Als je het allemaal zo goed weet waarom vraag je het dan?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:54 schreef The_Hives het volgende:
werk.nl is juist waardeloos. Slechte zoekmachine met slechte opties.
waar vraag ik dat dan?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:55 schreef Righteous het volgende:
[..]
Als je het allemaal zo goed weet waarom vraag je het dan?
ik open topic nr 11 van een reeks omdat nummer 10 gesloten wasquote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:02 schreef Righteous het volgende:
[..]
Je opent een topic in WGR .
Had je hem in KLB moeten zetten .
Dit topic maakt onderdeel uit van een hele reeks, slome.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:02 schreef Righteous het volgende:
[..]
Je opent een topic in WGR .
Had je hem in KLB moeten zetten .
How should I know?. Domboquote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:13 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Dit topic maakt onderdeel uit van een hele reeks, slome.
Misschien door het getal achter de TT.quote:
Okay dan ! Succes met je zoektoch iigquote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:17 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Misschien door het getal achter de TT.![]()
Overigens ben ik al een tijdje niet meer werkeloos, maar wel nog steeds op zoek naar een beter betaalde baan die wat zinniger is.![]()
Via een vriendin de tip gekregen dat er iets binnen mijn vakgebied vrijkomt bij haar bedrijf en zodoende maar alvast een open sollicitatie gedaan, ben benieuwd wat daar uitkomt.
Serieus? Een uitkering is tijdelijk, laag en je zit vast aan allemaal rot verplichtingen.quote:
Wil TS of een modje die in de OP gooien?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:33 schreef Kekaa het volgende:
Er is een OP gemaakt: http://wiki.fok.nl/index.php/Werkloos
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:33 schreef Kekaa het volgende:
Er is een OP gemaakt: http://wiki.fok.nl/index.php/Werkloos
Yep, mij mogen jullie uitschrijven. Althans voor de komende twee maanden (proeftijd).quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
Rooligan kan er volgens mij wel uit, die had toch werk gevonden? Of was dat nog niet helemaal 100% zeker?
In principe is die uitkering bedoeld als kurk om op te drijven en de nood te lenigen. Velen denken echter dat die kurk een luxe cruiseschip is/moet zijn. Dat is dus niet de bedoeling!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:00 schreef ukga het volgende:
wat is er mis met een uitkering?
Gefeliciteerd. Veel plezier en succes. Wellicht zie ik je in mei dit jaar (zonder dat ik weet hoe je eruit ziet) dan gaan we een paar dagen naar Parijs en Disney.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:01 schreef psv-gomes het volgende:
Ik dacht dat je nieuwe title iets zou worden met ' werkzoekend' klinkt minder negatief
En al heb ik per vrijdag weer werk, ik blijf hier gewoon lezen en eventueel posten.
Ik ga voor onbepaalde tijd naar Euro Disney, receptioniste in een van de hotels ( heb er eerder gewerkt)
idd. heb mijn stukje al op die manier aangepast voordat de OP hier werd gewijzigd.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:26 schreef Kekaa het volgende:
Thanx voor het plaatsen van de OP The-Hives!
Hij is trouwens (als het goed is) door iedereen aan te passen. Moet je je geloof ik alleen even aanmelden bij wiki.
quote:Op woensdag 24 februari 2010 01:05 schreef ETA het volgende:
hoe kan ik ooit een goede baan vinden als zelfs Sven Kramer niet de goede baan kan vinden
In welke regio zoek je hotel receptie werkquote:Op woensdag 24 februari 2010 11:19 schreef CySt het volgende:
Eerste afwijzing alweer binnen, inderdaad het hotel wat ik al eerder noemde in mijn vorige post. Die hadden schijnbaar zoveel sollicitaties ontvangen, dat ze de vacature na 3 dagen al offline haalden..
Voornamelijk randstad, maar ik zou elders in het land ook wel overwegen. Maar ik zoek niet specifiek naar receptiewerk, ik zoek naar leuke startersfuncties. Ik heb wel al een aantal keer op receptionist gesolliciteerd om ergens mee te beginnen, maar ook daarvoor ben ik tot nu toe afgewezen omdat ik te hoog opgeleid zou zijn.quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:24 schreef psv-gomes het volgende:
[..]
In welke regio zoek je hotel receptie werk
Ik moest lachen.quote:Op woensdag 24 februari 2010 01:05 schreef ETA het volgende:
hoe kan ik ooit een goede baan vinden als zelfs Sven Kramer niet de goede baan kan vinden
Dus niet specifiek, anders wist ik nog wel een hoop sites.quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:35 schreef CySt het volgende:
[..]
Voornamelijk randstad, maar ik zou elders in het land ook wel overwegen. Maar ik zoek niet specifiek naar receptiewerk, ik zoek naar leuke startersfuncties. Ik heb wel al een aantal keer op receptionist gesolliciteerd om ergens mee te beginnen, maar ook daarvoor ben ik tot nu toe afgewezen omdat ik te hoog opgeleid zou zijn.
Oftewel de bekende vicieuze cirkel, voor startersfuncties heb je te weinig ervaring en voor simpele functies heb je weer teveel ervaring/opleiding.
Ja.quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:42 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Edit:
Hebben jullie trouwens wel eens gehoord van potentiele vacatures??
Ik zag er net eentje voor het werk wat ik sinds maandag niet meer doe (rond de 20 mensen moesten eruit, omdat er gewoon geen werk is).
Ze zoeken nu dus alweer mensen. Terwijl ze nog niet eens weten wanneer er daadwerkelijk plek is. Ik heb gezegd dat ze zo valse verwachtingen wekken bij werkzoekenden. Maar volgens de miep aan de telefoon was dat niet zo, want er stond duidelijk boven dat het een potentiele vacature was.
Waarom zetten ze em dan niet pas online wanneer ze echt mensen zoeken?
Schaap met vijf poten...quote:Op woensdag 24 februari 2010 16:00 schreef Kekaa het volgende:
5 poten??
En zoals het er nu uitziet hebben ze pas in juni weer mensen nodig...
Heb je ot ? want bij een jaarcontract is wettelijk vastgesteld dat proeftijd max 1 maand bedraagt.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:34 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Yep, mij mogen jullie uitschrijven. Althans voor de komende twee maanden (proeftijd).
Gisteren nog een hele tijd aan de telefoon gehangen met mijn directe chef (comm. directeur). Het eerste wat hij gedaan had maandagochtend (terug van zijn vakantie), was mijn contract opstellen.Hij belde op om samen met mij de lease auto uit te zoeken....
Omdat het een jaarcontract is, is een normaal leasecontract niet mogelijk. Het is dus een zgn. short lease contract geworden (reeds gebruikte auto uit bijv. een faillisement). Als het goed is, leveren ze hem al na het weekend af....
Tenzij een CAO van toepassing is waarin bepaald is dat het 2 maanden mag zijn.quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:35 schreef samjustme het volgende:
[..]
Heb je ot ? want bij een jaarcontract is wettelijk vastgesteld dat proeftijd max 1 maand bedraagt.
Uitzondering daargelaten natuurlijkquote:Op woensdag 24 februari 2010 22:54 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Tenzij een CAO van toepassing is waarin bepaald is dat het 2 maanden mag zijn.
Ik heb ook 2 maanden. Dacht eerst ook dat het nietig zou zijn, maar voor de zekerheid nog even nagekeken en dat is dus niet het geval. Nou ja, mij maakt het niet zo veel uit, die proeftijd kom ik wel weer door.quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:55 schreef samjustme het volgende:
[..]
Uitzondering daargelaten natuurlijkheb het niet erbij vermeld want bij een jaarcontract heb je normaal gesproken een proeftijd van 1 maand.
quote:
Ik heb volgens mij best mazzel gehad (en zit allicht in een vakgebied waar het makkelijker is). Na mijn afstuderen (juni 2009) had ik vrij snel werk (augustus begonnen). Daar ben ik onlangs gestopt, maar voordat ik daar weg was had ik weer een andere baan gevonden. Ongeveer een week nadat ik besloten had te stoppen, begon ik over salaris te praten met de nieuwe werkgever.quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:11 schreef RedFever007 het volgende:
Oeps-
Ik wilde hier OT gaan reagerenMaar geen idee meer wat
Naja, ben in ieder geval nog werkzoekendSchiet niet echt op als net afgestudeerde
Niet zeggen dat je als je iets beters vindt je gelijk weg bent. Je wilt die baan toch, ook al is het maar tijdelijk? Gewoon ervoor gaan en ondertussen "stiekem" verder solliciteren.quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:12 schreef nozem het volgende:
Even een vraagje aan de -wellicht - ervaringsdeskundigen hier. Omdat ik in mijn eigen afstudeerrichting moeilijk werk kan vinden ben ik maar eens een aantal uitzendbureaus langsgegaan voor administratieve, tijdelijke banen. Ze bleken een vacature te hebben voor een klus bij een bank die ongeveer een half jaar duurt. Ze wilden echter wel dat ik in mijn motivatiebrief zette dat ik ook echt tot de door hen gegeven einddatum beschikbaar ben, dit heb ik dan ook gedaan. Echter, ik blijf gewoon solliciteren en als ik een baan kan vinden in mijn studierichting dan ben ik denk ik ook gewoon weg. Nu heb ik binnenkort een gesprek bij de betreffende bank. Ik vraag me af in hoeverre ik open kaart moet spelen. Moet ik gewoon de illusie wekken dat ik er het komend jaar helemaal voor ga en dan alsnog met de noorderzon vertrekken als ik wat beters vind, of kan ik beter wat eerlijker zijn om straks allerlei toestanden te voorkomen?
Half jaar dus, excuses, aangepast.quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:15 schreef RedFever007 het volgende:
Half jaar of jaar? je spreekt jezelf tegen namelijk.
Daar staat inderdaad tegenover dat ze mij er ook uitgooien als die klus onverhoopt sneller af is gerond.quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:18 schreef ShadyLane het volgende:
nozem, ik zou liegen en dat voor mezelf goedpraten met de riedel "je kunt nooit zeker weten of iemand een half jaar blijft, diegene kan ook onder een bus komen".
Eensquote:Op woensdag 24 februari 2010 23:29 schreef nozem het volgende:
[..]
Daar staat inderdaad tegenover dat ze mij er ook uitgooien als die klus onverhoopt sneller af is gerond.
Het blijft een lastige kwestie. Ik lieg niet graag, maar in dit geval, tja.. In deze tijd dien je toch een beetje voor je eigen belang te gaan he?
quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:29 schreef nozem het volgende:
[..]
Daar staat inderdaad tegenover dat ze mij er ook uitgooien als die klus onverhoopt sneller af is gerond.
Het blijft een lastige kwestie. Ik lieg niet graag, maar in dit geval, tja.. In deze tijd dien je toch een beetje voor je eigen belang te gaan he?
Ik moet natuurlijk ook wel gewoon wegkunnen voor sollicitatiegesprekken e.d. dus dat zou eventueel wat problemen op kunnen leveren, maar och, dat zien we dan wel weer.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:10 schreef Kekaa het volgende:
Gewoon zeggen dat je daar wilt werken en blijft. Ook al solliciteer je verder.
Ze gooien je er inderdaad toch wel eerder uit mocht je niet meer nodig zijn.
Mocht je zelf ondertussen een baan vinden kan het naar mijn inziens op dat moment altijd nog in goed overleg.
Goed gedaan! Heel veel succes! Wanneer is je gesprek? Kunnen wij hier voor je duimen!quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:37 schreef The_Hives het volgende:
eindelijk mijn eerste gesprek. Nu eens niet een brief gestuurd, maar rechtstreeks gebeld om informatie te vragen. Meteen uitgenodigd voor een gesprek
maandagquote:Op donderdag 25 februari 2010 12:23 schreef GirlGoneBad het volgende:
[..]
Goed gedaan! Heel veel succes! Wanneer is je gesprek? Kunnen wij hier voor je duimen!
Ik had 2 weken geleden gebeld voor PC input werkzaamheden, maar omdat ik de afgelopen weken meer dood dan levend op bed had gelegen, was ik nog vergeten mijn CV te sturen.
Zojuist toch nog maar even gedaan, het is maar voor 30 uur per MAAND, maar goed, alles beter dan helemaal niets momenteel...
Wen er maar aan (ik spreek uit ervaring). Zelf blijven bellen; pro-actief zijn! Zeker richting bedrijven geef je aan initiatief te kunnen nemen - wordt echt wel gewaardeerd.quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:51 schreef Mint_Clansell het volgende:
Nu heb ik gisteren gebeld naar zo'n uitzendbureau om te vragen hoe het er voor stond met een aantal dingen die uit staan, maar mij even terugbellen is zeker teveel gevraagd?
Ben ik nou echt de enige hier die er 4 per week moet schrijven?quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:50 schreef Cydex het volgende:
Voorlopig kom ik wel aan 4 brieven per maand (ruimschoots). Schrijf er zeker tien tot vijftien, maar helaas leidt dat niet tot gesprekken.
Jammer dat ik 21 ben, anders zou ik meer kans maken, want dan krijgt het bedrijf het dubbele!quote:Jongerenvoucher
Als u een jongere die drie maanden werkloos is in dienst neemt voor tenminste zes maanden, ontvangt u een eenmalige loonkostensubsidie tussen de ¤2.848,08 (voor een jongere van 18-21 jaar) en ¤5.348,16 (voor een jongere van 22-27 jaar).
http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=144225
Uitkering via UWV, overheid, 13 jaar werkervaring, Limburgquote:Op donderdag 25 februari 2010 14:40 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ben ik nou echt de enige hier die er 4 per week moet schrijven?
In welke tak van sport en welke regio zit jij? (je staat (nog) niet in de OP?)
Welke bedrijfstak?quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:57 schreef Cydex het volgende:
[..]
Uitkering via UWV, 13 jaar werkervaring, Limburg
Is het niet zo dat je dan elke maand zo'n wijzigings- en inkomstenformulier moet invullen ivm je nevenverdiensten. Dan lijkt het mij dat geen opdrachten uitvoeren voldoende is.quote:Op donderdag 25 februari 2010 16:06 schreef CySt het volgende:
Nu is het zo dat je voor WW werknemer moet zijn, niet zelfstandig ondernemer. Als ik stop met mijn bedrijfsactiviteiten kan ik wel aanspraak maken op WW. Ik wil me niet uitschrijven bij de KvK, maar ik heb nu wel een passieve periode. Ik had in december een goede klus die 1100 euro opleverde, maar verder niks. Is er iemand die mij kan vertellen of "geen opdrachten uitvoeren" hetzelfde is als je onderneming staken? Of moet ik mij perse uitschrijven?
wat ik weet moet je de laatste 26 van de 36 weken gewerkt hebben. Stages tellen hier niet in mee (tenminste die van mij niet, neem aan de jouwe dan ook nietquote:Op donderdag 25 februari 2010 16:06 schreef CySt het volgende:
*knip*
Iemand die weet in hoeverre ik aanspraak zou kunnen maken op WW? Mijn werkcoach is namelijk volgens mij niet helemaal op de hoogte van dit soort ingewikkelde zaken.. Thnx!
Mijn stage werd echter wel betaald als loon. Dus zelfde loonstrookje als gewone werknemers en dan wettelijk minimumloon plus de bijbehorende premies. Weliswaar in Aruba, maar iemand die er wat verstand van heeft zei dat het wel mee kon tellen..quote:Op donderdag 25 februari 2010 17:54 schreef runaway het volgende:
[..]
wat ik weet moet je de laatste 26 van de 36 weken gewerkt hebben. Stages tellen hier niet in mee (tenminste die van mij niet, neem aan de jouwe dan ook niet). Ik denk dat als je parttime gewerkt hebt dat je wellicht ook een soort van gedeeltelijke ww ontvangt??
quote:Is je stagevergoeding minstens zo hoog als wettelijk minimumloon (per uur) en ga je als een gewone werknemer aan de slag, dan ben je als stagiair ook nog verzekerd voor de Werkloosheidswet (WW) en de Wet werk en inkomen naar arbeidsvermogen (WIA).
http://www.socialezekerheid.nl/smartsite.dws?id=57363
Klopt. Ik kreeg bij mijn afstudeerstage een stagevergoeding maar dat werd door het UWV niet gezien als gewerkte uren waardoor ik dus geen WW kreeg.quote:Op donderdag 25 februari 2010 17:54 schreef runaway het volgende:
[..]
wat ik weet moet je de laatste 26 van de 36 weken gewerkt hebben. Stages tellen hier niet in mee (tenminste die van mij niet, neem aan de jouwe dan ook niet). Ik denk dat als je parttime gewerkt hebt dat je wellicht ook een soort van gedeeltelijke ww ontvangt??
Ok, bedankt voor de info! Ik hoorde dat al meer, maar de belmiepjes bij het UWV zeggen nee dat kan niet.quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:35 schreef caroline88 het volgende:
Ik ben al jaren parttime ondernemer en krijg nu WW uitkering voor fulltime baan omdat ik voor 40 uur werkloos ben.
Ik zou pas worden gekort op de uitkering als ik meer uren dan in het verleden aan mijn bedrijf ga besteden dan het aantal uren dat ik voor de WW erin stak. Ik moest dus bij de aanvraag WW opgeven hoeveel uur dienstverband, hoeveel uur voor mijn eigen bedrijf.
Dat laatste boeit hun echt niet.quote:Op donderdag 25 februari 2010 23:30 schreef CySt het volgende:
[..]
Ok, bedankt voor de info! Ik hoorde dat al meer, maar de belmiepjes bij het UWV zeggen nee dat kan niet.
Dan rest alleen nog mijn stage. Deze werd gewoon betaald als loon en ik kreeg ook gewoon minimumloon. Daarover droeg ik iedere maand premies af voor zorg, ww etc. De enige kanttekening is dat dit op Aruba was en dat het werd betaald in Arubaanse Florijnen. In eerste instantie leek het me niet geldig voor WW, maar iemand die veel verstand heeft van belastingen e.d. heeft me gezegd dat het wél in aanmerking komt voor WW. Zie ook mijn post hierboven, als je in NL minimumloon krijgt bij je stage en WW premie betaalt, heb je wel recht op WW, ook al is het een stage. Nu dus even hard bewijs vinden dat Aruba ook meetelt, maar dan moet ik mijn contact even bellen en die neemt niet op.
Maar ook al telt Aruba niet mee voor WW qua vergoeding, het is wel officieel werk geweest. En daarvoor heb ik altijd bijbaantjes in NL gehad. Dus ik zou in theorie een gemiddelde kunnen berekenen van die bijbaantjes, dat moet me toch wel een paar maanden WW opleveren.. Ik vind het een beetje raar, want ik werk al vanaf mijn 12e part-time en ik heb altijd WW premie betaald. Nu ik eens een keertje in de shit zit (afgestudeerd en werkzoekend), krijg ik geen financiële hulp? Lekker systeem dan.
Wordt vervolgd dus..
Kan geen verbinding makenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:57 schreef CySt het volgende:
Aangezien we hier elkaar helpen en tips geven, dacht ik om eens mijn CV te posten en te zien of er nog tips zijn. Ik heb er al meerdere mensen naar laten kijken, ook het UWV en een aantal tips gehad die ik erin heb verwerkt. Misschien dat er hier nog mensen goede tips hebben?
Link naar CV
Die kan je natuurlijk best even weghalenquote:
Bedankt voor de feedback!quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:05 schreef Guppyfriend het volgende:
Het ziet er netjes uit, en ik mis zo op het oog niks.
Voor mij heeft een foto niet direct meerwaarde, ik zou ik zelf dan ook weglaten. Ook je leeftijd achter je geboortedatum zou ik weglaten. Een beetje dubbelop.
Waar je wel even naar kunt kijken is je lay-out en vormgeving. Je gebruikt een vrij zware letter, en dat in combinatie met een kleine interlinie maakt dat het erg 'vol' lijkt. Ook de rode balken zijn erg dominant
Je hebt nog wel wat ruimte over, dus ik zou kijken of het beter over de pagina's verdelen is met een grotere regelafstand. Wanneer je op die maniet wat meer witruimte creeert, kunnen die rode balken juist weer prima.
Maar goed, ik heb er nu vooral naar gekeken met de ogen van een grafisch ontwerperHopelijk heb je er toch iets aan.
Ach, op Monsterboard en dergelijke plempt iedereen ook zijn gegevens neer. Je kunt me 's nachts wel gaan lastig vallen op mijn 06, maar ik word er toch niet wakker van. En op mijn adres ben ik er ook bijna nooit, dus je kunt wel een knokploeg sturen maar dan geeft er niemand thuis.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:05 schreef Guppyfriend het volgende:
Die kan je natuurlijk best even weghalenZijn meestal toch standaard, dus daar zul je geen commentaar op krijgen
Als je in de horeca werkt, kan ik me voorstellen dat een representatieve foto het heel goed doet. Laten staan dusquote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:08 schreef CySt het volgende:
[..]
Bedankt voor de feedback!.
Een foto heeft in mijn sector (horeca) wel meerwaarde, want je hebt een representatieve rol. Voor mij is een foto een must. Het enige wat ik wel nog wil doen is een nieuwe foto maken waar ik minder serieus op kijk..
Wat betreft de letter, dat klopt. Ik had eerst een lekker klein lettertype en dat kwam allemaal mooi op 1 pagina uit. Maar bij het printen was het erg klein en op advies van het UWV heb ik het lettertype vergroot, voor de oude van dagen op de HR-department. Een grote regelafstand is inderdaad wel een goede tip, ik heb inderdaad nog een half A4 over..
Wat betreft de rode balken, je noemt deze dominant. Is dit echt storend bij het lezen? Ik vind het namelijk wel een fris tintje geven, de meeste CV's zijn zo standaard zwart-wit..
Hm, weer de rode balken.. Misschien toch maar even naar kijken dan. Zou het met wat meer witregel prettiger zijn, zoals hierboven wordt gesuggereerd? De internet adressen zijn voor gemakzucht, zo'n bedrijf op Aruba is in NL niet bekend, dus kunnen ze snel even klikken om te zien wat ze precies doen. Tenminste, dat was mijn redenatie. En als je het bij een bedrijf doet, moet je natuurlijk wel consequent blijven.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:13 schreef RedFever007 het volgende:
Het eerste wat mij opvalt zijn de rode balken. Ik vind ze persoonlijk iets te aanwezig. Pagina 1 van je CV heb ik verder niet veel over te zeggen. Behalve dat ik geen foto op mijn CV zou zetten amar dat is persoonlijk natuurlijk. Ook de toevoeging van die internetadressen bij de bedrijven waar je gewerkt hebt komen op mij wat "overbodig" over. Als de P&O medewerker het echt wil weten zoekt hij zelf wel op (lijkt mij)
Pagina twee, na de laatste rode balk oogt wat rommelig Het stukje met je persoonlijke kenmerken klinkt wat cliche (maar dat is die vraag op welke sollicitatie dan ook altijd) Bovendien is er nog veel witruimte je zou kunnen gebruiken om de boel wat te verdelen nog.
Laatste tip: Zet in een voetnoot je naam + "pagina 1 -2 / 2-2" Mocht pagina twee kwijtraken bij het bedrijf kunnen ze altijd zien dat er nog een pagina ergens moet zijn
Hoop dat je er iets aan hebt, een CV blijft toch erg persoonlijk qua voorkeuren natuurlijk
Was het aan de hand van mijn opleiding en werkervaring nog niet duidelijk dat ik in de horeca werk dan? Dan moet ik toch eens serieus mijn CV gaan herzien.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:16 schreef RedFever007 het volgende:
Ah horeca! In dat geval zou ik inderdaad ook een foto plaatsenNegeer die opmerking dan maar van mij
Over die rode balken nog even: wellicht dat het op papier (als het uitgeprint is dus) minder opvalt dan nu via het scherm. Dus dat zul je even kunnen testen![]()
Bedenk wel dat degene die je CV zou kunnen lezen kleurenblind zou kunnen zijn en er problemen mee heeft
Nee, maar ik woon dan ook in het zuiden des lands waar de kaaskoppen minder overheersen en er meer zuidelijke invloeden zijn. Eerder Frans dan Turks vind ik.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:29 schreef CySt het volgende:
Zie ik er op mijn foto trouwens uit als een Turk? Dat hoor ik soms weleens. Ik werkte zelfs een keer op Utrecht CS en toen kwam een klant naar me toe die in het Turks begon te lullen.. Dus ik zo "Uhm, do you speak English?", hij zo "Oh sorry, ik dacht dat je Turk was"..
Ah, gelukkig, ben ik mijn tweede nationaliteit toch nog waardig.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:32 schreef Dromer het volgende:
[..]
Nee, maar ik woon dan ook in het zuiden des lands waar de kaaskoppen minder overheersen en er meer zuidelijke invloeden zijn. Eerder Frans dan Turks vind ik.
Ja klopt, dat komt omdat ik als klein jongetje weigerde om thuis Frans te spreken met mijn moeder. Maar ik ging vaak naar mijn opa en oma en andere familie in Parijs, dus ik heb wel op jonge leeftijd Frans geleerd. Laat ik het zo zeggen, ik heb wel het accent en het gevoel voor de taal, maar mijn grammatica en vocabulaire is soms wat minder. Ik spreek het dus wel goed, maar niet vloeiend. Daarom staat er geen moedertaal, maar ik heb daarom wel mijn Franse nationaliteit vermeld als een subtiele suggestie dat ik het wel beter spreek dan de gemiddelde Nederlander.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:41 schreef RedFever007 het volgende:
Is Frans niet je moedertaal trouwens ? Als in: spreek/sprak je geen Frans 'a la maison' (thuis) ?
Op je CV staat namelijk zeer goed ipv moedertaal
Misschien een tintje warmer rood?? (rood staat voor sterk, is goed, maar komt zo een beetje 'hard'/ knallend op me over)quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:26 schreef CySt het volgende:
Ok, dan kan ik dus nu de layout een beetje bijschaven, inderdaad wat beter verdelen.
Hoe zit het met mijn zinsconstructies en uitleg? Is het een beetje duidelijk te begrijpen? Ik heb het nu namelijk iets uitgebreider, omdat het UWV tegen mij zei dat ik concreet moest zijn. Dus als ik schrijf "evenementen georganiseerd", dat ik dan de evenementen moet benoemen.
Maroon-rood bedoel je dus? Zal ik even proberen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:52 schreef runaway het volgende:
[..]
Misschien een tintje warmer rood?? (rood staat voor sterk, is goed, maar komt zo een beetje 'hard'/ knallend op me over)
Ik heb zelf koffie-bruine headings
En ook een foto, alhoewel ik niet in de horeca werkt. Maakt naar mijn idee je cv toch persoonlijker.
Welke je benoemt hangt denk ik een beetje van de vacature af. Benoem ze dus in je 'moeder-cv' en selecteer daaruit enkele relevante wanneer je daadwerkelijk solliciteert.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:26 schreef CySt het volgende:
Ok, dan kan ik dus nu de layout een beetje bijschaven, inderdaad wat beter verdelen.
Hoe zit het met mijn zinsconstructies en uitleg? Is het een beetje duidelijk te begrijpen? Ik heb het nu namelijk iets uitgebreider, omdat het UWV tegen mij zei dat ik concreet moest zijn. Dus als ik schrijf "evenementen georganiseerd", dat ik dan de evenementen moet benoemen.
Haha geen idee welke tint dat is, maar je kunt bij word ook met 0-100% kleur spelen ergens.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:54 schreef CySt het volgende:
[..]
Maroon-rood bedoel je dus? Zal ik even proberen.
Goede tip, gewoon in 2 of 3 zinnen je persoonlijkheid omschrijven. Is inderdaad wat overtuigender dan wat losse woorden noemen..quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:55 schreef Tiez10 het volgende:
[..]
Wat betreft je persoonlijke eigenschappen: misschien cliché, maar denk dat je daar juist nog wel wat meer over kan zeggen. In plaats van puntsgewijs gewoon in een paar zinnen een kort profiel van jezelf. Wordt tegenwoordig veel aangeraden door de mensen die er 'verstand' van hebben
Zoiets?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:55 schreef runaway het volgende:
[..]
Haha geen idee welke tint dat is, maar je kunt bij word ook met 0-100% kleur spelen ergens.
LOL dat staat bij nader inzien ook op je cv. Had ik (eerlijk) niet eens gezien.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:33 schreef CySt het volgende:
[..]
Ah, gelukkig, ben ik mijn tweede nationaliteit toch nog waardig..
In mijn 21 jaren op deze aarde, ben je pas de tweede persoon die mijn afkomst direct goed heeft op basis van mijn uiterlijk.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:04 schreef Dromer het volgende:
[..]
LOL dat staat bij nader inzien ook op je cv. Had ik (eerlijk) niet eens gezien.
Maar serieus.. jouw type loopt hier veel meer rond dan in het westen.
En je bent werkloos, dus waardevolle spullen kunnen ze ook niet stelen?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:11 schreef CySt het volgende:
En op mijn adres ben ik er ook bijna nooit, dus je kunt wel een knokploeg sturen maar dan geeft er niemand thuis..
Ik zei dat ik er weinig ben, dat wil niet zeggen dat er niemand is.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:09 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
En je bent werkloos, dus waardevolle spullen kunnen ze ook niet stelen?
Je cv ziet er netjes uit. Alleen de opsomming onder werkervaring zou ik aardig inkorten.
Ik heb zelf een andere opzet. In het kort wat personalia bovenaan. Daaronder werkervaring, per werkgever (3 relevante werkgevers) een paar zinnen waarin ik vertel wat ik er gedaan, onder een kopje waarin de naam van de werkgever, mijn functie en de periode staat. Op pagina 2 dan opleidingen, overige vaardigheden en eventueel referenties.
quote:Mijn sterkste eigenschap is mijn gastvrije en dienstverlenende instelling. Ook heb ik een ondernemende mentaliteit en neem ik graag initiatief. Daarnaast is een flexibele houding voor mij vanzelfsprekend en heb ik een grote mate van verantwoordelijkheidsgevoel. Ik streef dan ook altijd naar het beste eindresultaat.
Ja ik zit nu ook te denken aan het rijkstraineeship.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:57 schreef Tiez10 het volgende:
Ik ben overigens ook nog steeds zoekende. Wel positief dat bij de verschillende overheden momenteel de inschrijftermijnen voor traineeships weer starten. Wel een beetje jammer dat daar eeeeeeenorm veel mensen op reageren en de kans dat je wordt uitgekozen vrij gering is. Anyways: niet geschoten is altijd mis
Verder binnenkort misschien nog uitzicht op enkele tijdelijke banen. Dat zou al enorm tof en welkom zijn
Dat doe ik ook altijd, maar nu even weggehaald voor Google. Mijn filename is altijd "CV *voornaam* *achternaam* *maand-jaar*.pdf".quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:14 schreef Hiya het volgende:
Oh en een algemene tip, geen idee of deze al voorbijgekomen is, als je je C.V. digitaal moet versturen dan is het aan te beleven om C.V. NAAM.pdf te gebruiken. Weten ze gelijk welk bestand ze moeten openen als ze je C.V. nog eens opzoeken
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:14 schreef CySt het volgende:
[..]
Ik zei dat ik er weinig ben, dat wil niet zeggen dat er niemand is..
Voor wat betreft je feedback, ik snap je punt. Alleen ik ben een starter en heb nog weinig werkervaring. Mijn stage is dus mijn enige selling point bij het solliciteren op startersfuncties, dus daarom heb ik er bewust voor gekozen om deze goed uit te diepen. De rest zijn gewoon bijbaantjes en staan er alleen op om aan te geven dat ik een echte "gastvrijheidskanjer" () ben.
Die is overbodig vind ik, dat blijkt al wel uit de leidinggevende functie.quote:Zelfstandig oplossen van dagelijkse operationele problemen.
Daarvan zie ik ook zo snel de meerwaarde niet, lijkt me ook zeer gebruikelijk voor de functie.quote:Contactpersoon voor diverse zakelijke relaties.
Ik heb hem nu voor-het-geval-dat ook maar read-only gemaakt.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:14 schreef Hiya het volgende:
Oh en een algemene tip, geen idee of deze al voorbijgekomen is, als je je C.V. digitaal moet versturen dan is het aan te beleven om C.V. NAAM.pdf te gebruiken. Weten ze gelijk welk bestand ze moeten openen als ze je C.V. nog eens opzoeken
Omdat gratis PDF-converters kut zijn. Koop Adobe Acrobat (of zoek hem op de gebruikelijke kanalenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:22 schreef runaway het volgende:
[..]
Ik heb hem nu voor-het-geval-dat ook maar read-only gemaakt.
Nog een technische vraag: ik heb een pfd-converteerder (do-pdf) maar die verandert de bruine balken in mijn cv naar knalblauw. Iemand een idee waarom?
Geen idee waarom, maar welke Office gebruik je? Office 2007 zou met een gratis Addon van Microsoft ook naar PDF moeten kunnen opslaan.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:22 schreef runaway het volgende:
[..]
Ik heb hem nu voor-het-geval-dat ook maar read-only gemaakt.
Nog een technische vraag: ik heb een pfd-converteerder (do-pdf) maar die verandert de bruine balken in mijn cv naar knalblauw. Iemand een idee waarom?
Correctie, die functionaliteit zit in een service pack.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:23 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Geen idee waarom, maar welke Office gebruik je? Office 2007 zou met een gratis Addon van Microsoft ook naar PDF moeten kunnen opslaan.
Waarom zet je trouwens opleidingen bovenaan? Werkervaring vindt men vaak interessanter. Als je die bovenaan zet, kom je ook beter uit met de indeling denk ik. 2 maal dezelfde werkgever zou ik samenvoegen. En uitzendwerk zou ik weg laten. Of samenvoegen met de werkervaring erboven.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:28 schreef CySt het volgende:
Weer een update, persoonlijke eigenschappen onderaan het document vervangen.
Startersfuncties waar ik op solliciteer vragen vaak Hoge Hotelschool, daarom staat deze bovenaan. Daarnaast zijn mijn bijbaantjes leuk, maar niet echte fulltime werkervaring. Als ik mid-career ben, dan zal werkervaring zwaarder wegen, maar nu is opleiding toch nog wel toegevoegde waarde.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:32 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Waarom zet je trouwens opleidingen bovenaan? Werkervaring vindt men vaak interessanter. Als je die bovenaan zet, kom je ook beter uit met de indeling denk ik. 2 maal dezelfde werkgever zou ik samenvoegen. En uitzendwerk zou ik weg laten. Of samenvoegen met de werkervaring erboven.
Je ziet er wel buitenlands uit. Geen idee of dat in je voordeel of nadeel zal werken. Je weet dat sommige mensen/bedrijven vooroordelen hebben ten opzichte van de buitenlandse employee?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:29 schreef CySt het volgende:
Zie ik er op mijn foto trouwens uit als een Turk? Dat hoor ik soms weleens. Ik werkte zelfs een keer op Utrecht CS en toen kwam een klant naar me toe die in het Turks begon te lullen.. Dus ik zo "Uhm, do you speak English?", hij zo "Oh sorry, ik dacht dat je Turk was"..
Daartegenover staan wel een NL en FR paspoort (geen non-EU land) en een West-Europees klinkende naam. Ik denk dat dat voor de hotel/horeca branche haast een voordeel is?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:37 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Je ziet er wel buitenlands uit. Geen idee of dat in je voordeel of tegendeel zal werken. Je weet dat sommige mensen/bedrijven vooroordelen hebben ten opzichte van de buitenlandse employee?
Mja, dat is inderdaad een nadeel. Als ze mij op de foto als "allochtoon" inschatten, dan kan dat een reden zijn voor afwijzing (hoe lullig het ook is voor allochtonen). Dat terwijl ik op een gesprek niet als "allochtoon" zal overkomen. Maar de foto weghalen is ook geen optie zoals ik al zei, omdat ze in de horeca graag zien of je wel of geen Sjonnie bent voordat ze je uitnodigen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:37 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Je ziet er wel buitenlands uit. Geen idee of dat in je voordeel of tegendeel zal werken.
Ja, dat is ook de reden dat mijn tweede nationaliteit erop staat. Niet om interessant te doen, maar om de suggestie te wekken dat ik tweetalig ben (zonder het expliciet te zeggen). Wel sturen ze me soms een e-mail met "Geachte mevrouw", aangezien mijn voornaam unisex is. Dan weet ik ook meteen dat ze nooit mijn CV hebben bekeken.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:39 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Daartegenover staan wel een NL en FR paspoort (geen non-EU land) en een West-Europees klinkende naam. Ik denk dat dat voor de hotel/horeca branche haast een voordeel is?
Chronologische volgorde is ook niet heilig.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:36 schreef CySt het volgende:
[..]
Startersfuncties waar ik op solliciteer vragen vaak Hoge Hotelschool, daarom staat deze bovenaan. Daarnaast zijn mijn bijbaantjes leuk, maar niet echte fulltime werkervaring. Als ik mid-career ben, dan zal werkervaring zwaarder wegen, maar nu is opleiding toch nog wel toegevoegde waarde.
Samenvoegen is een optie, maar dat komt mijn chronologische volgorde niet ten goede. Daarnaast staat er nu heel duidelijk dat ik op jonge leeftijd (12) al in de horeca ben begonnen. Mijn uitzendwerk geeft aan dat ik een brede horeca-ervaring heb opgedaan in verschillende soorten bedrijven.
Als je trainee voor het rijk/een provincie/een gemeente wordt, krijg je best een leuk salaris hoor! Daarnaast zijn er idd bedrijven die je meer als goedkope arbeidskracht zien. Echter, vaak krijg je dan nog wel een of andere opleiding erbij: dat is toch ook iets waard. Je kan iig in jezelf investeren...quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:19 schreef runaway het volgende:
[..]
Ja ik zit nu ook te denken aan het rijkstraineeship.
Gisteren wel gebeld met 2 recruiters/intermediars, bij een ga ik een open gesprek krijgen en de andere stelde eoa traineeship aan me voor. Motivatiebrief getikt en dan zien we wel weer.
Betreffende die traineeships, misschien zie ik het helemaal verkeerd, maar ik heb vaak het idee dat een (2e rangs) bedrijf op deze manier gewoon 2 jaar goedkope en slimme krachten krijgt (ja, ik ken het hele interne-opleiding-dus-je-salaris-is-wat-lager idee).
Als starter heb je vaak niet heel boeiende werkervaring: je opleiding is je grootste troef: daarom dus dat bovenaan ipv werkervaring. Vind ik voor een starter alleen maar logisch - heb het zelf ook zo. Tevens kan je als starter dus best wat uitgebreider zijn. Je hebt de ruimte nog, dus waarom deze niet benutten? Ik vind daarom het cv van Cyst gewoon goed.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:18 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Succes ermee.
Wel vreemd dat UWV ermee komt dat je meer moet uitdiepen, terwijl veel experts (recruiters, P&O managers e.d.) toch vooral blijven benadrukken dat je 'nutteloze' informatie weg moet laten, je cv moet toespitsen op wat echt van belang is. Zeker in deze tijden komen er veel sollicitaties binnen en hebben ze vaak geen zin om lange brieven en cv's te moeten lezen.
Je kent 'm wellicht al, maar op intermediair.nl staan nuttige tips van experts. Voor alle aspecten van de sollicitatieprocedures.
De opleiding, die veelal vereist is en die een groot deel van de sollicitanten zal hebben is je grootste troef? De stage, die er op dat cv best waardevol uit zag, lijkt me een grotere troef.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:59 schreef Tiez10 het volgende:
[..]
Als starter heb je vaak niet heel boeiende werkervaring: je opleiding is je grootste troef: daarom dus dat bovenaan ipv werkervaring. Vind ik voor een starter alleen maar logisch - heb het zelf ook zo. Tevens kan je als starter dus best wat uitgebreider zijn. Je hebt de ruimte nog, dus waarom deze niet benutten? Ik vind daarom het cv van Cyst gewoon goed.
Welke website overtreft het..tell usquote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:54 schreef The_Hives het volgende:
werk.nl is juist waardeloos. Slechte zoekmachine met slechte opties.
Nationalevacaturebank.nl qua functionaliteit. Die heeft namelijk wat ik bij werk.nl mis: de onderverdeling in branches.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 19:49 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Welke website overtreft het..tell us
Meteen bellen met contactpersoon en schrijven. Succesquote:Op zaterdag 27 februari 2010 09:15 schreef GForceT1 het volgende:
Vraagje aan jullie: Ik heb begin Januari gesolliciteerd naar een (financiële) functie in een zorginstelling.
De omschreven werkzaamheden matchen vrijwel 100% met de werkzaamheden die ik nu als 'consultant' doe voor een advies bureau. Ik kreeg toen van Yacht een mailtje dat zij de vacature vervullen en dat ik niet uitgenodigd werd voor een gesprek, omdat er kandidaten waren die beter aansloten. Mijn relevante werkervaring in dit vakgebied is 1 jaar (maar dan wel 'precies' die werkzaamheden). Nu zie ik dat die vacature wéér beschikbaar is!!Dit keer met een andere contactpersoon van Y. Zouden jullie nog een keer solliciteren? Of wat zouden jullie doen?
(Ter info, ik ben gelukkig niet werkeloos, maar de reisafstand op dit moment is ****)
Waar ik heel veel kijk is indeed.nl en carjeerjet.nlquote:Op vrijdag 26 februari 2010 19:49 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Welke website overtreft het..tell us
Ik heb er geen account maar kon wel gewoon kijken naar vacatures?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 22:25 schreef nomar83 het volgende:
Ik heb altijd foutmeldingen op werk.nl bij inloggen en aanmelden. Het is altijd hopen dat er ook telefonisch te reageren is op interessante vacatures daar.
Ik vind die vragen over die wajong uitkering en je diagnose eigenlijk helemaal niet raar en al helemaal niet brutaal. Het is toch normaal dat je er achter komt wat voor persoon er tegenover je zit en daar horen nu eenmaal persoonlijke vragen bij. Door gewoon open kaart te spelen en niks achter te houden kun je juist vertrouwen winnen en aangeven wat er aan de hand is. In je cv staat waarschijnlijk al iets over je situatie en dat kun verduidelijken en benadrukken dat het geen nadeel is maar dat het je bv heel erg motiveert.quote:Op maandag 1 maart 2010 14:01 schreef GirlGoneBad het volgende:
Nou gesprek ging wel aardig. De baas wilde weten of ik misschien vandaag al aan de slag kon, maar dat ging me wat te snel, daarbij was zijn vrouw (de bazin) het er nog niet zo mee eens dat hij mij wilde aannemen. Zij struikelde vooral over mijn beperking en stelde vragen die nog te brutaal voor woorden waren!
' Zo, GirlGoneBad, jij hebt een Wajong-uitkering, waarom eigenlijk?'
' Ik heb een lichte vorm van *noemt diagnose*...
' Als jij maar een lichte vorm hebt, hoe kun jij dan afgekeurd zijn? En hoe kom jij aan *diagnose*?
Ja hoor, alsof ik tegen 3 (Bazin, baas en 3e persoon) meteen ga vertellen wat mijn achtergrond is.
Even verder:
'Heb je een partner?'
'Ja.'
'Heb je kinderen?'
'Nee.'
'Wil je wel kinderen?'
Mag dat eigenlijk wel, zulke persoonlijke vragen stellen?
Maar goed, ik heb bedenktijd gevraagd. Het salaris staat me al niet aan, want, en dat klinkt wel erg verwend, als ik de beloofde uren ga werken voor het salaris wat zij mij bieden, ga ik er ¤300,= per maand op achteruit t.o.v. een volledige uitkering.
Daarnaast zit me die bazin nog niet echt lekker. Misschien moet ik nog eens met haar alleen praten en eens kijken hoe ze dan in elkaar zit. Naar mijn gevoel ziet zijn alleen maar mijn 'negatieve' kanten...
Zoiets inderdaad. Op dit moment maakt het me niet uit wat ik moet doenquote:Op maandag 1 maart 2010 13:03 schreef Kekaa het volgende:
Wat versta je onder simpel? Schoonmaakwerk is er bijvoorbeeld volgens mij bijna altijd wel (misschien niet genoeg uren, maar het is er wel).
Hmmm wat zeiden die uitslagen?quote:Op maandag 1 maart 2010 13:45 schreef RealZeus het volgende:
TVP maar weer, aangezien ik ook nog steeds thuis zit.
Vorge week de uitslag gehad van een aantal testen en daar werd ik niet blij van.
Ja, maar er vraagtekens bij gaan zetten is weer iets heel anders!quote:Op maandag 1 maart 2010 14:29 schreef Bubbz het volgende:
[..]
Ik vind die vragen over die wajong uitkering en je diagnose eigenlijk helemaal niet raar en al helemaal niet brutaal. Het is toch normaal dat je er achter komt wat voor persoon er tegenover je zit en daar horen nu eenmaal persoonlijke vragen bij. Door gewoon open kaart te spelen en niks achter te houden kun je juist vertrouwen winnen en aangeven wat er aan de hand is. In je cv staat waarschijnlijk al iets over je situatie en dat kun verduidelijken en benadrukken dat het geen nadeel is maar dat het je bv heel erg motiveert.
Goed om te horenquote:Op maandag 1 maart 2010 15:27 schreef nozem het volgende:
Even kleine update naar aanleiding van mijn posts van een paar dagen terug. Vanaf volgende week begin ik met een fulltime baan bij een bank. Niet wat ik echt zocht, maar ik ben in ieder geval van de straat, het werk is redelijk afwisselend en af en toe zelfs complex en de arbeidsvoorwaarden zijn goed te noemen. Tijdens het gesprek is er open gesproken over mijn zoektocht naar een baan die beter aansluit bij mijn studierichting. Ik heb eerlijk gezegd dat ik gewoon door blijf zoeken en als zich wat aandient, dat ik daar voor zal gaan. Dat was geen probleem, ik heb een week uitwerktijd en daarna kan ik gewoon weg. Mijn toekomstige teamleider zei zelf ook wel te begrijpen dat mensen uiteindelijk toch hun ambities najagen en had daar ook respect voor.
De toekomst lacht mij werkgewijs dus weer enigszins toe.
Dat lees ik niet terug in de post van GGB. Wel dat ze vragen stellen die zij niet gepast vind maar dat is wel iets anders als vraagtekens zetten bij het verhaal.quote:Op maandag 1 maart 2010 15:05 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ja, maar er vraagtekens bij gaan zetten is weer iets heel anders!
Dat kreeg ik tijdens een sollicitatiegesprek ook 'ns te horen van een habtonoom. Het zou volgens haar nog wel even duren voordat ik een baan zou vinden. Dikke afwijzig dus. Later op de dag kon ik bij mijn vorig werkgever beginnenquote:Op maandag 1 maart 2010 16:17 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat ik persoonlijk een hoop heb om aan te werken.
What the fuck? Hadden ze gewoon een haptonoom uitgenodigd om jou psychisch te screenen tijdens dat gesprek?quote:Op maandag 1 maart 2010 18:02 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Dat kreeg ik tijdens een sollicitatiegesprek ook 'ns te horen van een habtonoom. Het zou volgens haar nog wel even duren voordat ik een baan zou vinden. Dikke afwijzig dus. Later op de dag kon ik bij mijn vorig werkgever beginnen.
Maar in dit geval klopt het wel. Er vielen tijdens dat gesprek redelijk wat puzzelstukjes op hun plaats en ik had het graag een jaar of tien eerder geweten omdat het mijn leven meer beinvloed heeft en nog beinvloedt dan ik dacht.quote:Op maandag 1 maart 2010 18:02 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Dat kreeg ik tijdens een sollicitatiegesprek ook 'ns te horen van een habtonoom. Het zou volgens haar nog wel even duren voordat ik een baan zou vinden. Dikke afwijzig dus. Later op de dag kon ik bij mijn vorig werkgever beginnen.
Ik heb ook zo'n lijstjequote:Op maandag 1 maart 2010 18:06 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Maar in dit geval klopt het wel. Er vielen tijdens dat gesprek redelijk wat puzzelstukjes op hun plaats en ik had het graag een jaar of tien eerder geweten omdat het mijn leven meer beinvloed heeft en nog beinvloedt dan ik dacht.
Ja, dat was voor mij ook een verrassing. Ik wist dat er een derde persoon bij kwam, dus ik maakte er geen probleem van.quote:Op maandag 1 maart 2010 18:06 schreef nozem het volgende:
[..]
What the fuck? Hadden ze gewoon een haptonoom uitgenodigd om jou psychisch te screenen tijdens dat gesprek?
Schandalig!
Joh gewoon reageren, wel even vermelden dat je de datum wel hebt gezien maar zo vrij bent geweest om toch te reageren. Staat er niet voor niks nog steeds op he!quote:Op maandag 1 maart 2010 19:53 schreef ShadyLane het volgende:
Vacature gezien op vacaturesite en ook op de website van het bedrijf zelf. Wilde al bijna gaan schrijven, totdat ik zag: "reageren voor 13 februari".
nozem, klinkt goed, nu kun je rustig verder zoeken met een inkomen.
Een haptonoom bij een sollicitatiegesprek, daar heb ik nou werkelijk nog NOOIT van gehoord
Ik heb ook al op aardig wat redactiebanen gereageerd. Eén keer bijna beet gehad, maar helaas... Toch ga ik ook in deze richting stug door. Ik vind het ook wel opmerkelijk dat je met een opleiding communicatie schijnbaar vaak in staat wordt geacht om dit soort werk te kunnen doen. Natuurlijk wel als de functie specifiek gekoppeld is aan de functie van communicatiemedewerker oid., maar niet als het om echt redactiewerk gaat. Dat blijkt ook wel als je een gemiddeld persbericht leest: slecht geschreven en veel te vaak nog domme fouten. Maar goed, dat is dan weer mijn frustratiequote:Op maandag 1 maart 2010 21:00 schreef ShadyLane het volgende:
Nou, het zou sowieso een "niet geschoten is altijd mis"-actie geweest zijn. Met mijn niet-relevante opleiding en enkel wat vrijwilligerswerk-ervaring in die richting moet ik het bij sollicitaties op redacteursbanen doorgaans opnemen tegen honderden neerlandici of communicatiewetenschappers met werkervaring.
Ik moet mijn pijlen maar eens richten op vacatures waar je niet een specifieke vooropleiding voor nodig hebt.
[edit]En het blijkt ook nog eens te gaan om een nevenvestiging aan de andere kant van het land. Voor een droombaan zou ik wel verhuizen, maar dat was het ook weer niet.
Nee, mag niet worden gesteld. Ook vragen over het geloof mag niet worden gesteld.quote:Op maandag 1 maart 2010 14:01 schreef GirlGoneBad het volgende:
'Heb je kinderen?'
'Nee.'
'Wil je wel kinderen?'
Nou ja, ik moest vertellen WAAROM ik die diagnose hebt. Dat ze me vragen welke diagnose is heb, vind ik terecht. Maar het waarom bestaat uit traumatische ervaringen uit het verleden waar ik het liefst niet over praat en waar ik ook in mijn privéleven niet met vreemden over praat.quote:Op maandag 1 maart 2010 14:29 schreef Bubbz het volgende:
[..]
Ik vind die vragen over die wajong uitkering en je diagnose eigenlijk helemaal niet raar en al helemaal niet brutaal. Het is toch normaal dat je er achter komt wat voor persoon er tegenover je zit en daar horen nu eenmaal persoonlijke vragen bij. Door gewoon open kaart te spelen en niks achter te houden kun je juist vertrouwen winnen en aangeven wat er aan de hand is. In je cv staat waarschijnlijk al iets over je situatie en dat kun verduidelijken en benadrukken dat het geen nadeel is maar dat het je bv heel erg motiveert.
Dat dacht ik al. Dankjewel voor de verduidelijking.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:19 schreef Cydex het volgende:
[..]
Nee, mag niet worden gesteld. Ook vragen over het geloof mag niet worden gesteld.
Da's belangrijk. Gisteren weer afgewezen na een sollicitatiegesprek omdat ik niet inhoudelijk genoeg was. De vorige keer vond men mij juist teveel gefocused op de inhoud en hadden ze graag wat meer enthousiasme gezien.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:32 schreef runaway het volgende:
Momenteel aan de slag als inval-leraar, vanaf 12 april mag ik weer 7 weken op de uni gaan werken.
Het kabbelt voort in ieder geval!
Geen idee of het onwettig is, ik ben geen jurist, maar iets in mij zegt dat ze op z'n minst vantevoren aan moeten geven dat er zo iemand bij aanwezig zal zijn.quote:Op maandag 1 maart 2010 18:23 schreef Disavowed het volgende:
Is dat onwettig eigenlijk? Het was een sollicitatie bij een gemeente.
Ik ben ooit binnengekomen bij een gesprek met de opmerking van persoon 1 tegen persoon 2: 'ik snap niet dat je haar hebt uitgenodigd'. Lekkere binnenkomer....quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:50 schreef nozem het volgende:
Ik ben het vooral zeer onprofessioneel dat zo'n vrouw dan vervolgens een flinke deuk in je zelfvertrouwen trapt door te stellen dat je op deze manier nog wel even bezig zal zijn met solliciteren. Dat vind ik dus echt niet kunnen.
Omdat die recruiters het dan niet gemakkelijk kunnen aanpassen, onkundig zijn met pdf editorquote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:41 schreef RedFever007 het volgende:
even wat anders: waarom kun je bij sites als NVB en MB geen PDF uploaden met je CVDat ziet er namelijk een stuk netter uit dan Word documenten. Ik vind een CV bij NVB trouwens helemaal een drama
Ook hier gaat het vaak om recruitmentbureaus die of wel fake advertenties neerzetten om cv's/leads binnen te halen of dan wel zoveel mogelijk informatie weg laten zodat jij niet direct contact opneemt met het desbetreffende bedrijf/werkgever waar zij hoogstwaarschijnlijk op no-cure no pay basis voor werken. En zichzelf dan dus anders buitenspel zetten.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:55 schreef Stiemie het volgende:
Ik vind het zo irritant dat er bij zoveel vacatures niet vermeld staat om welk bedrijf het gaat"Een bedrijf in de toeristische brache" ja is dat een touroperator, een VVV-kantoor of stichting De Zonnebloem met zijn Rijn-reisjes? Hoe kan ik mijn sollicitatie dan goed voorbereiden?
Nou ja momenteel lopen er nog 2 dingen, maar ik vind het wel lastig hoor om aan het aantal sollicitatieactiviteiten te komen. Wat moet ik doen als er gewoon niks passends is?
Geen spam, ik zie hier veel mensen die werkloos zijn, en wij hebben hard mensen nodig. Kwestie van vraag en aanbod.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:11 schreef Kekaa het volgende:
Spam? En erg handig om je emailadres op een forum te zetten...
Net bezig met uitzoeken hoe ik morgen bij mn sollicitatie moet komen, aardig stukje lopen! (of met de bus gaan, maar dat gedeelte heb ik nog niet helemaal uitgevonden. (ach tja... het is ook een functie waarbij je een rijbewijs nodig hebt)
Wel spam. Ik wil je vragen hiermee te stoppen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:17 schreef dutchAdem het volgende:
[..]
Geen spam, ik zie hier veel mensen die werkloos zijn, en wij hebben hard mensen nodig. Kwestie van vraag en aanbod.
Ik ben niet bang om mijn emailadres op een forum te zetten, wij zijn een profesioneel bedrijf en potentiele klanten en werknemers moeten ons kunnen bereiken.
Het staat ook in zijn sig.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:18 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wel spam. Ik wil je vragen hiermee te stoppen.
Gisteren 's morgens en 's middags geprobeerd zonder succes en zojuist kreeg ik weer de balie aan de telefoon. Dus maar even het volledig email-adres van de betreffende persoon gegoogled en verzocht me terug te bellen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:56 schreef Dromer het volgende:
grmbl... weer zo'n 'anoniem, bekend bij werkbedrijf' vacature waarvoor je alleen kan bellen naar iemand die nooit op zijn/haar plek zit. Straks nog maar eens proberen. (en dan waarschijnlijk horen dat de vacature al vervuld is of dat ze al genoeg mensen hebben)
Met dat probleem zit ik ook. Ik moet 4 sollicitaties per week zien te doen en tot op heden vind ik zelden genoeg vacatures waar ik gericht op kan reageren. Op grotere afstand reageren heeft alleen nut bij detacheerders want no way dat een gewoon bedrijf dat reiskosten gaat betalen als je 100km verderop woont.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:32 schreef Stiemie het volgende:
Een baan als webredacteur/ junior communicatiemedewerker / portal manager voor 32 uur per week
Maar wat doen anderen als ze dus niet genoeg passende vacatures vinden? Ik kan wel solliciteren naar een baan 200 km verderop, maar weet dat dat toch een afwijzing oplevert. Of het kost alle partijen onnodig tijd omdat ik al weet dat het geen haalbare kaart is. Nu plaats ik maar overal en nergens mijn cv op internet en pas mijn Linkedin-pagina regelmatig aan. Maar ja of dat genoeg is...
Nice, dat zijn de betere dagen. Succes.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:44 schreef RedFever007 het volgende:
Vandaag drie mailtjes in mn inbox in de trant van "We/ik heb je CV op MB / NVB gezien .... "
+ nog een telefoontje of ik een afspraak wilde maken met dat bedrijf
Typisch WTF, zo hoor je wekenlang niets en dan nu ineens wel 4 op één dag
Nou dan heb je een betere dag dan ikquote:Op woensdag 3 maart 2010 10:44 schreef RedFever007 het volgende:
Vandaag drie mailtjes in mn inbox in de trant van "We/ik heb je CV op MB / NVB gezien .... "
+ nog een telefoontje of ik een afspraak wilde maken met dat bedrijf
Typisch WTF, zo hoor je wekenlang niets en dan nu ineens wel 4 op één dag
deel ons je verhaalquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:31 schreef Ladylicious het volgende:
Vanaf heden kan ik meedoen in deze reeks. *Sip is..
Juli 2009 afgestudeerd (HBO Facility Managament) en daarna half jaartje gewerkt om geld te sparen voor een reis naar het buitenland. In januari vertrokken en nu dus net weer terug.quote:
Wees maar niet bang. Je hebt er toch geen recht op.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:51 schreef Ladylicious het volgende:
omdat ik geen zin heb om WW te trekken en thuis te zitten..
In ons land zijn mensen heel direct he (eigenlijk te direct) en brutaliteit is heel normaal. Met dat salaris is wel vreemd. Een volledige Wajong-uitkering is 75 procent van het wettelijk minimumloon. Als je voor een hongerloontje gaat werken, behoud je wel recht op aanvullende Wajong. Bedenk dat een bedrijf subsidie kan krijgen van UWV als ze een Wajong-gerechtigde in dienst nemen.quote:Op maandag 1 maart 2010 14:01 schreef GirlGoneBad het volgende:
Nou gesprek ging wel aardig. De baas wilde weten of ik misschien vandaag al aan de slag kon, maar dat ging me wat te snel, daarbij was zijn vrouw (de bazin) het er nog niet zo mee eens dat hij mij wilde aannemen. Zij struikelde vooral over mijn beperking en stelde vragen die nog te brutaal voor woorden waren!
' Zo, GirlGoneBad, jij hebt een Wajong-uitkering, waarom eigenlijk?'
' Ik heb een lichte vorm van *noemt diagnose*...
' Als jij maar een lichte vorm hebt, hoe kun jij dan afgekeurd zijn? En hoe kom jij aan *diagnose*?
Ja hoor, alsof ik tegen 3 (Bazin, baas en 3e persoon) meteen ga vertellen wat mijn achtergrond is.
Even verder:
'Heb je een partner?'
'Ja.'
'Heb je kinderen?'
'Nee.'
'Wil je wel kinderen?'
Maar goed, ik heb bedenktijd gevraagd. Het salaris staat me al niet aan, want, en dat klinkt wel erg verwend, als ik de beloofde uren ga werken voor het salaris wat zij mij bieden, ga ik er ¤300,= per maand op achteruit t.o.v. een volledige uitkering.
Daarnaast zit me die bazin nog niet echt lekker. Misschien moet ik nog eens met haar alleen praten en eens kijken hoe ze dan in elkaar zit. Naar mijn gevoel ziet zijn alleen maar mijn 'negatieve' kanten...
oh maar met deze achtergrond is er van alles mogelijkquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:51 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Juli 2009 afgestudeerd (HBO Facility Managament) en daarna half jaartje gewerkt om geld te sparen voor een reis naar het buitenland. In januari vertrokken en nu dus net weer terug.
Zoek eigenlijk iets wat niet FM gerelateerd is maar momenteel is het denk ik gewoon aanpakken wat ik aanpakken kan omdat ik geen zin heb om WW te trekken en thuis te zitten..
Goh jij hebt er verstand van. Misschien moet je bij het UWV gaan werken om iedereen daar te vertellen hoe het zit aangezien zij een andere mening hebben dan jij.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wees maar niet bang. Je hebt er toch geen recht op.
Goh, apart dat jij bent afgestudeerd, een half jaartje gewerkt, een half jaar op vakantie bent geweest, net terugkomen en dan denken dat je recht hebt op een WW-uitkering.quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:21 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Goh jij hebt er verstand van. Misschien moet je bij het UWV gaan werken om iedereen daar te vertellen hoe het zit aangezien zij een andere mening hebben dan jij.
Thanks voor je reactiequote:Op woensdag 3 maart 2010 21:05 schreef ASroma het volgende:
[..]
oh maar met deze achtergrond is er van alles mogelijkik zou er vooral niet mee zitten. Probeer een lijstje samen te stellen met grote bedrijven in jouw regio, bezoek de websites en daar vind je vast nog vacatures
![]()
Als FM niet geheel iets is wat je wil, zou je ook er voor kunnen kiezen tot september te werken en dan weer even 1/2 jaar door te studeren, een master, in de richting die je misschien wat leuker lijkt![]()
tot zover mijn input
As I said, kennelijk denk het UWV er anders over. En nu ophouden met bij de hand doen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:25 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Goh, apart dat jij bent afgestudeerd, een half jaar op vakantie bent geweest, net terugkomen en dan denken dat je recht hebt op een WW-uitkering.
Jij kent die voorwaarden niet? (dat je beschikbaar moet zijn voor arbeid is nog wel de belangrijkste....)
ja maar dushi dat zal niet meer dan 600 euro max zijn..... geen volledige ww dus.quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:27 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
As I said, kennelijk denk het UWV er anders over. En nu ophouden met bij de hand doen.
WW is sowieso belachelijk weinig aangezien het maar 70 of 75% van je laatstverdiende loon ofzo is geloof ik. Plus nog een aanvullende toeslag. Maargoed, topicvervuiling..quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:37 schreef ASroma het volgende:
[..]
ja maar dushi dat zal niet meer dan 600 euro max zijn..... geen volledige ww dus.
Dat is nu net het puntquote:Op woensdag 3 maart 2010 22:09 schreef Mint_Clansell het volgende:
Als je 26 weken hebt gewerkt en niet verwijtbaar werkloos bent heb je recht op WW.
Want?quote:
Dat dacht ik te lezen in je allereerste post, maar dan nog blijft de beschikbaarheid voor arbeid staan.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:22 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Want?
Oh geëdit zie ik.. Maargoed, ben geen half jaar weggeweest dus weet niet waar je die info vandaan hebt gehaald..?
Dat klopt idd, en dat ben ik ookquote:Op woensdag 3 maart 2010 22:25 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat dacht ik te lezen in je allereerste post, maar dan nog blijft de beschikbaarheid voor arbeid staan.
Tja, er staat nergens dat ze een half jaar weg is geweest.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:51 schreef Ladylicious het volgende:
Juli 2009 afgestudeerd (HBO Facility Managament) en daarna half jaartje gewerkt om geld te sparen voor een reis naar het buitenland.In januari vertrokken en nu dus net weer terug.
Hier volg ik je niet meer.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:48 schreef sempron2400 het volgende:
Stel dat het maandsalaris 2000 euro bruto was. Dat komt overeen met 12.000 euro in het afgelopen jaar
Omdat ze maar een half jaar heeft gewerkt en het UWV gaat uit van het totale inkomen in de 12 maanden voorafgaande aan de werkloosheid ligt het totale jaarinkomen ook de helft lager.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:57 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Hier volg ik je niet meer.
12x2 is immers 24(duizend)
Sterkte. Mijn schoonzusje met HBO facilitair zit al sinds vorige zomer thuis. Wel in Limburg trouwens. (waar minder te vinden is en ook je actieradius beperkt is)quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:18 schreef Ladylicious het volgende:
Ja tot juli ergens.. Maar mag toch hopen dat ik tegen die tijd allang iets gevonden heb
Daar heb je hem stil mee.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:31 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Dat klopt idd, en dat ben ik ookHeb WW aangevraagd sinds ik terug ben, totaal 6 weken weggeweest. 36-6=30 weken gewerkt van de geëiste 26.
(!)
Inbound zou ik nog wel doen. Maar zolang ze minder betalen dan mijn uitkering dus niet.quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:33 schreef RedFever007 het volgende:
Oveirgens ga ik ook geen callcenter werk doen, totaal niets voor mij.
Voor je daar recht op hebt mag je eerst al je spaargeld opvreten en je auto verkopen en vervangen voor een afgetrapt hok.quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:34 schreef weekontol het volgende:
bijstand uitkering zit op 860 euro alleenstaand
Als zij informeel antwoorden dan word ik dat ook. Maar formeel antwoorden kan ook nog altijd! Beter beleefder dan noodzakelijk dan onbeleefder.quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:05 schreef RedFever007 het volgende:
Wat vinden jullie trouwens: Moet een bedrijf jou aanspreken met "u" en "geachte heer xxx" of kan "Hoi xxxx" "je" etc ? En als je op de informele manier wordt aangesproken, kun je dan ook informeel antwoorden?
Idd. Beter een rotbaantje dan de bijstand! Die lijken er toch nog altijd te zijn. Laatst kreeg ik een mailtje over een functie als brandwacht (incl. opleiding) in havens. Je moet dan van hot naar her rijden (carpoolen bij voorkeur), rottijden werken en dat voor maar liefst 10 euro per uur.quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:06 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Voor je daar recht op hebt mag je eerst al je spaargeld opvreten en je auto verkopen en vervangen voor een afgetrapt hok.
Nou werk ik liever dan dat ik mijn hand ophoud, maar het zou me op dit moment wel helpen.
Ofwel: standaard afwijzingsmailtjequote:Op donderdag 4 maart 2010 13:01 schreef TyVole het volgende:
Zes weken geleden een email gestuurd op een vacature die ik online tegen was gekomen. Gewoon wat vragen over het bedrijf en de functie. Niks meer gehoord.
Krijg ik vandaag ineens een mailtje dat er een selectie van kandidaten gemaakt is, en dat ik niet bij die selectie zit. Toch knap dat ze een selectie kunnen maken zonder dat ik een sollicitatiebrief of c.v. gestuurd heb...![]()
En nee, ik heb geen allochtoonse naam.
Goed bezig!quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:02 schreef The_Hives het volgende:
zo 5 sollicitaties verstuurd. Eindelijk weer eens een vruchtbaar dagje
quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:01 schreef TyVole het volgende:
Zes weken geleden een email gestuurd op een vacature die ik online tegen was gekomen. Gewoon wat vragen over het bedrijf en de functie. Niks meer gehoord.
Krijg ik vandaag ineens een mailtje dat er een selectie van kandidaten gemaakt is, en dat ik niet bij die selectie zit. Toch knap dat ze een selectie kunnen maken zonder dat ik een sollicitatiebrief of c.v. gestuurd heb...![]()
En nee, ik heb geen allochtoonse naam.
dit soort gevallen geeft toch ook gewoon weer aan hoeveel incompetente lui er op die uitzendbureau's en p&o afdelingen rondlopen, de simpelste mailtjes of telefoontjes zijn al te moeilijk.quote:Op donderdag 4 maart 2010 15:59 schreef Mint_Clansell het volgende:
Begin er echt een beetje de P in te krijgen dat die uitzendbureaus gewoon niks meer van zich laten horen en dat je overal zelf achteraan moeten bellen. Als je hoort dat iemand die ingeschreven staat bij je uitzendbureau is afgewezen om weet ik wat voor een reden dan laat je dat toch even weten, desnoods per mail?? Maar dat is tegenwoordig al te veel gevraagd.
quote:Op donderdag 4 maart 2010 18:08 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Goed bezig!Nou hopen dat t ook wat oplevert.
Snap ik, maar het is blijkbaar dus al zo erg dat ik zonder te solliciteren al afgewezen wordt.quote:Op donderdag 4 maart 2010 15:57 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ofwel: standaard afwijzingsmailtje
Bij gewoon de site of bij het aanmelden? Ik krijg namelijk altijd foutmeldingen bij aanmelden, soms doet m'n wachtwoord het niet meer, soms werkt de functie om naar vacatures te zoeken niet. CV uploaden heb ik nog steeds niet kunnen doen omdat die functie al helemaal niet werkt. Ik ben gewoon gestopt met de site te gebruiken, want het schiet niet op zo.quote:Op donderdag 4 maart 2010 21:34 schreef Maanvis het volgende:
Ik zit sinds 1 februari ook thuis, dus bij deze een TVP
Hebben jullie ook problemen met werk.nl ? Ik krijg telkens een foutmelding.
Die hele werk.nl site laat ik links liggen eerlijk gezegdquote:Op donderdag 4 maart 2010 21:34 schreef Maanvis het volgende:
Ik zit sinds 1 februari ook thuis, dus bij deze een TVP
Hebben jullie ook problemen met werk.nl ? Ik krijg telkens een foutmelding.
Gewoon http://www.werk.nlquote:Op donderdag 4 maart 2010 21:39 schreef nomar83 het volgende:
[..]
Bij gewoon de site of bij het aanmelden? Ik krijg namelijk altijd foutmeldingen bij aanmelden, soms doet m'n wachtwoord het niet meer, soms werkt de functie om naar vacatures te zoeken niet. CV uploaden heb ik nog steeds niet kunnen doen omdat die functie al helemaal niet werkt. Ik ben gewoon gestopt met de site te gebruiken, want het schiet niet op zo.
quote:The XML page cannot be displayed
Cannot view XML input using style sheet. Please correct the error and then click the Refresh button, or try again later.
--------------------------------------------------------------------------------
Invalid at the top level of the document. Error processing resource 'http://www.werk.nl/portal/pls/portal/portal.home'. Li...
An error occurred while processing the request. Try refreshing your browser. If the problem persists contact the site admini...
Dat kan heel goed een security probleem zijn. Probeer eens de security van je browser heel los te zetten om na te gaan of je het daar moet zoeken? (natuurlijk niet zo laten staan tot je precies weet welke instelling het isquote:
Eens. Ik heb een aantal keren gereageerd via die site en daar kreeg ik in de helft van de gevallen niet eens een reactie op. Niks, noppes, nadaquote:Op donderdag 4 maart 2010 21:39 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Die hele werk.nl site laat ik links liggen eerlijk gezegd
weinig succes mee gehad namelijk.
Even wat anders: Ik merk een vooruitgang, mag ook wel eens tijd worden![]()
Morgen sollicitatie+ volgende week nog 2
LNV idd... Betaalt helemaal niet slecht, alleen dat werk staat me zoooo ontzettend tegen! Inmiddels alweer wat andere sollicitaties de deur uit gedaan en nog een paar vacatures liggen, dus ik kan me nog wel ff 'vermaken'quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:33 schreef RedFever007 het volgende:
Heb je het over MinLNV in Assen ?
Oveirgens ga ik ook geen callcenter werk doen, totaal niets voor mij.
@Kekaa: Ik vind eht ook altijd moeilijk te peilen hoe een gesprek ging. Met name met ervaren interviewers is het lastig.
Whehe, nja het is nu niet zo dag dit mn enige kans is. Zit in de molens bij adviesbureaus/wil me aanmelden voor rijkstraineeship. Keuzesquote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:03 schreef vosss het volgende:
Ik denk dat het "dommer" staat als je een gat van 1-2 jaar in je CV hebt zitten en dat als je het wel doet dat je hiermee laat zien dat je zeker niet te lui bent om te werken, zelfs al is dat onder je niveau.
Gewoon doen dus als je de kans hebt
Sowieso heb ik dat ik met grotere bedrijven. Deze krijgen zoveel sollicitaties en alles moet volgens speciale kanalen want als je dat niet doet dan wordt het niet goed geadministreerd etc. Beste bedrijf om te werken is een middelgrootbedrijfquote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:54 schreef Mint_Clansell het volgende:
Hmm, vannacht eens gereageerd op een aantal vacatures en vanochtend helemaal platgebeld. Frappant wel dat het vooral de wat kleinere uitzendbureaus waren die meteen terugbelden. Ik denk dat je gewoon zo weinig mogelijk moet verwachten van de 'grote jongens' onder de uzb's.
Ik hoop het, maar wederom hou ik mezelf maar even op de vlakte.quote:
Een kameel kan water bewaren in zij bulten en zo overleven in de woestijn. In oases kan dan water 'bijgetankt' worden voor een langere reis. Ook daarom worden deze dieren gebruikt als lastdier in een karavaan. Doordat ze door deze kwaliteit de woestijn kunnen doorkruisen worden ze ook wel het schip der woestijn genoemd.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:57 schreef Fargo het volgende:
Kreeg net bij een intakegesprek ter voorbereiding op een sollicitatie te horen dat een van de 'oefeningen' bestond uit het maken van een verhaal uit drie woorden. Om te testen hoe creatief je bent. Nu vroeg ik me af hoe anderen dit zouden aanpakken.
Stel dat je als opdracht krijgt een verhaaltje te maken aan de hand van de woorden: kameel - water - woestijn
Hoe zouden jullie dat aanpakken?
Ze kunnen het zich nu permitteren de tijd te nemen...quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:03 schreef psv-gomes het volgende:
hmmm heb ik werk, word ik nu steeds gebeld om op gesprek te komen ( weken geleden gereageert)
Beetje laat....
Water?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:18 schreef Dromer het volgende:
[..]
Een kameel kan water bewaren in zij bulten
Vetquote:
Maar m'n verhaaltje was op de feitenkennis na goed!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 17:34 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Vet(voor als er langere tijd geen voedsel is. Vocht houden ze ook vast, maar dat gebeurt in de rest van het lichaam)
Ik vind het maar weinig creatiefquote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:18 schreef Dromer het volgende:
[..]
Een kameel kan water bewaren in zij bulten en zo overleven in de woestijn. In oases kan dan water 'bijgetankt' worden voor een langere reis. Ook daarom worden deze dieren gebruikt als lastdier in een karavaan. Doordat ze door deze kwaliteit de woestijn kunnen doorkruisen worden ze ook wel het schip der woestijn genoemd.
Zoiets?
Zo'n vermoeden had ik alquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:33 schreef Tiez10 het volgende:
[..]
LNV idd... Betaalt helemaal niet slecht, alleen dat werk staat me zoooo ontzettend tegen!
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:18 schreef Dromer het volgende:
[..]
Een kameel kan water bewaren in zij bulten en zo overleven in de woestijn. In oases kan dan water 'bijgetankt' worden voor een langere reis. Ook daarom worden deze dieren gebruikt als lastdier in een karavaan. Doordat ze door deze kwaliteit de woestijn kunnen doorkruisen worden ze ook wel het schip der woestijn genoemd.
Zoiets?
Ja maar dat leidt maar af van de kameel. De echte ster in het verhaal.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:21 schreef Hiya het volgende:
[..]
Ik vind het maar weinig creatiefMeer op de feiten gebaseerd, ik hoopte meer op een verhaal met oosterse prinsen, sjeiken, die op een kameel de woestijn doorkruist op zoek naar het gezegende water om zo de hand van de oosterse prinsen te kunnen vragen.
Joh, dat kun je zelf wel invullen.quote:
ALs je username nou kastanova was geweest dan had je ze ook nog allebei geneukt in een trioquote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:42 schreef CySt het volgende:
Verder was het een heel goed gesprek, heel informeel, je/jij en bij de voornaam elkaar aanspreken. Waren ook 2 jonge dames, in de 20.. Klik was goed, nu dus even afwachten of ik ook echt door ben..
1e keer na een 1e gesprek roepen dat ze je terugbellen en dat ze erg positief over je zijn, om vervolgens NIETS meer te horen en als ik zelf contact op nam ik steeds te horen kreeg dat ik 'morgen' teruggebeld werd.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:10 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Wie heeft je 2 keer genaaid, en hoe genaaid dan?
Ik heb me twee weken terug aangemeld bij Unique. En tot nu toe hebben ze in twee weken meer gedaan dan al die andere UZB's bij elkaar in maanden. Helaas nog geen baan.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:26 schreef Mint_Clansell het volgende:
Morgen twee intake gesprekken gepland, 's ochtends en 's middags. Ben benieuwd of het iets zal helpen. Mijn ervaringen met UZB's zijn tot nu toe niet erg positief (in de zin van: als je niet ingeschreven staat daar word je niet voorgesteld en als je al voorgesteld wordt dan is er altijd wel iets (verkeerde opleiding, verkeerde of te veel/te weinig werkervaring) waardoor je wordt afgewezen).
Creyf's.quote:Op maandag 8 maart 2010 11:22 schreef RedFever007 het volgende:
@Mint_Clansell : Waar ben je geweest ?Zoals jij beschrijft is eht wel heel treurig eigenlijk
![]()
Wel ingeschreven daar trouwens of had je zoiets van fuck it: ik ga wel weer want dit gaat toch niets worden ?
Ik ga ook maar op tijdelijke functies solliciteren. Wellicht dat ik dan meer resultaten boek.quote:Op maandag 8 maart 2010 11:21 schreef Disavowed het volgende:Nu even wachten op de reactie van het tijdelijke baantje. Dat ziet er in elk geval beter uit. Verdient minder maar het is dan ook maar tijdelijk, 'onder mijn niveau' en buiten mijn vakgebied.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |