Mwah, het maakt me niet eens uit wat je 'gelooft' of 'wil geloven'.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:05 schreef Tarak het volgende:
[..]
Zo flauw...er zijn genoeg wetenschappers die niet meegaan in de global warming hype.
Bob Carter (zie filmpje) is toch echt een wetenschapper. Ik las ooit ergens dat het gros van de milieuwetenschapper helemaal geloven in global warming, maar dat de natuurkundigen, geologen, biologen en chemici er veel sceptischer in staan. Dat zou dan ook te maken hebben met "waarom gaat iemand een studie doen?", milieuwetenschappers kiezen daar uit een soort groene bevlogenheid voor, terwijl een geoloog of een natuurkundige een ander type mens is.
Helaas alleen geen wetenschappers die middels serieuze publicaties in wetenschappelijke bladen de globalwarminghype ontkrachten, en daar gaat het toch een beetje om.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:05 schreef Tarak het volgende:
[..]
Zo flauw...er zijn genoeg wetenschappers die niet meegaan in de global warming hype.
Ze ontkrachten ook niks. Ze nuanceren de beeldvorming.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Helaas alleen geen wetenschappers die middels serieuze publicaties in wetenschappelijke bladen de globalwarminghype ontkrachten, en daar gaat het toch een beetje om.
Ontkrachten is nogal een groot woord.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 @ 22:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Helaas alleen geen wetenschappers die middels serieuze publicaties in wetenschappelijke bladen de globalwarminghype ontkrachten, en daar gaat het toch een beetje om.
Als je zegt dat er geen opwarming is sinds 1998 en dat het allemaal de zon is en dat weet ik veel wat, dan nuanceer je niets, dan fantaseer je.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:13 schreef waht het volgende:
[..]
Ze ontkrachten ook niks. Ze nuanceren de beeldvorming.
Nou niet echt, ik zou verwachten dat je dat soort dingen juist met nuance moet aanpakken, anders kom je ook nergens.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 @ 22:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
Globalwarminghype ook, dus ja, grote woorden vragen om grote woorden.
Die meneer komt niet op mij over als een wetenschapper.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als je zegt dat er geen opwarming is sinds 1998 en dat het allemaal de zon is en dat weet ik veel wat, dan nuanceer je niets, dan fantaseer je.
Waar moeten we 'komen'? Je nuanceert 'evolutie is een leugen' niet, je verwerpt het, en je wijst erop dat het niet ontkracht is. Maar ja, met 'global warming hype' kan je overal naartoe. Het is nogal hol, inhoudsloos, dus het verwijt dat ontkrachten een groot woord is, deert mij in ieder geval niet, en ik vind het ook geen verkeerd woord als we het hebben over een hol, vaag begrip als 'globalwarminghype'.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou niet echt, ik zou verwachten dat je dat soort dingen juist met nuance moet aanpakken, anders kom je ook nergens.
Welke hypothese. Want ik begrijp nu dat 'globalwarminghype' ook op vanalles kan slaan, waar slaat 'deze hypothese' op? En wat is het verschil?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:22 schreef Fir3fly het volgende:
Er is wel een groot verschil tussen de evolutietheorie en deze hypothese.
Waar blijft dan het wetenschappelijke bewijs dat CO2 de oorzaak is?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als je zegt dat er geen opwarming is sinds 1998 en dat het allemaal de zon is en dat weet ik veel wat, dan nuanceer je niets, dan fantaseer je.
Aan de hypothese dat de aarde de afgelopen decennia aan het opwarmen is wordt ongeveer evenveel getwijfeld hoorquote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:22 schreef Fir3fly het volgende:
Er is wel een groot verschil tussen de evolutietheorie en deze hypothese.
Als ik goed heb opgelet pleit jij voor de hypothese dat de mens verantwoordelijk is voor de veranderingen in het klimaat. Deze hypothese bedoel ik dus.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 @ 22:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Welke hypothese. Want ik begrijp nu dat 'globalwarminghype' ook op vanalles kan slaan, waar slaat 'deze hypothese' op? En wat is het verschil?
Precies. Aan beiden kanten wordt er gekrijsd. Het is echt niet alleen maar een klimaathype.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
Globalwarminghype ook, dus ja, grote woorden vragen om grote woorden.
Niet voor de PVV.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:24 schreef Tarak het volgende:
[..]
Waar blijft dan het wetenschappelijke bewijs dat CO2 de oorzaak is?
Want daar gaat het om.
Klopt. Het is een broeikasgas. Dat is het hele idee. (Overigens kan het wel tot verzuring van de zeeën leiden, wat soortement schadelijk en in feite dodelijk is voor het huidige ecosysteem, maar goed, daar gaat het over het algemeen niet over.)quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:24 schreef Tarak het volgende:
En voor de duidelijkheid: CO2 is GEEN vervuiling! Het is geen fijnstof of kwikdamp.
Ja. Die "hypothese" staat als een huis, mocht je het nieuws van de afgelopen twintig jaar niet hebben gevolgd. De vraag is in hoeverre er een verschil is tussen de klimaatveranderingstheorie en de evolutiehypothese? Wat mij betreft bar weinig. Sterker nog, gezien de argumenten tegen de theorie en de hypothese vaak op elkaar lijken, kunnen we ons voorstellen dat de argumenten vóór misschien ook op elkaar lijken. (Nee, dat zou ik logisch gezien niet zeggen, maar goed, maar toch, en dus, en zo.)quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als ik goed heb opgelet pleit jij voor de hypothese dat de mens verantwoordelijk is voor de veranderingen in het klimaat.
Nou, nee hoor.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:24 schreef Tarak het volgende:
[..]
Waar blijft dan het wetenschappelijke bewijs dat CO2 de oorzaak is?
Want daar gaat het om.
Het publiek debat wellicht, het YouTube-filmpjesdebat misschien, maar het wetenschappelijk debat is die fase al een decennia of wat voorbij.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:24 schreef Tarak het volgende:
Nogmaals, het debat gaat niet over temperatuurstijging, het debat gaat over is er een causaal verband tussen een toename van CO2 in de atmosfeer en global warming.
Heheh, true.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het publiek debat wellicht, het YouTube-filmpjesdebat misschien, maar het wetenschappelijk debat is die fase al een decennia of wat voorbij.
Het is mijn vermoeden dat meestal de waarheid niet in het midden ligt, maar meestal aan het uiteinde. Ik bedoel, stel je voor, twee mensen doen een uitspraak en de waarheid ligt meestal in het midden? Onwaarschijnlijk! In dit geval, jouw voorbeeld, wordt er dan ook nog eens gebruik gemaakt van een soortement vals dilemma, want het gaat helemaal niet tussen 'er is geen probleem' en 'het is het einde van de wereld'. Het mediadebat gaat tussen "sceptici" die zeggen dat er 'lalala niets aan de hand is' of dat het de zon is of juist niet of het wordt niet warmer of het was warmer, of whatever, enerzijds en de wetenschap die zegt dat een verhoging van broeikasgasconcentratie in de atmosfeer zus en zo ten gevolge heeft anderzijds. De waarheid ligt hier duidelijk niet in het midden.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:31 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
De waarheid ligt zoals gebruikelijk weer eens in het midden. De aarde warmt op, maar het is niet het einde van de wereld.
Maar als het niet door mensen komt, waarom moet je dan miljarden in investeren?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:35 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Nou, nee hoor.
Of het door CO2 komt of door een 'natuurlijk proces', mij maakt het geen flikker uit.
Dat het gebeurt, dat telt.
Hierin zijn 'mensen die de klimaatwarming ontkennen' geen helden, maar dwazen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |