abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78478019
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:57 schreef Tiez10 het volgende:
Ik ben overigens ook nog steeds zoekende. Wel positief dat bij de verschillende overheden momenteel de inschrijftermijnen voor traineeships weer starten. Wel een beetje jammer dat daar eeeeeeenorm veel mensen op reageren en de kans dat je wordt uitgekozen vrij gering is. Anyways: niet geschoten is altijd mis

Verder binnenkort misschien nog uitzicht op enkele tijdelijke banen. Dat zou al enorm tof en welkom zijn
Ja ik zit nu ook te denken aan het rijkstraineeship.

Gisteren wel gebeld met 2 recruiters/intermediars, bij een ga ik een open gesprek krijgen en de andere stelde eoa traineeship aan me voor. Motivatiebrief getikt en dan zien we wel weer.

Betreffende die traineeships, misschien zie ik het helemaal verkeerd, maar ik heb vaak het idee dat een (2e rangs ) bedrijf op deze manier gewoon 2 jaar goedkope en slimme krachten krijgt (ja, ik ken het hele interne-opleiding-dus-je-salaris-is-wat-lager idee).
pi_78478051
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:14 schreef Hiya het volgende:
Oh en een algemene tip, geen idee of deze al voorbijgekomen is, als je je C.V. digitaal moet versturen dan is het aan te beleven om C.V. NAAM.pdf te gebruiken. Weten ze gelijk welk bestand ze moeten openen als ze je C.V. nog eens opzoeken
Dat doe ik ook altijd, maar nu even weggehaald voor Google. Mijn filename is altijd "CV *voornaam* *achternaam* *maand-jaar*.pdf". .
  vrijdag 26 februari 2010 @ 13:20:57 #128
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78478067
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:14 schreef CySt het volgende:

[..]

Ik zei dat ik er weinig ben, dat wil niet zeggen dat er niemand is. .

Voor wat betreft je feedback, ik snap je punt. Alleen ik ben een starter en heb nog weinig werkervaring. Mijn stage is dus mijn enige selling point bij het solliciteren op startersfuncties, dus daarom heb ik er bewust voor gekozen om deze goed uit te diepen. De rest zijn gewoon bijbaantjes en staan er alleen op om aan te geven dat ik een echte "gastvrijheidskanjer" ( ) ben.
quote:
Zelfstandig oplossen van dagelijkse operationele problemen.
Die is overbodig vind ik, dat blijkt al wel uit de leidinggevende functie.
quote:
Contactpersoon voor diverse zakelijke relaties.
Daarvan zie ik ook zo snel de meerwaarde niet, lijkt me ook zeer gebruikelijk voor de functie.

Dat zijn er in ieder geval al 2 die ik weg zou halen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_78478107
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:14 schreef Hiya het volgende:
Oh en een algemene tip, geen idee of deze al voorbijgekomen is, als je je C.V. digitaal moet versturen dan is het aan te beleven om C.V. NAAM.pdf te gebruiken. Weten ze gelijk welk bestand ze moeten openen als ze je C.V. nog eens opzoeken
Ik heb hem nu voor-het-geval-dat ook maar read-only gemaakt.

Nog een technische vraag: ik heb een pfd-converteerder (do-pdf) maar die verandert de bruine balken in mijn cv naar knalblauw. Iemand een idee waarom ?
pi_78478176
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:22 schreef runaway het volgende:

[..]

Nog een technische vraag: ik heb een pfd-converteerder (do-pdf) maar die verandert de bruine balken in mijn cv naar knalblauw. Iemand een idee waarom ?
Omdat gratis PDF-converters kut zijn. Koop Adobe Acrobat (of zoek hem op de gebruikelijke kanalen .)
  vrijdag 26 februari 2010 @ 13:23:43 #131
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78478187
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:22 schreef runaway het volgende:

[..]

Geen idee waarom, maar welke Office gebruik je? Office 2007 zou met een gratis Addon van Microsoft ook naar PDF moeten kunnen opslaan.
pi_78478373
Weer een update, persoonlijke eigenschappen onderaan het document vervangen.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 13:29:35 #133
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78478410
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:23 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Geen idee waarom, maar welke Office gebruik je? Office 2007 zou met een gratis Addon van Microsoft ook naar PDF moeten kunnen opslaan.
Correctie, die functionaliteit zit in een service pack.

Hier staan nog wat andere opties om van Word Doc naar PDF te gaan: CV e-mailen: in Word of PDF?
  vrijdag 26 februari 2010 @ 13:32:48 #134
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78478542
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:28 schreef CySt het volgende:
Weer een update, persoonlijke eigenschappen onderaan het document vervangen.
Waarom zet je trouwens opleidingen bovenaan? Werkervaring vindt men vaak interessanter. Als je die bovenaan zet, kom je ook beter uit met de indeling denk ik. 2 maal dezelfde werkgever zou ik samenvoegen. En uitzendwerk zou ik weg laten. Of samenvoegen met de werkervaring erboven.
pi_78478690
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:32 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Waarom zet je trouwens opleidingen bovenaan? Werkervaring vindt men vaak interessanter. Als je die bovenaan zet, kom je ook beter uit met de indeling denk ik. 2 maal dezelfde werkgever zou ik samenvoegen. En uitzendwerk zou ik weg laten. Of samenvoegen met de werkervaring erboven.
Startersfuncties waar ik op solliciteer vragen vaak Hoge Hotelschool, daarom staat deze bovenaan. Daarnaast zijn mijn bijbaantjes leuk, maar niet echte fulltime werkervaring. Als ik mid-career ben, dan zal werkervaring zwaarder wegen, maar nu is opleiding toch nog wel toegevoegde waarde.

Samenvoegen is een optie, maar dat komt mijn chronologische volgorde niet ten goede. Daarnaast staat er nu heel duidelijk dat ik op jonge leeftijd (12) al in de horeca ben begonnen. Mijn uitzendwerk geeft aan dat ik een brede horeca-ervaring heb opgedaan in verschillende soorten bedrijven.
pi_78478769
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:29 schreef CySt het volgende:
Zie ik er op mijn foto trouwens uit als een Turk? Dat hoor ik soms weleens. Ik werkte zelfs een keer op Utrecht CS en toen kwam een klant naar me toe die in het Turks begon te lullen.. Dus ik zo "Uhm, do you speak English?", hij zo "Oh sorry, ik dacht dat je Turk was". .
Je ziet er wel buitenlands uit. Geen idee of dat in je voordeel of nadeel zal werken. Je weet dat sommige mensen/bedrijven vooroordelen hebben ten opzichte van de buitenlandse employee?
  Moderator vrijdag 26 februari 2010 @ 13:39:56 #137
155227 crew  Guppy
dus
pi_78478874
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:37 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Je ziet er wel buitenlands uit. Geen idee of dat in je voordeel of tegendeel zal werken. Je weet dat sommige mensen/bedrijven vooroordelen hebben ten opzichte van de buitenlandse employee?
Daartegenover staan wel een NL en FR paspoort (geen non-EU land) en een West-Europees klinkende naam. Ik denk dat dat voor de hotel/horeca branche haast een voordeel is?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_78478882
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:37 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Je ziet er wel buitenlands uit. Geen idee of dat in je voordeel of tegendeel zal werken.
Mja, dat is inderdaad een nadeel. Als ze mij op de foto als "allochtoon" inschatten, dan kan dat een reden zijn voor afwijzing (hoe lullig het ook is voor allochtonen). Dat terwijl ik op een gesprek niet als "allochtoon" zal overkomen. Maar de foto weghalen is ook geen optie zoals ik al zei, omdat ze in de horeca graag zien of je wel of geen Sjonnie bent voordat ze je uitnodigen.
pi_78478960
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:39 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Daartegenover staan wel een NL en FR paspoort (geen non-EU land) en een West-Europees klinkende naam. Ik denk dat dat voor de hotel/horeca branche haast een voordeel is?
Ja, dat is ook de reden dat mijn tweede nationaliteit erop staat. Niet om interessant te doen, maar om de suggestie te wekken dat ik tweetalig ben (zonder het expliciet te zeggen). Wel sturen ze me soms een e-mail met "Geachte mevrouw", aangezien mijn voornaam unisex is. Dan weet ik ook meteen dat ze nooit mijn CV hebben bekeken. .
pi_78479282
Je CV ziet er overigens wel goed uit, maar ik zou je recente werkervaring een beetje inkorten zodat het nog op de eerste pagina past.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 13:52:30 #141
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78479314
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:36 schreef CySt het volgende:

[..]

Startersfuncties waar ik op solliciteer vragen vaak Hoge Hotelschool, daarom staat deze bovenaan. Daarnaast zijn mijn bijbaantjes leuk, maar niet echte fulltime werkervaring. Als ik mid-career ben, dan zal werkervaring zwaarder wegen, maar nu is opleiding toch nog wel toegevoegde waarde.

Samenvoegen is een optie, maar dat komt mijn chronologische volgorde niet ten goede. Daarnaast staat er nu heel duidelijk dat ik op jonge leeftijd (12) al in de horeca ben begonnen. Mijn uitzendwerk geeft aan dat ik een brede horeca-ervaring heb opgedaan in verschillende soorten bedrijven.
Chronologische volgorde is ook niet heilig.

Maar ja, je moet uiteraard doen wat jij denkt dat het beste overkomt. Dit is slechts wat mij zo opvalt aan je cv. Ik vind zelf mijn ervaring doorgaans belangrijker dan de opleiding (de opleiding wordt ook in de brief al genoemd). En ik houd er ook niet van als dingen over 2 pagina's verspreid zijn. En, maar dat moge inmiddels duidelijk zijn, je werkervaring vind ik aan de uitgebreide kant.
pi_78479812
Mja, zoals ik al eerder zei, mijn werkervaring was korter, maar het UWV zei tegen mij dat ik het moest uitdiepen. Mijn stage is dan ook mijn enige echte selling point bij startersfuncties. Brieven lezen ze toch maar half, dus dan liever wat specifieker in mijn CV.

In ieder geval bedankt voor de tips, ik heb er veel aan gehad. Hij ziet er nu weer beter uit.. Het enige wat ik nog ga doen is mij zometeen in mijn pak hijsen en een nieuwe foto maken met een vrolijk gezicht en een rechte stropdas.

Even voor de duidelijkheid, de linkjes zullen nu overlijden voordat de Google en spam Crawlers langskomen (PDF is niet immuun). Mocht iemand later het topic lezen en mijn CV willen zien dan kan je een PM sturen!

Thnx allemaal voor de feedback, ik kan weer even vooruit! .
  vrijdag 26 februari 2010 @ 14:18:23 #143
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78480215
Succes ermee.

Wel vreemd dat UWV ermee komt dat je meer moet uitdiepen, terwijl veel experts (recruiters, P&O managers e.d.) toch vooral blijven benadrukken dat je 'nutteloze' informatie weg moet laten, je cv moet toespitsen op wat echt van belang is. Zeker in deze tijden komen er veel sollicitaties binnen en hebben ze vaak geen zin om lange brieven en cv's te moeten lezen.

Je kent 'm wellicht al, maar op intermediair.nl staan nuttige tips van experts. Voor alle aspecten van de sollicitatieprocedures.
pi_78480433
De recruiters zullen er inderdaad meer verstand van hebben dan de mensen bij het UWV. En als je al 5 jaar aantoonbare relevante werkervaring hebt, dan kun je inderdaad elke baan gewoon kort toelichten. Als je echter net op de markt komt kijken, zoals ik, moet je toch je gelimiteerde werkervaring zoveel mogelijk uitmelken.

Stage is wel ervaring, maar wordt toch gezien als "onder begeleiding". Door concreet mijn taken en verantwoordelijkheden te noemen, komt mijn stage, naar mijn idee, iets beter uit de verf.
pi_78481551
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:19 schreef runaway het volgende:

[..]

Ja ik zit nu ook te denken aan het rijkstraineeship.

Gisteren wel gebeld met 2 recruiters/intermediars, bij een ga ik een open gesprek krijgen en de andere stelde eoa traineeship aan me voor. Motivatiebrief getikt en dan zien we wel weer.

Betreffende die traineeships, misschien zie ik het helemaal verkeerd, maar ik heb vaak het idee dat een (2e rangs ) bedrijf op deze manier gewoon 2 jaar goedkope en slimme krachten krijgt (ja, ik ken het hele interne-opleiding-dus-je-salaris-is-wat-lager idee).
Als je trainee voor het rijk/een provincie/een gemeente wordt, krijg je best een leuk salaris hoor! Daarnaast zijn er idd bedrijven die je meer als goedkope arbeidskracht zien. Echter, vaak krijg je dan nog wel een of andere opleiding erbij: dat is toch ook iets waard. Je kan iig in jezelf investeren...
pi_78481693
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:18 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Succes ermee.

Wel vreemd dat UWV ermee komt dat je meer moet uitdiepen, terwijl veel experts (recruiters, P&O managers e.d.) toch vooral blijven benadrukken dat je 'nutteloze' informatie weg moet laten, je cv moet toespitsen op wat echt van belang is. Zeker in deze tijden komen er veel sollicitaties binnen en hebben ze vaak geen zin om lange brieven en cv's te moeten lezen.

Je kent 'm wellicht al, maar op intermediair.nl staan nuttige tips van experts. Voor alle aspecten van de sollicitatieprocedures.
Als starter heb je vaak niet heel boeiende werkervaring: je opleiding is je grootste troef: daarom dus dat bovenaan ipv werkervaring. Vind ik voor een starter alleen maar logisch - heb het zelf ook zo. Tevens kan je als starter dus best wat uitgebreider zijn. Je hebt de ruimte nog, dus waarom deze niet benutten? Ik vind daarom het cv van Cyst gewoon goed.
pi_78484508
Ik zou talenkennis trouwens onderverdelen in spreek- en schrijfvaardigheid.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 16:47:53 #148
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78486057
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:59 schreef Tiez10 het volgende:

[..]

Als starter heb je vaak niet heel boeiende werkervaring: je opleiding is je grootste troef: daarom dus dat bovenaan ipv werkervaring. Vind ik voor een starter alleen maar logisch - heb het zelf ook zo. Tevens kan je als starter dus best wat uitgebreider zijn. Je hebt de ruimte nog, dus waarom deze niet benutten? Ik vind daarom het cv van Cyst gewoon goed.
De opleiding, die veelal vereist is en die een groot deel van de sollicitanten zal hebben is je grootste troef? De stage, die er op dat cv best waardevol uit zag, lijkt me een grotere troef.
pi_78491024
Stage maakt toch deel uit van een opleiding? Stages zet je imo iig onder de kop opleiding of onder 'overigen'. Aangezien het wat gek is om met overige werkzaamheden te starten, zou ik de stage dan bij de opleiding zetten, waardoor die dus logischerwijs bovenaan komt te staan. Anyways, feit is dat een starters-cv nogal anders is en kan zijn dan het cv van iemand die al 10 jaar werkervaring heeft.

Overigens is het natuurlijk ook iets heel persoonlijks en doet iedereen het weer anders
pi_78492095
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:54 schreef The_Hives het volgende:
werk.nl is juist waardeloos. Slechte zoekmachine met slechte opties.
Welke website overtreft het..tell us
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')