Momenteel zitten we, volgende de boordcomputer op 1 op 10,4...quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:20 schreef Turquaz52 het volgende:
![]()
![]()
![]()
Als ie zijn eerste tankje leeg heeft, vertel ff het verbruik..![]()
Ik wil ook voor het einde van het jaar ook een Z4 aanschaffen, maar ik weet niet of een 2.5 of een 3.0
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:23 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Momenteel zitten we, volgende de boordcomputer op 1 op 10,4...
Handgeschakeld, en we zijn zelf ook verbaasd, echt zuinige rijders zijn we niet hoorquote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:24 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Mijne 1 op 9, wtf zijn die 6 cilinders zo zuinig dan![]()
Automaat of handgeschakeld Pien?
Zelfde verhaal hierquote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:27 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Handgeschakeld, en we zijn zelf ook verbaasd, echt zuinige rijders zijn we niet hoorMoeten toch regelmatig testen offie toch écht zo snel naar de 100 gaat, en hoe snel je op je voorganger in kunt lopen enzo
Bovendien slaap ik in de auto het lekkerst zo tussen de 160 en 170
Wat is jou probleem?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:25 schreef Catch22- het volgende:
nouen al heb je 10 6 cilinders, je rijdt nog net zoveel kilometers, al heb je er 100
Tja, 't blijft leuk speelgoed hequote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:34 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Zelfde verhaal hierRegelmatig die kickdown ff intrappen ff laten janken en weer doorrijden..
Weet ik datquote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:42 schreef Turquaz52 het volgende:
e36 of e46? (niet dat ik intresse heb, maar voor de anderen hier)
Ja, account manager zijn naast mijn voltijd studie multimedia design lijkt me echt een mogelijkheidquote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:10 schreef Oksel het volgende:
Als student reed ik trouwens een 4 jaar oude Opel Corsa met 35k op de teller. Gewoon zorgen dat je fatsoenlijk werkt hebt naast je studie. Dus geen vakken vullen, maar gewoon accountmanager ofzo.
En jij verwacht nu van mij dat ik (behalve de kleur) een verschil ga zien?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:47 schreef Turquaz52 het volgende:
E36 M3 Cabrio:
[ afbeelding ]
E46 M3 Cabrio:
[ afbeelding ]
Naast mijn voltijd Technische Bedrijfskunde studie was het een mogelijkheid ja. 20-22 uur per week. Ben ik dan zo slim?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:47 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Ja, account manager zijn naast mijn voltijd studie multimedia design lijkt me echt een mogelijkheid
Ja, kijk eens goed.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:48 schreef Pien85 het volgende:
[..]
En jij verwacht nu van mij dat ik (behalve de kleur) een verschil ga zien?
* Pien85 gaat eens goed kijkenquote:
Dat staat er opquote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Hahaha. Valt me mee dan dat je weet dat je een Z4 hebt. Niet gewoon "een zwarte" auto.
Dat denk ik ja... Dat jij zo slim bentquote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:10 schreef Oksel het volgende:
[..]
Naast mijn voltijd Technische Bedrijfskunde studie was het een mogelijkheid ja. 20-22 uur per week. Ben ik dan zo slim?
30k voor een E46 M3 Cabrio. Valt nog mee op zich.. Ruim 60k gelopen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:43 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Weet ik datik ben een vrouw hoor!
Kijk zelf maar (klik)
De richting van jou opleiding is iets geschikter he.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:10 schreef Oksel het volgende:
[..]
Naast mijn voltijd Technische Bedrijfskunde studie was het een mogelijkheid ja. 20-22 uur per week. Ben ik dan zo slim?
Je komt in ieder geval niet slim over.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:10 schreef Oksel het volgende:
[..]
Naast mijn voltijd Technische Bedrijfskunde studie was het een mogelijkheid ja. 20-22 uur per week. Ben ik dan zo slim?
Het zal in ieder geval geen 3.0 si worden als je budget 8 ŕ 9k is...quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:20 schreef Turquaz52 het volgende:![]()
![]()
![]()
Als ie zijn eerste tankje leeg heeft, vertel ff het verbruik..![]()
Ik wil ook voor het einde van het jaar ook een Z4 aanschaffen, maar ik weet niet of een 2.5 of een 3.0
Leuk hoor!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:53 schreef Pien85 het volgende:
3 jaar oud, roadster, foto moet ik even opzoeken, enige dat ik je met zekerheid kan zeggen is dat 't een 3.0si is met bijna alle opties, M onderstel, M stuur, en nog iets met MOhja, de stoelen
Oh en auto wordt gewoon dagelijks gebruikt door 't vriendje (ik heb zelf (nog) geen rijbewijs).
foto komt er over een paar seconden aan.
[ afbeelding ]
Ik zal het doorgevenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Leuk hoor!![]()
Als je het vriendje meer van z'n auto wil weten, of af en toe eens een mooie rit wil maken met andere Z-bezitters, moet ie hier eens kijken.
Weinig e89 daar...quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Leuk hoor!![]()
Als je het vriendje meer van z'n auto wil weten, of af en toe eens een mooie rit wil maken met andere Z-bezitters, moet ie hier eens kijken.
Jij wilde de auto sowieso toch alleen maar zakelijk rijden?quote:
Je moet inderdaad wel iets fatsoenlijks hebben. Overigens kon ik van m'n beurs ook bij lange m'n huur niet betalen hoorquote:Op dinsdag 15 juni 2010 02:47 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Ik heb het nadeel dat ik in Leeuwarden ben gaan studeren en elk weekend persé terug naar twente ga. (mijn vriendin en veel vrienden wonen daar)
Beetje pittig om een fatsoenlijk bijbaantje te vinden. (nu heb ik dan eindelijk iets fatsoenlijks gevonden hopelijk)
daarnaast kun je wel zeggen goed omgaan met studie maar met mijn beurs kan ik niet eens mijn huur betalen.
Mooi als je het geluk hebt dat zulke dingen allemaal mogelijk zijn naast de studie maar voor velen zit dat er helaas niet in.
Gisteren maakte je een opmerking over 320 vs. 330.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 01:07 schreef Mikkie het volgende:
[..]
...
Een 1 is nog wel wat boven het budget, maar een E46 moet toch te doen zijn, die kosten niet meer de hoofdprijs.
Ik kan wel eens een zakelijke afspraak maken met de stichtingvoorzitter...quote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:45 schreef k_man het volgende:
[..]
Jij wilde de auto sowieso toch alleen maar zakelijk rijden?
Anders kun je natuurlijk trendsetter worden.
Daarom heb ik voor mezelf al besloten dat het een 320d gaat worden. Ik moet niet te veel willen en dat is al héél netjesquote:Op dinsdag 15 juni 2010 19:05 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Gisteren maakte je een opmerking over 320 vs. 330.
Als je pech hebt met je 330,d of i, en er gaat iets niet-goedkoops kapot, dan krijg je sneller dan je lief is uitzicht uitzicht op de bodem van je schatkist.
Natuurlijk hou ik wel wat financiële ruimte over voor reparaties. Zo lang de turbo er niet meteen uit knalt of gereviseerd moet worden, zal het wel meevallen.quote:Een 320d zal wel kunnen op een studentenbudgetje als er niets kapot gaat. Een 330 zou ik alleen kopen als je per direct ¤1500-2500 beschikbaar hebt als het eens tegen zit.
Dat zijn dure banden ook. Ik wil niet op de meest schrale banden rijden, maar 250 euro per stuk gaat me ook wat ver. De kosten per km zullen inderdaad wel behoorlijk oplopen tov mijn Nissan Almera uit '97, maar daar krijg je ook een stuk plezier en comfort voor terug, en da's me ook wat waardquote:Mijn 330i: iedere 2 jaar (ongeveer 40K kms met zomerbanden) 4xPS2= 900-1000
Winterbanden waren in mrt . niet veel goedkoper, maar zal vlgd. winter hopelijk wel lukken voor ¤6-700
Dat is al ¤1500, alleen aan banden in 2 jaar en totaal 55000 km.
Bij de wat duurdere (en oudere) auto's is het niet de aanschaf maar de kosten per km. die je pijn kunnen gaan doen.
Problemen met schakelaar lijkt me sterk, hij gaat toch wel rond?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:50 schreef rival het volgende:
Het zit er in!!!
[ afbeelding ]
Maar hij wilt niet starten. 2 mogelijkheden, problemen met de EWS of problemen met een schakelaar van de automaat (er zit nu een handbak in, maar was automaat. iets moet de auto vertellen dat het veilig is om te starten (dat gebeurd normaal als je hem in de P zet) .....
Hoop dat je hier wat aan hebt, ik heb er iig wel het een en ander van geleerdquote:Engine-Chassis harness changes
Use the engine harness that came with the engine, plain and simple. No need in mixing and matching harnesses, it’ll only cause you headaches. You can use an automatic engine harness on a manual transmission setup, just ziptie the automatic wiring somewhere out of the way, do not attempt to hack it apart.
OBDI engine+harness to OBDII chassis.
It rehashes itself, so don’t get confused. These steps ONLY refer to the chassis’ wire harness in the engine bay and clip behind the cluster inside the dash.
Cut #7 on X20 Main harness - Mine was Lime Green
Cut #8 on X20 Main harness, attach to #1 on the X6031 harness - Forgot what color that was on my car, but it attaches to the Grey wire on the smaller connector.
Next step is just for the X6031 Smaller Harness.
Wire #14, White and Black stripe must be connected to the Blue clipped harness behind the instrument cluster. Run a wire from #2 wire on the Blue connector, for the cluster, to #14 on the X6031 harness. Cut wire #14 to install this connection.
The 6cyl OBDI cluster will enable the Check Engine Light as well as the "Stomp Pedal" diagnostic that you can find on bimmerforums.com using the advanced search feature.
How to properly wire the new engine harness to the chassis.
Engine bay harnessing
[img]DME (Digital Motor Electronics) Identification [/img]
Use the original DME that came with the engine. 92 M50B25 Non-vanos engines used 402 and 403 red label DMEs. 93-95 M50B25 Vanos engines used a red label 413 DME which can also be used on S50s and S52s with the S50 software chip. Also, in 95, the M50 was equipped with EWSII and is designated with a silver label instead of red. With the provision of the chassis/engine harness change, this is not an issue anymore but still has potential to cause issues. I’d advise just using the red label unit to have 100% assurance that EWS isn’t causing problems. There is also the 514 DME that can be used with the S50/S52 engine with EWS delete chip that you can get from a vendor.
You can not use a 402/403 on a Vanos engine nor can you use a 413 DME on a Non-Vanos engine. Buy your DME for your engine.
Dat zijn afaik toch zo'n beetje de beste motoren die er zijn. Voor verbruik hangt het er maar net van af hoe je met je gas om gaat. Als je altijd plankgas rijdt dan scheelt het wel een stuk qua verbruik, maar anders valt dat ook best mee.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:23 schreef Turquaz52 het volgende:Ja luister, 2x 6 cilinder is beetje te veel van het goede vindje niet?
Er zijn nu eenmaal meer vrouwen dan mannen die het best ok vinden om in een rijdend hondenhok te rijden..quote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:06 schreef Xtr3mE het volgende:
Valt mij op dat ik alleen maar vrouwen achter het stuur zie in 1 series?
Ik ben echt blij met mijn verbruik hoorquote:Op woensdag 16 juni 2010 08:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat zijn afaik toch zo'n beetje de beste motoren die er zijn. Voor verbruik hangt het er maar net van af hoe je met je gas om gaat. Als je altijd plankgas rijdt dan scheelt het wel een stuk qua verbruik, maar anders valt dat ook best mee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
quote:Op woensdag 16 juni 2010 08:32 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik ben echt blij met mijn verbruik hoor![]()
Serieus, 1 op 9,5 met combi van alles, trappen, rustig cruisen, snelweg planken, snelweg rustig cruisen, door de stad blazen en door de stad rustig cruisen over 1 tank doe ik dan 570KM met V-Power Racing 100
Ik rijd ergens tussen de 1:8 en 1:11, afhankelijk van waar en hoe hard etc. Ik ben het nu eens aan het bijhouden hoeveel het gemiddeld op een tank is met zowel lange stukken als de korte ritjes bij elkaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |