abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 juni 2010 @ 22:11:16 #51
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_82522596
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 22:05 schreef Tarak het volgende:

[..]

Zo flauw...er zijn genoeg wetenschappers die niet meegaan in de global warming hype.

Bob Carter (zie filmpje) is toch echt een wetenschapper. Ik las ooit ergens dat het gros van de milieuwetenschapper helemaal geloven in global warming, maar dat de natuurkundigen, geologen, biologen en chemici er veel sceptischer in staan. Dat zou dan ook te maken hebben met "waarom gaat iemand een studie doen?", milieuwetenschappers kiezen daar uit een soort groene bevlogenheid voor, terwijl een geoloog of een natuurkundige een ander type mens is.
Mwah, het maakt me niet eens uit wat je 'gelooft' of 'wil geloven'.

Ik kijk enkel naar de globale temperatuur en hoe die zich ontwikkelt.

Ik ben tegen de klimaathype, ik ben tegen politici die de klimaathype gebruiken om geld af te troggelen an burgers, maar ik ga niet expres de feiten lopen ontkennen.

De aarde warmt vooralsnog gewoon op. Hoe dat over 50 jaar gaat? Geen idee. Voor mijn part gooien we alle klimaatwetgeving het raam uit. Maar de feiten staan er.
pi_82522624
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 22:05 schreef Tarak het volgende:

[..]

Zo flauw...er zijn genoeg wetenschappers die niet meegaan in de global warming hype.
Helaas alleen geen wetenschappers die middels serieuze publicaties in wetenschappelijke bladen de globalwarminghype ontkrachten, en daar gaat het toch een beetje om.
pi_82522798
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 22:11 schreef Monidique het volgende:

[..]

Helaas alleen geen wetenschappers die middels serieuze publicaties in wetenschappelijke bladen de globalwarminghype ontkrachten, en daar gaat het toch een beetje om.
Ze ontkrachten ook niks. Ze nuanceren de beeldvorming.

Het belang van 'global warming' (hoe waarheid het ook is) wordt schromelijk overschat.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 22:14:02 #54
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_82522834
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 @ 22:11 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ontkrachten is nogal een groot woord.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_82522999
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 22:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ontkrachten is nogal een groot woord.
Globalwarminghype ook, dus ja, grote woorden vragen om grote woorden.
pi_82523052
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 22:13 schreef waht het volgende:

[..]

Ze ontkrachten ook niks. Ze nuanceren de beeldvorming.
Als je zegt dat er geen opwarming is sinds 1998 en dat het allemaal de zon is en dat weet ik veel wat, dan nuanceer je niets, dan fantaseer je.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 22:17:24 #57
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_82523108
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 @ 22:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou niet echt, ik zou verwachten dat je dat soort dingen juist met nuance moet aanpakken, anders kom je ook nergens.
pi_82523278
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 22:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Als je zegt dat er geen opwarming is sinds 1998 en dat het allemaal de zon is en dat weet ik veel wat, dan nuanceer je niets, dan fantaseer je.
Die meneer komt niet op mij over als een wetenschapper.

Wellicht was het een uitgesproken commentator of een zelfbenoemd expert of een PVV-kamerlid.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_82523371
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 22:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nou niet echt, ik zou verwachten dat je dat soort dingen juist met nuance moet aanpakken, anders kom je ook nergens.
Waar moeten we 'komen'? Je nuanceert 'evolutie is een leugen' niet, je verwerpt het, en je wijst erop dat het niet ontkracht is. Maar ja, met 'global warming hype' kan je overal naartoe. Het is nogal hol, inhoudsloos, dus het verwijt dat ontkrachten een groot woord is, deert mij in ieder geval niet, en ik vind het ook geen verkeerd woord als we het hebben over een hol, vaag begrip als 'globalwarminghype'.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 22:22:18 #60
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_82523464
Er is wel een groot verschil tussen de evolutietheorie en deze hypothese .
pi_82523555
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 22:22 schreef Fir3fly het volgende:
Welke hypothese. Want ik begrijp nu dat 'globalwarminghype' ook op vanalles kan slaan, waar slaat 'deze hypothese' op? En wat is het verschil?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 22:24:44 #62
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_82523626
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 22:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Waar blijft dan het wetenschappelijke bewijs dat CO2 de oorzaak is?
Want daar gaat het om.
Nogmaals, het debat gaat niet over temperatuurstijging, het debat gaat over is er een causaal verband tussen een toename van CO2 in de atmosfeer en global warming. En vervolgens over de vraag is er een verband tussen menselijk handelen en toename van CO2.
Op die vragen hangt het, en daar zijn nog geen bewijzen voor.

En voor de duidelijkheid: CO2 is GEEN vervuiling! Het is geen fijnstof of kwikdamp.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_82523633
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 22:22 schreef Fir3fly het volgende:
Aan de hypothese dat de aarde de afgelopen decennia aan het opwarmen is wordt ongeveer evenveel getwijfeld hoor
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 22:25:22 #64
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_82523670
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 @ 22:23 schreef Monidique het volgende:

[..]

Welke hypothese. Want ik begrijp nu dat 'globalwarminghype' ook op vanalles kan slaan, waar slaat 'deze hypothese' op? En wat is het verschil?
Als ik goed heb opgelet pleit jij voor de hypothese dat de mens verantwoordelijk is voor de veranderingen in het klimaat. Deze hypothese bedoel ik dus.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 22:31:35 #65
256363 ZoKanIkHetOok
pi_82524058
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 22:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

Precies. Aan beiden kanten wordt er gekrijsd. Het is echt niet alleen maar een klimaathype.

De 'climate-gate' hype is al net zo schadelijk, vol grote woorden, krijsende mensen, en opgeklopte leugens.

De waarheid ligt zoals gebruikelijk weer eens in het midden. De aarde warmt op, maar het is niet het einde van de wereld. Het vraagt om adequaat handelen, maar niet om overdreven hysterie.

Dat je als partij vraagtekens zet bij hoe de wereldwijde (en nationale) machtebbers reageren op de klimaatverandering, en of ze daarin op slinkse wijze ook misbruik proberen te maken van goedgelovigen door zo geld binnen te harken, dat is goed. Dat je vraagtekens zet bij of de opwarming man-made is, tsja. Doe maar. Van mij mag het. Dat je je afvraagt of we nu al wel kunnen weten hoe het over 50 jaar is, ook goed. Maar Wilders gaat nog verder. Hij vraagt zich af of de aarde überhaupt wel is opgewarmd.. Nou sorry hoor, maar dat is niet 'realistisch en rebels'. Dat is clownesk.

IEDEREEN die de globale temperatuur in de gaten houdt, ziet wat er gebeurt. "Henk en Ingrid" (om in PVV termen te blijven) zullen zien dat Europa en Noord-Amerika het koud hadden afgelopen winter. De rest van Nederland ziet op dat moment dat het op Spitsbergen regent (waanzin) en dat het op Groenland 14 graden is (extreem) en dat alle andere gebieden op aarde ook warme anomalieen vertonen.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 22:32:09 #66
256363 ZoKanIkHetOok
pi_82524104
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 22:24 schreef Tarak het volgende:

[..]

Want daar gaat het om.

Niet voor de PVV.

Die denken dat de aarde überhaupt niet opwarmt.
pi_82524111
quote:

En voor de duidelijkheid: CO2 is GEEN vervuiling! Het is geen fijnstof of kwikdamp.
Klopt. Het is een broeikasgas. Dat is het hele idee. (Overigens kan het wel tot verzuring van de zeeën leiden, wat soortement schadelijk en in feite dodelijk is voor het huidige ecosysteem, maar goed, daar gaat het over het algemeen niet over.)
pi_82524333
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 22:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Als ik goed heb opgelet pleit jij voor de hypothese dat de mens verantwoordelijk is voor de veranderingen in het klimaat.
Ja. Die "hypothese" staat als een huis, mocht je het nieuws van de afgelopen twintig jaar niet hebben gevolgd. De vraag is in hoeverre er een verschil is tussen de klimaatveranderingstheorie en de evolutiehypothese? Wat mij betreft bar weinig. Sterker nog, gezien de argumenten tegen de theorie en de hypothese vaak op elkaar lijken, kunnen we ons voorstellen dat de argumenten vóór misschien ook op elkaar lijken. (Nee, dat zou ik logisch gezien niet zeggen, maar goed, maar toch, en dus, en zo.)
  dinsdag 8 juni 2010 @ 22:35:46 #69
256363 ZoKanIkHetOok
pi_82524334
quote:

[..]

Want daar gaat het om.
Nou, nee hoor.

Of het door CO2 komt of door een 'natuurlijk proces', mij maakt het geen flikker uit.

Dat het gebeurt, dat telt.

Hierin zijn 'mensen die de klimaatwarming ontkennen' geen helden, maar dwazen.
pi_82524465
quote:
Nogmaals, het debat gaat niet over temperatuurstijging, het debat gaat over is er een causaal verband tussen een toename van CO2 in de atmosfeer en global warming.
Het publiek debat wellicht, het YouTube-filmpjesdebat misschien, maar het wetenschappelijk debat is die fase al een decennia of wat voorbij.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 22:40:02 #71
256363 ZoKanIkHetOok
pi_82524646
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 22:37 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het publiek debat wellicht, het YouTube-filmpjesdebat misschien, maar het wetenschappelijk debat is die fase al een decennia of wat voorbij.
Heheh, true.
pi_82524760
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 22:31 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
De waarheid ligt zoals gebruikelijk weer eens in het midden. De aarde warmt op, maar het is niet het einde van de wereld.
Het is mijn vermoeden dat meestal de waarheid niet in het midden ligt, maar meestal aan het uiteinde. Ik bedoel, stel je voor, twee mensen doen een uitspraak en de waarheid ligt meestal in het midden? Onwaarschijnlijk! In dit geval, jouw voorbeeld, wordt er dan ook nog eens gebruik gemaakt van een soortement vals dilemma, want het gaat helemaal niet tussen 'er is geen probleem' en 'het is het einde van de wereld'. Het mediadebat gaat tussen "sceptici" die zeggen dat er 'lalala niets aan de hand is' of dat het de zon is of juist niet of het wordt niet warmer of het was warmer, of whatever, enerzijds en de wetenschap die zegt dat een verhoging van broeikasgasconcentratie in de atmosfeer zus en zo ten gevolge heeft anderzijds. De waarheid ligt hier duidelijk niet in het midden.

Zoals het meestal niet in het midden ligt.
pi_82524843
Maar goed, ik geloof het wel, .
  † In Memoriam † dinsdag 8 juni 2010 @ 22:42:48 #74
230491 Zith
pls tip
pi_82524856
Burgers die dit niet geloven en zichzelf rechts noemen

De klimaatsverandering is al lang geïntegreerd in het grote bedrijfsleven, en dat is niet alleen PR. First-movers zullen overwinnen dus zijn ze er allemaal op aan het innoveren.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 22:49:18 #75
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_82525300
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 22:35 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Nou, nee hoor.

Of het door CO2 komt of door een 'natuurlijk proces', mij maakt het geen flikker uit.

Dat het gebeurt, dat telt.

Hierin zijn 'mensen die de klimaatwarming ontkennen' geen helden, maar dwazen.
Maar als het niet door mensen komt, waarom moet je dan miljarden in investeren?
Want dat willen de groene milieu apocalyptici.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')