Vandaar de inventarisatiequote:Op maandag 14 juni 2010 00:40 schreef Catch22- het volgende:
bij 2 ton gaan chippen is ook niet het allerbeste idee ooit...
Het budget ligt rond de 8k inclusief import, dus een nieuwere ligt simpelweg buiten het budget. Een 5 is ook erg mooi, maar loopt kostentechnisch nog meer in de papieren, dat kan gewoon echt niet, hoe jammer ook.quote:Op maandag 14 juni 2010 01:04 schreef Catch22- het volgende:
sja, dan betaal je gauw de hoofdprijs, helemaal bij zon wat oudere auto.
een wat nieuwere geen optie? Of een 5?
Zit er zoveel verschil in verzekering tussen diesel en benzine? Ik zou bij benzine wel voor een dikkere motor gaan namelijk (omdat het verbruik amper scheelt met de lichtere motoren), dus ik vermoed dat je voor een 3-liter zes-in-lijn wel dikke premie mag ophoestenquote:Op maandag 14 juni 2010 01:17 schreef Catch22- het volgende:
ik zou persoonlijk een 525d van 2000 zoeken dan. Of een 520i met LPG G3... 5 series zijn in aanschaf niet echt duur natuurlijk, maarja, wel iets hogere maandelijkse lasten.
Is het met 15-20k al voordeliger om op diesel te rijden? Heb je dat goed uitgerekend (ook hogere verzekering)
Ik voel een Z4 aankomen...quote:Op maandag 14 juni 2010 09:09 schreef Oksel het volgende:
Verder gepraat met m'n nieuwe baas (dat is nu zeker), ook over auto. Hij zei eerst: 330d. Dus ik vond 123d coupé wel genoeg. Toen ik dat vertelde, zei hij dat dat niet mogelijk is omdat er alleen fatsoenlijke auto's gereden worden binnen het bedrijf. En of ik misschien Audi TT cabrio wilde gaan rijden.
Ikke niet snap. De coupé is "geen fatsoenlijke auto", en dan komt ie aanzetten met iets uit een hele andere klasse.quote:Op maandag 14 juni 2010 09:09 schreef Oksel het volgende:
Verder gepraat met m'n nieuwe baas (dat is nu zeker), ook over auto. Hij zei eerst: 330d. Dus ik vond 123d coupé wel genoeg. Toen ik dat vertelde, zei hij dat dat niet mogelijk is omdat er alleen fatsoenlijke auto's gereden worden binnen het bedrijf. En of ik misschien Audi TT cabrio wilde gaan rijden.
Een 1 coupé is vrijwel net zo groot als een TT qua zitruimtequote:Op maandag 14 juni 2010 10:32 schreef Oksel het volgende:
1 Coupé is te klein natuurlijk!![]()
Maar ik vraag me af of het allemaal zo groot en luxe gaan worden, ik wil zelf geen sportwagen rijden. Zal uiteindelijk ws. "gewoon" een 320 worden. En dat vind ik prima. Als het een 330 is, nouja, mooi dan. Dan gaat wel het 330 logo eraf trouwens.
Gewoon niet privé in rijden. Officieel dan.quote:Op maandag 14 juni 2010 10:33 schreef Catch22- het volgende:
op zich wel leuk; maar als je bijtelling moet betalen wat minder natuurlijk.
xs.to werkt wel goed geloof ikquote:
Mja, dat gaat in dit geval dus niet meer echt op. Ik zal binnenkort de verzekering eens bellen met de vraag voor een prijsopgavequote:Op maandag 14 juni 2010 08:40 schreef Catch22- het volgende:
Vaak wel iets, met name omdat een diesel gauw een paar k duurder is dan zijn dieselequivalent
die zijn ook ruk geworden, gewoon imageshack.us.quote:
Het is gewoon lease, en geen eigendom dus. Als je er ook nog eens niet meer dan 500km prive mee maakt, dan hoef je geen bijtelling te betalen en "kost het je niks".quote:Op maandag 14 juni 2010 17:37 schreef Turquaz52 het volgende:
wtf doen jullie voor werk..??![]()
ik zit me de zweet uit me naad te werken om 10 rooien bij elkaar te rapen voor een Z4, ook nog eens 2e hands en wacht op het moment dat ze dalen in prijs en jullie komen aan met 123d is niet genoeg, 330 dit dat.. 300PK Cabrio of Hummer![]()
Heb niks meer te zeggen dan respect voor het werk wat je beoefend..![]()
Zou ook wel zo'n werkgever willen hebben
Prijzen dalen met tijd.. heb er een paar voorbij zien komen voor 8 of 9.. Maar dat was op Mobile.dequote:Op maandag 14 juni 2010 17:40 schreef k_man het volgende:
Een Z4 voor 10k? Zal wel veel soeps zijn dan..
Lease of geen lease, je rijdt er wel in voor je werk of iig 500km voor jezelf.. Is goed genoeg..quote:Op maandag 14 juni 2010 18:02 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het is gewoon lease, en geen eigendom dus. Als je er ook nog eens niet meer dan 500km prive mee maakt, dan hoef je geen bijtelling te betalen en "kost het je niks".
Hele fun van zo'n auto is alleen juist het prive rijden, en niet lekker burgerlijk achter aansluiten in de file
Niet dus. Zakelijk rijd je er in rond spits, omdat je naar je werk zult moeten. Prive rijd je vaak buiten de spits om, en dat is wel logisch omdat je anders aan het werk zou zijn als je niet prive zou rijden.quote:Op maandag 14 juni 2010 18:30 schreef vannelle het volgende:
privé of zakelijk, kans op file blijft even groot natuurlijk.
Een 1 of een 3 is inderdaad echt wel te betalen. Zelfs als werkende student kan ik al de aanschaf van een 3 overwegenquote:Op maandag 14 juni 2010 21:10 schreef Oksel het volgende:
Een 1 kopen is al reeel als je ELKE baan hebt.
je betaalt er genoeg voor dat het je eigen auto is. En als je wat wil in het leven moet je er wat voor doen.quote:Op maandag 14 juni 2010 20:32 schreef Turquaz52 het volgende:
ach ja.. motivatie om zo iets doen heb ik niet echt in me..![]()
rij toch liever ook iets wat echt van MIJ is..
Daarom zeg ik 'werkende student'quote:
Ik krijg helemaal geen beurs, maar heb al jaren fatsoenlijk naast m'n studie gewerkt en doe dat ook nu nog. Indertijd goed met stufi omgegaan. En ja, ik hang regelmatig in de kroeg, heb een uitgebreid sociaal leven en woon niet meer thuis.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:53 schreef piekartz87 het volgende:
je krijgt zeker nog een aanvullende beurs ?
normaal kan een student echt geen 1 serie betalen. (tenzij hij nooit wat uitgeeft verder, mja,, een student moet toch bier drinken)
Een fatsoenlijk met een tellerstand dusdanig dat je er nog een paar jaar mee vooruit kan (<250k, liefst nog <200k). Dus aanschafprijs tussen de 6-10k. En het ding ook nog rijdend kunnen houden bij meer dan 10k per jaar.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 01:10 schreef Catch22- het volgende:
ja wat voor 3? Mijn e30 heb ik voor 350 opgepikt dus dat zegt niets.
Een 1-serie kopen is erg dom als student of net-werkende zonder teveel buffer. Je schrijft gewoon 2-3000 euro per jaar af met een beetje pech en dat is gewoonweg zonde.
Dat heb ik, maar denk niet dat we in de zelfde branche zitten of wel?quote:Op maandag 14 juni 2010 21:01 schreef piekartz87 het volgende:
Een diploma hebben wil ook wel eens helpen natuurlijk
Wat doet het bedrijf van je baas dan?quote:Op maandag 14 juni 2010 09:09 schreef Oksel het volgende:
Gisteren nog 220 gereden in mijn 118d..Harder gaattie ook niet.
Verder gepraat met m'n nieuwe baas (dat is nu zeker), ook over auto. Hij zei eerst: 330d. Dus ik vond 123d coupé wel genoeg. Toen ik dat vertelde, zei hij dat dat niet mogelijk is omdat er alleen fatsoenlijke auto's gereden worden binnen het bedrijf. En of ik misschien Audi TT cabrio wilde gaan rijden.
Die vent spoort niet. Zelf rijdt hij X5 4.0. En een nieuwe Carrera. Daar dus gisteren even in gezeten, en gekwijlt. Toen kwam een goede vriend me opzoeken, die had ook een Carrera 4S gekocht. Dus daar zelf een rondje in gereden, erg geil.
Toen kwam mijn schoonpa ook nog even langs, in zijn rode speeltje:
[ afbeelding ]
Daar heb ik al in meegereden, zelf nog niet gereden.. maar dat komt wel. Conclusie: het was gisteren een goede autodag..
Ik heb het nadeel dat ik in Leeuwarden ben gaan studeren en elk weekend persé terug naar twente ga. (mijn vriendin en veel vrienden wonen daar)quote:Op dinsdag 15 juni 2010 01:07 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik krijg helemaal geen beurs, maar heb al jaren fatsoenlijk naast m'n studie gewerkt en doe dat ook nu nog. Indertijd goed met stufi omgegaan. En ja, ik hang regelmatig in de kroeg, heb een uitgebreid sociaal leven en woon niet meer thuis.. Het kán allemaal wel, als je maar voldoende naast je studie werkt.
Een 1 is nog wel wat boven het budget, maar een E46 moet toch te doen zijn, die kosten niet meer de hoofdprijs.
Bullshit, 1000 per jaar, meer niet. Tenminste, hoe ik hem hem gekocht (1 serie). Had trouwens 55k op de teller toen ik hem kreeg. Nu 1 jaar rijden verder 90k. Maar deze auto verkopen we voorlopig niet meer. Rijden we gewoon nog 15 jaar mee. Als 2e auto, tzt. Dan is hij niets meer waard, en gaat hij gewoon een garage in. Kan mijn zoon hem hebben als eerste auto..quote:Op dinsdag 15 juni 2010 01:10 schreef Catch22- het volgende:
ja wat voor 3? Mijn e30 heb ik voor 350 opgepikt dus dat zegt niets.
Een 1-serie kopen is erg dom als student of net-werkende zonder teveel buffer. Je schrijft gewoon 2-3000 euro per jaar af met een beetje pech en dat is gewoonweg zonde.
Het wordt nog druk met Z4'tjes hier.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:37 schreef Pien85 het volgende:
Mag ik me hier ook even melden, ondanks dat ik niets van auto's weet? Hebben sinds zaterdag een Z4 voor de deur staan
3 jaar oud, roadster, foto moet ik even opzoeken, enige dat ik je met zekerheid kan zeggen is dat 't een 3.0si is met bijna alle opties, M onderstel, M stuur, en nog iets met Mquote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:48 schreef k_man het volgende:
[..]
Het wordt nog druk met Z4'tjes hier.
Is het een nieuwe of gebruikte? Pics? Hobby-auto of daily drive? Specs?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |