Als iemand beweert dat er géén klimaatprobleem is moet ik daar dan serieus over in discussie gaan? Je vergeet even dat diegene waarop ik reageerde ook geen argumenten gaf. Als iemand argumentloos iets (mijns inziens) wetenschappelijke studies (die hij nooit gelezen heeft) als onzin verklaart moet ik daar dan mee in discussie gaan. Zou diegene door mij overtuigd worden? Ik denk het niet.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:36 schreef tsjas het volgende:
[..]
Goed onderbouwd man.
Jij bent zeker zo eentje die verkondigd dat god bestaat. En maar vol blijven houden dat de aarde plat is...
quote:Op maandag 12 juli 2010 13:35 schreef tsjas het volgende:
Vaak genoeg meegemaakt dat het KNMI aangeeft dat het bijvoorbeeld morgen 30 graden wordt en dat het dan 20 blijkt te zijn en toch in het nieuws de dag erop volhouden dat het zo ongelooflijk warm is geweest. Het lijkt er sterk op dat ze hun eigen voorspellingen in de boeken als gemeten temperaturen schrijven...
Natuurlijk is er geen bewijs dat er geen global warming/climate change is. Er is ook geen bewijs dat god niet bestaat.quote:Op maandag 12 juli 2010 15:26 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Eh, en wat wil je hiermee zeggen? Dit bewijst hooguit dat er *shocking* fouten worden gemaakt door mensen. Het bewijst echter totaal niet dat er géén global warming/climate change is.
En dan? Weer kolencentrales bouwen en SUV's kopen?quote:Op maandag 12 juli 2010 15:41 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat er geen enkel bewijs is voor een "man made global warmi6ng". Punt.
Godver zeg.quote:Op maandag 12 juli 2010 15:41 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Natuurlijk is er geen bewijs dat er geen global warming/climate change is. Er is ook geen bewijs dat god niet bestaat.
Waar het om gaat is dat er geen enkel bewijs is voor een "man made global warmi6ng". Punt.
Iedereen kan honderden dingen verzinnen waarvan niet te bewijzen valt dat ze niet bestaan.
Wat versta jij onder een "klimaatprobleem"?quote:Op maandag 12 juli 2010 15:30 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Als iemand beweert dat er géén klimaatprobleem is moet ik daar dan serieus over in discussie gaan? Je vergeet even dat diegene waarop ik reageerde ook geen argumenten gaf. Als iemand argumentloos iets (mijns inziens) wetenschappelijke studies (die hij nooit gelezen heeft) als onzin verklaart moet ik daar dan mee in discussie gaan. Zou diegene door mij overtuigd worden? Ik denk het niet.
Het klimaat beheersen hoezo zou dat niet binnen de mogelijkheden van ons menselijk kunnen liggen.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:00 schreef Dhalsim het volgende:
Laten we met beide benen op de grond blijven staan en actie ondernemen tegen milieuvervuiling, het kappen van de oerwouden en het gebruik van fossiele brandstoffen als primaire energiebron. Dat zijn namelijk zaken die binnen de mogelijkheden liggen van ons menselijk kunnen. Het klimaat beheersen is dat niet.
Nou, ik denk niet dat veel lieden hier die het klimaatprobleem alleen maar als een overheidscomplot zien om geld uit hun portemonne te halen zich wel drukl maken om de problemen die jij noemt (ik voeg er zelf de biodiversiteitscrisis nog even aantoe). Als ze al erkennen dat die problemen bestaan (ik denk even aan de pogingen om zure regen te bagatelliseren).quote:Op maandag 12 juli 2010 16:00 schreef Dhalsim het volgende:
Laten we met beide benen op de grond blijven staan en actie ondernemen tegen milieuvervuiling, het kappen van de oerwouden en het gebruik van fossiele brandstoffen als primaire energiebron. Dat zijn namelijk zaken die binnen de mogelijkheden liggen van ons menselijk kunnen.
Het gaat daarbij om de som van alle problemen veroorzaakt door de klimaat opwarming, maar ook zure regen en dergelijke. Een heel breed bergrip dus.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:00 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Wat versta jij onder een "klimaatprobleem"?
Over welke belangen heb je het dan?quote:Dat is wat anders dan te claimen dat wij bij machte zijn om het klimaat te "beheersen" om vervolgens een handel in CO2-emissies op te zetten waar miljarden in omgaat. Je hoeft niet zo heel slim te zijn om in te zien dat er heel andere belangen ten grondslag liggen aan dit slecht opgezette toneelstuk dan het klimaat.
En daar helpt een CO2 heffing niet bij?quote:Laten we met beide benen op de grond blijven staan en actie ondernemen tegen milieuvervuiling, het kappen van de oerwouden en het gebruik van fossiele brandstoffen als primaire energiebron. Dat zijn namelijk zaken die binnen de mogelijkheden liggen van ons menselijk kunnen. Het klimaat beheersen is dat niet.
Het Muir Russell onderzoek heeft naar deze claims gekeken en geconstateerd:quote:Op zondag 11 juli 2010 06:35 schreef Dhalsim het volgende:
Het feit dat de aanhangers van de theorie gebruik hebben gemaakt van structurele manipulatie van gegevens,
Wat betreft het beschikbaar zijn van de data en de manipulatie ervan:quote:"We find that CRU was not in a position to withhold access to such data or tamper with it," it says.
En was dit nou erg lastig? Nee:quote:"We demonstrated that any independent researcher can download station data directly from primary sources and undertake their own temperature trend analysis".
Dus de conclusie was heel simpel:quote:Writing computer code to process the data "took less than two days and produced results similar to other independent analyses. No information from CRU was needed to do this".
Sterker nog:quote:Sir Muir commented: "So we conclude that the argument that CRU has something to hide does not stand up".
Yep zo simpel is dat, maar niet verrassend, want al die analyses zijn wel door de echte skeptici (namelijk: wetenschappers) gedaan en de uitkomst laat zich raden.quote:It's very clear that anyone who'd be competent enough to analyse the data would know where to find it.
"It's also clear that anyone competent could perform their own analysis without let or hindrance."
Oh jee, nog meer denial shit:quote:Op maandag 12 juli 2010 15:21 schreef Dhalsim het volgende:
Cynicus,
http://www.treygarrison.c(...)hoax-by-the-numbers/~
Ehh, lees het stuk hierboven nog eens. 3 onderzoeken, 3 vrijspraken. Klimaatwetenschap: 3, Conspiracy theory: 0. Daagquote:* University of East Anglia e-mails that exposed data destruction, attempts to hide contradictory data, and conspiracies to sabotage the work of skeptical scientists
5% van de data is op te vragen bij de metereologische diensten die eigenaar zijn van die data en de rest (95%) kun je downloaden bij GHCN. Zie ook het stuk hierboven over competenties enzoquote:The East Anglia CRU threw out their raw data, undermining any effort to check their work
GHCN is een verzamel database waar de nationale metereologische instituten een kopie van hun data naar toe sturen. Bovendien hebben ze bij GHCN ook de ruwe data (niet gehomogeniseerde data) beschikbaar. Doe eens een analyse om te kijken of er mee geknoeid is. Oh dat heb je niet gedaan? Vast iets met competenties enzoquote:* NOAA/GHCN “homogenization” falsified climate declines into increases
Zie hierboven, onafhankelijke review van de data geeft hetzelfde resultaat. Wie was er ook al weer incompetent?quote:* East Anglia CRU’s below-standard computer modeling
Ik ben bang dat jij en die gast van Hot-air niet competent genoeg zijn om te begrijpen wat een 'fractie' is... Het artikel in Science Daily schrijft dat het deel van de menselijke uitstoot dat opgenomen wordt door de natuur vrijwel gelijk gebleven is (ca 55%). 45% van de uitstoot blijft dus elk jaar achter in de atmosfeer en CO2 aandeel neemt als gevolg daarvan toe.quote:* No rise in atmospheric carbon fraction over the last 150 years: University of Bristol
Yup, één van de twee fouten in het rapport dat uit ruim 3000 paginas bestaat. De fout is overigens door een wetenschapper ontdekt en niet door al die incompetente skeptici die al sinds 2007 fouten proberen te vinden in het rapport. Het IPCC blijkt dus bijna oneindig competenter dan jouw brabbeltjes die van A tot Z verzinsels zijn.quote:* IPCC withdraws claim that AGW will wipe out Himalayan glaciers by 2035
Oh jee, de procedures voor het corrigeren van fouten liepen wat traag en nu is het hele bewijs van AGW van de baanquote:* IPCC chief Rajendra Pachauri knew Himalayan claim was bogus for months before exposure
Nee, het was wel degelijk gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. God, hoe incompetent kun je zijn als je niet eens dit soort feiten correct kunt weergeven.quote:* Amazonian rainforest conclusions not based on scientific research but on advocacy group claims
Die kende ik nog niet, maar het IPCC rapport gebruikt ongeveer 9000 referenties waarvan meer dan 95% peer-reviewed is dus één discutabele doet er niet toe. Als het al waar is, wat ik ernstig betwijfel. Het IPCC is overigens niet gebonden om alleen peer-reviewed artikelen te gebruiken. In sommige onderzoeksgebieden zijn die namelijk gewoon niet voor handen. Een afstudeer scriptie is dan beter dan niets. Er zullen in iedergeval geen grote claims gedaan zijn op basis van één referentie. Bovendien, de bron is de Telegraph a.k.a. Jonathan Leake.quote:* Mountain glacier claims based on unsubstantiated student theses and anecdotes from climber magazine
Alweer de Telegraph als bron. Is het wel waar?quote:* Search of IPCC report footnotes exposes ten more student dissertations presented as peer-reviewed research
Die hebben we al eerder voorbij zien komen: MWP was alleen het noordelijk halfrond en wellicht alleen Europa en Noord Amerika. Globaal was er geen opwarming. En om nu te claimen dat Phil Jones toegegeven heeft dat de MWP een globaal fenomeen was, dat is wel weer een mooi voorbeeld van het verdraaien van de waarheid. Echt zo'n kwaliteit die de denialisten massaal schijnen te bezitten.quote:* Medieval Warming Period temperatures may have been global, undermining entire AGW case
De invloed van UHI op de land temperaturen is allang en breed uitgezocht en wordt gecompenseerd. UHI vind je niet in de oceanen en niet in de satelliet records en toch geven ze alle drie dezelfde opwarming aan. Nou ja zeg!quote:* Measurements used for AGW case were influenced by urbanization, poor location, bad data sets
Oh jee, alweer een Jonathan Leake verzinsel.quote:* African-crop claims exposed as false
Lees het origenele onderzoek eerst eens. In de Atlantische oceaan is de orkaan aktiviteit statistisch significant toegenomen en in de Pacific niet. Echt weer de denial machine die een paar woorden verdraait om er propaganda van te kunnen maken.quote:* IPCC researchers excluded Southern Hemisphere data to exaggerate effects of warming on hurricanes
Weer een Jonathan Leake sensatie artikel. In feite komt het Landsea onderzoek vrijwel overeen met de IPCC AR4 rapportage, maar de verwoording is anders en dat kunne deniers altijd heel goed gebruiken om er een schandaal van te maken.quote:* Hurricane claims further exposed as false by actual peer-reviewed research — including by some AGW researchers
Error 404, not foundquote:* Major scientific group concludes IPCC-linked researchers “complicit in the alleged scientific malpractices
Heel fijn!quote:I rest my case...
quote:Op maandag 12 juli 2010 16:53 schreef cynicus het volgende:
Ik kom even op het volgende terug:
Heel fijn!
Nee, daar ben ik mij zeer zeker van bewust. De meeste mensen nemen dan ook niet de moeite om zich eens uitgebreid in te lezen in bepaalde onderwerpen om er vervolgens zelf een mening over te vormen. Het is gemakkelijker om met een groep mee te lopen.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:33 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Nou, ik denk niet dat veel lieden hier die het klimaatprobleem alleen maar als een overheidscomplot zien om geld uit hun portemonne te halen zich wel drukl maken om de problemen die jij noemt (ik voeg er zelf de biodiversiteitscrisis nog even aantoe). Als ze al erkennen dat die problemen bestaan (ik denk even aan de pogingen om zure regen te bagatelliseren).
Toch grappig dat je een groep notoire leugenaars, karaktermoordenaars en incompetente dwazen steunt.quote:Op maandag 12 juli 2010 19:29 schreef Dhalsim het volgende:
Cynicus, zoals ik al zei...we praten over een paar jaar wel verder. Mocht het blijken dat de mens inderdaad verantwoordelijk is voor het opwarmen van de aarde dan ben ik de eerste die zal erkennen dat ik ongelijk heb gehad. Dat zal me dan ook geen moment dwars zitten, aangezien het mij niet interesseert of ik gelijk of ongelijk heb. Het gaat mij enkel om de waarheid.
De tijd zal het leren...
De temperatuur neemt af of de aarde koelt af. De temperatuur kan niet afkoelen.quote:Op maandag 7 juni 2010 20:21 schreef bendk het volgende:
Het broeikasgas CO2 zou een opwarmend effect op de aarde hebben, maar de temperatuur op aarde koelt al sinds 1998 af.
De conclusie dat de mens zijn bedrage heeft kan al getrokken worden uit gegevens van nu, dus waarom zouden we daar een paar jaar mee wachten? Het interesseert mij ook niet of ik gelijk heb of niet. Ik hoop zelf dat ik geen gelijk heb, maar het heeft er toch alle schijn van dat er sprake is van klimaat opwarming door menselijk handelen.quote:Op maandag 12 juli 2010 19:29 schreef Dhalsim het volgende:
Cynicus, zoals ik al zei...we praten over een paar jaar wel verder. Mocht het blijken dat de mens inderdaad verantwoordelijk is voor het opwarmen van de aarde dan ben ik de eerste die zal erkennen dat ik ongelijk heb gehad. Dat zal me dan ook geen moment dwars zitten, aangezien het mij niet interesseert of ik gelijk of ongelijk heb. Het gaat mij enkel om de waarheid.
De tijd zal het leren...
Denialists wachten al sinds de jaren 60.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:08 schreef TomLievense het volgende:
[..]
De conclusie dat de mens zijn bedrage heeft kan al getrokken worden uit gegevens van nu, dus waarom zouden we daar een paar jaar mee wachten?
Ik wou het net zeggenquote:Op maandag 12 juli 2010 20:33 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Denialists wachten al sinds de jaren 60.
Ondertussen is de aarde gewoon steady verder opgewarmd.
Wat voor extra bewijs zou er de komende jaren dan moeten komen? Want zoveel losse eindjes zitten er al niet meer aan de theorie hoorquote:Op maandag 12 juli 2010 19:29 schreef Dhalsim het volgende:
De tijd zal het leren...
Daar ben ik ook benieuwd naar, als het warmer wordt de komende decennia, is dat dan 'het bewijs'? Lijkt me onzin, de broeikastheorie en het aandeel van de mens in de hoeveelheid broeikasgassen blijft zelfs overeind als de aarde af zou koelen door verminderde zonneactiviteit of toegenomen stofdeeltjes in de atmosfeer.quote:Op maandag 12 juli 2010 21:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat voor extra bewijs zou er de komende jaren dan moeten komen? Want zoveel losse eindjes zitten er al niet meer aan de theorie hoor.
Erg simplistischquote:Op maandag 12 juli 2010 22:30 schreef Dhalsim het volgende:
http://www.middlebury.net/op-ed/global-warming-01.html
Lees het artikel eens helemaal door.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |