Uiteraard zal het nog steeds lekker rijden, maar de 5-serie is altijd al een cruise-bak geweest en daar hoort gewoon een rustige 6 in lijn bij. Volgens mij zal dat ook niet veel meer benzine zuipen dan die hoogtoerige 1.8 en je bent in ieder geval sneller dan 12,4 sec bij de 100 (en sneller van 100 naar 160quote:Op woensdag 31 maart 2010 09:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Qua comfort en rijden heb ik niets te klagen over de auto.Vermogen mis ik soms wel als ik op korte afstand wil inhalen, maar dat maakt het aan de andere kant weer een beetje spannend.
Verder heb ik een behoorlijk bedrag open staan bij een niet nader genoemde publieke instelling in Leeuwarden. Met meer vermogen was dat bedrag misschien nog wel hoger geweest ook..
Het is wellicht nog wat rustiger, hoewel ik met deze motor ook niet echt klachten heb. Hoewel, als je harder dan 140 gaat dan begin je hem wel aardig te horen inderdaad.. Verbruik zal inderdaad niet veel schelen, dat is toch ook weer erg afhankelijk van hoe je rijdt.quote:Op woensdag 31 maart 2010 10:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Uiteraard zal het nog steeds lekker rijden, maar de 5-serie is altijd al een cruise-bak geweest en daar hoort gewoon een rustige 6 in lijn bij. Volgens mij zal dat ook niet veel meer benzine zuipen dan die hoogtoerige 1.8 en je bent in ieder geval sneller dan 12,4 sec bij de 100 (en sneller van 100 naar 160)
Donequote:Op woensdag 31 maart 2010 10:20 schreef Alicey het volgende:
De historie van de topics is trouwens al 2 topics niet meer bijgehouden.
Het is geen koppakking, maar een andere soort pakking. Geen idee wat voor blok ik heb. Waar kan ik dat terug vinden?quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:19 schreef Turquaz52 het volgende:
6 meijers voor koppakking van 518?![]()
En heeft Alicey geen M43b18, gezien het feit dat het een 95'er is?
Dan vind ik na mijn mening dat het max. 400 euro mag kosten, iig een prijs waar ik het voor zou doen..![]()
Laat ik je zo zeggen dat de koppakking het duurste pakking is van je blok.. Lijkt me sterk dat het een ander pakking is voor 6 meijers.quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is geen koppakking, maar een andere soort pakking. Geen idee wat voor blok ik heb. Waar kan ik dat terug vinden?
edit : Volgens een tabelletje op Wikipedia zou het de M43B18 zijn.
Ze zei 95, en dat 0,1 sec maakt mij niks uit, het gaat er om dat ze OF de M40 blok heeft met distr. riem wat appeltje eitje is met vervangen van koppakking of evt. andere reparaties, OF een m43 blok met distr. ketting..quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik dacht 94. De 95 versie was dan ook maar 0,1 sec. sneller
Oh de TT sloeg op mijn blok?quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh inderdaad die was er in de 94 versie ook alMijn fout. Kan iemand de OP aanpassen
Het gaat niet om de pakking zelf, maar om het werk om hem te verwisselen. Aan onderdelen kost het sowieso misschien iets van 100 ofzo. De 600 is overigens incl. een kleine beurt.quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:11 schreef Turquaz52 het volgende:
Laat ik je zo zeggen dat de koppakking het duurste pakking is van je blok.. Lijkt me sterk dat het een ander pakking is voor 6 meijers.
Het is dan zeker een M43 blok, want het blok heeft een distributieketting.quote:Ze zei 95, en dat 0,1 sec maakt mij niks uit, het gaat er om dat ze OF de M40 blok heeft met distr. riem wat appeltje eitje is met vervangen van koppakking of evt. andere reparaties, OF een m43 blok met distr. ketting..
Wat ik weet is dat elke e36 tot 93 met M40 blok zijn geleverd, en de 94's met M43 (Vriend heeft M43B16, ik M43B18)
Daar ging ik al van uit, maar ehmm ff prijsopgave..quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het gaat niet om de pakking zelf, maar om het werk om hem te verwisselen. Aan onderdelen kost het sowieso misschien iets van 100 ofzo. De 600 is overigens incl. een kleine beurt.
[..]
Het is dan zeker een M43 blok, want het blok heeft een distributieketting.
Tja, als je zelf niet de gelegenheid hebt om het te doen komen er arbeidskosten bij. Ik heb nog geen specificatie gezien, maar een heel beroerd bedrag lijkt het me niet, gezien wat er allemaal uitgehaald moet worden om op die plek te kunnen komen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:28 schreef Turquaz52 het volgende:
444 euro voor koppakking + kleine beurt?![]()
Eerlijk is eerlijk, je bent hard gepakt
Ik weet niet hoe het werkt, maar de TT schijnt op mijn blok te slaan en had eigenlijk M43B18 moeten zijn..quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:52 schreef D. het volgende:
Hoe zit het met die TT hier eigenlijk?
Willekeurig een model erin?
quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:44 schreef boegschroef het volgende:
Bij een koppakking vervangen komt wel meer kijken dan alleen die pakking. (zeker bij een auto van meer dan 10 jaar).
En als je het zelf doet ben je ook wel een dagje bezig. (als het blok in de auto zit)
Dan heb je verkeerd gekeken. Een beunhaas is iemand die zwart bijklust, aldus de van dale.quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:21 schreef piekartz87 het volgende:
even nog over dat beunhaas gebeuren
ik zocht het net toevallig op, en een beunhaas is inderdaad iemand die geen diploma's bezit en ze kunnen het werk daarom goedkoper verrichten.
wat wij dan bedoelen is een zwartwerker (als diegene naast zijn gewone werk als bijvoorbeeld hoofdmonteur nog klusjes doen voor anderen)
Zoek de verschillen tussen een BMW 518i en een Opel Corsa.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:53 schreef Turquaz52 het volgende:Toch niet zo veel verschil met een 518?
Ik dacht dat we unaniem hadden besloten om de onzin van die jongen te negeren?quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zoek de verschillen tussen een BMW 518i en een Opel Corsa.
Tja, het is iets waar je in blijft trappen...quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:58 schreef Maharbal het volgende:
Ik dacht dat we unaniem hadden besloten om de onzin van die jongen te negeren?
Corsa is sneller, mits 1.4.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zoek de verschillen tussen een BMW 518i en een Opel Corsa.
ja het is iemand die zwart bijklust, maar hij is niet gediplomeerd, en ook wel een knoeier genoemd.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:35 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dan heb je verkeerd gekeken. Een beunhaas is iemand die zwart bijklust, aldus de van dale.
Verkapte TVP.
Dat is de beunhaas! Ik heb het over de beunquote:Op woensdag 31 maart 2010 17:14 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
ja het is iemand die zwart bijklust, maar hij is niet gediplomeerd, en ook wel een knoeier genoemd.
uit de van dale zelf: beun·haas de; m,v -hazen 1 knoeier, iem die zijn vak niet verstaat 2 arbeider die heimelijk ook voor eigen rekening werkt
wij bedoelen dus een vakman die zijn vak wel verstaat maar er gewoon nog zwart wat klussen bij doet
Maar we bedoelen inderdaad hetzelfde.quote:Beun
beu·nen beunde, h gebeund beunhazen, m.n. zwart bijverdienen
Koppeling als je weer 's loopt door te trekken?quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja mijn auto werd ook laats door de beun gecheckt want ik ruik altijd stank, denk van de rem. 1 zo'n klauw blijft klem zitten ofzo, had die gekeken bij dealer waar ze zo'n systeem hebben om de remmen te testen. Handig, nu even reviseren
Wat kan de stank nog meer zijn? Ik ruik bij achterste remmen ook een beetje maar remt voor de rest goed.
Richtingaanwijzerlampje stuk; of meer aan het handje?quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:04 schreef rival het volgende:
mijn apk is verlopen, kom net van de garage.. ze hebben em afgekeurt.... dat geloof je toch niet
quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Richtingaanwijzerlampje stuk; of meer aan het handje?
Ruikt dat ook zo? M'n koppeling is wel redelijk versleten, maar ik dacht dat dat een ander soort geur was. Lage toeren optrekken in hoge versnelling hoor ik zo'n brommetje, daarom moet ik wel door trekkenquote:Op woensdag 31 maart 2010 19:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Koppeling als je weer 's loopt door te trekken?
Ik heb geen idee hoe je remblokken ruiken. Maar elke keer als je je auto een paar keer flink doortrekt, dan kun je het buiten de auto wel ruiken. Je koppeling krijgt immers flink op zijn donder, althans met wat vermogen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ruikt dat ook zo? M'n koppeling is wel redelijk versleten, maar ik dacht dat dat een ander soort geur was. Lage toeren optrekken in hoge versnelling hoor ik zo'n brommetje, daarom moet ik wel door trekken![]()
Ga je gang zou ik zeggen, hou je niet tegen..quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:05 schreef tha_rizzo het volgende:
Terug vind Fünfer.
Ow, en Turquase, als ik achter m'n pc zit leg ik je graag wat supply chain management uit.
Ah, er zit hier een kebabtent die heet "Turquoise". Damn goede Durum doner!quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:05 schreef tha_rizzo het volgende:
Terug vind Fünfer.
Ow, en Turquase, als ik achter m'n pc zit leg ik je graag wat supply chain management uit.
DurumPowerquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:12 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ah, er zit hier een kebabtent die heet "Turquoise". Damn goede Durum doner!
Ja wat voor auto rij je dan..quote:
Ik denk dat het een reactie op Turq was die riep dat het veel goedkoper kan bij een garage.quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Joh je meent het. Ik zie heus wel in waarom de dealer zo duur is, maar voor veel klussen zijn daar gewoon goedkopere mensen voor te regelen dus dan ben je dom of rijk als je zoveel betaalt.
Correct. Hij vond arbeidsloon hoog, ik wilde enkel duidelijk maken dat er meer bij komt kijken dan alleen uurtjes van monteurs.quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:18 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik denk dat het een reactie op Turq was die riep dat het veel goedkoper kan bij een garage.
quote:Op woensdag 31 maart 2010 22:43 schreef piekartz87 het volgende:
1 Durum doner alstublieft.
keb honger
Ahmet!!quote:Op woensdag 31 maart 2010 22:43 schreef piekartz87 het volgende:
1 Durum doner alstublieft.
keb honger
ik ga zo na de sloop, pm me je prijsje en dan kijk ik wel of ik hem voor dat prijs ook mee kan nemen..quote:
met al jouwn projectjes kom je daar wel geregeld volgens mijquote:Op zaterdag 3 april 2010 12:14 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ik ga zo na de sloop, pm me je prijsje en dan kijk ik wel of ik hem voor dat prijs ook mee kan nemen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |