Mercs werken toch met (grotendeels) superchargers?quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:54 schreef Catch22- het volgende:
op die 2.2 diesel? reken maar van wel.
Niet gedaan.quote:Op donderdag 10 juni 2010 15:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Tof. Doe je ook mee aan clubritten enzo? Of is het als daily?
Vziw ik niet op de diesels.quote:Op donderdag 10 juni 2010 15:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mercs werken toch met (grotendeels) superchargers?
Compressor.quote:Op donderdag 10 juni 2010 15:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mercs werken toch met (grotendeels) superchargers?
De golf is sneller totdat ie moet overschakelen naar de 2e versnelling (binnen 2 seconden dus)quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:29 schreef metallicattim het volgende:
Ik heb een golf 3 1.9TDI 90 pk, maar wel 220 nm koppel. dat scheelt maar 2 nm met mn E30 325i ( 222nm ).
Het zijn echt 2 compleet verschillende blokken wat karakter betreft, maar de diesel is ook behoorlijk vlot, ik heb ze nog niet naast mekaar gehad, maar ik denk niet dat de 325i veel sneller is, de BMW is natuurlijk ook 200 kg zwaarder.
Gefelicidinges.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:27 schreef piekartz87 het volgende:
En @haarbal: ik heb wellicht ook een baantje als studentchauffeur ^^ moet vrijdag 25ste in Breda zijn
Turbo...quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:27 schreef piekartz87 het volgende:
Ik heb gekeken op de website van mercedes zelf maar ik zie nergens iets staan over een turbo?
ook merk ik niks van een turbo als ik er in rij.
maargoed dan nog, ik vind 400 koppel wel bijzonder van een 2.2 blok.
0-100 tijd is volgens mij ook iets rond de 8 seconden.
En @haarbal: ik heb wellicht ook een baantje als studentchauffeur ^^ moet vrijdag 25ste in Breda zijn
Exactly..quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:31 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De golf is sneller totdat ie moet overschakelen naar de 2e versnelling (binnen 2 seconden dus). Daarna houdt de pret snel op hoor en stuift je E30 er vandoor.
[..]
Gefelicidinges.
www.autoweek.nlquote:Op donderdag 10 juni 2010 16:27 schreef piekartz87 het volgende:
Ik heb gekeken op de website van mercedes zelf maar ik zie nergens iets staan over een turbo?
ook merk ik niks van een turbo als ik er in rij.
maargoed dan nog, ik vind 400 koppel wel bijzonder van een 2.2 blok.
0-100 tijd is volgens mij ook iets rond de 8 seconden.
En @haarbal: ik heb wellicht ook een baantje als studentchauffeur ^^ moet vrijdag 25ste in Breda zijn
Ja leukerd, maar in Mercedes termen heet het altijd kompressor. Vandaar.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:21 schreef Maharbal het volgende:
[..]
En wat denk je dat een compressor is?
Dat is dus hetzelfde.
Zoals?quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:10 schreef Catch22- het volgende:
Superchargers zuigenHebben een aantal leuke eigenschappen, maar ook een aantal grove nadelen.
Veel opgenomen vermogen bijvoorbeeld.quote:
topvermogen en -koppel zegt ook niets natuurlijk. Het gaat uiteindelijk om het verloopquote:Op donderdag 10 juni 2010 17:20 schreef metallicattim het volgende:
Autoweek zegt 0-100 met de TDI in 12,3 seconden. Zo VOELT het niet. De BMW heb ik geklokt op 8,3 seconden, maar dat was helemaal in het begin toen ik hem net had, het moet nog iets sneller kunnen, heb het echter nooit meer getest.
Ik heb nooit geklokt, maar die 8.3 vink best "hoog" eigenlijk. Zal ook nog wel van auto tot auto verschillen dunkt me. Ik zit zelf meer rond de 7,5sec (tegen een E46 325i). Maar ik heb van HJV begrepen dat die van mij nog erg goed doortrekt (die reed er in toen ie 'm meenam om het e.e.a. te vervangen).quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:20 schreef metallicattim het volgende:
Autoweek zegt 0-100 met de TDI in 12,3 seconden. Zo VOELT het niet. De BMW heb ik geklokt op 8,3 seconden, maar dat was helemaal in het begin toen ik hem net had, het moet nog iets sneller kunnen, heb het echter nooit meer getest.
Ja dat snap ik, maar dat betekent niet dat het dan ineens geen supercharger meer is omdat zij het anders noemenquote:Op donderdag 10 juni 2010 16:52 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja leukerd, maar in Mercedes termen heet het altijd kompressor. Vandaar.
2 Turbo's = turbolag "opheffen", doordat de ene eerder spoelt dan de andere. Zo heb je "overlap".quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:19 schreef piekartz87 het volgende:
Jullie hebben gelijk de merc heeft een turbo
Knap gedaan dan, je merkt dat hij veel koppel heeft maar je hoort geen turbo's ofzo. en turbolag valt me al helemaal niet op.
dat probeerde ik in een vorig topic ook al uit te leggen maar toen kreeg ik een note omdat een 2e josti het ging bagatelliseren ookquote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:32 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ja, alleen niet in deze staat... Als je nu wat krijgt verhalen ze het gewoon op jou hoor
Japans?quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:57 schreef hamkaastosti het volgende:
[..]
dat probeerde ik in een vorig topic ook al uit te leggen maar toen kreeg ik een note omdat een 2e josti het ging bagatelliseren ook![]()
blijkbaar is dit soort gedrag normaal in het japanse kuthokken tune wereldje
Ik verduidelijkte jouw post slechts.quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:18 schreef Maharbal het volgende:
Ja dat snap ik, maar dat betekent niet dat het dan ineens geen supercharger meer is omdat zij het anders noemen
Zoals gezegd, ik had de wagen toen pas net en wist nog niet hoe ik er precies mee om moest gaan.quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:18 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb nooit geklokt, maar die 8.3 vink best "hoog" eigenlijk. Zal ook nog wel van auto tot auto verschillen dunkt me. Ik zit zelf meer rond de 7,5sec (tegen een E46 325i). Maar ik heb van HJV begrepen dat die van mij nog erg goed doortrekt (die reed er in toen ie 'm meenam om het e.e.a. te vervangen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |