quote:
Ik heb volgens mij best mazzel gehad (en zit allicht in een vakgebied waar het makkelijker is). Na mijn afstuderen (juni 2009) had ik vrij snel werk (augustus begonnen). Daar ben ik onlangs gestopt, maar voordat ik daar weg was had ik weer een andere baan gevonden. Ongeveer een week nadat ik besloten had te stoppen, begon ik over salaris te praten met de nieuwe werkgever.quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:11 schreef RedFever007 het volgende:
Oeps-
Ik wilde hier OT gaan reagerenMaar geen idee meer wat
Naja, ben in ieder geval nog werkzoekendSchiet niet echt op als net afgestudeerde
Niet zeggen dat je als je iets beters vindt je gelijk weg bent. Je wilt die baan toch, ook al is het maar tijdelijk? Gewoon ervoor gaan en ondertussen "stiekem" verder solliciteren.quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:12 schreef nozem het volgende:
Even een vraagje aan de -wellicht - ervaringsdeskundigen hier. Omdat ik in mijn eigen afstudeerrichting moeilijk werk kan vinden ben ik maar eens een aantal uitzendbureaus langsgegaan voor administratieve, tijdelijke banen. Ze bleken een vacature te hebben voor een klus bij een bank die ongeveer een half jaar duurt. Ze wilden echter wel dat ik in mijn motivatiebrief zette dat ik ook echt tot de door hen gegeven einddatum beschikbaar ben, dit heb ik dan ook gedaan. Echter, ik blijf gewoon solliciteren en als ik een baan kan vinden in mijn studierichting dan ben ik denk ik ook gewoon weg. Nu heb ik binnenkort een gesprek bij de betreffende bank. Ik vraag me af in hoeverre ik open kaart moet spelen. Moet ik gewoon de illusie wekken dat ik er het komend jaar helemaal voor ga en dan alsnog met de noorderzon vertrekken als ik wat beters vind, of kan ik beter wat eerlijker zijn om straks allerlei toestanden te voorkomen?
Half jaar dus, excuses, aangepast.quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:15 schreef RedFever007 het volgende:
Half jaar of jaar? je spreekt jezelf tegen namelijk.
Daar staat inderdaad tegenover dat ze mij er ook uitgooien als die klus onverhoopt sneller af is gerond.quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:18 schreef ShadyLane het volgende:
nozem, ik zou liegen en dat voor mezelf goedpraten met de riedel "je kunt nooit zeker weten of iemand een half jaar blijft, diegene kan ook onder een bus komen".
Eensquote:Op woensdag 24 februari 2010 23:29 schreef nozem het volgende:
[..]
Daar staat inderdaad tegenover dat ze mij er ook uitgooien als die klus onverhoopt sneller af is gerond.
Het blijft een lastige kwestie. Ik lieg niet graag, maar in dit geval, tja.. In deze tijd dien je toch een beetje voor je eigen belang te gaan he?
quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:29 schreef nozem het volgende:
[..]
Daar staat inderdaad tegenover dat ze mij er ook uitgooien als die klus onverhoopt sneller af is gerond.
Het blijft een lastige kwestie. Ik lieg niet graag, maar in dit geval, tja.. In deze tijd dien je toch een beetje voor je eigen belang te gaan he?
Ik moet natuurlijk ook wel gewoon wegkunnen voor sollicitatiegesprekken e.d. dus dat zou eventueel wat problemen op kunnen leveren, maar och, dat zien we dan wel weer.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:10 schreef Kekaa het volgende:
Gewoon zeggen dat je daar wilt werken en blijft. Ook al solliciteer je verder.
Ze gooien je er inderdaad toch wel eerder uit mocht je niet meer nodig zijn.
Mocht je zelf ondertussen een baan vinden kan het naar mijn inziens op dat moment altijd nog in goed overleg.
Goed gedaan! Heel veel succes! Wanneer is je gesprek? Kunnen wij hier voor je duimen!quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:37 schreef The_Hives het volgende:
eindelijk mijn eerste gesprek. Nu eens niet een brief gestuurd, maar rechtstreeks gebeld om informatie te vragen. Meteen uitgenodigd voor een gesprek
maandagquote:Op donderdag 25 februari 2010 12:23 schreef GirlGoneBad het volgende:
[..]
Goed gedaan! Heel veel succes! Wanneer is je gesprek? Kunnen wij hier voor je duimen!
Ik had 2 weken geleden gebeld voor PC input werkzaamheden, maar omdat ik de afgelopen weken meer dood dan levend op bed had gelegen, was ik nog vergeten mijn CV te sturen.
Zojuist toch nog maar even gedaan, het is maar voor 30 uur per MAAND, maar goed, alles beter dan helemaal niets momenteel...
Wen er maar aan (ik spreek uit ervaring). Zelf blijven bellen; pro-actief zijn! Zeker richting bedrijven geef je aan initiatief te kunnen nemen - wordt echt wel gewaardeerd.quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:51 schreef Mint_Clansell het volgende:
Nu heb ik gisteren gebeld naar zo'n uitzendbureau om te vragen hoe het er voor stond met een aantal dingen die uit staan, maar mij even terugbellen is zeker teveel gevraagd?
Ben ik nou echt de enige hier die er 4 per week moet schrijven?quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:50 schreef Cydex het volgende:
Voorlopig kom ik wel aan 4 brieven per maand (ruimschoots). Schrijf er zeker tien tot vijftien, maar helaas leidt dat niet tot gesprekken.
Jammer dat ik 21 ben, anders zou ik meer kans maken, want dan krijgt het bedrijf het dubbele!quote:Jongerenvoucher
Als u een jongere die drie maanden werkloos is in dienst neemt voor tenminste zes maanden, ontvangt u een eenmalige loonkostensubsidie tussen de ¤2.848,08 (voor een jongere van 18-21 jaar) en ¤5.348,16 (voor een jongere van 22-27 jaar).
http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=144225
Uitkering via UWV, overheid, 13 jaar werkervaring, Limburgquote:Op donderdag 25 februari 2010 14:40 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ben ik nou echt de enige hier die er 4 per week moet schrijven?
In welke tak van sport en welke regio zit jij? (je staat (nog) niet in de OP?)
Welke bedrijfstak?quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:57 schreef Cydex het volgende:
[..]
Uitkering via UWV, 13 jaar werkervaring, Limburg
Is het niet zo dat je dan elke maand zo'n wijzigings- en inkomstenformulier moet invullen ivm je nevenverdiensten. Dan lijkt het mij dat geen opdrachten uitvoeren voldoende is.quote:Op donderdag 25 februari 2010 16:06 schreef CySt het volgende:
Nu is het zo dat je voor WW werknemer moet zijn, niet zelfstandig ondernemer. Als ik stop met mijn bedrijfsactiviteiten kan ik wel aanspraak maken op WW. Ik wil me niet uitschrijven bij de KvK, maar ik heb nu wel een passieve periode. Ik had in december een goede klus die 1100 euro opleverde, maar verder niks. Is er iemand die mij kan vertellen of "geen opdrachten uitvoeren" hetzelfde is als je onderneming staken? Of moet ik mij perse uitschrijven?
wat ik weet moet je de laatste 26 van de 36 weken gewerkt hebben. Stages tellen hier niet in mee (tenminste die van mij niet, neem aan de jouwe dan ook nietquote:Op donderdag 25 februari 2010 16:06 schreef CySt het volgende:
*knip*
Iemand die weet in hoeverre ik aanspraak zou kunnen maken op WW? Mijn werkcoach is namelijk volgens mij niet helemaal op de hoogte van dit soort ingewikkelde zaken.. Thnx!
Mijn stage werd echter wel betaald als loon. Dus zelfde loonstrookje als gewone werknemers en dan wettelijk minimumloon plus de bijbehorende premies. Weliswaar in Aruba, maar iemand die er wat verstand van heeft zei dat het wel mee kon tellen..quote:Op donderdag 25 februari 2010 17:54 schreef runaway het volgende:
[..]
wat ik weet moet je de laatste 26 van de 36 weken gewerkt hebben. Stages tellen hier niet in mee (tenminste die van mij niet, neem aan de jouwe dan ook niet). Ik denk dat als je parttime gewerkt hebt dat je wellicht ook een soort van gedeeltelijke ww ontvangt??
quote:Is je stagevergoeding minstens zo hoog als wettelijk minimumloon (per uur) en ga je als een gewone werknemer aan de slag, dan ben je als stagiair ook nog verzekerd voor de Werkloosheidswet (WW) en de Wet werk en inkomen naar arbeidsvermogen (WIA).
http://www.socialezekerheid.nl/smartsite.dws?id=57363
Klopt. Ik kreeg bij mijn afstudeerstage een stagevergoeding maar dat werd door het UWV niet gezien als gewerkte uren waardoor ik dus geen WW kreeg.quote:Op donderdag 25 februari 2010 17:54 schreef runaway het volgende:
[..]
wat ik weet moet je de laatste 26 van de 36 weken gewerkt hebben. Stages tellen hier niet in mee (tenminste die van mij niet, neem aan de jouwe dan ook niet). Ik denk dat als je parttime gewerkt hebt dat je wellicht ook een soort van gedeeltelijke ww ontvangt??
Ok, bedankt voor de info! Ik hoorde dat al meer, maar de belmiepjes bij het UWV zeggen nee dat kan niet.quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:35 schreef caroline88 het volgende:
Ik ben al jaren parttime ondernemer en krijg nu WW uitkering voor fulltime baan omdat ik voor 40 uur werkloos ben.
Ik zou pas worden gekort op de uitkering als ik meer uren dan in het verleden aan mijn bedrijf ga besteden dan het aantal uren dat ik voor de WW erin stak. Ik moest dus bij de aanvraag WW opgeven hoeveel uur dienstverband, hoeveel uur voor mijn eigen bedrijf.
Dat laatste boeit hun echt niet.quote:Op donderdag 25 februari 2010 23:30 schreef CySt het volgende:
[..]
Ok, bedankt voor de info! Ik hoorde dat al meer, maar de belmiepjes bij het UWV zeggen nee dat kan niet.
Dan rest alleen nog mijn stage. Deze werd gewoon betaald als loon en ik kreeg ook gewoon minimumloon. Daarover droeg ik iedere maand premies af voor zorg, ww etc. De enige kanttekening is dat dit op Aruba was en dat het werd betaald in Arubaanse Florijnen. In eerste instantie leek het me niet geldig voor WW, maar iemand die veel verstand heeft van belastingen e.d. heeft me gezegd dat het wél in aanmerking komt voor WW. Zie ook mijn post hierboven, als je in NL minimumloon krijgt bij je stage en WW premie betaalt, heb je wel recht op WW, ook al is het een stage. Nu dus even hard bewijs vinden dat Aruba ook meetelt, maar dan moet ik mijn contact even bellen en die neemt niet op.
Maar ook al telt Aruba niet mee voor WW qua vergoeding, het is wel officieel werk geweest. En daarvoor heb ik altijd bijbaantjes in NL gehad. Dus ik zou in theorie een gemiddelde kunnen berekenen van die bijbaantjes, dat moet me toch wel een paar maanden WW opleveren.. Ik vind het een beetje raar, want ik werk al vanaf mijn 12e part-time en ik heb altijd WW premie betaald. Nu ik eens een keertje in de shit zit (afgestudeerd en werkzoekend), krijg ik geen financiële hulp? Lekker systeem dan.
Wordt vervolgd dus..
Kan geen verbinding makenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:57 schreef CySt het volgende:
Aangezien we hier elkaar helpen en tips geven, dacht ik om eens mijn CV te posten en te zien of er nog tips zijn. Ik heb er al meerdere mensen naar laten kijken, ook het UWV en een aantal tips gehad die ik erin heb verwerkt. Misschien dat er hier nog mensen goede tips hebben?
Link naar CV
Die kan je natuurlijk best even weghalenquote:
Bedankt voor de feedback!quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:05 schreef Guppyfriend het volgende:
Het ziet er netjes uit, en ik mis zo op het oog niks.
Voor mij heeft een foto niet direct meerwaarde, ik zou ik zelf dan ook weglaten. Ook je leeftijd achter je geboortedatum zou ik weglaten. Een beetje dubbelop.
Waar je wel even naar kunt kijken is je lay-out en vormgeving. Je gebruikt een vrij zware letter, en dat in combinatie met een kleine interlinie maakt dat het erg 'vol' lijkt. Ook de rode balken zijn erg dominant
Je hebt nog wel wat ruimte over, dus ik zou kijken of het beter over de pagina's verdelen is met een grotere regelafstand. Wanneer je op die maniet wat meer witruimte creeert, kunnen die rode balken juist weer prima.
Maar goed, ik heb er nu vooral naar gekeken met de ogen van een grafisch ontwerperHopelijk heb je er toch iets aan.
Ach, op Monsterboard en dergelijke plempt iedereen ook zijn gegevens neer. Je kunt me 's nachts wel gaan lastig vallen op mijn 06, maar ik word er toch niet wakker van. En op mijn adres ben ik er ook bijna nooit, dus je kunt wel een knokploeg sturen maar dan geeft er niemand thuis.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:05 schreef Guppyfriend het volgende:
Die kan je natuurlijk best even weghalenZijn meestal toch standaard, dus daar zul je geen commentaar op krijgen
Als je in de horeca werkt, kan ik me voorstellen dat een representatieve foto het heel goed doet. Laten staan dusquote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:08 schreef CySt het volgende:
[..]
Bedankt voor de feedback!.
Een foto heeft in mijn sector (horeca) wel meerwaarde, want je hebt een representatieve rol. Voor mij is een foto een must. Het enige wat ik wel nog wil doen is een nieuwe foto maken waar ik minder serieus op kijk..
Wat betreft de letter, dat klopt. Ik had eerst een lekker klein lettertype en dat kwam allemaal mooi op 1 pagina uit. Maar bij het printen was het erg klein en op advies van het UWV heb ik het lettertype vergroot, voor de oude van dagen op de HR-department. Een grote regelafstand is inderdaad wel een goede tip, ik heb inderdaad nog een half A4 over..
Wat betreft de rode balken, je noemt deze dominant. Is dit echt storend bij het lezen? Ik vind het namelijk wel een fris tintje geven, de meeste CV's zijn zo standaard zwart-wit..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |