Ik wilde het nog zeggen, maar ik ging er van uit dat iemand die een dergelijke aankoop doet en een dergelijke ombouw wil uitvoeren....zich toch wel een heel klein beetje heeft ingelezenquote:Op zondag 6 juni 2010 21:11 schreef rival het volgende:
iemand had mij wel even mogen waarschuwen dat je een m52 niet zo makkelijk aansluit als een m50
Precies, waarom denk je dat ik voor M50 ben gegaan en niet M52quote:Op zondag 6 juni 2010 21:25 schreef Maharbal het volgende:
Het is deel 31, klapjosti!
[..]
Ik wilde het nog zeggen, maar ik ging er van uit dat iemand die een dergelijke aankoop doet en een dergelijke ombouw wil uitvoeren....zich toch wel een heel klein beetje heeft ingelezen![]()
fixedquote:Op zondag 6 juni 2010 21:56 schreef rival het volgende:
Ik heb de E36 niet meer, kan dus uit de op....
goed verkapte tvp he
Als ik mij niet vergis is de 5GT eigenlijk voor de oudere mensen die jarenlang een 5 hebben gereden maar nu moeilijker uit de auto komenquote:Op zondag 6 juni 2010 21:56 schreef von_Preussen het volgende:
Laat ik zo zeggen, ik vond het verschil in rijbeleving met bijv. een BMW 5-serie (zowel E60 als F10) frappant, en het ligt zeker een klasse hoger. Dat is ook logisch, omdat de 5 GT zijn platform met de 7-serie deelt.
Helemaal mee eens. Net een uitgezakte reet van een 70-er in een te strakke broek.quote:Op zondag 6 juni 2010 21:46 schreef von_Preussen het volgende:
Mijn god, wat is de achterkant van die auto vreselijk lelijk.
GAST!quote:Op zondag 6 juni 2010 22:10 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Net een uitgezakte reet van een 70-er in een te strakke broek.
Ik ben een turk ja endanquote:
Keb niks tegen jou als turk zijnde heurquote:Op zondag 6 juni 2010 22:14 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik ben een turk ja endan![]()
Laatst wouden ze de pomp helemaal niet aan zetten, moest zogenaamd me ID bij de kassa achterlaten en zo tanken.. Ja doeii![]()
Kut moffen
Ik moest moeteen denken aan:quote:Op zondag 6 juni 2010 22:12 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
GAST!
Dankzij jou heb ik nu een mental image.
Niet tof!
Das net zo iets als zeggen dat stronthappen op z'n tijd moet kunnen, omdat je anders altijd haute cousine eet.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Jullie zijn gewoon verwend met BMW. Niet alles kan supermooi zijn, maar een 5GT is ook weer niet lelijk hoor. Lelijk is een groot woord. Multipla, die SangYyong met rare achterkant, die zijn lelijk. De 5GT is gewoon een dikke bak, maar niet zo perfect als de 3-serie coupe bijv. altijd is
[ afbeelding ]
Je eerste punt kan kloppen, in de 5GT heb ik (subjectief?) het gevoel een stuk hoger te zitten dan in een 5-serie.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:03 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Als ik mij niet vergis is de 5GT eigenlijk voor de oudere mensen die jarenlang een 5 hebben gereden maar nu moeilijker uit de auto komen
Maar dan vraag ik mij af in hoeverre deze met de F01 verschilt, gezien de 5GT ook dit platform heeft.
Maar gaat de 5GT goed door de bochten? Ik heb aardig wat SUV's gereden en geen enkele lag lekker in de bocht.
@ Rival, en nu?
Zelfde met de X6, die achterkant vind ik ook vre-se-lijk.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:10 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Net een uitgezakte reet van een 70-er in een te strakke broek.
Ik had het ook niet over jou lieve schatquote:Op zondag 6 juni 2010 22:20 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Keb niks tegen jou als turk zijnde heurik zei ook turq. als in jouwn nickname?
maar das wel apart, ik tank bijna altijd bij onbemande tankstations dus ik heb er geen ervaring mee
heb ook nooit gehoord dat ze zoiets doen.
Discriminatie zeg ik
Donder een eind op gast, 't is een BMW Fantopic dus mag praten waar ik over wil als het maar over een bmw gaat.. Als iemand me wat vraagt geef ik er ook antwoord op, ga niet voor jou aan de kantquote:Op zondag 6 juni 2010 22:55 schreef Catch22- het volgende:
Turq, ga ff in je eigen topic ouwehoeren. Dat geouwehoer over dat brik van je maakt het topic niet interresanter.
Trouwens; heeft dat ding APK? Een echte dan hè, niet zo'n '150 euro' apk.
als je een eerlijke motor hebt, incl een factuur oid.quote:Op maandag 7 juni 2010 00:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..
Een 'gewone' APK haalt ie toch niet, dat is te verwachten, niet?
Zo duur? Voor 40 euro ben je klaar hoor.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:55 schreef Catch22- het volgende:
Turq, ga ff in je eigen topic ouwehoeren. Dat geouwehoer over dat brik van je maakt het topic niet interresanter.
Trouwens; heeft dat ding APK? Een echte dan hè, niet zo'n '150 euro' apk.
Met een "150 euro APK" bedoelt hij dus dat ze 'm op afstand keurenquote:Op maandag 7 juni 2010 09:27 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zo duur? Voor 40 euro ben je klaar hoor.
En illegaalquote:Op maandag 7 juni 2010 09:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh zo en dan vragen ze er wat meer voor, klinkt logisch (en gevaarlijk).
Gister 14 uur gestudeerd, en vandaag ook weer. Ik "werk" zatquote:Op maandag 7 juni 2010 10:13 schreef Bowny het volgende:
Hey homoows, ga eens werken i.p.v. over BMW's lullen.....of zijn jullie allemaal dealertjes?![]()
Verkapte tvp
kheb ook wel es pauzequote:Op maandag 7 juni 2010 10:13 schreef Bowny het volgende:
Hey homoows, ga eens werken i.p.v. over BMW's lullen.....of zijn jullie allemaal dealertjes?![]()
Verkapte tvp
Als hij oorspronkelijk wel verzekerd is: uitkeren aan slachtoffer en verhalen op schuldige.quote:Op maandag 7 juni 2010 10:35 schreef eevebe het volgende:
stel dat turq achterop iemand zou rijden en ze zien dat er weinig origineel is aan zijn auto. wat doet de verzekering dan in zo'n geval?
ik heb trouwens avonddienst
Wel dus.quote:Op maandag 7 juni 2010 10:41 schreef Catch22- het volgende:
die betalen dan niet uit. Ben je dus aardig de zak.
Yep, dat wel.quote:Op maandag 7 juni 2010 10:57 schreef Catch22- het volgende:
Als je een ongeluk krijgt met een onverzekerde ben je toch ook de haas?
dus je gaat de motor niet op kenteken laten zetten?quote:Op maandag 7 juni 2010 12:12 schreef Turquaz52 het volgende:
ik rij ook zomaar voor mijn lol in deze staat rond..![]()
Ik heb nog wel veel dingetjes te doen, en tja keuring.. hop na rotterdam dan maar![]()
Eerlijke keuring haalt hij toch niet, al was hij pico bello 100% in orde
want?quote:Op maandag 7 juni 2010 12:12 schreef Turquaz52 het volgende:
ik rij ook zomaar voor mijn lol in deze staat rond..![]()
Ik heb nog wel veel dingetjes te doen, en tja keuring.. hop na rotterdam dan maar![]()
Eerlijke keuring haalt hij toch niet, al was hij pico bello 100% in orde
Wthquote:Op maandag 7 juni 2010 12:12 schreef Turquaz52 het volgende:
Eerlijke keuring haalt hij toch niet, al was hij pico bello 100% in orde
mijn motor misschienquote:
nog niet nee, ik wacht op me Brembo 8 pots voor klauwen incl. met de schijven en blokken..quote:Op maandag 7 juni 2010 12:28 schreef eevebe het volgende:
[..]
dus je gaat de motor niet op kenteken laten zetten?
Das geen reden. Zodra alles fatsoenlijk is gedaan en aangesloten krijg je gewoon APK. Of dacht je soms dat al die mensen die wat voor ombouw dan ook deden geen APK konden krijgen?quote:
alleen al de schijven achter zou genoeg moeten zijn.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:55 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
nog niet nee, ik wacht op me Brembo 8 pots voor klauwen incl. met de schijven en blokken..
rij nu nog op 318 remmerij voor en 325i achter.. is niet echt iets waar je trots op kunt zijn..
Ga gewoon voor de 535i handbakquote:Op zondag 6 juni 2010 22:59 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je eerste punt kan kloppen, in de 5GT heb ik (subjectief?) het gevoel een stuk hoger te zitten dan in een 5-serie.
Tsja, verschillen met de F01? Ik heb ze beide gereden, en ik zou eigenlijk willen zeggen dat het verschil hem gewoon in het praktisch concept is, en net zo groot is als tussen de 5-serie sedan & touring.
Naar mijn mening gaat de 5GT wel aardig door de bochten, hij benadert de 5-serie, maar door het iets hoger liggende zwaartepunt en het extra gewicht is hij niet helemaal zo scherp. Ook is hij een tik langzamer, bij 243km/h was het toch echt afgelopen.
Hem rijdt gewoon (net zoiets als wij) in andere bakken rondquote:Op maandag 7 juni 2010 18:08 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ga gewoon voor de 535i handbak
Dat zou mijn keuze zijn in ieder geval
Dus hij is ook privé-chauffeur?quote:Op maandag 7 juni 2010 18:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hem Hij rijdt gewoon (net zoiets als wij) in andere bakken rond
Mwah, je weet ook welke meuk je niet hoeft te kopenquote:Op maandag 7 juni 2010 18:25 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Dus hij is ook privé-chauffeur?
Weet je wat ik wel één groot nadeel vind aan dat werk. Je rijdt auto's die je niet meer zo snel zal rijden en je standaard gaat omhoog zonder dat je het kan veroorloven.
quote:Op woensdag 14 april 2010 09:53 schreef von_Preussen het volgende:
Enkele wagens zijn van familie, maar het gros komt van het volgende:
Als "bijbaantje" ben ik voor enkele dealers in het oostblok onderweg als een soort van inkoper van jonge, gebruikte automobielen. Die hebben als een stuk aan "Wertverlust" (kom even niet op het nederlandse woord) gehad, en zijn daarom in die streken erg geliefd.
Het grote voordeel voor hun is dat ik toegang heb tot verschillende bronnen, en zodoende als ze iets zoeken meestal wel iets voor hun kan vinden. Ook hoeven ze dan niet zelf een mannetje te hebben die 1 of 2 weken in Duitsland onderweg is (kost ook allemaal geld).
Dan breng ik de wagens meestal naar een verzamel- of ophaalpunt, vanwaar de dealer dan zelf transport / import etc. regelt.
Daar waar andere studenten een maand lang ploeteren in de horeca, ben ik geheel relaxed 2 a 3 dagen onderweg in "die Heimat" en heb veel plezier.
Franse auto'squote:Op maandag 7 juni 2010 18:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mwah, je weet ook welke meuk je niet hoeft te kopen.
Wel ff fatsoenlijke schijfjes scoren natuurlijk.quote:Op maandag 7 juni 2010 12:55 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
nog niet nee, ik wacht op me Brembo 8 pots voor klauwen incl. met de schijven en blokken..
rij nu nog op 318 remmerij voor en 325i achter.. is niet echt iets waar je trots op kunt zijn..
Dus jij was ook van de partij?quote:Op maandag 7 juni 2010 22:32 schreef Maharbal het volgende:
Wel opvallend veel dikke oude kalende mannen / met een petje op
Waarom 2 e30's met dezelfde motoriseringquote:Op maandag 7 juni 2010 19:04 schreef Robin-e30 het volgende:
Heb 2 e30's
1. e30 325i cabrio uit 87.
2. e30 325i cabrio uit 86.
Zeer gaaf
Dat zijn de leukere wegen inderdaad!quote:
en beide cabrio, beide type 1.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:01 schreef Liteuser het volgende:
[..]
Waarom 2 e30's met dezelfde motorisering.
Kan toch niet? 4 cilinder op kenteken en 6 onder de motorkapquote:Op maandag 7 juni 2010 12:59 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Das geen reden. Zodra alles fatsoenlijk is gedaan en aangesloten krijg je gewoon APK. Of dacht je soms dat al die mensen die wat voor ombouw dan ook deden geen APK konden krijgen?
Daarom laat je 'm herkeuren?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:39 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Kan toch niet? 4 cilinder op kenteken en 6 onder de motorkap
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:59 schreef Catch22- het volgende:
ja als het deugdelijk is gemaakt kan je hem gewoon laten omkeuren.
Of onderdelen verliest waar iemand anders op knalt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:10 schreef Catch22- het volgende:
hoezo niet? Je kan er wel fulle pulle mee rijden en knallen op de snelweg maar hij is niet af?
Ik hoop van harte dat je wat eenzijdigs krijgt. Je wil niet weten wat je aanricht als je een gezinnetje aanrijdt met dit hok in deze staat.
Haha.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:11 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Of onderdelen verliest waar iemand anders op knalt.
Hehe, donderdag moet ik wel in m'n eigen auto. Moet ergens op locatie zijn en kan geen vervangend vervoer regelenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:13 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Haha.
Heb jij nu geen last van, jij rijdt toch weer niet!
Hij is wel verzekerd. Mongool.quote:
Volgens rdw niet maar je plaatje is overtuigend. Als dit niet van een andere auto is.....quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:14 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hij is wel verzekerd. Mongool.
[ afbeelding ]
Ja, alleen niet in deze staat... Als je nu wat krijgt verhalen ze het gewoon op jou hoorquote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:14 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hij is wel verzekerd. Mongool.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Bovendien, naar Hema ga je voor de rookworst niet voor de autoverzekeringen
nu snap ik hetquote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:31 schreef vannelle het volgende:
[..]
Volgens rdw niet maar je plaatje is overtuigend. Als dit niet van een andere auto is.....
Nu de apk nog.
Net ontvangen via mailquote:Dit motorrijtuig hebben wij voor u verzekerd. Het kenteken hebben
wij in combinatie met de meldcode aangemeld bij de RDW.
Van deze instantie ontvingen wij het bericht dat de combinatie
van het kenteken en de meldcode niet juist is.
Wilt u de gegevens controleren op uw kentekenbewijs deel I? De
meldcode bestaat uit de laatste 4 cijfers van het identificatie-
nummer. De juiste gegevens kunt u doorgeven door te reageren op
dit bericht. Wilt u dit binnen 2 weken doen? Wij zorgen dan voor
een juiste aanmelding bij de RDW.
ja, tot je een ongeluk krijgt en het wel heel erg opvalt dat je auto niet in de staat verkeerd die zij denken.quote:Op woensdag 9 juni 2010 01:28 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
nu snap ik het![]()
[..]
Net ontvangen via mail
duidelijk uitgelegt, goed filmpje!!!!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 19:38 schreef Hyperdude het volgende:
Voor als je niets begrijpt van het differentieel
Ach, als je bijtelling kunt trekken, waarom nietquote:Op woensdag 9 juni 2010 16:08 schreef Oksel het volgende:
Dit weekend weer gesprekken met mijn (hopelijk) aanstaande baas.. zal ook het onderwerp auto nog even laten vallen..Heb een 330 beloofd gekregen, maar vind dat zelf te gek. Denk nu aan een 1 coupé (123d) of aan een 320d ofzo. Dat is mooi genoeg. 3 coupé is meteen weer erg duur.
Ik zou voor de achterste gaan...quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:10 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]![]()
En 184pk, dat is ook niet verkeerd.
Dat is wel een beetje een kappersauto hè?quote:
Nee.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:03 schreef tha_rizzo het volgende:
Dat is wel een beetje een kappersauto hè?
Dat is eerder een kappersauto, met dat stalen vouwdak. Ik vind 'm ook mooiquote:Ik vind die nieuwe Z4 eigenlijk wel een beetje tof
Ik vind een stoffen kap eigenlijk wel mooier, maar die lijnen van die nieuwe Z4 zijn wel tof.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:14 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee.![]()
[..]
Dat is eerder een kappersauto, met dat stalen vouwdak. Ik vind 'm ook mooi
Mag ik mee?quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:24 schreef k_man het volgende:
Oh, maar da's met mijn auto ook wel tof. Gaat nog wel gebeuren.
Wil jij dan wel gezien worden in een kappersauto?quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:28 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Mag ik mee?
Ik denk dat mijn auto dat momenteel niet haalt
met een diesel dus?quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:39 schreef rival het volgende:
[..]
met pk's verkoop je auto's, met koppel win je races
Horsepower sells cars, torque wins races.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:31 schreef Hyperdude het volgende:
There is no substitute for horsepower.
Coupé kon je altijd de leuning van de achterbank naar voren klappen, dus IKEA blijft mogelijk.
Kan bij de E92 vast ook.
truequote:
Die 400nm levert mijn benzine blok ookquote:Op donderdag 10 juni 2010 12:35 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
true
mn pa die heeft nu zo'n nieuwe merc c classe, een 2.2l diesel
dat blok is dus ook nieuw en die levert 170 pk en 400 koppel.
Dat vind ik wel heel wat voor een 2.2 moet ik zeggen.
het trekt wel lekker natuurlijk maar je moet dan weer zo snel schakelen
doe mij maar een benzine, ik ga dat verre doortrekken in de toeren zo missen anders
Tof. Doe je ook mee aan clubritten enzo? Of is het als daily?quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:33 schreef oYo het volgende:
* oYo meldt zich.
Topic was nooit opgevallen.
Z4 e89 sDrive 35i A
Mercs werken toch met (grotendeels) superchargers?quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:54 schreef Catch22- het volgende:
op die 2.2 diesel? reken maar van wel.
Niet gedaan.quote:Op donderdag 10 juni 2010 15:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Tof. Doe je ook mee aan clubritten enzo? Of is het als daily?
Vziw ik niet op de diesels.quote:Op donderdag 10 juni 2010 15:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mercs werken toch met (grotendeels) superchargers?
Compressor.quote:Op donderdag 10 juni 2010 15:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mercs werken toch met (grotendeels) superchargers?
De golf is sneller totdat ie moet overschakelen naar de 2e versnelling (binnen 2 seconden dus)quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:29 schreef metallicattim het volgende:
Ik heb een golf 3 1.9TDI 90 pk, maar wel 220 nm koppel. dat scheelt maar 2 nm met mn E30 325i ( 222nm ).
Het zijn echt 2 compleet verschillende blokken wat karakter betreft, maar de diesel is ook behoorlijk vlot, ik heb ze nog niet naast mekaar gehad, maar ik denk niet dat de 325i veel sneller is, de BMW is natuurlijk ook 200 kg zwaarder.
Gefelicidinges.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:27 schreef piekartz87 het volgende:
En @haarbal: ik heb wellicht ook een baantje als studentchauffeur ^^ moet vrijdag 25ste in Breda zijn
Turbo...quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:27 schreef piekartz87 het volgende:
Ik heb gekeken op de website van mercedes zelf maar ik zie nergens iets staan over een turbo?
ook merk ik niks van een turbo als ik er in rij.
maargoed dan nog, ik vind 400 koppel wel bijzonder van een 2.2 blok.
0-100 tijd is volgens mij ook iets rond de 8 seconden.
En @haarbal: ik heb wellicht ook een baantje als studentchauffeur ^^ moet vrijdag 25ste in Breda zijn
Exactly..quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:31 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De golf is sneller totdat ie moet overschakelen naar de 2e versnelling (binnen 2 seconden dus). Daarna houdt de pret snel op hoor en stuift je E30 er vandoor.
[..]
Gefelicidinges.
www.autoweek.nlquote:Op donderdag 10 juni 2010 16:27 schreef piekartz87 het volgende:
Ik heb gekeken op de website van mercedes zelf maar ik zie nergens iets staan over een turbo?
ook merk ik niks van een turbo als ik er in rij.
maargoed dan nog, ik vind 400 koppel wel bijzonder van een 2.2 blok.
0-100 tijd is volgens mij ook iets rond de 8 seconden.
En @haarbal: ik heb wellicht ook een baantje als studentchauffeur ^^ moet vrijdag 25ste in Breda zijn
Ja leukerd, maar in Mercedes termen heet het altijd kompressor. Vandaar.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:21 schreef Maharbal het volgende:
[..]
En wat denk je dat een compressor is?
Dat is dus hetzelfde.
Zoals?quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:10 schreef Catch22- het volgende:
Superchargers zuigenHebben een aantal leuke eigenschappen, maar ook een aantal grove nadelen.
Veel opgenomen vermogen bijvoorbeeld.quote:
topvermogen en -koppel zegt ook niets natuurlijk. Het gaat uiteindelijk om het verloopquote:Op donderdag 10 juni 2010 17:20 schreef metallicattim het volgende:
Autoweek zegt 0-100 met de TDI in 12,3 seconden. Zo VOELT het niet. De BMW heb ik geklokt op 8,3 seconden, maar dat was helemaal in het begin toen ik hem net had, het moet nog iets sneller kunnen, heb het echter nooit meer getest.
Ik heb nooit geklokt, maar die 8.3 vink best "hoog" eigenlijk. Zal ook nog wel van auto tot auto verschillen dunkt me. Ik zit zelf meer rond de 7,5sec (tegen een E46 325i). Maar ik heb van HJV begrepen dat die van mij nog erg goed doortrekt (die reed er in toen ie 'm meenam om het e.e.a. te vervangen).quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:20 schreef metallicattim het volgende:
Autoweek zegt 0-100 met de TDI in 12,3 seconden. Zo VOELT het niet. De BMW heb ik geklokt op 8,3 seconden, maar dat was helemaal in het begin toen ik hem net had, het moet nog iets sneller kunnen, heb het echter nooit meer getest.
Ja dat snap ik, maar dat betekent niet dat het dan ineens geen supercharger meer is omdat zij het anders noemenquote:Op donderdag 10 juni 2010 16:52 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja leukerd, maar in Mercedes termen heet het altijd kompressor. Vandaar.
2 Turbo's = turbolag "opheffen", doordat de ene eerder spoelt dan de andere. Zo heb je "overlap".quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:19 schreef piekartz87 het volgende:
Jullie hebben gelijk de merc heeft een turbo
Knap gedaan dan, je merkt dat hij veel koppel heeft maar je hoort geen turbo's ofzo. en turbolag valt me al helemaal niet op.
dat probeerde ik in een vorig topic ook al uit te leggen maar toen kreeg ik een note omdat een 2e josti het ging bagatelliseren ookquote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:32 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ja, alleen niet in deze staat... Als je nu wat krijgt verhalen ze het gewoon op jou hoor
Japans?quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:57 schreef hamkaastosti het volgende:
[..]
dat probeerde ik in een vorig topic ook al uit te leggen maar toen kreeg ik een note omdat een 2e josti het ging bagatelliseren ook![]()
blijkbaar is dit soort gedrag normaal in het japanse kuthokken tune wereldje
Ik verduidelijkte jouw post slechts.quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:18 schreef Maharbal het volgende:
Ja dat snap ik, maar dat betekent niet dat het dan ineens geen supercharger meer is omdat zij het anders noemen
Zoals gezegd, ik had de wagen toen pas net en wist nog niet hoe ik er precies mee om moest gaan.quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:18 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb nooit geklokt, maar die 8.3 vink best "hoog" eigenlijk. Zal ook nog wel van auto tot auto verschillen dunkt me. Ik zit zelf meer rond de 7,5sec (tegen een E46 325i). Maar ik heb van HJV begrepen dat die van mij nog erg goed doortrekt (die reed er in toen ie 'm meenam om het e.e.a. te vervangen).
en dat is nog altijd een supercharger, wat geen turbo is.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:52 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja leukerd, maar in Mercedes termen heet het altijd kompressor. Vandaar.
De anabolenversie van de vorige dameskappersautoquote:
heb je de nieuwe dan wel goed bekeken?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De anabolenversie van de vorige dameskappersauto![]()
Serieus, ik ben best wel een BMW fan, maar een Z4 is vind ik echt té gay
Ik vind de facelift van dat model het mooist.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 03:16 schreef Turquaz52 het volgende:
Vind de eerste Z4 het mooist![]()
[ afbeelding ]
Zeker heel erg dik... Vooral leuk om dat het een station/touring isquote:Op zaterdag 12 juni 2010 10:37 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind dit veel mooier:![]()
[ afbeelding ]
Deze week bekeken. En ik ga 'm niet kopen.
2007,70000 kms, 52K (ex BPM) bij de dealert in Luzern
nee, die is nóg ergerquote:
Jaquote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:00 schreef rival het volgende:
[..]
heb je de nieuwe dan wel goed bekeken?
Wtf verpauperd..??!! Enige wat er nu bij me opkomt is dat ie koplampen plastic ding heeft..quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:29 schreef tha_rizzo het volgende:
Turq, waarom moet je altijd plaatjes nemen van verpauperde BMW's?
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:21 schreef k_man het volgende:
Nou ja, dan toch liever gay dan zo'n oude kermisklantenauto van jou...
Gezeik en tijd.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 17:51 schreef Turquaz52 het volgende:
wat maakt het uit, verzekering betaald en je behoud je No-Claim..
Het zou pas erger zijn geweest als je madre alleen WA verzekerd zou zijn
Daar gaat het niet om. Zelfs met een claim-beschermer behoud je niet je no-claim, want je gaat gewoon achteruit in schadevrije jaren. Het enige dat de beschermer doet is zorgen dat je fictief op je oorspronkelijke aantal schadevrije jaren blijft zitten. Je kunt dus niet verhuizen van verzekeraar, omdat je dan gewoon minder schadevrijejaren hebt.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 17:51 schreef Turquaz52 het volgende:
wat maakt het uit, verzekering betaald en je behoud je No-Claim..
Het zou pas erger zijn geweest als je madre alleen WA verzekerd zou zijn
principequote:
Slim, maar ik denk dat je dat via de politie moet gaan spelen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 17:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]
edit: Ik ga maandag misschien langs de IKEA in Groningen (daar stond ie) om te kijken of er eventueel camerabeelden zijn.
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 18:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
principe![]()
Het is nog tot daar aan toe dat zoiets gebeurt, maar los het probeem dat je veroorzaakt dan ook even op.. er staat niet op de auto dat hij full casco en met no claimbeschermer is verzekerd.. je naait iemand gewoon een oor aan in de meeste gevallen
Ik heb wel eens iemand keihard teruggepakt toen ik zoiets zag gebeuren , die kloothommel stapte uit, keek naar de schade, keek om zich heen, zag niemand kijken, reed meteen weer het parkeervak uit en zette hem een stukje verderop doodleuk weer neer.. politiebureau was aan de overkant.. dus eventjes naar binnen gelopen en het verhaal uitgelegd.. agentjes mee, foto's maken, en meteen een briefje op de auto met het verzoek om zich te melden en een dagvaarding in het vooruitzicht; het kostte me wel ruim een uur, want ik moet natuurlijk een verklaring afleggen en die moet op papier, maar dat had ik er wel voor over.
Doorrijden na een aanrijding/schade is een misdrijf.. ophangen die loser, no mercy![]()
Owja.. later hoorde ik van het 'slachtoffer' die een bossie onkruid kwam brengen hier aan de deur, dat hij tegen de rechter had verklaard dat hij het niet gemerkt had; de rechter heeft toen even een stukje van mijn verklaring voorgelezen in de rechtszaal, toen was het meteen over met het kereltje![]()
Ik zal hier trouwens niet posten in wat voor merk auto die sufferd reed, want hufters heb je in alle soorten en maten
Ik ben bang van wel. Ik vraag me alleen af: moet m'n moeder de politie eigenlijk bellen met een dergelijke "eenzijdige" aanrijding en gewoon blikschade?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 18:10 schreef Anne het volgende:
[..]
Slim, maar ik denk dat je dat via de politie moet gaan spelen.
Heb je foto van die e36?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 21:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Altijd netjes die seven velgen. Ik vind dat de auto er daardoor minder "aso" uit ziet. M'n broertje heeft ze onder zijn E36 coupe, staat ook goed.
Hmmm mijn E46 doet ook weer vreemd. Ik reed laatst op de snelweg en ineens begint motorlampje en olie lampje enzo te branden, was de motor er gewoon mee gestopt. Koppeling getrapt en ging weer aan maar toch heel vreemd. Dit kreeg ik later nog een aantal keer, vooral als ik in de binnenstad reed en ik remde voor een stoplicht bijv, dan valt ineens de motor uit. Geen rare geluiden verder ofzo en stationair loopt de motor ook goed.
Nog iets vreemds is m'n airco. Die maakte al rare geluiden en deed het alleen aan de bestuurderskant. Nu de airco aan zo'n gasfles en metertjes gezet en dat leek oke, beetje bijgevuld dus hij wordt nu wel weer goed koud, maar nog steeds aan 1 kant. Toen draaide ik die roostertjes dicht en ineens werd het koud aan de rechterkant![]()
draai ik ze weer open dan worden de roosters van de passagierskant weer warm. Echt heel raar
. Het zoemende geluid is er ook nog.
Wie heeft er ideeën en wil ze met mij delen
Met die meters controleren ze toch de druk? Lekkage lijkt me sterk want er zat nu genoeg in en heb al minstens een jaar niet gevuld.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 21:34 schreef Hyperdude het volgende:
Is je airco dicht of lekt ie? Rare zoemgeluiden/ruis/fluitgeluiden zijn bij mij tot nu toe altijd teken van te lage druk/lekkage geweest.
En die gasten met "gasfles en metertjes" hebben er verder geen verstand van?
ik heb geel leer voor een e36 met deurpanelen en al.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 21:06 schreef Turquaz52 het volgende:
zal er over na denken, ga in dezer dagen leren interieur kopen voor me kar..
En hoe zou het staan onder een e36?
Wat dacht je dan van die?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 09:17 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik vind de facelift van dat model het mooist.
Past toch niet in een witte autoquote:Op zondag 13 juni 2010 00:07 schreef rival het volgende:
[..]
ik heb geel leer voor een e36 met deurpanelen en al.
Lijkt me echt iets voor jou.
Interesse?
Vandaar de inventarisatiequote:Op maandag 14 juni 2010 00:40 schreef Catch22- het volgende:
bij 2 ton gaan chippen is ook niet het allerbeste idee ooit...
Het budget ligt rond de 8k inclusief import, dus een nieuwere ligt simpelweg buiten het budget. Een 5 is ook erg mooi, maar loopt kostentechnisch nog meer in de papieren, dat kan gewoon echt niet, hoe jammer ook.quote:Op maandag 14 juni 2010 01:04 schreef Catch22- het volgende:
sja, dan betaal je gauw de hoofdprijs, helemaal bij zon wat oudere auto.
een wat nieuwere geen optie? Of een 5?
Zit er zoveel verschil in verzekering tussen diesel en benzine? Ik zou bij benzine wel voor een dikkere motor gaan namelijk (omdat het verbruik amper scheelt met de lichtere motoren), dus ik vermoed dat je voor een 3-liter zes-in-lijn wel dikke premie mag ophoestenquote:Op maandag 14 juni 2010 01:17 schreef Catch22- het volgende:
ik zou persoonlijk een 525d van 2000 zoeken dan. Of een 520i met LPG G3... 5 series zijn in aanschaf niet echt duur natuurlijk, maarja, wel iets hogere maandelijkse lasten.
Is het met 15-20k al voordeliger om op diesel te rijden? Heb je dat goed uitgerekend (ook hogere verzekering)
Ik voel een Z4 aankomen...quote:Op maandag 14 juni 2010 09:09 schreef Oksel het volgende:
Verder gepraat met m'n nieuwe baas (dat is nu zeker), ook over auto. Hij zei eerst: 330d. Dus ik vond 123d coupé wel genoeg. Toen ik dat vertelde, zei hij dat dat niet mogelijk is omdat er alleen fatsoenlijke auto's gereden worden binnen het bedrijf. En of ik misschien Audi TT cabrio wilde gaan rijden.
Ikke niet snap. De coupé is "geen fatsoenlijke auto", en dan komt ie aanzetten met iets uit een hele andere klasse.quote:Op maandag 14 juni 2010 09:09 schreef Oksel het volgende:
Verder gepraat met m'n nieuwe baas (dat is nu zeker), ook over auto. Hij zei eerst: 330d. Dus ik vond 123d coupé wel genoeg. Toen ik dat vertelde, zei hij dat dat niet mogelijk is omdat er alleen fatsoenlijke auto's gereden worden binnen het bedrijf. En of ik misschien Audi TT cabrio wilde gaan rijden.
Een 1 coupé is vrijwel net zo groot als een TT qua zitruimtequote:Op maandag 14 juni 2010 10:32 schreef Oksel het volgende:
1 Coupé is te klein natuurlijk!![]()
Maar ik vraag me af of het allemaal zo groot en luxe gaan worden, ik wil zelf geen sportwagen rijden. Zal uiteindelijk ws. "gewoon" een 320 worden. En dat vind ik prima. Als het een 330 is, nouja, mooi dan. Dan gaat wel het 330 logo eraf trouwens.
Gewoon niet privé in rijden. Officieel dan.quote:Op maandag 14 juni 2010 10:33 schreef Catch22- het volgende:
op zich wel leuk; maar als je bijtelling moet betalen wat minder natuurlijk.
xs.to werkt wel goed geloof ikquote:
Mja, dat gaat in dit geval dus niet meer echt op. Ik zal binnenkort de verzekering eens bellen met de vraag voor een prijsopgavequote:Op maandag 14 juni 2010 08:40 schreef Catch22- het volgende:
Vaak wel iets, met name omdat een diesel gauw een paar k duurder is dan zijn dieselequivalent
die zijn ook ruk geworden, gewoon imageshack.us.quote:
Het is gewoon lease, en geen eigendom dus. Als je er ook nog eens niet meer dan 500km prive mee maakt, dan hoef je geen bijtelling te betalen en "kost het je niks".quote:Op maandag 14 juni 2010 17:37 schreef Turquaz52 het volgende:
wtf doen jullie voor werk..??![]()
ik zit me de zweet uit me naad te werken om 10 rooien bij elkaar te rapen voor een Z4, ook nog eens 2e hands en wacht op het moment dat ze dalen in prijs en jullie komen aan met 123d is niet genoeg, 330 dit dat.. 300PK Cabrio of Hummer![]()
Heb niks meer te zeggen dan respect voor het werk wat je beoefend..![]()
Zou ook wel zo'n werkgever willen hebben
Prijzen dalen met tijd.. heb er een paar voorbij zien komen voor 8 of 9.. Maar dat was op Mobile.dequote:Op maandag 14 juni 2010 17:40 schreef k_man het volgende:
Een Z4 voor 10k? Zal wel veel soeps zijn dan..
Lease of geen lease, je rijdt er wel in voor je werk of iig 500km voor jezelf.. Is goed genoeg..quote:Op maandag 14 juni 2010 18:02 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het is gewoon lease, en geen eigendom dus. Als je er ook nog eens niet meer dan 500km prive mee maakt, dan hoef je geen bijtelling te betalen en "kost het je niks".
Hele fun van zo'n auto is alleen juist het prive rijden, en niet lekker burgerlijk achter aansluiten in de file
Niet dus. Zakelijk rijd je er in rond spits, omdat je naar je werk zult moeten. Prive rijd je vaak buiten de spits om, en dat is wel logisch omdat je anders aan het werk zou zijn als je niet prive zou rijden.quote:Op maandag 14 juni 2010 18:30 schreef vannelle het volgende:
privé of zakelijk, kans op file blijft even groot natuurlijk.
Een 1 of een 3 is inderdaad echt wel te betalen. Zelfs als werkende student kan ik al de aanschaf van een 3 overwegenquote:Op maandag 14 juni 2010 21:10 schreef Oksel het volgende:
Een 1 kopen is al reeel als je ELKE baan hebt.
je betaalt er genoeg voor dat het je eigen auto is. En als je wat wil in het leven moet je er wat voor doen.quote:Op maandag 14 juni 2010 20:32 schreef Turquaz52 het volgende:
ach ja.. motivatie om zo iets doen heb ik niet echt in me..![]()
rij toch liever ook iets wat echt van MIJ is..
Daarom zeg ik 'werkende student'quote:
Ik krijg helemaal geen beurs, maar heb al jaren fatsoenlijk naast m'n studie gewerkt en doe dat ook nu nog. Indertijd goed met stufi omgegaan. En ja, ik hang regelmatig in de kroeg, heb een uitgebreid sociaal leven en woon niet meer thuis.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:53 schreef piekartz87 het volgende:
je krijgt zeker nog een aanvullende beurs ?
normaal kan een student echt geen 1 serie betalen. (tenzij hij nooit wat uitgeeft verder, mja,, een student moet toch bier drinken)
Een fatsoenlijk met een tellerstand dusdanig dat je er nog een paar jaar mee vooruit kan (<250k, liefst nog <200k). Dus aanschafprijs tussen de 6-10k. En het ding ook nog rijdend kunnen houden bij meer dan 10k per jaar.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 01:10 schreef Catch22- het volgende:
ja wat voor 3? Mijn e30 heb ik voor 350 opgepikt dus dat zegt niets.
Een 1-serie kopen is erg dom als student of net-werkende zonder teveel buffer. Je schrijft gewoon 2-3000 euro per jaar af met een beetje pech en dat is gewoonweg zonde.
Dat heb ik, maar denk niet dat we in de zelfde branche zitten of wel?quote:Op maandag 14 juni 2010 21:01 schreef piekartz87 het volgende:
Een diploma hebben wil ook wel eens helpen natuurlijk
Wat doet het bedrijf van je baas dan?quote:Op maandag 14 juni 2010 09:09 schreef Oksel het volgende:
Gisteren nog 220 gereden in mijn 118d..Harder gaattie ook niet.
Verder gepraat met m'n nieuwe baas (dat is nu zeker), ook over auto. Hij zei eerst: 330d. Dus ik vond 123d coupé wel genoeg. Toen ik dat vertelde, zei hij dat dat niet mogelijk is omdat er alleen fatsoenlijke auto's gereden worden binnen het bedrijf. En of ik misschien Audi TT cabrio wilde gaan rijden.
Die vent spoort niet. Zelf rijdt hij X5 4.0. En een nieuwe Carrera. Daar dus gisteren even in gezeten, en gekwijlt. Toen kwam een goede vriend me opzoeken, die had ook een Carrera 4S gekocht. Dus daar zelf een rondje in gereden, erg geil.
Toen kwam mijn schoonpa ook nog even langs, in zijn rode speeltje:
[ afbeelding ]
Daar heb ik al in meegereden, zelf nog niet gereden.. maar dat komt wel. Conclusie: het was gisteren een goede autodag..
Ik heb het nadeel dat ik in Leeuwarden ben gaan studeren en elk weekend persé terug naar twente ga. (mijn vriendin en veel vrienden wonen daar)quote:Op dinsdag 15 juni 2010 01:07 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik krijg helemaal geen beurs, maar heb al jaren fatsoenlijk naast m'n studie gewerkt en doe dat ook nu nog. Indertijd goed met stufi omgegaan. En ja, ik hang regelmatig in de kroeg, heb een uitgebreid sociaal leven en woon niet meer thuis.. Het kán allemaal wel, als je maar voldoende naast je studie werkt.
Een 1 is nog wel wat boven het budget, maar een E46 moet toch te doen zijn, die kosten niet meer de hoofdprijs.
Bullshit, 1000 per jaar, meer niet. Tenminste, hoe ik hem hem gekocht (1 serie). Had trouwens 55k op de teller toen ik hem kreeg. Nu 1 jaar rijden verder 90k. Maar deze auto verkopen we voorlopig niet meer. Rijden we gewoon nog 15 jaar mee. Als 2e auto, tzt. Dan is hij niets meer waard, en gaat hij gewoon een garage in. Kan mijn zoon hem hebben als eerste auto..quote:Op dinsdag 15 juni 2010 01:10 schreef Catch22- het volgende:
ja wat voor 3? Mijn e30 heb ik voor 350 opgepikt dus dat zegt niets.
Een 1-serie kopen is erg dom als student of net-werkende zonder teveel buffer. Je schrijft gewoon 2-3000 euro per jaar af met een beetje pech en dat is gewoonweg zonde.
Het wordt nog druk met Z4'tjes hier.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:37 schreef Pien85 het volgende:
Mag ik me hier ook even melden, ondanks dat ik niets van auto's weet? Hebben sinds zaterdag een Z4 voor de deur staan
3 jaar oud, roadster, foto moet ik even opzoeken, enige dat ik je met zekerheid kan zeggen is dat 't een 3.0si is met bijna alle opties, M onderstel, M stuur, en nog iets met Mquote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:48 schreef k_man het volgende:
[..]
Het wordt nog druk met Z4'tjes hier.
Is het een nieuwe of gebruikte? Pics? Hobby-auto of daily drive? Specs?
Ja, ik had wat vertraging, stond op andere pcquote:
Momenteel zitten we, volgende de boordcomputer op 1 op 10,4...quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:20 schreef Turquaz52 het volgende:
![]()
![]()
![]()
Als ie zijn eerste tankje leeg heeft, vertel ff het verbruik..![]()
Ik wil ook voor het einde van het jaar ook een Z4 aanschaffen, maar ik weet niet of een 2.5 of een 3.0
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:23 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Momenteel zitten we, volgende de boordcomputer op 1 op 10,4...
Handgeschakeld, en we zijn zelf ook verbaasd, echt zuinige rijders zijn we niet hoorquote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:24 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Mijne 1 op 9, wtf zijn die 6 cilinders zo zuinig dan![]()
Automaat of handgeschakeld Pien?
Zelfde verhaal hierquote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:27 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Handgeschakeld, en we zijn zelf ook verbaasd, echt zuinige rijders zijn we niet hoorMoeten toch regelmatig testen offie toch écht zo snel naar de 100 gaat, en hoe snel je op je voorganger in kunt lopen enzo
Bovendien slaap ik in de auto het lekkerst zo tussen de 160 en 170
Wat is jou probleem?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:25 schreef Catch22- het volgende:
nouen al heb je 10 6 cilinders, je rijdt nog net zoveel kilometers, al heb je er 100
Tja, 't blijft leuk speelgoed hequote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:34 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Zelfde verhaal hierRegelmatig die kickdown ff intrappen ff laten janken en weer doorrijden..
Weet ik datquote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:42 schreef Turquaz52 het volgende:
e36 of e46? (niet dat ik intresse heb, maar voor de anderen hier)
Ja, account manager zijn naast mijn voltijd studie multimedia design lijkt me echt een mogelijkheidquote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:10 schreef Oksel het volgende:
Als student reed ik trouwens een 4 jaar oude Opel Corsa met 35k op de teller. Gewoon zorgen dat je fatsoenlijk werkt hebt naast je studie. Dus geen vakken vullen, maar gewoon accountmanager ofzo.
En jij verwacht nu van mij dat ik (behalve de kleur) een verschil ga zien?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:47 schreef Turquaz52 het volgende:
E36 M3 Cabrio:
[ afbeelding ]
E46 M3 Cabrio:
[ afbeelding ]
Naast mijn voltijd Technische Bedrijfskunde studie was het een mogelijkheid ja. 20-22 uur per week. Ben ik dan zo slim?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:47 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Ja, account manager zijn naast mijn voltijd studie multimedia design lijkt me echt een mogelijkheid
Ja, kijk eens goed.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:48 schreef Pien85 het volgende:
[..]
En jij verwacht nu van mij dat ik (behalve de kleur) een verschil ga zien?
* Pien85 gaat eens goed kijkenquote:
Dat staat er opquote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Hahaha. Valt me mee dan dat je weet dat je een Z4 hebt. Niet gewoon "een zwarte" auto.
Dat denk ik ja... Dat jij zo slim bentquote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:10 schreef Oksel het volgende:
[..]
Naast mijn voltijd Technische Bedrijfskunde studie was het een mogelijkheid ja. 20-22 uur per week. Ben ik dan zo slim?
30k voor een E46 M3 Cabrio. Valt nog mee op zich.. Ruim 60k gelopen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:43 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Weet ik datik ben een vrouw hoor!
Kijk zelf maar (klik)
De richting van jou opleiding is iets geschikter he.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:10 schreef Oksel het volgende:
[..]
Naast mijn voltijd Technische Bedrijfskunde studie was het een mogelijkheid ja. 20-22 uur per week. Ben ik dan zo slim?
Je komt in ieder geval niet slim over.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:10 schreef Oksel het volgende:
[..]
Naast mijn voltijd Technische Bedrijfskunde studie was het een mogelijkheid ja. 20-22 uur per week. Ben ik dan zo slim?
Het zal in ieder geval geen 3.0 si worden als je budget 8 à 9k is...quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:20 schreef Turquaz52 het volgende:![]()
![]()
![]()
Als ie zijn eerste tankje leeg heeft, vertel ff het verbruik..![]()
Ik wil ook voor het einde van het jaar ook een Z4 aanschaffen, maar ik weet niet of een 2.5 of een 3.0
Leuk hoor!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:53 schreef Pien85 het volgende:
3 jaar oud, roadster, foto moet ik even opzoeken, enige dat ik je met zekerheid kan zeggen is dat 't een 3.0si is met bijna alle opties, M onderstel, M stuur, en nog iets met MOhja, de stoelen
Oh en auto wordt gewoon dagelijks gebruikt door 't vriendje (ik heb zelf (nog) geen rijbewijs).
foto komt er over een paar seconden aan.
[ afbeelding ]
Ik zal het doorgevenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Leuk hoor!![]()
Als je het vriendje meer van z'n auto wil weten, of af en toe eens een mooie rit wil maken met andere Z-bezitters, moet ie hier eens kijken.
Weinig e89 daar...quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Leuk hoor!![]()
Als je het vriendje meer van z'n auto wil weten, of af en toe eens een mooie rit wil maken met andere Z-bezitters, moet ie hier eens kijken.
Jij wilde de auto sowieso toch alleen maar zakelijk rijden?quote:
Je moet inderdaad wel iets fatsoenlijks hebben. Overigens kon ik van m'n beurs ook bij lange m'n huur niet betalen hoorquote:Op dinsdag 15 juni 2010 02:47 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Ik heb het nadeel dat ik in Leeuwarden ben gaan studeren en elk weekend persé terug naar twente ga. (mijn vriendin en veel vrienden wonen daar)
Beetje pittig om een fatsoenlijk bijbaantje te vinden. (nu heb ik dan eindelijk iets fatsoenlijks gevonden hopelijk)
daarnaast kun je wel zeggen goed omgaan met studie maar met mijn beurs kan ik niet eens mijn huur betalen.
Mooi als je het geluk hebt dat zulke dingen allemaal mogelijk zijn naast de studie maar voor velen zit dat er helaas niet in.
Gisteren maakte je een opmerking over 320 vs. 330.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 01:07 schreef Mikkie het volgende:
[..]
...
Een 1 is nog wel wat boven het budget, maar een E46 moet toch te doen zijn, die kosten niet meer de hoofdprijs.
Ik kan wel eens een zakelijke afspraak maken met de stichtingvoorzitter...quote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:45 schreef k_man het volgende:
[..]
Jij wilde de auto sowieso toch alleen maar zakelijk rijden?
Anders kun je natuurlijk trendsetter worden.
Daarom heb ik voor mezelf al besloten dat het een 320d gaat worden. Ik moet niet te veel willen en dat is al héél netjesquote:Op dinsdag 15 juni 2010 19:05 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Gisteren maakte je een opmerking over 320 vs. 330.
Als je pech hebt met je 330,d of i, en er gaat iets niet-goedkoops kapot, dan krijg je sneller dan je lief is uitzicht uitzicht op de bodem van je schatkist.
Natuurlijk hou ik wel wat financiële ruimte over voor reparaties. Zo lang de turbo er niet meteen uit knalt of gereviseerd moet worden, zal het wel meevallen.quote:Een 320d zal wel kunnen op een studentenbudgetje als er niets kapot gaat. Een 330 zou ik alleen kopen als je per direct ¤1500-2500 beschikbaar hebt als het eens tegen zit.
Dat zijn dure banden ook. Ik wil niet op de meest schrale banden rijden, maar 250 euro per stuk gaat me ook wat ver. De kosten per km zullen inderdaad wel behoorlijk oplopen tov mijn Nissan Almera uit '97, maar daar krijg je ook een stuk plezier en comfort voor terug, en da's me ook wat waardquote:Mijn 330i: iedere 2 jaar (ongeveer 40K kms met zomerbanden) 4xPS2= 900-1000
Winterbanden waren in mrt . niet veel goedkoper, maar zal vlgd. winter hopelijk wel lukken voor ¤6-700
Dat is al ¤1500, alleen aan banden in 2 jaar en totaal 55000 km.
Bij de wat duurdere (en oudere) auto's is het niet de aanschaf maar de kosten per km. die je pijn kunnen gaan doen.
Problemen met schakelaar lijkt me sterk, hij gaat toch wel rond?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:50 schreef rival het volgende:
Het zit er in!!!
[ afbeelding ]
Maar hij wilt niet starten. 2 mogelijkheden, problemen met de EWS of problemen met een schakelaar van de automaat (er zit nu een handbak in, maar was automaat. iets moet de auto vertellen dat het veilig is om te starten (dat gebeurd normaal als je hem in de P zet) .....
Hoop dat je hier wat aan hebt, ik heb er iig wel het een en ander van geleerdquote:Engine-Chassis harness changes
Use the engine harness that came with the engine, plain and simple. No need in mixing and matching harnesses, it’ll only cause you headaches. You can use an automatic engine harness on a manual transmission setup, just ziptie the automatic wiring somewhere out of the way, do not attempt to hack it apart.
OBDI engine+harness to OBDII chassis.
It rehashes itself, so don’t get confused. These steps ONLY refer to the chassis’ wire harness in the engine bay and clip behind the cluster inside the dash.
Cut #7 on X20 Main harness - Mine was Lime Green
Cut #8 on X20 Main harness, attach to #1 on the X6031 harness - Forgot what color that was on my car, but it attaches to the Grey wire on the smaller connector.
Next step is just for the X6031 Smaller Harness.
Wire #14, White and Black stripe must be connected to the Blue clipped harness behind the instrument cluster. Run a wire from #2 wire on the Blue connector, for the cluster, to #14 on the X6031 harness. Cut wire #14 to install this connection.
The 6cyl OBDI cluster will enable the Check Engine Light as well as the "Stomp Pedal" diagnostic that you can find on bimmerforums.com using the advanced search feature.
How to properly wire the new engine harness to the chassis.
Engine bay harnessing
[img]DME (Digital Motor Electronics) Identification [/img]
Use the original DME that came with the engine. 92 M50B25 Non-vanos engines used 402 and 403 red label DMEs. 93-95 M50B25 Vanos engines used a red label 413 DME which can also be used on S50s and S52s with the S50 software chip. Also, in 95, the M50 was equipped with EWSII and is designated with a silver label instead of red. With the provision of the chassis/engine harness change, this is not an issue anymore but still has potential to cause issues. I’d advise just using the red label unit to have 100% assurance that EWS isn’t causing problems. There is also the 514 DME that can be used with the S50/S52 engine with EWS delete chip that you can get from a vendor.
You can not use a 402/403 on a Vanos engine nor can you use a 413 DME on a Non-Vanos engine. Buy your DME for your engine.
Dat zijn afaik toch zo'n beetje de beste motoren die er zijn. Voor verbruik hangt het er maar net van af hoe je met je gas om gaat. Als je altijd plankgas rijdt dan scheelt het wel een stuk qua verbruik, maar anders valt dat ook best mee.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:23 schreef Turquaz52 het volgende:Ja luister, 2x 6 cilinder is beetje te veel van het goede vindje niet?
Er zijn nu eenmaal meer vrouwen dan mannen die het best ok vinden om in een rijdend hondenhok te rijden..quote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:06 schreef Xtr3mE het volgende:
Valt mij op dat ik alleen maar vrouwen achter het stuur zie in 1 series?
Ik ben echt blij met mijn verbruik hoorquote:Op woensdag 16 juni 2010 08:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat zijn afaik toch zo'n beetje de beste motoren die er zijn. Voor verbruik hangt het er maar net van af hoe je met je gas om gaat. Als je altijd plankgas rijdt dan scheelt het wel een stuk qua verbruik, maar anders valt dat ook best mee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
quote:Op woensdag 16 juni 2010 08:32 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik ben echt blij met mijn verbruik hoor![]()
Serieus, 1 op 9,5 met combi van alles, trappen, rustig cruisen, snelweg planken, snelweg rustig cruisen, door de stad blazen en door de stad rustig cruisen over 1 tank doe ik dan 570KM met V-Power Racing 100
Ik rijd ergens tussen de 1:8 en 1:11, afhankelijk van waar en hoe hard etc. Ik ben het nu eens aan het bijhouden hoeveel het gemiddeld op een tank is met zowel lange stukken als de korte ritjes bij elkaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |