Maharbal | zondag 18 april 2010 @ 22:14 |
![]() Voorgaande delen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13a, 13b, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 Modellen: 1-serie: 3-serie: 5-serie: 6-serie: - 7-serie: 8-serie: - X: - Z: M Motorrad - Onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt aangepast. ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Maharbal op 20-04-2010 09:43:45 ] | |
Maharbal | zondag 18 april 2010 @ 22:16 |
Ik vond dat plaatje van m'n auto wel grappig ![]() Laatste post van het vorige deel: quote: | |
B4llistic | zondag 18 april 2010 @ 22:20 |
* B4llistic meld zich aan met 5 serie e60 530d ![]() | |
justmattie | zondag 18 april 2010 @ 22:31 |
TVP | |
tha_rizzo | zondag 18 april 2010 @ 22:46 |
Marbal, sorry maar ik vind die zwarte nieren echt gruwelijk lelijk. Ben zo blij dat ik ze er bij mij vanaf heb gehaald. Ow, en ik vrees voor APK ![]() | |
YoshiBignose | zondag 18 april 2010 @ 23:04 |
Ik reed gisteren met +200km/u in een E28... wat een heerlijke autootjes zijn dat. Heerlijk comfortabel ook. | |
Jaapie1993 | zondag 18 april 2010 @ 23:07 |
Hey, ik heb vandaag een e30 gekocht en haal hem morgen op ![]() EDIT: zet mij ook maar op de lijst van BMW's ![]() ![]() | |
YoshiBignose | zondag 18 april 2010 @ 23:16 |
Mooie bak, maar ben het met rizzo eens. Waarom tegenwoordig die zwarte nieren? Ik vind het niet mooi ![]() | |
Jaapie1993 | zondag 18 april 2010 @ 23:19 |
quote:ik vind ze wel mooi, omdat de auto ook zwart is met shadowline | |
eevebe | zondag 18 april 2010 @ 23:28 |
quote:ik ben gister tot de conclusie gekomen dat mijn e39 bij 230 ook nog heerlijk rijd ![]() alleen is mijn deurrubber een beetje versleten dus er komt wat windgeruis naar binnen. weet iemand of zo'n rubber goed zelf te vervangen is? ![]() | |
porsche1 | maandag 19 april 2010 @ 00:27 |
De 325D staat niet in het lijstje. | |
Maharbal | maandag 19 april 2010 @ 09:18 |
Ik vind die zwarte nieren juist mooi staan bij zo'n zilveren auto met rondom shadowline. Chroom vind ik nou eenmaal minder mooi staan op mijn auto.quote:Ik kan niet ruiken wat voor E30 dat is ![]() | |
Alicey | maandag 19 april 2010 @ 09:25 |
tvp ![]() | |
rival | maandag 19 april 2010 @ 11:05 |
quote:een mooie zo te zien ![]() Ik heb net een bod geplaatst op een 3.5 liter blok uit een E34 ![]() | |
metallicattim | maandag 19 april 2010 @ 11:05 |
zaterdag begonnen met het leggen van de kabelboom voor de Elec. ramen in mn E30.... nou dat is toch echt meer werk dan ik had gedacht.... Hele bekleding eruit en e.e.a. moet gesoldeerd worden omdat de verkoper een luie zak was en een aantal draden gewoon afgeknipt heeft.... Ook moet de zv op afstandbediening opnieuw aangesloten worden omdat de elec.raam kabelboom deze stekker ook eraan heeft zitten dus dat moet ook opnieuw... Ik dacht, dat is een kwestie van kabelboompje leggen en overal in de juiste stekkers klikken en klaar... dacht het niet ![]() | |
rival | maandag 19 april 2010 @ 11:13 |
quote:je bent er nu nog mee bezig zeker? | |
Maharbal | maandag 19 april 2010 @ 11:16 |
quote:Voordat ik bezig ga met het werkend krijgen van m'n CV wacht ik op mooi weer, zodat ik het in m'n t-shirt buiten kan doen. Tot die tijd doe ik niks extensiefs ![]() Behalve distributie enzo, check m'n projecttopic ![]() | |
metallicattim | maandag 19 april 2010 @ 11:33 |
quote:We hadden zaterdag maar 2 uurtjes tijd, toen moesten we alweer stoppen, we gaan komende week weer verder ja. Ik heb zelf bar weinig ( lees: geen ) verstand van kabels/electronica, dus ik ben afhankelijk van hulp van een vriend van me ![]() | |
metallicattim | maandag 19 april 2010 @ 11:34 |
quote:Nou, weet niet wat voor weekend jij hebt gehad, maar hier was het 2 dagen lagen bijna 20 graden en lekker warm hoor ![]() | |
rival | maandag 19 april 2010 @ 11:38 |
quote:ja vervelend als je afhankelijk bent van anderen, weet ik alles van. Helemaal met dat soort draadellende ![]() | |
Maharbal | maandag 19 april 2010 @ 12:20 |
quote:Daarom is zaterdag m'n distributieriem ook gedaan ![]() En, m'n airco werkt ![]() Maar het is uberhaupt al een aangename verrassing dat dat ding het zomaar doet ![]() Weer een redelijk unieke optie dacht ik zo ![]() | |
Jaapie1993 | maandag 19 april 2010 @ 12:22 |
quote:320i | |
piekartz87 | maandag 19 april 2010 @ 12:28 |
kvind zwarte nieren ook spuuglelijk. maargoed smaken verschillen zeg ik altijd maar ![]() van het weekend weer bezig geweest met onze 7 serie barrelracer. we zijn nu allerlei politie achtige verlichting aan het monteren. we hebben een kastje uit engeland die er voor zorgt dat het grote licht om en om knippert. ook komen er nog rode en blauwe leds in de grill. we zijn ook nog op zoek naar een flinke claxon. zometeen ff een (bmw) knoppie regelen om dat allemaal op aan te sluiten. en vanavond onze (bmw) skikoffer ophalen. die zijn we wel nodig aangezien we een gigantische subwoofer in de kofferbak hebben liggen straks. (ja natuurlijk weten we dat het niet mag) | |
piekartz87 | maandag 19 april 2010 @ 12:31 |
ook wel een leuk weetje,,, we hebben de audio uitgeprobeerd in die 7serie. die krengen zijn zo goed geïsoleerd dat je er bijna niks van hoort als je buiten de auto staat.. het nadeel is dat de kofferbak ook gigantisch goed geïsoleerd is en zo hoor je de sub niet zo goed in de auto. dus achter de middelste armleuning hebben we een gat gemaakt (er zat al een soort van skiluik voorbereiding) dus je kon dat plaatje er zo uittikken. toen kwamen we erachter dat er echt een dikke 10cm aan isolatie inzit. | |
YoshiBignose | maandag 19 april 2010 @ 12:51 |
Hey zet dan direct van die blauwe zwaailichten op de bumper enzo. Dan gaan mensen nog aan de kant ook voor je, waarschijnlijk. En zo'n knopje dat je kentekenplaat omdraaid. | |
rival | maandag 19 april 2010 @ 13:00 |
Ik ga straks naar een e30 cabrio kijken, die heb ik nog niet ![]() verheug me er nu al op, lekker dakloos toeren van de zomer ![]() | |
YoshiBignose | maandag 19 april 2010 @ 13:29 |
Die wil ik ook wel ![]() | |
rival | maandag 19 april 2010 @ 13:41 |
quote:vraagprijs voor deze is maar 1400. Er moet ook nog wat vervangen worden ( blok bv) maar in de cabrio wil ik dus dat 3.5 blok hebben. Ik zie cabrios voor 2 tot 8 duizend ![]() | |
YoshiBignose | maandag 19 april 2010 @ 14:27 |
Dan hoop ik dat je geen lange haren hebt met zo'n blok in een e30 cabrio ![]() | |
rival | maandag 19 april 2010 @ 14:32 |
quote:haha dat heb ik niet ![]() ik rij vanavond naar Limburg vanuit Amsterdam misschien heb ik em morgen al ![]() | |
Maharbal | maandag 19 april 2010 @ 15:34 |
Cabrio's zijn over het algemeen ietwat goedkoper, omdat daar er best veel van worden aangeboden. Voor ¤1400 is er wss ook nog wel het e.e.a. mis aan de kas. Post je wel ff pics als je 'm hebt?! | |
justmattie | maandag 19 april 2010 @ 15:36 |
quote: Zo iets ![]() | |
rival | maandag 19 april 2010 @ 15:50 |
quote:cabrios zijn duurder dan de coupes hoor. ![]() ja ik weet bv al dat het blok niet 100% is, dat boeit niet. Als de kap maar goed is en de body niet rot. Jullie zullen de eerste zijn met wie ik foto's deel natuurlijk ![]() | |
Maharbal | maandag 19 april 2010 @ 19:28 |
quote:Ik weet niet waar jij rondkijkt, maar de meeste cabrio's zijn goedkoper dan de sedan (coupé bestaat niet bij de E30) versies, omdat er VEEL meer cabrio's worden aangeboden. Speur willekeurige MP advertenties, speurders of fansites/fora maar af en je zult zien wat ik bedoel. Ik heb het over auto's in vergelijkbare staat. De enige momenten waarop die cabrio's ietwat in prijs stijgen is tijdens/net voor de zomer. | |
YoshiBignose | maandag 19 april 2010 @ 19:40 |
Nou dat merk ik niet. Er zijn zat oude E30's te vinden met een prijs rond de 1500, maar voor cabrio's moet je toch richting de 3000 kijken. En dan heb ik het niet over die schrale bauers (of is dat weer E21?). Nou moet ik wel zeggen dat je vaker 6-cilinder cabrio's ziet. 316i cabrio zie je bijvoorbeeld weinig, terwijl de 325i er veel is en daar zit misschien ook wel het verschil. | |
Maharbal | maandag 19 april 2010 @ 19:44 |
quote:Ik heb het dan ook over de 325i, aangezien je vrij weinig cabrio's vind die minder dan 2.5L hebben. In dit geval zijn de sedans gewoon duurder, omdat er minder aanbod is. Uiteraard ga ik geen 316i met een 325i cabrio vergelijken. | |
YoshiBignose | maandag 19 april 2010 @ 19:47 |
Oh sorry maar ik heb nergens gelezen dat je het over een 325i had maar in dat geval heb je denk ik wel gelijk ja. | |
Maharbal | maandag 19 april 2010 @ 19:48 |
quote:Ik was denk ik niet duidelijk (genoeg) ![]() Ik heb zelf inderdaad ook vrij weinig cabrio's gezien die geen 325i waren. | |
tha_rizzo | maandag 19 april 2010 @ 22:56 |
Tijdelijke opluchting. Waarschijnlijk zijn m'n fuseekogels in orde! Ik gooi 'm binnenkort naar APK en kijken waar de afkeurpunten liggen. | |
Turquaz52 | dinsdag 20 april 2010 @ 00:49 |
quote:Hoeveel heb je geboden? Ik ken ergens waar een 4,5liter V8 van een E34 te koop staat.. ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 20 april 2010 @ 00:49 |
quote:Check zijn kentekenplaat eens ![]() | |
piekartz87 | dinsdag 20 april 2010 @ 01:10 |
quote:het word ook zo, die koplampen zijn nu al zo. strobo's in de mistlampen komt ook nog. + er komen nog blauw en rode leds in de grill he. dus eigenlijk word het nog een tikkie erger als in dat filmpje ![]() | |
piekartz87 | dinsdag 20 april 2010 @ 01:11 |
oja,, ik heb vandaag even een elektrische antenne op mijn e30 geknooid. werkt mooi. mijn oude heeft 1 of andere vandaal er een keer afgetrokken. | |
Maharbal | dinsdag 20 april 2010 @ 09:43 |
quote:Ja, das toeval. | |
Bowny | dinsdag 20 april 2010 @ 10:14 |
Uitzicht op mijn favoriete toren in Bangkok ![]() ![]() | |
Maharbal | dinsdag 20 april 2010 @ 10:36 |
Oké, wat doe je in godsnaam in Bangkok? Het zijn nu niet de meest ideale omstandigheden daar ![]() | |
Bowny | dinsdag 20 april 2010 @ 10:47 |
M'n wederhelft opzoeken. ![]() | |
rival | dinsdag 20 april 2010 @ 11:31 |
quote:je hebt geen e30 met 2 deuren en 1 met 4 deuren? Met 2 deuren noemen we toch een coupe? En de cabrios zijn duurder, dus waar jij kijkt? Misschien dat een baur goedkoper is maar dat is geen cabrio. Dat is een Coupe waar het dak vanaf is gehaald ![]() | |
rival | dinsdag 20 april 2010 @ 11:34 |
quote:250 ![]() kan daar een handbak op? Zit er een bak bij? | |
rival | dinsdag 20 april 2010 @ 11:38 |
Maharbal, ga naar marktplaats. Zoek op 3 serie van 1984 tot 1991. Zorg dan dat je van hoog naar laag op prijs selecteerd. De eerste pagina 9 van de 10 auto's zijn cabrios. Dat zegt toch wel genoeg? | |
Maharbal | dinsdag 20 april 2010 @ 11:42 |
quote:Whehe, nee dat zegt absoluut niks maar ondersteunt alleen wat ik je net heb verteld. Er worden 10x zoveel cabrio's aangeboden als dat er sedans worden aangeboden. De gemiddelde prijs van een 325i sedan is dan ook hoger dan de gemiddelde prijs van een cabrio. Op alle beetje fatsoenlijke sites en fora die die dingen aanbieden zijn de sedans duurder, puur om de reden die ik al meerdere keren heb genoemd. Om de één of andere reden zijn er heel veel 325i cabrio's, terwijl er beduidend minder sedans zijn. Vraag me niet waarom, maar het is nou eenmaal zo. Dat is ook precies wat me opviel toen ik zelf op zoek was naar een E30. Ergerde me kapot aan die grote hoeveelheid fatsoenlijke cabrio's in plaats van sedans ![]() Wat wel opvalt is dat de "echt goede" (of de mensen die denken dat ze een "echt goede") cabrio's voor veel meer worden aangeboden. Dit komt ook omdat er vrijwel geen "echt goede" sedans worden aangeboden, dus die vergelijking is lastig te maken. Ik heb het dan ook de hele tijd over gewoon "normale" auto's (geen concoursstaat dingen of mensen die denken dat dat ding er zo bij staat en dus de prijs verhogen) in vergelijkbare staat. quote:De E30 kent geen coupé. De officiele benaming is sedan (of zoals de duitsers zeggen: limousine) Overigens vragen die idioten op MP vaak veel te veel, maar dat terzijde. Ik heb de officiele optielijst van m'n E30 opgevraagd, en dit is wat ik kreeg van BMW Duitsland: quote:Uiteraard is dat niet de volledige lijst, maar die hoef ik hier ook niet neer te gooien lijkt me ![]() [ Bericht 18% gewijzigd door Maharbal op 20-04-2010 11:55:22 ] | |
YoshiBignose | dinsdag 20 april 2010 @ 11:42 |
quote:Dat is mierenneukerij. Ik noem 2 deurs altijd coupe en 4 deurs sedan. Technisch gezien heet een 2 deurs met kofferbak waarbij je de achterbank niet kunt bereiken een coach. Je hebt ook 2 deurs sedans en 4 deurs coupe ![]() Voornaamste verschil tussen de E30 en de andere 3-series is dat de E30 wel een lijst om de ramen heeft en dus niet zoals de E36, E46 etc. een deur met alleen een raam. De 2-deurs E30 was eigenlijk gewoon precies een sedan alleen hebben ze 2 deuren weggehaald, terwijl een echte coupe als de E36 en E46 een hele andere opbouw heeft. [ Bericht 6% gewijzigd door YoshiBignose op 20-04-2010 11:58:31 ] | |
Maharbal | dinsdag 20 april 2010 @ 12:30 |
quote:Vandaar dat de E30 2 deurs een 2deurs sedan heet! | |
metallicattim | dinsdag 20 april 2010 @ 13:26 |
quote:Eindelijk iemand met het verlossende antwoord ![]() E30 2 deurs is een coach E30 4 deurs is een sedan E36 2 deurs is een coupe Het duitse Limousine is dan weer vertaling van Sedan ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 20 april 2010 @ 14:29 |
quote:Toeval of mag je in Duitsland je eigen kenteken samenstellen? Heb vaak genoeg 7 series gezien met op de kenteken plaat BM of MW endan 730/740/750 etc.. ![]() ![]() | |
rival | dinsdag 20 april 2010 @ 15:29 |
Oké ik blijf het voortaan coupe noemen, dus dan weten jullie dat ik coach bedoel ![]() | |
rival | dinsdag 20 april 2010 @ 15:38 |
Goedkoopste cabrio op marktplaats is 2000 euro en dat is een 320. Ik zie een 325 voor 1500 staan. Ik had net al gezien dat bij de duurste alleen maar cabrios staan. Da blijf ik denken dat de cabrios duurder zijn ![]() | |
metallicattim | dinsdag 20 april 2010 @ 15:38 |
Eigenwijze prengel ![]() | |
rival | dinsdag 20 april 2010 @ 15:41 |
quote:ik zet er ook nog bij waarom ik dat denk en wat ik online vind. Mij wordt vanaf de andere kant alleen verteld, "het is zo" ![]() | |
metallicattim | dinsdag 20 april 2010 @ 17:06 |
Ik had je moeten quoten, want ik doelde op het coupe gebeuren ![]() Die andere discussie meng ik me niet in, dat mogen jullie zelf uitvogelen ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 20 april 2010 @ 17:21 |
quote:In Duitsland begint het kenteken met een afkorting van de plaats he. BM is dus goed mogelijk dat je dat vaak ziet (Bergheim) maar MW bestaat niet ![]() | |
rival | dinsdag 20 april 2010 @ 17:37 |
quote:oh haha! maar coach klinkt zo stom en als ik zeg sedan dan denk ik zelf direct aan een 4deurs.... is dus om het makkelijk te houden ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 20 april 2010 @ 17:44 |
Ja gewoon 2 deur = coupe, 4 deur = sedan. Klaar ![]() | |
rival | dinsdag 20 april 2010 @ 17:46 |
quote:Ja. zag er wel oke uit.... maar we werden het niet eens over de prijs.... ik heb later alsnog toegegeven maar nu hoor ik niks meer van de verkoper ![]() | |
Maharbal | dinsdag 20 april 2010 @ 17:48 |
quote:Hele crux van het verhaal ligt in de woorden "vergelijkbare". Je gaat toch niet een cabrio in redelijke staat vergelijken met een barrel? Voor ¤1500 koop je een brok roest. Overigens is het tweede magische woord "gemiddeld", waar je nu al meerdere keren overheen hebt gelezen. Het is allemaal echt niet zo lastig hoor. Ik heb constant geroepen dat ik vergelijkbare auto's vergelijk, en er in dat geval veel meer cabrio's aangeboden worden. Er wordt niet geroepen "het is zo", want op alle fora waar ik rondkijk of zelfs marktplaats zie je duidelijk dat er een factor x meer cabrio's worden aangeboden. Als je dat al niet ziet, dan ben je dingen gewoon aan het negeren. Verder vind ik het een nutteloze discussie, dus houd ik er nu mee op ![]() Overigens wordt de 2 deurs ook wel sedan genoemd. Vandaar dat de duitsers mijn 2 deurs ook limousine noemen. | |
YoshiBignose | dinsdag 20 april 2010 @ 17:49 |
quote:Haha jood dat je bent. Het was toch sowieso maar rond de 1500 euro wilde je nou nog een paar tientjes eraf? ![]() | |
rival | dinsdag 20 april 2010 @ 18:09 |
quote:nee ik had een bod gedaan en daar was ze in eerste instantie mee akkoord.... toen ik kwam kijken zei ze direct bij aankomst dat er een bod was van 100 euro hoger... ik bleef bij mijn bod, op de terugweg kreeg ik al spijt ![]() | |
Maharbal | dinsdag 20 april 2010 @ 18:11 |
quote:Oooh, van die teringlijers die zeggen dat er een hoger bod is als je er al bent..... ![]() | |
tha_rizzo | dinsdag 20 april 2010 @ 18:12 |
quote:Ik heb in Duitsland geregeld een Merc. zien rijden met kentekenplaat B MW ![]() Mijn bakje komt ook uit Duitsland en heb de kentekenplaten nog, eindigend op 525 ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 20 april 2010 @ 18:19 |
quote:Ehm schatje, MW doelde ik eigenlijk op een (bijv.) berlijner met (vanzelfsprekend) B endan MW en evt. 325 oid.. Dus B MW 325.. En Soms zie je DUBM325 (dus Duisburg, BM van BMW en 325) ![]() | |
tha_rizzo | dinsdag 20 april 2010 @ 18:50 |
Of gewoon M | |
teamlead | donderdag 22 april 2010 @ 22:12 |
m'n 318 is verkouden geloof ik ![]() Maandag op weg naar het werk, zo'n 5 minuten na vertrek, hield ze plotseling even in. Verbaasd wierp ik een blik op mijn meters, om te kijken wat er met de toeren gebeurde. De toeren herpakten eigenlijk vrijwel meteen, maar de temperatuurmeter liep als een dolle omhoog.. Gelukkig was ik vlak bij een tankstation, dus daar even gestopt, motorkap open en even lekker opgewarmd aan de stoom ![]() Omdat ik een complete, totale en grondige autonoob ben, zag ik het overloop-slangetje aan voor een losgesloten slang, dus ik nam aan dat daar de oorzaak van het probleem zat. Omdat ik niet kon achterhalen waar dat slangetje hoorde (duh...), heb ik de wegenwacht gebeld. De vriendelijke wegenwacht-meneer keek me een beetje meewarig aan toen ik naar het slangetje wees, vulde het reservoir bij en tot zijn eigen verbazing kon hij geen lek vinden. Aangezien de vloeistof toch een reden moet hebben gehad om weg te lekken, nam hij aan dat het een vrij klein lek is, dat er op een bepaald moment voor gezorgd heeft dat het vloeistofpeil dermate laag was, dat er voor zorgde dat de motor zo heet werd dat via het inmiddels beruchte overloopslangetje het restant van de vloeistof uit het systeem geblazen is. Sinds dat ding weer is bijgevuld, heb ik zo'n 500-600 kilometer met haar gereden. Steeds met 1 oog op de temperatuurmeter natuurlijk... Maar die blijft keurig in het midden staan nu. Het lijkt alsof de motor wat sneller opwarmt dan normaal en iets langzamer afkoelt dan normaal, maar dat zou ook kunnen komen doordat er is bijgevuld met water ipv koelvloeistof. Het enige dat ik nu merk, is dat het soms lijkt alsof ze een beetje inhoudt. Meestal zo rond de 100 km per uur. Ga ik boven de 110 of onder de 100 is er niets meer aan de hand en rijdt ze gewoon als vanouds als een zonnetje. de wegenwachtmeneer wees mij er overigens ook op dat er olie vanuit het blok op slangen lekt. Weer niet veel, maar het schijnt nogal slecht te zijn voor de slangen. Dat, gecombineerd met het waarschijnlijke lek, zorgt er toch voor dat ik een beetje bezorgd raak. Vooral omdat een collega opeens over lekke koppakkingen begint. Nu weet ik niet wat een koppakking is of wat hij doet, maar ik weet wel dat je niet wilt dat zo'n ding gaat lekker ![]() Hoe bezorgd moet ik worden? ![]() | |
tha_rizzo | donderdag 22 april 2010 @ 22:32 |
Ik sta hier verdomme aan de e19 in Belgie met een auto die ermee is genokt. Verdomde rotauto. Gewoon toeren verdwenen en auto start niet meer. Sta nu, in de kou, t wachten op de Belgische ANWB, en het is koud. | |
teamlead | donderdag 22 april 2010 @ 22:35 |
oef.. da's kut.. gewoon helemaal dood opeens ![]() | |
tha_rizzo | donderdag 22 april 2010 @ 22:39 |
Ja, hij start gewoon helemaal niet meer. | |
YoshiBignose | donderdag 22 april 2010 @ 22:47 |
De E28? | |
justmattie | donderdag 22 april 2010 @ 22:50 |
quote:Startmotor draait helemaal niet meer? | |
Catch22- | donderdag 22 april 2010 @ 22:56 |
gaattie wel rond? Is je rotor niet kapot? Klinkt bekend in ieder geval ![]() | |
tha_rizzo | donderdag 22 april 2010 @ 22:56 |
Ja, de e28. Startmotor draait, motor slaat niet meer aan. | |
Maharbal | donderdag 22 april 2010 @ 23:20 |
Rotor/verdelerkap/bougies/bougiekabels. Maarja, daar heb je niks aan zonder gereedschap ![]() | |
tha_rizzo | vrijdag 23 april 2010 @ 00:08 |
Benzinepomp | |
justmattie | vrijdag 23 april 2010 @ 07:46 |
Ben benieuwd hoe het is afgelopen ![]() | |
Alicey | vrijdag 23 april 2010 @ 08:10 |
quote:Een lekke koppakking is te repareren en je kunt - als het niet te veel lekt - er nog best een poosje mee rijden. Bij een garage kost het wel honderden euro's als die vervangen moet worden, dat helaas wel. ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 23 april 2010 @ 09:43 |
Maar uiteraard is een lekke koppakking wel zo'n beetje het ergste wat kan gebeuren. Veel meer dingen kunnen lekken ![]() Mijn E46 lekt nu trouwens ook ![]() ![]() Nog iemand trouwens die een nieuw bmw logootje nodig heeft (voor / achter)? Ik moet er een aantal bestellen, lekker goedkoop via ebay alleen zijn de verzendkosten vaak hoog, dus is het handig als er in 1x een zooi besteld wordt. ![]() [ Bericht 22% gewijzigd door YoshiBignose op 23-04-2010 11:11:10 ] | |
Turquaz52 | vrijdag 23 april 2010 @ 13:27 |
Bestel je Blauw-Witte of Carbon-Witte? ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 23 april 2010 @ 13:40 |
Blauw, ik vind carbon niet zo mooi ![]() | |
rival | vrijdag 23 april 2010 @ 14:23 |
quote:zwart of carbon heb ik wel interesse in. Blauwe niet die heb ik nog en op een zwarte of zilvergrijze BMW ( die ik dus heb) vind ik zwart/wit beter staan ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 23 april 2010 @ 15:13 |
zoiets? welke bmw? | |
hamkaastosti | vrijdag 23 april 2010 @ 16:31 |
quote:kleppendekselpakking wil ook nog wel eens lek raken. stinkt ook als de tering | |
tha_rizzo | vrijdag 23 april 2010 @ 17:57 |
quote:Vannacht weggesleept naar huis. Gelukkig kon dit, maar dit deden ze normaliter nooit. Woon gelukkig vlakbij de grens. | |
justmattie | vrijdag 23 april 2010 @ 18:32 |
quote:Tof van ze dat ze het toch hebben gedaan. Benzinepomp zijn dure geintjes toch? | |
tha_rizzo | vrijdag 23 april 2010 @ 19:31 |
€268,- | |
rival | vrijdag 23 april 2010 @ 20:46 |
quote:van de prijs afhankelijk wil ik er misschien wel 10 oid... voor een E30 uiteraard. voor en achter. die zijn mooi ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 23 april 2010 @ 21:16 |
Ik wil toch echt carbon.. en als de prijs mij zint dan wil ik er gelijk stuk of 8/10 ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 24 april 2010 @ 00:41 |
Zoveel ![]() http://stores.shop.ebay.n(...)idZp4634Q2ec0Q2em322 | |
gebrokenglas | zaterdag 24 april 2010 @ 12:39 |
Ja hier ook ellende... Normaal tank ik altijd Shell V-Power, maar nu heb ik gister uit noodzaak zo'n 25 liter BP getankt, dat ultimate diesel, en ik kreeg 'm daarnet amper gestart. Heb wel 10x een lange startpoging moeten doen. Dat ging niet best. En normaal is het klik en lopen. ![]() En de warme start even later, duurde ook langer dan gewoonlijk. Zodirect maar even naar de Shell en helemaal volpompen met goede V-Power. | |
Gokhan03 | zaterdag 24 april 2010 @ 12:46 |
quote:Had je hem soms helemaal leeggereden? Alle shit zakt met je tank mee en uiteindelijk raakt het verstopt. | |
gebrokenglas | zaterdag 24 april 2010 @ 13:45 |
quote:Viel wel mee, had nog 5 liter in de tank, het tanklampje brandde. Na vullen met ultimate was dat 31 liter geworden, en toen ik thuis was had ik 25 liter in de tank zitten. Nu heb ik er bijna 40 liter v-power in kunnen doen, en hij zit nokvol. ![]() | |
teamlead | zaterdag 24 april 2010 @ 17:59 |
met die bp-zooi heb ik ook altijd ellende. | |
Turquaz52 | zaterdag 24 april 2010 @ 21:33 |
Heb vandaaag ECHT ZWAAAR Vette velgen gekocht voor me BMW, Blok is geregeld en Volgende week mag het project weer beginnen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
eevebe | zaterdag 24 april 2010 @ 21:45 |
quote:ik geloof er niks van zonder foto's ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 24 april 2010 @ 22:35 |
quote:Auto aan de kant gezet voor w88 op bezorgen blok (komende week..) Velgen komen morgen aan.. ![]() No Pics.. heb ik wel, ma deel ik niet ![]() | |
tha_rizzo | zaterdag 24 april 2010 @ 22:38 |
Waarom deel je je moeder niet Turquoise? | |
Turquaz52 | zaterdag 24 april 2010 @ 22:47 |
quote:Heb genoeg aan de jouwe op dit moment.. ![]() | |
tha_rizzo | zaterdag 24 april 2010 @ 22:58 |
Whehehehe, Turquoise valt op oude omaatjes ![]() | |
YoshiBignose | zondag 25 april 2010 @ 00:51 |
Jouw moeder is een oude oma? Je weet dat op late leeftijd zwangerschap kans op verminking vergroot, maar dat verklaart jouw kop. | |
Turquaz52 | zondag 25 april 2010 @ 06:06 |
quote:Denk je dat ik trots ben op een zoon als hem? ![]() Had beter een hond kunnen nemen ![]() | |
rival | zondag 25 april 2010 @ 10:06 |
En nu weer BMW nieuws ![]() die cabrio gaat em niet worden, dit weeknd heeft iemand nog meer geboden en die moet zelfs wachten tot volgende week want dan heeft ze weer een kijker. Wat een wijf :s maar dat maakte voor mij wel alvast de weg vrij voor mijn m30b35. Welke ik nu dus besteld heb ![]() | |
YoshiBignose | zondag 25 april 2010 @ 10:36 |
Jammer. Waar ga je die M30B35 dan in doen? | |
rival | zondag 25 april 2010 @ 10:43 |
quote:een een 2 deurs e30 type 1 die we nog hebben staan. ![]() | |
YoshiBignose | zondag 25 april 2010 @ 11:10 |
Waarom niet meteen die S85 V10 erin? ![]() ![]() | |
Maharbal | zondag 25 april 2010 @ 11:33 |
Omdat die ombouw meer dan $150.000 heeft gekost.quote:Mm, jammer van de type 1. | |
Hyperdude | zondag 25 april 2010 @ 14:26 |
E46 Touring 2001 voor-facelift. Iemand ervaring hoe je die PDC-sensors kan controleren, behalve met steeds een nieuwe sensor proberen? Ze tikken alle 4 zachtjes, heb de contacten/stekkers los gehad; ziet er allemaal netjes uit, maar toch ff schoongemaakt/zooi er op gespoten. Nu maar zekering nr. 24 losgehaald; ben ik verlost van die rotpiep als ik 'm in de achteruit zet, maar de binnenspiegel dimt nou niet meer (volgens lijstje in zekeringkast hangt die er ook aan), dus dat is een beetje behelpen. Heb een paar jaar geleden keer hettzelfde gehad; maar toen deed ééntje het gewoon niet meer/tikte niet meer. Was toen na wat te hardhandig schoonspuiten, nu kan ik ook niet zo'n soort oorzaak bedenken. Gelukkig hoef je deze sensors niet in kleur te spuiten; wordt het helemaal prijzig. ![]() | |
YoshiBignose | zondag 25 april 2010 @ 14:53 |
Heb ik ook ![]() ![]() | |
rival | maandag 26 april 2010 @ 08:40 |
quote:hoezo? | |
Maharbal | maandag 26 april 2010 @ 09:59 |
quote:Dat was meer persoonlijk. Vind de type 1 minder mooi ![]() | |
rival | maandag 26 april 2010 @ 11:47 |
quote:oh zo. Tja ik vind het zelf een lastige keuze. Ik vind een type 2 er dikker uitzien (vanwege de bumpers) maar ik vind het chrome en de achterlichten van een type 1 weer mooier. | |
YoshiBignose | maandag 26 april 2010 @ 12:30 |
Type 1 is ouderwetser, die heeft echt meer een klassieke look, vooral vanwege dat chrome inderdaad. Ik vind die nieuwe verlichtting opzich ook best wel mooi. Dat het gewoon 2 strepen zijn, rood en daaronder wit. | |
piekartz87 | maandag 26 april 2010 @ 12:43 |
persoonlijk vind ik de type 2 een stuk mooier, maarja, die type 1 is natuurlijk vaker een oldtimer. | |
rival | maandag 26 april 2010 @ 13:52 |
quote:deze is van begin '87helaas ![]() | |
YoshiBignose | maandag 26 april 2010 @ 22:43 |
![]() ![]() | |
rival | dinsdag 27 april 2010 @ 09:39 |
Hij is mooi he | |
Maharbal | dinsdag 27 april 2010 @ 09:39 |
Ik zag laatst volgens mij een gewone | |
justmattie | dinsdag 27 april 2010 @ 09:40 |
Aan die achterkant moet je gewoon wennen | |
Maharbal | dinsdag 27 april 2010 @ 09:41 |
Ik ga toch ook niet aan lelijke vrouwen wennen? ![]() | |
Alicey | dinsdag 27 april 2010 @ 09:51 |
Mjah, de nieuwe BMW's gaan er ook steeds meer uitzien als Audi's en Mercedessen. ![]() | |
piekartz87 | dinsdag 27 april 2010 @ 13:07 |
ik vind hem wel mooi. de achterkant iets minder. verder issie wel erg bruut | |
jackson | dinsdag 27 april 2010 @ 13:41 |
Hi Beste mede-fokkers! Jullie als echte auto-freaks weten vast waar ik ergens kan vinden hoe exclusief een bepaalde auto is? Heb zelf namelijk geen idee hoe je kan achterhalen hoe exclusief jouw auto / een auto is. Ik ben dus benieuwd buiten het feit hoeveel stuks er van gemaakt zijn, hoeveel er in Nederland rijden... ![]() | |
piekartz87 | dinsdag 27 april 2010 @ 13:44 |
ligt eraan,, over wat voor een auto hebben we het? | |
jackson | dinsdag 27 april 2010 @ 14:03 |
quote:Het gaat in dit specifieke geval over een M5 Touring uit '92. De 340PK 5-bak variant die niet in Nederland geleverd is bij mijn weten. Ben met name benieuwd hoeveel M5 tourings van dat type er in NL rondrijden. Heb er zelf één gezien, hier op de parkeerplaats ![]() | |
metallicattim | dinsdag 27 april 2010 @ 14:54 |
Voor de E30 liefhebbers:quote: | |
eevebe | dinsdag 27 april 2010 @ 17:32 |
hoe koud word bij jullie bmw de climate control? de vorige eigenaar zei dat die nog afgevuld was maar als ik hem op de koudste stand zet (16 graden) dan komt er wel redelijke frisse lucht uit de roosters maar echt koud word het niet. ik heb nog nooit eerder climate control gehad dus ik weet niet hoe koud dat normaal moet worden ![]() | |
rival | dinsdag 27 april 2010 @ 17:35 |
quote:is dat al een nieuw ding met idrive e.d.? mijn baas had dat in zijn 6serie... het werd maar niet kouder.. bleek in het computersysteem ingesteld dat het nooit kouder werd dan 19 graden. hoe koud hij de airco zelf dus zette ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 27 april 2010 @ 17:57 |
Mijn climate control (E46) wordt op zich ook niet ijskoud (is ook niet lekker) maar ik zet de temperatuur meestal op 18 graden. Het wordt dan toch altijd fris genoeg dat het lekker blijft. Het beste is eerst ramen open doorluchten en dan aanzetten. Anders moet die airco veel werk doen en duurt het heel lang als je in bloedhete auto stapt. | |
eevebe | dinsdag 27 april 2010 @ 17:59 |
quote:nee ik heb een e39... | |
eevebe | dinsdag 27 april 2010 @ 18:02 |
quote:ik heb t nogal snel warm. laatst heb ik ruim een uur gereden met de cc op 16 graden maar t bleef sowieso warmer dan die 16 graden in de auto... toen heb ik in het begin ook de ramen open gehad | |
Maharbal | dinsdag 27 april 2010 @ 18:02 |
Vandaag m'n gloednieuwe leren pookje en met bijbehorend schakelembleem met m-logo binnen gekregen. Wilde 'm net gaan monteren...kom ik er achter dat m'n oude pookje 1 geheel is met de pookzak. Kan ik verdomme eerst nog wachten op een andere pookzak ![]() ![]() | |
rival | dinsdag 27 april 2010 @ 18:04 |
quote:die is lullig... ![]() ![]() | |
Maharbal | dinsdag 27 april 2010 @ 18:08 |
Ik ga maar ff een belletje plegen naar iemand die nu 6 E30's heeft staan. Ik verdom het om weer een week te wachten ![]() Maar nieuw pookje is wel ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 27 april 2010 @ 18:10 |
quote:6 graden uitstroomtemperatuur zou je moeten kunnen halen bij de roosters. Maar alles onder de 10 graden is volgens mij ook nog wel voldoende. Daarboven is ie lek/kaduuk. | |
Maharbal | dinsdag 27 april 2010 @ 18:10 |
Gvd, valt me net op dat de wegenbelasting weer met ¤1 euro p/m omhoog is gegaan! ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 27 april 2010 @ 18:13 |
Het zou mij pas opvallen als ie omlaag zou gaan. ![]() | |
Maharbal | dinsdag 27 april 2010 @ 18:16 |
quote:Nou ja, er staat "LET OP NIEUW TARIEF" bij m'n afschrijvingen, dus dan valt 't op | |
eevebe | dinsdag 27 april 2010 @ 18:18 |
quote:hmm dan zal ik er ook maar ff n airco service tegenaan gooien. mss heeft de vorige eigenaar hem toch niet laten vullen zoals hij wel had gezegd... | |
YoshiBignose | dinsdag 27 april 2010 @ 18:20 |
quote:Ja daar had ik laatst ook een topic over geopend. Schandalig... en jaar geleden was dat ook al. Ik betaal nu 51 euro per maand... pffff. | |
rival | dinsdag 27 april 2010 @ 18:30 |
quote:goeiemorgen rival ![]() zit je in de buurt van amsterdam? want ik heb er ook wel eentje liggen natuurlijk... | |
gebrokenglas | dinsdag 27 april 2010 @ 18:57 |
quote:Had je dat niet eerst gecheckt dan? | |
eevebe | dinsdag 27 april 2010 @ 19:27 |
quote:ik 62 ![]() | |
rival | dinsdag 27 april 2010 @ 19:28 |
wat een goede deals hebben jullie! ik betaal het dubbele ![]() | |
Bowny | dinsdag 27 april 2010 @ 20:00 |
Uhms fuck, ik doe net m'n linkerachterdeur open en zie dit:![]() Beste oplossing? [ Bericht 0% gewijzigd door Bowny op 27-04-2010 21:14:59 ] | |
YoshiBignose | dinsdag 27 april 2010 @ 20:26 |
quote:Nou, was geen kwestie van dealtje sluiten hoor ![]() | |
ErwinRommel | dinsdag 27 april 2010 @ 20:40 |
quote:Commandant of turtlewax!!!!!! ![]() | |
Maharbal | dinsdag 27 april 2010 @ 20:55 |
quote:Ja, stom genoeg niet. Ik ging er van uit dat het wel los zou zijn....stom dus ![]() quote:Nee, maar ik moet morgen wel in Amsterdam zijn (contactweg) voor m'n werk. Ik bespreek 't nu eerst met iemand hier in de buurt dus die ik ken. Mocht dat niks worden, dan kan ik eventueel morgenmiddag langswippen? Zo ja: hoeveel moet je voor zo'n los ding hebben? ![]() @ Bowny: GOED schuren, novorox (of Qwatrol of een andere roestomvormer), eventueel plamuur als er diepe gaten zitten, primer en spuiten. Op een dergelijke plek kan dat nog redelijk netjes, maar zorg wel dat je alle roest pakt. Misschien heb je geluk en is het grotendeels oppervlakteroest. | |
Bowny | dinsdag 27 april 2010 @ 21:13 |
quote:Tx dude, ik ga het even checken! | |
eevebe | dinsdag 27 april 2010 @ 21:31 |
quote:dit is niet meer van toepassing ![]() ik heb eens even het (duitse) boekje gelezen en het schijnt dat ik mijn climate control eerst aan moet zetten voordat het zo koud gaat worden ![]() ik dacht dat dat niet nodig was omdat het lampje bij "auto" brandde. maar hij doet het dus prima en ik had binnen no time stijve tepels ![]() maar toen ik het boekje pakte zag ik ook nog iets in het handschoenenvakje aan de linkerkant. het ziet eruit alsf er een stekkertje ingeplugd kan worden en er zit een schuifje voor. weet iemand wat dit is? ![]() het was me nog niet eerder opgevallen (en ja dat heb ik wel in het boekje opgezocht maar kon het niet vinden ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 27 april 2010 @ 21:38 |
quote: ![]() ![]() | |
gebrokenglas | dinsdag 27 april 2010 @ 21:39 |
. [ Bericht 49% gewijzigd door gebrokenglas op 27-04-2010 21:43:26 (Onzinvraag) ] | |
eevebe | dinsdag 27 april 2010 @ 21:40 |
quote:haha ja k voelde me ook zo dom dat ik nog even twijfelde om het hier wel neer te zetten ![]() maar ik heb nog nooit zo'n luxe auto gehad dus het is allemaal nieuw voor me ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 27 april 2010 @ 22:05 |
quote:Is dat niet een stopcontact om de Original BMW Taschenlampe ![]() Had ik in de E36. Een keer de gebruiksaanwijzing goed doorlezen is geen gek idee. Er zijn bv. ook meer opbergvakken in je auto aanwezig dan je denkt. ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 28 april 2010 @ 01:14 |
schuren en spuiten @ die gast op pagina 3.. ![]() | |
eevebe | woensdag 28 april 2010 @ 07:32 |
quote:ze hebben ook overal aan gedacht bij bmw ![]() er zit alleen geen zaklamp in mijn auto ![]() zijn er eventueel nog meer accesoires om daar op aan te sluiten? | |
rival | woensdag 28 april 2010 @ 07:58 |
quote:ik betaal er 2 :p | |
rival | woensdag 28 april 2010 @ 08:00 |
quote:vanmiddag kan wel. Ik heb er niet 1 meegenomen want ik lees dit nu pas. Maar dan halen we de mijne er wel ff uit ![]() | |
rival | woensdag 28 april 2010 @ 08:02 |
quote:wat al gezegt is. Schuren, anti roest iets erop en weer spuiten. Zorgen dat je alle roest weg hebt, anders is het met enkele weken weer terug ![]() | |
rival | woensdag 28 april 2010 @ 08:11 |
Maharbal ik kan pas na 16:00. En ik kan geen pm versturen ![]() | |
Maharbal | woensdag 28 april 2010 @ 08:32 |
quote:Hmm oké, das wat te laat voor mij. Ik ben er namelijk rond 12.00/13.00. Om 16.00 ben ik alweer bijna thuis ![]() Nouja, dan regel ik het anders! Toch bedankt | |
rival | woensdag 28 april 2010 @ 08:58 |
quote:Oké helaas. Succes ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 28 april 2010 @ 20:20 |
Hahahahahahahahaha. Ik betaal lekker geen wegenbelasting ![]() Ik ben wel 't 20-voudige kwijt aan onderhoud ![]() | |
Maharbal | woensdag 28 april 2010 @ 22:08 |
quote:Maar das wel zo eerlijk. Jij maakt ook geen gebruik van de wegen! ![]() ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 28 april 2010 @ 22:49 |
quote:Momenteel maak ik inderdaad bedroevend weinig gebruik van het wegdek in de Benelux ![]() Rot-auto ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 28 april 2010 @ 22:51 |
Moest vandaag in een 107 naar Nijmegen. Echt, voor die afstand miste ik een heerlijk comfortabele auto met voldoende vermogen. | |
Bowny | donderdag 29 april 2010 @ 12:56 |
Ik heb nog een luchtfilter nodig voor m´n ´99 E-zes-en-veertig. Welke onlineshop is het best? Of gewoon van eBay trekken? | |
jackson | donderdag 29 april 2010 @ 13:53 |
quote:Inderdaad! Lease for the win ![]() | |
piekartz87 | donderdag 29 april 2010 @ 14:21 |
jaja, volgende week haal ik een precies dezelfde e30 als die van mij op, ook dezelfde kleur. voor 200 euries. er mankeert natuurlijk wel wat aan. maar dan kan ik mooi van 2 auto's 1 wat mooiere maken. resterende onderdelen verkopen waarschijnlijk. | |
Maharbal | donderdag 29 april 2010 @ 18:57 |
quote:Hij heeft dus een oldtimer. O, en hoe men er bij komt dat er "geen wegenbelasting" wordt betaald is mij een raadsel. Die bijtelling van een paar duizend euro is zeker gewoon....voor de gein? ![]() Onder de 500kilometer-blijvers uitgezonderd! | |
tha_rizzo | donderdag 29 april 2010 @ 19:44 |
quote:Geen belasting, geen bijtelling, torenhoge onderhoudskosten en een aardig verbruik. ![]() Oldtimer dus | |
YoshiBignose | donderdag 29 april 2010 @ 20:54 |
Moet je zo'n milieuvriendelijke auto als een Toyota iQ kopen dan heb je echt geen wegenbelasting. | |
tha_rizzo | donderdag 29 april 2010 @ 21:35 |
quote: ![]() Koop dat een Aygo, die is goedkoper, ziet er beter uit en heeft hetzelfde blok als een iQ. Dan heb je dus een auto die irritant op de snelweg is. Ben overigens wel blij dat ik even zo'n auto mag rijden. Rijdt goedkoop (niet als ik rijd overigens ![]() ![]() | |
justmattie | donderdag 29 april 2010 @ 21:37 |
Ik zit de laatste tijd steeds meer te denken aan een 4 deurs E36 ipv mn coupe-tje ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 29 april 2010 @ 21:44 |
Why? Coupe is zooooooveel mooier. En ruimte heb je achterin bij de 3-serie toch al nauwelijks. | |
justmattie | donderdag 29 april 2010 @ 21:47 |
Ik vind een sedan ook wel wat hebben en de 2 extra deuren zijn ook wel handig. Maar aan de andere kant mn coupe rijdt nog wel super ![]() | |
gebrokenglas | donderdag 29 april 2010 @ 23:58 |
quote:Het is wel een auto waarmee je mag rijden? | |
#ANONIEM | vrijdag 30 april 2010 @ 15:13 |
Zo, ben ook flink wezen modden aan mijn auto: de originele antenne vervangen door een stubby. ![]() Had ik eerder al gedaan, maar die is er toen afgejat. | |
tha_rizzo | vrijdag 30 april 2010 @ 18:26 |
Door wie? | |
#ANONIEM | vrijdag 30 april 2010 @ 18:33 |
Wat door wie? Het modden (ik) of het jatten (hoe moet ik dat nou weten?)? | |
tha_rizzo | vrijdag 30 april 2010 @ 18:46 |
Nou ja, ik doelde meer op 't object. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 30 april 2010 @ 18:48 |
Het object? Welk object? ![]() Praat toch eens wat duidelijker man! ![]() | |
tha_rizzo | vrijdag 30 april 2010 @ 19:12 |
Wat is een stubby? ![]() Ik heb geen zin om te googlen op m'n mobiel. | |
#ANONIEM | vrijdag 30 april 2010 @ 19:20 |
Stubby is Engels voor stompje, dus hoe moeilijk kan het zijn? ![]() Maar goed, de originele mast heeft een lengte van circa drie meter en ziet er ongeveer zo uit: ![]() Stubby is een paar cm en ziet er zo uit: ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 30 april 2010 @ 19:21 |
edit: net te laat. ![]() | |
Maharbal | vrijdag 30 april 2010 @ 22:07 |
quote:Ja | |
piekartz87 | maandag 3 mei 2010 @ 11:36 |
quote:dankje mahaarbal ![]() ja klopt, apk tot maart 2011 | |
jackson | maandag 3 mei 2010 @ 11:40 |
quote:Ik ga straks ook een auto van 17 jaar oud leasen... Het kan dus prima, een oudere auto leasen ![]() Je kan de bijtelling als verkapte wegenbelasting zien natuurlijk | |
Catch22- | maandag 3 mei 2010 @ 11:51 |
je betaalt dan toch bijtelling over de dagwaarde? | |
jackson | maandag 3 mei 2010 @ 11:57 |
quote:Klopt ja... Wel de dagwaarde van een bepaald moment, geen idee per hoeveel jaar dit bekeken wordt eigenlijk? Dit zal ik eens navragen hier, hoe dat werkt met mijn auto straks. Wel weet ik dat ik straks de bijtelling betaal over ongeveer 9000 euro ![]() | |
Hyperdude | maandag 3 mei 2010 @ 12:08 |
Vallen onderhoud en/of reparaties eigenlijk ook onder de leasesom bij dit soort "klassieker" lease? | |
jackson | maandag 3 mei 2010 @ 12:29 |
quote:Bij mij wel, maar het is niet echt een gebruikelijke vorm van lease heb ik het idee. Ken niemand die een 17 jaar oude M5 leased van zijn bedrijf. Voor mij is "alles" gedekt in deze. Reparaties / onderhoud / brandstof hoef ik dus niet te betalen, heb het nog niet over eigen risico gehad bij schade. | |
YoshiBignose | maandag 3 mei 2010 @ 12:38 |
Volgens mij is dat heeeeeel nadelig om een oude bak te leasenn. Ik dacht toch echt dat ze de cataloguswaarde als uitgangspunt namen, waardoor je dus vaak net zoveel kwijt ben als het nieuwere model. | |
Catch22- | maandag 3 mei 2010 @ 12:42 |
Niet helemaal dus. Vanaf 15 jaar betaal je bijtelling over de dagwaarde quote: | |
#ANONIEM | maandag 3 mei 2010 @ 12:57 |
quote:Over de cataloguswaarde bijtelling betalen zou toch juist heel aantrekkelijk zijn bij zo'n oude bak? Twintig jaar geleden waren de prijzen misschien de helft van wat ze nu zijn. | |
Hyperdude | maandag 3 mei 2010 @ 13:03 |
quote:Lease je 'm nou als "bedrijfseigenaar" van je eigen bedrijf, of ben je werknemer en betaalt het bedrijf waar je werkt alles voor jou? ![]() | |
Catch22- | maandag 3 mei 2010 @ 13:06 |
quote:en nog steeds hoger dan de dagwaarde ![]() | |
#ANONIEM | maandag 3 mei 2010 @ 13:17 |
quote:Dat hangt helemaal van de auto af, lijkt me. Oorspronkelijke catalogusprijs kan veel lager liggen dan de huidige waarde. | |
YoshiBignose | maandag 3 mei 2010 @ 13:18 |
quote:Ah oke. Dan lijkt het me dus meest ongunstig om auto's van rond de 10 tot 15 jaar te leasen. Als je bijvoorbeeld naar mijne kijkt uit 2002, wordt rekening gehouden met een cataloguswaarde van 39k. Daar koop je nu ook de nieuwe 3-serie van.... dus lijkt het me ongunstig. quote:Dat lijkt me heel onlogisch, tenzij het een oldtimer is of een hele zeldzame auto. | |
Catch22- | maandag 3 mei 2010 @ 13:24 |
dat klopt beide. Waarom zou je dan ook een auto van 2002 leasen? Is alleen voor je werkgever voordelig wss. | |
jackson | maandag 3 mei 2010 @ 14:05 |
quote:Ik betaal straks bijtelling over 9k... Dat is netto iets van 95 euro. Lijkt me niet echt nadelig met een slurpende 6-pitter met 340PK ![]() quote:Nee, ik lease hem niet als bedrijfseigenaar. Ik ga hem in de lease rijden van een leasemaatschappij die binnen onze holding valt. Dat laatste dus.... | |
YoshiBignose | maandag 3 mei 2010 @ 14:14 |
quote:Dan is het inderdaad wel gunstig, maar niet veel gunstiger dan dat je het gewoon particulier koopt lijkt me. | |
jackson | maandag 3 mei 2010 @ 15:33 |
quote:Ik heb geen idee waar jij je hersens heb zitten maar ik zou ze niet voor zakelijke doeleinden dan wel financiële doeleinden gebruiken ![]() Aanschaf auto: ¤9000,- daar lease ik al 100 termijnen voor, dat is 8 jaar (ik begrijp dat je restwaarde hebt maar ik hoef nu ook niet ineens 9000 euro te betalen dus ik heb ook rente voordeel... ) Ik ga ongeveer 20.000km per jaar rijden laten we zeggen dat is qua verbruik het volgende sommetje al uitgaande van een verbruik van 1 op 7. 20.000 / 7 = 2857 liter x 1.50 = ¤4285,50 dat is omgerekend 4 jaar bijtelling die ik dan al in 1 jaar kwijt ben voor de brandstof. Ik heb weinig zin om de rekensom voor onderhoud ook nog eens te maken maar de strekking is wel duidelijk denk ik ![]() | |
YoshiBignose | maandag 3 mei 2010 @ 15:39 |
DAT begrijp ik wel. Je baas betaalt dus de maandelijkse leasekosten? Maar ik neem aan dat als je een auto koopt, je dan een autokostenvergoeding krijgt. | |
jackson | maandag 3 mei 2010 @ 15:46 |
quote:Ja, de maandelijkse lease-kosten worden door "mijn baas" betaalt, dat is wel een relatief hoog bedrag. Echter de bijtelling is bijzonder laag. Eerlijk is eerlijk, daar rij je dan ook wel een wat oudere auto van maar elektrische ramen / airco / goede radio / parkeersensoren achter / veel vermogen zijn voor mij voldoende. Autokostenvergoeding zou best kunnen maar die krijg je natuurlijk niet voor prive gebruik, dan ben je het hoge verbruik snel zat als je een keer naar het strand gaat ![]() | |
YoshiBignose | maandag 3 mei 2010 @ 15:51 |
Ja dat is waar. Hoe zit het eigenlijk met noclaim / schadevrijejaren. Bouw je die gewoon op? | |
jackson | maandag 3 mei 2010 @ 16:33 |
quote:Net als met alle andere lease, die bouw je niet op ![]() | |
metallicattim | maandag 3 mei 2010 @ 17:14 |
Interessant allemaal ![]() Gister een OBC 2 met alarm en wegfahrsperre misgelopen op Ebay, werd net nog overboden grrrrrr. Die kom je maar zelden tegen zo compleet! ![]() | |
jackson | maandag 3 mei 2010 @ 17:28 |
quote:Kijk, dat is info waar we wat aan hebben. Wat doet jouw E30 qua vermogen eigenlijk? Ziet er erg netjes uit zo op de foto's. | |
Maharbal | maandag 3 mei 2010 @ 17:57 |
quote: quote:Sorry hoor, maar ik zou niet te snel dat soort onzin gaan roepen als sommige van je posts af en toe ook een beetje ondoordacht zijn. Je gaat een auto rijden van een "leasemaatschappij die binnen je holding valt"? Je gaat me niet zeggen dat er een leasemaatschappij in de holding is ingebracht, want dan ben je ook een beetje raar bezig en heeft de jurist die daar aan heeft meegewerkt ook lopen slapen. Overigens snap ik nog steeds niet in welke hoedanigheid jij die auto nou gaat rijden. Je leased de auto niet als bedrijfseigenaar, maar wat dan wel? Ook niet als werknemer, omdat je "baas" zegt. Heb je er ook rekening mee gehouden dat de bijtelling voor de auto's waar jij het over hebt 35% is? Het is dus niet per definitie slecht om in sommige gevallen een dergelijke auto toch privé aan te schaffen. Die rekensom moet gewoon gemaakt worden. quote:Ik neem aan nog steeds de standaard 170pk die op die dingen zit, aangezien hij er naar mijn weten (nog) geen modificaties aan heeft gedaan om het omhoog te krijgen ![]() Overigens zijn er geluiden te horen dat die dingen met ~180pk de fabriek verlieten. [ Bericht 1% gewijzigd door Maharbal op 03-05-2010 18:56:11 ] | |
YoshiBignose | maandag 3 mei 2010 @ 18:31 |
Ah ik begon al bijna aan mezelf te twijfelen ![]() | |
Hyperdude | maandag 3 mei 2010 @ 18:43 |
quote:Mijn ervaring is dat er na 150-200K kms. niet veel meer dan 100-125 meer bij de achterwielen aankomen. ![]() | |
YoshiBignose | maandag 3 mei 2010 @ 18:45 |
Ik hoorde dat als je een oude auto weer een grote beurt gaf, je wel tot 90% van de oorspronkelijke PK's weer kan behalen ![]() ![]() maar dat mag ook wel want kilometerstand is al: ![]() | |
Maharbal | maandag 3 mei 2010 @ 18:58 |
quote: ![]() Ja, als de auto met 125pk van de fabrieksband is komen rollen. Als die auto's fatsoenlijk zijn/worden onderhouden verliezen ze echt niet veel pk's. Ik eet m'n eigen schoen op als die van mij er nu nog maar 125 uitperst. Lijkt mij ook onwaarschijnlijk aangezien een E46 325i niet bij mij weg kan trekken / ik voorbij 'm kruip. Een 320i reed ik er in ieder geval finaal uit (en die heeft al 170pk op z'n gewicht). Zijn een aantal mensen die nog gewoon in de buurt van 170pk dyno'en op een aantal fora. [ Bericht 0% gewijzigd door Maharbal op 03-05-2010 19:04:42 ] | |
#ANONIEM | maandag 3 mei 2010 @ 19:03 |
quote:Jawel, je kunt bij de leasemaatschappij een verklaring daaromtrent opvragen. ![]() | |
tha_rizzo | maandag 3 mei 2010 @ 19:05 |
quote:En terecht ![]() | |
rival | maandag 3 mei 2010 @ 20:16 |
quote:met een e30 325? Wat voor ervaring dan? Want ze kwamen uit de fabriek met meer dan 170. En 100/125 is dan wel erg weinig, die rijden er gerust maar je doet voorkomen alsof dat vaker wel zo is dan niet. | |
rival | maandag 3 mei 2010 @ 20:18 |
quote:190k zie ik staan? Dan vind ik niet dat ie veel olie mag lekken. | |
Maharbal | maandag 3 mei 2010 @ 20:25 |
quote:Dit. Waar lekt ie precies? | |
jackson | maandag 3 mei 2010 @ 21:03 |
quote:Is ook waar, ik moet eigenlijk niet fok!ken onder werktijd ![]() quote:Toch is het zo en dergelijke leasecontracten zijn gewoon mogelijk hoor. Ik kan het ook prima bewijzen door websites te posten om de constructie van de holding duidelijk te maken maar aan reclame heeft fok! ook een hekel. Daarnaast lig ik er niet echt wakker van of iemand het gelooft... quote:Ik ben geen eigenaar maar trek wel de kar binnen de werkmaatschappij. Heb dus formeel iemand boven me maar die kan mij inhoudelijk niet beoordelen. Uiteraard wel op cijfers maar ik ga het steeds meer runnen. Officieel heb ik wel een baas. quote:Nee, daar heb ik geen rekening mee gehouden. Wat ik weet is wat ik ga betalen en hoe het in dit geval in elkaar steekt. De dagwaarde staat op 9000 euro en daar ga ik bijtelling voor betalen. En ach, wat boeit het ook ![]() quote:Ah ok. Ik zag snel een aantal zaken staan en ging even snel door de foto's heen. Vroeg me af of je motorisch inderdaad iets gedaan had. | |
jackson | maandag 3 mei 2010 @ 21:07 |
quote:Ooh, daar heb ik nooit iemand over gehoord... Inmiddels ook al meerdere leasemaatschappijen gehad en straks weer een andere dus dan is dat wellicht lastiger? Anders is het geen gek idee eigenlijk. | |
#ANONIEM | maandag 3 mei 2010 @ 21:13 |
Als je alleen van lease naar lease gaat, heb je er natuurlijk niks aan. Het heeft pas zin als je zelf een auto wilt gaan verzekeren. | |
Maharbal | maandag 3 mei 2010 @ 21:27 |
quote:Ik zeg zeker niet dat dergelijke leasecontracten niet mogelijk zijn. Wat ik niet snap is waarom je een leasemaatschappij (een werkmaatschappij) dus in een holding zou stoppen. Daarmee doe je vrijwel ALLE voordelen die een holding biedt teniet (vanuit zowel juridisch als fiscaal oogpunt). Ik ben overigens wel benieuwd naar die link van je (beroepsdeformatie zullen we het maar noemen), dus je mag 'm gerust pb-en. Het was dan ook meer een opmerking tegen jouw opmerking over hersenen en bedrijf runnen, want die constructie (zoals jij 'm beschrijft) is niet erg slim ![]() quote:Dat is niet geheel wat ik bedoelde, want dat maakt fiscaal gezien weinig uit. Formeel gezien ben je dus niet de baas ![]() | |
YoshiBignose | maandag 3 mei 2010 @ 21:30 |
quote:Daar bovenin het plaatje ![]() Jackson, bedoel je nou gewoon dat je een auto leaset in de holding? | |
jackson | maandag 3 mei 2010 @ 21:42 |
quote:Nee, er zit binnen onze overkoepelende holding een werkmaatschappij die aan het leasen van auto's doet. De directeur daarvan koopt auto's van 15jaar of ouder en leased deze door aan in dit geval een andere werkmaatschappij. Ik werk bij die werkmaatschappij en ga met die auto rijden. quote:Mooi verhaal. Zie PB. | |
Maharbal | maandag 3 mei 2010 @ 21:51 |
quote:Kijk, daar heb je het al. Er hangt gewoon een werkmaatschappij onder, en het zit niet "in de holding". Daar kwam de verwarring vandaan ![]() | |
jackson | maandag 3 mei 2010 @ 21:53 |
quote:Ok, dat kan. Ik praat altijd over een holding (die overkoepelend is) met daaronder werkmaatschappijen. Wellicht is dat geheel fout omschreven hoor, dat kan ![]() ![]() | |
Maharbal | maandag 3 mei 2010 @ 21:58 |
quote:Ja, dat kan inderdaad heel goed. Er zijn vaak zoveel werkmaatschappijen (het wordt niet voor niks een "kerstboom van maatschappijen" genoemd qua structuur). Verwarring opgelost, slotje ![]() Weer ontopic hier! | |
jackson | maandag 3 mei 2010 @ 22:07 |
Indeed... Week of 3 dan rij ik ook BMW als het goed is, ben zeer benieuwd. Ben eigenlijk totaal niet BMW minded maar wilde deze kans niet laten liggen. Heb er laatst al wat km's mee gereden maar zodra ik hem wat langer heb zal ik uitgebreid mijn ervaringen posten ![]() | |
metallicattim | dinsdag 4 mei 2010 @ 14:41 |
quote:Was maar grapje hoor ![]() Wat vermogen betreft, durf er geen zinnig woord over te zeggen... het kunnen er 150 zijn, het kunnen die 180 zijn, maar ook gewoon de voorgeschreven 170 PK. De verhalen over meer PK's uit de fabriek is allemaal mooi enzo, maar wie heeft zn geheel standaard E30 325i eens op een vermogensbank gehad? Zo goed als niemand, want de meeste doen dit alleen als ze hem tunen. Dus ik geloof het pas als er 5 met een positieve uitdraai komen ![]() Daarom wilde ik graag een mobiele vermogensbank op de E30 Summer Meet 2010, maar is helaas heel moeilijk om te regelen ( Erik Botman kan helaas niet ). Misschien dat ik wel nog dit jaar een rollerbankmeet bij een bedrijf ga organiseren, BBQ erbij, gezellig toch ![]() Hij is ook best netjes ( taxatierapport is het er iig mee eens ) echter heb ik zelf genoeg op te merken en over een paar jaar als ik mn huisje heb en garage aan huis wordt ie nogmaals opnieuw gespoten. | |
rival | dinsdag 4 mei 2010 @ 15:11 |
De cabrio straks toch in mijn bezit ![]() | |
jackson | dinsdag 4 mei 2010 @ 15:54 |
quote:Helder ![]() ![]() | |
rival | dinsdag 4 mei 2010 @ 15:55 |
En weer te vroeg ![]() seinstoring op het spoor. Nu kan ik daar niet voor 18:00 zijn. Dus weer geen auto. 1 keer maak ik gebruik van dat pleurisOV en alles gaat weer mis natuurlijk ![]() | |
Maharbal | dinsdag 4 mei 2010 @ 16:05 |
quote:Laat je brengen dan ![]() | |
rival | dinsdag 4 mei 2010 @ 16:09 |
quote:snelle Jelle die mij daar voor 18:00 krijgt ![]() zit nu nog in de trein naar Amsterdam terug namelijk. | |
YoshiBignose | dinsdag 4 mei 2010 @ 16:37 |
Waar moet je heen? | |
rival | dinsdag 4 mei 2010 @ 17:25 |
quote:heerlen! | |
YoshiBignose | dinsdag 4 mei 2010 @ 17:34 |
Best ver ![]() | |
eevebe | dinsdag 4 mei 2010 @ 17:40 |
quote:valt wel mee, kwartiertje rijden voor mij ![]() | |
Maharbal | dinsdag 4 mei 2010 @ 17:42 |
300km voor mij ![]() | |
eevebe | dinsdag 4 mei 2010 @ 17:56 |
quote:als ik 300 km naar t zuden rij zit ik al in de voorsteden van parijs ![]() | |
Maharbal | dinsdag 4 mei 2010 @ 18:10 |
quote:Ik helaas in Limburg/België ![]() | |
tha_rizzo | dinsdag 4 mei 2010 @ 18:36 |
eevebe woont in Bruxelles? | |
Moody | dinsdag 4 mei 2010 @ 19:40 |
Ik ben op zoek naar een sportieve auto (geen patser of pimpbak). Max budget is 35k. Importeren uit DLD is een optie. Achterbankje is een pre, een bruikbare bagageruimte is een must. Ik denk erover om een 645 of 650 te kopen (de andere opties zijn een Audi A5 of Porsche Cayman/911) Misschien een beetje zinloos om te vragen in een BMW-topic, maar welke auto zou jullie voorkeur hebben en waarom? ![]() | |
Maharbal | dinsdag 4 mei 2010 @ 19:42 |
quote:Gezien jouw eisen in je topic zou ik zelf eerder voor een E46 M3 gaan of iets dergelijks. Ik snap alleen niet helemaal waarom het volgens jou opgefokte burgerbakken zijn, eerder het tegenovergestelde. De 6 is trouwens ook niet zo super ruim. Een nette 5 is ook altijd leuk imho. | |
Moody | dinsdag 4 mei 2010 @ 19:44 |
quote:De M3 vind ik niet mooi. Te "gewoon" voor wat ik zoek misschien, lastig uit te leggen. | |
Maharbal | dinsdag 4 mei 2010 @ 19:49 |
quote:Ik vind het lastig om te zeggen, daarom heb ik me ook afzijdig gehouden uit je topic (wel leuk meegelezen ![]() Met een 911/Cayenne/A5 heb je een achterbankje waar je net een boodschappentas op kwijt kunt, terwijl zowel de 911 als de Cayenne "patserig" zijn. Ook een 6 is "patserig". Ik weet dus eerlijk gezegd niet wat je nou precies wilt ![]() Ik zou kijken naar een nette 5serie E60. Fijne auto's om in te rijden en genoeg ruimte. Wat er overigens "gewoon" aan een M3 is snap ik niet helemaal. Wat is het verschil met een A5 (in "gewoonheid")? Wel goed dat je meer naar BMW neigt ![]() | |
Moody | dinsdag 4 mei 2010 @ 20:40 |
quote:Met Cayenne bedoel je Cayman neem ik aan? ![]() Als je het topic goed hebt gelezen zie je dat ik maar iets waarde hecht aan een achterbank met oog op de toekomst. Geen must, wel handig. Een bagageruimte waar 2 of 3 weekendtassen inpassen is een must, maar ook daarbij vallen maar weinig opties af. quote:Een 5-serie is totaal anders dan een A5 of 6-serie natuurlijk. Ik zoek meer een praktische sportwagen of coupe, geen 4-deurs (of zelfs 2-deurs) sedan. Dat is ook de reden waarom de M3 afvalt. Ik had eigenlijk gehoopt dat mensen die mijn topic nog niet gelezen hadden, iets konden zeggen over de 6-serie. Wellicht uitleggen waarom ze wel of niet voor deze auto gekozen hebben. Ik zie er praktisch nooit een rijden.... | |
eevebe | dinsdag 4 mei 2010 @ 20:45 |
quote:nee vlakbij maastricht. parijs was ook wel een beetje overdreven ![]() | |
Maharbal | dinsdag 4 mei 2010 @ 20:48 |
quote:Ja sorry, cayman ![]() Ik heb je topic goed gelezen, en van alle kanten wordt je verteld dat je echt geen baby op de achterbank van een porsche kwijt kunt, vandaar mijn eerdere verwarring. Een praktische sportwagen, das wat duidelijker ja. Maar waarom is volgens jou een cayman / 911 praktischer dan een M3? In die laatste kun je tenminste nog mensen kwijt op de achterbank ![]() Overigens is een E46 M3 ook gewoon coupé ![]() Ik ben bang dat hier alleen niet zo veel 6-serie rijders zitten! | |
#ANONIEM | dinsdag 4 mei 2010 @ 20:54 |
quote:De keren dat ik er eentje zie rijden, zit er een Marokkaan in, of een patser, of Peter R de Vries. Niet het publiek waarmee ik zelf graag geassocieerd zou worden. ![]() | |
Moody | dinsdag 4 mei 2010 @ 21:11 |
quote:Slechts 3x eerder vermeld, maar ik vind een M3 niet moohooi ![]() | |
Moody | dinsdag 4 mei 2010 @ 21:16 |
quote:Het is inderdaad op het randje, maar als het geen cabrio is of een zwarte of witte met te grote velgen is het best een classy auto. Als autoliefhebber kijk ik ook naar de motor die overal de hemel in geprezen wordt (behalve dan om het verbruik ![]() | |
Maharbal | dinsdag 4 mei 2010 @ 21:17 |
quote:Haha, ik begrijp het. Maar je praat tegen iemand die de E46 één van de mooiste M3's ooit vindt ![]() Maar waarom een Porsche praktischer is kan ik nog steeds nergens vinden ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 4 mei 2010 @ 21:30 |
Je wilt geen patserbak, dan heb je ook niks te zoeken in het BMW topic ![]() | |
jackson | dinsdag 4 mei 2010 @ 21:36 |
quote:Amen! ![]() | |
piekartz87 | woensdag 5 mei 2010 @ 00:22 |
als je geen m3 wilt doe dan een 330 ofzo ![]() dan blijft er alleen een 6 serie over, of kleiner,,, een z4 ofzo. maar zo praktisch is dat nou ook weer niet. ik vind een A5 zelf wel erg mooi trouwens. toen naar wezen kijken voor mn pa. | |
#ANONIEM | woensdag 5 mei 2010 @ 00:23 |
quote:Is dat n.a.v. mijn opmerking over de 6-serie? En weet je waar ik zelf in rij? ![]() Met een beetje patsen af en toe is weinig mis, maar zo'n 6 is toch wat té fout hoor. Net zoals met de Honda Civic of de Opel Calibra vroeger: objectief gezien goede auto's mooi ontwerp, maar... je wilt er niet in gezien worden. ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 5 mei 2010 @ 09:39 |
Nee, ik had het tegen Moody. Ik zou de 6-serie niet willen vergelijken met een Civic, maar je moet toegeven dat veel BMW's beetje patserauto's zijn. Als je in een 6-serie, X6 of oude 7-serie rijdt, doe je dat niet alleen omdat ze zo lekker rijden, maar ook omdat je opvalt in zo'n bak. En daar is UITERAARD niks mis mee, ik zou er ook zo in rijden als ik de kans had, maar omdat Moody duidelijk aangeeft dat hij dit niet hoeft blijft er weinig over. Een M5 misschien, maar dat is weer geen sportwagen en een M3 vindt ie lelijk. Dan blijft er nog maar 1 over ![]() ![]() Oh wacht, dat is ook een patserbak ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 5 mei 2010 @ 09:45 |
quote:Niks tegen een E24 hè Yoshi. Blijft een toffe auto, vooral de M635i ![]() Ik heb trouwens een benzinepomp en chromen bumpers binnen. | |
Hyperdude | woensdag 5 mei 2010 @ 09:49 |
Nee, he Toch niet weer zo'n ik een auto maar weet niet wat topic, en nu ook nog in het BMW topic ![]() Just kidding. Ik zou in Duitsland een Mercedes SL 55 AMG halen. http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&lang=de&scopeId=C&_features=on&bodyStyleRadio=on&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=103&makeModelVariant1.modelDescription=&makeModelVariant2.makeId=&makeModelVariant2.modelDescription=&makeModelVariant3.makeId=&makeModelVariant3.modelDescription=&minFirstRegistrationDate=&maxFirstRegistrationDate=&previousOwners=&minMileage=&maxMileage=&minPowerAsArray=&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=&maxPowerAsArray=KW&minPrice=&maxPrice=&export=NO_EXPORT&vatable=&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&ambitCountry=&zipcode=&climatisation=&numSeats=&doorCount=&emissionClass=&emissionsSticker=&airbag=&adLimitation=&daysAfterCreation=&usageType=&usedCarSeals= Of een CLS 55 AMG: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&lang=de&scopeId=C&_features=on&bodyStyleRadio=on&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=150&makeModelVariant1.modelDescription=&makeModelVariant2.makeId=&makeModelVariant2.modelDescription=&makeModelVariant3.makeId=&makeModelVariant3.modelDescription=&minFirstRegistrationDate=&maxFirstRegistrationDate=&previousOwners=&minMileage=&maxMileage=&minPowerAsArray=&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=&maxPowerAsArray=KW&minPrice=&maxPrice=&export=NO_EXPORT&vatable=&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&ambitCountry=&zipcode=&climatisation=&numSeats=&doorCount=&emissionClass=&emissionsSticker=&airbag=&adLimitation=&daysAfterCreation=&usageType=&usedCarSeals= Beide ook verkrijgbaar met normalere motoren passend bij het budget van Moody. ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 5 mei 2010 @ 10:07 |
quote:Heb ik ook niks tegen ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 5 mei 2010 @ 10:19 |
![]() Jammer van de vele paupers die rondrijden in BMW (Merc heeft er ook last van) ![]() | |
Hyperdude | woensdag 5 mei 2010 @ 10:32 |
Alle auto's kennen die twijfelachtige periode tussen nieuw, occasion en klassieker. Of het nou een frietboer, pooier, of kapper is. Ik zou mij er niets van aan trekken en lekker een 8-serie kopen. Of durf je niet omdat je bang bent voor mogelijk tegenvallende kosten? Daar denk een pauper niet over na; vandaar dat ie ook pauper is. ![]() | |
Moody | woensdag 5 mei 2010 @ 11:44 |
quote:De SL55 is een optie inderdaad. Alleen stelt deze achterbank echt niets voor en neig ik in dat geval meer naar de Cayman. (die geen achterbank heeft) De CLS is een gedrocht naar mijn bescheiden mening ![]() | |
Bowny | woensdag 5 mei 2010 @ 12:54 |
Je kunt over de paupers in een BMW in ieder geval niet classificeren als mensen zonder (auto)smaak hehe! ![]() | |
Bowny | woensdag 5 mei 2010 @ 13:04 |
Aaaaight! (Oh nu ben ik ook een paupernegert) FRANKFURT - De Duitse fabrikant van luxe auto's BMW heeft over de eerste drie maanden van het jaar een winst behaald van 324 miljoen euro tegen een verlies van 152 miljoen euro in dezelfde periode vorig jaar. Dat maakte het bedrijf woensdag bekend. © Autoweek De omzet kwam in het eerste kwartaal van dit jaar uit op 12,4 miljard euro tegen 11,5 miljard euro in 2009. BMW is positief gestemd voor de rest van dit jaar. Topman Norbert Reithofer sprak de verwachting uit dat het resultaat dit jaar ''beduidend hoger'' uitkomt dan in 2009. ''De BMW Groep heeft in 2010 een goede start gemaakt. We hebben het resultaat aanzienlijk weten te verbeteren in het eerste kwartaal en zien nu in bijna alle markten weer groei.'' | |
tha_rizzo | woensdag 5 mei 2010 @ 16:42 |
quote:Jawel, want meestal verneuken paupers hun BMW met verscheidene niet originele ranzige wanstaltige objecten zoals; Picknicktafel(s); Rioleringspijpen; Blauwe halogeenverlichting Slechte pauper aftermarket xenon Et cetera. ![]() | |
rival | woensdag 5 mei 2010 @ 16:51 |
quote: ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 5 mei 2010 @ 17:41 |
Mooi plaatje. Mooi gebouw. Alleen jammer dat net die oude pauperauto in de weg staat. | |
zimmerzimmer | woensdag 5 mei 2010 @ 18:11 |
Bmw's zijn geen pauperautos, alleen sommige mensen maken ze zo.. | |
tha_rizzo | woensdag 5 mei 2010 @ 18:16 |
quote: ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 5 mei 2010 @ 18:58 |
quote:Ga na huis man ![]() Op de achterbank van de A5 passen 4 dames OF 3 heren. ![]() Heb het zelf gereden voor een tijdje dus ervaring? Ja. ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 5 mei 2010 @ 18:59 |
Endan ook nog es de Coupe ![]() | |
Maharbal | woensdag 5 mei 2010 @ 19:23 |
De boodschappentas was overdreven, maar er is niet veel ruimte. En je snapt het punt ook niet, TS wil de auto ook future proof en dat betekent dat er een kind achterin moet. Ik gok er zo op dat jij nog nooit een kinderzitje in een auto met aflopende daklijn / 2 deuren hebt hoeven te proppen. Overigens kun je ook wel 10 afrikanen in zo'n ding proppen, dat betekent niet dat 't goed zit. Meeste van mijn vrienden zijn wel langer dan 1.50m, dus die zitten in iets als een A5 al snel te zeuren. Ik vind trouwens - voordat men denkt dat ik de A5 afkraak - de A5 één van de mooiste auto's die de laatste jaren is gemaakt. Vrienden zitten bij mij achterin ook altijd te zeuren. Heb ik uiteraard geen last van, ik zit altijd voorin in m'n auto ![]() Overigens is het ga naar huis. [ Bericht 16% gewijzigd door Maharbal op 05-05-2010 19:33:13 ] | |
metallicattim | woensdag 5 mei 2010 @ 19:49 |
quote:Toevallig deze? ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 5 mei 2010 @ 19:50 |
Prop eens vrienden achterin een 107 ![]() | |
Maharbal | woensdag 5 mei 2010 @ 19:53 |
quote:Dan heb je niet lang meer vrienden ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 5 mei 2010 @ 19:57 |
quote:Ik ben het wel eens met je, dat wel.. ![]() A5 is serieus na mijn mening echt een totaal nieuw auto, alsof het wiel opnieuw is uitgevonden, Fantastische auto die ik echt serieus graag wel wil bezitten, liefst matzwart, cm of 3 van de grond en 20 inchers er onder ![]() ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 5 mei 2010 @ 20:02 |
Ja, verneuk hem direct maar weer. De A5 is zeker geen lelijke bak, maar geef mij de 3-serie coupe maar. | |
Turquaz52 | woensdag 5 mei 2010 @ 20:08 |
Verneuken ![]() Morgen misschien. | |
tha_rizzo | woensdag 5 mei 2010 @ 20:20 |
quote:Maat van me zat gisteren achterin een 107 ![]() Hij was niet blij, en het was volgens hem niet comfortabel. En hij kwam een beetje ruimte tekort ![]() | |
jackson | woensdag 5 mei 2010 @ 20:44 |
quote:Geloof het of niet maar ik had er vorig weekend zo één mee een heel weekend ![]() ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door jackson op 05-05-2010 20:50:18 ] | |
Maharbal | woensdag 5 mei 2010 @ 20:51 |
quote:Daar snap ik nou niks van, met zo'n luxe ruime sedan! | |
rival | woensdag 5 mei 2010 @ 20:59 |
quote:nee helaas ![]() | |
metallicattim | woensdag 5 mei 2010 @ 21:07 |
quote:Helaas? Gelukkig maar, anders ging je voor niks ![]() Ik ga morgen zelf ook naar een 325i Cabrio in Sittard kijken samen met mn pa, want die wil een cabrio voor erbij. Altijd spannend, shoppen voor nieuwe auto's ![]() Ik heb er op dit moment 5, dus ben blij dat het mn vader is die de volgende betaald ![]() | |
piekartz87 | donderdag 6 mei 2010 @ 00:50 |
we zaten net nog met zn 8en in mijn 2 deurs e30 ^^ was wel grappig, er zat er ook 1 in de kofferbak trouwens ![]() 2 kleine grietjes erin dat ook. maar die 2 lui van 1.90 m + compenseerden dat weer | |
Turquaz52 | donderdag 6 mei 2010 @ 10:21 |
Zometeen na mijn Bimmer, ga het stof van mijn project af blazen ![]() pff wat ben ik enthausiast.. als alles meezit staat ie overmorgen voor op de stoep ![]() ![]() ![]() | |
rival | donderdag 6 mei 2010 @ 13:49 |
quote:ja blijft leuk hè 'nieuwe' dingen kopen, niet alleen auto's ![]() met deze cabrio erbij zitten wij ook op 5. Maar de 318is gaat zaterdag weg. ![]() en dan komt er volgende week nog een 325i bij. En dan gaat de e36 weer in de verkoop ![]() en aan het einde van de maand komt het blok binnen, dus ik heb de hele zomer wel wat te doen ![]() | |
rival | donderdag 6 mei 2010 @ 13:50 |
quote:2 weken ![]() | |
Bowny | donderdag 6 mei 2010 @ 14:43 |
Vanmorgen gingen ineens m'n ABS, ASC + EML ineens branden ![]() ![]() Vroeger had ik wel vaker het beruchte triple-light probleem (ABS, ASC + handbrake), maar de handbrake blijft nu dus achterwege. Waar kan ik m'n auto tegen een redelijk prijsje laten uitlezen, omgeving Amsterdam? | |
rival | donderdag 6 mei 2010 @ 14:49 |
quote:'meten is weten' die doen alle auto's. Zit bij Amstel. Of misschien van de hengel (BMW) | |
Bowny | donderdag 6 mei 2010 @ 15:01 |
quote:Website van Van de Hengel ziet er prima uit. Weet jij hun uurtarief? Misschien een idee om van specialist te wisselen, aangezien de huidige toch niet al te goedkoop is. | |
rival | donderdag 6 mei 2010 @ 15:12 |
quote:ik zou het niet weten sorry, maar dat zijn liefhebbers hoor ![]() | |
metallicattim | donderdag 6 mei 2010 @ 15:13 |
Als het uur officiële dealer is, zal het 75 ex btw zijn, mits het nog niet verhoogd is. | |
YoshiBignose | donderdag 6 mei 2010 @ 17:55 |
quote:Van de Hengel zijn erg goed en aardige gasten. Uurtarief volgens factuur hier 59 ex. |