abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 februari 2010 @ 22:15:38 #151
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_78499363
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 19:49 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Welke website overtreft het..tell us
Nationalevacaturebank.nl qua functionaliteit. Die heeft namelijk wat ik bij werk.nl mis: de onderverdeling in branches.
Qua aantal vacatures wint werk.nl het weer mijns inziens.. helaas is zoeken een crime daar.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_78499854
Ik heb altijd foutmeldingen op werk.nl bij inloggen en aanmelden. Het is altijd hopen dat er ook telefonisch te reageren is op interessante vacatures daar.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_78504764
Hmm weer een afwijzing binnen. En het klikte zo lekker op het sollicitatie gesprek. Zeer frustrerend dat gebrek aan werkervaring, want je kunt er echt totaal helemaal niets mee. Een goed sollicitatiegesprek is gewoon niet genoeg, er moet meer zijn Een x-factor, een stukje magie. Het gesprek kwam voort dankzij een oud studiemaatje, maar ook connecties zijn blijkbaar niet meer altijd genoeg. Echt heel jammer want dit wilde ik graag.

Nouja gelukkig ben ik nu al een tijdje niet meer helemaal compleet werkloos. Misschien mag ik niet klagen.
pi_78508312
Ik krijg momenteel nergens sollicitaties omdat ze denken dat ik een jobhopper ben. En dat terwijl ik bij het laatste bedrijf weg ben bezuinigd en de vorige twee gingen verhuizen naar de andere kant van het land. En tja, daarvoor heb ik gewoon veel tijdelijke baantjes gehad. Ben wel toe aan wat vastigheid nu, maar als je nergens aan de bak komt omdat ze bang zijn dat je na een jaar weer weghopt... Kutzooi.
pi_78512679
Vraagje aan jullie: Ik heb begin Januari gesolliciteerd naar een (financiële) functie in een zorginstelling.
De omschreven werkzaamheden matchen vrijwel 100% met de werkzaamheden die ik nu als 'consultant' doe voor een advies bureau. Ik kreeg toen van Yacht een mailtje dat zij de vacature vervullen en dat ik niet uitgenodigd werd voor een gesprek, omdat er kandidaten waren die beter aansloten. Mijn relevante werkervaring in dit vakgebied is 1 jaar (maar dan wel 'precies' die werkzaamheden). Nu zie ik dat die vacature wéér beschikbaar is!! Dit keer met een andere contactpersoon van Y. Zouden jullie nog een keer solliciteren? Of wat zouden jullie doen?
(Ter info, ik ben gelukkig niet werklooszoekend, maar de reisafstand op dit moment is ****)

[ Bericht 0% gewijzigd door GForceT1 op 27-02-2010 09:47:19 ]
  zaterdag 27 februari 2010 @ 09:42:22 #156
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_78512899
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 09:15 schreef GForceT1 het volgende:
Vraagje aan jullie: Ik heb begin Januari gesolliciteerd naar een (financiële) functie in een zorginstelling.
De omschreven werkzaamheden matchen vrijwel 100% met de werkzaamheden die ik nu als 'consultant' doe voor een advies bureau. Ik kreeg toen van Yacht een mailtje dat zij de vacature vervullen en dat ik niet uitgenodigd werd voor een gesprek, omdat er kandidaten waren die beter aansloten. Mijn relevante werkervaring in dit vakgebied is 1 jaar (maar dan wel 'precies' die werkzaamheden). Nu zie ik dat die vacature wéér beschikbaar is!! Dit keer met een andere contactpersoon van Y. Zouden jullie nog een keer solliciteren? Of wat zouden jullie doen?
(Ter info, ik ben gelukkig niet werkeloos, maar de reisafstand op dit moment is ****)
Meteen bellen met contactpersoon en schrijven. Succes
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_78517362
Kan je hier ook terecht als Student die een part time job zoekt naast zijn studie met een directe richting waar hij nu in studeert? Het is verdomde moeilijk om op 23 jarige leeftijd nog iets te kunnen vinden wat niet meer bij een keten valt. Overal te oud voor.

Laatst nog afgewezen bij een keten, met het je hebt te weinig ervaring. Het ging om een verkoper op een computer ass. afdeling. Zit zelf meer dan 8 jaar in de computers, heb er 2 studies op afgerond, hoezo te weinig ervaring
pi_78518239
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 19:49 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Welke website overtreft het..tell us
Waar ik heel veel kijk is indeed.nl en carjeerjet.nl
En voor de tijdelijke tussendoordingen uitzendbureau.nl/stad waar je woont
Daarnaast check ik regelmatig sites van instellingen/bedrijven waar ik zou willen werken en zorgpleinnoord.nl
pi_78518768
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 22:25 schreef nomar83 het volgende:
Ik heb altijd foutmeldingen op werk.nl bij inloggen en aanmelden. Het is altijd hopen dat er ook telefonisch te reageren is op interessante vacatures daar.
Ik heb er geen account maar kon wel gewoon kijken naar vacatures?
Stond vaak wel een telefoonnummer of emailadres bij.

Bedankt voor alle andere sites mensen ik ga er eens kijken.
Nationalevacaturebank ed die naam kwam me ook wel bekend voor.
Bedankt, tof
pi_78518964
Ja hoor, gewoon proberen GForce1, wie weet heb je 'm deze keer wel!

Ik heb daarnet vastgesteld dat ik nog wel 'n paar acceptabele outfits heb voor het geval dat ik ergens op gesprek mag komen. Veel van mijn kleren zijn wat alternatief en de dingen die wat netter zijn, zijn vaak weer wat te feestelijk. In de categorie 'gewoon netjes' heb ik bijzonder weinig, maar gelukkig dus toch nog wel een paar opties .
pi_78570600
Nou, gaan we er morgen weer tegen aan! Heb een heel Plan de Campagne opgesteld waar ik me ook aan dien te houden. Het is gewoon 's ochtends vanaf 9 uur tot begin middag mezelf bezig houden met werk zoeken (en dus niet op FOK! hangen en klagen), en de rest van de dag invulling geven (sporten, wandelen, het huis een beetje opruimen/opknappen etc). Moet lukken. Tevens is morgen mijn eerste echte werkloosheidsdag.
pi_78579849
Om 10.00uur een gesprek bij het bedrijf waar ik vrijdag gesolliciteerd had. 38 uur in de maand, data-entry en rooster-planner met uitzicht op meer uren, aangezien het bedrijf de financiële administratie weer in eigen hand wil hebben. Heb vrijdag een half uur (!?!) aan de lijn gehangen met de 'grote baas', het was een enorme praatgraag, maar het was wel een positief gesprek, er werd zelfs al een beetje gepraat over salaris...
Maar ik blijf nog een beetje sceptisch... Na 2 positieve maar nutteloze gesprekken hou ik mezelf nog even op de vlakte...
pi_78580982
Nieuwe week, nieuwe maand, nieuwe kansen! Ik wacht nog op reactie van 3 sollicitaties en zometeen weer een nieuwe brief schrijven. .
pi_78586709
Hoe makkelijk is het in deze tijd om tijdelijk (simpel) werk te vinden?

Na het aflopen van het recht op WW is het teren op m'n spaargeld niet bepaald gezellig (zonde).
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_78586981
Wat versta je onder simpel? Schoonmaakwerk is er bijvoorbeeld volgens mij bijna altijd wel (misschien niet genoeg uren, maar het is er wel).
pi_78588793
TVP maar weer, aangezien ik ook nog steeds thuis zit.

Vorge week de uitslag gehad van een aantal testen en daar werd ik niet blij van.
pi_78589273
Zojuist weer een brief verstuurd. Nu heb ik in totaal 4 sollicitaties lopen! .
pi_78589489
Nou gesprek ging wel aardig. De baas wilde weten of ik misschien vandaag al aan de slag kon, maar dat ging me wat te snel, daarbij was zijn vrouw (de bazin) het er nog niet zo mee eens dat hij mij wilde aannemen. Zij struikelde vooral over mijn beperking en stelde vragen die nog te brutaal voor woorden waren!
' Zo, GirlGoneBad, jij hebt een Wajong-uitkering, waarom eigenlijk?'
' Ik heb een lichte vorm van *noemt diagnose*...
' Als jij maar een lichte vorm hebt, hoe kun jij dan afgekeurd zijn? En hoe kom jij aan *diagnose*?
Ja hoor, alsof ik tegen 3 (Bazin, baas en 3e persoon) meteen ga vertellen wat mijn achtergrond is.

Even verder:
'Heb je een partner?'
'Ja.'
'Heb je kinderen?'
'Nee.'
'Wil je wel kinderen?'

Mag dat eigenlijk wel, zulke persoonlijke vragen stellen?

Maar goed, ik heb bedenktijd gevraagd. Het salaris staat me al niet aan, want, en dat klinkt wel erg verwend, als ik de beloofde uren ga werken voor het salaris wat zij mij bieden, ga ik er ¤300,= per maand op achteruit t.o.v. een volledige uitkering.
Daarnaast zit me die bazin nog niet echt lekker. Misschien moet ik nog eens met haar alleen praten en eens kijken hoe ze dan in elkaar zit. Naar mijn gevoel ziet zijn alleen maar mijn 'negatieve' kanten...
pi_78589657
Hmmm.... stom.
Volgens mij mogen ze wel vragen stellen over kinderen e.d., maar hoef je geen antwoord te geven.
pi_78590700
Vrijdag a.s. een gesprek om 14uur! Het gaat om event coordinating functie bij een hotel in Amsterdam. Ik heb er zin in!
pi_78590800
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:01 schreef GirlGoneBad het volgende:
Nou gesprek ging wel aardig. De baas wilde weten of ik misschien vandaag al aan de slag kon, maar dat ging me wat te snel, daarbij was zijn vrouw (de bazin) het er nog niet zo mee eens dat hij mij wilde aannemen. Zij struikelde vooral over mijn beperking en stelde vragen die nog te brutaal voor woorden waren!
' Zo, GirlGoneBad, jij hebt een Wajong-uitkering, waarom eigenlijk?'
' Ik heb een lichte vorm van *noemt diagnose*...
' Als jij maar een lichte vorm hebt, hoe kun jij dan afgekeurd zijn? En hoe kom jij aan *diagnose*?
Ja hoor, alsof ik tegen 3 (Bazin, baas en 3e persoon) meteen ga vertellen wat mijn achtergrond is.

Even verder:
'Heb je een partner?'
'Ja.'
'Heb je kinderen?'
'Nee.'
'Wil je wel kinderen?'

Mag dat eigenlijk wel, zulke persoonlijke vragen stellen?

Maar goed, ik heb bedenktijd gevraagd. Het salaris staat me al niet aan, want, en dat klinkt wel erg verwend, als ik de beloofde uren ga werken voor het salaris wat zij mij bieden, ga ik er ¤300,= per maand op achteruit t.o.v. een volledige uitkering.
Daarnaast zit me die bazin nog niet echt lekker. Misschien moet ik nog eens met haar alleen praten en eens kijken hoe ze dan in elkaar zit. Naar mijn gevoel ziet zijn alleen maar mijn 'negatieve' kanten...
Ik vind die vragen over die wajong uitkering en je diagnose eigenlijk helemaal niet raar en al helemaal niet brutaal. Het is toch normaal dat je er achter komt wat voor persoon er tegenover je zit en daar horen nu eenmaal persoonlijke vragen bij. Door gewoon open kaart te spelen en niks achter te houden kun je juist vertrouwen winnen en aangeven wat er aan de hand is. In je cv staat waarschijnlijk al iets over je situatie en dat kun verduidelijken en benadrukken dat het geen nadeel is maar dat het je bv heel erg motiveert.
pi_78590926
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:03 schreef Kekaa het volgende:
Wat versta je onder simpel? Schoonmaakwerk is er bijvoorbeeld volgens mij bijna altijd wel (misschien niet genoeg uren, maar het is er wel).
Zoiets inderdaad. Op dit moment maakt het me niet uit wat ik moet doen .

Bij voorkeur iets administratiefs, maar op dit moment mag je niet teveel eisen denk ik.

In elk geval niks met gevaarlijke stoffen of slechte werkomstandigheden. Geen asbestplaten sjouwen, zoals me een paar jaar terug werd aangeboden .
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_78591232
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:45 schreef RealZeus het volgende:
TVP maar weer, aangezien ik ook nog steeds thuis zit.

Vorge week de uitslag gehad van een aantal testen en daar werd ik niet blij van.
Hmmm wat zeiden die uitslagen?
  maandag 1 maart 2010 @ 15:05:24 #174
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_78592259
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:29 schreef Bubbz het volgende:

[..]

Ik vind die vragen over die wajong uitkering en je diagnose eigenlijk helemaal niet raar en al helemaal niet brutaal. Het is toch normaal dat je er achter komt wat voor persoon er tegenover je zit en daar horen nu eenmaal persoonlijke vragen bij. Door gewoon open kaart te spelen en niks achter te houden kun je juist vertrouwen winnen en aangeven wat er aan de hand is. In je cv staat waarschijnlijk al iets over je situatie en dat kun verduidelijken en benadrukken dat het geen nadeel is maar dat het je bv heel erg motiveert.
Ja, maar er vraagtekens bij gaan zetten is weer iets heel anders!
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_78593229
Even kleine update naar aanleiding van mijn posts van een paar dagen terug. Vanaf volgende week begin ik met een fulltime baan bij een bank. Niet wat ik echt zocht, maar ik ben in ieder geval van de straat, het werk is redelijk afwisselend en af en toe zelfs complex en de arbeidsvoorwaarden zijn goed te noemen. Tijdens het gesprek is er open gesproken over mijn zoektocht naar een baan die beter aansluit bij mijn studierichting. Ik heb eerlijk gezegd dat ik gewoon door blijf zoeken en als zich wat aandient, dat ik daar voor zal gaan. Dat was geen probleem, ik heb een week uitwerktijd en daarna kan ik gewoon weg. Mijn toekomstige teamleider zei zelf ook wel te begrijpen dat mensen uiteindelijk toch hun ambities najagen en had daar ook respect voor.

De toekomst lacht mij werkgewijs dus weer enigszins toe.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')