abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 juli 2010 @ 15:30:04 #151
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_83960085
quote:
Op maandag 12 juli 2010 13:36 schreef tsjas het volgende:

[..]

Goed onderbouwd man.
Jij bent zeker zo eentje die verkondigd dat god bestaat. En maar vol blijven houden dat de aarde plat is...
Als iemand beweert dat er géén klimaatprobleem is moet ik daar dan serieus over in discussie gaan? Je vergeet even dat diegene waarop ik reageerde ook geen argumenten gaf. Als iemand argumentloos iets (mijns inziens) wetenschappelijke studies (die hij nooit gelezen heeft) als onzin verklaart moet ik daar dan mee in discussie gaan. Zou diegene door mij overtuigd worden? Ik denk het niet.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_83960301
quote:
Op maandag 12 juli 2010 13:35 schreef tsjas het volgende:
Vaak genoeg meegemaakt dat het KNMI aangeeft dat het bijvoorbeeld morgen 30 graden wordt en dat het dan 20 blijkt te zijn en toch in het nieuws de dag erop volhouden dat het zo ongelooflijk warm is geweest. Het lijkt er sterk op dat ze hun eigen voorspellingen in de boeken als gemeten temperaturen schrijven...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 12 juli 2010 @ 15:41:09 #153
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_83960545
quote:
Op maandag 12 juli 2010 15:26 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Eh, en wat wil je hiermee zeggen? Dit bewijst hooguit dat er *shocking* fouten worden gemaakt door mensen. Het bewijst echter totaal niet dat er géén global warming/climate change is.
Natuurlijk is er geen bewijs dat er geen global warming/climate change is. Er is ook geen bewijs dat god niet bestaat.

Waar het om gaat is dat er geen enkel bewijs is voor een "man made global warmi6ng". Punt.

Iedereen kan honderden dingen verzinnen waarvan niet te bewijzen valt dat ze niet bestaan.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_83960579
Gezien de belachelijke "argumenten" ga ik er maar vanuit dat Dhalsim en tsjas niet serieus te nemen trollklonen zijn.
  maandag 12 juli 2010 @ 15:43:26 #155
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_83960633
quote:
Op maandag 12 juli 2010 15:41 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Waar het om gaat is dat er geen enkel bewijs is voor een "man made global warmi6ng". Punt.
En dan? Weer kolencentrales bouwen en SUV's kopen?
  maandag 12 juli 2010 @ 15:50:36 #156
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83960930
quote:
Op maandag 12 juli 2010 15:41 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Natuurlijk is er geen bewijs dat er geen global warming/climate change is. Er is ook geen bewijs dat god niet bestaat.

Iedereen kan honderden dingen verzinnen waarvan niet te bewijzen valt dat ze niet bestaan.
Godver zeg.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 12 juli 2010 @ 16:00:55 #157
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_83961379
quote:
Op maandag 12 juli 2010 15:30 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Als iemand beweert dat er géén klimaatprobleem is moet ik daar dan serieus over in discussie gaan? Je vergeet even dat diegene waarop ik reageerde ook geen argumenten gaf. Als iemand argumentloos iets (mijns inziens) wetenschappelijke studies (die hij nooit gelezen heeft) als onzin verklaart moet ik daar dan mee in discussie gaan. Zou diegene door mij overtuigd worden? Ik denk het niet.
Wat versta jij onder een "klimaatprobleem"?

Het klimaat is geen statisch iets. Het klimaat op aarde en op iedere andere planeet is voortdurend aan verandering onderhevig. Dat dat voor ons een probleem is, lijkt me evident. We (de mensheid) zou er dan ook goed aan doen om zich voor te bereiden op veranderingen in het klimaat.

Dat is wat anders dan te claimen dat wij bij machte zijn om het klimaat te "beheersen" om vervolgens een handel in CO2-emissies op te zetten waar miljarden in omgaat. Je hoeft niet zo heel slim te zijn om in te zien dat er heel andere belangen ten grondslag liggen aan dit slecht opgezette toneelstuk dan het klimaat.

Laten we met beide benen op de grond blijven staan en actie ondernemen tegen milieuvervuiling, het kappen van de oerwouden en het gebruik van fossiele brandstoffen als primaire energiebron. Dat zijn namelijk zaken die binnen de mogelijkheden liggen van ons menselijk kunnen. Het klimaat beheersen is dat niet.
pi_83962034
quote:
Op maandag 12 juli 2010 16:00 schreef Dhalsim het volgende:

Laten we met beide benen op de grond blijven staan en actie ondernemen tegen milieuvervuiling, het kappen van de oerwouden en het gebruik van fossiele brandstoffen als primaire energiebron. Dat zijn namelijk zaken die binnen de mogelijkheden liggen van ons menselijk kunnen. Het klimaat beheersen is dat niet.
Het klimaat beheersen hoezo zou dat niet binnen de mogelijkheden van ons menselijk kunnen liggen.

En waarom heeft de CO2 stijging in onze atmosfeer geen invloed op ons klimaat.

Zonder CO2 in onze atmosfeer was het gemiddeld -15 celcius op de aarde.

Hoe wil jij een maatschappij die alleen nog maar mega kapitalistisch is gaan veranderen om toch deze extranaliteiten die bij onze moderne levenswijze horen aan te pakken. Wanneer er bijvoorbeeld een heffing op hout gezet wordt, dan wordt deze ook wel weer als linkse hobby afgeschilderd en staat er wel weer een andere troll op.

Die CO2 heffing is mijns inziens niet eens zo dom, maar dan moet deze wel uniform ingevoerd worden, en dus niet gratis rechten voor grote vervuilers uitdelen.
pi_83963034
quote:
Laten we met beide benen op de grond blijven staan en actie ondernemen tegen milieuvervuiling, het kappen van de oerwouden en het gebruik van fossiele brandstoffen als primaire energiebron. Dat zijn namelijk zaken die binnen de mogelijkheden liggen van ons menselijk kunnen.
Nou, ik denk niet dat veel lieden hier die het klimaatprobleem alleen maar als een overheidscomplot zien om geld uit hun portemonne te halen zich wel drukl maken om de problemen die jij noemt (ik voeg er zelf de biodiversiteitscrisis nog even aantoe). Als ze al erkennen dat die problemen bestaan (ik denk even aan de pogingen om zure regen te bagatelliseren).
  maandag 12 juli 2010 @ 16:34:17 #160
295457 TomLievense
pi_83963082
quote:

[..]

Wat versta jij onder een "klimaatprobleem"?
Het gaat daarbij om de som van alle problemen veroorzaakt door de klimaat opwarming, maar ook zure regen en dergelijke. Een heel breed bergrip dus.
quote:
Dat is wat anders dan te claimen dat wij bij machte zijn om het klimaat te "beheersen" om vervolgens een handel in CO2-emissies op te zetten waar miljarden in omgaat. Je hoeft niet zo heel slim te zijn om in te zien dat er heel andere belangen ten grondslag liggen aan dit slecht opgezette toneelstuk dan het klimaat.
Over welke belangen heb je het dan?
quote:
En daar helpt een CO2 heffing niet bij?
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_83963928
Ik kom even op het volgende terug:
quote:
Op zondag 11 juli 2010 06:35 schreef Dhalsim het volgende:
Het feit dat de aanhangers van de theorie gebruik hebben gemaakt van structurele manipulatie van gegevens,
Het Muir Russell onderzoek heeft naar deze claims gekeken en geconstateerd:
quote:
"We find that CRU was not in a position to withhold access to such data or tamper with it," it says.
Wat betreft het beschikbaar zijn van de data en de manipulatie ervan:
quote:
"We demonstrated that any independent researcher can download station data directly from primary sources and undertake their own temperature trend analysis".
En was dit nou erg lastig? Nee:
quote:
Writing computer code to process the data "took less than two days and produced results similar to other independent analyses. No information from CRU was needed to do this".
Dus de conclusie was heel simpel:
quote:
Sir Muir commented: "So we conclude that the argument that CRU has something to hide does not stand up".
Sterker nog:
quote:
It's very clear that anyone who'd be competent enough to analyse the data would know where to find it.

"It's also clear that anyone competent could perform their own analysis without let or hindrance."
Yep zo simpel is dat, maar niet verrassend, want al die analyses zijn wel door de echte skeptici (namelijk: wetenschappers) gedaan en de uitkomst laat zich raden.

Zelfbenoemd klimaat auditor Steve McIntyre (zo'n beetje de meest belangrijke denier) is dus gewoon niet competent. Anthony Watts, de al jarenlang verkondiger van de klimaatfraude en alles aan het UHI effect toeschrijft idem dito. Hij heeft ook nog nooit zijn analyses gepubliceerd. Waarom niet? Ik denk dat het antwoord hun niet zo goed uitkomt....
quote:
Oh jee, nog meer denial shit:
quote:
* University of East Anglia e-mails that exposed data destruction, attempts to hide contradictory data, and conspiracies to sabotage the work of skeptical scientists
Ehh, lees het stuk hierboven nog eens. 3 onderzoeken, 3 vrijspraken. Klimaatwetenschap: 3, Conspiracy theory: 0. Daag
quote:
The East Anglia CRU threw out their raw data, undermining any effort to check their work
5% van de data is op te vragen bij de metereologische diensten die eigenaar zijn van die data en de rest (95%) kun je downloaden bij GHCN. Zie ook het stuk hierboven over competenties enzo
quote:
* NOAA/GHCN “homogenization” falsified climate declines into increases
GHCN is een verzamel database waar de nationale metereologische instituten een kopie van hun data naar toe sturen. Bovendien hebben ze bij GHCN ook de ruwe data (niet gehomogeniseerde data) beschikbaar. Doe eens een analyse om te kijken of er mee geknoeid is. Oh dat heb je niet gedaan? Vast iets met competenties enzo

Bovendien, als je de GHCN niet geloofd dan vraag je de data toch bij de eigenaren op? Zie de uitspraak van de Oxburgh commissie: iemand die competent genoeg is om een analyse te doen kan die data ook vinden.
quote:
* East Anglia CRU’s below-standard computer modeling
Zie hierboven, onafhankelijke review van de data geeft hetzelfde resultaat. Wie was er ook al weer incompetent?
quote:
* No rise in atmospheric carbon fraction over the last 150 years: University of Bristol
Ik ben bang dat jij en die gast van Hot-air niet competent genoeg zijn om te begrijpen wat een 'fractie' is... Het artikel in Science Daily schrijft dat het deel van de menselijke uitstoot dat opgenomen wordt door de natuur vrijwel gelijk gebleven is (ca 55%). 45% van de uitstoot blijft dus elk jaar achter in de atmosfeer en CO2 aandeel neemt als gevolg daarvan toe.
quote:
* IPCC withdraws claim that AGW will wipe out Himalayan glaciers by 2035
Yup, één van de twee fouten in het rapport dat uit ruim 3000 paginas bestaat. De fout is overigens door een wetenschapper ontdekt en niet door al die incompetente skeptici die al sinds 2007 fouten proberen te vinden in het rapport. Het IPCC blijkt dus bijna oneindig competenter dan jouw brabbeltjes die van A tot Z verzinsels zijn.
quote:
* IPCC chief Rajendra Pachauri knew Himalayan claim was bogus for months before exposure
Oh jee, de procedures voor het corrigeren van fouten liepen wat traag en nu is het hele bewijs van AGW van de baan
quote:
* Amazonian rainforest conclusions not based on scientific research but on advocacy group claims
Nee, het was wel degelijk gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. God, hoe incompetent kun je zijn als je niet eens dit soort feiten correct kunt weergeven.
quote:
* Mountain glacier claims based on unsubstantiated student theses and anecdotes from climber magazine
Die kende ik nog niet, maar het IPCC rapport gebruikt ongeveer 9000 referenties waarvan meer dan 95% peer-reviewed is dus één discutabele doet er niet toe. Als het al waar is, wat ik ernstig betwijfel. Het IPCC is overigens niet gebonden om alleen peer-reviewed artikelen te gebruiken. In sommige onderzoeksgebieden zijn die namelijk gewoon niet voor handen. Een afstudeer scriptie is dan beter dan niets. Er zullen in iedergeval geen grote claims gedaan zijn op basis van één referentie. Bovendien, de bron is de Telegraph a.k.a. Jonathan Leake.
quote:
* Search of IPCC report footnotes exposes ten more student dissertations presented as peer-reviewed research
Alweer de Telegraph als bron. Is het wel waar?
quote:
* Medieval Warming Period temperatures may have been global, undermining entire AGW case
Die hebben we al eerder voorbij zien komen: MWP was alleen het noordelijk halfrond en wellicht alleen Europa en Noord Amerika. Globaal was er geen opwarming. En om nu te claimen dat Phil Jones toegegeven heeft dat de MWP een globaal fenomeen was, dat is wel weer een mooi voorbeeld van het verdraaien van de waarheid. Echt zo'n kwaliteit die de denialisten massaal schijnen te bezitten.
quote:
* Measurements used for AGW case were influenced by urbanization, poor location, bad data sets
De invloed van UHI op de land temperaturen is allang en breed uitgezocht en wordt gecompenseerd. UHI vind je niet in de oceanen en niet in de satelliet records en toch geven ze alle drie dezelfde opwarming aan. Nou ja zeg!
quote:
* African-crop claims exposed as false
Oh jee, alweer een Jonathan Leake verzinsel.
quote:
* IPCC researchers excluded Southern Hemisphere data to exaggerate effects of warming on hurricanes
Lees het origenele onderzoek eerst eens. In de Atlantische oceaan is de orkaan aktiviteit statistisch significant toegenomen en in de Pacific niet. Echt weer de denial machine die een paar woorden verdraait om er propaganda van te kunnen maken.
quote:
* Hurricane claims further exposed as false by actual peer-reviewed research — including by some AGW researchers
Weer een Jonathan Leake sensatie artikel. In feite komt het Landsea onderzoek vrijwel overeen met de IPCC AR4 rapportage, maar de verwoording is anders en dat kunne deniers altijd heel goed gebruiken om er een schandaal van te maken.
quote:
* Major scientific group concludes IPCC-linked researchers “complicit in the alleged scientific malpractices
Error 404, not found Maargoed, we hebben nu officiele 2 onderzoeken naar Mann gehad, 3 onderzoeken naar CRU, 1 naar Pachauri (KPNG) 1 naar IPCC enz. Allemaal hebben ze de Global Warming theorie bevestigd en klimaatwetenschappers vrijgesproken van fraude en wat al niet meer. Misschien dat het een link is naar een republikeins/libertarisch flut onderzoek naar Mann dat helemaal aan gort ligt.
quote:
I rest my case...
Heel fijn!

[ Bericht 0% gewijzigd door cynicus op 12-07-2010 17:01:48 ]
  maandag 12 juli 2010 @ 17:04:07 #162
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83964392
quote:
Op maandag 12 juli 2010 16:53 schreef cynicus het volgende:
Ik kom even op het volgende terug:

Heel fijn!
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 12 juli 2010 @ 19:12:25 #163
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_83968991
quote:
Op maandag 12 juli 2010 16:33 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Nou, ik denk niet dat veel lieden hier die het klimaatprobleem alleen maar als een overheidscomplot zien om geld uit hun portemonne te halen zich wel drukl maken om de problemen die jij noemt (ik voeg er zelf de biodiversiteitscrisis nog even aantoe). Als ze al erkennen dat die problemen bestaan (ik denk even aan de pogingen om zure regen te bagatelliseren).
Nee, daar ben ik mij zeer zeker van bewust. De meeste mensen nemen dan ook niet de moeite om zich eens uitgebreid in te lezen in bepaalde onderwerpen om er vervolgens zelf een mening over te vormen. Het is gemakkelijker om met een groep mee te lopen.

Dit gaat even vreselijk offtopic, maar ik heb over dit onderwerp ooit een rap/gedicht geschreven:

Verschillende visies, vanuit een ander perspectief
Relatief relativerend maar toch zuiver subjectief
Want ons referentiekader wordt toch altijd nog bepaald
Door persoonlijke ervaringen en hoe je die vertaald
In een algemene visie, een kijk op het geheel
Gevoelsmatig objectief maar slechts op basis van een deel
Van de feiten, de zogenaamde realiteit
Rationeel beredeneerd blijkt toch altijd weer een feit
Dat je visie slechts gevormd wordt op basis van beleving
Van alledaagse zaken in je eigen omgeving
Persoonlijke bevindingen, getrokken conclusies
Soms op basis van feiten maar vaker op illusies
Want zonder dat je het je eigenlijk realiseert
Zijn het de onbewuste dingen in het leven waarvan je leert
Dat een echte objectieve kijk een utopie blijkt
Die slechts op basis van principes de ware waarheid lijkt
  maandag 12 juli 2010 @ 19:29:12 #164
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_83969624
Cynicus, zoals ik al zei...we praten over een paar jaar wel verder. Mocht het blijken dat de mens inderdaad verantwoordelijk is voor het opwarmen van de aarde dan ben ik de eerste die zal erkennen dat ik ongelijk heb gehad. Dat zal me dan ook geen moment dwars zitten, aangezien het mij niet interesseert of ik gelijk of ongelijk heb. Het gaat mij enkel om de waarheid.

De tijd zal het leren...
  maandag 12 juli 2010 @ 19:34:12 #165
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83969841
quote:
Op maandag 12 juli 2010 19:29 schreef Dhalsim het volgende:
Cynicus, zoals ik al zei...we praten over een paar jaar wel verder. Mocht het blijken dat de mens inderdaad verantwoordelijk is voor het opwarmen van de aarde dan ben ik de eerste die zal erkennen dat ik ongelijk heb gehad. Dat zal me dan ook geen moment dwars zitten, aangezien het mij niet interesseert of ik gelijk of ongelijk heb. Het gaat mij enkel om de waarheid.

De tijd zal het leren...
Toch grappig dat je een groep notoire leugenaars, karaktermoordenaars en incompetente dwazen steunt.
pi_83970149
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:21 schreef bendk het volgende:
Het broeikasgas CO2 zou een opwarmend effect op de aarde hebben, maar de temperatuur op aarde koelt al sinds 1998 af.
De temperatuur neemt af of de aarde koelt af. De temperatuur kan niet afkoelen.

En inhoudelijk is het al helemaal om te huilen.
Wir haben es gewusst
  maandag 12 juli 2010 @ 20:08:32 #167
295457 TomLievense
pi_83971313
quote:

De tijd zal het leren...
De conclusie dat de mens zijn bedrage heeft kan al getrokken worden uit gegevens van nu, dus waarom zouden we daar een paar jaar mee wachten? Het interesseert mij ook niet of ik gelijk heb of niet. Ik hoop zelf dat ik geen gelijk heb, maar het heeft er toch alle schijn van dat er sprake is van klimaat opwarming door menselijk handelen.
  maandag 12 juli 2010 @ 20:33:40 #168
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_83972475
quote:
Op maandag 12 juli 2010 20:08 schreef TomLievense het volgende:

[..]

De conclusie dat de mens zijn bedrage heeft kan al getrokken worden uit gegevens van nu, dus waarom zouden we daar een paar jaar mee wachten?
Denialists wachten al sinds de jaren 60.

Ondertussen is de aarde gewoon steady verder opgewarmd.
pi_83972842
quote:
Op maandag 12 juli 2010 20:33 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Denialists wachten al sinds de jaren 60.

Ondertussen is de aarde gewoon steady verder opgewarmd.
Ik wou het net zeggen
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_83975278
quote:

De tijd zal het leren...
Wat voor extra bewijs zou er de komende jaren dan moeten komen? Want zoveel losse eindjes zitten er al niet meer aan de theorie hoor .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_83975569
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat voor extra bewijs zou er de komende jaren dan moeten komen? Want zoveel losse eindjes zitten er al niet meer aan de theorie hoor .
Daar ben ik ook benieuwd naar, als het warmer wordt de komende decennia, is dat dan 'het bewijs'? Lijkt me onzin, de broeikastheorie en het aandeel van de mens in de hoeveelheid broeikasgassen blijft zelfs overeind als de aarde af zou koelen door verminderde zonneactiviteit of toegenomen stofdeeltjes in de atmosfeer.

Als je nóg meer bewijs wil dan er nu al is vraag ik me af of je ook meer bewijs wilt voor het feit dat de aarde rond is....
  maandag 12 juli 2010 @ 22:30:02 #172
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_83978246
pi_83981509
quote:
Erg simplistisch
  maandag 12 juli 2010 @ 23:37:16 #174
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_83981733
quote:
Op maandag 12 juli 2010 23:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Erg simplistisch
Lees het artikel eens helemaal door.
pi_83981809
quote:
Op maandag 12 juli 2010 23:37 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

De waarheid is hard he?
Ja die vind je dan ook niet op de discutabele websites waar jij naar verwijst.

Maar goed je zal het vast en zeker beter weten dan de betreffende wetenschappers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')