Uiteraard zal het nog steeds lekker rijden, maar de 5-serie is altijd al een cruise-bak geweest en daar hoort gewoon een rustige 6 in lijn bij. Volgens mij zal dat ook niet veel meer benzine zuipen dan die hoogtoerige 1.8 en je bent in ieder geval sneller dan 12,4 sec bij de 100 (en sneller van 100 naar 160quote:Op woensdag 31 maart 2010 09:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Qua comfort en rijden heb ik niets te klagen over de auto.Vermogen mis ik soms wel als ik op korte afstand wil inhalen, maar dat maakt het aan de andere kant weer een beetje spannend.
Verder heb ik een behoorlijk bedrag open staan bij een niet nader genoemde publieke instelling in Leeuwarden. Met meer vermogen was dat bedrag misschien nog wel hoger geweest ook..
Het is wellicht nog wat rustiger, hoewel ik met deze motor ook niet echt klachten heb. Hoewel, als je harder dan 140 gaat dan begin je hem wel aardig te horen inderdaad.. Verbruik zal inderdaad niet veel schelen, dat is toch ook weer erg afhankelijk van hoe je rijdt.quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Uiteraard zal het nog steeds lekker rijden, maar de 5-serie is altijd al een cruise-bak geweest en daar hoort gewoon een rustige 6 in lijn bij. Volgens mij zal dat ook niet veel meer benzine zuipen dan die hoogtoerige 1.8 en je bent in ieder geval sneller dan 12,4 sec bij de 100 (en sneller van 100 naar 160)
Donequote:Op woensdag 31 maart 2010 10:20 schreef Alicey het volgende:
De historie van de topics is trouwens al 2 topics niet meer bijgehouden.
Het is geen koppakking, maar een andere soort pakking. Geen idee wat voor blok ik heb. Waar kan ik dat terug vinden?quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:19 schreef Turquaz52 het volgende:
6 meijers voor koppakking van 518?![]()
En heeft Alicey geen M43b18, gezien het feit dat het een 95'er is?
Dan vind ik na mijn mening dat het max. 400 euro mag kosten, iig een prijs waar ik het voor zou doen..![]()
Laat ik je zo zeggen dat de koppakking het duurste pakking is van je blok.. Lijkt me sterk dat het een ander pakking is voor 6 meijers.quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is geen koppakking, maar een andere soort pakking. Geen idee wat voor blok ik heb. Waar kan ik dat terug vinden?
edit : Volgens een tabelletje op Wikipedia zou het de M43B18 zijn.
Ze zei 95, en dat 0,1 sec maakt mij niks uit, het gaat er om dat ze OF de M40 blok heeft met distr. riem wat appeltje eitje is met vervangen van koppakking of evt. andere reparaties, OF een m43 blok met distr. ketting..quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik dacht 94. De 95 versie was dan ook maar 0,1 sec. sneller
Oh de TT sloeg op mijn blok?quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh inderdaad die was er in de 94 versie ook alMijn fout. Kan iemand de OP aanpassen
Het gaat niet om de pakking zelf, maar om het werk om hem te verwisselen. Aan onderdelen kost het sowieso misschien iets van 100 ofzo. De 600 is overigens incl. een kleine beurt.quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:11 schreef Turquaz52 het volgende:
Laat ik je zo zeggen dat de koppakking het duurste pakking is van je blok.. Lijkt me sterk dat het een ander pakking is voor 6 meijers.
Het is dan zeker een M43 blok, want het blok heeft een distributieketting.quote:Ze zei 95, en dat 0,1 sec maakt mij niks uit, het gaat er om dat ze OF de M40 blok heeft met distr. riem wat appeltje eitje is met vervangen van koppakking of evt. andere reparaties, OF een m43 blok met distr. ketting..
Wat ik weet is dat elke e36 tot 93 met M40 blok zijn geleverd, en de 94's met M43 (Vriend heeft M43B16, ik M43B18)
Daar ging ik al van uit, maar ehmm ff prijsopgave..quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het gaat niet om de pakking zelf, maar om het werk om hem te verwisselen. Aan onderdelen kost het sowieso misschien iets van 100 ofzo. De 600 is overigens incl. een kleine beurt.
[..]
Het is dan zeker een M43 blok, want het blok heeft een distributieketting.
Tja, als je zelf niet de gelegenheid hebt om het te doen komen er arbeidskosten bij. Ik heb nog geen specificatie gezien, maar een heel beroerd bedrag lijkt het me niet, gezien wat er allemaal uitgehaald moet worden om op die plek te kunnen komen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:28 schreef Turquaz52 het volgende:
444 euro voor koppakking + kleine beurt?![]()
Eerlijk is eerlijk, je bent hard gepakt
Ik weet niet hoe het werkt, maar de TT schijnt op mijn blok te slaan en had eigenlijk M43B18 moeten zijn..quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:52 schreef D. het volgende:
Hoe zit het met die TT hier eigenlijk?
Willekeurig een model erin?
quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:44 schreef boegschroef het volgende:
Bij een koppakking vervangen komt wel meer kijken dan alleen die pakking. (zeker bij een auto van meer dan 10 jaar).
En als je het zelf doet ben je ook wel een dagje bezig. (als het blok in de auto zit)
Dan heb je verkeerd gekeken. Een beunhaas is iemand die zwart bijklust, aldus de van dale.quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:21 schreef piekartz87 het volgende:
even nog over dat beunhaas gebeuren
ik zocht het net toevallig op, en een beunhaas is inderdaad iemand die geen diploma's bezit en ze kunnen het werk daarom goedkoper verrichten.
wat wij dan bedoelen is een zwartwerker (als diegene naast zijn gewone werk als bijvoorbeeld hoofdmonteur nog klusjes doen voor anderen)
Zoek de verschillen tussen een BMW 518i en een Opel Corsa.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:53 schreef Turquaz52 het volgende:Toch niet zo veel verschil met een 518?
Ik dacht dat we unaniem hadden besloten om de onzin van die jongen te negeren?quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zoek de verschillen tussen een BMW 518i en een Opel Corsa.
Tja, het is iets waar je in blijft trappen...quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:58 schreef Maharbal het volgende:
Ik dacht dat we unaniem hadden besloten om de onzin van die jongen te negeren?
Corsa is sneller, mits 1.4.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zoek de verschillen tussen een BMW 518i en een Opel Corsa.
ja het is iemand die zwart bijklust, maar hij is niet gediplomeerd, en ook wel een knoeier genoemd.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:35 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dan heb je verkeerd gekeken. Een beunhaas is iemand die zwart bijklust, aldus de van dale.
Verkapte TVP.
Dat is de beunhaas! Ik heb het over de beunquote:Op woensdag 31 maart 2010 17:14 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
ja het is iemand die zwart bijklust, maar hij is niet gediplomeerd, en ook wel een knoeier genoemd.
uit de van dale zelf: beun·haas de; m,v -hazen 1 knoeier, iem die zijn vak niet verstaat 2 arbeider die heimelijk ook voor eigen rekening werkt
wij bedoelen dus een vakman die zijn vak wel verstaat maar er gewoon nog zwart wat klussen bij doet
Maar we bedoelen inderdaad hetzelfde.quote:Beun
beu·nen beunde, h gebeund beunhazen, m.n. zwart bijverdienen
Koppeling als je weer 's loopt door te trekken?quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja mijn auto werd ook laats door de beun gecheckt want ik ruik altijd stank, denk van de rem. 1 zo'n klauw blijft klem zitten ofzo, had die gekeken bij dealer waar ze zo'n systeem hebben om de remmen te testen. Handig, nu even reviseren
Wat kan de stank nog meer zijn? Ik ruik bij achterste remmen ook een beetje maar remt voor de rest goed.
Richtingaanwijzerlampje stuk; of meer aan het handje?quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:04 schreef rival het volgende:
mijn apk is verlopen, kom net van de garage.. ze hebben em afgekeurt.... dat geloof je toch niet
quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Richtingaanwijzerlampje stuk; of meer aan het handje?
Ruikt dat ook zo? M'n koppeling is wel redelijk versleten, maar ik dacht dat dat een ander soort geur was. Lage toeren optrekken in hoge versnelling hoor ik zo'n brommetje, daarom moet ik wel door trekkenquote:Op woensdag 31 maart 2010 19:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Koppeling als je weer 's loopt door te trekken?
Ik heb geen idee hoe je remblokken ruiken. Maar elke keer als je je auto een paar keer flink doortrekt, dan kun je het buiten de auto wel ruiken. Je koppeling krijgt immers flink op zijn donder, althans met wat vermogen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ruikt dat ook zo? M'n koppeling is wel redelijk versleten, maar ik dacht dat dat een ander soort geur was. Lage toeren optrekken in hoge versnelling hoor ik zo'n brommetje, daarom moet ik wel door trekken![]()
Ga je gang zou ik zeggen, hou je niet tegen..quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:05 schreef tha_rizzo het volgende:
Terug vind Fünfer.
Ow, en Turquase, als ik achter m'n pc zit leg ik je graag wat supply chain management uit.
Ah, er zit hier een kebabtent die heet "Turquoise". Damn goede Durum doner!quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:05 schreef tha_rizzo het volgende:
Terug vind Fünfer.
Ow, en Turquase, als ik achter m'n pc zit leg ik je graag wat supply chain management uit.
DurumPowerquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:12 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ah, er zit hier een kebabtent die heet "Turquoise". Damn goede Durum doner!
Ja wat voor auto rij je dan..quote:
Ik denk dat het een reactie op Turq was die riep dat het veel goedkoper kan bij een garage.quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Joh je meent het. Ik zie heus wel in waarom de dealer zo duur is, maar voor veel klussen zijn daar gewoon goedkopere mensen voor te regelen dus dan ben je dom of rijk als je zoveel betaalt.
Correct. Hij vond arbeidsloon hoog, ik wilde enkel duidelijk maken dat er meer bij komt kijken dan alleen uurtjes van monteurs.quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:18 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik denk dat het een reactie op Turq was die riep dat het veel goedkoper kan bij een garage.
quote:Op woensdag 31 maart 2010 22:43 schreef piekartz87 het volgende:
1 Durum doner alstublieft.
keb honger
Ahmet!!quote:Op woensdag 31 maart 2010 22:43 schreef piekartz87 het volgende:
1 Durum doner alstublieft.
keb honger
ik ga zo na de sloop, pm me je prijsje en dan kijk ik wel of ik hem voor dat prijs ook mee kan nemen..quote:
met al jouwn projectjes kom je daar wel geregeld volgens mijquote:Op zaterdag 3 april 2010 12:14 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ik ga zo na de sloop, pm me je prijsje en dan kijk ik wel of ik hem voor dat prijs ook mee kan nemen..
Ik zit in de handel, koop daar voor goedkoop en verkoop voor soms wel 3 tot 4 dubbele door..quote:Op zaterdag 3 april 2010 16:52 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
met al jouwn projectjes kom je daar wel geregeld volgens mij
Je blijft bezigquote:Op zaterdag 3 april 2010 18:49 schreef tha_rizzo het volgende:
Tof, van harte met aanschaf
Nieuwe visco is prijzig.... ¤177,- excl BTW
Ja, Draagarmen voor, visco en nog even kijken naar remmen. Dat is een prio 1quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je blijft bezig.
Bij mij zitten er nu sinds donderdag nieuwe stuurstangen, draagarmrubbers en remblokken voor onder. Tevens ie ie uitgelijnd.
Rijdt nu waarachtig nog beter
Bij mij staat dus een nieuw pookje + stofje voor op de bestuurdersstoel (idioot duur) op de planning voor komende maand alsmede de distributieriem. Het valt me op dat ik grotendeels cosmetische + preventieve onderhoud pleegquote:Op zaterdag 3 april 2010 18:58 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ja, Draagarmen voor, visco en nog even kijken naar remmen. Dat is een prio 1
En verder rustig kijkenen sparen
Whehehehe, je pookje moet vervangen wordenquote:Op zaterdag 3 april 2010 19:09 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Bij mij staat dus een nieuw pookje + stofje voor op de bestuurdersstoel (idioot duur) op de planning voor komende maand alsmede de distributieriem. Het valt me op dat ik grotendeels cosmetische + preventieve onderhoud pleeg
Hij is te veel gebruiktquote:Op zaterdag 3 april 2010 19:12 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Whehehehe, je pookje moet vervangen worden
quote:Op zaterdag 3 april 2010 19:15 schreef tha_rizzo het volgende:
Sorry, ik moest meteen denken aan dit topic:
Op je eigen ballen slaan tijdens fappen.
Kloon van jou Mar?
Die moet je ook niet bij bmw bestellen maar hier: http://www.visco-koppeling.nl/quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:49 schreef tha_rizzo het volgende:
Tof, van harte met aanschaf
Nieuwe visco is prijzig.... ¤177,- excl BTW
beetje slome reactie van me maar ja...quote:Op zaterdag 3 april 2010 12:14 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ik ga zo na de sloop, pm me je prijsje en dan kijk ik wel of ik hem voor dat prijs ook mee kan nemen..
quote:
Dit dus, er lagen van die halve bollen op straat en ik dacht oh die zijn niet zo hoog.....quote:Op zaterdag 3 april 2010 09:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Te laag in combinatie met te hard over drempels, hobbels en aanverwanten.
Van harte, en BMW-rijders zijn niet alleen maar petjes en ander gespuisquote:Op zondag 4 april 2010 16:05 schreef Crouton het volgende:
Niet te geloven, maar ben sinds een week eigenaar van een BMW E46 318i sedan uit 2000. Zocht eerst naar een Volvo V40 maar kon geen een vinden dat aan mijn eisen voldeed en de lekker rijdende laatste versies met alle opties zijn te duur. Een collega liet mij een advertentie zien van de BMW en na een proefrit was ik meteen verkocht. Ook ik had net als een andere poster hierboven wat tegen het imago van sommige bestuurders van BMW's maar de auto zelf rijdt heerlijk, stuurt strak, zit tjokvol opties en is zoveel meer auto dan de beoogde Volvo of mijn vorige boodschappenwagentjes. Het kost ook wat, maar krijg er veel rijplezier, luxe en comfort voor terug.
Het gros is toch jaloersquote:Op zondag 4 april 2010 16:57 schreef Catch22- het volgende:
Goedzo. BMW Rules en je moet je niets aantrekken van wat iedereen denkt.
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 4 april 2010 17:08 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Het gros is toch jaloers
Het valt me trouwens op dat de meest vervelende mensen in het verkeer of Opel of iets Frans rijden (lees: met een te lage snelheid onnodig links blijven rijden en pissig worden als je ze hier op attendeert)
Ja, daar heb ik ook naar zitten kijken, iedereen is daar heel lovend over. Maar de prijzen beginnen inderdaad bij ongeveer het dubbele van zo'n Bullit (van 350 Euri). En dan heb je meestal ook nog niet echt een schermpje.quote:Op zondag 4 april 2010 18:15 schreef tha_rizzo het volgende:
Je kan gaan voor een oplossing van Becker, gewoon DIN1 aansluiting, die heeft ingebouwde navi, blauwtand en radio.
Wel prijzig, ik zeg uit m'n hoofd dat de Grand Prix Pro dat al heeft, de Cascade heeft het in ieder geval
(het is wel prijzig)
Heb je daar een link van?quote:Op zondag 4 april 2010 18:26 schreef tha_rizzo het volgende:
Ik weet bij de Cascade dat je ook op 't scherm van de radio kan kijken hoe je moet rijden. Die wil ik stiekem in m'n auto hebben namelijk
Dank je.quote:Op zondag 4 april 2010 18:37 schreef tha_rizzo het volgende:
http://www.kieskeurig.nl/(...)7944/prijzen/251277/
http://www.mybecker.com/nlNL/Automotive-Cascade+7944.html
Ik geloof dat er nog een goedkopere variant van is. Maar Becker is sowieso zeer prijzigquote:Op zondag 4 april 2010 18:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dank je.
Erg cool, maar inderdaad flink prijzig. Dat gaat hem waarschijnlijk toch niet worden. Dat is meer dan 10% van de aanschafprijs van de auto.
En vooral mensen die ondanks vooroordeel toch in een BMW terechtkomen omdat het zo goed rijd en je zoveel waar voor je geld krijgt.quote:
Gedacht aan verlaging?quote:
Redenen om die BMW niet te kopen:quote:Op zondag 4 april 2010 22:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Zo is het maar net, maar wat voor vooroordeel heb je het dan over. Dat er aso's en sjonnies in rijden?
Met de huidige velgen/banden rijd hij perfect, en ik vind ze mooi rondom wielkasvullend. Na verlaging gaat het met 19" geen pretje zijn om over slechte wegen of drempels te rijden.quote:
quote:Op zondag 4 april 2010 22:55 schreef YoshiBignose het volgende:
De achterkant is een stuk lager dan de voorkant, maar dat is bij een E36 vaak zo (of lijkt zo?).
Ik zie zeker wel de reactie van mensen. Vooral de reactie van een paar ex-collega's was onbetaalbaar toen ik hem kwam laten zien: hoe kan ik zo'n auto rijden. Terwijl die Impreza waarmee ze me jaren hebben zien rijden zeker het dubbele waard was, en veel sportiever reed. Maar ja, dat was een lease-bak.quote:Ik vind niet dat BMW minder status heeft dan Audi, maar wel iets meer aso imago inderdaad. Het is wel apart dat mensen je dan inderdaad voor heel anders aanzien als je uit een BMW stapt, vooral als die een beetje grotere velgen heeft dan gebruikelijkMaar ik zie het probleem nooit zo, dat mensen denken dat je aso bent, maar je bent het niet. Ik ben iig absoluut geen voorbeeld van een standaard BMW rijder, alleen een beetje autistisch.
Het is maar wat je gewend bent: een Impreza zit ook bovenaan wat betreft rijplezier. Maar het is een heel andere auto.quote:Op zondag 4 april 2010 23:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Die voorliefde krijg je wel na een paar BMW's gereden te hebben
Komt omdat de achterwielkasten lager 'uitgesneden' zijn dan voor.quote:Op zondag 4 april 2010 22:55 schreef YoshiBignose het volgende:
De achterkant is een stuk lager dan de voorkant, maar dat is bij een E36 vaak zo (of lijkt zo?).
Dat imago kun je maar beter gewoon nuttig gebruik van maken...quote:Op zondag 4 april 2010 22:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Zo is het maar net, maar wat voor vooroordeel heb je het dan over. Dat er aso's en sjonnies in rijden?
Wordt af en toe zeker gedaan.quote:Op maandag 5 april 2010 09:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat imago kun je maar beter gewoon nuttig gebruik van maken...
Ja rare mensen. "Hmmm een gare 207/208 of een mooie en super rijdende/sturende E46/BMW". Idiotenquote:Op maandag 5 april 2010 09:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad, er zijn altijd uitzonderingenIk met m'n E46 coupe in de accountancy is ook redelijk uitzonderlijk. E30 en E36 zie je al helemaal niet, alleen maar van die standaard gare lease bakken. De bazen rijden in 5-series en vrouwen in 1-serie, maar dan houdt het ook op.
Mjah, meestal zet ik dan vervolgens ook mijn richtingaanwijzer uit..quote:Op maandag 5 april 2010 10:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou ja ik kan mezelf geen aso noemen maar af en toe een beetje lol maken in het verkeer is wel leuk. Mensen kijken ook vaak boos naar me dan, als ik met 160 aan kom rijden en iemand weer eens met 100 links rijdt en allang klaar is met inhalen. Ik moet dan remmen, maar dat doe ik uiteraard dan pas op het laatste moment![]()
Mjah, vrachtwagenchauffeurs vervelen zich een ongeluk en willen dan lekker even een BMW-rijder pakken.quote:Laatst werd ik gedwongen een middelvinger op te steken. Het was redelijk rustig en ik had haast en precies als ik aan kom scheuren gaat zo'n vrachtwagen een andere vrachtwagen inhalen. Ongelooflijk. Dat duurde dus 5 minuten he, toen was ik echt woest. Maar hij ging alleen maar lachen.
Dan tik ik je achterkant aan.quote:Op maandag 5 april 2010 10:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mjah, meestal zet ik dan vervolgens ook mijn richtingaanwijzer uit..
10tje/20 euro op sloop, met sleutels, maar dan heb je nog de startonderbrekerquote:Op maandag 5 april 2010 11:57 schreef eevebe het volgende:
mijn contactslot zit muurvast![]()
kreeg hem vanacht op contact gezet maar niet meer verder gedraaid om te starten. sleutel krijg ik ook niet meer teruggedraaid dus accu staat nu langzaam leeg te lopen...
weet iemand wat het kost om het contactslot van een e39 te laten vervangen?
Ik meen me te herinneren dat dat voor een E39 tussen de ¤150 en ¤200 was? Pin me er niet op vastquote:Op maandag 5 april 2010 14:05 schreef eevebe het volgende:
ik was er via het wereld wijde web achter gekomen dat die sloten wel vaker kapot gaan. dus ik koop liever gewoon een nieuwe. dan is de kans kleiner dat het weer opnieuw gebeurt...
als het goed is kunnen ze een nieuwe cilinder bestellen aan de hand van mij chassisnummer. dus dan heb ik geen nieuwe sleutels nodig.
maar dat zal me vast ook wel een paar cent kosten
exclusief inbouw zeker?quote:Op maandag 5 april 2010 14:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat dat voor een E39 tussen de ¤150 en ¤200 was? Pin me er niet op vast
Nee..dat was voor het laten maken van een nieuwe sleutelquote:Op maandag 5 april 2010 14:11 schreef eevebe het volgende:
[..]
exclusief inbouw zeker?
is het trouwens lastig zelf te vervangen of is er speciaal gereedschap voor nodig?
ik pin je nergens op vast hoor maar ik verkoop vanavond een set velgen van mn vorige auto. dan weet ik ongeveer hoeveel geld ik daar van overhoud
leuk joh, zo'n kwaliteits auto met kwaliteits prijzenquote:Op maandag 5 april 2010 14:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nee..dat was voor het laten maken van een nieuwe sleutel
quote:
op de onderste foto staat die 2de van rechts volgens mij wel mooi breed op zn pootjesquote:Op maandag 5 april 2010 15:01 schreef Maharbal het volgende:
Twee van de honderden foto's die gisteren zijn gemaakt bij een E30-meeting.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tweede is voor paleis Soestdijk.
Spot de mijne
Hier misten nog 2x E30 en 1x E21 Alpina ()
Klopt. Was m'n tweelingbroertje van de dag. Ook M-Tech II met zelfde 16" Azev A's, alleen hij had 9J achter en 7,5J voor, terwijl ik 7,5J rondom heb.quote:Op maandag 5 april 2010 15:41 schreef eevebe het volgende:
[..]
op de onderste foto staat die 2de van rechts volgens mij wel mooi breed op zn pootjes
Geen idee. De vorige eigenaar van mijn E34 heeft echter een nieuw (extra) contactslot laten inbouwen met een startknop er bij. Ga er dus maar vanuit dat het echte vervangen van een contactslot duur is.quote:Op maandag 5 april 2010 11:57 schreef eevebe het volgende:
mijn contactslot zit muurvast![]()
kreeg hem vanacht op contact gezet maar niet meer verder gedraaid om te starten. sleutel krijg ik ook niet meer teruggedraaid dus accu staat nu langzaam leeg te lopen...
weet iemand wat het kost om het contactslot van een e39 te laten vervangen?
Waarom doe je dat dan?quote:Op maandag 5 april 2010 11:57 schreef justmattie het volgende:
Als mensen mij gaan bumperkleven in de stad, ga ik altijd 35/40 rijden
Of de rem aantikken zodat alleen het lichtje aangaat achter en gewoon gas houden
Ik wel, maar wat heeft dat er mee te maken?quote:Op maandag 5 april 2010 12:31 schreef Crouton het volgende:
Of ik nou 1 auto-lengte voor of achter rijd, ik kom evengoed aan bij mijn bestemming. En ik ben geen manager oid.
Zou best kunnen. Terwijl juist een beetje wijf de BMW inpikt.quote:Op maandag 5 april 2010 15:06 schreef Bowny het volgende:
Over de jaloerse medeweggebruikers: volgens mij wilt gewoon iedere beetje vent een B M W rijden, maar mogen ze het niet van hun stomme wijf!
Die twee zinnen kwamen raar uit mijn vingers, maar staan los van elkaarquote:Op maandag 5 april 2010 16:12 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik wel, maar wat heeft dat er mee te maken?
Dat was een grapje uiteraardquote:
Dat is triest en als je de verkeerde BMW rijder achter je hebt dan stapt hij bij het stoplicht uit, slaat je raam in en tikt jouw neus ff aan.quote:Op maandag 5 april 2010 11:57 schreef justmattie het volgende:
Als mensen mij gaan bumperkleven in de stad, ga ik altijd 35/40 rijden
Of de rem aantikken zodat alleen het lichtje aangaat achter en gewoon gas houden
Ik rij ook BMWquote:Op maandag 5 april 2010 17:39 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat was een grapje uiteraardIk ga toch geen mensen van de weg drukken, alhoewel ik soms wel de nijging krijg. Gewoon als in zo'n film ff dat achterkantje haha.
[..]
Dat is triest en als je de verkeerde BMW rijder achter je hebt dan stapt hij bij het stoplicht uit, slaat je raam in en tikt jouw neus ff aan.
Wel bij bumperklevers in de stad.quote:Op maandag 5 april 2010 18:40 schreef YoshiBignose het volgende:
BMW rijders gaan niet 35/40 rijden en triest rem aantikken.
quote:Op maandag 5 april 2010 21:09 schreef tha_rizzo het volgende:
Ach, vaak zijn het jaloerse mensen. Als iemand vlak voor me de auto naar links gooit gooi ik even groot licht aan, snijdt de persoon me, zodat ik echt moet remmen zet ik groot licht voor een minuut aan en claxoneer ik ook even.
NIETWAARquote:Op maandag 5 april 2010 21:09 schreef tha_rizzo het volgende:
Ach, vaak zijn het jaloerse mensen. Als iemand vlak voor me de auto naar links gooit gooi ik even groot licht aan, snijdt de persoon me, zodat ik echt moet remmen zet ik groot licht voor een minuut aan en claxoneer ik ook even.
Maat ook ik heb bij mij auto nauwelijks last van bumperklevers, men heeft tich meer respect voor je, en men gaat sneller naar links, wel een grote omschakeling als je jarenlang in een 205 hebt gereden waarbij je zelf iedereen moet afsnijden omdat je er anders niet tussenkomt
Mjah, kijk dan tenminste nog even of er niet een treintje achter een sloombo rijdt..quote:Op maandag 5 april 2010 23:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou ja zeg dat is toch niet normaal. Ik reed laatst op de A7 en ik reed mooi achter een Audi aan 160 mooie snelheid, toen kwam er een Porsche achter me al met z'n grote lichten knipperen. Er zat net een slak voor de Audi waardoor die 100 moest en ik ook. Porsche constant knipperlicht achter me en kleven, wilde er langs, maar goed ik natuurlijk ook. Die slak ging maar niet naar rechts dus ik ging uiteindelijk maar toen Porsche er langs en uiteindelijk ging die slak naar rechts en die Porsche (met enorme sjonnie erin ongelooflijk) ging naast die slak rijden en wel 1 minuut denk ik. Ik zag handgebaren en wat wel niet hahahahahaik lag in een deuk en toen ging ie vol gas er vandoor.
Als ik terug ga kleven, dan kleef ik echt! Dan kan ik wel m'n grootlicht gebruiken, maar dat zien ze toch nietquote:Op maandag 5 april 2010 23:36 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
NIETWAAR![]()
Als mensen mij afsnijden dan doe ik precies het zelfde wat jij ook doet, zeker een volle minuut met grootlicht kleven en een of 2x toeteren...
Jezus, gaan ze weer kloten met die brug. Vorige lente/zomer was die brug ook om de haverklap defect, kon je niet verder met de trein...yayquote:Op dinsdag 6 april 2010 13:36 schreef piekartz87 het volgende:
fuck,,, ik koos ervoor vandaag om mijn auto te laten staan en eens mijn ov kaart te gebruiken.
was er een brug defect na akkrum. 3,5 uur over een stuk gedaan wat ik met de auto in 1,5 uur doe.
schijt ov
Wat is de diagnose? Klinkt naar duur bezoekje aan de remmenboer.quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:48 schreef tha_rizzo het volgende:
...Remmen: hard remmen viel nog mee, maar afremmen van een hoge snelheid naar 80 km/h. De auto trilde aardig, zo aardig dat ik heel m'n leven voorbij zag gaan.
...
Met de 316i van mijn neef (1.8 weber carburateur) kon je ook best goed dwars gaanquote:Op dinsdag 6 april 2010 20:07 schreef YoshiBignose het volgende:
En dat met een 316iE30 blijft wel leuk, maar eigenlijk vind ik ze eerder schattig dan cool
of ben je blond en heb je dikke tieten?quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het was vanmiddag mooi weer, dus ik zat zonder kap en met een brede glimlach achter het stuur.
Toen ik wilde invoegen bij een drukke rotonde, liet de eerste bestuurder me meteen met een brede glimlach en een wijd armgebaar voorgaan. Dat was heel leuk.
Dus andere mensen kunnen ook best zo'n mooie auto waarderen, als je zelf maar relaxed bent.
moah dat viel ook wel weer meequote:Op dinsdag 6 april 2010 19:54 schreef Maharbal het volgende:
Hah, ja ik heb Piekartz eigenlijk vrij weinig bochten uit zien komen waar hij niet aan het stampen was en de wielen geen enkele vorm van wheelspin hadden.
Vrijwel elke keer hoorde/zag ik dus wel wheelspin bij Piekartz, voor het geval mensen de dubbele ontkenning niet zien.
Ik denk dat ze dat zo wel doen als je langs rijdtquote:Op dinsdag 6 april 2010 22:57 schreef Xtr3mE het volgende:
Heb nu een lelijke reclame nummerbord houder achter van de garage waar ik hem gekocht heb (zit een T-ford op notabene) en wil daar vanaf, misschien zijn er dealers die een mooi exemplaar willen weggeven voor gratis reclame
Met een 320 Vanos lukt het me anders best goed..quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:50 schreef Catch22- het volgende:
op droog moet je wel je best doen. Maar mijn 320i wil op droog ook niet graag hoor. Dan zit het tegen het lompe aan.
Als ik een auto koop en er zit zo'n ding op zeg ik dat ik natuurlijk geen gratis reclame ga maken voor hun toko. Doe maar ¤50 van de prijs af, of dat ding er af.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:57 schreef Xtr3mE het volgende:
Heb nu een lelijke reclame nummerbord houder achter van de garage waar ik hem gekocht heb (zit een T-ford op notabene) en wil daar vanaf, misschien zijn er dealers die een mooi exemplaar willen weggeven voor gratis reclame
Haha, ook al die reden. M'n vorige baas had een S6 (die met nog de V10quote:Op woensdag 7 april 2010 19:45 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als ik een auto koop en er zit zo'n ding op zeg ik dat ik natuurlijk geen gratis reclame ga maken voor hun toko. Doe maar ¤50 van de prijs af, of dat ding er af.
Tot nu toe ¤150 opgeleverd; toch bijna 1 keer tanken tegenwoordig.
Ja, maar dan heb je het over die motoren in een E30, die zelf al heel licht is. In een E36/ iets anders is het verschil in koppel marginaal.quote:Op donderdag 8 april 2010 10:16 schreef rival het volgende:
Vanos of geen vanos is kwa koppel op lage toeren echt een wereld van verschil![]()
en voor driften heb je toch vooral koppel nodig
quote:Op donderdag 8 april 2010 15:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Neem je toch gewoon zonder VANOS? Nogmaals de verschillen zijn niet dramatisch, voor race-doeleinden zou geen vanos in veel opzichten nog beter zijn. Iemand zegt:
Vanos:
Pro's:
More low end. IE better torque curve
Cons:
-
Non Vanos:
Pro's:
Dual valve springs
More aggressive cams (228/240) to make up for lack of vanos
Higher possible redline (8k supposedly)
Stronger rods
Cons:
No knock sensor
Heavier rods
Joh, hoe moeilijk is het je voor te stellen dat er een M50B25 (overigens is het een M50TUB25 als het om Vanos gaat) in een E30 te lepelen?quote:Op donderdag 8 april 2010 10:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik weet niet of 184 nm ten opzichte van 181 nm op lage toeren een wereld van verschil is.
E30 heeft (vanuit de fabriek) nooit VANOS gehad.
In Leeuwarden rijdt er dus zo 1 rondquote:Op donderdag 8 april 2010 19:40 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Joh, hoe moeilijk is het je voor te stellen dat er een M50B25 (overigens is het een M50TUB25 als het om Vanos gaat) in een E30 te lepelen?De enige reden dat ik 't opmerkte is omdat hij 't zelf heeft gedaan.
De koppel is wat meer uitgesmeerd en is wat gelijkmatiger. Je hebt ook een beetje meer koppel.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:03 schreef Catch22- het volgende:
topkoppel/vermogen zegt geen reet natuurlijk. De grap van VANOS is toch dat je langer vermogen hebt?
ik adviseer je dat ding eerst maar eens rijdend te krijgenquote:Op donderdag 8 april 2010 21:39 schreef Turquaz52 het volgende:
icm. een Compressor/Supercharger & automaat, wat raden jullie aan dan?
Vanos of geen Vanos?
Tis beide mogelijk...quote:Op donderdag 8 april 2010 21:39 schreef Turquaz52 het volgende:
icm. een Compressor/Supercharger & automaat, wat raden jullie aan dan?
Vanos of geen Vanos?
je merkt het echt wel hoor, ook in een E36quote:Op donderdag 8 april 2010 10:34 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb je het over die motoren in een E30, die zelf al heel licht is. In een E36/ iets anders is het verschil in koppel marginaal.
Ja, inderdaad. Ik zat steeds te ingewikkeld te Googelen.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Variable Nockenwellen Steuerung![]()
eerste hit op google kan je leuk al die technische zooi lezen.
Beetje moeilijk als ik zit te denken wat voor blok ik moet nemenquote:Op donderdag 8 april 2010 22:14 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik adviseer je dat ding eerst maar eens rijdend te krijgen
Ik zeg niet dat je het niet merkt, ik zeg alleen dat het (vooral bij een E36) marginaal is. Je hebt een heel klein beetje koppel meer in een vanos, niet eens merkbaar meer. Het enige dat je merkt bij vanos is dat je eerder en een beetje langer meer koppel hebt. De koppelcurve ligt nu lager en is ietwat langer.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:44 schreef rival het volgende:
[..]
je merkt het echt wel hoor, ook in een E36
Vanos is (vanuit het oogpunt van BMW) meer voor verbruikseisen en voor de zwaardere auto's. Die hadden meer baat bij motoren met meer koppel en dergelijkequote:Op vrijdag 9 april 2010 09:13 schreef Hyperdude het volgende:
Je moet ook niet vergeten dat VANOS voornamelijk is ingevoerd/bedacht vanwege milieu- en verbruikseisen.
De eerste M50B25 zonder VANOS kan nauwelijks kapot, VANOS is bij de M50 helaas nog niet unkaputtbar
NB. VTEC/turbo kicks vallen bij oudere auto's zoals bv. Saab/Civic Vti vooral op omdat er zolang de turbo nog niet op toeren is/de nokkenassen nog op stationair staan, er dus echt geen vermogen aanwezig is.
Waarom zijn het altijd de passagiers die dood gaan...quote:Op zondag 11 april 2010 10:43 schreef YoshiBignose het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)otsing-met-cafe.html
[ afbeelding ]
Ik dacht eerst dat het een cabrio was, maar is opengeknipt denk ik. Die moet zeker het dubbele van de max. snelheid gereden hebben want het is een recht stuk.
Ja, dan moet ie echt hard zijn gegaan. Door zo'n ophoging kan je ook een fractie v/d tijd de controle verliezen, en met een hoge snelheid heb je nooit de mogelijkheid meer om te corrigeren op zulke nauwe plekken.quote:Op zondag 11 april 2010 10:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee, is zo'n rode ophoging alleen (met een zebrapad). Ik rij daar ook weleens (te hard) maar het lijkt vrijwel onmogelijk daar te verongelukken. Het was ook droog hier.
Wel lullig inderdaad dat vaak de bestuurder (die de risico's neemt) het overleefd.
Toch altijd wel schrikken dat het zo dichtbij gebeurt, in mijn leeftijdscategorie en met dezelfde auto.
edit: MAAR als je zo naar die foto kijkt moeten ze echt hard gegaan zijn. De 3-serie is toch ontzettend veilig en dat zie je ook want het passagiersgedeelte (behalve de achterkant dan) is nog erg goed in takt, terwijl voorkant en achterkant echt ingedeukt zijn. Helaas toch overleden, misschien geen riem![]()
Nope, bestuurder ook nog overleden in ziekenhuis. Andere die ter plekke dood was zat achterin. Alleen bijrijder leeft dus nog (maar zwaar gewond). Treurig.quote:Op zondag 11 april 2010 15:15 schreef Xtr3mE het volgende:
Ai dat ziet er niet best uit ..
Gewoon doorlezen, ik heb 'm ook in 't Duits voor m'n e28 en het begint al te wennenquote:Op zondag 11 april 2010 16:29 schreef eevebe het volgende:
heeft er iemand toevallig een nederlandse gebruikers handleiding van een e39 liggen?
ik heb alleen maar een duitse bij mn auto aber ich verstehe das nicht
ik moet altijd een beetje kokhalzen als ik veel duits hoor/leesquote:Op zondag 11 april 2010 18:27 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Gewoon doorlezen, ik heb 'm ook in 't Duits voor m'n e28 en het begint al te wennen
Je moet ook geen Duits-pornoboek lezen!quote:Op zondag 11 april 2010 18:50 schreef eevebe het volgende:
[..]
ik moet altijd een beetje kokhalzen als ik veel duits hoor/lees
quote:Op zondag 11 april 2010 19:02 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Je moet ook geen Duits-pornoboek lezen!
Wordt jij geil van een duits telefoonboekquote:
ik word sowieso al niet geil van duitse pornoquote:Op maandag 12 april 2010 18:41 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wordt jij geil van een duits telefoonboek
Ik was met 2 dames in mijn Golfje en achter me reed een Opel Astra, we waren niet aan het racen oid, maar reden gewoon normaal, mijn tank was bijna leeg en had dus ook geen zin om langs de weg te staan..quote:Op maandag 12 april 2010 18:33 schreef piekartz87 het volgende:
bij mij in de buurt zijn jaren terug ook meerdere jongere gasten overleden door een eenzijdig ongeluk. beide tegen een boom aan na een flauwe bocht.
ik rij daar zo vaak, en ik doe daar extra voorzichtig aangezien daar gewoon echt mensen dood zijn gegaan. maar ik vraag me elke keer af hoe the fuck je het voor elkaar krijgt om te crashen.
het zijn zulke makkelijke bochten. je kan dan ook gewoon totaal niet rijden of er is wat geheel anders gebeurt.
ik rij ook wel eens te hard en wat lomp. maar alleen als ik de mogelijkheid heb. zoals maharbal laatst zag hou ik wel van een beetje slippen enzalleen zou ik nooit iemand daarmee in gevaar brengen.
je zal maar de dood van een ander op je geweten hebben door achterlijk rijgedrag
Zoals de Dukes of Hazard?quote:Op maandag 12 april 2010 22:45 schreef piekartz87 het volgende:
lijkt me klote om met de auto over de kop te gaanzeker met inzittenden.
bij mij breekt de auto wel eens redelijk onverwachts uit. maar dan stuur ik tegen en zeg ik: "whoehoej!!!"
nog nooit een ongeluk gehad
je snelheid bepaalt in hoeverre een bocht gevaarlijk is. Als een bocht pas gevaarlijk wordt als je harder rijdt dan de maximaal ter plekke toegestane snelheid dan geven ze dat doorgaans niet aan.quote:Op dinsdag 13 april 2010 08:35 schreef Alicey het volgende:
Gevaarlijke bochten worden over het algemeen toch gewoon aangegeven?
mijne breekt ook steeds uitquote:Op maandag 12 april 2010 22:45 schreef piekartz87 het volgende:
bij mij breekt de auto wel eens redelijk onverwachts uit. maar dan stuur ik tegen en zeg ik: "whoehoej!!!"
Mijn auto ziet er daarentegen wel ok uit..quote:Op maandag 12 april 2010 20:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad, maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik reed ook een afrit af en achterkant brak uit. Gelukkig dat ik de bomen ontweken had en gewoon op gras tot stilstand kwam (na 360 graden draaien). En het komt ALTIJD onverwachts. Dus als je weet dat het een gevaarlijke bocht is ja, dan hou je daar rekening mee. Als het regent helemaal, vooral met RWD.
Dat je alleen met schrammetje uitstapte terwijl je 3x over de kop bent geslagen is idd wel lucky.
De meeste afritten kun je echter niet met 120 km/h doorheen knallen, ookal wordt dat niet aangegeven..quote:Op dinsdag 13 april 2010 09:25 schreef SingleCoil het volgende:
je snelheid bepaalt in hoeverre een bocht gevaarlijk is. Als een bocht pas gevaarlijk wordt als je harder rijdt dan de maximaal ter plekke toegestane snelheid dan geven ze dat doorgaans niet aan.
Best wel. Tot het bord "einde snelweg" iig wel.quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
De meeste afritten kun je echter niet met 120 km/h doorheen knallen, ookal wordt dat niet aangegeven..
Mag ik komen kijken als jij deze met 120 neemt ?quote:Op dinsdag 13 april 2010 17:19 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Best wel. Tot het bord "einde snelweg" iig wel.
Mijn ervaring is toch anders. Neem bijvoorbeeld alleen al de afrit bij ons. Okee, er wordt een kilometer van te voren weliswaar aangegeven dat er een scherpe bocht aankomt, maar geen aangepaste snelheid. Die scherpe bocht die begint daarbij zo'n beetje direct na de blokmarkering.quote:Op dinsdag 13 april 2010 17:19 schreef SingleCoil het volgende:
Best wel. Tot het bord "einde snelweg" iig wel.
Maar bij andere afritten die ook een stuk rond gaan staat dat bord vaak niet. Die zijn dan weliswaar minder extreem, maar zou ik nog steeds niet met 100 km/h of sneller doen.quote:Op woensdag 14 april 2010 11:57 schreef SingleCoil het volgende:
ja, daarom staat dat bord er ook..."pas op, scherpe bocht"...
Ja.quote:Op zaterdag 10 april 2010 20:09 schreef k_man het volgende:
[..]
Waarom heb je trouwens geen roadster gekocht? Toch net wat leuker dan zo'n rijdende badkuip.
Ik ben met een brommer (Honda MTX, 80CC) een keer tegen een boom geknald en mijn been gebroken op zo'n locatie: er kwam een vrachtwagen uit een uitrit, en het leek net of hij door bleef rijden door het verloop van het fietspad.quote:Op maandag 12 april 2010 18:33 schreef piekartz87 het volgende:
bij mij in de buurt zijn jaren terug ook meerdere jongere gasten overleden door een eenzijdig ongeluk. beide tegen een boom aan na een flauwe bocht.
ik rij daar zo vaak, en ik doe daar extra voorzichtig aangezien daar gewoon echt mensen dood zijn gegaan. maar ik vraag me elke keer af hoe the fuck je het voor elkaar krijgt om te crashen.
het zijn zulke makkelijke bochten. je kan dan ook gewoon totaal niet rijden of er is wat geheel anders gebeurt.
ik rij ook wel eens te hard en wat lomp. maar alleen als ik de mogelijkheid heb. zoals maharbal laatst zag hou ik wel van een beetje slippen enzalleen zou ik nooit iemand daarmee in gevaar brengen.
je zal maar de dood van een ander op je geweten hebben door achterlijk rijgedrag
Het is maar wat voor auto je gewend bent.quote:
Ooit in België een afrit gepakt? Een heleboel daarvan gaan eerst over een heuveltje, en dan haaks naar rechts...quote:Op dinsdag 13 april 2010 08:35 schreef Alicey het volgende:
Gevaarlijke bochten worden over het algemeen toch gewoon aangegeven?
Komende zondag dus. Voor de users in de buurt misschien leuk om te komen kijken naar de ca. 50 bolides.quote:Op woensdag 10 februari 2010 09:22 schreef k_man het volgende:
Een toertocht, op 18 april 2010, om zieke kinderen een leuke dag te bezorgen. Voor alle informatie kun je kijken op de site van Wishes on Wheels. Hier citeer ik enkele relevante stukjes;
Got More?quote:Op zondag 18 april 2010 11:32 schreef Maharbal het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Whehe dezequote:Op zondag 18 april 2010 11:32 schreef Maharbal het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |