abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 april 2010 @ 16:12:23 #151
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79969783
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:31 schreef Crouton het volgende:

Of ik nou 1 auto-lengte voor of achter rijd, ik kom evengoed aan bij mijn bestemming. En ik ben geen manager oid.
Ik wel, maar wat heeft dat er mee te maken?
  maandag 5 april 2010 @ 16:14:08 #152
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79969828
quote:
Op maandag 5 april 2010 15:06 schreef Bowny het volgende:
Over de jaloerse medeweggebruikers: volgens mij wilt gewoon iedere beetje vent een B M W rijden, maar mogen ze het niet van hun stomme wijf!

Zou best kunnen. Terwijl juist een beetje wijf de BMW inpikt.
pi_79971944
quote:
Op maandag 5 april 2010 16:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik wel, maar wat heeft dat er mee te maken?
Die twee zinnen kwamen raar uit mijn vingers, maar staan los van elkaar Het laatste slaat op het feit dat men je anders zien wanneer je uit een BMW stapt dan uit een Peugeotje.
pi_79972560
quote:
Op maandag 5 april 2010 16:09 schreef Alicey het volgende:

[..]

En da's dus best gevaarlijk..
Dat was een grapje uiteraard Ik ga toch geen mensen van de weg drukken, alhoewel ik soms wel de nijging krijg. Gewoon als in zo'n film ff dat achterkantje haha.
quote:
Op maandag 5 april 2010 11:57 schreef justmattie het volgende:
Als mensen mij gaan bumperkleven in de stad, ga ik altijd 35/40 rijden
Of de rem aantikken zodat alleen het lichtje aangaat achter en gewoon gas houden
Dat is triest en als je de verkeerde BMW rijder achter je hebt dan stapt hij bij het stoplicht uit, slaat je raam in en tikt jouw neus ff aan.
Facts don't care about your feelings
pi_79974126
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:39 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat was een grapje uiteraard Ik ga toch geen mensen van de weg drukken, alhoewel ik soms wel de nijging krijg. Gewoon als in zo'n film ff dat achterkantje haha.
[..]

Dat is triest en als je de verkeerde BMW rijder achter je hebt dan stapt hij bij het stoplicht uit, slaat je raam in en tikt jouw neus ff aan.
Ik rij ook BMW
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_79974678
BMW rijders gaan niet 35/40 rijden en triest rem aantikken.
Facts don't care about your feelings
pi_79975441
Nee, en zo is het maar net

Behalve als je automaat rijd en je hebt je zit hem te spacen, dan mag dat wel, maar dan is het meestal 03:00 snachts en is er geen kip op de weg
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_79976844
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:40 schreef YoshiBignose het volgende:
BMW rijders gaan niet 35/40 rijden en triest rem aantikken.
Wel bij bumperklevers in de stad.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  maandag 5 april 2010 @ 21:09:07 #159
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_79980441
Ach, vaak zijn het jaloerse mensen. Als iemand vlak voor me de auto naar links gooit gooi ik even groot licht aan, snijdt de persoon me, zodat ik echt moet remmen zet ik groot licht voor een minuut aan en claxoneer ik ook even.

Maat ook ik heb bij mij auto nauwelijks last van bumperklevers, men heeft tich meer respect voor je, en men gaat sneller naar links, wel een grote omschakeling als je jarenlang in een 205 hebt gereden waarbij je zelf iedereen moet afsnijden omdat je er anders niet tussenkomt
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_79981444
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:09 schreef tha_rizzo het volgende:
Ach, vaak zijn het jaloerse mensen. Als iemand vlak voor me de auto naar links gooit gooi ik even groot licht aan, snijdt de persoon me, zodat ik echt moet remmen zet ik groot licht voor een minuut aan en claxoneer ik ook even.
Facts don't care about your feelings
  maandag 5 april 2010 @ 21:53:49 #161
175950 Marurk
Baggeraar
pi_79982775
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:28 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

En zo is het maar net.
pi_79988148
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:09 schreef tha_rizzo het volgende:
Ach, vaak zijn het jaloerse mensen. Als iemand vlak voor me de auto naar links gooit gooi ik even groot licht aan, snijdt de persoon me, zodat ik echt moet remmen zet ik groot licht voor een minuut aan en claxoneer ik ook even.

Maat ook ik heb bij mij auto nauwelijks last van bumperklevers, men heeft tich meer respect voor je, en men gaat sneller naar links, wel een grote omschakeling als je jarenlang in een 205 hebt gereden waarbij je zelf iedereen moet afsnijden omdat je er anders niet tussenkomt
NIETWAAR

Als mensen mij afsnijden dan doe ik precies het zelfde wat jij ook doet, zeker een volle minuut met grootlicht kleven en een of 2x toeteren...

En toen ik overstapte op de Volvo was het pas een ware hel, NIEMAND gaf mij voorrang, iedereen snee mij af.. en altijd bumper gekleef al rij ik 10/20km harder dan toegestaan

Met de BMW merk je gewoon dat mensen aan de kant gaan voor je, dat je voorrang krijgt en niemand die je afsnijd.. Bumper klevers? Zelden, meestal door petjes die in een Golfje 2 rijden en met je willen racen.. En zo snel is een 318 automaat niet
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_79988660
Nou ja zeg dat is toch niet normaal. Ik reed laatst op de A7 en ik reed mooi achter een Audi aan 160 mooie snelheid, toen kwam er een Porsche achter me al met z'n grote lichten knipperen. Er zat net een slak voor de Audi waardoor die 100 moest en ik ook. Porsche constant knipperlicht achter me en kleven, wilde er langs, maar goed ik natuurlijk ook. Die slak ging maar niet naar rechts dus ik ging uiteindelijk maar toen Porsche er langs en uiteindelijk ging die slak naar rechts en die Porsche (met enorme sjonnie erin ongelooflijk) ging naast die slak rijden en wel 1 minuut denk ik. Ik zag handgebaren en wat wel niet hahahahaha ik lag in een deuk en toen ging ie vol gas er vandoor.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 6 april 2010 @ 11:14:31 #164
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79997099
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou ja zeg dat is toch niet normaal. Ik reed laatst op de A7 en ik reed mooi achter een Audi aan 160 mooie snelheid, toen kwam er een Porsche achter me al met z'n grote lichten knipperen. Er zat net een slak voor de Audi waardoor die 100 moest en ik ook. Porsche constant knipperlicht achter me en kleven, wilde er langs, maar goed ik natuurlijk ook. Die slak ging maar niet naar rechts dus ik ging uiteindelijk maar toen Porsche er langs en uiteindelijk ging die slak naar rechts en die Porsche (met enorme sjonnie erin ongelooflijk) ging naast die slak rijden en wel 1 minuut denk ik. Ik zag handgebaren en wat wel niet hahahahaha ik lag in een deuk en toen ging ie vol gas er vandoor.
Mjah, kijk dan tenminste nog even of er niet een treintje achter een sloombo rijdt..
pi_80002469
fuck,,, ik koos ervoor vandaag om mijn auto te laten staan en eens mijn ov kaart te gebruiken.
was er een brug defect na akkrum. 3,5 uur over een stuk gedaan wat ik met de auto in 1,5 uur doe.

schijt ov
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_80002510
Ik vandaag ook lekker met de trein en de metro. Heb er geen problemen mee eigenlijk, ik denk dat ik de BMW maar weg doe
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 6 april 2010 @ 13:39:38 #167
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_80002585
Ik ben vandaag lekker met de fiets. Geen files, geen vertragingen.

Maar op de tijden wanneer ik rij is er meestal geen sprake van files, plus dat ik een stuk of 4-5 verschillende routes kan kiezen met de auto.
pi_80006837
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:36 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

NIETWAAR

Als mensen mij afsnijden dan doe ik precies het zelfde wat jij ook doet, zeker een volle minuut met grootlicht kleven en een of 2x toeteren...
Als ik terug ga kleven, dan kleef ik echt! Dan kan ik wel m'n grootlicht gebruiken, maar dat zien ze toch niet
  dinsdag 6 april 2010 @ 16:19:05 #169
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_80008420
ik had vandaag vrij genomen om mn auto naar de garage te brengen
dus ik zit al heel de dag lekker buiten
  dinsdag 6 april 2010 @ 18:48:48 #170
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_80014029
Vandaag naar m'n stage gegaan met de auto, angstzweet. De punten van zweet:
  • File: auto wordt warm, gelukkig viel het mee, de temp liep niet verder op dan de helft
  • Remmen: hard remmen viel nog mee, maar afremmen van een hoge snelheid naar 80 km/h. De auto trilde aardig, zo aardig dat ik heel m'n leven voorbij zag gaan.

    Overigens was 't sowieso wennen, was gewend om vol gas te geven om vooruit te gaan, ik deed dat op de terugweg ook op de snelweg, lege weg: vol gas en ik zag de rest erg langzaam rijden. Bleek dat zij niet zo langzaam reden, maar ik zo snel
  • Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
    pi_80014403
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 13:36 schreef piekartz87 het volgende:
    fuck,,, ik koos ervoor vandaag om mijn auto te laten staan en eens mijn ov kaart te gebruiken.
    was er een brug defect na akkrum. 3,5 uur over een stuk gedaan wat ik met de auto in 1,5 uur doe.

    schijt ov
    Jezus, gaan ze weer kloten met die brug. Vorige lente/zomer was die brug ook om de haverklap defect, kon je niet verder met de trein...yay
      dinsdag 6 april 2010 @ 19:03:12 #172
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_80014597
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 18:48 schreef tha_rizzo het volgende:
    ...
  • Remmen: hard remmen viel nog mee, maar afremmen van een hoge snelheid naar 80 km/h. De auto trilde aardig, zo aardig dat ik heel m'n leven voorbij zag gaan.
    ...
  • Wat is de diagnose? Klinkt naar duur bezoekje aan de remmenboer.
    How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
    pi_80014713
    Dit vond ik ook wel een leuke foto van zondag:



    Die fotograaf die er bij was heeft wel leuke plaatjes geschoten
      dinsdag 6 april 2010 @ 19:29:24 #174
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_80015537
    blijft een mooie bak die E30. Eén na mooiste (na de e46)
    It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
    pi_80016099
    de mijne is die blauwe achter me haar bal
    here in hell we like to keep things informal,
    as well as infernal
    pi_80016259


    hier staan ze beide ook wel
    here in hell we like to keep things informal,
    as well as infernal
    pi_80016384
    Vette driftbakkies
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
    pi_80016478
    Hah, ja ik heb Piekartz eigenlijk vrij weinig bochten uit zien komen waar hij niet aan het stampen was en de wielen geen enkele vorm van wheelspin hadden.

    Vrijwel elke keer hoorde/zag ik dus wel wheelspin bij Piekartz, voor het geval mensen de dubbele ontkenning niet zien .
    pi_80016977
    En dat met een 316i E30 blijft wel leuk, maar eigenlijk vind ik ze eerder schattig dan cool
    Facts don't care about your feelings
    pi_80017623
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 20:07 schreef YoshiBignose het volgende:
    En dat met een 316i E30 blijft wel leuk, maar eigenlijk vind ik ze eerder schattig dan cool
    Met de 316i van mijn neef (1.8 weber carburateur) kon je ook best goed dwars gaan
    Dat ze geen stuurbekrachtiging hebben maakt het juist zo makkelijk
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
    pi_80017643
    de 316i e36 van een maat van me krijg ik onmogelijk dwars..
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
      dinsdag 6 april 2010 @ 20:50:33 #182
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_80018739
    op droog moet je wel je best doen. Maar mijn 320i wil op droog ook niet graag hoor. Dan zit het tegen het lompe aan.
    Heel veel groetjes, Catch22
    En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
    pi_80019564
    Yoshi, klapjosti...je inbox zit vol.

    M20 is 80.000 km of 4 jaar.
    pi_80019995
    Het was vanmiddag mooi weer, dus ik zat zonder kap en met een brede glimlach achter het stuur.

    Toen ik wilde invoegen bij een drukke rotonde, liet de eerste bestuurder me meteen met een brede glimlach en een wijd armgebaar voorgaan. Dat was heel leuk.

    Dus andere mensen kunnen ook best zo'n mooie auto waarderen, als je zelf maar relaxed bent.
      dinsdag 6 april 2010 @ 21:24:21 #185
    183047 eevebe
    nader in te vullen
    pi_80020289
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 21:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
    Het was vanmiddag mooi weer, dus ik zat zonder kap en met een brede glimlach achter het stuur.

    Toen ik wilde invoegen bij een drukke rotonde, liet de eerste bestuurder me meteen met een brede glimlach en een wijd armgebaar voorgaan. Dat was heel leuk.

    Dus andere mensen kunnen ook best zo'n mooie auto waarderen, als je zelf maar relaxed bent.
    of ben je blond en heb je dikke tieten?
    in dat geval vind ik frank wel een beetje een vreemde naam
    pi_80020305
    Oke!
    Facts don't care about your feelings
      dinsdag 6 april 2010 @ 22:08:18 #187
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_80022556
    zijn hier eigenlijk mensen die bij de BMW dealer werken?
    It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
    pi_80023867
    Ik niet Maar vriend die altijd mijn BMW repareert werkt bij de stealer, why?
    Facts don't care about your feelings
      dinsdag 6 april 2010 @ 22:57:22 #189
    76511 Xtr3mE
    X to the Z
    pi_80024927
    Heb nu een lelijke reclame nummerbord houder achter van de garage waar ik hem gekocht heb (zit een T-ford op notabene) en wil daar vanaf, misschien zijn er dealers die een mooi exemplaar willen weggeven voor gratis reclame
    It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
    pi_80025292
    Dat doen de meeste garages waarschijnlijk graag. Gratis reklame.
    pi_80025806
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 19:54 schreef Maharbal het volgende:
    Hah, ja ik heb Piekartz eigenlijk vrij weinig bochten uit zien komen waar hij niet aan het stampen was en de wielen geen enkele vorm van wheelspin hadden.

    Vrijwel elke keer hoorde/zag ik dus wel wheelspin bij Piekartz, voor het geval mensen de dubbele ontkenning niet zien .
    moah dat viel ook wel weer mee
    op een aantal keren na
    here in hell we like to keep things informal,
    as well as infernal
    pi_80027274
    Stelletje P.I.M.P.S. met je E30
    pi_80032758
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 22:57 schreef Xtr3mE het volgende:
    Heb nu een lelijke reclame nummerbord houder achter van de garage waar ik hem gekocht heb (zit een T-ford op notabene) en wil daar vanaf, misschien zijn er dealers die een mooi exemplaar willen weggeven voor gratis reclame
    Ik denk dat ze dat zo wel doen als je langs rijdt Of je doet zo'n tekst erop:

    "Als ik Mercedes wil rijden neem ik wel een taxi"
    Facts don't care about your feelings
    pi_80038999
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 20:50 schreef Catch22- het volgende:
    op droog moet je wel je best doen. Maar mijn 320i wil op droog ook niet graag hoor. Dan zit het tegen het lompe aan.
    Met een 320 Vanos lukt het me anders best goed..
    Voordeel is dat de 320 die ik gereden had beetje gaar was en de achterasrubbers versleten was dus dat was zowiezoo een dweil op de weg
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
      woensdag 7 april 2010 @ 12:38:22 #195
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_80039198
    ja als je lomp doet, maar op droog trek je hem echt niet zo dwars.

    En zo heilig is vanos nu ook weer niet.
    Heel veel groetjes, Catch22
    En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
      woensdag 7 april 2010 @ 19:45:08 #196
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_80055481
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 22:57 schreef Xtr3mE het volgende:
    Heb nu een lelijke reclame nummerbord houder achter van de garage waar ik hem gekocht heb (zit een T-ford op notabene) en wil daar vanaf, misschien zijn er dealers die een mooi exemplaar willen weggeven voor gratis reclame
    Als ik een auto koop en er zit zo'n ding op zeg ik dat ik natuurlijk geen gratis reclame ga maken voor hun toko. Doe maar ¤50 van de prijs af, of dat ding er af.
    Tot nu toe ¤150 opgeleverd; toch bijna 1 keer tanken tegenwoordig.
    How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
    pi_80056110
    quote:
    Op woensdag 7 april 2010 19:45 schreef Hyperdude het volgende:

    [..]

    Als ik een auto koop en er zit zo'n ding op zeg ik dat ik natuurlijk geen gratis reclame ga maken voor hun toko. Doe maar ¤50 van de prijs af, of dat ding er af.
    Tot nu toe ¤150 opgeleverd; toch bijna 1 keer tanken tegenwoordig.
    Haha, ook al die reden. M'n vorige baas had een S6 (die met nog de V10 ), waar hij alle S badges van de buitenkant heeft laten afhalen onder het motto "Ik maak toch geen gratis reclame" .

    Binnen zaten nog wel een paar

    Ik heb mooi zelf zo'n kentekenplaathouder waarop staat "BMW M-Power GMBH Munchen"
    pi_80069055
    pi_80069489
    525i Vanos
    Verkracht
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
    pi_80069768
    quote:
    Op donderdag 8 april 2010 00:45 schreef Turquaz52 het volgende:
    525i Vanos
    Verkracht
    Als ik me niet vergis is vanos pas vanaf 1992.
    pi_80069986
    oh, ja ik zag 190PK, dacht is vanos..?
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
    pi_80070286
    Vanos of niet, het blijft zonde
    pi_80070318
    dat zeker..

    Maar hoeveel PK heeft een M50B25 Met vanos en hoeveel zonde? En wat is van beide zijn voordeel & nadeel?
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
    pi_80072492
    Volgens mij is er geen pk verschil door vanos alleen wat meer koppel (heel klein beetje). Dus inderdaad, zo heilig is dat VANOS ook weer niet. In ieder geval niet zo heilig dat je met VANOS wel de auto dwars krijgt en zonder niet.
    Facts don't care about your feelings
    pi_80072948
    Geen verschil, beide 192pk.
    pi_80074173
    Vanos of geen vanos is kwa koppel op lage toeren echt een wereld van verschil
    en voor driften heb je toch vooral koppel nodig
    pi_80074615
    quote:
    Op donderdag 8 april 2010 10:16 schreef rival het volgende:
    Vanos of geen vanos is kwa koppel op lage toeren echt een wereld van verschil
    en voor driften heb je toch vooral koppel nodig
    Ja, maar dan heb je het over die motoren in een E30, die zelf al heel licht is. In een E36/ iets anders is het verschil in koppel marginaal.
    pi_80074658
    Ik weet niet of 184 nm ten opzichte van 181 nm op lage toeren een wereld van verschil is.

    E30 heeft (vanuit de fabriek) nooit VANOS gehad.
    Facts don't care about your feelings
    pi_80084240
    Nogmaals, voordelen tov. nadelen van Vanos en geen vanos is? (duidelijker..)

    Want ik kan maar geen 325 vanosblok vinden icm. automaat kabelboom en zonder vanos heb ik er al 2 van gevonden
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
    pi_80085313
    Neem je toch gewoon zonder VANOS? Nogmaals de verschillen zijn niet dramatisch, voor race-doeleinden zou geen vanos in veel opzichten nog beter zijn. Iemand zegt:

    Vanos:
    Pro's:
    More low end. IE better torque curve

    Cons:
    -

    Non Vanos:

    Pro's:
    Dual valve springs
    More aggressive cams (228/240) to make up for lack of vanos
    Higher possible redline (8k supposedly)
    Stronger rods

    Cons:
    No knock sensor
    Heavier rods
    Facts don't care about your feelings
    pi_80087390
    quote:
    Op donderdag 8 april 2010 15:22 schreef YoshiBignose het volgende:
    Neem je toch gewoon zonder VANOS? Nogmaals de verschillen zijn niet dramatisch, voor race-doeleinden zou geen vanos in veel opzichten nog beter zijn. Iemand zegt:

    Vanos:
    Pro's:
    More low end. IE better torque curve

    Cons:
    -

    Non Vanos:

    Pro's:
    Dual valve springs
    More aggressive cams (228/240) to make up for lack of vanos
    Higher possible redline (8k supposedly)
    Stronger rods

    Cons:
    No knock sensor
    Heavier rods
    Keuze is gemaakt dan..
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
    pi_80095317
    quote:
    Op donderdag 8 april 2010 10:35 schreef YoshiBignose het volgende:
    Ik weet niet of 184 nm ten opzichte van 181 nm op lage toeren een wereld van verschil is.

    E30 heeft (vanuit de fabriek) nooit VANOS gehad.
    Joh, hoe moeilijk is het je voor te stellen dat er een M50B25 (overigens is het een M50TUB25 als het om Vanos gaat) in een E30 te lepelen? De enige reden dat ik 't opmerkte is omdat hij 't zelf heeft gedaan.
    pi_80095506
    quote:
    Op donderdag 8 april 2010 19:40 schreef Maharbal het volgende:

    [..]

    Joh, hoe moeilijk is het je voor te stellen dat er een M50B25 (overigens is het een M50TUB25 als het om Vanos gaat) in een E30 te lepelen? De enige reden dat ik 't opmerkte is omdat hij 't zelf heeft gedaan.

    In Leeuwarden rijdt er dus zo 1 rond
    Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
      donderdag 8 april 2010 @ 21:03:53 #214
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_80099323
    topkoppel/vermogen zegt geen reet natuurlijk. De grap van VANOS is toch dat je langer vermogen hebt?
    Heel veel groetjes, Catch22
    En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
    pi_80100413
    quote:
    Op donderdag 8 april 2010 21:03 schreef Catch22- het volgende:
    topkoppel/vermogen zegt geen reet natuurlijk. De grap van VANOS is toch dat je langer vermogen hebt?
    De koppel is wat meer uitgesmeerd en is wat gelijkmatiger. Je hebt ook een beetje meer koppel.

    De snelheidsbeleving is weer sneller in non-vanos, omdat het er daar bij een bepaald toerental in knalt, terwijl het met vanos gelijkmatiger is.
    pi_80101270
    icm. een Compressor/Supercharger & automaat, wat raden jullie aan dan?
    Vanos of geen Vanos?
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
    pi_80102508
    Wat is "Vanos"?
    pi_80102810
    Variable Nockenwellen Steuerung

    eerste hit op google kan je leuk al die technische zooi lezen.
    Facts don't care about your feelings
    pi_80103191
    Oftewel: variabele nokkenas timing.
      donderdag 8 april 2010 @ 22:14:23 #220
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_80103221
    quote:
    Op donderdag 8 april 2010 21:39 schreef Turquaz52 het volgende:
    icm. een Compressor/Supercharger & automaat, wat raden jullie aan dan?
    Vanos of geen Vanos?
    ik adviseer je dat ding eerst maar eens rijdend te krijgen
    Heel veel groetjes, Catch22
    En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
    pi_80104545
    quote:
    Op donderdag 8 april 2010 21:39 schreef Turquaz52 het volgende:
    icm. een Compressor/Supercharger & automaat, wat raden jullie aan dan?
    Vanos of geen Vanos?
    Tis beide mogelijk...

    ik heb zelf nog een compressor liggen maar ik beschik niet over genoeg kennis om die op de juiste manier aan te sluiten... ik zou het wel in elkaar krijgen maar ik wil wel graag dat het een tijdje heel blijft allemaal
    pi_80104726
    quote:
    Op donderdag 8 april 2010 10:34 schreef Maharbal het volgende:

    [..]

    Ja, maar dan heb je het over die motoren in een E30, die zelf al heel licht is. In een E36/ iets anders is het verschil in koppel marginaal.
    je merkt het echt wel hoor, ook in een E36
    pi_80104883
    quote:
    Op donderdag 8 april 2010 22:06 schreef YoshiBignose het volgende:
    Variable Nockenwellen Steuerung

    eerste hit op google kan je leuk al die technische zooi lezen.
    Ja, inderdaad. Ik zat steeds te ingewikkeld te Googelen.

    En dan kom je uiteindelijk uit bij het verschil tussen koppel en pk. Maar dan vergeten ze er bij te vermelden, dat dat in de praktijk niet zo spannend is met voorwielaandrijving. Want dan krijg je dat toch niet op de weg.

    Leuk voor een inhaalsprintje, maar bij het optrekken en in een bocht heb je met AWD of RWD veel minder pk's nodig om lekker te kunnen rijden. En met veel koppel, zoals met een BMW, gebeurt er temninste ook meteen wat.

    Heel leuk rijden, alhoewel die Impreza me toch wel heel verwend heeft gemaakt.

    Maar ja, ik heb ook naar een 325 staan kijken, die had dan wel niet alles in leer, maar het was een nieuwer model (2004), zag er ook heel goed uit, had alle elektronische snufjes en was goedkoper.

    Maar het was geen zwarte Executive Cabrio.

    pi_80105231
    Tussen haakjes: met mijn Impreza was ik (op 1 keer na, een Porsche) altijd als eerste weg bij het stoplicht en ging bij het bereiken van de maximumsnelheid + 10 km altijd netjes naar rechts (indien nodig/mogelijk).

    ... en werd dan vaak even later ingehaald door iemand die nog vol op het gas stond en toch even wilde laten zien dat hij een snellere auto had. Vaak met een auto die veel lawaai maakte, veel lelijke uitstulpingen had en een regenpijp als uitlaat.

    pi_80107578
    quote:
    Op donderdag 8 april 2010 22:14 schreef Catch22- het volgende:

    [..]

    ik adviseer je dat ding eerst maar eens rijdend te krijgen
    Beetje moeilijk als ik zit te denken wat voor blok ik moet nemen
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')