Ik zeg niet dat je het niet merkt, ik zeg alleen dat het (vooral bij een E36) marginaal is. Je hebt een heel klein beetje koppel meer in een vanos, niet eens merkbaar meer. Het enige dat je merkt bij vanos is dat je eerder en een beetje langer meer koppel hebt. De koppelcurve ligt nu lager en is ietwat langer.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:44 schreef rival het volgende:
[..]
je merkt het echt wel hoor, ook in een E36
Vanos is (vanuit het oogpunt van BMW) meer voor verbruikseisen en voor de zwaardere auto's. Die hadden meer baat bij motoren met meer koppel en dergelijkequote:Op vrijdag 9 april 2010 09:13 schreef Hyperdude het volgende:
Je moet ook niet vergeten dat VANOS voornamelijk is ingevoerd/bedacht vanwege milieu- en verbruikseisen.
De eerste M50B25 zonder VANOS kan nauwelijks kapot, VANOS is bij de M50 helaas nog niet unkaputtbar
NB. VTEC/turbo kicks vallen bij oudere auto's zoals bv. Saab/Civic Vti vooral op omdat er zolang de turbo nog niet op toeren is/de nokkenassen nog op stationair staan, er dus echt geen vermogen aanwezig is.
Waarom zijn het altijd de passagiers die dood gaan...quote:Op zondag 11 april 2010 10:43 schreef YoshiBignose het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)otsing-met-cafe.html
[ afbeelding ]
Ik dacht eerst dat het een cabrio was, maar is opengeknipt denk ik. Die moet zeker het dubbele van de max. snelheid gereden hebben want het is een recht stuk.
Ja, dan moet ie echt hard zijn gegaan. Door zo'n ophoging kan je ook een fractie v/d tijd de controle verliezen, en met een hoge snelheid heb je nooit de mogelijkheid meer om te corrigeren op zulke nauwe plekken.quote:Op zondag 11 april 2010 10:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee, is zo'n rode ophoging alleen (met een zebrapad). Ik rij daar ook weleens (te hard) maar het lijkt vrijwel onmogelijk daar te verongelukken. Het was ook droog hier.
Wel lullig inderdaad dat vaak de bestuurder (die de risico's neemt) het overleefd.
Toch altijd wel schrikken dat het zo dichtbij gebeurt, in mijn leeftijdscategorie en met dezelfde auto.
edit: MAAR als je zo naar die foto kijkt moeten ze echt hard gegaan zijn. De 3-serie is toch ontzettend veilig en dat zie je ook want het passagiersgedeelte (behalve de achterkant dan) is nog erg goed in takt, terwijl voorkant en achterkant echt ingedeukt zijn. Helaas toch overleden, misschien geen riem![]()
Nope, bestuurder ook nog overleden in ziekenhuis. Andere die ter plekke dood was zat achterin. Alleen bijrijder leeft dus nog (maar zwaar gewond). Treurig.quote:Op zondag 11 april 2010 15:15 schreef Xtr3mE het volgende:
Ai dat ziet er niet best uit ..
Gewoon doorlezen, ik heb 'm ook in 't Duits voor m'n e28 en het begint al te wennenquote:Op zondag 11 april 2010 16:29 schreef eevebe het volgende:
heeft er iemand toevallig een nederlandse gebruikers handleiding van een e39 liggen?
ik heb alleen maar een duitse bij mn auto aber ich verstehe das nicht
ik moet altijd een beetje kokhalzen als ik veel duits hoor/leesquote:Op zondag 11 april 2010 18:27 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Gewoon doorlezen, ik heb 'm ook in 't Duits voor m'n e28 en het begint al te wennen
Je moet ook geen Duits-pornoboek lezen!quote:Op zondag 11 april 2010 18:50 schreef eevebe het volgende:
[..]
ik moet altijd een beetje kokhalzen als ik veel duits hoor/lees
quote:Op zondag 11 april 2010 19:02 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Je moet ook geen Duits-pornoboek lezen!
Wordt jij geil van een duits telefoonboekquote:
ik word sowieso al niet geil van duitse pornoquote:Op maandag 12 april 2010 18:41 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wordt jij geil van een duits telefoonboek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |