.
Om die ramp te keren moet de bang gemaakte burger flink in de buidel tasten.

Subsidies voor windmolens, voor ondergrondse CO2-opslag en voor zonnepanelen. Tal van belastingen en verboden, zoals een kilometerheffing, een kolenbelasting waardoor de energieprijzen weer zullen stijgen en een verbod op de gloeilamp”.
Alleen bij voldoende belastingafdracht zal Vader Staat het klimaat met een tweegradendoelstelling even een lesje leren!

In geen enkele tijdschaal uit het verleden is er een verband te vinden tussen CO2 en temperatuur. Er zijn in de geschiedenis perioden geweest met veel CO2 in de atmosfeer en lagere temperaturen en vice versa.
Bovendien, al zou CO2 dat opwarmende effect hebben, hoe is het dan te verklaren dat de concentratie CO2 in de atmosfeer sinds 1998 alleen maar is toegenomen, maar dat de gemiddelde temperatuur op aarde sinds dat jaar met een halve graad is gedaald?

Ik vroeg laatst tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer aan het KNMI hoe zij dit gevalletje van ‘Missing Heat’ wilde verklaren.
Het bleef angstvallig stil!

Ondanks het feit dat er zonnefysici zijn die een Kleine IJstijd voorspellen struikelen op het Hoofdkwartier van GroenLinks geitenbeien sokken types over elkaar heen om de hardwerkende Nederlandse burger meer belastingcenten uit de zakken te kloppen. ‘Zin in de Toekomst’, zo noemen ze dat bij GroenLinks.

Hun nieuwste vondst; een Kolenbelasting. Doel: Het reduceren van onze plantenvoedselvriend in weer en wind, CO2.
Hiermee schijnt de partij van de zogeheten ‘Green Deal’ niets te hebben geleerd van de mislukte en gelukkig ongedaan gemaakte vliegtax, waardoor Schiphol & Co miljoenen zijn misgelopen en nog steeds last hebben van reizigers die blijvend uitgeweken zijn naar luchthavens in België en Duitsland.

Sterker: De vliegtax staat gewoon weer in het GroenLinks verkiezingsprogram.

Wederom zou Nederland als enige land in Europa met een klimaatbelastingmaatregel komen die kant noch wal raakt. Hier gaan we onze vriend CO2 te zwaard en te vuur bestrijden, terwijl elders in Europa CO2 de lucht ingeblazen wordt alsof het een lieve lust is.
Door onze industrie onevenredig te benadelen moeten we niet gek staan te kijken dat de industrie en de daarbij behorende werkgelegenheid Nederland verlaten. Een extra belasting op kolen zal leiden tot een prijsstijging van de energiekosten.
Bovendien wordt ons land in haar energievoorziening afhankelijk van andere landen.

De Partij voor de Vrijheid pleit voor een onderscheid tussen de begrippen klimaat en milieu en de begrippen klimaat en energie.
Het wil een tastbaar milieubeleid, waar mensen die de leefomgeving aantasten keihard worden aangepakt, het wil een energiebeleid zonder subsidies, waar de wet van vraag en aanbod geldt en waar ruimte is voor kernenergie.

De mensheid is slechts verantwoordelijk voor 3 a 4% van de totale CO2-uitstoot, de rest wordt veroorzaakt door natuurlijke bronnen, zoals vulkanen, oceanen en moerassen. Willen we die ook een blauwe belastingenvelop sturen?
Richard de Mos is namens de PVV lid van de Tweede Kamer

Bendk: Ik onderstreep twee dingen, de eerste is dat politici elkaar maar napraten zonder enige bewijs te geven en het is niet meer dan een aangename truc geworden om nog meer belasting te kunnen heffen.
That's all.

De VVD heeft toegezegd om een onderzoek in te stellen naar de rapporten van het IPCC, we horen niets meer !

bron: http://forum.fok.nl/rde/post_topic/56
nothing will change without a rebel
pi_82462512
Nu wachten op de linkse stemmer
AJAX AMSTERDAM!
  maandag 7 juni 2010 @ 20:23:52 #3
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_82462598
Ontkennen van het probleem helpt niet!!!
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  maandag 7 juni 2010 @ 20:27:49 #4
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_82462861
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:23 schreef TomLievense het volgende:
Ontkennen van het probleem helpt niet!!!
Instemmen met een probleem dat er niet is zet wel zoden aan de dijk...
  maandag 7 juni 2010 @ 20:28:22 #5
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_82462884
Oh, de Aarde is afgekoeld zeg je?

Wat een leuke BRON heb je daarvoor.
  maandag 7 juni 2010 @ 20:33:10 #6
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_82463174
Inderdaad! Ik heb vandaag met een co2 poederblusser mogen oefenen en wat blijkt? Dat spul is hartstikke koud! Wel -80 graden celcius! Ergo - meer co2 = afkoeling van de aarde!!!

Siamo Tutti Antifascisti!
pi_82463208
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:21 schreef bendk het volgende:
Het broeikasgas CO2 zou een opwarmend effect op de aarde hebben, maar de temperatuur op aarde koelt al sinds 1998 af.
Sigaretten zouden zogenaamd ook dodelijk zijn, toch is de wereldbevolking gegroeid sinds er sigaretten zijn. Kamervragen!

Niet dat het zin heeft om op Richard de Mos te reageren, maar hier is dan die opwarming:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/8400905.stm

Thank you very much, geen probleem.
pi_82463216
Daarom PVV
  maandag 7 juni 2010 @ 20:34:00 #9
295457 TomLievense
pi_82463237
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:27 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Instemmen met een probleem dat er niet is zet wel zoden aan de dijk...
Nog zo iemand. Het probleem is er wel.
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_82463364
Ik vind richard de mos en de PVV een verachtelijke partij, maar dit is een goed geschreven stuk.
  maandag 7 juni 2010 @ 20:38:08 #11
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_82463496
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:34 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Nog zo iemand. Het probleem is er wel.
Als jij nou eens voor maatregelen gaat betalen aangezien jij gelooft dat er problemen zijn.
Ik behoud me dan het recht voor er niet voor te gaan betalen aangezien ik dat niet geloof.
  maandag 7 juni 2010 @ 20:41:53 #12
295457 TomLievense
pi_82463723
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:38 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Als jij nou eens voor maatregelen gaat betalen aangezien jij gelooft dat er problemen zijn.
Ik behoud me dan het recht voor er niet voor te gaan betalen aangezien ik dat niet geloof.
Ontkenners zullen ook last krijgen van de problemen.
pi_82464326
Merkwaardig dat men politici wel gelooft als zij beloften (voorspellingen doen die betrekking hebben op het jaar 2037 .. eh tikfoutje .. 2337 terwijl iedereen uit ervaring wet dat politici alleen op success op korte termijn uit zijn, met name op herverkiezing. Daarvoor wordt geen middel geschuwd, bangmakerij is een geliefd middel:
- als wij tegen Europa zouden stemmen dan zou de holocaust weer terugkomen, ging het licht uit etc.
- als wij moslims toelaten dan komt het einde van Nederland dichterbij
- als wij geen CO2 heffingen doen, dan verdwijnt Nederland onder water,
- etc, etc

Onder het mom van het milieu zijn wij als burger gigantisch uitgemolken, al het geld is naar falend overheidsbeleid en linkse hobbies gegaan.

Het verschil tussen Wilders en Halsema is dat Wilders beweert dat we iets gaan verdienen als we het moslim probleem oplossen. Halsema wil het milieu probleem ten koste van heel veel geld (heffingen) oplossen.
Beiden geloof ik niet, maar de ideeen van de PVV kosten iig geen geld.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  maandag 7 juni 2010 @ 21:21:25 #14
295457 TomLievense
pi_82466299
quote:
Onder het mom van het milieu zijn wij als burger gigantisch uitgemolken, al het geld is naar falend overheidsbeleid en linkse hobbies gegaan.
Gelul
  maandag 7 juni 2010 @ 22:02:19 #15
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_82468765
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:41 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Ontkenners zullen ook last krijgen van de problemen.
Tsja, dat geloof jij, en geloof is een heikele zaak, ook in dezen.
pi_82470532
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:38 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Iemand met de gebruikersnaam DrDarwin zou het verschil tussen geloof en wetenschap moeten kunnen zien, zou je denken...

En het bewijs dat de aarde aan het opwarmen is blijkt wel overweldigend aanwezig.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_82472393
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:21 schreef bendk het volgende:

Hier ga je al de fout in. Dit is namelijk klinkklare nonsens. Er is al jaren een stijgende trend waarneembaar in de wereldtemperatuur.

Succes met je topic.
  maandag 7 juni 2010 @ 23:07:42 #18
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_82472970
Opwarming van de aarde lijkt me een redelijk vaststaand iets, naar mijn mening is de rol van de mens hierin wel redelijk twijfelachtig.

Verder ben ik helemaal voor zuinig omgaan met fosiele brandstoffen, hoe zuiniger we ermee omgaan, hoe langer we ervan kunnen genieten.
Kom daarom maar op met de windmolens, zonnepanelen, zuinige auto's en kerncentrales.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_82473035
quote:
Op maandag 7 juni 2010 23:07 schreef DroogDok het volgende:
Opwarming van de aarde lijkt me een redelijk vaststaand iets, naar mijn mening is de rol van de mens hierin wel redelijk twijfelachtig.
Zelfs daarover is er bij de deskundigen maar verdomd weinig twijfel.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 7 juni 2010 @ 23:12:28 #20
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_82473271
quote:
Op maandag 7 juni 2010 @ 23:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Inderdaad, dat beetje invloed valt al nier meer terug te draaien.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 7 juni 2010 @ 23:13:11 #21
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_82473309
quote:
Op maandag 7 juni 2010 22:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Iemand met de gebruikersnaam DrDarwin zou het verschil tussen geloof en wetenschap moeten kunnen zien, zou je denken...

En het bewijs dat de aarde aan het opwarmen is blijkt wel overweldigend aanwezig.
Dat bewijs is nogal arbitrair en er is teveel geld mee gemoeid.
  maandag 7 juni 2010 @ 23:14:53 #22
295457 TomLievense
pi_82473409
quote:
Op maandag 7 juni 2010 22:02 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Tsja, dat geloof jij, en geloof is een heikele zaak, ook in dezen.
Je noemt je DrDarwin, wat ik een leuke naam vind als student Aquatische Ecologie. Als Darwinist zou jezelf de volgende dingen moeten beseffen.
  • Wat de gevolgen zijn van de teruglopende biodiversiteit
  • Dat zeer geleidelijke ontwikkelingen voor de aarde zeer belangrijke zijn (Darwin durfde die mening niet een te ventileren uit angst voor de kerk)

Maar waarschijnlijk bedoel jij met Darwin 'survival of the fittest', wat slecht vertaald 'recht van de sterksten betekent', maar eigenlijk 'het recht van de best aangepasten betekent'.
  • Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
      maandag 7 juni 2010 @ 23:15:41 #23
    199535 DroogDok
    Sandcastle
    pi_82473456
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 23:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach dat zou kunnen, bij deskundigen is er ook weinig twijfel over het bestaan van god.

Laten we gewoon zuinig aan doen met wat we hebben en zien waar het schip strand.
    "We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
      maandag 7 juni 2010 @ 23:16:05 #24
    277031 Zhe-AnGeL
    Ikke ist lievt
    pi_82473479
    Ze hebben toch chemtrails enzo?
    Snollebolt
      maandag 7 juni 2010 @ 23:16:09 #25
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_82473485
    quote:
    Op maandag 7 juni 2010 @ 23:14 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Je noemt je DrDarwin, wat ik een leuke naam vind als student Aquatische Ecologie. Als Darwinist zou jezelf de volgende dingen moeten beseffen.
  • Wat de gevolgen zijn van de teruglopende biodiversiteit
  • Dat zeer geleidelijke ontwikkelingen voor de aarde zeer belangrijke zijn (Darwin durfde die mening niet een te ventileren uit angst voor de kerk)

Maar waarschijnlijk bedoel jij met Darwin 'survival of the fittest', wat slecht vertaald 'recht van de sterksten betekent', maar eigenlijk 'het recht van de best aangepasten betekent'.
  • Wat een fraai stukje pseudo-sociaal-Darwinisme.
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')