Hm, weer de rode balken.. Misschien toch maar even naar kijken dan. Zou het met wat meer witregel prettiger zijn, zoals hierboven wordt gesuggereerd? De internet adressen zijn voor gemakzucht, zo'n bedrijf op Aruba is in NL niet bekend, dus kunnen ze snel even klikken om te zien wat ze precies doen. Tenminste, dat was mijn redenatie. En als je het bij een bedrijf doet, moet je natuurlijk wel consequent blijven.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:13 schreef RedFever007 het volgende:
Het eerste wat mij opvalt zijn de rode balken. Ik vind ze persoonlijk iets te aanwezig. Pagina 1 van je CV heb ik verder niet veel over te zeggen. Behalve dat ik geen foto op mijn CV zou zetten amar dat is persoonlijk natuurlijk. Ook de toevoeging van die internetadressen bij de bedrijven waar je gewerkt hebt komen op mij wat "overbodig" over. Als de P&O medewerker het echt wil weten zoekt hij zelf wel op (lijkt mij)
Pagina twee, na de laatste rode balk oogt wat rommelig Het stukje met je persoonlijke kenmerken klinkt wat cliche (maar dat is die vraag op welke sollicitatie dan ook altijd) Bovendien is er nog veel witruimte je zou kunnen gebruiken om de boel wat te verdelen nog.
Laatste tip: Zet in een voetnoot je naam + "pagina 1 -2 / 2-2" Mocht pagina twee kwijtraken bij het bedrijf kunnen ze altijd zien dat er nog een pagina ergens moet zijn
Hoop dat je er iets aan hebt, een CV blijft toch erg persoonlijk qua voorkeuren natuurlijk
Was het aan de hand van mijn opleiding en werkervaring nog niet duidelijk dat ik in de horeca werk dan? Dan moet ik toch eens serieus mijn CV gaan herzien.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:16 schreef RedFever007 het volgende:
Ah horeca! In dat geval zou ik inderdaad ook een foto plaatsenNegeer die opmerking dan maar van mij
Over die rode balken nog even: wellicht dat het op papier (als het uitgeprint is dus) minder opvalt dan nu via het scherm. Dus dat zul je even kunnen testen![]()
Bedenk wel dat degene die je CV zou kunnen lezen kleurenblind zou kunnen zijn en er problemen mee heeft
Nee, maar ik woon dan ook in het zuiden des lands waar de kaaskoppen minder overheersen en er meer zuidelijke invloeden zijn. Eerder Frans dan Turks vind ik.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:29 schreef CySt het volgende:
Zie ik er op mijn foto trouwens uit als een Turk? Dat hoor ik soms weleens. Ik werkte zelfs een keer op Utrecht CS en toen kwam een klant naar me toe die in het Turks begon te lullen.. Dus ik zo "Uhm, do you speak English?", hij zo "Oh sorry, ik dacht dat je Turk was"..
Ah, gelukkig, ben ik mijn tweede nationaliteit toch nog waardig.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:32 schreef Dromer het volgende:
[..]
Nee, maar ik woon dan ook in het zuiden des lands waar de kaaskoppen minder overheersen en er meer zuidelijke invloeden zijn. Eerder Frans dan Turks vind ik.
Ja klopt, dat komt omdat ik als klein jongetje weigerde om thuis Frans te spreken met mijn moeder. Maar ik ging vaak naar mijn opa en oma en andere familie in Parijs, dus ik heb wel op jonge leeftijd Frans geleerd. Laat ik het zo zeggen, ik heb wel het accent en het gevoel voor de taal, maar mijn grammatica en vocabulaire is soms wat minder. Ik spreek het dus wel goed, maar niet vloeiend. Daarom staat er geen moedertaal, maar ik heb daarom wel mijn Franse nationaliteit vermeld als een subtiele suggestie dat ik het wel beter spreek dan de gemiddelde Nederlander.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:41 schreef RedFever007 het volgende:
Is Frans niet je moedertaal trouwens ? Als in: spreek/sprak je geen Frans 'a la maison' (thuis) ?
Op je CV staat namelijk zeer goed ipv moedertaal
Misschien een tintje warmer rood?? (rood staat voor sterk, is goed, maar komt zo een beetje 'hard'/ knallend op me over)quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:26 schreef CySt het volgende:
Ok, dan kan ik dus nu de layout een beetje bijschaven, inderdaad wat beter verdelen.
Hoe zit het met mijn zinsconstructies en uitleg? Is het een beetje duidelijk te begrijpen? Ik heb het nu namelijk iets uitgebreider, omdat het UWV tegen mij zei dat ik concreet moest zijn. Dus als ik schrijf "evenementen georganiseerd", dat ik dan de evenementen moet benoemen.
Maroon-rood bedoel je dus? Zal ik even proberen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:52 schreef runaway het volgende:
[..]
Misschien een tintje warmer rood?? (rood staat voor sterk, is goed, maar komt zo een beetje 'hard'/ knallend op me over)
Ik heb zelf koffie-bruine headings
En ook een foto, alhoewel ik niet in de horeca werkt. Maakt naar mijn idee je cv toch persoonlijker.
Welke je benoemt hangt denk ik een beetje van de vacature af. Benoem ze dus in je 'moeder-cv' en selecteer daaruit enkele relevante wanneer je daadwerkelijk solliciteert.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:26 schreef CySt het volgende:
Ok, dan kan ik dus nu de layout een beetje bijschaven, inderdaad wat beter verdelen.
Hoe zit het met mijn zinsconstructies en uitleg? Is het een beetje duidelijk te begrijpen? Ik heb het nu namelijk iets uitgebreider, omdat het UWV tegen mij zei dat ik concreet moest zijn. Dus als ik schrijf "evenementen georganiseerd", dat ik dan de evenementen moet benoemen.
Haha geen idee welke tint dat is, maar je kunt bij word ook met 0-100% kleur spelen ergens.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:54 schreef CySt het volgende:
[..]
Maroon-rood bedoel je dus? Zal ik even proberen.
Goede tip, gewoon in 2 of 3 zinnen je persoonlijkheid omschrijven. Is inderdaad wat overtuigender dan wat losse woorden noemen..quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:55 schreef Tiez10 het volgende:
[..]
Wat betreft je persoonlijke eigenschappen: misschien cliché, maar denk dat je daar juist nog wel wat meer over kan zeggen. In plaats van puntsgewijs gewoon in een paar zinnen een kort profiel van jezelf. Wordt tegenwoordig veel aangeraden door de mensen die er 'verstand' van hebben
Zoiets?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:55 schreef runaway het volgende:
[..]
Haha geen idee welke tint dat is, maar je kunt bij word ook met 0-100% kleur spelen ergens.
LOL dat staat bij nader inzien ook op je cv. Had ik (eerlijk) niet eens gezien.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:33 schreef CySt het volgende:
[..]
Ah, gelukkig, ben ik mijn tweede nationaliteit toch nog waardig..
In mijn 21 jaren op deze aarde, ben je pas de tweede persoon die mijn afkomst direct goed heeft op basis van mijn uiterlijk.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:04 schreef Dromer het volgende:
[..]
LOL dat staat bij nader inzien ook op je cv. Had ik (eerlijk) niet eens gezien.
Maar serieus.. jouw type loopt hier veel meer rond dan in het westen.
En je bent werkloos, dus waardevolle spullen kunnen ze ook niet stelen?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:11 schreef CySt het volgende:
En op mijn adres ben ik er ook bijna nooit, dus je kunt wel een knokploeg sturen maar dan geeft er niemand thuis..
Ik zei dat ik er weinig ben, dat wil niet zeggen dat er niemand is.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:09 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
En je bent werkloos, dus waardevolle spullen kunnen ze ook niet stelen?
Je cv ziet er netjes uit. Alleen de opsomming onder werkervaring zou ik aardig inkorten.
Ik heb zelf een andere opzet. In het kort wat personalia bovenaan. Daaronder werkervaring, per werkgever (3 relevante werkgevers) een paar zinnen waarin ik vertel wat ik er gedaan, onder een kopje waarin de naam van de werkgever, mijn functie en de periode staat. Op pagina 2 dan opleidingen, overige vaardigheden en eventueel referenties.
quote:Mijn sterkste eigenschap is mijn gastvrije en dienstverlenende instelling. Ook heb ik een ondernemende mentaliteit en neem ik graag initiatief. Daarnaast is een flexibele houding voor mij vanzelfsprekend en heb ik een grote mate van verantwoordelijkheidsgevoel. Ik streef dan ook altijd naar het beste eindresultaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |